Digital Marketing: Inhouse ή Outsourcing;
Η φετινή σεζόν έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και δίνει την σκυτάλη της στους χειμερινούς προορισμούς. Αναμφισβήτητος νικητής υπήρξε το digital marketing καθώς ήταν αυτό που βοήθησε στην αποτελεσματικότερη προβολή των ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων. Σε μια σεζόν όπου άργησε να ξεκινήσει, εξαίτίας της πανδημίας, και επηρεάζοντας το booking window των ταξιδιωτών. Θετικός οιωνός, για την σεζόν 2002, αποτελεί το γεγονός ότι έχουν αρχίσει οι προκρατήσεις. Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να λάβουν το προβάδισμα την επόμενη σεζόν θα πρέπει να ξεκινήσουν τον στρατηγικό τους σχεδιασμό σε ότι αφορά τις digital marketing ενέργειες τους. Ένα από τα δύσκολα ερωτήματα που προκύπτει για τους ξενοδόχους άλλα και τους επιχειρηματίες είναι εάν θα πρέπει το digital marketing να αποτελεί μια εσωτερική υπόθεση ή να το αναθέσουν σε κάποιον εξωτερικό συνεργάτη.
Το digital marketing είναι μια inhouse ή outsourcing υπόθεση;
Πριν απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση, ας αναλύσουμε τι είναι το digital marketing καθώς αρκετές επιχειρήσεις δεν διαθέτουν μια ολοκληρωμένη εικόνα του τι συμπεριλαμβάνει μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική.
"Μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική συμπεριλαμβάνει και εκμετάλλευεται όλα τα διαθέσιμα εργαλεία προκειμένου να επιτύχει τους στόχους της επιχείρησης"
Και κάπου εδώ ξεκινάει η παρερμηνεία του digital marketing καθώς αρκετοί πιστεύουν ότι η τυπική παρουσία στα social media καθώς και η διεξαγωγή διαφημιστικών καμπανιών στις μηχανές αναζήτησης άλλα και τα social media αποτελούν μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική.
Σε παλαιότερο άρθρο μου είχα αναφερθεί στα 7 βασικά σημεία της ψηφιακής παρουσίας των τουριστικών επιχειρήσεων τα οποία θα αναφέρω και επιγραμματικά παρακάτω.
Το βασικότερο συστατικό μιας digital marketing στρατηγικής είναι ο καθορισμός ξεκάθαρων στόχων. Μπορεί να είναι ένας, όπως π.χ. η αύξηση των απευθείας κρατήσεων, ή και περισσότεροι, όπως π.χ. η δημιουργία awareness μιας νέας επιχείρησης σε συνδυασμό με την δημιουργία μεγαλύτερου όγκου απευθείας κρατήσεων και την δημιουργία ενός loyalty scheme για τους πελάτες της.
Το δεύτερο συστατικό είναι η κατανόηση του πότε και σε ποιούς απευθύνεται το ξενοδοχείο ή τουριστική επιχειρήση. Δεν υπάρχει φασόν digital marketing λύση. Κάθε επιχείρηση έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και την δική της εποχικότητα. Στοιχεία που πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη κατά την διάρκεια σχεδιασμού της στρατηγικής και να υλοποιεί ακολούθως.
Το τρίτο συστατικό είναι η επιλογή των κατάλληλων τακτικών και εργαλείων που μας παρέχει το digital marketing. To customer journey δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο ένας ταξιδιώτης επιλέγει να κάνει μια κράτηση ή να προμηθευτεί μια υπηρεσία ταξιδιωτικού χαρακτήρα, επηρεάστηκε από την πανδημία. Έτσι θα πρέπει να γίνει προσεκτική μελέτη των βημάτων που ακολουθεί ο ταξιδιώτης προκειμένου να δημιουργήσουμε τα touchpoints (σημεία επαφής) με τον υποψήφιο πελάτη που θα βοηθήσουν στην ολοκλήρωση της πώλησης.
Ας δούμε επιγραμματικά λοιπόν τα "όπλα" που διαθέτει ένας σύγχρονος digital marketer
1. Website του ξενοδοχείου ή της τουριστικής επιχείρησης
Οι περισσότερες digital marketing ενέργειες καταλήγουν εκεί. Είναι το σημείο που ένας δυνητικός πελάτης μετατρέπεται σε κανονικό πελάτη. Ο άψογος σχεδιασμός και λειτουργία του είναι αυτό που θα "κερδίσει" τον χρήστη και θα τον βοηθήσει να επιλέξει την επιχείρηση που θα πάρει τις υπηρεσίες
2. Social Media
Τα Social Media αποτελούν ένα μέρος της digital marketing στρατηγικής χωρίς να είναι το μοναδικό σημείο της. Αποτελούν ενδεχόμενη πηγή έμπνευσης ενός ταξιδιώτη άλλα και "εγγύηση" ότι όλα λειτουργούν καλά στην επιχείρηση.
3. Content Marketing
Η γνωστή έκφραση "Content is the King" βρίσκει την πλήρη εφαρμογή στο content marketing. Το website θα πρέπει να φιλοξενεί άρθρα σε μορφή blog προκειμένου να ενημερώνει τον υποψήφιο πελάτη με την εμπειρία που προσφέρει η ίδια η επιχείρηση άλλα και ο προορισμός γενικότερα. Αποτελεί το σύγχρονο SEO για την βελτίωση της θέσης κατάταξης του site στις σελίδες αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης.
4. Reputation Management
To 95% των ταξιδιωτών διαβάζουν αξιολογήσεις άλλων χρηστών σχετικά με την επιχείρηση. Η διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου προφίλ για την επιχείρηση είναι αναγκαία. Για το λόγο αυτό απαντάμε με σωστό επαγγελματικό τρόπο σε θετικές άλλα και αρνητικές αξιολογήσεις.
5. Online PR
Η επιχείρηση έχει την δυνατότητα να βελτιώσει την αναγνωρισημότητα της με την χρήση travel bloggers άλλα και την συνεργασία με άλλα ψηφιακά μέσα όπως travel directories κ.α.
6. Email Marketing
Το email marketing αποτελεί έναν πολύ οικονομικό και αποτελεσματικό τρόπο για προσωποιημένη επικοινωνία με δυνητικούς ή και υφιστάμενους πελάτες. Σε αυτό το άρθρο μπορείτε να διαβάσετε ποια είναι τα οφέλη του email marketing στην digital marketing στρατηγική ξενοδοχείων και τουριστικών επιχειρήσεων
7. Διενέργεια διαφημιστικών καμπανιών
Η διαφήμιση είναι το μόνο έξοδο που προκαλεί άμεσο έσοδο. Η διεξαγωγή διαφημιστικών ενεργειών είναι επιβεβλημένη για την προβολή των επιχειρήσεων άλλα και την επίτευξη των στόχων πωλήσεων.
Και τώρα που ορίσαμε τις παραμέτρους μια ολοκληρωμένης digital marketing στρατηγικής ας περάσουμε στο ερώτημα εάν το digital marketing αποτελεί μια inhouse ή outsourcing υπόθεση.
Η απάντηση είναι πως εάν η επιχείρηση δεν διαθέτει ένα τμήμα 2 ή περισσότερων ατόμων με εξειδίκευση στα εργαλεία του digital marketing καλό είναι να απευθύνεται σε μια εξωτερική συνεργασία. Ο κύριος λόγος είναι ότι μια εξειδικευμένη εταιρεία είναι αυτή που παρακολουθεί όλες τις τάσεις του σύγχρονου digital marketing και το βασικότερο ότι παρακολουθεί και αναλύει την αποτελεσματικότητα των ενεργειών προκειμένου να προβεί στις ανάλογες διορθωτικές κινήσεις. Σε περίπτωση που το budget της επιχείρησης δεν επιτρέπει την εξ' ολοκλήρου ανάθεση σε μια εταιρεία μπορεί να εφαρμόσει ένα "υβριδικό" μοντέλου όπου να χρησιμοποιήσει μέρος των εξειδικευμένων αυτών υπηρεσιών και υπό την καθοδήγηση της να υλοποιήσει τμήμα κάποιων άλλων υπηρεσιών. Σε αντίθετη περίπτωση τα αποτελέσματα μπορεί να μην είναι τα επιθυμητά και να ακουστεί για άλλη μια φορά η φράση: "δοκίμασα το digital marketing άλλα δεν δουλεύει"
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε παλαιότερο άρθρο σχετικά με το πως επιλέγουμε τον σωστό συνεργάτη για το digital marketing της επιχείρησης.
Ο Κύρος Ασφής είναι ο ιδρυτής της Nea Mesa Hotel Τourism Marketing & Sales η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους.
21/01 06:10
Αναπτυξιακή Αθήνας | Μετεξελίσσεται και σε Οργανισμό Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού
21/01 06:10
Δήμος Καρύστου: Τεχνητά Υποβρύχια Αξιοθέατα με 19 τεχνητούς υφάλους
21/01 06:10
Ελληνικός τουρισμός 2024 | 7 στις 10 διανυκτερεύσεις το 2024 πραγματοποιήθηκαν σε ξενοδοχεία
21/01 06:10
Παγκόσμιος τουρισμός | UN Tourism: Πλήρης ανάκαμψη των αφίξεων το 2024 - Οι 5 απειλές για το 2025
21/01 06:00
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα: Αύξηση επισκεπτών και εσόδων ξενοδοχείων το 2024
20/01 18:42
Επιδότηση έως 200.000 ευρώ για την «Εξωστρέφεια Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων»
20/01 18:20
5 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο, Κω, Μήλο, Σχοινούσα, Χαλκίδα
20/01 15:50
Ευρωπαϊκός τουρισμός | Προσέγγισαν τα 3 δισεκατομμύρια οι διανυκτερεύσεις το 2024
20/01 15:20
Λάμψα: Συμφωνία με την Accor για τη διαχείριση του Elatos Resort στη Φωκίδα
20/01 14:42
20/01 14:23
Mövenpick Resort Agios Nikolaos Sivota | Nτεμπούτο του σήματος της Accor στην Ελλάδα
20/01 14:03
To προφίλ του Αυστραλιανού τουρίστα - αναξιοποίητη αγορά από την Ελλάδα, λέει η Square Lime
20/01 12:44
Ενδιαφέρον από τον αμερικανικό κολοσσό Chevron για έρευνα υδρογονανθράκων στη νότια Πελοπόννησο
20/01 12:41
Ξενοδοχεία | Με μεγάλο τίμημα οι πωλήσεις μέσω ΟΤΑ - Επικράτηση των απευθείας κρατήσεων έως το 2030
20/01 12:09
Dertour: Εκτίναξη του ενδιαφέροντος για Ελληνικό νησί-έκπληξη το 2025
20/01 12:00
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Ένα δισ. ευρώ περισσότερα έσοδα το 11μηνο Ιανουαρίου- Νοεμβρίου
20/01 11:37
Scoot: Απευθείας καλοκαιρινή σύνδεση Σιγκαπούρη – Αθήνα από τις 30 Μαρτίου
20/01 11:25
STAMA Greece: Διασώζονται επενδύσεις εκατομμυρίων από την αλλαγή στο νομοσχέδιο
20/01 10:58
Ξενοδοχεία | Η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει τον κλάδο φιλοξενίας - τι δείχνει έρευνα
20/01 10:38
20/01 07:10
6 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Πειραιά, Ρόδο, Πάρο, Σάμο, Ικαρία και Λήμνο
20/01 06:10
Ομάδα Εργασίας για ζητήματα καταστροφών στις τουριστικές περιοχές
20/01 06:10
Οι επιτροπές τουριστικής ανάπτυξης των δήμων Ναυπακτίας και Καρπενησίου
20/01 06:10
20/01 06:10
Καταδυτικός τουρισμός | Τεχνητό Υποβρύχιο Αξιοθέατο με γλυπτά έργα τέχνης στον Αλμυρό
20/01 06:10
Τι αλλάζει στην επένδυση για νέα πίστα αυτοκινητιδίων Go Cart στην Κρήτη
20/01 06:05
Τουρισμός | Τι θα γίνεται από τον Απρίλιο με τα ταξίδια στην Αγγλία
19/01 07:00
19/01 07:00
18/01 17:00
Βραχυχρόνια μίσθωση: "Διάσωση" της... τελευταίας στιγμής για χιλιάδες ακίνητα σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη
18/01 10:34
Γιώτινγκ | Κοπή πίτας από κοινού των επαγγελματικών ενώσεων ΣΙΤΕΣΑΠ και ΕΠΕΣΤ ((φωτό)
18/01 10:15
Tουριστική επένδυση ύψους 1,4 δισ. ευρώ στην Αλβανία - πολυτελές resort γίνεται ακατοίκητο νησί
18/01 07:30
18/01 07:08
3 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Πάρο, Κέρκυρα και Δήμο Πωγωνίου
17/01 14:11
17/01 12:55
