Ο ρόλος των OTA's στη Digital Marketing στρατηγική του ξενοδοχείου

Α Decrease font Enlarge font
Ο ρόλος των OTA's στη Digital Marketing στρατηγική του ξενοδοχείου

Το τελευταίο διάστημα η Booking έχει καταφέρει να απασχολήσει την Διεθνή και Ελληνική τουριστική επιχειρηματική κοινότητα. Αφορμή αποτέλεσε το email που απέστειλε στους συνεργάτες της με το οποίο ουσιαστικά ενημέρωνε τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία ότι η τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει δεν θα περιορίζεται στις συμφωνίες μεταξύ της booking.com και των ξενοδοχείων, αλλά θα αλιεύει ελεύθερα τιμές από όπου κι αν αυτές προέρχονται. Μάλιστα το σχετικό email ενημέρωνε πως η παροχή τιμών προς την booking συνιστούμε και ανεπιφύλακτη αποδοχή των νέων όρων της συνεργασίας. Αυτός και άλλοι 3 λόγοι είναι που οδήγησαν τον κ. Αλέξανδρο Αγγελόπουλο, CEO της Aldermar Resorts να διακόψει την συνεργασία του με την Booking.com καθώς και στην τοποθέτηση του κου Γρηγόριου Τάσιου, Πρόεδρο της ΠΟΞ στη σχετική συνέντευξη που παραχώρησε στο Tornos News. Σε διακοπή συνεργασίας με την Booking.com έχουν προχωρήσει και ξενοδοχεία από άλλες χώρες. 

Ποιός είναι τελικά ο ρόλος των OTA's και πως μπορούμε να τους χρησιμοποίησουμε αποτελεσματικά;

Όπως συχνά αναφέρω και επισημαίνω το πιο βασικό στοιχείο στο digital marketing είναι ο καθορισμός ενός ή περισσοτέρων ξεκάθαρων στόχων που επιθυμεί να κατακτήσει η επιχείρηση. Στη συνέχεια ο digital marketeer αναλαμβάνει την αποστολή προκειμένου να επιλέξει άλλα και να ορίσει την σωστή σειρά με την οποία θα χρησιμοποιήσει όλα τα διαθέσιμα εργαλεία τα οποία του παρέχει το digital marketing. Για να το εξηγήσω λίγο καλύτερα, η ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική (που έχει σαφή και ξεκάθαρο στόχο) θα πρέπει να ενσωματώνει social media, content marketing, διαφημιστικές καμπάνιες επι πληρωμή, infulencer marketing, email marketing, διαχείρηση της διαδικτυακής φήμης (online reputation management) καθώς και παρουσία σε metasearch και ΟΤΑ's. Στην παρουσίαση που είχα κάνει στην ενότητα Web Hotel στην HORECA 2019 είχα αναφερεί στην αναγκαιότητα του metasearch marketing και γιατί μπορεί να αποτελεί ένα από τα συστατικά της digital marketing στρατηγικής. 

Παρομοίως λοιπόν και οι ΟΤΑ's καταλαμβάνουν τα δικό τους μερίδιο στην digital marketing στρατηγική. Θέση μου είναι ότι δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως αντίπαλοι άλλα ως σύμμαχοι προκειμένου να επιτεύξουμε τον ή τους στόχους μας. Παραθέτω το απόσπασμα από την παρουσίαση μου "Συστατικά για την αύξηση των απευθείας πωλήσεων των ξενοδοχείων" στο 5ο BTPF-Business Travel Professionals Forum

Ποιος λοιπόν είναι ο ρόλος των OTA's;

Ο ρόλος και η απόφαση της συνεργασίας μας με έναν ΟΤΑ είναι μια πολυδιάστατη απόφαση για την οποία πρέπει να λάβουμε υπόψη μια σειρά παραμέτρων με βασικό το μείγμα πωλήσεων μας (sales mix) και τον βαθμό εξάρτησης μας από αυτούς. Επίσης θα πρέπει να υπολογίσουμε και το διαφημιστικό budget που έχουμε στην διάθεση μας προκειμένου να οδηγήσουμε απευθείας κρατήσεις και βέβαια να αποφύγουμε την, αρκετά υψηλή ορισμένες φορές, προμήθεια την οποία οι ΟΤΑ παρακρατούν. Πρασπαθώντας να κάνω μια γενική τοποθέτηση για την πλειονότητα των Ελληνικών ξενοδοχείων, θα αναφέρω πως οι ΟΤΑ's θα πρέπει να έχουν θέση στη digital marketing στρατηγική μας για τους παρακάτω λόγους:

1. Διαθέτουν μεγάλο διαφημιστικό budget

Οι ΟΤΑ διαθέτουν τεράστια διαφημιστικά budget προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες. Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει τις retargeting καμπάνιες. Δηλαδή έχετε επισκεφθεί ένα ξενοδοχείο μέσω ενός ΟΤΑ και στη συνέχεια σας εμφανίζεται συνέχεια διαφήμιση σχετικά με αυτό το ξενοδοχείο (άλλα και διπλανά του). Στόχος μας είναι να εκμεταλλευτούμε αυτή την προβολή προς όφελος του ξενοδοχείου μας. 

2. Προσέλκυση νέων πελατών

Ένα ακόμα δυνατό σημείο είναι ότι οι ΟΤΑ καταφέρνουν να "πείσουν" τους νέους πελάτες καθότι τους παρέχουν ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον με reviews άλλα και την παροχή των πληροφοριών σε πολλές και διάφορες γλώσσες. 

Όλα αυτά συνθέτουν το λεγόμενο billboard effect (διαβάστε το σχετικό άρθρο) και εφόσον δεν συντρέχουν ιδιαίτεροι λόγοι που να επιβάλλουν κάτι διαφορετικό θα πρέπει να συνεργαζόμαστε με ΟΤΑ, σταθμίζοντας πάντα τα οφέλη για την επιχείρηση μας. 

Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. 

 

  1. 12/11 20:10

    Ο Εμπορικός Σύλλογος Κυπαρισσίας καλεί τα καταστήματα να αποκτήσουν καταλόγους για τυφλούς

  2. 12/11 16:18

    Κίνδυνος για χάος στις πτήσεις στη Γαλλία στις 5 Δεκεμβρίου

  3. 12/11 16:09

    Aegean: Νέα δρομολόγια Πάφος-Αθήνα και Λάρνακα-Βυρητός

  4. 12/11 15:59

    Η χειμερινή Χαλκιδική στην 35η Philoxenia

  5. 12/11 15:41

    M. Κόνσολας: Η αειφορία βασικό στοιχείο του νέου στρατηγικού σχεδίου για τον τουρισμό

  6. 12/11 15:04

    Προβολή των Λειψών σε Θεσσαλονίκη και Λονδίνο

  7. 12/11 14:33

    15 εκατ. ευρώ επιπλέον για νέες μικρομεσαίες τουριστικές επενδύσεις στην Κρήτη

  8. 12/11 14:15

    Τουρισμός: Προειδοποίηση για «παραπλανητικές» ταξιδιωτικές προσφορές την Black Friday

  9. 12/11 13:46

    Πρώτη πιστοποίηση Green Flag Trails στην Ευρώπη στα Μονοπάτια Κυθήρων

  10. 12/11 13:32

    ΣΕΤΚΕ: Οι προκλήσεις των μικρών τουριστικών καταλυμάτων σε Περιφερειακό Συμβούλιο στην Κρήτη

  11. 12/11 13:10

    Γ. Ρέτσος: Το μέλλον του τουρισμού απαιτεί συγκεκριμένη στρατηγική, και όχι πειραματισμούς και εύκολες λύσεις

  12. 12/11 12:57

    Thomas Cook: Ακυρώνονται και επισήμως όλα τα ταξίδια από την 1η Ιανουαρίου

  13. 12/11 12:29

    Τουρκικός τουρισμός: 52 εκατ. αφίξεις το 2019, 75 εκατ. ο στόχος για το 2022

  14. 12/11 11:30

    «Bratti Ηοtel Signage»: Καινοτόμες λύσεις σήμανσης στα ξενοδοχεία

  15. 12/11 10:41

    Η Νάξος και οι Μικρές Κυκλάδες στην έκθεση WTM 2019

  16. 12/11 10:32

    Ο Βόλος και το Πήλιο στην έκθεση εναλλακτικού τουρισμού Greek Panorama στο Ζάππειο

  17. 12/11 10:27

    Ενθαρρυντικά μηνύματα από την World Travel Market του Λονδίνου για την Χαλκιδική

  18. 12/11 10:24

    O Δήμος Αρταίων σε συνέδριο του Δικτύου Ποιότητας για τον Αειφόρο Τουρισμό

  19. 12/11 10:10

    Διαγωνισμός για την παραχώρηση χρήσης των λιμενικών εγκαταστάσεων Λάγους

  20. 12/11 10:07

    Ο ΕΟΤ σε Διεθνές Συνέδριο για την Ολυμπιακή κληρονομιά στο Σότσι

  21. 12/11 10:04

    Προς αξιοποίηση οι καπναποθήκες Παπαστράτου στο Αγρίνιο

  22. 12/11 10:02

    Πράσινο φως για 2 νέα 5άστερα ξενοδοχεία στην Κρήτη

  23. 11/11 19:23

    Η ιστορία των 70 χρόνων της ΠΟΞ στο περίπτερο της 35ης Philoxenia 2019

  24. 11/11 17:42

    Δημήτρης Φραγκάκης: Οδηγός για τον Προσκυνηματικό Τουρισμό από τον ΕΟΤ

  25. 11/11 17:20

    S7 Airlines: Νέα αεροπορική σύνδεση Μόσχα - Ηράκλειο το 2020

  26. 11/11 16:47

    Μ.Κόνσολας | Ταξί: Έλεγχοι για την υποκλοπή μεταφορικού έργου

  27. 11/11 16:43

    25% περισσότεροι επισκέπτες στην Κω το 2020 μέσω Jet2 holidays

  28. 11/11 15:35

    Παρουσίαση της Ίου σε bloggers και διεθνή ΜΜΕ στην έκθεση WTM

  29. 11/11 15:30

    Η Σκιάθος στην έκθεση WTM του Λονδίνου

  30. 11/11 15:27

    Η Ρόδος στην έκθεση Grecka Panorama στην Πολωνία

  31. 11/11 14:14

    O ΕΟΤ στην Β2Β εκδήλωση Travel News Market 2019 στην Στοκχόλμη

  32. 11/11 14:07

    Χ. Θεοχάρης: Στόχος οι 500.000 κινέζοι τουρίστες το 2021

  33. 11/11 14:05

    140 εκατ. ευρώ για έργα που θα μεταμορφώσουν το λιμάνι του Πειραιά

  34. 11/11 13:33

    WWF Ελλάς: Kαμπάνια με 4 νέα βίντεο για την πλαστική ρύπανση

  35. 11/11 12:59

    Condor: Νέες πτήσεις προς Μύκονο, Σαντορίνη και Σάμο το 2020

  36. 11/11 12:36

    Τουρισμός | Η μάχη των γιγάντων για τις κρατήσεις μεταξύ Google με Expedia και TripAdvisor

  37. 11/11 11:53

    DER Touristik: 300 ξενοδοχεία της Thomas Cook (και στην Ελλάδα) στο πρόγραμμα του 2020- Συζητήσεις για τα ξενοδοχεία Sentido

  38. 11/11 11:44

    Και στα ισπανικά το portal του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης

  39. 11/11 11:33

    Το Hellas House στη Σαγκάη υποδέχθηκε τον κ.Μητσοτάκη

  40. 11/11 10:50

    Κυπριακός τουρισμός: Η Κοινότητα της Μηλιούς αρίστευσε στο πρόγραμμα EDEN

  41. 11/11 10:27

    H νέα Επιτροπή Τουριστικής Προβολής Καβάλας

  42. 11/11 10:25

    Δήμος Μετεώρων: Απευθείας εκμίσθωση τουριστικού ξενώνα

  43. 11/11 10:24

    Mouzenidis: Δωρεάν μαθήματα ρωσικής γλώσσας στη Θεσσαλονίκη

  44. 11/11 10:21

    Εγκλωβισμένος στο βυθό ο καταδυτικός τουρισμός με παράλογες απαγορεύσεις

  45. 11/11 09:55

    Έρευνα | 1.155 ξενοδοχεία πωλούνται στην Ελλάδα - Λίστα περιοχών

  46. 10/11 15:26

    Philoxenia 2019 | Πώς ο σκοτεινός τουρισμός δημιουργεί ελκυστικά αφηγήματα σε έναν προρισμό

  47. 10/11 15:18

    Έγκριση για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Μύκονο

  48. 10/11 15:17

    Επιστρέφει στους παλαιούς ιδιοκτήτες απαλλοτριωθείσα έκταση του ΕΟΤ στο Παλιούρι Χαλκιδικής

  49. 10/11 15:13

    Η τομεάρχης τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ Κ.Νοτοπούλου στην έκθεση Philoxenia

  50. 10/11 15:10

    Ο ΕΟΤ στη χειμερινή εκδήλωση του Corps Touristique Αυστρίας

  51. 10/11 15:06

    Δεν αρκεί να λέμε ότι είμαστε φιλικά διακείμενοι στον τουρισμό, χρειάζονται πράξεις

  52. 09/11 12:45

    Δράσεις τουριστικής προβολής για Καστοριά και Ευρυτανία

  53. 09/11 12:42

    Διαπιστωτικές πράξεις για 5 ορειβατικά καταφύγια - Δείτε ποια είναι

  54. 09/11 12:33

    Φεστιβάλ γαστρονομίας με τα προϊόντα της Άρτας

  55. 08/11 23:51

    Εγκαίνια Philoxenia-Hotelia: Προορισμός city break η Θεσσαλονίκη

  56. 08/11 20:10

    Philoxenia 2019: Μήνυμα αισιοδοξίας για τον ελληνικό τουρισμό από τον κ.Θεοχάρη

  57. 08/11 17:17

    Austrian Airlines: Επαναφορά πτήσεων προς Καβάλα και Σάμο το 2020

  58. 08/11 17:14

    Finnair: Νέες πτήσεις τσάρτερ προς Καβάλα το 2020

  59. 08/11 16:48

    Εκδήλωση στη Σανγκάη για το πολιτιστικό ταξίδι στην Ελλάδα

  60. 08/11 16:37

    ΟιΝοτικά 2019 | Το ραντεβού του Κρητικού Αμπελώνα στην Αθήνα

  61. 08/11 16:35

    Επίσκεψη του Διοικητή των Αμερικανικών Δυνάμεων στην Ευρώπη στο λιμάνι Αλεξανδρούπολης

  62. 08/11 16:31

    Συνάντηση Τζιτζικώστα-Πιερρακάκη για τη λειτουργία στούντιο κινηματογραφικών παραγωγών στη Θεσσαλονίκη

  63. 08/11 15:21

    Κορυφαίοι παίκτες του golf συναντιούνται στην Αττάλεια για το “Turkish Airlines Open 2019”

  64. 08/11 14:55

    Philoxenia 2019 | Συνάντηση Θεοχάρη-Καράογλου: Τουρισμός στη Βόρεια Ελλάδα δεν είναι μονό ο ήλιος και η θάλασσα

  65. 08/11 14:30

    Ryanair: Νέες πτήσεις Αθήνα-Χανιά το 2020

  66. 08/11 14:09

    Απελευθερώστε το ελληνικό ξενοδοχείο από τα υπέρογκα βάρη- Τα 3 "καμπανάκια"

  67. 08/11 14:00

    Οι ξεναγοί σημαντικό κομμάτι της εμπειρίας του επισκέπτη

  68. 08/11 13:32

    Marketing Greece: Αποτελέσματα των δράσεων προβολής της Ελλάδας (video)

  69. 08/11 13:16

    Σχολή Ξεναγών στη Ρόδο

  70. 08/11 13:06

    Νομοσχέδιο: Μέχρι πότε παρατείνεται η κατάταξη ξενοδοχείων- κάμπινγκ | Το επίδομα ανεργίας για Thomas Cook

  71. 08/11 12:59

    Oι επιδόσεις των ξενοδοχείων στη Μεσόγειο τον Σεπτέμβριο – Πτωτικά τα μεγέθη στην Ελλάδα

  72. 08/11 12:46

    Philoxenia 2019: 2ο Forum Τουρισμού & Real Estate

  73. 08/11 12:26

    Πώς κατέληξε άστεγος: Πρώην διευθυντικό στέλεχος ξενοδοχείου ο ληστής των σούπερ μάρκετ στο Ηράκλειο!

