Οι 7 βασικές έννοιες του Ψηφιακού Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων

Α Decrease font Enlarge font
Οι 7 βασικές έννοιες του Ψηφιακού Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων

Σήμερα αναδημοσιεύουμε το πρώτο μας άρθρο στην ενότητα Digital της Tornos News μαζί με τους σχετικούς συνδέσμους για την κάθε ενότητα από άρθρα τα οποία δημοσιεύτηκαν μεταγενέστερα.

Η τουριστική βιομηχανία έχει επηρεαστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ψηφιακή ανάπτυξη. Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, ταξιδιώτες και τουριστικές επιχειρήσεις, σε όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας, κινούνται στους "ρυθμούς" των τεχνολογικών εξελίξεων: οι μεν τουρίστες, στην πλειονότητά τους, συμβουλεύονται το
Internet για την επιλογή του προορισμού, της διακίνησης και της διαμονής τους, ενώ το ψηφιακό marketing είναι πλέον ένα πολύ σημαντικό μέρος των συνολικών ενεργειών marketing της κάθε τουριστικής επιχείρησης.  

Με το εισαγωγικό άρθρο το οποίο ακολουθεί ευελπιστούμε να σας μυήσουμε στις βασικές έννοιες του digital ή ψηφιακού marketing, αρχίζοντας μ’ έναν απλό ορισμό:  

«Το Ψηφιακό Μarketing είναι το σύνολο των προωθητικών ενεργειών μιας επιχείρησης οι οποίες αφορούν τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας, με σκοπό να έρθει η επιχείρηση σε επαφή με το κοινό της και να επιτευχθούν οι  επιχειρηματικοί της στόχοι» 

Είναι ένας γενικόλογος ορισμός, όμως κρύβει αρκετές λεπτομέρειες οι οποίες κάνουν τη διαφορά. Ας τις δούμε μία-μία: 

1. Ψηφιακή παρουσία 

H ψηφιακή παρουσία είναι ένα προαπαιτούμενο για να ξεκινήσουμε να μιλάμε για ψηφιακό marketing. Η παρουσία δεν αφορά μόνο το Site μας, έχει να κάνει με το σύνολο των αποτελεσμάτων αναζήτησης σχετικά με την τουριστική μας επιχείρηση. Το κοινό απαιτεί να  μπορεί να μας «βρει» online.  Αν δεν έχουμε φροντίσει εμείς για την ψηφιακή μας παρουσία, θα φροντίσουν άλλοι, ερήμην μας, δημοσιεύοντας κριτικές, φωτογραφίες, βίντεο, ακόμα και άρθρα. Συμβαίνει πολύ συχνά να μην είναι το Site μας το πρώτο αποτέλεσμα όταν ψάχνουμε την επωνυμία της επιχείρησής μας στις μηχανές αναζήτησης!

Είναι πολύ σημαντικό για το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα να έχουμε μια επαγγελματική παρουσία στο διαδίκτυο η οποία να μας ανήκει, να την διαχειριζόμαστε να την εμπλουτίζουμε και να την ανανεώνουμε.   

Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο:

Η Ψηφιακή Παρουσία Τουριστικών Επιχειρήσεων - 7 Βασικά Σημεία

2. Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing 

Πολύ συχνά το ψηφιακό marketing αντιμετωπίζεται αποσπασματικά ή συγχέεται με μεμονωμένα είδη προώθησης όπως με την online διαφήμιση, ή με τη χρήση social media. Δεν υποκαθιστά το Marketing, το συμπληρώνει. Είναι σημαντικό λοιπόν το ψηφιακό marketing να εντάσσεται στα πλαίσια μιας συνολικής στρατηγικής marketing της τουριστικής επιχείρησης για να είναι αποτελεσματικό.  

Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο:
Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing

3. Επικοινωνία 

Τα περισσότερα ψηφιακά κανάλια χαρακτηρίζονται από αμεσότητα και τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας, συχνά δημόσια και σε πραγματικό χρόνο. Το κοινό σχολιάζει, ζητά υποστήριξη, κάνει ερωτήσεις, δημοσιεύει κριτικές και ο τρόπος με τον οποίο εμείς επικοινωνούμε, ο τόνος που χρησιμοποιούμε και ο χρόνος απόκρισης είναι όλοι δείκτες οι οποίοι χαρακτηρίζουν την τουριστική μας επιχείρηση. Ο διάλογος με το κοινό μας είναι σημαντικός για την εικόνα μας, αλλά και για τη δημιουργία ενδιαφέροντος γύρω από την τουριστική μας επιχείρηση.   

Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο

H εξέλιξη της επικοινωνίας εξαιτίας του digital marketing

4. Το στοχευμένο κοινό   

Το στοχευμένο κοινό δεν είναι απλά οι δυνητικοί μας πελάτες, είναι οι ιδανικοί μας πελάτες.  Είναι οι ομάδες των ανθρώπων τους οποίους θέλουμε να προσελκύσουμε και μετατρέψουμε σε πελάτες μας γιατί φτάνουν να έχουν τη δεκαπλάσια αξία για την επιχείρησή μας στον κύκλο ζωής τους από τον μέσο πελάτη. Δεν είναι μόνο η αυξημένη κατανάλωση και οι επαναλαμβανόμενες κρατήσεις, αλλά και η επιρροή που έχουν στον κύκλο τους να δημιουργήσουν νέους ιδανικούς πελάτες για την τουριστική μας επιχείρηση. 

Η δημιουργία μιας αφοσιωμένης online κοινότητας είναι ο απόλυτος στόχος αυτής της αναζήτησης. 

Προτείνουμε να διαβάσετε και τα σχετικά άρθρα

Το Ιδανικό Κοινό και η Σημασία του για το Ξενοδοχείο μας.

Το Ιδανικό Κοινό για το Ξενοδοχείο μας: Ποιοι Είναι ;

Πως Προσελκύουμε το Ιδανικό Κοινό μας

5. Προωθητικές ενέργειες 

Οι προωθητικές ενέργειες μέσα από τα ψηφιακά μέσα φέρνουν αξία στην τουριστική μας επιχείρηση όταν γίνονται σωστά και προγραμματισμένα: Πρέπει να υπάρχει καλός σχεδιασμός εκτέλεσης και σωστός προϋπολογισμός.  Να στοχεύσουμε το κατάλληλο κοινό, να έχουμε βάλει συγκεκριμένους στόχους τους οποίους να μπορούμε να αξιολογήσουμε με μετρήσεις, να είναι πραγματικά ελκυστική η προσφορά και να γίνει σωστά η διασπορά της προωθητικής ενέργειας. Συμβαίνει συχνά το κόστος των προωθητικών ενεργειών να μας φοβίζει, όταν το αντίστοιχο κόστος των μεσαζόντων της τουριστικής οικονομίας μπορεί να είναι πολλαπλάσιο.  

Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο

Προωθητικές ενέργειες για την τουριστική μας επιχείρηση

6. Τα ψηφιακά μέσα 

Τα απαραίτητα ψηφιακά μέσα περιλαμβάνουν πρωτίστως την ιστοσελίδα μας. Είναι πολύ απλό: αν δεν φτάσει κάποιος στη σελίδα μας, δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει απευθείας κράτηση. Το Site μας θα πρέπει να είναι συνδεδεμένο με τα σωστά social media, με πλατφόρμες διασποράς περιεχομένου, τις πλατφόρμες ψηφιακής διαφήμισης και email marketing, τα OTA sites, και τα review sites.  Θα πρέπει να υπάρχει στρατηγική και πλάνο για τη χρήση και σωστή εκμετάλλευση όλων των ψηφιακών μέσων που χρησιμοποιούμε, με ιδιαίτερη προσοχή στο mobile το οποίο εξελίσσεται στο κυρίαρχο μέσο κατανάλωσης ψηφιακού τουριστικού περιεχομένου.  

Προτείνουμε να διαβάσετε και τα σχετικά άρθρα:
Τα 7 κύρια χαρακτηριστικά μιας αποτελεσματικής ιστοσελίδας 

7. Μετρήσιμα αποτελέσματα 

Ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα του ψηφιακού Marketing είναι ότι τα αποτελέσματά μας είναι απολύτως μετρήσιμα. Χρειάζεται να θέσουμε όμως τους σωστούς στόχους ανάπτυξης για να μπορούμε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητά μας. Aν για παράδειγμα έχουμε θέσει στόχους για αύξηση early bookings, direct bookings και πληρότητα, οι δείκτες αυτοί είναι απολύτως μετρήσιμοι αν έχομε στήσει τα εργαλεία μετρήσεών μας σωστά. 

Αυτό που πρέπει να προσέξουμε περισσότερο είναι να θέτουμε τους στόχους μας σωστά και να έχουμε υπομονή. Οι προσδοκίες μας πρέπει να είναι ανάλογες της επένδυσής μας σε χρόνο και σε χρήμα, να κάνουμε σταθερά βήματα με συνέπεια και προγραμματισμό και τα αποτελέσματά μας θα είναι αθροιστικά.    

Επενδύοντας λοιπόν στην δημιουργία και διαχείριση της ψηφιακής μας παρουσίας, συντονίζοντας το ψηφιακό marketing με το Marketing plan μας, εντοπίζοντας το στοχευμένο κοινό μας και τρέχοντας τις σωστές προωθητικές ενέργειες, έχουμε κάνει σημαντικά βήματα να πετύχουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους. Σε επόμενα άρθρα θα μπούμε σε λεπτομέρειες σχετικά με το πως μπορεί η τουριστική μας επιχείρηση να εκμεταλλευτεί σωστά τα πλεονεκτήματα τα οποία μας προσφέρει το ψηφιακό marketing.  

Προτείνουμε να διαβάσετε και τα σχετικά άρθρα:

Πως Μετριέται η Επιτυχία στο Ψηφιακό Marketing Ξενοδοχείων?

 

*Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Tourism Agency 



  1. 19/09 16:57

    Γερμανοί tour operators επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στην Ήπειρο

  2. 19/09 16:53

    Thomas Cook: 10 νέα ξενοδοχεία Cook's Club το καλοκαίρι του 2019- Σχέδια και για Ελλάδα

  3. 19/09 15:42

    MR&H: Ένα μεγάλο επενδυτικό φόρουμ στην Αθήνα

  4. 19/09 15:34

    Διάκριση του Grace Santorini στα Top Mediterranean Resort Awards

  5. 19/09 14:37

    Συνάντηση Κουντουρά με την υπουργό Βετεράνων της Ν. Κορέας στη Σεούλ

  6. 19/09 14:33

    Στο ξενοδοχείο OUT OF THE BLUE Capsis τα Seven Stars Luxury Hospitality Awards

  7. 19/09 14:05

    Fraport: Νέα εποχή για το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης με νέο τερματικό σταθμό

  8. 19/09 13:51

    Οι διακοπές του Μάθιου Μακόναχι στην Ελλάδα- "Τρεις εβδομάδες στον παράδεισο"

  9. 19/09 13:39

    Οι πωλήσεις των ξενοδοχείων στο επίκεντρο του επόμενου 100% Hotel Show

  10. 19/09 13:25

    Ημερίδα "Τουρισμός & 4η Βιομηχανική Επανάσταση"

