Οι 7 βασικές έννοιες του Ψηφιακού Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων
Σήμερα αναδημοσιεύουμε το πρώτο μας άρθρο στην ενότητα Digital της Tornos News μαζί με τους σχετικούς συνδέσμους για την κάθε ενότητα από άρθρα τα οποία δημοσιεύτηκαν μεταγενέστερα.
Η τουριστική βιομηχανία έχει επηρεαστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ψηφιακή ανάπτυξη. Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, ταξιδιώτες και τουριστικές επιχειρήσεις, σε όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας, κινούνται στους "ρυθμούς" των τεχνολογικών εξελίξεων: οι μεν τουρίστες, στην πλειονότητά τους, συμβουλεύονται το Internet για την επιλογή του προορισμού, της διακίνησης και της διαμονής τους, ενώ το ψηφιακό marketing είναι πλέον ένα πολύ σημαντικό μέρος των συνολικών ενεργειών marketing της κάθε τουριστικής επιχείρησης.
Με το εισαγωγικό άρθρο το οποίο ακολουθεί ευελπιστούμε να σας μυήσουμε στις βασικές έννοιες του digital ή ψηφιακού marketing, αρχίζοντας μ’ έναν απλό ορισμό:
«Το Ψηφιακό Μarketing είναι το σύνολο των προωθητικών ενεργειών μιας επιχείρησης οι οποίες αφορούν τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας, με σκοπό να έρθει η επιχείρηση σε επαφή με το κοινό της και να επιτευχθούν οι επιχειρηματικοί της στόχοι»
Είναι ένας γενικόλογος ορισμός, όμως κρύβει αρκετές λεπτομέρειες οι οποίες κάνουν τη διαφορά. Ας τις δούμε μία-μία:
1. Ψηφιακή παρουσία
H ψηφιακή παρουσία είναι ένα προαπαιτούμενο για να ξεκινήσουμε να μιλάμε για ψηφιακό marketing. Η παρουσία δεν αφορά μόνο το Site μας, έχει να κάνει με το σύνολο των αποτελεσμάτων αναζήτησης σχετικά με την τουριστική μας επιχείρηση. Το κοινό απαιτεί να μπορεί να μας «βρει» online. Αν δεν έχουμε φροντίσει εμείς για την ψηφιακή μας παρουσία, θα φροντίσουν άλλοι, ερήμην μας, δημοσιεύοντας κριτικές, φωτογραφίες, βίντεο, ακόμα και άρθρα. Συμβαίνει πολύ συχνά να μην είναι το Site μας το πρώτο αποτέλεσμα όταν ψάχνουμε την επωνυμία της επιχείρησής μας στις μηχανές αναζήτησης!
Είναι πολύ σημαντικό για το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα να έχουμε μια επαγγελματική παρουσία στο διαδίκτυο η οποία να μας ανήκει, να την διαχειριζόμαστε να την εμπλουτίζουμε και να την ανανεώνουμε.
Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο:
Η Ψηφιακή Παρουσία Τουριστικών Επιχειρήσεων - 7 Βασικά Σημεία
2. Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing
Πολύ συχνά το ψηφιακό marketing αντιμετωπίζεται αποσπασματικά ή συγχέεται με μεμονωμένα είδη προώθησης όπως με την online διαφήμιση, ή με τη χρήση social media. Δεν υποκαθιστά το Marketing, το συμπληρώνει. Είναι σημαντικό λοιπόν το ψηφιακό marketing να εντάσσεται στα πλαίσια μιας συνολικής στρατηγικής marketing της τουριστικής επιχείρησης για να είναι αποτελεσματικό.
Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο:
Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing
3. Επικοινωνία
Τα περισσότερα ψηφιακά κανάλια χαρακτηρίζονται από αμεσότητα και τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας, συχνά δημόσια και σε πραγματικό χρόνο. Το κοινό σχολιάζει, ζητά υποστήριξη, κάνει ερωτήσεις, δημοσιεύει κριτικές και ο τρόπος με τον οποίο εμείς επικοινωνούμε, ο τόνος που χρησιμοποιούμε και ο χρόνος απόκρισης είναι όλοι δείκτες οι οποίοι χαρακτηρίζουν την τουριστική μας επιχείρηση. Ο διάλογος με το κοινό μας είναι σημαντικός για την εικόνα μας, αλλά και για τη δημιουργία ενδιαφέροντος γύρω από την τουριστική μας επιχείρηση.
Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο
H εξέλιξη της επικοινωνίας εξαιτίας του digital marketing
4. Το στοχευμένο κοινό
Το στοχευμένο κοινό δεν είναι απλά οι δυνητικοί μας πελάτες, είναι οι ιδανικοί μας πελάτες. Είναι οι ομάδες των ανθρώπων τους οποίους θέλουμε να προσελκύσουμε και μετατρέψουμε σε πελάτες μας γιατί φτάνουν να έχουν τη δεκαπλάσια αξία για την επιχείρησή μας στον κύκλο ζωής τους από τον μέσο πελάτη. Δεν είναι μόνο η αυξημένη κατανάλωση και οι επαναλαμβανόμενες κρατήσεις, αλλά και η επιρροή που έχουν στον κύκλο τους να δημιουργήσουν νέους ιδανικούς πελάτες για την τουριστική μας επιχείρηση.
Η δημιουργία μιας αφοσιωμένης online κοινότητας είναι ο απόλυτος στόχος αυτής της αναζήτησης.
Προτείνουμε να διαβάσετε και τα σχετικά άρθρα
Το Ιδανικό Κοινό και η Σημασία του για το Ξενοδοχείο μας.
Το Ιδανικό Κοινό για το Ξενοδοχείο μας: Ποιοι Είναι ;
Πως Προσελκύουμε το Ιδανικό Κοινό μας
5. Προωθητικές ενέργειες
Οι προωθητικές ενέργειες μέσα από τα ψηφιακά μέσα φέρνουν αξία στην τουριστική μας επιχείρηση όταν γίνονται σωστά και προγραμματισμένα: Πρέπει να υπάρχει καλός σχεδιασμός εκτέλεσης και σωστός προϋπολογισμός. Να στοχεύσουμε το κατάλληλο κοινό, να έχουμε βάλει συγκεκριμένους στόχους τους οποίους να μπορούμε να αξιολογήσουμε με μετρήσεις, να είναι πραγματικά ελκυστική η προσφορά και να γίνει σωστά η διασπορά της προωθητικής ενέργειας. Συμβαίνει συχνά το κόστος των προωθητικών ενεργειών να μας φοβίζει, όταν το αντίστοιχο κόστος των μεσαζόντων της τουριστικής οικονομίας μπορεί να είναι πολλαπλάσιο.
Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο
Προωθητικές ενέργειες για την τουριστική μας επιχείρηση
6. Τα ψηφιακά μέσα
Τα απαραίτητα ψηφιακά μέσα περιλαμβάνουν πρωτίστως την ιστοσελίδα μας. Είναι πολύ απλό: αν δεν φτάσει κάποιος στη σελίδα μας, δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει απευθείας κράτηση. Το Site μας θα πρέπει να είναι συνδεδεμένο με τα σωστά social media, με πλατφόρμες διασποράς περιεχομένου, τις πλατφόρμες ψηφιακής διαφήμισης και email marketing, τα OTA sites, και τα review sites. Θα πρέπει να υπάρχει στρατηγική και πλάνο για τη χρήση και σωστή εκμετάλλευση όλων των ψηφιακών μέσων που χρησιμοποιούμε, με ιδιαίτερη προσοχή στο mobile το οποίο εξελίσσεται στο κυρίαρχο μέσο κατανάλωσης ψηφιακού τουριστικού περιεχομένου.
Προτείνουμε να διαβάσετε και τα σχετικά άρθρα:
Τα 7 κύρια χαρακτηριστικά μιας αποτελεσματικής ιστοσελίδας
7. Μετρήσιμα αποτελέσματα
Ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα του ψηφιακού Marketing είναι ότι τα αποτελέσματά μας είναι απολύτως μετρήσιμα. Χρειάζεται να θέσουμε όμως τους σωστούς στόχους ανάπτυξης για να μπορούμε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητά μας. Aν για παράδειγμα έχουμε θέσει στόχους για αύξηση early bookings, direct bookings και πληρότητα, οι δείκτες αυτοί είναι απολύτως μετρήσιμοι αν έχομε στήσει τα εργαλεία μετρήσεών μας σωστά.
Αυτό που πρέπει να προσέξουμε περισσότερο είναι να θέτουμε τους στόχους μας σωστά και να έχουμε υπομονή. Οι προσδοκίες μας πρέπει να είναι ανάλογες της επένδυσής μας σε χρόνο και σε χρήμα, να κάνουμε σταθερά βήματα με συνέπεια και προγραμματισμό και τα αποτελέσματά μας θα είναι αθροιστικά.
Επενδύοντας λοιπόν στην δημιουργία και διαχείριση της ψηφιακής μας παρουσίας, συντονίζοντας το ψηφιακό marketing με το Marketing plan μας, εντοπίζοντας το στοχευμένο κοινό μας και τρέχοντας τις σωστές προωθητικές ενέργειες, έχουμε κάνει σημαντικά βήματα να πετύχουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους. Σε επόμενα άρθρα θα μπούμε σε λεπτομέρειες σχετικά με το πως μπορεί η τουριστική μας επιχείρηση να εκμεταλλευτεί σωστά τα πλεονεκτήματα τα οποία μας προσφέρει το ψηφιακό marketing.
Προτείνουμε να διαβάσετε και τα σχετικά άρθρα:
Πως Μετριέται η Επιτυχία στο Ψηφιακό Marketing Ξενοδοχείων?
*Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Tourism Agency
12/01 13:41
DiscoverEU | Εισιτήριο σε 35.762 δεκαοκτάχρονους για να ανακαλύψουν την Ευρώπη
12/01 13:09
12/01 06:12
Κροατία: Αύξηση τουριστών, διανυκτερεύσεων και ταξιδιωτικών εισπράξεων το 2024
12/01 01:10
Ηνωμένο Βασίλειο | Προειδοποίηση για απατεώνες σε κρατήσεις ξενοδοχείων
11/01 11:31
Αν πρόκειται να ταξιδέψετε στο Βιετνάμ, πρέπει επειγόντως να το διαβάσετε αυτό
11/01 11:14
11/01 10:56
Ποια αεροδρόμια θα αναβαθμιστούν στο Ηνωμένο Βασίλειο - Τα σχέδια για το Heathrow και το Gatwick
11/01 06:03
Solmar Villas | "Επέλαση" στα ελληνικά νησιά με νέες βίλες το 2025 - νέος προορισμός η Σκόπελος
10/01 18:33
10/01 16:26
Κρουαζιέρα | Πλοηγικός σταθμός στη Μύκονο για τη βελτίωση των υπηρεσιών στους επιβάτες
10/01 15:51
Πόσοι εργαζόμενοι μπορούν να φοιτήσουν στα Τμήματα Μετεκπαίδευσης του Υπ. Τουρισμού
10/01 14:57
Άνοιξαν οι αιτήσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση ορεινών τουριστικών καταλυμάτων
10/01 14:18
Αυτά ήταν τα 8 πιο αγαπημένα Airbnb του TikTok το 2024 – Το ένα στη Σκόπελο!
10/01 14:15
10/01 12:04
Οι καθυστερήσεις νέων αεροσκαφών οδηγούν σε ακυρώσεις πτήσεων
10/01 11:30
10/01 11:06
10/01 10:32
Πού θα ταξιδέψει ο κόσμος το 2025 - Το Ιωβηλαίο φέρνει εκατομμύρια καθολικούς στη Ρώμη
10/01 09:42
Στην Αθήνα η διοργάνωση των Ευρωπαϊκών Βραβείων Κινηματογράφου το 2027
10/01 06:10
Τουρισμός | Πολυτέλεια με λιγότερα χρήματα σε φθηνούς προορισμούς αναζητούν οι Βρετανοί
10/01 06:05
Ποιοι συγκροτούν την Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης στο Δήμο Μαρκοπούλου
10/01 06:05
10/01 06:05
Καταδυτικός τουρισμός: Ελεύθερα Τεχνητά Υποβρύχια Αξιοθέατα στην Κίμωλο
10/01 06:05
10/01 05:45
09/01 19:16
Νοέμβριος ιστορικών ρεκόρ για τις παγκόσμιες αερομεταφορές - Αύξηση της ζήτησης στην Ευρώπη
09/01 18:15
9,9 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του Χιονοδρομικού Κέντρου Καρπενησίου
09/01 17:56
09/01 17:44
Το δώρο του Ζάκερμπεργκ στον Τραμπ | Τέλος ο έλεγχος των γεγονότων στις πλατφόρμες της Meta
09/01 17:32
09/01 16:55
09/01 14:11
Κέρκυρα | Ρεκόρ αφίξεων εν μέσω προβλημάτων στις υποδομές, με κυρίαρχο την ύδρευση
09/01 14:05
WORKFROMGREECE.GR 2024 | Δικτύωση, τεχνογνωσία & βιώσιμη ανάπτυξη
09/01 13:40
Ένωση Ξενοδόχων Αθήνας: Προσφυγή κατά του νέου τέλους από το Δήμο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης
09/01 13:13
Καλλιόπη Βέττα | Κίνητρα για την ενίσχυση του τουρισμού στην Δυτική Μακεδονία
09/01 12:50
Στο Τάρπον Σπρινγκς στη Φλόριδα ο Α.Φιορεντίνος | Επαφές με την ομογένεια
09/01 12:37
Τι αλλάζει στη νομοθεσία για τα glamping (πολυτελή κάμπινγκ)
09/01 12:08
Η Κρήτη στους top 10 καλύτερους προορισμούς στον κόσμο | Tripadvisor Travellers’ Choice Awards
09/01 11:08
09/01 10:36
Βρετανικός τουρισμός | Οι άνω των 50 δεν επηρεάζονται από τη ακρίβεια στα ταξιδιωτικά σχέδια
09/01 06:05
Οι 20 πιο «ηχηρές» αφίξεις πολυτελών ξενοδοχείων στην Ελλάδα το 2025
09/01 06:05
09/01 06:05
Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Κάρπαθο και Χαλκιδική
09/01 06:05
09/01 06:05
Από ποιες χώρες επενδύουν στην Ισπανία και σε ποιους κλάδους
09/01 06:05
08/01 23:14
Ποιες είναι οι προδιαγραφές των ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης
08/01 23:04
Έρχεται η περιβαλλοντική κατάταξη ξενοδοχείων και ενοικιαζομένων δωματίων
08/01 22:09
Τι προβλέπεται για το καθεστώς χρονομεριστικής μίσθωσης καταλυμάτων - Όλη η Απόφαση
08/01 16:38
Προς ψήφιση το τουριστικό σ/ν: Ρυθμίσεις για Airbnb και περιβαλλοντική κατάταξη των ξενοδοχείων
08/01 16:03
National Geographic Traveller: Η Σαντορίνη στα 25 καλύτερα νησιά κρουαζιέρας για το 2025
08/01 15:27
08/01 13:36
Lonely Planet | Η παραλία Σαρακίνικο της Μήλου στις 10 καλύτερες στον κόσμο για το 2025
08/01 12:17
4η Παγκρήτια Ημέρα Καριέρας στις ξενοδοχειακές μονάδες της Κρήτης
08/01 12:03
PLAY Airlines: Έναρξη της εποχικής σύνδεσης με Αθήνα τον... Σεπτέμβριο
08/01 11:48
Η Ryanair διεκδικεί αποζημίωση 15.000 ευρώ από επιβάτη - διαβάστε γιατί
08/01 11:47
Τα ρεκόρ και οι κορυφαίες στιγμές του αεροδρομίου της Αθήνας το 2024
08/01 10:38
08/01 07:35
Πληρωμές επιχορηγήσεων για 2 ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Αθήνα και Σκιάθο
08/01 07:27
Πράσινο φως σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στην Κέρκυρα και στη Χαλκιδική για κατάχωση αρχαιοτήτων
08/01 07:21
08/01 07:19
08/01 07:14
Αυξήσεις στο Τέλος Διαμονής: Ποιοι Δήμοι επιλέγουν να επιβαρύνουν τον τουρισμό το 2025
07/01 16:40
07/01 15:29
07/01 14:39
Κρουαζιέρα: Γιατί η Norwegian ακύρωσε για δεύτερη χρονιά προσεγγίσεις στην Κέρκυρα
07/01 13:14
TUI: 12,1 εκατ. ταξιδιώτες το 2024 επέλεξαν ξενοδοχεία της με πιστοποίηση αειφορίας
07/01 12:13
Visa-Express: Νέα θαλάσσια σύνδεση με τη Λέσβο από την Τουρκία
07/01 11:45
07/01 11:42
07/01 10:51
Παράκτιος τουρισμός | WTTC: Η κλιματική κρίση απειλεί με αφανισμό προορισμούς και αξιοθέατα
07/01 07:00
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Μεγανησίου
07/01 07:00
Μυτιλήνη: Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας για το 2025
07/01 07:00
Δήμος Θάσου: Παράταση συμφώνου συνεργασίας με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού
07/01 07:00
Τα αποτελέσματα 2 διαγωνισμών για αναψυκτήριο στη Θεσσαλονίκη και για μεταφορικό έργο στα Βριλήσσια
07/01 07:00
06/01 14:26
Η Grecotel, η σπασμένη βιτρίνα ταξιδιωτικού γραφείου του Λονδίνου και η πράξη αλληλεγγύης
06/01 13:30
06/01 12:42
Τουρκικός τουρισμός | Νέο ρεκόρ αφίξεων στην Αττάλεια το 2024
06/01 07:33
06/01 07:32
Οι δυνατότητες εξαγωγής ελληνικού κρασιού στη βουλγαρική αγορά
05/01 12:00
To δεύτερο Διεθνές φεστιβάλ Ζεϊμπέκικου - IZEFA2025 έρχεται ξανά στην Αθήνα
05/01 11:51
Καμπάνια προβολής της Πιερίας στο εξωτερικό σε συνεργασία με τον «alltours»
05/01 07:55
Ισπανία: Δεν φτάνουν στους καταναλωτές οι μειώσεις των τιμών ελαιολάδου
05/01 07:53
04/01 12:38
Fodor's No List 2025 | Προορισμοί προς αποφυγή, λόγω των αντιδράσεων των ντόπιων κατά του τουρισμού
04/01 07:44
04/01 07:13
Ουγγαρία: Μεγάλες αυξήσεις στον κατώτατο μισθό σε ετήσια βάση έως το 2027
03/01 20:15
Kύπρος: Αυθεντικές εμπειρίες μέσα από τους Δρόμους του Κρασιού
03/01 14:33
03/01 13:46
03/01 13:32
Στα «σκαριά» το Εθνικό Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων στον Πειραιά - Θα ανοίξει το 2026
03/01 13:28
Saudia: Πώς θα πραγματοποιείται φέτος η σύνδεση Τζέντα – Αθήνα
03/01 13:13
Η Air Baltic ακυρώνει πάνω από 4.000 καλοκαιρινές πτήσεις – Ανάμεσά τους τρεις για Ελλάδα
03/01 12:23
03/01 10:46
Υπό την αιγίδα του ΕΟΤ έκθεση κοσμήματος, επίδειξη μόδας και πολιτιστικές δράσεις του Ιανουαρίου
03/01 10:41
Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου | Έργα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών κρουαζιέρας
03/01 10:05
ΑΑΔΕ | Τι ισχύει για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις τύπου Airbnb - οι 52 ερωτο-απαντήσεις
03/01 07:55
03/01 07:53
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Δυτικής Σάμου
Κροατία: Αύξηση τουριστών, διανυκτερεύσεων και ταξιδιωτικών εισπράξεων το 2024
DiscoverEU | Εισιτήριο σε 35.762 δεκαοκτάχρονους για να ανακαλύψουν την Ευρώπη
Κρουαζιέρα | Πλοηγικός σταθμός στη Μύκονο για τη βελτίωση των υπηρεσιών στους επιβάτες
Solmar Villas | "Επέλαση" στα ελληνικά νησιά με νέες βίλες το 2025 - νέος προορισμός η Σκόπελος
Ηνωμένο Βασίλειο | Προειδοποίηση για απατεώνες σε κρατήσεις ξενοδοχείων
Ποια αεροδρόμια θα αναβαθμιστούν στο Ηνωμένο Βασίλειο - Τα σχέδια για το Heathrow και το Gatwick
Αν πρόκειται να ταξιδέψετε στο Βιετνάμ, πρέπει επειγόντως να το διαβάσετε αυτό
TUI: 12,1 εκατ. ταξιδιώτες το 2024 επέλεξαν ξενοδοχεία της με πιστοποίηση αειφορίας
Η Ryanair διεκδικεί αποζημίωση 15.000 ευρώ από επιβάτη - διαβάστε γιατί
4η Παγκρήτια Ημέρα Καριέρας στις ξενοδοχειακές μονάδες της Κρήτης
Η Grecotel, η σπασμένη βιτρίνα ταξιδιωτικού γραφείου του Λονδίνου και η πράξη αλληλεγγύης
Visa-Express: Νέα θαλάσσια σύνδεση με τη Λέσβο από την Τουρκία
Στην Αθήνα η διοργάνωση των Ευρωπαϊκών Βραβείων Κινηματογράφου το 2027
Πού θα ταξιδέψει ο κόσμος το 2025 - Το Ιωβηλαίο φέρνει εκατομμύρια καθολικούς στη Ρώμη
Αυτά ήταν τα 8 πιο αγαπημένα Airbnb του TikTok το 2024 – Το ένα στη Σκόπελο!
( 0 )