  74. 08/11 12:14

    ΣΕΤΕ: Στη διάθεση των τοπικών φορέων τα σχέδια διαχείρισης προορισμών για Ρόδο και Σαντορίνη

  75. 08/11 12:01

    Εγκαίνια Philoxenia και συναντήσεις του υπουργού Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη στη Θεσσαλονίκη

  76. 08/11 11:44

    FedHATTA: Διερεύνηση στρατηγικής προβολής της Ελλάδας στα μέσα ενημέρωσης της Κίνας

  77. 08/11 11:43

    ΕΟΤ: Προβολή της Θεσσαλίας στην Κύπρο για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού

  78. 08/11 11:32

    Η Melia Hotels αναζητά ευκαιρίες για νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα μέσα στο 2020

  79. 08/11 11:31

    21 τουριστικές νεοφυείς επιχειρήσεις στη Philoxenia 2019- Δείτε τι προσφέρουν

  80. 08/11 11:07

    "Σκοτεινός Τουρισμός": Συνέδριο στην έκθεση Philoxenia 2019

  81. 08/11 10:56

    Το Hollywood έρχεται στη Θεσσαλονίκη - Κατασκευή στούντιο στη Θέρμη

  82. 08/11 10:50

    Η Πάρος στην έκθεση WTM 2019

  83. 08/11 10:36

    Η Cyprus Airways επανασυνδέει την Πάφο με την Αθήνα

  84. 08/11 10:34

    Η συνάντηση "Ανταλλαξίμων Λωζάνης" στην Καβάλα

  85. 08/11 10:32

    Ο Δήμος Θέρμης διαφωνεί με τη χωροθέτηση ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης

  86. 08/11 10:24

    Δήμος Βόλου: Διαγωνισμός για την ενοικίαση του ξενώνα Αχιλλέας

  87. 08/11 10:16

    ΔΕΥΑΡ: Προσφυγή για ακύρωση προστίμου λόγω εκροής λυμάτων στη θάλασσα έμπροσθεν ξενοδοχείου

  88. 07/11 17:54

    Η Gulf Air ανοίγει τα φτερά της προς τη Μύκονο έπειτα από συμφωνία Χ. Θεοχάρη με τον αερομεταφορέα

  89. 07/11 16:59

    Airbnb: 25 δισ. δολάρια ξόδεψαν οι πελάτες της σε εστιατόρια και καφέ το 2018

  90. 07/11 16:46

    542 εκθέτες, συμμετοχές από 21 χώρες και όλη η εγχώρια τουριστική βιομηχανία στη Philoxenia-Hotelia

  91. 07/11 15:50

    TUI: Μεγαλύτερο πρόγραμμα και για Ελλάδα το 2021

  92. 07/11 15:35

    Επαφές στη Σαγκάη για την αύξηση των Κινέζων τουριστών στην Αθήνα

  93. 07/11 15:24

    ICAP: Η γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα- Γυναίκες στην ηγεσία τουριστικών επιχειρήσεων

  94. 07/11 14:54

    Fraport: Αύξηση 3% της διεθνούς επιβατικής κίνησης στα 14 αεροδρόμια τον Οκτώβριο

  95. 07/11 14:43

    WTM/ Κ. Μακεδονία: Τουρισμός πόλης, πολιτισμός και γαστρονομία προσελκύουν τους Βρετανούς στην Ελλάδα

  96. 07/11 14:39

    Πρόγραμμα δωρεάν ξεναγήσεων στα Χανιά

  97. 07/11 14:29

    Mint Property Management: Διεθνής χρηματοδότηση για την ανάπτυξή της στην ελληνική αγορά βραχυχρόνιας μίσθωσης

  98. 07/11 14:12

    Στην τελική ευθεία το νομοσχέδιο για τον καταδυτικό τουρισμό

  99. 07/11 14:09

    Συνέδριο της Hays Travel στην Αττάλεια - Το μεγαλύτερο στην ιστορία της

  100. 07/11 13:49

    Ο ΕΟΤ προβάλλει την Ελλάδα στην δημοφιλέστερη ταξιδιωτική εκπομπή της Κίνας