Οι 7 βασικές έννοιες του Ψηφιακού Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων

Σήμερα αναδημοσιεύουμε το πρώτο μας άρθρο στην ενότητα Digital της Tornos News μαζί με τους σχετικούς συνδέσμους για την κάθε ενότητα από άρθρα τα οποία δημοσιεύτηκαν μεταγενέστερα.
Η τουριστική βιομηχανία έχει επηρεαστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ψηφιακή ανάπτυξη. Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, ταξιδιώτες και τουριστικές επιχειρήσεις, σε όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας, κινούνται στους "ρυθμούς" των τεχνολογικών εξελίξεων: οι μεν τουρίστες, στην πλειονότητά τους, συμβουλεύονται το Internet για την επιλογή του προορισμού, της διακίνησης και της διαμονής τους, ενώ το ψηφιακό marketing είναι πλέον ένα πολύ σημαντικό μέρος των συνολικών ενεργειών marketing της κάθε τουριστικής επιχείρησης.
Με το εισαγωγικό άρθρο το οποίο ακολουθεί ευελπιστούμε να σας μυήσουμε στις βασικές έννοιες του digital ή ψηφιακού marketing, αρχίζοντας μ’ έναν απλό ορισμό:
«Το Ψηφιακό Μarketing είναι το σύνολο των προωθητικών ενεργειών μιας επιχείρησης οι οποίες αφορούν τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας, με σκοπό να έρθει η επιχείρηση σε επαφή με το κοινό της και να επιτευχθούν οι επιχειρηματικοί της στόχοι»
Είναι ένας γενικόλογος ορισμός, όμως κρύβει αρκετές λεπτομέρειες οι οποίες κάνουν τη διαφορά. Ας τις δούμε μία-μία:
1. Ψηφιακή παρουσία
H ψηφιακή παρουσία είναι ένα προαπαιτούμενο για να ξεκινήσουμε να μιλάμε για ψηφιακό marketing. Η παρουσία δεν αφορά μόνο το Site μας, έχει να κάνει με το σύνολο των αποτελεσμάτων αναζήτησης σχετικά με την τουριστική μας επιχείρηση. Το κοινό απαιτεί να μπορεί να μας «βρει» online. Αν δεν έχουμε φροντίσει εμείς για την ψηφιακή μας παρουσία, θα φροντίσουν άλλοι, ερήμην μας, δημοσιεύοντας κριτικές, φωτογραφίες, βίντεο, ακόμα και άρθρα. Συμβαίνει πολύ συχνά να μην είναι το Site μας το πρώτο αποτέλεσμα όταν ψάχνουμε την επωνυμία της επιχείρησής μας στις μηχανές αναζήτησης!
Είναι πολύ σημαντικό για το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα να έχουμε μια επαγγελματική παρουσία στο διαδίκτυο η οποία να μας ανήκει, να την διαχειριζόμαστε να την εμπλουτίζουμε και να την ανανεώνουμε.
Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο:
Η Ψηφιακή Παρουσία Τουριστικών Επιχειρήσεων - 7 Βασικά Σημεία
2. Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing
Πολύ συχνά το ψηφιακό marketing αντιμετωπίζεται αποσπασματικά ή συγχέεται με μεμονωμένα είδη προώθησης όπως με την online διαφήμιση, ή με τη χρήση social media. Δεν υποκαθιστά το Marketing, το συμπληρώνει. Είναι σημαντικό λοιπόν το ψηφιακό marketing να εντάσσεται στα πλαίσια μιας συνολικής στρατηγικής marketing της τουριστικής επιχείρησης για να είναι αποτελεσματικό.
Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο:
Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing
3. Επικοινωνία
Τα περισσότερα ψηφιακά κανάλια χαρακτηρίζονται από αμεσότητα και τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας, συχνά δημόσια και σε πραγματικό χρόνο. Το κοινό σχολιάζει, ζητά υποστήριξη, κάνει ερωτήσεις, δημοσιεύει κριτικές και ο τρόπος με τον οποίο εμείς επικοινωνούμε, ο τόνος που χρησιμοποιούμε και ο χρόνος απόκρισης είναι όλοι δείκτες οι οποίοι χαρακτηρίζουν την τουριστική μας επιχείρηση. Ο διάλογος με το κοινό μας είναι σημαντικός για την εικόνα μας, αλλά και για τη δημιουργία ενδιαφέροντος γύρω από την τουριστική μας επιχείρηση.
Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο
H εξέλιξη της επικοινωνίας εξαιτίας του digital marketing
4. Το στοχευμένο κοινό
Το στοχευμένο κοινό δεν είναι απλά οι δυνητικοί μας πελάτες, είναι οι ιδανικοί μας πελάτες. Είναι οι ομάδες των ανθρώπων τους οποίους θέλουμε να προσελκύσουμε και μετατρέψουμε σε πελάτες μας γιατί φτάνουν να έχουν τη δεκαπλάσια αξία για την επιχείρησή μας στον κύκλο ζωής τους από τον μέσο πελάτη. Δεν είναι μόνο η αυξημένη κατανάλωση και οι επαναλαμβανόμενες κρατήσεις, αλλά και η επιρροή που έχουν στον κύκλο τους να δημιουργήσουν νέους ιδανικούς πελάτες για την τουριστική μας επιχείρηση.
Η δημιουργία μιας αφοσιωμένης online κοινότητας είναι ο απόλυτος στόχος αυτής της αναζήτησης.
Προτείνουμε να διαβάσετε και τα σχετικά άρθρα
Το Ιδανικό Κοινό και η Σημασία του για το Ξενοδοχείο μας.
Το Ιδανικό Κοινό για το Ξενοδοχείο μας: Ποιοι Είναι ;
Πως Προσελκύουμε το Ιδανικό Κοινό μας
5. Προωθητικές ενέργειες
Οι προωθητικές ενέργειες μέσα από τα ψηφιακά μέσα φέρνουν αξία στην τουριστική μας επιχείρηση όταν γίνονται σωστά και προγραμματισμένα: Πρέπει να υπάρχει καλός σχεδιασμός εκτέλεσης και σωστός προϋπολογισμός. Να στοχεύσουμε το κατάλληλο κοινό, να έχουμε βάλει συγκεκριμένους στόχους τους οποίους να μπορούμε να αξιολογήσουμε με μετρήσεις, να είναι πραγματικά ελκυστική η προσφορά και να γίνει σωστά η διασπορά της προωθητικής ενέργειας. Συμβαίνει συχνά το κόστος των προωθητικών ενεργειών να μας φοβίζει, όταν το αντίστοιχο κόστος των μεσαζόντων της τουριστικής οικονομίας μπορεί να είναι πολλαπλάσιο.
Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο
Προωθητικές ενέργειες για την τουριστική μας επιχείρηση
6. Τα ψηφιακά μέσα
Τα απαραίτητα ψηφιακά μέσα περιλαμβάνουν πρωτίστως την ιστοσελίδα μας. Είναι πολύ απλό: αν δεν φτάσει κάποιος στη σελίδα μας, δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει απευθείας κράτηση. Το Site μας θα πρέπει να είναι συνδεδεμένο με τα σωστά social media, με πλατφόρμες διασποράς περιεχομένου, τις πλατφόρμες ψηφιακής διαφήμισης και email marketing, τα OTA sites, και τα review sites. Θα πρέπει να υπάρχει στρατηγική και πλάνο για τη χρήση και σωστή εκμετάλλευση όλων των ψηφιακών μέσων που χρησιμοποιούμε, με ιδιαίτερη προσοχή στο mobile το οποίο εξελίσσεται στο κυρίαρχο μέσο κατανάλωσης ψηφιακού τουριστικού περιεχομένου.
Προτείνουμε να διαβάσετε και τα σχετικά άρθρα:
Τα 7 κύρια χαρακτηριστικά μιας αποτελεσματικής ιστοσελίδας
7. Μετρήσιμα αποτελέσματα
Ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα του ψηφιακού Marketing είναι ότι τα αποτελέσματά μας είναι απολύτως μετρήσιμα. Χρειάζεται να θέσουμε όμως τους σωστούς στόχους ανάπτυξης για να μπορούμε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητά μας. Aν για παράδειγμα έχουμε θέσει στόχους για αύξηση early bookings, direct bookings και πληρότητα, οι δείκτες αυτοί είναι απολύτως μετρήσιμοι αν έχομε στήσει τα εργαλεία μετρήσεών μας σωστά.
Αυτό που πρέπει να προσέξουμε περισσότερο είναι να θέτουμε τους στόχους μας σωστά και να έχουμε υπομονή. Οι προσδοκίες μας πρέπει να είναι ανάλογες της επένδυσής μας σε χρόνο και σε χρήμα, να κάνουμε σταθερά βήματα με συνέπεια και προγραμματισμό και τα αποτελέσματά μας θα είναι αθροιστικά.
Επενδύοντας λοιπόν στην δημιουργία και διαχείριση της ψηφιακής μας παρουσίας, συντονίζοντας το ψηφιακό marketing με το Marketing plan μας, εντοπίζοντας το στοχευμένο κοινό μας και τρέχοντας τις σωστές προωθητικές ενέργειες, έχουμε κάνει σημαντικά βήματα να πετύχουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους. Σε επόμενα άρθρα θα μπούμε σε λεπτομέρειες σχετικά με το πως μπορεί η τουριστική μας επιχείρηση να εκμεταλλευτεί σωστά τα πλεονεκτήματα τα οποία μας προσφέρει το ψηφιακό marketing.
Προτείνουμε να διαβάσετε και τα σχετικά άρθρα:
Πως Μετριέται η Επιτυχία στο Ψηφιακό Marketing Ξενοδοχείων?
*Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Tourism Agency
28/11 20:21
Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Σύβοτα και Σέριφο
28/11 19:10
Attika Reisen: Κήρυξε πτώχευση ο Γερμανός σπεσιαλίστας των διακοπών στην Ελλάδα
28/11 16:43
28/11 16:25
Διαγωνισμός για τη μίσθωση του Ξενία Καστανιάς στην Κορινθία
28/11 16:21
EOT Κάτω Χωρών: Η Ελλάδα τιμώμενη χώρα στο Β2Β roadshow «Around the World»
28/11 15:51
Από ζόμπι... ξενοδοχείο: Πώς τα άδεια κτίρια γραφείων μετατρέπονται σε πολυτελή καταλύματα
28/11 14:40
Η CLIA παρουσιάζει στην Κυβέρνηση το 5ετές Σχέδιο Δράσης του κλάδου της κρουαζιέρας για την Ελλάδα
28/11 13:16
Τουρισμός: Ο Γερμανός t.o. Sitalia γίνεται Spica Travel με πακέτα διακοπών στη Μεσόγειο (και Ελλάδα)
28/11 12:58
28/11 12:27
Telegraph: Μία Ελληνική πόλη στις 10 καλύτερες της Ευρώπης για χειμερινές αποδράσεις
28/11 12:15
XENIA '23 | Χιλιάδες στελέχη είδαν από κοντά τα hospitality megatrends
28/11 12:01
Αντικατάσταση των Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης Ταξί με επιβατηγά οχήματα από 6 έως εννέα 9 θέσεων
28/11 11:38
ΠΟΞ | Οργισμένη αντίδραση για τις ρυθμίσεις στη βραχυχρόνια μίσθωση και το τέλος ανθεκτικότητας
28/11 11:31
LOT Polish Airlines: Νέα καθημερινή σύνδεση με την Αθήνα από τον Απρίλιο του 2024
28/11 10:58
AJet | Ξεκινά τον Μάρτιο η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους της Turkish Airlines
28/11 10:52
Rhomberg Reisen: Νέα τσάρτερ προς 4 Ελληνικούς προορισμούς το καλοκαίρι του 2024
28/11 10:22
Γαλλία | Γιατί ακυρώνονται 16.500 πτήσεις μεταξύ 9 Ιανουαρίου και 14 Φεβρουαρίου 2024
28/11 07:23
28/11 07:19
Μη έγκριση αιτήματος ανέγερσης ξενοδοχείου 5 αστέρων στη Νάξο
28/11 07:16
28/11 07:09
27/11 19:59
ΕΤΑΔ | Διαγωνισμός για τη μίσθωση του Τουριστικού Περιπτέρου Ζαχάρως
27/11 16:21
ITA Airways: Νέες συνδέσεις με Ρόδο, Ηράκλειο, Κέρκυρα και Κεφαλονιά το καλοκαίρι του 2024
27/11 16:05
27/11 15:41
27/11 13:16
27/11 13:07
Συνομοσπονδία Καταλυμάτων "Διαμονή" | Το «Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος» μας γυρνά πίσω δεκαετίες...
27/11 12:59
27/11 12:47
Αερομεταφορές: Μείωση των εκπομπών 5% μέχρι το 2030 – Αύριο η πρώτη μακρινή πτήση με βιώσιμα καύσιμα
27/11 12:45
27/11 12:35
27/11 11:49
27/11 11:05
27/11 10:27
Τουρκικός τουρισμός | 44,2 εκατ. τουρίστες στο 10μηνο, 5 εκατ. τον Οκτώβριο
27/11 09:59
27/11 07:13
27/11 07:09
Αστέρας Βουλιαγμένης | Έγκριση για κοπή 35 δέντρων με την προϋπόθεση φύτευσης 70 νέων
27/11 07:07
Γαστρονομική εκδήλωση για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με τη σεφ Αργυρώ Μπαρμπαρίγου
27/11 07:05
Διαγωνισμός για τη μίσθωση ακινήτου 23,2 στρεμμάτων στη Χαλκιδική για τουριστικούς σκοπούς
27/11 07:04
27/11 07:02
26/11 19:24
XENIA '23 | Οι τάσεις του hospitality στο επίκεντρο για 2η μέρα
26/11 12:10
26/11 07:04
Συνέδριο στα Χανιά για την Κλιματική Αλλαγή και τον Τουρισμό
25/11 23:16
25/11 23:10
XENIA '23 | Καινοτόμες ιδέες, τάσεις, και εμπορικές συζητήσεις κυριάρχησαν την 1η ημέρα
25/11 22:58
ΕΕ | Νέα πλατφόρμα αξιοποίησης ταλέντων για τη στήριξη Περιφερειών
25/11 16:35
XENIA '23 | Η μεγαλύτερη έκθεση για την τουριστική βιομηχανία ξεκίνησε!
25/11 16:29
25/11 11:42
25/11 11:00
ΕΤΑΔ | Παραχώρηση εδαφικών τμημάτων για τον Ποδηλατόδρομο και Πεζόδρομο στην Αττική Ριβιέρα
25/11 10:48
Το Αεροδρόμιο των Τιράνων ανάμεσα στις εταιρείες με τις κορυφαίες επιδόσεις στην Αλβανία
25/11 10:47
24/11 13:50
Βενετία:Έλεγχος του υπερτουρισμού με υποχρεωτικό εισιτήριο εισόδου για κάθε επισκέπτη
24/11 13:50
Η Κομισιόν καλεί τα κράτη μέλη να εντείνουν τη συνεργασία Σένγκεν
24/11 12:00
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες εκτόξευσαν τις τιμές στα ξενοδοχεία στο Παρίσι
24/11 11:27
Carnival: Αντιδράσεις από τους εργαζομένους για σχέδιο απόλυσης και επαναπρόσληψης με νέους όρους
24/11 10:18
Βρετανικός τουρισμός | Η Corendon Airlines προσθέτει την Κρήτη στο πρόγραμμα πτήσεων το 2024
24/11 10:01
Σε διαβούλευση το ασφαλιστικό νομοσχέδιο- πού ασφαλίζονται οι μικρο- ιδιοκτήτες καταλυμάτων
24/11 07:20
24/11 07:16
Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Σύβοτα και Πήλιο
24/11 07:13
Βίντεο τουριστικής προβολής της Σητείας με έμφαση σε μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους
24/11 07:09
50 θέρετρα θα εξυπηρετεί η πρώτη εταιρεία υδροπλάνων της Σαουδικής Αραβίας
24/11 07:06
23/11 19:25
23/11 16:58
Σε κοινοπραξία, που μετέχει η ΓΕΚ Τέρνα, ο λιμένας «Φίλιππος Β» στην Καβάλα
23/11 16:40
Προβολή της Θεσσαλονίκης στη Ρουμανία ως city break προορισμού
23/11 15:37
23/11 15:23
FedHATTA: Ενιαία τέλη κυκλοφορίας για τουριστικά λεωφορεία και ΚΤΕΛ
23/11 14:48
Παγκόσμιες διακρίσεις φέρνουν το Athina Luxury Suites και πάλι στην κορυφή
23/11 13:58
Nέο ΕΣΠΑ Τουρισμού- προδημοσίευση της Δράσης- ενημερωτικές εκδηλώσεις σε Ρέθυμνο και Χανιά
23/11 13:42
Τουρισμός: Ο συναυλιακός τουρισμός κίνητρο για διεθνή ταξίδια των Βρετανών το 2024
23/11 13:41
Η ΕΤΑΔ μίσθωσε το Τουριστικό Περίπτερο του Ξενία Παλαιοκαστρίτσας Κέρκυρας
23/11 12:15
23/11 11:47
23/11 11:27
Celestyal | Νέες κρουαζιέρες με αρκετούς ελληνικούς προορισμούς από την Άνοιξη του 2024
23/11 11:11
Προορισμός για τουρισμό πολυτελείας η Ελαφόνησος στη βρετανική αγορά
23/11 10:59
Ά. Γκερέκου από Πιερία: Πρόταση για διεθνές συνέδριο προβολής του Ολύμπου ως αειφόρου προορισμού
23/11 10:28
23/11 07:56
23/11 07:51
Έρχεται το μεγαλύτερο Χριστουγεννιάτικο θεματικό πάρκο της Ελλάδας, ο Μύλος των Ξωτικών στα Τρίκαλα
23/11 07:47
Global Hotel Alliance | Βραβεία στους καλύτερους στον διεθνή τουρισμό το 2023
23/11 07:45
23/11 07:42
22/11 20:38
Όλγα Κεφαλογιάννη | Παρατηρητήριο για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο Τουρισμό στη Μεσόγειο
22/11 18:07
22/11 17:51
Αειφόρος τουρισμός | ECTAA και ΕΟΤ αλλάζουν το τουριστικό μέλλον της Ελλάδας
22/11 15:34
Ιατρικός τουρισμός: 22 θάνατοι Βρετανών από αισθητικές επεμβάσεις στην Τουρκία την τελευταία 4ετία
22/11 15:07
Azamara | Συναρπαστικές εκδρομές με ξεναγό σχεδιασμένες από την National Geographic
22/11 14:46
22/11 14:32
22/11 13:36
22/11 12:34
22/11 12:11
Τουρισμός | Το 42% των Καναδών σχεδιάζει ταξίδι στην Ευρώπη το 2024 - Νέες εμπειρίες θέλει 1 στους 3
22/11 11:37
22/11 11:27
22/11 10:48
Fraport Greece | +8,4% η επιβατική κίνηση στο 10μηνο- στα φετινά επίπεδα ο αριθμός θέσεων το 2024
22/11 10:12
Volotea | 1,6 αεροπορικές θέσεις στην Ελλάδα το 2024- 23% περισσότερες στην Αθήνα
22/11 09:56
22/11 07:57
Επισκευές και διαμορφώσεις σε ξενοδοχεία στην Κρήτη και Κέρκυρα
ΠΟΞ | Οργισμένη αντίδραση για τις ρυθμίσεις στη βραχυχρόνια μίσθωση και το τέλος ανθεκτικότητας
Γαλλία | Γιατί ακυρώνονται 16.500 πτήσεις μεταξύ 9 Ιανουαρίου και 14 Φεβρουαρίου 2024
Μη έγκριση αιτήματος ανέγερσης ξενοδοχείου 5 αστέρων στη Νάξο
ITA Airways: Νέες συνδέσεις με Ρόδο, Ηράκλειο, Κέρκυρα και Κεφαλονιά το καλοκαίρι του 2024
AJet | Ξεκινά τον Μάρτιο η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους της Turkish Airlines
ΕΤΑΔ | Διαγωνισμός για τη μίσθωση του Τουριστικού Περιπτέρου Ζαχάρως
Telegraph: Μία Ελληνική πόλη στις 10 καλύτερες της Ευρώπης για χειμερινές αποδράσεις
LOT Polish Airlines: Νέα καθημερινή σύνδεση με την Αθήνα από τον Απρίλιο του 2024
XENIA '23 | Χιλιάδες στελέχη είδαν από κοντά τα hospitality megatrends
Rhomberg Reisen: Νέα τσάρτερ προς 4 Ελληνικούς προορισμούς το καλοκαίρι του 2024
Τουρισμός: Ο Γερμανός t.o. Sitalia γίνεται Spica Travel με πακέτα διακοπών στη Μεσόγειο (και Ελλάδα)
Αντικατάσταση των Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης Ταξί με επιβατηγά οχήματα από 6 έως εννέα 9 θέσεων
Από ζόμπι... ξενοδοχείο: Πώς τα άδεια κτίρια γραφείων μετατρέπονται σε πολυτελή καταλύματα
Attika Reisen: Κήρυξε πτώχευση ο Γερμανός σπεσιαλίστας των διακοπών στην Ελλάδα
Η CLIA παρουσιάζει στην Κυβέρνηση το 5ετές Σχέδιο Δράσης του κλάδου της κρουαζιέρας για την Ελλάδα
Συνομοσπονδία Καταλυμάτων "Διαμονή" | Το «Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος» μας γυρνά πίσω δεκαετίες...
( 0 )