Το billboard effect και πως το εκμεταλλευόμαστε για την αύξηση των απευθείας κρατήσεων

09 Aug 2019, 13:01 | DIGITAL

Κύρος Ασφής

Το billboard effect και πως το εκμεταλλευόμαστε για την αύξηση των απευθείας κρατήσεων

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Σε προηγούμενο άρθρο μου είχα αναπτύξει την τοποθέτηση μου σχετικά τον ρόλο των OTA's στη Digital Marketing στρατηγική του ξενοδοχείου. Στο συγκεκριμένο άρθρο είχα κάνει αναφορά και στο billboard effect.

Τι είναι το billboard effect

Billboards ονομάζονται οι μεγάλες διαφημιστικές πινακίδες που συναντούσαμε παλαιότερα κατά μήκος κύριων οδικών αξόνων (έχουν καταργηθεί/απαγορευτεί εδώ και αρκετά χρόνια στην Ελλάδα). Ο κυριότερος σκοπός τους ήταν και είναι (διότι σε άλλες χώρες επιτρέπεται η χρήση τους) η αύξηση του brand awareness. Δηλαδή την όσο μεγαλύτερη επαφή δυνητικού κοινού και πελατών με την επιχείρηση μας το οποίο θα μεταφραστεί σε αύξηση πωλήσεων. Σύμφωνα λοιπόν με την μελέτη του Πανεπιστημίου Cornell (2009), το billboard effect στον ξενοδοχειακό κλάδο αναφέρεται στα διαφημιστικά και marketing οφέλη που έχουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις από την παρουσία τους σε ΟΤΑ πλατφόρμες όπως η Expelia, Booking κ.ο.κ.

Ποιά είναι τα συμπεράσματα της μελέτης σχετικά με το billboard effect;

Στη μελέτη αυτή συμμετείχαν και ξενοδοχεία μεγάλης αλυσίδας καθώς και ανεξάρτητα μεμονωμένα ξενοδοχεία. Αυτό που προέκυψε είναι πως τα μεγαλύτερα οφέλη προέκυψαν για τα μεμονωμένα ξενοδοχεία τα οποία διεπίστωσαν αύξηση μέχρι και 26% στο κανάλι των απευθείας κρατήσεων μέσω του website τους. Σε ότι αφορά τα ξενοδοχεία μεγαλύτερων αλυσίδων διαπιστώθηκε και εκεί θετίκή επίδραση στο κανάλι των απευθείας κρατήσεων άλλα σε μικρότερο ποσοστό. Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να διαβάσει την σχετική μελέτη που βρίσκεται στο τέλος του άρθρου. Η μελέτη αμφισβητήθηκε μετά από μερικά χρονια και το Cornell επανέλαβε τη σχετική μελέτη το 2017 όπου επιβεβαίωθηκε ότι το billboard effect συνεχίζει να υφίσταται με μια διαφοροποίση στα ποσοτά και τον τρόπο συμπεριφοράς των χρηστών κατά την διάρκεια των online κρατήσεων (επισυνάπτεται και αυτή η μελέτη στο τέλος του άρθρου).

Όπως λοιπόν είχα αναφερθεί στο προηγούμενο άρθρο μου όταν αποφασίζουμε τις τακτικές πωλήσεων που θα ακολουθήσουμε στα online κανάλια, επιδιώκουμε μια "ισορροπημένη" σχέση με τους ΟΤΑ's (ούτε σχέση εξάρτησης άλλα και ούτε απομόνωσης) προκειμένου να επιτύχουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα. 

Υπενθυμίζω πως μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική για ένα ξενοδοχείο ή μια τουριστική επιχείρηση, θα πρέπει 1. να έχει ξεκάθαρους στόχους 2. να λαμβάνει υπόψη το υφιστάμενο sales mix 3. να αποφασίσει για την χρήση των βέλτιστων διαθέσιμων digital marketing εργαλείεων και 4. να γνωρίζει καλά τον ανταγωνισμό της. 

Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. 

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα