Έρευνα Marriott Bonvoy: Πώς ταξιδεύουν οι σύγχρονοι Ασιάτες – Κυνηγοί του value και της μέγιστης εμπειρίας

24 Apr 2024, 17:24 | ΤΑΣΕΙΣ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Έρευνα Marriott Bonvoy: Πώς ταξιδεύουν οι σύγχρονοι Ασιάτες – Κυνηγοί του value και της μέγιστης εμπειρίας

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Μια ανερχόμενη γενιά ανθρώπων από την Ασία-Ειρηνικό που δίνουν έμφαση στα ταξίδια και ταυτόχρονα κυνηγούν το value σε αυτά με σκοπό να μεγιστοποιούν τη δυναμική των χρημάτων τους για την απόκτηση μοναδικών ταξιδιωτικών εμπειριών, αποκαλύπτει έρευνα της Marriott Bonvoy που πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2024 σε δείγμα 1.000 ερωτηθέντων της γενιάς Gen Z (18 – 24 ετών) και Millennial (25 – 41) σε 10 αγορές την Ασίας-Ειρηνικού (APEC).

Το 73% των γενιών Gen Z και Millennial επιθυμούν να ταξιδέψουν τουλάχιστον 2 φορές μέσα στο ερχόμενο 12μηνο και το 91% να δαπανήσουν τα ίδια χρήματα, εάν όχι περισσότερα, στα ταξίδια τους σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.

Τα ταξίδια θεωρούνται ως ένα απαραίτητο στοιχείο του lifestyle, και οι περισσότεροι προτίθενται να μειώσουν τις καθημερινές δαπάνες για γεύματα έξω (60%), για αγορές (57%) και για καθημερινό καφέ από έξω (54%) προκειμένου να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα στις διακοπές τους.

Ενώ το 60% είναι εγγεγραμμένοι σε προγράμματα loyalty, το 57% αναζητεί ένα πρόγραμμα που ικανοποιεί όλες τις ταξιδιωτικές του ανάγκες.

Πώς ελέγχουν τις καθημερινές τους δαπάνες

Οι ταξιδιώτες Gen Z και Millennial αξιοποιούν την εξοικείωσή τους με τα προγράμματα loyalty και εφαρμόζουν ποικίλες τακτικές για να μεγιστοποιούν τις ανταμοιβές τους στα ταξίδια. Τέσσερις στους πέντε αναφέρουν ότι χρησιμοποιούν οπωσδήποτε πιστωτική κάρτα που συνδέεται με τα ταξίδια στις καθημερινές αγορές και το 67% χρησιμοποιεί ενεργά ταξιδιωτικό πρόγραμμα loyalty για να κάνει κράτηση και εξαργύρωση τοπικών εμπειριών και staycation. Οι ταξιδιώτες αυτοί συνέλλεξαν πόντους από διαμονές σε πάνω από 8.800 ξενοδοχεία Marriott International σε όλο τον κόσμο και μέσα από καθημερινές δαπάνες. Η εξαργύρωση διαμονών σε ξενοδοχεία το 2023 κατέγραψε αύξηση 130% σε σύγκριση με το 2019, αντιπροσωπεύοντας την πλειονότητα των εξαργυρώσεων, ενώ ακολούθησαν οι μετατροπές points-to-miles σε συνεργαζόμενες αεροπορικές εταιρίες.

Τα ξενοδοχεία γίνονται προορισμός-κλειδί προς εξερεύνηση

Παρά την επιθυμία τους να μεγιστοποιούν τους ταξιδιωτικούς προϋπολογισμούς τους όπου μπορούν, το ξενοδοχείο είναι μια υπηρεσία όπου η Gen Z και οι Millennials της APEC είναι πρόθυμοι να επενδύσουν επιπλέον χρήματα. Τα κορυφαία κίνητρα επιπλέον δαπανών είναι οι προσφορές δωματίων του ξενοδοχείου (48%) και η τοποθεσία (42%). Ενώ οι ανέσεις παραμένουν βασικό ζήτημα, οι επισκέπτες αυτοί θεωρούν σημαντική την απρόσκοπτη ταξιδιωτική εμπειρία, με την εξυπηρέτηση πελατών από το κινητό (61%), το αξιόπιστο WiFi (68%) και το ευέλικτο check-out (64%) να ξεπερνούν τις παραδοσιακές υπηρεσίες, όπως η πρόσβαση στο lounge (42%). Μάλιστα, το 99% πιστεύει ότι η επιλογή ξενοδοχείου μπορεί να απογειώσει ή να χαλάσει τις διακοπές τους.

