Υψηλή ικανοποίηση δηλώνουν οι τουρίστες της Αθήνας - «Μust» προορισμός με όχημα τον πολιτισμό και το παραλιακό μέτωπο

22 Feb 2024, 08:05 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Υψηλή ικανοποίηση δηλώνουν οι τουρίστες της Αθήνας - «Μust» προορισμός με όχημα τον πολιτισμό και το παραλιακό μέτωπο

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Η Αθήνα συνέχισε να συναρπάζει και το 2023 τους επισκέπτες της, με επίκεντρο τον πολιτισμό, τη συμπεριφορά των κατοίκων, τη διασκέδαση αλλά πλέον σταδιακά και το παραλιακό μέτωπο, σημειώνοντας εντυπωσιακή άνοδο στο βαθμό ικανοποίησης που ανέφεραν οι τουρίστες από την εμπειρία τους στην πόλη την τελευταία δεκαετία (από 7,8 σε 8,4 την περασμένη χρονιά), αλλά με αδύναμο σημείο την αίσθηση της ασφάλειας.

Σύμφωνα με την 19η Ετήσια  Έρευνα Ικανοποίησης Επισκεπτών, που διενήργησε η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) σε συνεργασία με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) και την GBR Consulting, η αύξηση της τουριστικής κίνησης στην Αθήνα δεν έχει επηρεάσει αρνητικά την συνολική εμπειρία των τουριστών. Αντίθετα, σχεδόν όλοι οι ταξιδιώτες που την επισκέφθηκαν θα την πρότειναν σε άλλους.

  • Επισημαίνεται ότι χορηγός της έρευνας για μια ακόμη χρονιά είναι η City Contact.

Οι αρχαιολογικοί χώροι της Αθήνας με κύριο αξιοθέατο την Ακρόπολη - με επίπεδα ρεκόρ επισκεπτών το 2023 - και ο πολιτισμός της, την καθιστούν έναν must προορισμό. Ειδικότερα, τις εντυπώσεις κερδίζει ο πολιτισμός (9,1), η συμπεριφορά των κατοίκων (8,5) και η διασκέδαση/ αναψυχή (8,4), ενώ τις χειρότερες η ηχορύπανση (6,3), η δημόσια καθαριότητα (6,4) και η ατμοσφαιρική ρύπανση (6,5). Είναι χαρακτηριστικό ότι το 83% των επισκεπτών αναψυχής επισκέφθηκε την Ακρόπολη.

Οι λόγοι για την επιλογή της Αθήνας είναι οι αρχαιολογικοί της χώροι και το πολιτιστικό ενδιαφέρον (56%), η αντίληψη για την πόλη ως must προορισμό (39%), η στάση για μετάβαση σε άλλο Ελληνικό προορισμό (32%) και το παραλιακό μέτωπο, η θάλασσα και οι παραλίες της (18%).

  • Μάλιστα το 84% των επισκεπτών πλέον γνωρίζει το παραλιακό μέτωπο της Ελληνικής πρωτεύουσας και ένας στους δύο το επισκέφθηκε, ενώ και η αναγνωρισιμότητα των νησιών του Αργοσαρωνικού έχει ανέβει σημαντικά, ιδιαίτερα για Αίγινα, Ύδρα και Πόρο.

Το 64% επισκέφθηκε την Αθήνα για πρώτη φορά έπειτα από πρόταση από συγγενείς και φίλους (42%), διαδικτυακά άρθρα και δημοσιεύσεις (18%), διαφήμιση στα social media (14%) και παρακολούθηση ντοκιμαντέρ (14%).

Οι δημοφιλέστερες δραστηριότητες στην πόλη είναι τα city bus tour (28%), τα οργανωμένα walking tour (18%), τα οργανωμένα tour αρχιτεκτονικής (10%), οι κρουαζιέρες στον Αργοσαρωνικό (8%) και τα οργανωμένα γαστρονομικά tour (5%).

Η μέση ημερήσια δαπάνη στην πόλη το 2023, ανά άτομο, διαμορφώνεται στα 119 ευρώ, έναντι 122 ευρώ το 2022.

Παράλληλα, το 48% των επισκεπτών της Αθήνας δήλωσε ότι πήρε ενημερωτικό υλικό από το info stand του ξενοδοχείου, και το 70% το αξιοποίησε για περιήγηση στην πόλη (έναντι 64% το 2022), το 44% για επίσκεψη σε μουσείο, το 39% για εστιατόρια/ καφέ, το 29% για εύρεση tour και το 20% για αγορές.

  • Η Αθήνα έχει γίνει μια ελκυστική πόλη για κάθε τύπο ταξιδιώτη: Αρχαιόφιλους, Φιλότεχνους, Δραστήριους, Διερχόμενους, Νυχτόβιους, Αγοραστές, Καλοφαγάδες, Θαλασσινούς, Ανθρωποκεντρικούς και Επαγγελματίες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν για αυτούς, οι αρχαιόφιλοι και οι φιλότεχνοι επισκέφθηκαν περισσότερους αρχαιολογικούς χώρους, οι δραστήριοι λαμβάνουν μέτρα αειφορίας στο σχεδιασμό του ταξιδιού τους σε αντίθεση με τους νυχτόβιους, οι καλοφαγάδες είναι συνολικά πιο ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους στην πόλη, οι θαλασσινοί είχαν μεγαλύτερη διάρκεια διαμονής, οι ανθρωποκεντρικοί τείνουν να επισκέπτονται φίλους και συγγενείς με αύξηση των ημερήσιων δαπανών τους ενώ, αντίθετα, οι δαπάνες των επαγγελματιών εμφανίζονται μειωμένες.

Κατά τον προγραμματισμό του ταξιδιού στην Αθήνα, 43% των επισκεπτών δεν λαμβάνουν υπόψη τα θέματα αειφορίας. Περίπου ένα 34% του δείγματος των ερωτηθέντων επισκεπτών σχεδιάζει με βάση την αειφορία, αλλά με την προϋπόθεση ότι δεν του δημιουργεί κάποια δυσκολία. Μόνο το 23%, δηλαδή 1 στους 4, λαμβάνει σοβαρά υπόψη περιβαλλοντικά θέματα και τη βιωσιμότητα.

Σχετικά με τα θέματα της ασφάλειας και της δημόσιας καθαριότητας, η ικανοποίηση των τουριστών έχει μειωθεί με βαθμολογίες 7,4 και 6,4 αντίστοιχα, ενώ η αξιολόγηση σχετικά με την  κατάσταση στις πλατείες και τα πεζοδρόμια παρέμεινε σταθερή στο 6,9. Ωστόσο, αυτές οι αξιολογήσεις είναι ένας μέσος όρος και εξαρτώνται σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό από τις τοποθεσίες των ξενοδοχείων. Από την έρευνα προκύπτει ότι ορισμένες περιοχές στο κέντρο της Αθήνας έχουν σοβαρά προβλήματα και χρειάζονται άμεσες δράσεις για τη βελτίωση της ασφάλειας, της καθαριότητας και των πεζοδρομίων.

Από αριστερά: ο κ. Ευγένιος Βασιλικός, Γενικός Γραμματέας της ΕΞΑΑΑ, η κ. Χριστίνα Κεφαλογιάννη, αναπληρώτρια Περιφερειάρχης Αττικής, ο κ. Δημήτρης Φραγκάκης, Γενικός Γραμματέας ΕΟΤ, η κ. Ιωάννα Παπαδοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ ΔΑΑ, η κ. Λαμπρινή Καρανάσιου Ζούλοβιτς, Πρόεδρος ΕΞΑΑΑ & ο κ. Αλέξανδρος Θάνος, Εντεταλμένος Σύμβουλος ΣΕΤΕ

Διαβάστε επίσης

Τουρισμός: Ποιες αγορές "απογείωσαν" την Αθήνα το 2023 - Αυτό είναι το προφίλ των επισκεπτών της

«Επιστρέφουν» αργά αλλά σταθερά τα Αθηναϊκά ξενοδοχεία – Κλειδί ο Δωδεκάμηνος τουρισμός

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα