Προωθητικές ενέργειες για την τουριστική μας επιχείρηση
Με το ψηφιακό μάρκετινγκ προσπαθούμε να “παραδώσουμε” το μήνυμα της τουριστικής μας επιχείρησης στο μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό του κοινού μας, το οποίο είναι σχετικό με το προϊόν ή την υπηρεσία μας. Τελικός μας σκοπός είναι η εκπλήρωση των στόχων που έχουμε θέσει. Το digital marketing διαθέτει μια σειρά εργαλείων που χρησιμοποιούμε για την διαφήμιση και χωρίζονται σε δύο κύριες κατηγορίες.
Ποια είναι τα είδη των προωθητικών ενεργειών που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε;
1. Οργανική προώθηση
Ως οργανική προώθηση εννοούμε τις ενέργειες στις οποίες δεν δαπανάμε κάποιο διαφημιστικό budget προκειμένου να προωθήσουμε το μήνυμα μας. Οργανική προώθηση θεωρείται για παράδειγμα ένα post στο Facebook, ένα blog άρθρο το οποίο φιλοξενούμε στην ιστοσελίδα της επιχείρησης μας. Από την εμπειρία μας, έχουμε διαπιστώσει πως η οργανική προώθηση τείνει να γίνεται όλο και πιο δύσκολη (καθότι οι πλατφόρμες θέλουν να οδηγήσουν τις επιχειρήσεις στην επί πληρωμή διαφήμιση). Παρόλα αυτά, τα review sites όπως το tripadvisor αποτελούν έναν πολύ καλό τρόπο οργανικής διαφήμισης μέσα από τα θετικά σχόλια που λαμβάνουμε.
2. Επί πληρωμή προώθηση
Στην κατηγορία αυτή εντάσσουμε όλες τις ενέργειες για τις οποίες έχουμε διαθέσει κάποιο χρηματικό ποσό προκειμένου να τις προωθήσουμε. Για παράδειγμα, οι επί πληρωμή διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησης ή τα διάφορα κοινωνικά δίκτυα ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.
Πότε πρέπει να εκτελούμε επί πληρωμή προωθητικές ενέργειες;
Από τη στιγμή που θα αποφασίσουμε να διαθέσουμε ένα μέρος των χρημάτων μας για την διενέργεια διαφόρων επι πληρωμή διαφημιστικών ενεργειών, θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα βελτιστοποιήσουμε το ROI (Return On Investment) δηλαδή την καλύτερη δυνατή επιστροφή στην επένδυση μας. Ας εξετάσουμε λοιπόν πως μπορούμε να το καταφέρουμε αυτό.
1. Ο στόχος των επί πληρωμή προωθητικών ενεργειών θα πρέπει να είναι σαφής και ξεκάθαρος. Για τη μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων μας θα πρέπει να έχουμε ορίσει το στόχο που έχουμε θέσει. Για παράδειγμα μπορούμε να θέσουμε ως στόχο της επί πληρωμής προωθητικής ενέργειας μας, τις απευθείας πωλήσεις μέσω της ιστοσελίδας μας. Έτσι έχουμε τη δυνατότητα να μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα της ενέργειας μας και βέβαια να κρίνουμε την επίτευξη ή μη του στόχου μας.
2. Βέλτιστη λειτουργία της ιστοσελίδας και της γενικότερης ψηφιακής παρουσίας μας. Όπως είχαμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο μας σχετικά με την ολοκληρωμένη online παρουσία της τουριστικής επιχείρησης μας, θα πρέπει να έχουμε εξασφαλίσει ότι η ιστοσελίδα μας και η γενικότερη ψηφιακή παρουσία μας λειτουργεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να δαπανήσουμε χρήματα προκειμένου να οδηγήσουμε το κοινό μας σε μια κακού περιεχομένου ιστοσελίδα που δεν θα μας βοηθήσει να επιτύχουμε τους σκοπούς μας.
3. Θα πρέπει να τηρούμε μια συχνότητα στις επί πληρωμή προωθητικές ενέργειες μας. Έχουμε συναντήσει αρκετές φορές επιχειρήσεις οι οποίες επιλέγουν να εκτελούν “ξαφνικές” προωθητικές ενέργειες. Αυτό έχεις ως αποτέλεσμα οι καμπάνιες να στοιχίζουν περισσότερο, καθώς οι διαφημιστικοί λογαριασμοί απαιτούν ένα χρονικό διάστημα προκειμένου να “ωριμάσουν” και να λειτουργούν με την χαμηλότερη δυνατή τιμή.
4. Το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι σχετικό και να προκαλεί το ενδιαφέρον. Θα πρέπει να δώσουμε μεγάλη σημασία στην κειμενογράφηση της διαφήμισης καθώς και στο εικαστικό της. Επίσης, μεγάλο ρόλο παίζει η σελίδα στην οποία οδηγεί η διαφήμιση καθώς επηρεάζει την επίδοση της διαφήμισης και την αποτελεσματικότητα της. Δεν θα πρέπει να παραλείπουμε να προτρέπουμε τους χρήστες να εκτελέσουν κάποια συγκεκριμένη και απλή ενέργεια π.χ. Book Now, Buy Now κοκ.
5. Το διαφημιστικό budget πρέπει να ορίζεται με βάση τον στόχο και τον ανταγωνισμό μας. Όταν σχεδιάζουμε μια καμπάνια ο καθορισμός του διαφημιστικού budget παίζει καθοριστικό ρόλο. Συνήθως καμπάνιες με πολύ χαμηλό budget τείνουν να αποτυγχάνουν δημιουργώντας απογοήτευση. Το ιδανικό budget προκύπτει μέσα από έρευνα, χρόνο και την επίβλεψη του από επαγγελματίες.
6. Η υλοποίηση των επί πληρωμή προωθητικών ενεργειών θα πρέπει να σχεδιάζεται και υλοποιείται από επαγγελματίες του κλάδου. Ο λόγος είναι ότι οι επαγγελματίες διαθέτουν την εμπειρία, τη γνώση και τα τεχνολογικά μέσα για να υλοποιήσουν τις κατάλληλες προωθητικές ενέργειες, με τα μέγιστα αποτελέσματα. Επίσης, μπορούν να παρακολουθούν την απόδοση των ενεργειών μας και να επεμβαίνουν σε διορθώσεις. Τέλος, μέσω της εξαγωγής στατιστικών δεδομένων έχουν τη δυνατότητα να οδηγηθούν σε χρήσιμα συμπεράσματα που αφορούν τη διαφήμιση, το περιεχόμενο και το κοινό μας.
Αν και στο παρόν άρθρο αναφερθήκαμε κυρίως στις επί πληρωμή προωθητικές ενέργειες θέλουμε να καταλήξουμε στο γεγονός ότι για την ολοκληρωμένη προώθηση
Παρόλο που το ψηφιακό μάρκετινγκ απαρτίζεται από δύο είδη προωθητικών ενεργειών, πιστεύουμε πως οι οργανικές ενέργειες είναι υποστηρικτικές προς τις βασικές επί πληρωμή ενέργειες. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να αμελούμε τη φροντίδα της οργανικής μας παρουσίας και να είμαστε συνεπείς και συχνοί στην παρουσία μας στα επί πληρωμή κανάλια καθώς οι οργανικές προωθητικές ενέργειες δεν μπορούν να επιτύχουν σύντομα και εύκολα τους στόχους που έχουμε θέσει.
** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency.
26/04 11:46
Oceania Cruises: Πολυάριθμα νέα δρομολόγια κρουαζιέρας σε Αθήνα και Ελληνικά νησιά το 2025
26/04 11:25
Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι για το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους»
26/04 11:06
Τουρισμός | Η Ελλάδα στο top 10 των ευρωπαϊκών προορισμών, που θα επισκεφτούν φέτος οι Αυστραλοί
26/04 10:57
Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας | Τουριστική Προβολή στη Βαρσοβία και το Βελιγράδι
26/04 10:29
26/04 10:06
Γερμανία | Όποιος κλείνει τραπέζι σε εστιατόριο και δεν πάει πληρώνει
26/04 07:23
26/04 07:22
10 δράσεις για τη διαχείριση του πολιτιστικού τοπίου του Ζαγορίου
26/04 07:18
26/04 07:14
26/04 07:10
Great Transfiguration: ‘Εργο τουριστικής μεταμόρφωσης της Αγίας Αικατερίνης στην Αίγυπτο
25/04 22:42
Τουρισμός | FTI: Συζητήσεις με το νέο επενδυτή για τα χρέη, με ενδεχόμενο κουρέματος
25/04 22:20
Ο ξενοδοχειακός κλάδος αποτελεί την εύκολη λύση για βάρη που δεν του αναλογούν
25/04 15:30
"Υπερτουρισμός" | Πρέπει να συζητάμε για αναβάθμιση της προσφοράς και όχι για περιορισμό της ζήτησης
25/04 15:25
Hilton | 10 νέα resorts σε δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς – ανάμεσά τους και η Ελλάδα
25/04 14:36
HOTREC | Οι πολιτικές προτεραιότητες του κλάδου της φιλοξενίας ενόψει των ευρωεκλογών
25/04 14:28
Ευρωπαϊκά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα νέα κριτήρια κατηγοριοποίησης σε αστέρια
25/04 14:10
Τουρισμός | To 20% των Αμερικανών σκέφτονται τις επόμενες διακοπές, ενώ βρίσκονται σε διακοπές!
25/04 13:42
Θεσσαλονίκη | Οι πτήσεις της Aegean στη Γεωργία ανοίγουν μια νέα αγορά
25/04 13:36
25/04 13:18
Αυξημένο το ενδιαφέρον των Κυπρίων για την Ελλάδα και το 2024
25/04 12:31
25/04 12:11
Κ. Χατζηδάκης | Ραντεβού το φθινόπωρο για το νέο πλαίσιο στις βραχυχρόνιες μισθώσεις
25/04 12:00
Μακροζωία: Η Personal Wellness σκιαγραφεί την επόμενη μέρα του τουρισμού ευεξίας
25/04 10:55
APT Travelmarvel: Διευρύνεται το πρόγραμμα κρουαζιέρας στα Ελληνικά νησιά το 2025
25/04 10:44
Ανέπαφη πληρωμή με τραπεζική κάρτα στα λεωφορεία των γραμμών Express του Αερολιμένα Αθηνών
25/04 09:17
Τουρισμός | 5 ευρώ η είσοδος στη Βενετία από σήμερα 25 Απριλίου
25/04 07:59
13ος Διεθνής Αγώνας Δρόμου Υπεραπόστασης Δόλιχος Δελφοί –Ολυμπία
25/04 07:10
25/04 07:08
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές στα Νότια Προάστια
25/04 07:06
Ο ΕΟΤ ενισχύει οικονομικά την κινηματογραφική ταινία "Υπάρχω" για τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη
25/04 07:03
24/04 17:24
24/04 17:06
24/04 16:56
Project VORIA | Πώς θα είναι το συγκρότημα πολλαπλών χρήσεων με το καζίνο στο Μαρούσι
24/04 15:00
EasyJet: 22 νέες αεροπορικές συνδέσεις με Ελλάδα το καλοκαίρι του 2024
24/04 14:43
The Athenaeum | Ανοίγει στις αρχές Μαΐου νέο πολυτελές ξενοδοχείο στο κέντρο τη Αθήνας
24/04 14:10
24/04 13:30
Norwegian Cruise Line: Το πρόγραμμα κρουαζιέρας στην Ελλάδα για το 2024
24/04 13:04
24/04 12:49
CNT Hot List: Τρία Ελληνικά ξενοδοχεία στα καλύτερα νέα στον κόσμο για το 2024
24/04 12:01
24/04 11:53
24/04 11:14
Τουρισμός ευεξίας | Οι 5 νέες τάσεις, που καθορίζουν τον σύγχρονο ταξιδιώτη ευεξίας
24/04 10:41
24/04 07:31
Επισκευές σε ξενοδοχείο στη Ρόδο - ανακαίνιση του Σαλάντι Beach Hotel στην Ερμιονίδα
24/04 07:27
Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για τον εκσυγχρονισμό του Υδροθεραπευτηρίου Αγιασμάτων στη Χίο
24/04 07:24
Παρατηρήσεις για τη μελέτη ανάπλασης της πλατείας Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη
24/04 07:22
24/04 07:19
23/04 16:44
23/04 16:23
+14,4% η επιβατική κίνηση στα 39 αεροδρόμια της χώρας το α' τρίμηνο
23/04 16:05
23/04 15:56
23/04 15:24
Συνεργασία Deloitte - ΠΟΞ για εκπαιδευτικά εργαστήρια στα μέλη της
23/04 15:08
Travel + Leisure: Το Katikies Santorini ανάμεσα στα 500 καλύτερα ξενοδοχεία στον κόσμο για το 2024
23/04 13:50
Μαρίνα Πόρτο Χέλι | Υψηλή πληρότητα το 2023 - Ανάπτυξη 29% το 2024
23/04 13:43
23/04 13:43
Η Celestyal παρουσιάζει τις ημερήσιες εκδρομές «National Geographic Day Tours»
23/04 12:36
Το Γραφείο ΕΟΤ στο Ηνωμένο Βασίλειο καλύτερος οργανισμός τουρισμού για το 2023
23/04 12:19
23/04 11:58
Ελληνικά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα καλύτερα για το 2024 σύμφωνα με τους χρήστες της Tripadvisor
23/04 11:28
23/04 11:28
23/04 11:07
23/04 10:33
23/04 07:05
Δήμος Σκιάθου: Να καταργηθεί το εισιτήριο στο Θαλάσσιο Πάρκο Αλοννήσου, κάνει ζημιά στον τουρισμό
23/04 07:03
Ταξίδι εξοικείωσης στην Ανατολική Χαλκιδική για τουριστικούς πράκτορες από το Καζακστάν
23/04 07:02
Θάσος | Ψήφισμα για την υποβάθμιση των πορθμειακών γραμμών - Κινδυνεύει ο τουρισμός
23/04 06:55
23/04 06:52
Δήμος Νότιας Κέρκυρας: Στήριξη των εργαζομένων στον τουρισμό για την διασφάλιση των δικαιωμάτων τους
22/04 18:46
Ε.Ξ. Θεσσαλονίκης | Έρευνα: Προβληματίζει η εικόνα της πόλης - μετατροπή του Ο.Τ.Θ. σε DMO
22/04 18:38
22/04 16:09
Booking.com | Σε σημείο «κόπωσης» το 28% των ταξιδιωτών για το ζήτημα της αειφορίας
22/04 15:18
22/04 14:58
22/04 12:39
FedHATTA: Αυξημένη από πέρυσι η ταξιδιωτική κίνηση του Πάσχα – Πού θα ταξιδέψουν φέτος οι Έλληνες
22/04 11:53
Αυθαίρετα σε 14 κλαμπ/εστιατόρια και ξενοδοχεία της Μυκόνου εντόπισαν οι επιθεωρητές
22/04 11:45
Κανάρια: Αγανακτισμένοι οι κάτοικοι διαδηλώνουν κατά του μαζικού τουρισμού
22/04 11:17
Η Βαρκελώνη «κατέβασε» από τη Google διαδρομή λεωφορείου για να μην τη χρησιμοποιούν οι τουρίστες
22/04 11:11
22/04 10:51
22/04 10:31
22/04 10:03
22/04 07:26
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Διαγωνισμός για τη μίσθωση κλινών στη Λήμνο
22/04 07:23
22/04 07:20
22/04 07:19
Επέκταση αεροδρομίου Τιράνων λόγω αυξημένης τουριστικής κίνησης
22/04 07:17
21/04 11:13
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην έκθεση «Μόδα και Ολυμπιακοί Αγώνες Αθήνα 2004 – Παρίσι 2024»
21/04 11:03
Χάρης Δούκας | Η Αθήνα εισέπραξε μόλις 42 λεπτά ανά τουρίστα που επισκέφτηκε την πόλη το 2023!
21/04 10:52
Όλγα Κεφαλογιάννη | Έρχονται προδιαγραφές λειτουργίας και ασφαλείας στα Airbnb
21/04 07:57
20/04 12:08
traveloffpath.com | H Aθήνα δεν αντέχει τον υπερτουρισμό - Αυτός είναι ο εναλλακτικός προορισμός!
20/04 11:58
ΕΟΤ: Συμμετοχή σε εκδηλώσεις του FTI Touristik σε 5 πόλεις της Γερμανίας
20/04 11:54
Ταξίδι εξοικείωσης για προβολή των Χανίων και της γαστρονομίας της Κρήτης
20/04 11:52
Ατομικό και Ομαδικό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Σκακιού στη Λάρισα
19/04 17:25
Expedia: Δύο νέα προγράμματα αειφόρου τουρισμού για τους προορισμούς
19/04 16:42
«MyCoast»: Νέα ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες
19/04 16:09
ΕΣΠΑ: 6.669 αιτήσεις για ίδρυση νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων
Τουρισμός | FTI: Συζητήσεις με το νέο επενδυτή για τα χρέη, με ενδεχόμενο κουρέματος
Ο ξενοδοχειακός κλάδος αποτελεί την εύκολη λύση για βάρη που δεν του αναλογούν
"Υπερτουρισμός" | Πρέπει να συζητάμε για αναβάθμιση της προσφοράς και όχι για περιορισμό της ζήτησης
Hilton | 10 νέα resorts σε δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς – ανάμεσά τους και η Ελλάδα
HOTREC | Οι πολιτικές προτεραιότητες του κλάδου της φιλοξενίας ενόψει των ευρωεκλογών
Τουρισμός | To 20% των Αμερικανών σκέφτονται τις επόμενες διακοπές, ενώ βρίσκονται σε διακοπές!
Ευρωπαϊκά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα νέα κριτήρια κατηγοριοποίησης σε αστέρια
Great Transfiguration: ‘Εργο τουριστικής μεταμόρφωσης της Αγίας Αικατερίνης στην Αίγυπτο
10 δράσεις για τη διαχείριση του πολιτιστικού τοπίου του Ζαγορίου
Θεσσαλονίκη | Οι πτήσεις της Aegean στη Γεωργία ανοίγουν μια νέα αγορά
Αυξημένο το ενδιαφέρον των Κυπρίων για την Ελλάδα και το 2024
Μακροζωία: Η Personal Wellness σκιαγραφεί την επόμενη μέρα του τουρισμού ευεξίας
Κ. Χατζηδάκης | Ραντεβού το φθινόπωρο για το νέο πλαίσιο στις βραχυχρόνιες μισθώσεις
Ανέπαφη πληρωμή με τραπεζική κάρτα στα λεωφορεία των γραμμών Express του Αερολιμένα Αθηνών
Τουρισμός ευεξίας | Οι 5 νέες τάσεις, που καθορίζουν τον σύγχρονο ταξιδιώτη ευεξίας
APT Travelmarvel: Διευρύνεται το πρόγραμμα κρουαζιέρας στα Ελληνικά νησιά το 2025
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές στα Νότια Προάστια
Γερμανία | Όποιος κλείνει τραπέζι σε εστιατόριο και δεν πάει πληρώνει
( 0 )