Άνθηση των εταιρικών ταξιδιών

Τα ταξίδια bleisure αποτελούν σοβαρή υπόθεση για τους ταξιδιώτες αυτούς, αξιοποιώντας ένα επαγγελματικό ταξίδι και ως μια ευκαιρία για μια απόδραση πολλών προορισμών. Εκτός από το να επεκτείνουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια (68%), το 84% σχεδιάζει να εξερευνήσει διπλανές πόλεις και χώρες στο πλαίσιο του επαγγελματικού ταξιδιού μετά το πέρας των επαγγελματικών υποχρεώσεων.

Τα ταξίδια εκτός σεζόν μεγιστοποιούν την εμπειρία στον προορισμό

Οι ταξιδιώτες σχεδιάζουν προσεκτικά τις ημερομηνίες των ταξιδιών τους προκειμένου να μεγιστοποιήσουν την ταξιδιωτική εμπειρία. Το 71% των Gen Z και Millennials αναφέρουν ότι προτιμούν ταξίδια εκτός σεζόν ώστε να αποφύγουν τα μεγάλα πλήθη και να απολαύσουν περισσότερο το ταξίδι τους, το 67% πιστεύει ότι μπορεί να κάνει περισσότερα στον προορισμό τη χαμηλή σεζόν και το 77% έχει νιώθει μεγαλύτερη χαλάρωση και αναζωογόνηση μετά τις διακοπές.

Η έρευνα έδειξε ακόμη...

- Πιο πιθανό να θυσιάσουν το φαγητό έξω για διακοπές είναι οι Αυστραλοί (76%), οι Ιάπωνες (74%) και οι Ινδονήσιοι (68%) ταξιδιώτες. Παρά τη γαστρονομική τους ποικιλομορφία, η πλειονότητα θα προτιμούσε να μειώσει το φαγητό έξω από το να εγκαταλείψει άλλες καθημερινές πολυτέλειες, όπως τις μηνιαίες συνδρομές.

-Οι πιο συχνοί ταξιδιώτες από την περιοχή APEC είναι οι Gen Z και οι Millennials της Νοτιοανατολικής Ασίας, με πάνω από το ένα τρίτο να σχεδιάζουν να κάνουν περισσότερα από τρία ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες. Οι Ινδονήσιοι (51%), Ταϊλανδοί (39%) και Φιλιππινέζοι (34%) ταξιδιώτες θα ξεπεράσουν τους υπόλοιπους της περιοχής.

-Οι κορυφαίοι ταξιδιώτες εντός της περιοχής είναι οι Ιάπωνες (71%), Ταϊλανδοί (69%) και Νοτιοκορεάτες (66%) Gen Z και Millennials που προτιμούν τις διακοπές πιο κοντά στο σπίτι. Ωστόσο, οι Ινδοί και οι Φιλιππινέζοι ταξιδιώτες αντιστρέφουν την τάση, με πάνω από το 60% να επιλέγει μακρινούς προορισμούς.

- Οι κορυφαίοι ταξιδιώτες εκτός αιχμής είναι οι Ιάπωνες Millennials και Gen Zs (87%), οι Αυστραλοί (81%) και οι κάτοικοι της Σιγκαπούρης (79%). Είναι ενδιαφέρον ότι οι Ινδοί ταξιδιώτες προτίθενται περισσότερο από τους υπόλοιπους να ταξιδέψουν την υψηλή σεζόν, σε ποσοστό 58%.

-Οι πιο απαιτητικοί στην επιλογή ξενοδοχείου είναι οι Ινδονήσιοι, οι Ταϊλανδοί και οι Βιετναμέζοι Gen Z και Millennials, με το 90% να προτιμά ντιζάιν ξενοδοχείων που αντανακλούν τον τοπικό προορισμό ή/και είναι φιλικά προς το περιβάλλον.

-Τα κορυφαία κίνητρα δαπανών στα ταξίδια για τους ταξιδιώτες Gen Z και Millennials από την Αυστραλία, την Ινδονησία και τη Σιγκαπούρη είναι παράγοντες ποιότητας, όπως η φήμη και η τοποθεσία του ξενοδοχείου. Αντίθετα, οι Ιάπωνες και οι Βιετναμέζοι ταξιδιώτες δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα σε εμπειρίες όπως το φαγητό στο ξενοδοχείο (Ιαπωνία: 59%, Βιετνάμ: 47%), ενώ οι Ταϊλανδοί δίνουν προτεραιότητα στην αισθητική του ξενοδοχείου (41%).

- Οι κορυφαίες χώρες για επαγγελματικά ταξίδια είναι το Βιετνάμ (85%), η Ινδία (81%) και η Ινδονησία (78%). Πάνω από το 80% είναι επίσης πιθανό να παρατείνουν τα επαγγελματικά τους ταξίδια για αναψυχή (Βιετνάμ: 82%, Ινδία: 83%, Ινδονησία: 80%).

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα