Booking.com | Σε σημείο «κόπωσης» το 28% των ταξιδιωτών για το ζήτημα της αειφορίας
22 Apr 2024, 16:09 | ΤΑΣΕΙΣ
Χριστίνα Λαΐνοπούλου
Τα αειφόρα ταξίδια είναι σημαντικά για το 83% των ταξιδιωτών από όλο τον κόσμο, όμως ενώ αναγνωρίζουν τη σημασία του να ταξιδεύουν με πιο αειφόρο τρόπο, για το 45% αυτό δεν αποτελεί πρώτιστο μέλημα κατά τον σχεδιασμό ή κατά την κράτηση ενός ταξιδιού και μάλιστα το 28% αναφέρει «κόπωση» στο άκουσμα της κλιματικής αλλαγής, λόγω της συχνής αναφοράς του ζητήματος στον δημόσιο διάλογο.
Αυτό αποκαλύπτει εκτενής έρευνα που διενήργησε η Booking.com σε 31.000 ταξιδιώτες από 34 χώρες και περιοχές, συμπεραίνοντας από τα ευρήματα ότι η παρούσα συγκυρία για συλλογική δράση είναι καταλληλότερη από ποτέ, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η πρόοδος προς μια πιο βιώσιμη ταξιδιωτική βιομηχανία παραμένει προτεραιότητα.
Το 75% ανέφερε ότι επιθυμεί να ταξιδέψει με πιο αειφόρο τρόπο μέσα στο ερχόμενο 12μηνο και το 43% ότι θα νιώσει ενοχές εάν κάνει λιγότερο αειφόρες ταξιδιωτικές επιλογές. Το 32% που επιθυμεί να ταξιδέψει με πιο αειφόρο τρόπο, θέλει να το κάνει επειδή πιστεύει ότι είναι η σωστή επιλογή.
Ωστόσο το ένα τρίτο (33%) πιστεύει ότι η ζημιά που έχει γίνει ήδη στο περιβάλλον από τα ταξίδια είναι μη ανατρέψιμη και ότι οι ταξιδιωτικές τους επιλογές δεν θα αλλάξουν αυτή την πραγματικότητα. Επιπλέον, το ένα τέταρτο (25%) δεν πιστεύει ότι η κλιματική αλλαγή είναι όσο σοβαρή την κάνουν να φαίνεται οι άνθρωποι.
Το 28% από την άλλη, θεωρεί ότι ο χρόνος στα ταξίδια είναι υπερβολικά πολύτιμος για να βάλουν σε προτεραιότητα την αειφορία, ενώ πάνω από το ένα τρίτο (34%) πιστεύει ότι μια πιο αειφόρα συμπεριφορά σε έναν προορισμό που δεν εφαρμόζει ήδη πρακτικές αειφορίας, είναι άνευ σημασίας.
Το 71% ανέφεραν ότι επιθυμούν να αφήσουν πίσω τους τον προορισμό σε καλύτερη κατάσταση από εκείνη που τον βρήκαν όταν έφτασαν σε αυτόν (έναντι 66% που δήλωσαν το ίδιο πέρυσι). Το 45% πιστεύει ότι οι ίδιοι έχουν τη δυνατότητα να αντισταθμίσουν τον κοινωνικό αντίκτυπο των ταξιδιών. Από την άλλη, το 44% πιστεύει ότι οι κυβερνήσεις κρατούν στα χέρια τους τις μεγαλύτερες προοπτικές για να αντισταθμιστεί ο οικονομικός αντίκτυπος και το 43% ότι οι πάροχοι υπηρεσιών κρατούν το κλειδί για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών παραγόντων. Επιπλέον, το 40% πιστεύει ότι οι κυβερνήσεις ευθύνονται για την εκπαίδευση των ανθρώπων όσον αφορά τον αντίκτυπο των ταξιδιών και του τουρισμού.
Το 45% βρίσκει πιο ελκυστικό ένα κατάλυμα που έχει χαρακτηριστεί ως πιο βιώσιμο και το 67% θεωρεί ότι όλες οι ιστοσελίδες ταξιδιωτικών κρατήσεων θα πρέπει να χρησιμοποιούν τις ίδιες πιστοποιήσεις αειφορίας. Όμως ο αριθμός των ταξιδιωτών που ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για τους λόγους για τους οποίους ένα κατάλυμα λαμβάνει πιστοποίηση αειφορίας παρουσιάζει μείωση κατά 17 ποσοστιαίες μονάδες από πέρυσι (52%), ενδεικτικό της ανάγκης των ανθρώπων για απλή και ξεκάθαρη επικοινωνία που τους δίνει τη δυνατότητα να λαμβάνουν αποφάσεις με ευκολία.
Το 62% των ταξιδιωτών αναγνωρίζουν ότι είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους όταν ταξιδεύουν με πιο αειφόρο τρόπο και συνεπώς παίρνουν μαζί τους στο σπίτι αυτή τη θετικότητα, με το 67% να θεωρεί ότι η παρατήρηση αειφόρων πρακτικών στα ταξίδια τους εμπνέει να έχουν πιο αειφόρες συνήθειες στην καθημερινότητα.
Εξ όσων υιοθέτησαν αειφόρες συμπεριφορές στα ταξίδια, θεωρήθηκε ως αναβάθμιση από το 96% όσων συμμετείχαν σε τουρ ή δραστηριότητες για αυθεντικές, τοπικές και πολιτιστικές εμπειρίες, από το 93% όσων έκαναν αγορές σε μικρά, ανεξάρτητα καταστήματα και από το 93% όσων σχεδίασαν τα ταξίδια τους έτσι ώστε να μπορούν να κάνουν πεζοπορία, ποδηλασία ή να επιβιβαστούν σε δημόσια μέσα μεταφοράς.
διαβάστε ακόμα
- Βρετανικός τουρισμός/ ΑΒΤΑ: Αύξηση των δαπανών στα ταξίδια στο εξωτερικό 20/05 | 11:27
- Τουρισμός: Η Ελλάδα τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός διακοπών για τους Ευρωπαίους το καλοκαίρι του 2024 16/05 | 13:53
- Amadeus: Οι ξενοδόχοι επενδύουν περισσότερο στην τεχνολογία και την εξατομίκευση υπηρεσιών 17/05 | 12:18
- Tripadvisor: Έτσι θα ταξιδέψουν οι Αμερικανοί το καλοκαίρι του 2024 – Προετοιμασμένοι για υψηλές δαπάνες 14/05 | 12:36
- Mastercard: Μ. Ανατολή & Β. Αφρική ωθούν στα ύψη τον τουρισμό πολυτελείας μέχρι το 2030 – Η νέα τάση για «οικολογική πολυτέλεια» 09/05 | 15:34
- Allianz: H Αθήνα στους 10 κορυφαίους προορισμούς των Αμερικανών στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2024 15/05 | 14:14
- Trivago: Θεραπευτική η αξία των διακοπών για τους Αμερικανούς - Με ποια κριτήρια επιλέγουν κατάλυμα αυτό το καλοκαίρι 15/05 | 11:45
- Cvent: Η Αθήνα 14ος καλύτερος MICE προορισμός στην Ευρώπη – 2 ξενοδοχεία της στα 50 καλύτερα για το 2024 14/05 | 15:58
- Τουρισμός: Μεγάλη στροφή στα Ευρωπαϊκά ταξίδια εκτός υψηλής σεζόν – Επηρεάζεται και η Ελλάδα 15/05 | 13:28
- Υπερ- τουρισμός | "Φουντώνει" το κίνημα κατά του μαζικού τουρισμού στην Ισπανία - «Say Less, Do More» 10/05 | 11:00
δημοφιλέστερα
- 1 Δημοπρασία για την μίσθωση του κάμπινγκ Καψαλίου Κυθήρων 20.05.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 2 «Ημέρες Θάλασσας 2024» στον Πειραιά | 100 δωρεάν εκδηλώσεις από τις 24 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου 20.05.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 3 Έτσι θα είναι το νέο 91 Athens Riviera στη Βούλα - Το υβριδικό μοντέλο Private Members Club και Glamping 20.05.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 4 Στα Χανιά, για πρώτη φορά, η συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος 20.05.2024 | ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
- 5 SKY express: Στρατηγική συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες British Airways και Etihad 20.05.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 6 Ε.Ξ. Ιωαννίνων | Ποια θέματα συζητήθηκαν με τη νέα Γενική Πρόξενο της Αλβανίας στα Ιωάννινα 20.05.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 7 Corendon: 3 εκατ. θέσεις προς Τουρκία, Ελλάδα, Ισπανία, Μαρόκο και Αίγυπτο αυτό το καλοκαίρι 20.05.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 8 UN Tourism: Νέο πρωτοποριακό εργαλείο για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη των αγροτικών περιοχών 20.05.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 9 Οι δημοτικές αρχές πρέπει να αποφασίζουν για την πόλη που θέλουν 20.05.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 10 Ταξιδιωτικά πακέτα για Ελλάδα προσφέρουν 2 μεγάλα τουριστικά γραφεία στην Ιαπωνία 21.05.2024 | ΑΓΟΡΕΣ