Οι 7 βασικές έννοιες του Ψηφιακού Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων

Α Decrease font Enlarge font
Οι 7 βασικές έννοιες του Ψηφιακού Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων

Σήμερα αναδημοσιεύουμε το πρώτο μας άρθρο στην ενότητα Digital της Tornos News μαζί με τους σχετικούς συνδέσμους για την κάθε ενότητα από άρθρα τα οποία δημοσιεύτηκαν μεταγενέστερα.

Η τουριστική βιομηχανία έχει επηρεαστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ψηφιακή ανάπτυξη. Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, ταξιδιώτες και τουριστικές επιχειρήσεις, σε όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας, κινούνται στους "ρυθμούς" των τεχνολογικών εξελίξεων: οι μεν τουρίστες, στην πλειονότητά τους, συμβουλεύονται το
Internet για την επιλογή του προορισμού, της διακίνησης και της διαμονής τους, ενώ το ψηφιακό marketing είναι πλέον ένα πολύ σημαντικό μέρος των συνολικών ενεργειών marketing της κάθε τουριστικής επιχείρησης.  

Με το εισαγωγικό άρθρο το οποίο ακολουθεί ευελπιστούμε να σας μυήσουμε στις βασικές έννοιες του digital ή ψηφιακού marketing, αρχίζοντας μ’ έναν απλό ορισμό:  

«Το Ψηφιακό Μarketing είναι το σύνολο των προωθητικών ενεργειών μιας επιχείρησης οι οποίες αφορούν τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας, με σκοπό να έρθει η επιχείρηση σε επαφή με το κοινό της και να επιτευχθούν οι  επιχειρηματικοί της στόχοι» 

Είναι ένας γενικόλογος ορισμός, όμως κρύβει αρκετές λεπτομέρειες οι οποίες κάνουν τη διαφορά. Ας τις δούμε μία-μία: 

1. Ψηφιακή παρουσία 

H ψηφιακή παρουσία είναι ένα προαπαιτούμενο για να ξεκινήσουμε να μιλάμε για ψηφιακό marketing. Η παρουσία δεν αφορά μόνο το Site μας, έχει να κάνει με το σύνολο των αποτελεσμάτων αναζήτησης σχετικά με την τουριστική μας επιχείρηση. Το κοινό απαιτεί να  μπορεί να μας «βρει» online.  Αν δεν έχουμε φροντίσει εμείς για την ψηφιακή μας παρουσία, θα φροντίσουν άλλοι, ερήμην μας, δημοσιεύοντας κριτικές, φωτογραφίες, βίντεο, ακόμα και άρθρα. Συμβαίνει πολύ συχνά να μην είναι το Site μας το πρώτο αποτέλεσμα όταν ψάχνουμε την επωνυμία της επιχείρησής μας στις μηχανές αναζήτησης!

Είναι πολύ σημαντικό για το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα να έχουμε μια επαγγελματική παρουσία στο διαδίκτυο η οποία να μας ανήκει, να την διαχειριζόμαστε να την εμπλουτίζουμε και να την ανανεώνουμε.   

Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο:

Η Ψηφιακή Παρουσία Τουριστικών Επιχειρήσεων - 7 Βασικά Σημεία

2. Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing 

Πολύ συχνά το ψηφιακό marketing αντιμετωπίζεται αποσπασματικά ή συγχέεται με μεμονωμένα είδη προώθησης όπως με την online διαφήμιση, ή με τη χρήση social media. Δεν υποκαθιστά το Marketing, το συμπληρώνει. Είναι σημαντικό λοιπόν το ψηφιακό marketing να εντάσσεται στα πλαίσια μιας συνολικής στρατηγικής marketing της τουριστικής επιχείρησης για να είναι αποτελεσματικό.  

Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο:
Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing

3. Επικοινωνία 

Τα περισσότερα ψηφιακά κανάλια χαρακτηρίζονται από αμεσότητα και τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας, συχνά δημόσια και σε πραγματικό χρόνο. Το κοινό σχολιάζει, ζητά υποστήριξη, κάνει ερωτήσεις, δημοσιεύει κριτικές και ο τρόπος με τον οποίο εμείς επικοινωνούμε, ο τόνος που χρησιμοποιούμε και ο χρόνος απόκρισης είναι όλοι δείκτες οι οποίοι χαρακτηρίζουν την τουριστική μας επιχείρηση. Ο διάλογος με το κοινό μας είναι σημαντικός για την εικόνα μας, αλλά και για τη δημιουργία ενδιαφέροντος γύρω από την τουριστική μας επιχείρηση.   

Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο

H εξέλιξη της επικοινωνίας εξαιτίας του digital marketing

4. Το στοχευμένο κοινό   

Το στοχευμένο κοινό δεν είναι απλά οι δυνητικοί μας πελάτες, είναι οι ιδανικοί μας πελάτες.  Είναι οι ομάδες των ανθρώπων τους οποίους θέλουμε να προσελκύσουμε και μετατρέψουμε σε πελάτες μας γιατί φτάνουν να έχουν τη δεκαπλάσια αξία για την επιχείρησή μας στον κύκλο ζωής τους από τον μέσο πελάτη. Δεν είναι μόνο η αυξημένη κατανάλωση και οι επαναλαμβανόμενες κρατήσεις, αλλά και η επιρροή που έχουν στον κύκλο τους να δημιουργήσουν νέους ιδανικούς πελάτες για την τουριστική μας επιχείρηση. 

Η δημιουργία μιας αφοσιωμένης online κοινότητας είναι ο απόλυτος στόχος αυτής της αναζήτησης. 

Προτείνουμε να διαβάσετε και τα σχετικά άρθρα

Το Ιδανικό Κοινό και η Σημασία του για το Ξενοδοχείο μας.

Το Ιδανικό Κοινό για το Ξενοδοχείο μας: Ποιοι Είναι ;

Πως Προσελκύουμε το Ιδανικό Κοινό μας

5. Προωθητικές ενέργειες 

Οι προωθητικές ενέργειες μέσα από τα ψηφιακά μέσα φέρνουν αξία στην τουριστική μας επιχείρηση όταν γίνονται σωστά και προγραμματισμένα: Πρέπει να υπάρχει καλός σχεδιασμός εκτέλεσης και σωστός προϋπολογισμός.  Να στοχεύσουμε το κατάλληλο κοινό, να έχουμε βάλει συγκεκριμένους στόχους τους οποίους να μπορούμε να αξιολογήσουμε με μετρήσεις, να είναι πραγματικά ελκυστική η προσφορά και να γίνει σωστά η διασπορά της προωθητικής ενέργειας. Συμβαίνει συχνά το κόστος των προωθητικών ενεργειών να μας φοβίζει, όταν το αντίστοιχο κόστος των μεσαζόντων της τουριστικής οικονομίας μπορεί να είναι πολλαπλάσιο.  

Προτείνουμε να διαβάσετε και το σχετικό άρθρο

Προωθητικές ενέργειες για την τουριστική μας επιχείρηση

6. Τα ψηφιακά μέσα 

Τα απαραίτητα ψηφιακά μέσα περιλαμβάνουν πρωτίστως την ιστοσελίδα μας. Είναι πολύ απλό: αν δεν φτάσει κάποιος στη σελίδα μας, δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει απευθείας κράτηση. Το Site μας θα πρέπει να είναι συνδεδεμένο με τα σωστά social media, με πλατφόρμες διασποράς περιεχομένου, τις πλατφόρμες ψηφιακής διαφήμισης και email marketing, τα OTA sites, και τα review sites.  Θα πρέπει να υπάρχει στρατηγική και πλάνο για τη χρήση και σωστή εκμετάλλευση όλων των ψηφιακών μέσων που χρησιμοποιούμε, με ιδιαίτερη προσοχή στο mobile το οποίο εξελίσσεται στο κυρίαρχο μέσο κατανάλωσης ψηφιακού τουριστικού περιεχομένου.  

Προτείνουμε να διαβάσετε και τα σχετικά άρθρα:
Τα 7 κύρια χαρακτηριστικά μιας αποτελεσματικής ιστοσελίδας 

7. Μετρήσιμα αποτελέσματα 

Ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα του ψηφιακού Marketing είναι ότι τα αποτελέσματά μας είναι απολύτως μετρήσιμα. Χρειάζεται να θέσουμε όμως τους σωστούς στόχους ανάπτυξης για να μπορούμε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητά μας. Aν για παράδειγμα έχουμε θέσει στόχους για αύξηση early bookings, direct bookings και πληρότητα, οι δείκτες αυτοί είναι απολύτως μετρήσιμοι αν έχομε στήσει τα εργαλεία μετρήσεών μας σωστά. 

Αυτό που πρέπει να προσέξουμε περισσότερο είναι να θέτουμε τους στόχους μας σωστά και να έχουμε υπομονή. Οι προσδοκίες μας πρέπει να είναι ανάλογες της επένδυσής μας σε χρόνο και σε χρήμα, να κάνουμε σταθερά βήματα με συνέπεια και προγραμματισμό και τα αποτελέσματά μας θα είναι αθροιστικά.    

Επενδύοντας λοιπόν στην δημιουργία και διαχείριση της ψηφιακής μας παρουσίας, συντονίζοντας το ψηφιακό marketing με το Marketing plan μας, εντοπίζοντας το στοχευμένο κοινό μας και τρέχοντας τις σωστές προωθητικές ενέργειες, έχουμε κάνει σημαντικά βήματα να πετύχουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους. Σε επόμενα άρθρα θα μπούμε σε λεπτομέρειες σχετικά με το πως μπορεί η τουριστική μας επιχείρηση να εκμεταλλευτεί σωστά τα πλεονεκτήματα τα οποία μας προσφέρει το ψηφιακό marketing.  

Προτείνουμε να διαβάσετε και τα σχετικά άρθρα:

Πως Μετριέται η Επιτυχία στο Ψηφιακό Marketing Ξενοδοχείων?

 

*Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Tourism Agency 



  1. 15/07 10:49

    Διεθνής Ιστιοπλοϊκή Εβδομάδα στη Σκόπελο

  2. 15/07 10:47

    Δράσεις για τον τουρισμό από τους Δήμους Σικυωνίων, Αλοννήσου και Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας

  3. 15/07 10:45

    Δήμος Νεμέας: Πρόγραμμα τουριστικής προβολής

  4. 14/07 11:41

    Θεματικό μουσείο για την προσέλκυση τουριστών στο Αγαθονήσι

  5. 14/07 11:34

    Ο Ποταμοσφυριχτής «απειλεί» τη διεξαγωγή ενός σημαντικού μουσικού φεστιβάλ

  6. 14/07 11:30

    Γιορτή Καλαμποκιού στο Ομόλιο της Λάρισας

  7. 14/07 11:26

    Travel+Leisure: Κορυφαίος νησιωτικός προορισμός στον κόσμο η Πάρος

  8. 13/07 14:32

    Προβολή της Νάξου στο Nautical Channel

  9. 13/07 14:28

    Δορυφορικοί πομποί σε θαλάσσιες χελώνες

  10. 13/07 14:28

    Με απόφαση των δήμων οι γουρούνες- Στη Βουλή η νέα τροπολογία

  11. 13/07 14:21

    Wyndham Athens Residence: Το έβδομο ξενοδοχείο στην Ελλάδα της Wyndham και της Zeus International

  12. 13/07 14:19

    Οι 7 βασικές έννοιες του Ψηφιακού Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων

  13. 13/07 13:10

    Η Ελλάδα με σταθερά βήματα στην αγορά των ΗΠΑ

  14. 13/07 12:28

    H airtickets γίνεται μηχανή σύγκρισης τιμών αεροπορικών εισιτηρίων

  15. 13/07 12:22

    +29% οι επισκέπτες στα μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους το Μάρτιο

  16. 13/07 11:55

    Πώς ταξιδεύουν οι τουρίστες από τη Λατινική Αμερική

  17. 13/07 11:40

    Αστέρες του γκολφ στο Messinia Pro-Am στο Costa Navarino

  18. 13/07 11:30

    Ryanair κατά Lufthansa για τη συμφωνία με την Laudamotion

  19. 13/07 11:17

    Παράνομη ναύλωση ιστιοπλοϊκού σκάφους στη Χαλκιδική

  20. 13/07 11:09

    Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αναστήλωσης της Γέφυρας της Πλάκας

  21. 13/07 10:19

    Ρεκόρ τουριστών φέτος στην Αστυπάλαια

  22. 13/07 09:55

    Χλιδάτες διακοπές σε 3.500 υπαλλήλους του στην Κων/πολη προσφέρει Ινδός μεγιστάνας

  23. 13/07 09:41

    Στην Λάμψα οι υπηρεσίες φιλοξενίας του Travel Trade Athens 2018

  24. 13/07 09:39

    Πλωτές εξέδρες σε Ζάκυνθο, Φθιώτιδα και Ερμιονίδα

  25. 13/07 09:38

    Κατάχωση αρχαιοτήτων στο ξενοδοχείο Amanzoe

  26. 13/07 09:36

    Φεστιβάλ Παραδοσιακών Προϊόντων, Τουρισμού και Κρουαζιέρας στο Κατάκολο

  27. 13/07 09:34

    Υπ. Πολιτισμού: Απέρριψε μελέτη για νέο ξενοδοχείο στην Καλαμπάκα

  28. 13/07 09:32

    Κατάλογος (Παρατηρητήριο) Τιμών σε Παραλιακά Κέντρα Αναψυχής στην Κύπρο

  29. 13/07 09:28

    Προγράμματα μετεκπαίδευσης για 1.075 εργαζομένους και πρόσκαιρα άνεργους στον τουρισμό

  30. 12/07 21:14

    Στήριξη του τουρισμού με κονδύλια του ΕΣΠΑ κι όχι μόνο με λόγια

  31. 12/07 17:27

    Kallichoron Art Boutique Hotel: Το πρώτο Bike Friendly ξενοδοχείο στην Αστυπάλαια

  32. 12/07 17:23

    Volotea: 100.000 επιβάτες στην Αθήνα το α' εξάμηνο

  33. 12/07 17:05

    Handelsblatt: Αυστηρή μεταμνημονιακή εποπτεία στην Ελλάδα

  34. 12/07 16:11

    Προβολή της Ελλάδας σε ξένες τηλεοπτικές παραγωγές

  35. 12/07 15:13

    Turkish Airlines: Ταξίδι εξοικείωσης για Έλληνες τουριστικούς πράκτορες στην Ανδαλουσία

  36. 12/07 15:05

    Περιφέρεια Κρήτης: Συνέργειες για ενίσχυση του τουρισμού από τη Γερμανία

  37. 12/07 14:52

    Πως αναδεικνύουμε την εμπειρία ενός προορισμού;

  38. 12/07 14:07

    Κρουαζιέρα swingers στην Ελλάδα το 2020- άνοιξαν οι κρατήσεις

  39. 12/07 13:14

    Χρηματοδότηση για κάδους ανακυκλώσιμου χαρτιού στην Κέρκυρα

  40. 12/07 12:37

    Ρωσικός τουρισμός: Το Μουντιάλ και οι τιμές φρέναραν τις κρατήσεις

  41. 12/07 11:55

    Αντιμετωπίζοντας τον υπερ-τουρισμό- Ντοκιμαντέρ

  42. 12/07 11:30

    Wine Spectator Restaurant Awards: Διεθνής διάκριση των GB Roof Garden & Tudor Hall

  43. 12/07 11:29

    ETC: 1 στους 2 τουρίστες παγκοσμίως ήρθε στην Ευρώπη το β' 3μηνο

  44. 12/07 11:11

    Τουρκία: Αυξάνονται οι εξαγωγές τσαγιού

  45. 12/07 11:10

    Έρευνα: Όλοι οι φόροι που αποδίδει η Airbnb σε 56 πόλεις στον κόσμο- Εκτός η Ελλάδα

  46. 12/07 10:48

    Δείτε το «μπουζούκι» του νέου Υπουργού Τουρισμού της Τουρκίας (βίντεο)

  47. 12/07 10:09

    TUI: Δεύτερος προορισμός φέτος η Ελλάδα, τρίτος η Τουρκία

  48. 12/07 09:44

    Επενδυτικό ενδιαφέρον για ξενοδοχείο 7όροφου κτιρίου στον Πειραιά

  49. 12/07 09:36

    Παίρνει σάρκα και οστά η δωρεά του Σταύρου Ανδρεάδη στη Θεσσαλονίκη

  50. 12/07 09:28

    Thomas Cook: Οι ευρωπαϊκοί προορισμοί με τις καλύτερες παροχές στους γκέι τουρίστες

  51. 11/07 19:08

    21-25 Ιουλίου το Αmari Green Festival στην Κρήτη

  52. 11/07 16:51

    H Ρόδος βράβευσε επαναλαμβανόμενους επισκέπτες

  53. 11/07 16:45

    H Victoria Hislop εξυμνεί την Ελλάδα σε εκδήλωση στο Λονδίνο

  54. 11/07 15:43

    ΑΑΔΕ: Μη υποχρεωτική η ηλεκτρονική θεώρηση για βραχυχρόνιες μισθώσεις

  55. 11/07 15:38

    Κρήτη: Στο ΕΣΠΑ η αποκατάσταση του Φρουρίου Φραγκοκάστελλου

  56. 11/07 15:13

    Tα δημοφιλέστερα ελληνικά ξενοδοχεία στη Γερμανία το τελευταίο 15νθήμερο

  57. 11/07 14:24

    Βρετανικός τουρισμός: Επάνοδος στις κρατήσεις διακοπών μετά το Μουντιάλ

  58. 11/07 13:22

    Αστροτουρισμός με την Airbnb (video)

  59. 11/07 12:21

    Tα ξενοδοχεία Hyatt καταργούν τα πλαστικά μιας χρήσης

  60. 11/07 11:47

    T+L Awards 2018: Eλληνικά νησιά και ξενοδοχεία στα καλύτερα στον κόσμο- Δείτε ποια

  61. 11/07 11:34

    Πρόγραμμα "Ψηφιακό Άλμα" για μικρομεσαίες επιχειρήσεις- Από σήμερα οι αιτήσεις

  62. 11/07 11:25

    Γ.Τζιάλλας: Οργανωμένη ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού αναψυχής

  63. 11/07 10:18

    50% περισσότεροι Ρώσοι τουρίστες στην Τυνησία στο εξάμηνο

  64. 11/07 10:02

    Το Salonica Front WWI στα 10 καλύτερα war memorial tours

  65. 11/07 09:54

    Πέντε ημέρες θα διαρκέσει το έκτο Mediterranean Yacht Show στο Ναύπλιο

  66. 11/07 09:19

    Συνάντηση Ε.Κουντουρά με την πρέσβη του Λιβάνου

  67. 11/07 09:07

    Daily Sabah: Οι Έλληνες πάνε για ψώνια στην Τουρκία και αδειάζουν τα μαγαζιά

  68. 11/07 09:00

    Thomas Cook: Αυτοί είναι οι δημοφιλέστεροι προορισμοί στην Ελλάδα

  69. 11/07 08:57

    Ο ΕΟΤ ενισχύει την παράσταση Πλούτος του Αριστοφάνη

  70. 11/07 08:55

    Δήμος Πόρου: δρομολόγια με λέμβο κατά την τουριστική περίοδο

  71. 11/07 08:36

    Πώς θα μισθωθεί το πρώην ξενοδοχείο Εσπέρια στην Σταδίου- Διαβάστε τους όρους του διαγωνισμού

