Eλεγχόμενη στάθμευση σε κεντρική περιοχή της Βουλιαγμένης - τα τιμολόγια στάθμευσης

28 Mar 2024, 07:56 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Σοφία Κοντογιάννη

Eλεγχόμενη στάθμευση σε κεντρική περιοχή της Βουλιαγμένης - τα τιμολόγια στάθμευσης

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αντιμετωπίζει προβλήματα στάθμευσης στις κεντρικές του περιοχές όλο τον χρόνο καθώς και σε περιοχές του παραλιακού μετώπου ιδιαίτερα κατά τους μήνες μεγάλης επισκεψιμότητας.

Προκειμένου για την άμβλυνση της έντασης του προβλήματος αλλά και της πρότασης μέτρων τέθηκαν τα εξής:

-Η βελτιστοποίηση της διαχείρισης και κατανομής θέσεων στάθμευσης ανά κατηγορία χρηστών – επισκέπτες, κάτοικοι, ΑμεΑ, εργαζόμενοι.

-Η διασφάλιση θέσεων στάθμευσης για μόνιμους κάτοικους

-Η παροχή δυνατότητας βραχυχρόνιας στάθμευσης παρά την οδό, για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών και την τόνωση των εμπορικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (αυξάνεται ο αριθμός των εξυπηρετούμενων χρηστών στις προσφερόμενες θέσεις στάθμευσης λόγω του περιορισμού της διάρκειας στάθμευσης)

-Η αποθάρρυνση της χρήσης των ΙΧ από τους εργαζόμενους στην περιοχή, και η ενίσχυση της μετακίνησης με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

-Η εξάλειψη της παράνομης στάθμευσης ως αποτέλεσμα συστηματικής αστυνόμευσης (με χρήση σύγχρονων τεχνολογιών) και συνεπώς καλύτερη οργάνωση της κυκλοφορίας και βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Η συγκοινωνιακή μελέτη μετά από εκτεταμένες μετρήσεις των χαρακτηριστικών στάθμευσης , έρευνες και απογραφικές εργασίες πρότεινε άμεση εφαρμογή Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης σε τέσσερις περιοχές του Δήμου, και συγκεκριμένα στις κεντρικές περιοχές της Βούλας, της Βουλιαγμένης και της Βάρκιζας και σε τμήμα του παραλιακού μετώπου του Καβουρίου.

Ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, με προσήλωση σε εφαρμογές έξυπνης πόλης και αειφόρου ανάπτυξης προτίθεται να υλοποιήσει και να λειτουργήσει το Σύστημα με χρήση τεχνολογιών αιχμής που έχουν αναπτυχθεί κατά τα τελευταία χρόνια και εφαρμόζονται σε πολλές πόλεις του εξωτερικού. Οι στόχοι είναι το σύστημα να είναι φιλικό προς τον χρήστη και να προσφέρει επιλογές όπως π.χ. διάφορους τρόπους πληρωμής του τέλους στάθμευσης, απεικόνιση σε χάρτη κινητού τηλεφώνου τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης σε πραγματικό χρόνο και καθοδήγηση προς τις θέσεις αυτές κλπ. Να λειτουργεί σε υψηλό επίπεδο αστυνόμευσης με ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό δημοτικών αστυνομικών, και να παράγει αυτόματα εξειδικευμένους πίνακες και διαγράμματα σχετικά με τη χρήση, την αστυνόμευση, και τη διαχείριση των πληρωμών από κλήσεις και τέλη.

Για την επιλογή ενός τέτοιου σύγχρονου συστήματος κρίθηκε απαραίτητο, καθώς δεν υπάρχει στη χώρα μας σχετική εμπειρία, να γίνει πιλοτική εφαρμογή σε μια από τις τέσσερις προαναφερθείσες περιοχές εφαρμογής σύγχρονου Συστήματος, στην κεντρική περιοχή της Βουλιαγμένης, όπου παρουσιάζεται έντονη εποχική, ημερήσια και ωριαία διακύμανση της ζήτησης στάθμευσης.

Το βασικό χαρακτηριστικό της κεντρικής περιοχής της Βουλιαγμένης είναι ότι διαθέτει μόνο καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος τα οποία βρίσκονται σε δύο σημεία: στην οδό Αγ. Παντελεήμονος και στη συμβολή των οδών Ιάσονος και Ερμού και μικρής δυναμικότητας ξενοδοχεία. Δεν υπάρχουν άλλες χρήσεις παρά μόνο κατοικία κυρίως σε διόροφες και τριόροφες οικοδομές. Η πλειονότητα δε των κατοικιών αυτών δεν φαίνεται να διαθέτει ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης με αποτέλεσμα τα οχήματα των κατοίκων τους να σταθμεύουν παρά τις οδούς.

