Οι 7 βασικές έννοιες του Ψηφιακού Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων

Α Decrease font Enlarge font
Οι 7 βασικές έννοιες του Ψηφιακού Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων

Σήμερα αναδημοσιεύουμε το πρώτο μας άρθρο στην ενότητα Digital της Tornos News μαζί με τους σχετικούς συνδέσμους για την κάθε ενότητα από άρθρα τα οποία δημοσιεύτηκαν μεταγενέστερα.

Η τουριστική βιομηχανία έχει επηρεαστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ψηφιακή ανάπτυξη. Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, ταξιδιώτες και τουριστικές επιχειρήσεις, σε όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας, κινούνται στους "ρυθμούς" των τεχνολογικών εξελίξεων: οι μεν τουρίστες, στην πλειονότητά τους, συμβουλεύονται το
Internet για την επιλογή του προορισμού, της διακίνησης και της διαμονής τους, ενώ το ψηφιακό marketing είναι πλέον ένα πολύ σημαντικό μέρος των συνολικών ενεργειών marketing της κάθε τουριστικής επιχείρησης.  

Με το εισαγωγικό άρθρο το οποίο ακολουθεί ευελπιστούμε να σας μυήσουμε στις βασικές έννοιες του digital ή ψηφιακού marketing, αρχίζοντας μ’ έναν απλό ορισμό:  

«Το Ψηφιακό Μarketing είναι το σύνολο των προωθητικών ενεργειών μιας επιχείρησης οι οποίες αφορούν τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας, με σκοπό να έρθει η επιχείρηση σε επαφή με το κοινό της και να επιτευχθούν οι  επιχειρηματικοί της στόχοι» 

Είναι ένας γενικόλογος ορισμός, όμως κρύβει αρκετές λεπτομέρειες οι οποίες κάνουν τη διαφορά. Ας τις δούμε μία-μία: 

1. Ψηφιακή παρουσία 

H ψηφιακή παρουσία είναι ένα προαπαιτούμενο για να ξεκινήσουμε να μιλάμε για ψηφιακό marketing. Η παρουσία δεν αφορά μόνο το Site μας, έχει να κάνει με το σύνολο των αποτελεσμάτων αναζήτησης σχετικά με την τουριστική μας επιχείρηση. Το κοινό απαιτεί να  μπορεί να μας «βρει» online.  Αν δεν έχουμε φροντίσει εμείς για την ψηφιακή μας παρουσία, θα φροντίσουν άλλοι, ερήμην μας, δημοσιεύοντας κριτικές, φωτογραφίες, βίντεο, ακόμα και άρθρα. Συμβαίνει πολύ συχνά να μην είναι το Site μας το πρώτο αποτέλεσμα όταν ψάχνουμε την επωνυμία της επιχείρησής μας στις μηχανές αναζήτησης!

Είναι πολύ σημαντικό για το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα να έχουμε μια επαγγελματική παρουσία στο διαδίκτυο η οποία να μας ανήκει, να την διαχειριζόμαστε να την εμπλουτίζουμε και να την ανανεώνουμε.   

Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο:

Η Ψηφιακή Παρουσία Τουριστικών Επιχειρήσεων - 7 Βασικά Σημεία

2. Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing 

Πολύ συχνά το ψηφιακό marketing αντιμετωπίζεται αποσπασματικά ή συγχέεται με μεμονωμένα είδη προώθησης όπως με την online διαφήμιση, ή με τη χρήση social media. Δεν υποκαθιστά το Marketing, το συμπληρώνει. Είναι σημαντικό λοιπόν το ψηφιακό marketing να εντάσσεται στα πλαίσια μιας συνολικής στρατηγικής marketing της τουριστικής επιχείρησης για να είναι αποτελεσματικό.  

Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο:
Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing

3. Επικοινωνία 

Τα περισσότερα ψηφιακά κανάλια χαρακτηρίζονται από αμεσότητα και τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας, συχνά δημόσια και σε πραγματικό χρόνο. Το κοινό σχολιάζει, ζητά υποστήριξη, κάνει ερωτήσεις, δημοσιεύει κριτικές και ο τρόπος με τον οποίο εμείς επικοινωνούμε, ο τόνος που χρησιμοποιούμε και ο χρόνος απόκρισης είναι όλοι δείκτες οι οποίοι χαρακτηρίζουν την τουριστική μας επιχείρηση. Ο διάλογος με το κοινό μας είναι σημαντικός για την εικόνα μας, αλλά και για τη δημιουργία ενδιαφέροντος γύρω από την τουριστική μας επιχείρηση.   

Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο

H εξέλιξη της επικοινωνίας εξαιτίας του digital marketing

4. Το στοχευμένο κοινό   

Το στοχευμένο κοινό δεν είναι απλά οι δυνητικοί μας πελάτες, είναι οι ιδανικοί μας πελάτες.  Είναι οι ομάδες των ανθρώπων τους οποίους θέλουμε να προσελκύσουμε και μετατρέψουμε σε πελάτες μας γιατί φτάνουν να έχουν τη δεκαπλάσια αξία για την επιχείρησή μας στον κύκλο ζωής τους από τον μέσο πελάτη. Δεν είναι μόνο η αυξημένη κατανάλωση και οι επαναλαμβανόμενες κρατήσεις, αλλά και η επιρροή που έχουν στον κύκλο τους να δημιουργήσουν νέους ιδανικούς πελάτες για την τουριστική μας επιχείρηση. 

Η δημιουργία μιας αφοσιωμένης online κοινότητας είναι ο απόλυτος στόχος αυτής της αναζήτησης. 

Προτείνουμε να διαβάσετε και τα σχετικά άρθρα

Το Ιδανικό Κοινό και η Σημασία του για το Ξενοδοχείο μας.

Το Ιδανικό Κοινό για το Ξενοδοχείο μας: Ποιοι Είναι ;

Πως Προσελκύουμε το Ιδανικό Κοινό μας

5. Προωθητικές ενέργειες 

Οι προωθητικές ενέργειες μέσα από τα ψηφιακά μέσα φέρνουν αξία στην τουριστική μας επιχείρηση όταν γίνονται σωστά και προγραμματισμένα: Πρέπει να υπάρχει καλός σχεδιασμός εκτέλεσης και σωστός προϋπολογισμός.  Να στοχεύσουμε το κατάλληλο κοινό, να έχουμε βάλει συγκεκριμένους στόχους τους οποίους να μπορούμε να αξιολογήσουμε με μετρήσεις, να είναι πραγματικά ελκυστική η προσφορά και να γίνει σωστά η διασπορά της προωθητικής ενέργειας. Συμβαίνει συχνά το κόστος των προωθητικών ενεργειών να μας φοβίζει, όταν το αντίστοιχο κόστος των μεσαζόντων της τουριστικής οικονομίας μπορεί να είναι πολλαπλάσιο.  

Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο

Προωθητικές ενέργειες για την τουριστική μας επιχείρηση

6. Τα ψηφιακά μέσα 

Τα απαραίτητα ψηφιακά μέσα περιλαμβάνουν πρωτίστως την ιστοσελίδα μας. Είναι πολύ απλό: αν δεν φτάσει κάποιος στη σελίδα μας, δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει απευθείας κράτηση. Το Site μας θα πρέπει να είναι συνδεδεμένο με τα σωστά social media, με πλατφόρμες διασποράς περιεχομένου, τις πλατφόρμες ψηφιακής διαφήμισης και email marketing, τα OTA sites, και τα review sites.  Θα πρέπει να υπάρχει στρατηγική και πλάνο για τη χρήση και σωστή εκμετάλλευση όλων των ψηφιακών μέσων που χρησιμοποιούμε, με ιδιαίτερη προσοχή στο mobile το οποίο εξελίσσεται στο κυρίαρχο μέσο κατανάλωσης ψηφιακού τουριστικού περιεχομένου.  

Προτείνουμε να διαβάσετε και τα σχετικά άρθρα:
Τα 7 κύρια χαρακτηριστικά μιας αποτελεσματικής ιστοσελίδας 

7. Μετρήσιμα αποτελέσματα 

Ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα του ψηφιακού Marketing είναι ότι τα αποτελέσματά μας είναι απολύτως μετρήσιμα. Χρειάζεται να θέσουμε όμως τους σωστούς στόχους ανάπτυξης για να μπορούμε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητά μας. Aν για παράδειγμα έχουμε θέσει στόχους για αύξηση early bookings, direct bookings και πληρότητα, οι δείκτες αυτοί είναι απολύτως μετρήσιμοι αν έχομε στήσει τα εργαλεία μετρήσεών μας σωστά. 

Αυτό που πρέπει να προσέξουμε περισσότερο είναι να θέτουμε τους στόχους μας σωστά και να έχουμε υπομονή. Οι προσδοκίες μας πρέπει να είναι ανάλογες της επένδυσής μας σε χρόνο και σε χρήμα, να κάνουμε σταθερά βήματα με συνέπεια και προγραμματισμό και τα αποτελέσματά μας θα είναι αθροιστικά.    

Επενδύοντας λοιπόν στην δημιουργία και διαχείριση της ψηφιακής μας παρουσίας, συντονίζοντας το ψηφιακό marketing με το Marketing plan μας, εντοπίζοντας το στοχευμένο κοινό μας και τρέχοντας τις σωστές προωθητικές ενέργειες, έχουμε κάνει σημαντικά βήματα να πετύχουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους. Σε επόμενα άρθρα θα μπούμε σε λεπτομέρειες σχετικά με το πως μπορεί η τουριστική μας επιχείρηση να εκμεταλλευτεί σωστά τα πλεονεκτήματα τα οποία μας προσφέρει το ψηφιακό marketing.  

Προτείνουμε να διαβάσετε και τα σχετικά άρθρα:

Πως Μετριέται η Επιτυχία στο Ψηφιακό Marketing Ξενοδοχείων?

 

*Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Tourism Agency 



  1. 22/01 16:41

    Την Πέμπτη το συνέδριο BnB Guest Conference για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις

  2. 22/01 16:15

    "Πονοκέφαλος" οι δασικοί χάρτες για τις τουριστικές επενδύσεις στα νησιά

  3. 22/01 15:00

    Lonely Planet: Σε ελληνικό νησί μία από τις 20 καλύτερες ιαματικές πηγές στην Ευρώπη

  4. 22/01 14:45

    Πρωτόκολλο συνεργασίας της Περιφέρειας Αττικής με τον ΕΦΕΤ για την ποιότητα τροφίμων

  5. 22/01 14:28

    ΤΑΙΠΕΔ: Χρονιά βραβεύσεων το 2018 για την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων

  6. 22/01 14:11

    Ελληνικός τουρισμός 2018: Το 1/4 των εισπράξεων εισέφεραν οι Γερμανοί και οι Αμερικανοί τουρίστες

  7. 22/01 14:05

    Ρωσικός τουρισμός: "Βροχή" προκρατήσεων για Τουρκία παρά την αύξηση των τιμών το 2019

  8. 22/01 13:59

    Το ψηφιακό έγκλημα θα κοστίσει $5,2 τρις στις εταιρείες την επόμενη 5ετία

  9. 22/01 13:48

    Θρίαμβος του Τσιτσιπά: Ιστορική πρόκριση για την Ελλάδα στους 4 του Australian Open

  10. 22/01 13:37

    Η κρουαζιέρα των ονείρων τους έκρυβε μια έκπληξη στην καμπίνα

  11. 22/01 12:50

    Πιστοποίηση Αειφορίας από την Earthcheck στο NJV Athens Plaza

  12. 22/01 12:46

    Μεταφορικό Ισοδύναμο: Η νέα απόφαση για την πλήρη εφαρμογή του

  13. 22/01 12:36

    Η Κρήτη στη διεθνή έκθεση τουρισμού Vakantiebeurs στην Ολλανδία

  14. 22/01 12:32

    Σ. Φάμελλος: Βελτιώσεις της δασικής νομοθεσίας για τα νησιά, μέσω των δασικών χαρτών

  15. 22/01 12:31

    Αλλάζει η Πολιτική Απορρήτου της Airbnb

  16. 22/01 12:22

    Με σκουπίδια η Κέρκυρα και το 2019;

  17. 22/01 12:11

    FedHATTA: Πιο στενή συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

  18. 22/01 12:09

    ΙΤΒ: Η ψηφιοποίηση και ο ανθρώπινος παράγοντας στα συνέδρια στο ITB MICE Forum

  19. 22/01 11:55

    Ξενοδοχεία: Στην Axia Hospitality η διαχείριση των πωλήσεων του Diana Group Hotels στη Ζάκυνθο

  20. 22/01 11:39

    Διεθνής διάκριση της Mideast Group στα Bizz Awards

  21. 22/01 11:31

    Το Αθέατο Μουσείο παρουσιάζει «το ύφασμα του άρχοντα από το Λευκαντί»

  22. 22/01 11:11

    TUI: 13 νέα επώνυμα και κόνσεπτ ξενοδοχεία για οικογένειες το 2019- Τα 2 στην Ελλάδα

  23. 22/01 11:10

    Σε αναζήτηση επενδυτών το ξενοδοχείο Πόρτο Καρράς

  24. 22/01 10:04

    Έκθεση φωτογραφίας «Εύζωνες: Οι φύλακες των αφανών» στο Ρέθυμνο

  25. 22/01 09:58

    Διαγωνισμός ύψους 5, 9 εκατ.ευρώ για την παροχή τουριστικών υπηρεσιών

  26. 22/01 09:56

    Δήμος Σαρωνικού: Σε ποια ξενοδοχεία μειώθηκαν τα τέλη ύδρευσης

  27. 22/01 09:54

    Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας: Ποια αθλήματα στηρίζει για την τόνωση της τουριστικής ζήτησης

  28. 22/01 09:51

    Tα 10 ξενοδοχεία που χαρακτηρίστηκαν ως εποχικά στο Δήμο Ερμιονίδας

  29. 22/01 09:48

    Πλειοδότης η Korinthian Palace Catering για ακίνητο με τουριστική χρήση στην Κόρινθο

  30. 21/01 18:42

    Social Media in Tourism 2019: Αυξάνοντας τη φήμη του brand

  31. 21/01 17:30

    Scoot: Περισσότερες πτήσεις προς Αθήνα το 2019

  32. 21/01 17:28

    ΠΟΤ: +6% οι διεθνείς τουριστικές αφίξεις το 2018- Ποιες είναι οι τάσεις στα ταξίδια για το 2019

  33. 21/01 16:48

    Άρωμα από Κυκλάδες στο κέντρο της Αθήνας

  34. 21/01 16:08

    Historic Hotels of Europe: Ένα ελληνικό νησί στους 6 ονειρικούς προορισμούς του 2019

  35. 21/01 16:06

    Διεθνές βραβείο Interior Design στο ξενοδοχείο Olea All Suite Hotel

  36. 21/01 15:07

    Τουριστικός φόρος στο Μπαλί

  37. 21/01 14:57

    Τα 40 ελληνικά ξενοδοχεία που έλαβαν το TUI Family Champion για το 2019

  38. 21/01 14:49

    Η παγκόσμια βιομηχανία MICE στην έκθεση ACE of M.I.C.E. by Turkish Airlines

  39. 21/01 14:42

    Συνάντηση για τη βελτίωση της ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης στο Β. Αιγαίο

  40. 21/01 14:13

    Αποτελέσματα κλήρωσης «5ο Posidonia Sea Tourism Forum»

  41. 21/01 13:58

    Στις 8-11 Φεβρουαρίου οι εκθέσεις Infacoma & Aquatherm Athens 2019

  42. 21/01 13:25

    Τουρισμός: Οι 5 κορυφαίες τάσεις στα ταξίδια των millennial

  43. 21/01 12:47

    Πιστοποίηση We do local για τα πλοία της ΑΝΕΚ

  44. 21/01 12:46

    FedHATTA: Εκπαιδευτική συνάντηση με τους νέους επαγγελματίες του τουρισμού

  45. 21/01 12:38

    Ελληνικός τουρισμός 2018: 1,4 δισ. ευρώ περισσότερα έσοδα στο 11μηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου

  46. 21/01 12:31

    Ryanair: Μεγάλη προσφορά για 1 εκατ. θέσεις για τη Blue Monday

  47. 21/01 12:02

    To ξενοδοχείο Mykonos Riviera στα Small Luxury Hotels of the World

  48. 21/01 11:31

    Bomo Hotels τα ξενοδοχεία του Ομίλου Γρηγοριάδη στη Χαλκιδική

  49. 21/01 11:23

    Ισπανικός τουρισμός: Στάσιμες αφίξεις, αυξημένα έσοδα το 2019

  50. 21/01 10:44

    Η Περιφέρεια Αττικής στη διεθνή τουριστική έκθεση της Ολλανδίας

  51. 21/01 10:36

    ΕΣΠΑ: Eξ αποστάσεως συμβουλευτική στον τουρισμό

  52. 21/01 09:57

    Περιφέρεια Ιονίων Νήσων: Πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2019

  53. 21/01 09:55

    Δήμος Γορτυνίας: Διαγωνισμός για ακίνητο με χρήση τουριστικού καταλύματος

  54. 21/01 09:53

    Άδειες για 2 νέα ξενοδοχεία στη Κρήτη

  55. 21/01 09:50

    Νομικό παράθυρο για μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ σε όλα τα νησιά

  56. 21/01 09:48

    Δράσεις τουριστικής προβολής από Δήμους

  57. 20/01 15:36

    Eπική νίκη του Στέφανου Τσιτσιπά έναντι του Ρότζερ Φέντερερ

  58. 20/01 11:56

    Διασφαλίζεται η βιωσιμότητα της αεροπορικής εταιρείας Germania

  59. 20/01 11:45

    Προς λύση το πρόβλημα ύδρευσης στη Λίνδο

  60. 20/01 11:43

    Επεκτάσεις ξενοδοχείων σε Ρέθυμνο και Χαλκιδική

  61. 20/01 11:39

    Δυο νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα

  62. 19/01 13:10

    Παγκόσμια διάκριση για το ξενοδοχείο Ekies All Senses Resort

  63. 19/01 13:00

    Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων: Αίτημα για αύξηση του ορίου απαλλαγής από τον ΦΠΑ

  64. 19/01 12:57

    Νέες τουριστικές κατοικίες σε Σαντορίνη, Πύλο και Μύτικα

  65. 19/01 12:54

    Δράσεις προβολής από Δήμους- Ενισχύσεις σε φορείς από το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου

  66. 19/01 12:44

    Ξεκινά η 5η διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου

  67. 18/01 16:59

    Στις 8 Φεβρουαρίου η γενική συνέλευση του ΞΕΕ- Τι λέει στο μήνυμά του ο κ.Βασιλικός

  68. 18/01 16:50

    Περισσότερα κρουαζιερόπλοια φέτος στο λιμάνι του Πειραιά

  69. 18/01 16:05

    Ερευνητικά έργα και δράσεις για την Γαλάζια ανάπτυξη στην Κρήτη

  70. 18/01 15:57

    Ο τουρισμός και ο πολιτισμός στα Χανιά μέσω ψηφιακών εφαρμογών

  71. 18/01 15:37

    Πέντε θεματικά βίντεο για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης

  72. 18/01 15:22

    Η Wanderlust Greece μας συστήνει τη Θεσσαλονίκη μέσα σε 72 ώρες

  73. 18/01 14:09

    To Discover Greece προωθεί τους χειμερινούς προορισμούς

  74. 18/01 13:12

    Τουρισμός: Aισιόδοξα μηνύματα από την Ολλανδία για τη Θεσσαλονίκη

  75. 18/01 13:10

    Η γαμήλια περιπέτεια πελάτη της TUI στη Ζάκυνθο

  76. 18/01 12:30

    Αθλητικός τουρισμός: Παγκόσμια προβολή της Μήλου

  77. 18/01 12:05

    Μελέτη για τις περιοχές του δικτύου Natura 2000

  78. 18/01 12:00

    Το φαινόμενο των food blogs

  79. 18/01 11:59

    Αισιοδοξία από την Ολλανδική αγορά - Βραβείο στην Ελλάδα για τα καλύτερα εστιατόρια

  80. 18/01 11:23

    Τουρισμός: Μείωση της μέσης δαπάνης, αύξηση των εισπράξεων το 9μηνο του 2018

  81. 18/01 10:20

    Αρκετά ελληνικά ξενοδοχεία στο θερινό πρόγραμμα του τουρ οπερέιτορ ΕΤΙ

  82. 18/01 09:44

    Thomas Cook: Οδηγός ταξιδιωτικής επιβίωσης από το Brexit

  83. 18/01 09:41

    Ψηφιακή προβολή του Ν.Πηλίου μέσω κινητών

  84. 18/01 09:38

    Περιφέρεια Θεσσαλίας: Πρόσκληση ενδιαφέροντος για υπηρεσίες φιλοξενίας

  85. 18/01 09:35

    Άδειες για νέες πισίνες σε ξενοδοχεία

  86. 18/01 09:30

    Παράταση των σημάτων λειτουργίας για τα κάμπινγκ έως τα τέλη του 2019

  87. 17/01 18:10

    Χριστίνα Τετράδη: Εικόνα διάλυσης στο νοσοκομείο Ζακύνθου

  88. 17/01 16:22

    Τρελές απαιτήσεις των ταξιδιωτών που σοκάρουν ακόμα και έμπειρους τουριστικούς πράκτορες

  89. 17/01 15:49

    Μελέτη ΙΝΣΕΤΕ: 1 στους 10 τουρίστες στη Νότια Ευρώπη έρχεται στην Ελλάδα

  90. 17/01 15:23

    Αεροδρόμια: Φίδι και γατάκια στα παντελόνια επιβατών!

  91. 17/01 15:00

    Κόνσεπτ street food στα ξενοδοχεία Cook`s Club

  92. 17/01 14:27

    Ε.Κουντουρά: Συναντήσεις για απευθείας αεροπορική σύνδεση Σαγκάη-Αθήνα

  93. 17/01 14:07

    Έρευνα: Ποιος είναι ο μεγαλύτερος επιχειρηματικός κίνδυνος στην Ελλάδα

  94. 17/01 13:50

    Η Ryanair αντικαθιστά τα πακέτα διακοπών με τις κρατήσεις πτήσεων και διαμονής

  95. 17/01 13:29

    Αυξάνεται ο αριθμός, μειώνεται η χωρητικότητα των ελληνικών πλοίων

  96. 17/01 12:56

    Θετικά μηνύματα από την Αυστρία για την Κρήτη

  97. 17/01 12:47

    Μ.Κόνσολας: Ακόμη να ξεκινήσει η αποκατάσταση των λιμενικών εγκαταστάσεων της Κω

  98. 17/01 12:31

    TUI Aυστρίας: Στους πρώτους προορισμούς η Ελλάδα στην έκθεση Ferien-Messe Wien

  99. 17/01 12:13

    Τουρισμός ευεξίας: Οι 5 απόλυτες τάσεις για το 2019- Στο 1 τρισ.δολ. ο ετήσιος τζίρος

  100. 17/01 11:32

    Τι συναρπάζει τους Φινλανδούς τουρίστες στον τόπο διακοπών