  72. 10/07 17:06

    Αυτός είναι ο νέος υπουργός Τουρισμού της Τουρκίας

  73. 10/07 16:57

    Εκδήλωση της Lifeline Hellas στο St. George Lycabettus

  74. 10/07 16:50

    Κορυφαίες διακρίσεις για τα ξενοδοχεία Elounda Beach, Elounda Bay και Grand Resort Lagonissi

  75. 10/07 14:07

    Επεκτείνεται κατά μια ημέρα το Mediterranean Yacht Show 2019

  76. 10/07 13:40

    Πήλινη πλάκα με στίχους της Οδύσσειας στην Ολυμπία

  77. 10/07 13:38

    Τα εργαλεία της Google που μας βοηθάνε στο digital marketing

  78. 10/07 13:34

    Ενημερωτική εκδήλωση για τις ιαματικές πηγές στη Σαμοθράκη

  79. 10/07 12:34

    Συνάντηση Ε. Κουντουρά με τους πρέσβεις της Κορέας και του Λιβάνου

  80. 10/07 12:31

    Γ. Αμυράς: Να χωροθετηθεί καταδυτικό πάρκο στη Χίο

  81. 10/07 12:23

    Nέος διευθύνων σύμβουλος στην Ellinair

  82. 10/07 12:18

    Ο τουρισμός δημιούργησε τις περισσότερες θέσεις εργασίας τον Ιούνιο

  83. 10/07 11:55

    Ενημέρωση για τα δικαιώματα των επιβατών στις ακτοπλοϊκές μεταφορές

  84. 10/07 11:52

    Apollo: Διευρύνονται οι αεροπορικές συνδέσεις με Χανιά το 2019

  85. 10/07 11:38

    Στα Χανιά το Παγκόσμιο Φόρουμ «Πολιτιστικών Διαδρομών»

  86. 10/07 11:36

    Ρωσικός τουρισμός: Αύξηση της ζήτησης για Τουρκία μετά το Μουντιάλ

  87. 10/07 11:10

    Ελληνικός τουρισμός: Χρήσιμα συμπεράσματα για το 2019

  88. 10/07 10:55

    Το μνημόνιο διαφήμισε την Ελλάδα- Περιμένουμε κατάργηση του φόρου διαμονής

  89. 10/07 10:26

    Γερμανία: Πρόστιμο 5.000 ευρώ σε όποιον σκοτώσει σφήκα

  90. 10/07 09:59

    Τουρκικός τουρισμός: Σε ένα μήνα είχε περισσότερους Ρώσους από ότι η Ελλάδα ετησίως

  91. 10/07 09:56

    ΕΟΤ: Συνεργασία με το Βατικανό για θρησκευτικό τουρισμό

  92. 10/07 09:55

    Άδεια για νέα πλωτή εξέδρα στο ΝΑΜΜΟS της Μυκόνου

  93. 10/07 09:53

    AΑΔΕ: 500 έλεγχοι σε καταλύματα για τον φόρο διαμονής

  94. 10/07 09:42

    Εντυπωσιακό παιδικό πάρκο στο Miraggio Thermal Spa Resort

  95. 10/07 09:17

    Η Airbnb «κατακτά» τις τουριστικές περιοχές- Δείτε τους χάρτες σε Κέρκυρα, Μύκονο, Σαντορίνη, Κρήτη, Ρόδο και Χαλκιδική

  96. 10/07 09:09

    Η εξέλιξη της τουριστικής κίνησης σε Ελλάδα και Μεσόγειο

  97. 09/07 17:29

    Ιόνια νησιά: +15% οι αφίξεις τον Ιούνιο, +19,7% στο εξάμηνο

  98. 09/07 16:42

    Με φλεγόμενη βουτιά έκλεισε το Agios Nikolaos Cliff Diving 2018

  99. 09/07 15:21

    Booking: Συμφωνία για εξαγορά της HotelsCombined

  100. 09/07 14:39

    Divani Palace Acropolis: Ανανέωση της Executive σουίτας