Η περιοχή που προσδιορίστηκε για εφαρμογή του Συστήματος στην κεντρική περιοχή της Βουλιαγμένης οριοθετείται από τις οδούς:

Λ.Ποσειδώνος & Θησέως – Θησέως – Ήρας – Ιάσονος – Θάλειας – Πανός – Λ.Ποσειδώνος μέχρι Θησέως.

Στην περιοχή αυτή χωροθετούνται θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης στα παρακάτω οδικά τμήματα.

-Αγ.Παντελεήμονος: Μεταξύ των οδών Διός και Πανός.

-Διός: Μεταξύ των οδών Λ.Ποσειδώνος και Θάλειας και στις δύο πλευρές.

-Ερμού: Μεταξύ των οδών Ιάσονος και Θάλειας, στην πλευρά κίνησης από Ιάσονος προς Θάλειας.

- Ήρας: Μεταξύ των οδών Θησέως και Ιάσονος, και στις δύο πλευρές.

-Θάλειας: Μεταξύ των οδών Πανός και Διός, και στις δύο πλευρές.

-Θησέως: Μεταξύ της Λ.Ποσειδώνος και της οδού Ήρας.

-Ιάσονος: Μεταξύ των οδών Πανός και Ήρας, και στις δύο πλευρές.

-Ορφέως: Μεταξύ των οδών Ιάσονος και Αγ.Παντελεήμονος, στη δεξιά πλευρά κίνησης από Ιάσονος προς Αγ.Παντελεήμονος.

-Πανός: Μεταξύ των οδών Αγ.Παντελεήμονος και Θάλειας.

Από μετρήσεις καταγραφής των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων των αριθμών κυκλοφορίας των σταθμευμένων οχημάτων στην οδό Ιάσονος στο τμήμα της μεταξύ των οδών Πανός και Ήρας προέκυψε ότι η μέση διάρκεια των σταθμεύσεων ήταν 2,68 ώρες και η κάθε θέση στάθμευσης εξυπηρέτησε 0,318 οχήματα ανά ώρα. Ειδικότερα σημειώνεται ότι οι σταθμεύσεις με διάρκεια μίας ώρας αποτελούν το 36,33%, μέχρι δύο ωρών αποτελούν το 20,72%, μέχρι τειών ωρών αποτελούν το 15,61% και με διάρκεια μέχρι τεσσάρων ωρών το 14,09%.

Το Σύστημα θα εφαρμόζεται κάθε χρόνο κατά την περίοδο 15/5 έως 14/9. Η ελεγχόμενη στάθμευση θα εφαρμόζεται όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Ειδικότερα, από Δευτέρα έως Παρασκευή θα εφαρμόζεται κατά τις ώρες από 19:00 έως 01:00 ενώ τα Σάββατα τις Κυριακές και τις επίσημες αργίες θα εφαρμόζεται κατά τις ώρες 13:00 έως 01:00. Θα παρέχεται δωρεάν στάθμευση 30 λεπτών κατά την έναρξη της στάθμευσης. Ανεξάρτητα αν πρόκειται για δωρεάν στάθμευση μέχρι 30’ ή για μεγαλύτερης διάρκειας στάθμευση, είναι υποχρεωτική η δήλωση έναρξης της στάθμευσης σε πλησίον τερματικά πληρωμής του τέλους στάθμευσης ή μέσω εφαρμογής κινητού τηλεφώνου.

Η χρέωση της στάθμευσης θα ξεκινά μετά τη διάρκεια της δωρεάν στάθμευσης. Δηλαδή αν μία στάθμευση διαρκέσει π.χ. 50 λεπτά η χρέωση θα ξεκινήσει από το λεπτό 31 έως το λεπτό 50. Ο δωρεάν χρόνος στάθμευσης θα παρέχεται για μία στάθμευση ανά όχημα ανά ημέρα. Η μονάδα χρέωσης θα είναι το δεκάλεπτο για πληρωμές μέσω τερματικών και το λεπτό για πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου. Το τιμολόγιο στάθμευσης θα είναι σταθερό ανά κάθε ώρα για την πρώτη, δεύτερη, τρίτη κλπ. ώρα, μετά τη δωρεάν στάθμευση των 30’. Θα πρέπει να παρέχεται από το σύστημα λειτουργίας η δυνατότητα να γίνει μεταβλητό και χωρικά και χρονικά.  Θα είναι μεταβλητό, αυξανόμενο όσο παρατείνεται η στάθμευση.  Θα υπάρχει ελάχιστη χρέωση ενός δεκαλέπτου μετά τον χρόνο της δωρεάν στάθμευσης. Αν δηλαδή μια στάθμευση έχει διάρκεια 35’ η χρέωση θα είναι όχι για τα επιπλέον πέντε λεπτά αλλά για 10 λεπτά.  Τα οχήματα των ΑμεΑ που φέρουν το ειδικό σήμα θα σταθμεύουν δωρεάν στις θέσεις ΑμεΑ. Δωρεάν στάθμευση θα παρέχεται για ένα μόνο όχημα κατοίκων ανά νοικοκυριό ή για δύο οχήματα αν το νοικοκυριό βρίσκεται σε κτίριο που η οικοδομική του άδεια έχει εκδοθεί πριν το 1982 όταν δεν ήταν υποχρεωτική η δημιουργία χώρου/ων στάθμευσης εντός της ιδιοκτησίας.  Για κάθε επόμενο όχημα του νοικοκυριού, και μέχρι συνολικά δύο επιπλέον οχήματα, θα εφαρμόζεται ετήσιο προνομιακό τιμολόγιο με χρέωση για το δεύτερο αυτοκίνητο μεγαλύτερη από τη χρέωση για το πρώτο.  Τα προνόμια για κατοίκους θα ισχύουν μόνο εντός της ζώνης κατοίκων στην οποία βρίσκεται το νοικοκυριό. Θα παραχωρούνται θέσεις στάθμευσης παρά το κράσπεδο για επαγγελματική χρήση μέχρι το 4% του αριθμού αποκλειστικών θέσεων επισκεπτών. Η χρέωση θα είναι για την περίοδο λειτουργίας και όχι για μέρος αυτής.

Κατά την πιλοτική εφαρμογή θα παρέχονται δύο τρόποι πληρωμής, με χρήση κινητού τηλεφώνου, και με πληρωμή σε τερματικά πληρωμής. Το σύστημα λειτουργίας θα πρέπει να παρέχει τη δυνατότητα να εισαχθούν σταδιακά και άλλοι τρόποι πληρωμής. Η πληρωμή του τέλους στάθμευσης θα γίνεται με κέρματα, χωρίς δυνατότητα επιστροφής ρέστα, και με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες.

Στην πλήρη και εκτεταμένη εφαρμογή του συστήματος, η μέγιστη απόσταση πεζοπορίας μέχρι το πλησιέστερο σημείο πληρωμής του τέλους στάθμευσης δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη των 200 μ.Θα παρέχεται από το σύστημα δυνατότητα μέσω εφαρμογής App για απεικόνιση διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης και καθοδήγηση προς αυτές.  Θα παρέχεται δυνατότητα για συνέργεια μέσω πλατφόρμας με άλλα συστήματα έξυπνης πόλης. Θα παρέχεται δυνατότητα πολυγλωσσικής υπηρεσίας υποστήριξης των χρηστών. Θα παρέχεται η δυνατότητα παροχής εκπτώσεων σε πελάτες συγκεκριμένων καταστημάτων με τα οποία θα έχουν συναφθεί σχετικές συμβάσεις. Το σύστημα θα παρέχει τη δυνατότητα παράτασης της αρχικής διάρκειας στάθμευσης από μακριά.

Το τιμολόγιο στάθμευσης που θα ισχύσει κατά την περίοδο της πιλοτικής εφαρμογής έχει ως εξής: Για τα πρώτα 30 λεπτά το τιμολόγιο στάθμευσης και για συνολική διάρκεια στάθμευσης 30 λεπτών δεν θα υπάρχει χρέωση, για την πρώτη ώρα το τιμολόγιο στάθμευσης θα είναι 0,50 λεπτά και για συνολική διάρκεια στάθμευσης μίας ώρας 0,25 λεπτά, για τη δεύτερη ώρα το τιμολόγιο στάθμευσης θα είναι 1 ευρώ και για συνολική διάρκεια στάθμευσης 2 ωρών 1,25 ευρώ, για τη τρίτη ώρα το τιμολόγιο στάθμευσης θα είναι 2 ευρώ και για συνολική διάρκεια στάθμευσης 3 ωρών 3,25 ευρώ, για την τέταρτη ώρα το τιμολόγιο στάθμευσης θα είναι 3 ευρώ και για συνολική διάρκεια στάθμευσης 4 ωρών 6,25 ευρώ, για την πέμπτη ώρα το τιμολόγιο στάθμευσης θα είναι 3 ευρώ και για συνολική διάρκεια στάθμευσης 5 ωρών 9,25 ευρώ, για την έκτη ώρα το τιμολόγιο στάθμευσης θα είναι 3 ευρώ και για συνολική διάρκεια στάθμευσης 6 ωρών 12,25 ευρώ.

Συνολικά οι θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης ανά κατηγορία είναι: 185 θέσεις επισκεπτών (ποσοστό 37,4%), 183 θέσεις κατοίκων (ποσοστό 37%), 100 θέσεις μικτές (ποσοστό 20,2%), 26 θέσεις ΑμεΑ (ποσοστό 5,3%).

 
 
 
 
 

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα