Ανασκόπηση: Το ιδανικό κοινό

Το «ιδανικό κοινό» είναι μια σχετικά δύσκολη έννοια την οποία πρέπει να έχουμε υπ’ όψη μας και να είναι κατανοητή η σημασία της για την τουριστική μας επιχείρηση όπως και να γνωρίζουμε τους βασικούς τρόπους προσέγγισης του κοινού αυτού. Στο ανακεφαλαιωτικό άρθρο το οποίο ακολουθεί εξηγούνται και η σημασία και οι τρόποι προσέγγισης:
Η σημασία του ιδανικού κοινού για την Τουριστική μας επιχείρηση
Αναφερθήκαμε σε προηγούμενο άρθρο για το ιδανικό μας κοινό. Μιλάμε για μία από τις σημαντικότερες έννοιες στο ψηφιακό marketing ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι η σημασία του ιδανικού μας κοινού:
Πολύ συχνά όταν αναφέρεται ένας ξενοδόχος στις επιδόσεις της περιόδου, ο όρος «fully booked» χρησιμοποιείται συνώνυμο της επιτυχίας. Η πληρότητα είναι πράγματι ένας σημαντικός δείκτης, η κερδοφορία όμως, η οποία αποτελεί τον σημαντικότερο δείκτης για την υγεία της τουριστικής μας επιχείρησης, όπως και η ικανοποίηση των επισκεπτών μας, η οποία σχετίζεται με το μέλλον της τουριστικής μας επιχείρησης, δεν είναι ανάλογα της πληρότητας.
Μπορεί να είμαστε γεμάτοι αλλά ένα μέρος των ενοίκων μας, το οποίο να μας συμπληρώνει μεν την πληρότητα του ξενοδοχείου, να επηρεάζει αρνητικά την κερδοφορία μας, αλλά και την διαμονή επισκεπτών μεγαλύτερης αξίας.
Η σημαντικότητα να προσελκύουμε το ιδανικό κοινό μας έχει να κάνει με τα ακόλουθα:
Την Κερδοφορία του Ξενοδοχείου μας.
Το ιδανικό κοινό μας, μας αφήνει τουλάχιστον δέκα φορές την αξία του μέσου κοινού μας στον κύκλο ζωής τους. Αυτό επιτυγχάνεται με άμεσους και έμμεσους τρόπους:
1. Η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη γιατί το ιδανικό κοινό μας θέλει να χρησιμοποιεί όλες τις υπηρεσίες τις οποίες προσφέρουμε, θέλει να γευματίζει στα εστιατόριά μας, να χρησιμοποιεί το spa μας και να δέχεται τις προτάσεις μας για τη διαμονή τους.
2. Υπάρχει επαναληψιμότητα, το κοινό αυτό μας προτιμά ξανά και ξανά. Είμαστε η ιδανική του εμπειρία διαμονής.
3. Το ιδανικό κοινό μας, μας προτείνει στον κύκλο του με ενθουσιασμό και φέρνει μαζί οικογένεια και φίλους, οι οποίοι λογικά μοιράζονται χαρακτηριστικά με τον ιδανικό μας πελάτη
4. Το κόστος: Το ιδανικό μας κοινό κάνει και direct και early booking και μας δημιουργεί περισσότερες απευθείας κρατήσεις προτείνοντάς μας. Δεν επιβαρυνόμαστε με κόστη μεσαζόντων.
Την Εικόνα του Ξενοδοχείου μας
1. Καλύτερα Reviews
Γενικά είναι πιθανότερο να γράψει κάποιος ένα αρνητικό σχόλιο στο Tripadvisor απ’ ότι να γράψει ένα θετικό. Το αντίβαρο είναι το ιδανικό μας κοινό, οι οποίοι το θεωρούν χρέος τους να μας ευχαριστήσουν και να μας υποστηρίξουν με ένα λεπτομερές review πέντε αστέρων. Ένα τέτοιο review έχει τεράστια αξία γιατί μπορεί να υπάρξει η αφορμή για μελλοντικές κρατήσεις.
2. Καλοπροαίρετη Κριτική
Το ιδανικό μας κοινό, αν έχει κάποιο παράπονο ή κάποια κριτική, τα μοιράζεται μ’ εμάς και δεν τα δημοσιεύει. Συμμετέχει σε έρευνές μας για την βελτίωση των υπηρεσιών μας. Μας βοηθάει να γίνουμε καλύτεροι.
3. Μεγαλύτερο Engagement
Το ιδανικό κοινό μας συμμετέχει στα κανάλια μας με ενθουσιασμό και ο ενθουσιασμός στα social media είναι μεταδοτικός σε κοινά που μοιάζουν με το ιδανικό μας κοινό. Συμμετέχει με μεγαλύτερη συχνότητα, συμμετέχει με καλύτερης ποιότητας αναρτήσεις και μοιράζεται το περιεχόμενό μας με τον κύκλο του. Συμμετέχουν επίσης ενεργά σε οποιαδήποτε ψηφοφορία του ζητήσουμε τη συμμετοχή του και παροτρύνει και άλλους.
Το να μετατρέψουμε σε πελάτες μας το ιδανικό κοινό μας έχει τεράστιο αντίκτυπο και στην κερδοφορία και στην εικόνα του ξενοδοχείου μας. Σε επόμενα άρθρα θα μάθουμε πως να εντοπίσουμε το ιδανικό κοινό μας και πως να το προσελκύσουμε.
Πως προσελκύουμε το ιδανικό κοινό μας
Η έννοια του «ιδανικού κοινού» μας έχει να κάνει με τους πελάτες τους οποίους θέλουμε να έχουμε. Τους θέλουμε γιατί μας επιστρέφουν τη μέγιστη αξία για την τουριστική μας επιχείρηση. Είδαμε σε προηγούμενo άρθρo ότι αυτή η αξία μπορεί να είναι και δεκαπλάσια από εκείνη την οποία φέρνει το μέσο κοινό μας. Η πληρότητα ενός ξενοδοχείου είναι ένας ποσοτικός δείκτης. Το ιδανικό κοινό έχει να κάνει με την ποιότητα των επισκεπτών μας. Όταν φτάσουμε να λέμε ότι είμαστε fully booked με το ιδανικό μας κοινό, έχουμε πετύχει το απόλυτο.
Μιλήσαμε λοιπόν για τη σημασία του ιδανικού κοινού, μιλήσαμε επίσης για το πως ανακαλύπτουμε ποιοι είναι, δημιουργώντας «περσόνες», περιγράφοντας δηλαδή έναν ιδανικό πελάτη με λεπτομέρεια έτσι ώστε να γνωρίζουμε που στοχεύουμε συγκεκριμένα με τις προωθητικές μας ενέργειες. Οι προωθητικές ενέργειες έχουν κόστος και η σωστή στόχευση τις κάνει πιο αποτελεσματικές, επιστρέφοντάς μας μεγαλύτερη αξία.
Ας δούμε λοιπόν, σε γενικές γραμμές, πως μπορούμε να προσελκύσουμε το ιδανικό μας κοινό, αφού γνωρίζουμε πλέον τη σημασία του για την τουριστική μας επιχείρηση και αφού έχουμε μια καλή ιδέα σχετικά με το ποιοι είναι:
1. Κατ’ αρχάς πρέπει να γνωρίζουμε τι θέλουμε να πετύχουμε σε κάθε δεδομένη στιγμή. Είτε αυτό είναι early ή direct bookings, ή να έχουμε πληρότητα στο τέλος της περιόδου, αν δεν είναι ξεκάθαρο αυτό που θέλουμε να πετύχουμε, δεν είναι εύκολο να το επικοινωνήσουμε και να το ζητήσουμε από το κοινό μας.
2. Εφόσον έχουμε μια «περσόνα», μπορούμε να μπούμε στη λογική της και να δούμε πως μπορεί να φτάσει να κάνει κράτηση στο ξενοδοχείο μας. Είναι σημαντικό να μάθουμε καλά αυτή τη πορεία και θα τη δούμε σε επόμενα άρθρα.
3. Προσαρμόζουμε το περιεχόμενό μας για να βελτιώσουμε τη θέση μας στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης του συγκεκριμένου κοινού. Εφόσον τους γνωρίζουμε, εφόσον έχουμε αναλύσει τη πορεία τους, την οποία αναφέραμε πιο πάνω, μπορούμε και να γνωρίζουμε περίπου τι ψάχνουν και πότε.
4. Η ψηφιακή παρουσία μας θα πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν πιο ελκυστική. Έχουμε το πλεονέκτημα να γνωρίζουμε τους πελάτες που στοχεύουμε. Αν, για παράδειγμα, θέλουμε να προσελκύσουμε οικογένειες με παιδιά σχολικής ηλικίας, τονίζουμε τα οικογενειακά χαρακτηριστικά στο site μας, στα social media και στο περιεχόμενο το οποίο παράγουμε.
5. «Εξειδικευόμαστε» στο ιδανικό κοινό μας: Μπορούμε να τους γνωρίσουμε καλύτερα χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία, όπως online ερωτηματολόγια, τα google analytics, Facebook insights, προσπαθούμε να μάθουμε περισσότερα για τα ενδιαφέροντά τους μέσα από σχετικές online κοινότητες, βελτιώνοντας διαρκώς τις «περσόνες» τις οποίες έχουμε δημιουργήσει.
6. Εφόσον γνωρίζουμε τις λεπτομέρειες των δημογραφικών στοιχείων του ιδανικού μας κοινού, μπορούμε να τους στοχεύσουμε πολύ αποτελεσματικά με επί πληρωμή προωθητικές ενέργειες σε social media, και σε μηχανές αναζήτησης . Για πολλούς επαγγελματίες του ψηφιακού marketing το σημείο αυτό θα ήταν στη θέση 1 αυτής της λίστας, όμως τα προηγούμενα πέντε σημεία είναι πολύ σημαντικά για να γίνει η πληρωμένη ενέργεια ακόμα πιο αποτελεσματική.
7. Μια σχετικά δύσκολη αλλά πολύ αποτελεσματική ενέργεια είναι να συμμετέχουμε στα ενδιαφέροντά τους τα οποία μας αφορούν άμεσα: εφόσον τα γνωρίζουμε, συμμετέχουμε ενεργά σε σχετικές online κοινότητες και συζητήσεις, γιατί όχι και να δημιουργήσουμε ένα σχετικό τοπικό Facebook Group. Αν, για παράδειγμα, η περιοχή μας προσφέρεται για δραστηριότητες όπως θαλάσσια σπορ και έχουμε εντοπίσει αυτά τα ενδιαφέροντα στο ιδανικό κοινό μας, συμμετέχοντας στις συγκεκριμένες κοινότητες με τον σωστό τρόπο και με συνέπεια, μας δίνει μεγάλο πλεονέκτημα στην προσέλκυση αυτού του κοινού.
Το ιδανικό κοινό μας ψάχνει κι αυτό για την ιδανική του εμπειρία σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον για την προσοχή του. Οι επαγγελματίες οι οποίοι θα εργαστούν με συνέπεια να γνωρίσουν και να επικοινωνήσουν με το ιδανικό κοινό τους, χτίζουν ένα πολύ σοβαρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το οποίο λειτουργεί αθροιστικά υπέρ τους.
Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Tourism Agency
07/12 15:08
07/12 14:33
07/12 14:20
Το 36% όσων αναζητούν εργασία στην Ελλάδα θεωρεί χρήσιμο το ChatGPT
07/12 14:12
Συνέδριο ΑΙΤ'23 | Πώς οι τουριστικές επιχειρήσεις θα προσελκύσουν ικανούς εργαζομένους
07/12 13:48
ΕΟΤ Ην.Βασίλείου: Η Ελλάδα προσελκύει τον τουρισμό πολυτελείας
07/12 13:06
Τουρισμός | Βίζα στους Τούρκους για διακοπές σε 10 ελληνικά νησιά
07/12 12:38
Ένταξη του Ηρακλείου στο διεθνές Δίκτυο Creative Cities της UNESCO- σήμερα η επίσημη τελετή
07/12 10:18
IATA | Ιστορικό ρεκόρ 4,7 δισ. επιβατών το 2024 - Μόλις 5,45 δολ. το καθαρό κέρδος ανά επιβάτη (!)
07/12 10:01
Πάνω από 60 κορυφαίοι ομιλητές στο Front Runners in Sports Management 5.0 στις 7-9 Δεκεμβρίου
07/12 09:43
Τουρισμός | 14 εκατ. Βρετανοί έχουν κάνει ήδη κράτηση για διακοπές το 2024- το 10% στην Ελλάδα
07/12 08:09
Η Καστοριά στην εκδήλωση Διπλωματία Πόλεων Εξωτερικού στο Παρίσι
07/12 07:21
07/12 07:16
07/12 07:14
Παράταση παραχώρησης για καταφύγιο τουριστικών σκαφών στην Λήμνο
07/12 07:01
Kempinski Hotels: Νέο ski resort 5 αστέρων στην Poiana Brasov της Ρουμανίας
06/12 17:56
Ταχύρρυθμο πρόγραμμα κατάρτισης ξεναγών (και) από το Ιόνιο και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο
06/12 17:50
Volotea: Νέα πτήση από Αθήνα προς Ανκόνα - 24 δρομολόγια από Αθήνα το 2024
06/12 15:11
Ryanair: Κατακεραυνώνει με νέα έρευνα για το Δεκέμβριο τους "πειρατές ΟΤΑ"
06/12 14:00
06/12 13:56
Costa Navarino: Μείωση 80% των λειτουργικών εκπομπών ρύπων από το 2019
06/12 13:08
Στο συντελεστή ΦΠΑ 24% τα σερβιριζόμενα μη αλκοολούχα ποτά στην εστίαση
06/12 13:00
Νέα ΚΥΑ με τροποποιήσεις στον κανονισμό λειτουργίας των Σχολών Ξεναγών Υπουργείου Τουρισμού
06/12 12:40
06/12 12:36
06/12 12:11
06/12 12:01
SeaDream Yacht Club: 4 νέα Ελληνικά λιμάνια στο πρόγραμμα του 2026
06/12 11:41
Η Ελλάδα μπορεί να γίνει παγκόσμιος πρωταγωνιστής στον αλιευτικό τουρισμό
06/12 11:40
Ολοκληρωμένες ψηφιακές λύσεις από την πλατφόρμα OCG360 στην Xenia 2023
06/12 11:27
LOT Polish Airlines: Δύο νέες συνδέσεις με Πρέβεζα και Σαντορίνη
06/12 11:23
06/12 10:45
Τουρισμός | TUI: Έσοδα ρεκόρ το 2023 - Ισχυρή σεζόν προδιαγράφουν οι κρατήσεις για το 2024
06/12 10:41
'Το Αθηνοκεντρικό κράτος αποκλείει την Ελληνική περιφέρεια από τους οδηγούς Michelin"
06/12 09:40
Δημιουργώντας το σύγχρονο ξενοδοχείο με τις ολοκληρωμένες τεχνολογικές λύσεις της Globalsat
06/12 07:38
06/12 07:34
06/12 07:31
Μυτιλήνη: Μητρώα για ξενοδοχεία και εστίαση ως μέτρο προστασίας για πληγέντες από καταστροφές
06/12 07:28
Σέρρες: Διαμόρφωση επικοινωνιακής στρατηγικής για τουριστική προβολή
06/12 07:27
05/12 17:00
Ανοίγει το Χ.Κ. Παρνασσού - Επενδύσεις επέκτασης και εκσυγχρονισμού τα επόμενα χρόνια
05/12 14:38
Αεροδρόμιο Αθήνας | 8,7% περισσότεροι ξένοι επιβάτες από το 2019 στο 11μηνο του 2023
05/12 14:03
Πώς οι χάκερ εξαπατούν τους πελάτες ξενοδοχείων από την εφαρμογή της Booking.com
05/12 13:53
05/12 13:12
05/12 12:43
Booking.com και ΠΟΤ λανσάρουν σειρά εκπαιδευτικών βίντεο για πιο βιώσιμα ξενοδοχεία
05/12 12:43
Ουραγός ανάπτυξης στην Ευρωζώνη η Γερμανία | Eγκρατείς στις δαπάνες τους οι Γερμανοί
05/12 12:17
05/12 11:59
TUI: Λεπτομερής καταγραφή των υποδομών προσβάσιμου τουρισμού σε 200 ξενοδοχεία
05/12 10:50
Παγκόσμιος Τουρισμός | Στο 90% των επιπέδων του 2019 η ανάκαμψη το 2023 - οι επιδόσεις στην Ευρώπη
05/12 07:19
05/12 07:16
05/12 07:09
Ποια είδη πολυτελείας θα κυριαρχήσουν στην παγκόσμια αγορά το 2024
05/12 07:07
Η κυριαρχία της Αιγύπτου στις εξαγωγές φρέσκου πορτοκαλιού και ο ανταγωνισμός με Ελλάδα και Τουρκία
05/12 07:01
Το Αρχαίο Δέντρο του ‘Εβρου αναδεικνύει τους διαχρονικούς ελαιώνες
04/12 18:55
Ειδικά σήματα προσβάσιμων τουριστικών προορισμών και επιχειρήσεων
04/12 17:07
Smartwings: Νέο δρομολόγιο Πράγα-Αθήνα το καλοκαίρι του 2024
04/12 16:53
Διαγωνισμός για τη μίσθωση του τουριστικού περιπτέρου Λούρου Ιωαννίνων
04/12 15:00
04/12 13:57
Airtours: Στροφή σε αποκλειστικά πολυτελείς διακοπές - Προσωπικός σοφέρ και lounge αεροδρομίων
04/12 13:34
04/12 13:15
LOT Polish Airlines | Ξεκίνησαν οι απευθείας πτήσεις μεταξύ Βαρσοβίας και Αθήνας
04/12 13:12
04/12 12:48
04/12 12:31
Αεροδρόμιο Μονάχου | Συνεχίζονται οι ακυρώσεις πτήσεων μετά το χάος που προκάλεσε η χιονοθύελλα
04/12 12:15
Ξενοδοχεία | Bραβείο Commercial Star Award 2023 στο Athens Capital Hotel - MGallery Collection
04/12 11:56
Που πηγαίνουν τα χρήματα που πετούν οι τουρίστες στη Φοντάνα ντι Τρέβι;
04/12 11:42
Ξενοδοχεία | Η Σαουδική Αραβία αγόρασε το 49% της πολυτελούς αλυσίδας Rocco Forte Hotels
04/12 11:04
Τουρισμός | Η Jet2holidays αναδεικνύει τα βιώσιμα ξενοδοχεία - Βολές κατά της εξάπλωσης της Airbnb
04/12 10:35
Σχεδιάζεται η αποκατάσταση της νότιας πρόσβασης στην Ακρόπολη και της συντήρησης του Ηρώδειου
04/12 07:36
04/12 07:31
Άγιος Νικόλαος - Ελούντα | Ο τουρισμός κινδυνεύει από τα Υπεράκτια Αιολικά Πάρκα
04/12 07:24
Ισπανία | Πτώση του πληθωρισμού λόγω και της μείωσης των τιμών στα τουριστικά πακέτα
04/12 07:22
ΕΟΤ Γερμανίας | Εκδήλωση τουριστικής προβολής στη Φρανκφούρτη
04/12 07:18
03/12 07:21
Η Αίγυπτος εγκαινιάζει την ηλεκτρονική πύλη χορήγησης «Golden License»
03/12 07:16
Σουηδία: 26% ακριβότερα τα τρόφιμα σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2021
02/12 07:16
Η Λευκάδα στους εορτασμούς του Έτους Πολιτισμού και Τουρισμού Ελλάδας-Ιαπωνίας 2024
02/12 06:18
01/12 21:23
01/12 21:11
01/12 21:00
01/12 15:34
01/12 14:38
ECTAA | Η πρόταση της Κομισιόν θα αυξήσει την τιμή των ταξιδιωτικών πακέτων
01/12 14:22
Η Γαλλία βάζει τέλος στο κάπνισμα σε όλες τις παραλίες, τα δημόσια πάρκα και τα δάση
01/12 14:13
Τουρκία: "Είμαστε υπερδύναμη στον τουρισμό και ανταγωνιζόμαστε τους καλύτερους στον κόσμο"
01/12 13:49
VisitEngland: Νέα εργαλειοθήκη για τις επιχειρήσεις στον προσβάσιμο τουρισμό
01/12 13:09
01/12 12:03
01/12 11:54
Τι απαντά η Kiwi.com στην έρευνα της Ryanair περί πειρατών-ΟΤΑ
01/12 11:53
ΕΟΤ | Στη Θεσσαλονίκη το συνέδριο της Βρετανικής Ένωσης Ανεξάρτητων Tour Operators
01/12 11:48
ΙΝΣΕΤΕ: «Tαξίδια χωρίς αποκλεισμούς» στην Ελλάδα μέσα από 5 βασικές προτάσεις
01/12 11:44
Eurowings: Δύο νέες συνδέσεις με Ζάκυνθο και Κάρπαθο το καλοκαίρι του 2024
01/12 11:12
01/12 10:51
01/12 10:40
01/12 10:25
ΕΕ | Απαγόρευση στη Fly Baghdad για πτήσεις στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο
01/12 07:42
01/12 07:39
Εργασίες ανακαίνισης και άλλων διαμορφώσεων σε ξενοδοχεία στην Κρήτη και στη Ρόδο
01/12 07:35
01/12 07:29
1ος Πανελλήνιος Αγώνας Αερομοντελισμού κλειστού χώρου στο Ηράκλειο
01/12 07:28
Δημοσιονομικό περιθώριο στην Ισπανία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Τουρισμός | 14 εκατ. Βρετανοί έχουν κάνει ήδη κράτηση για διακοπές το 2024- το 10% στην Ελλάδα
IATA | Ιστορικό ρεκόρ 4,7 δισ. επιβατών το 2024 - Μόλις 5,45 δολ. το καθαρό κέρδος ανά επιβάτη (!)
Ταχύρρυθμο πρόγραμμα κατάρτισης ξεναγών (και) από το Ιόνιο και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο
Costa Navarino: Μείωση 80% των λειτουργικών εκπομπών ρύπων από το 2019
Ryanair: Κατακεραυνώνει με νέα έρευνα για το Δεκέμβριο τους "πειρατές ΟΤΑ"
Volotea: Νέα πτήση από Αθήνα προς Ανκόνα - 24 δρομολόγια από Αθήνα το 2024
Kempinski Hotels: Νέο ski resort 5 αστέρων στην Poiana Brasov της Ρουμανίας
Η Καστοριά στην εκδήλωση Διπλωματία Πόλεων Εξωτερικού στο Παρίσι
Στο συντελεστή ΦΠΑ 24% τα σερβιριζόμενα μη αλκοολούχα ποτά στην εστίαση
Παράταση παραχώρησης για καταφύγιο τουριστικών σκαφών στην Λήμνο
Τουρισμός | Βίζα στους Τούρκους για διακοπές σε 10 ελληνικά νησιά
Πάνω από 60 κορυφαίοι ομιλητές στο Front Runners in Sports Management 5.0 στις 7-9 Δεκεμβρίου
Ένταξη του Ηρακλείου στο διεθνές Δίκτυο Creative Cities της UNESCO- σήμερα η επίσημη τελετή
Νέα ΚΥΑ με τροποποιήσεις στον κανονισμό λειτουργίας των Σχολών Ξεναγών Υπουργείου Τουρισμού
Η Ελλάδα μπορεί να γίνει παγκόσμιος πρωταγωνιστής στον αλιευτικό τουρισμό
Τουρισμός | TUI: Έσοδα ρεκόρ το 2023 - Ισχυρή σεζόν προδιαγράφουν οι κρατήσεις για το 2024
LOT Polish Airlines: Δύο νέες συνδέσεις με Πρέβεζα και Σαντορίνη
Πώς οι χάκερ εξαπατούν τους πελάτες ξενοδοχείων από την εφαρμογή της Booking.com
Δημιουργώντας το σύγχρονο ξενοδοχείο με τις ολοκληρωμένες τεχνολογικές λύσεις της Globalsat
( 0 )