  11. 19/09 13:14

    Νέο τετράστερο ξενοδοχείο στον Μυλοπόταμο Ρεθύμνης

  12. 19/09 12:32

    Vision 2030: Το πιο φιλόδοξο σχέδιο στην ιστορία του αιγυπτιακού τουρισμού

  13. 19/09 12:15

    Στο προσκήνιο η μεγάλη τουριστική επένδυση στη Σάμο

  14. 19/09 11:47

    92 νέα ξενοδοχειακά πρότζεκτ στην Τουρκία- Κίνδυνο υπερπροσφοράς βλέπουν οι ξενοδόχοι

  15. 19/09 11:24

    Ποια ήταν τα δημοφιλέστερα ελληνικά ξενοδοχεία στη Γερμανία στα τέλη Αυγούστου

  16. 19/09 11:20

    Sky Express: Εισιτήρια από 14,90 ευρώ

  17. 19/09 11:09

    Transavia: Νέες συνδέσεις με Μύκονο και Σαντορίνη το 2019

  18. 19/09 11:03

    Σε διαδικασία πτώχευσης η Small Planet Airlines

  19. 19/09 10:39

    +269% οι αποζημιώσεις σε επιβάτες αεροπορικών εταιρειών στην Ελλάδα φέτος

  20. 19/09 10:03

    British Airways: Πτήσεις προς Κω από το Γκάτγουικ το 2019

  21. 19/09 09:35

    Ψηφιακή γαστρονομία στο Ηράκλειο

  22. 19/09 09:34

    Νέες πλωτές εξέδρες στη Λευκάδα

  23. 19/09 09:32

    Οι Αμερικανοί προτιμούν τις ελληνικές ελιές

  24. 19/09 09:30

    Άδειες για τουριστικές κατοικίες στο Ρέθυμνο

  25. 19/09 09:26

    Δήμος Παιονίας: Ανταλλαγή έκτασης με γη Μονής για τουριστικούς σκοπούς

  26. 18/09 16:14

    To Σχολείο Τουρισμού OnTour ταξιδεύει στη Χαλκιδική

  27. 18/09 15:15

    Άδεια λειτουργίας στη μαρίνα Αλίμου

  28. 18/09 15:10

    Wanderlust Greece: Το νέο βίντεο της καμπάνιας για την Κρήτη

  29. 18/09 14:44

    Wanderlust Greece: Προβολή της Εύβοιας και της Σκύρου

  30. 18/09 14:43

    ΠΟΤ: Ο υπερ-τουρισμός στα αστικά κέντρα

  31. 18/09 14:00

    Η διαδραστική παρουσίαση του Παλιρροϊκού Φαινομένου στη Χαλκίδα

  32. 18/09 13:42

    Αναβαθμίζεται σε πεντάστερο το ξενοδοχείο Regina Mare

  33. 18/09 13:39

    Γραφείο Τουριστικής Πληροφόρησης στο αεροδρόμιο Αράξου

  34. 18/09 13:23

    Αφαίρεση της "Γαλάζιας Σημαίας" από 8 ελληνικές ακτές

  35. 18/09 13:14

    Nέα τουριστική ιστοσελίδα από την Περιφέρεια Αττικής

  36. 18/09 13:10

    Η Πάφος στην πλατφόρμα αειφόρων ταξιδίων «Διαδρομές Παγκόσμιας Κληρονομιάς»

  37. 18/09 13:04

    Το νέο «τέρας» που απειλεί τον ελληνικό τουρισμό

  38. 18/09 12:46

    Τι λέει η ΠΟΞ για την επέκταση της κλαδικής συλλογικής σύμβασης

  39. 18/09 12:41

    Ξενοδοχεία: Οι καλύτερες παροχές για να προσελκύσετε όλους τους ταξιδιώτες

  40. 18/09 12:26

    Παράσταση "Έρωτες και Θρήνοι Γυναικών" στο Ηρώδειο

  41. 18/09 12:10

    Kως: Ημιτελικός για τον υποψήφιο European Young Chef 2018

  42. 18/09 11:49

    ΑΑΔΕ: Νέες διευκρινίσεις για την υποβολή δηλώσεων βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων

  43. 18/09 11:46

    Τουρκία: Στροφή στον ποιοτικό τουρισμό το 2019

  44. 18/09 11:18

    Αναρριχητικός τουρισμός: O ΕΟΤ προβάλλει τα Μετέωρα στη Γερμανία

  45. 18/09 11:14

    Συνάντηση Κουντουρά για τουριστική συνεργασία με τη Ν. Κορέα

  46. 18/09 11:11

    H Περιφέρεια Κρήτης στο φόρουμ για τα «Έξυπνα Νησιά»

  47. 18/09 10:58

    Προβολή ελληνικών προορισμών για γιόγκα στην Ινδία

  48. 18/09 10:50

    Έρχεται η νέα TripAdvisor: Θα θυμίζει social media με εξατομικευμένες ταξιδιωτικές προτάσεις

  49. 18/09 10:14

    Μνήμη και αστικό φαινόμενο- Πολεοδομικές πολιτικές για την ανάδειξη ιστορικών μνημείων και τόπων

  50. 18/09 10:10

    Ρώσος κοσμοναύτης επιλέγει τη Χαλκιδική για την αποκατάστασή του

  51. 18/09 10:07

    «Democracy & Books Weekend» στην Costa Navarino

  52. 18/09 10:00

    Όλες οι μεγάλες ρωσικές επενδύσεις στην Ελλάδα

  53. 18/09 09:56

    Επιχορηγήσεις για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Λακωνία και Κρήτη

  54. 18/09 09:54

    Νέο τουριστικό περίπτερο και Γραφείο Τουρισμού στην Κάρπαθο

  55. 18/09 09:48

    Επέκταση οικοτουριστικής διαδρομής Ήλιδας – Ολυμπίας, τουριστικές σημάνσεις στη Σπάρτη

  56. 18/09 09:46

    Η Χίος ως προορισμός κρουαζιέρας

  57. 17/09 16:10

    Η TUI εξαγόρασε την ιταλική Musement, που προσφέρει εμπειρίες

  58. 17/09 14:56

    Handelsblatt: «Μοιραίες οι λάθος εκτιμήσεις για την πολιτική λιτότητας»

  59. 17/09 14:34

    283.853 επισκέπτες στην 83η ΔΕΘ

  60. 17/09 14:10

    Βράβευση του περιπτέρου του ΤΑΠ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στη ΔΕΘ

  61. 17/09 13:57

    Βρετανία: Συνεχίζονται οι προσφορές για ελληνικούς προορισμούς

  62. 17/09 13:30

    Η διεθνής πρακτική δείχνει το δρόμο για τις τουριστικές μισθώσεις σπιτιών

  63. 17/09 13:21

    To Radisson Blu Athens Park στα κορυφαία ξενοδοχεία της Ευρώπης για συνέδρια

  64. 17/09 13:01

    Κυπριακός τουρισμός: Αύγουστος 2018, ο δεύτερος καλύτερος μήνας στην ιστορία

  65. 17/09 12:50

    Πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει τα έσοδα των ξενοδοχείων

  66. 17/09 12:29

    Ε.Κουντουρά: Καλές πρακτικές για τη βιώσιμη ανάπτυξη προορισμών

  67. 17/09 12:24

    Επέκταση συνεργασίας Amadeus- Carlson Wagonlit Travel

  68. 17/09 12:16

    9,2 εκατ. αφίξεις στην Αττάλεια στο 8μηνο

  69. 17/09 12:11

    Τι συμβαίνει όταν η Tripadvisor ανακαλύπτει ότι έχουμε χρησιμοποιήσει fake reviews

  70. 17/09 12:05

    Η Booking.com βραβεύει τις γυναίκες, που εισάγουν τεχνολογικές καινοτομίες

  71. 17/09 11:19

    Κρουαζιέρα: Αύξηση 26% των επιβατών στην Ευρώπη την επταετία

  72. 17/09 10:51

    Αστυπάλαια: Έντυπο επισκεπτών για τη γιορτή γαστρονομίας

  73. 17/09 10:32

    Επιστημονική έρευνα στo Ναυάγιο Ζακύνθου για τις κατολισθήσεις

  74. 17/09 10:29

    Emirates: Προσφορές στις πτήσεις από Ελλάδα

  75. 17/09 10:20

    Στην Κρήτη το εφετινό fwv workshop με Γερμανούς πράκτορες

  76. 17/09 10:05

    Επεκτάσεις ξενοδοχείων σε Ηγουμενίτσα και Κατερίνη

  77. 17/09 10:03

    Επέκταση του καταφυγίου τουριστικών σκαφών στη Βόνιτσα

  78. 17/09 10:01

    Δράσεις τουριστικής προβολής σε Ιόνιο και Ηράκλειο

  79. 17/09 10:00

    Νέες πλωτές εξέδρες σε Κεφαλονιά και Ιθάκη

  80. 17/09 09:53

    Σχολή Ξεναγών: Διαγωνισμός για παροχή ταξιδιωτικών υπηρεσιών

  81. 16/09 12:41

    Υπερτριπλασιασμός του προϋπολογισμού για ίδρυση μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων

  82. 16/09 11:20

    Δήμος Σιντικής: Παραχώρηση της χρήσης του Μουσείου Παλαιοντολογίας Θερμοπηγής

  83. 16/09 11:18

    Ανάβαση Πορταριάς και Αγώνες Kick-Boxing στη Λάρισα

  84. 16/09 11:12

    Ποδηλατικός αγώνας 200 χιλιομέτρων στο Πάρκο των Φιλίππων

  85. 16/09 11:03

    Αστρονομικό πάρκο στο Κρυονέρι Κορινθίας

  86. 16/09 10:53

    "500 χρόνια Ελληνισμός στην Αμερική"- αφιέρωμα του ΥΠΕΞ στη ΔΕΘ

  87. 15/09 12:04

    Το πρόγραμμα Βιωσιμότητας του Creta Maris

  88. 15/09 11:58

    Δήμος Μαλεβιζίου: Αναμόρφωση του οικισμού των Κάτω Κορφών

  89. 15/09 11:53

    Run Greece στη Ρόδο

  90. 15/09 11:51

    Ποδηλατικός και ορειβατικός αγώνας στη Λάρισα

  91. 15/09 11:47

    Παράταση 3 ημερών για τις αιτήσεις στα ΙΕΚ Τουρισμού

  92. 15/09 10:30

    Austrian: Περισσότερες συνδέσεις με Αθήνα και Θεσσαλονίκη το χειμώνα

  93. 15/09 10:20

    Ιστορικό ρεκόρ πτήσεων στην Ευρώπη την Παρασκευή (video)

  94. 14/09 16:54

    ΔΑΑ: Προσφορά 1,1 δισ. ευρώ για 20ετή επέκταση της σύμβασης του αεροδρομίου

  95. 14/09 16:40

    Πότε θα σταματήσουν οι «κατοχικές» ουρές των τουριστών στο μετρό;

  96. 14/09 14:58

    Συμμετοχή του ΕΟΤ στη ρωσική Έκθεση OTDYKH LEISURE 2018

  97. 14/09 13:56

    18,2% επάνω οι επισκέπτες στα μουσεία το Μάιο

  98. 14/09 13:30

    Η Airbnb απαντά στο Παρίσι: Ψηφοθηρική η πρόταση απαγόρευσης των μισθώσεων

  99. 14/09 12:42

    Γιατί οι καινοτομίες στον τουρισμό αποτυγχάνουν- Οι 5 συνηθέστεροι λόγοι

  100. 14/09 12:20

    Αναπτυξιακός Νόμος: Νέο σύστημα υποβολής ερωτημάτων από επενδυτές