Οι 7 βασικές έννοιες του Ψηφιακού Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων

Σήμερα αναδημοσιεύουμε το πρώτο μας άρθρο στην ενότητα Digital της Tornos News μαζί με τους σχετικούς συνδέσμους για την κάθε ενότητα από άρθρα τα οποία δημοσιεύτηκαν μεταγενέστερα.
Η τουριστική βιομηχανία έχει επηρεαστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ψηφιακή ανάπτυξη. Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, ταξιδιώτες και τουριστικές επιχειρήσεις, σε όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας, κινούνται στους "ρυθμούς" των τεχνολογικών εξελίξεων: οι μεν τουρίστες, στην πλειονότητά τους, συμβουλεύονται το Internet για την επιλογή του προορισμού, της διακίνησης και της διαμονής τους, ενώ το ψηφιακό marketing είναι πλέον ένα πολύ σημαντικό μέρος των συνολικών ενεργειών marketing της κάθε τουριστικής επιχείρησης.
Με το εισαγωγικό άρθρο το οποίο ακολουθεί ευελπιστούμε να σας μυήσουμε στις βασικές έννοιες του digital ή ψηφιακού marketing, αρχίζοντας μ’ έναν απλό ορισμό:
«Το Ψηφιακό Μarketing είναι το σύνολο των προωθητικών ενεργειών μιας επιχείρησης οι οποίες αφορούν τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας, με σκοπό να έρθει η επιχείρηση σε επαφή με το κοινό της και να επιτευχθούν οι επιχειρηματικοί της στόχοι»
Είναι ένας γενικόλογος ορισμός, όμως κρύβει αρκετές λεπτομέρειες οι οποίες κάνουν τη διαφορά. Ας τις δούμε μία-μία:
1. Ψηφιακή παρουσία
H ψηφιακή παρουσία είναι ένα προαπαιτούμενο για να ξεκινήσουμε να μιλάμε για ψηφιακό marketing. Η παρουσία δεν αφορά μόνο το Site μας, έχει να κάνει με το σύνολο των αποτελεσμάτων αναζήτησης σχετικά με την τουριστική μας επιχείρηση. Το κοινό απαιτεί να μπορεί να μας «βρει» online. Αν δεν έχουμε φροντίσει εμείς για την ψηφιακή μας παρουσία, θα φροντίσουν άλλοι, ερήμην μας, δημοσιεύοντας κριτικές, φωτογραφίες, βίντεο, ακόμα και άρθρα. Συμβαίνει πολύ συχνά να μην είναι το Site μας το πρώτο αποτέλεσμα όταν ψάχνουμε την επωνυμία της επιχείρησής μας στις μηχανές αναζήτησης!
Είναι πολύ σημαντικό για το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα να έχουμε μια επαγγελματική παρουσία στο διαδίκτυο η οποία να μας ανήκει, να την διαχειριζόμαστε να την εμπλουτίζουμε και να την ανανεώνουμε.
Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο:
Η Ψηφιακή Παρουσία Τουριστικών Επιχειρήσεων - 7 Βασικά Σημεία
2. Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing
Πολύ συχνά το ψηφιακό marketing αντιμετωπίζεται αποσπασματικά ή συγχέεται με μεμονωμένα είδη προώθησης όπως με την online διαφήμιση, ή με τη χρήση social media. Δεν υποκαθιστά το Marketing, το συμπληρώνει. Είναι σημαντικό λοιπόν το ψηφιακό marketing να εντάσσεται στα πλαίσια μιας συνολικής στρατηγικής marketing της τουριστικής επιχείρησης για να είναι αποτελεσματικό.
Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο:
Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing
3. Επικοινωνία
Τα περισσότερα ψηφιακά κανάλια χαρακτηρίζονται από αμεσότητα και τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας, συχνά δημόσια και σε πραγματικό χρόνο. Το κοινό σχολιάζει, ζητά υποστήριξη, κάνει ερωτήσεις, δημοσιεύει κριτικές και ο τρόπος με τον οποίο εμείς επικοινωνούμε, ο τόνος που χρησιμοποιούμε και ο χρόνος απόκρισης είναι όλοι δείκτες οι οποίοι χαρακτηρίζουν την τουριστική μας επιχείρηση. Ο διάλογος με το κοινό μας είναι σημαντικός για την εικόνα μας, αλλά και για τη δημιουργία ενδιαφέροντος γύρω από την τουριστική μας επιχείρηση.
Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο
H εξέλιξη της επικοινωνίας εξαιτίας του digital marketing
4. Το στοχευμένο κοινό
Το στοχευμένο κοινό δεν είναι απλά οι δυνητικοί μας πελάτες, είναι οι ιδανικοί μας πελάτες. Είναι οι ομάδες των ανθρώπων τους οποίους θέλουμε να προσελκύσουμε και μετατρέψουμε σε πελάτες μας γιατί φτάνουν να έχουν τη δεκαπλάσια αξία για την επιχείρησή μας στον κύκλο ζωής τους από τον μέσο πελάτη. Δεν είναι μόνο η αυξημένη κατανάλωση και οι επαναλαμβανόμενες κρατήσεις, αλλά και η επιρροή που έχουν στον κύκλο τους να δημιουργήσουν νέους ιδανικούς πελάτες για την τουριστική μας επιχείρηση.
Η δημιουργία μιας αφοσιωμένης online κοινότητας είναι ο απόλυτος στόχος αυτής της αναζήτησης.
Προτείνουμε να διαβάσετε και τα σχετικά άρθρα
Το Ιδανικό Κοινό και η Σημασία του για το Ξενοδοχείο μας.
Το Ιδανικό Κοινό για το Ξενοδοχείο μας: Ποιοι Είναι ;
Πως Προσελκύουμε το Ιδανικό Κοινό μας
5. Προωθητικές ενέργειες
Οι προωθητικές ενέργειες μέσα από τα ψηφιακά μέσα φέρνουν αξία στην τουριστική μας επιχείρηση όταν γίνονται σωστά και προγραμματισμένα: Πρέπει να υπάρχει καλός σχεδιασμός εκτέλεσης και σωστός προϋπολογισμός. Να στοχεύσουμε το κατάλληλο κοινό, να έχουμε βάλει συγκεκριμένους στόχους τους οποίους να μπορούμε να αξιολογήσουμε με μετρήσεις, να είναι πραγματικά ελκυστική η προσφορά και να γίνει σωστά η διασπορά της προωθητικής ενέργειας. Συμβαίνει συχνά το κόστος των προωθητικών ενεργειών να μας φοβίζει, όταν το αντίστοιχο κόστος των μεσαζόντων της τουριστικής οικονομίας μπορεί να είναι πολλαπλάσιο.
Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο
Προωθητικές ενέργειες για την τουριστική μας επιχείρηση
6. Τα ψηφιακά μέσα
Τα απαραίτητα ψηφιακά μέσα περιλαμβάνουν πρωτίστως την ιστοσελίδα μας. Είναι πολύ απλό: αν δεν φτάσει κάποιος στη σελίδα μας, δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει απευθείας κράτηση. Το Site μας θα πρέπει να είναι συνδεδεμένο με τα σωστά social media, με πλατφόρμες διασποράς περιεχομένου, τις πλατφόρμες ψηφιακής διαφήμισης και email marketing, τα OTA sites, και τα review sites. Θα πρέπει να υπάρχει στρατηγική και πλάνο για τη χρήση και σωστή εκμετάλλευση όλων των ψηφιακών μέσων που χρησιμοποιούμε, με ιδιαίτερη προσοχή στο mobile το οποίο εξελίσσεται στο κυρίαρχο μέσο κατανάλωσης ψηφιακού τουριστικού περιεχομένου.
Προτείνουμε να διαβάσετε και τα σχετικά άρθρα:
Τα 7 κύρια χαρακτηριστικά μιας αποτελεσματικής ιστοσελίδας
7. Μετρήσιμα αποτελέσματα
Ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα του ψηφιακού Marketing είναι ότι τα αποτελέσματά μας είναι απολύτως μετρήσιμα. Χρειάζεται να θέσουμε όμως τους σωστούς στόχους ανάπτυξης για να μπορούμε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητά μας. Aν για παράδειγμα έχουμε θέσει στόχους για αύξηση early bookings, direct bookings και πληρότητα, οι δείκτες αυτοί είναι απολύτως μετρήσιμοι αν έχομε στήσει τα εργαλεία μετρήσεών μας σωστά.
Αυτό που πρέπει να προσέξουμε περισσότερο είναι να θέτουμε τους στόχους μας σωστά και να έχουμε υπομονή. Οι προσδοκίες μας πρέπει να είναι ανάλογες της επένδυσής μας σε χρόνο και σε χρήμα, να κάνουμε σταθερά βήματα με συνέπεια και προγραμματισμό και τα αποτελέσματά μας θα είναι αθροιστικά.
Επενδύοντας λοιπόν στην δημιουργία και διαχείριση της ψηφιακής μας παρουσίας, συντονίζοντας το ψηφιακό marketing με το Marketing plan μας, εντοπίζοντας το στοχευμένο κοινό μας και τρέχοντας τις σωστές προωθητικές ενέργειες, έχουμε κάνει σημαντικά βήματα να πετύχουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους. Σε επόμενα άρθρα θα μπούμε σε λεπτομέρειες σχετικά με το πως μπορεί η τουριστική μας επιχείρηση να εκμεταλλευτεί σωστά τα πλεονεκτήματα τα οποία μας προσφέρει το ψηφιακό marketing.
Προτείνουμε να διαβάσετε και τα σχετικά άρθρα:
Πως Μετριέται η Επιτυχία στο Ψηφιακό Marketing Ξενοδοχείων?
*Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Tourism Agency
20/05 19:10
20/05 18:55
"Ημέρες Θάλασσας 2025": Η μεγάλη γιορτή-θεσμός επιστρέφει για 11η χρονιά στον Πειραιά
20/05 18:10
Δήμος Θεσσαλονίκης: Διαγωνισμός για θεραπευτικά ιαματικά λουτρά σε 140 ευάλωτα άτομα τρίτης ηλικίας
20/05 17:37
Συνεργασία με την TUI για την προώθηση της Θεσσαλονίκης και της Λήμνου
20/05 15:22
Ψυχική υγεία στο χώρο εργασίας: Εκδήλωση των Koullias Hotels στην Κω
20/05 14:12
ΕΛΣΤΑΤ | Αυξημένες οι αφίξεις και οι διανυκτερεύσεις στα καταλύματα τον Μάρτιο
20/05 13:44
20/05 13:21
20/05 13:09
Γερμανία | Απέλαση προσφύγων στην Ελλάδα: "νέοι, άγαμοι, υγιείς και ικανοί για εργασία"
20/05 12:59
Ρόδος | 100 Κινέζοι tour operators γνώρισαν από κοντά τη γοητεία του νησιού
20/05 12:14
Χρηματοδότηση 550.000 ευρώ για το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Καλαμαριάς
20/05 11:47
20/05 11:41
Η Accor φέρνει την Handwritten Collection στην Ελλάδα με το Rocca a Mare στο Ηράκλειο
20/05 11:09
H Mitsis Hotels επενδύει στο μέλλον του ελληνικού τουρισμού - εξετάζεται η επέκταση στο εξωτερικό
20/05 11:06
20/05 11:02
20/05 10:56
Καλλιόπη Βέττα | «Η οινοποιία μπορεί να αλλάξει το παραγωγικό μοντέλο της Δυτικής Μακεδονίας»
20/05 08:49
20/05 07:37
20/05 07:34
Κρήτη | Δημιουργείται «Περιφερειακό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς»
20/05 07:16
20/05 07:05
Stop στην ανέγερση 2 πολυτελών ξενοδοχείων σε Κεφαλονιά και Κεραμωτή
20/05 07:05
Εξαγορές ξενοδοχείων: Ράλι επενδύσεων στην Ευρώπη με την Ελλάδα σε ρόλο-κλειδί
20/05 06:49
«Αεροπορικός πυρετός» για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025 – Όλες οι νεότερες προσθήκες πτήσεων
20/05 06:30
Στην τελική ευθεία το «Ψάθαθλον 2025» στη μαγευτική παραλία της Ψάθας
20/05 06:25
Θετική γνωμοδότηση για τη λειτουργία πολυτελούς ξενοδοχείου στην Εύβοια
20/05 06:05
Α. Ζαμπέτας: Κίνδυνος να χαθούν 50.000 τουρίστες εξαιτίας του νέου νόμου για τα τροχόσπιτα
19/05 20:35
19/05 20:28
19/05 20:19
Παρατηρητήριο μέτρησης της τουριστικής φέρουσας ικανότητας στην πόλη της Κέρκυρας
19/05 18:39
Υψηλή επισκεψιμότητα στο Φεστιβάλ Εναλλακτικού Τουρισμού στα Χανιά
19/05 16:16
Tripadvisor: Πού θα ταξιδέψουν οι Αμερικανοί αυτό το καλοκαίρι
19/05 15:56
19/05 15:05
Ηνωμένο Βασίλειο: Ζητεί νέα συμφωνία με Ε.Ε. για ευκολότερα ταξίδια μετά το Brexi
19/05 14:56
Η εκπαίδευση συναντά την πολυτελή φιλοξενία: Συνεργασία της Σχολής ΑΚΜΗ με τον Όμιλο SANI/IKOS
19/05 14:37
Αναπτυξιακή Εταιρεία Δήμου Αθηναίων | Συνεργασία με κινεζικό όμιλο για την προώθηση του τουρισμού
19/05 14:31
Το Radisson Blu Park Hotel Athens γιορτάζει τα 50 χρόνια του με εικαστική έκθεση
19/05 14:24
19/05 13:00
FedHATTA | Σύσταση Επιτροπής για τη Βιωσιμότητα στον κλάδο των τουριστικών γραφείων
19/05 12:53
19/05 12:37
VisitEngland: Ο τουρισμός ενισχύει την κοινωνική συνοχή και την ευημερία των τοπικών κοινωνιών
19/05 11:40
ΥΠΑ: +9,2% η κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια το α'4μηνο, +22% το Ηράκλειο τον Απρίλιο
19/05 11:17
19/05 11:13
19/05 11:09
19/05 11:06
19/05 10:49
19/05 10:41
«MINOAN ROOTS» | Γαστρονομικό αφιέρωμα του Food & Travel Magazine στο Λασίθι
19/05 10:15
Ιταλία | 60 εκατομμύρια τουρίστες το 2024 - Μαγνήτης η πολιτιστική κληρονομιά
19/05 07:58
Αλβανία: Διεθνής διαγωνισμός για Κέντρο Αγροτικής Εκπαίδευσης και Αγροτουρισμού στην Κορυτσά
19/05 07:50
Μηχανοκίνητος Αθλητισμός: Διαγωνισμός 250.000 ευρώ για υπηρεσίες διαμονών
19/05 07:40
Γυρίσματα στο «Κανάλι του Έρωτα» στην Κέρκυρα από βρετανική εκπομπή
19/05 07:05
Θεσσαλονίκη: Πυκνώνουν οι ξενοδοχειακές επενδύσεις – Αυξάνονται τα 5άστερα
19/05 06:45
Πότε θα γίνει η κατεδάφιση των τελευταίων ορόφων στο ξενοδοχείο Coco - Mat στο Κουκάκι
19/05 06:30
e-ΕΦΚΑ: Συνένωση 2 κτιρίων για ξενοδοχειακό συγκρότημα στην καρδιά της Αθήνας
19/05 06:20
Οι τάσεις για το 2025 | Ευεξία, γαστρονομία, υπαιθριες δραστηιρότητες
19/05 06:10
Καλοκαίρι 2025: Τι να περιμένουμε από την κρουαζιέρα στην Ελλάδα και παγκοσμίως | Ιωάννης Μπρας
19/05 06:10
Ισπανία | Καταργούνται τα ντους στις παραλίες για εξοικονόμηση νερού
18/05 11:47
ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ | «Τα δελφίνια της Κνωσού δεν άντεξαν την εγκατάλειψη» - τι λέει το υπουργείο
18/05 11:36
18/05 08:05
Ιωάννινα | Υποδοχή των τουριστών τσάρτερ τη Δευτέρα με γεύσεις Ηπείρου
18/05 07:59
“Express Visa” | Ισχυρό στήριγμα των οικονομιών νησιών του Αιγαίου από Τουρκους τουρίστες
18/05 07:37
18/05 07:11
Χίος | Προτεινόμενος προορισμός στη χειμερινή κρουαζιέρα στη Μεσόγειο
18/05 07:08
Tο ελληνικό κρασί στο Ηνωμένο Βασίλειο: Περιορισμένη παρουσία, αυξανόμενη δυναμική
17/05 16:45
17/05 14:50
17/05 14:36
Συνέλευση Ε.Ξ. Ρόδου | Ξεκάθαρα μηνύματα για στρατηγική, υποδομές και μεταρρυθμίσεις στον τουρισμό
17/05 08:35
17/05 07:05
Μεγάλη τουριστική επένδυση 75,9 εκατ. ευρώ από τον λιβανέζικο όμιλο Μπερζάουι στη Σύρο
17/05 06:45
Ελληνικός τουρισμός: Ποιοι προορισμοί «κερδίζουν» πτήσεις φέτος από Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία
16/05 16:46
Η Κρήτη στην παγκόσμια σκηνή του SUP – 10 χρόνια Agios Nikolaos on SUP
16/05 16:07
Με λαμπρότητα τα εγκαίνια του Hilton Garden Inn Athens Syggrou Avenue
16/05 15:21
16/05 14:56
16/05 14:54
16/05 14:52
16/05 14:48
Η Lufthansa προχωρά σε ριζική αναδιάρθρωση του ομίλου – Έρχεται η «Matrix Next Level»
16/05 14:37
Θεσσαλονίκη | Νέος φωτισμός σε 11 σπουδαία μνημεία επί της οδού Εγνατία
16/05 11:05
ΠΟΞ | Νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με τους ηλεκτρολόγους στα ξενοδοχεία
16/05 10:36
16/05 10:09
16/05 09:43
Πάνω από 4.000 συμμετοχές, 70 δράσεις και νέες εμπειρίες στο Navarino Challenge 2025!
16/05 09:23
Η Σαντορίνη υποδέχεται το 6ο Περιφερειακό Συνέδριο της Π.Ο.Ξ. – Πρώτη φορά στις Κυκλάδες
16/05 08:08
16/05 07:23
Σημαντική τουριστική επένδυση στην Κέα από την Inmo Parck Invest
16/05 07:09
16/05 07:00
Αποφάσεις για 5 ξενοδοχεία σε Αθήνα, Μύκονο, Ρόδο, Ξάνθη και Χανιά
16/05 06:52
16/05 06:15
Δήμος Σίφνου: Περιορισμός οικοδομικών εργασιών την τουριστική περίοδο
16/05 06:14
16/05 06:12
Άδειες για μία γεώτρηση και χρήση νερού σε ξενοδοχεία στην Πάτμο και στη Μύκονο
16/05 06:10
Ο δήμαρχος Κιμώλου Κ.Βεντούρης στο TN | Μιλάμε στην ψυχή του επισκέπτη - Αισιοδοξία για τη σεζόν
16/05 06:09
Επιτροπές τουριστικής ανάπτυξης και προβολής των δήμων Σαρωνικού, Λουτρακίου-Περαχώρας και Αλοννήσου
16/05 06:05
SkyUp Airlines: Νέες συνδέσεις με Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο από τη Μολδαβία
15/05 19:27
Πέθανε ο θρύλος Κώστας Ζουγανέλης, ο άνθρωπος που έκανε τη Μύκονο παγκόσμιο προορισμό
15/05 19:23
«Ακτή Βουλιαγμένης» | Εκδήλωση ενδιαφέροντος από 7 επενδυτικά σχήματα
15/05 16:25
“The Crete Trip 2025” | Η Κρήτη υποδέχθηκε 800 φοιτητές από 50 χώρες
15/05 14:45
Έρευνα | Τάσεις και προκλήσεις στους επαγγελματίες του κλάδου της Τεχνολογίας
15/05 14:11
Προβολή της Ρόδου από τον διάσημο Ελβετό instagramer και you tuber Loris Zimmerli
Εξαγορές ξενοδοχείων: Ράλι επενδύσεων στην Ευρώπη με την Ελλάδα σε ρόλο-κλειδί
«Αεροπορικός πυρετός» για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025 – Όλες οι νεότερες προσθήκες πτήσεων
Κρήτη | Δημιουργείται «Περιφερειακό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς»
Στην τελική ευθεία το «Ψάθαθλον 2025» στη μαγευτική παραλία της Ψάθας
Θετική γνωμοδότηση για τη λειτουργία πολυτελούς ξενοδοχείου στην Εύβοια
Stop στην ανέγερση 2 πολυτελών ξενοδοχείων σε Κεφαλονιά και Κεραμωτή
Χρηματοδότηση 550.000 ευρώ για το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Καλαμαριάς
Ρόδος | 100 Κινέζοι tour operators γνώρισαν από κοντά τη γοητεία του νησιού
Η Accor φέρνει την Handwritten Collection στην Ελλάδα με το Rocca a Mare στο Ηράκλειο
Παρατηρητήριο μέτρησης της τουριστικής φέρουσας ικανότητας στην πόλη της Κέρκυρας
H Mitsis Hotels επενδύει στο μέλλον του ελληνικού τουρισμού - εξετάζεται η επέκταση στο εξωτερικό
Υψηλή επισκεψιμότητα στο Φεστιβάλ Εναλλακτικού Τουρισμού στα Χανιά
Ψυχική υγεία στο χώρο εργασίας: Εκδήλωση των Koullias Hotels στην Κω
Αναπτυξιακή Εταιρεία Δήμου Αθηναίων | Συνεργασία με κινεζικό όμιλο για την προώθηση του τουρισμού
( 0 )