Volotea: Νέα σύνδεση Βρέστη – Ηράκλειο το καλοκαίρι του 2025
17/01 12:47
17/01 12:16
Travel + Leisure: Δύο Ελληνικές παραλίες στα 15 μέρη με τα καθαρότερα νερά στον κόσμο
17/01 12:15
Χαλκιδική | Προβολή ως προορισμού εναλλακτικών εμπειριών στην έκθεση της Ουτρέχτης
17/01 11:45
Ρεκόρ επιβατών στις παγκόσμιες αερομεταφορές το 2024, με 5,85 δισ. αεροπορικές θέσεις
17/01 11:38
Έντονο το ενδιαφέρον των Ολλανδών για τη Θεσσαλονίκη στην έκθεση Vakantiebeurs 2025
17/01 11:22
17/01 11:11
17/01 11:05
+9,3% η επιβατική κίνηση σε όλα τα αεροδρόμια το 2024, +8% στα αεροδρόμια της ΥΠΑ
17/01 10:48
17/01 09:59
17/01 09:54
17/01 07:00
Χιλιάδες ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης κινδυνεύουν να αποσυρθούν από την αγορά
17/01 06:15
Ποιο είναι το κρυφό χρηματοδοτικό όπλο για την υλοποίηση 16 τουριστικών επενδύσεων
17/01 06:10
17/01 06:10
Δήμος Σίφνου | Επίθεση στις ... επιθετικές τουριστικές επενδύσεις
17/01 06:10
Μαρίνα mega yacht στην Πάτρα - Πράσινο φως για την επένδυση, που θα αλλάξει την πόλη
17/01 06:05
17/01 06:00
Η επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Καρύστου
17/01 06:00
Καταδυτικός τουρισμός: Πρόταση για υποβρύχιο πάρκο στην Πάργα
17/01 06:00
Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο του Υπ. Τουρισμού | Από 1η Οκτωβρίου οι προδιαγραφές για τα Airbnb
16/01 20:27
16/01 17:04
16/01 16:47
Ισπανικός τουρισμός | Προς νέο ρεκόρ άνω των 100 εκατ. αφίξεων το 2025 - οι επιδόσεις του 2024
16/01 15:48
Fraport Greece: 2,1 εκατ. περισσότεροι επιβάτες στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια το 2024
16/01 14:03
FedHATTA: Ο Ελληνικός τουρισμός ένα βήμα πιο κοντά με την Κινεζική αγορά
16/01 13:47
16/01 12:58
Η Corendon θα προσφέρει τουρκικές σπεσιαλιτέ στις διεθνείς πτήσεις
16/01 12:40
Το νέο αφεντικό της ITA Airways μετά την είσοδο της Lufthansa
16/01 12:10
"Γκάζι" για Ελλάδα πατούν οι Αυστριακοί – Τι δείχνουν οι προκρατήσεις στην TUI
16/01 12:07
ΙΝΣΕΤΕ | + 16,4% οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις τη χειμερινή περίοδο στην Ελλάδα
16/01 11:57
Κατερίνα Νοτοπούλου | Η κυβέρνηση καταδικάζει σε ανέχεια χιλιάδες εργαζόμενους στον τουρισμό
16/01 11:44
16/01 11:19
Με μεγάλη συμμετοχή η συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Εξοπλισμού Μαζικής Εστίασης
16/01 10:48
Hilton Garden Inn Athens Syggrou Avenue | Άνοιξε το πρώτο Hilton Garden Inn στην Ελλάδα
16/01 08:05
Ο Όμιλος Μήτση επενδύει στην αναβάθμιση των ξενοδοχείων του στη Ρόδο
16/01 07:45
16/01 06:10
ΞΕΕ | Πώς θα γίνεται η πράσινη κατάταξη των ξενοδοχείων - Παγκόσμια πρωτιά της Ελλάδας
16/01 06:10
Ποιες παραλίες θα παραχωρηθούν σε όλη την Ελλάδα το 2025 - είδος χρήσης και εμβαδόν
16/01 06:10
Αλέξανδρος Βασιλικός | Ελληνικός τουρισμός 2025: Δυναμική ανάπτυξης δείχνουν τα στοιχεία
16/01 06:10
ΟΣΕ: Διαγωνισμός για τη μίσθωση δωματίων σε ξενοδοχείο στην Αθήνα
16/01 06:05
Λίβανος: Επαναλειτουργία του Four Seasons από το 2026 - προσδοκίες για ανάκαμψη του τουρισμού
15/01 15:43
Προς ψήφιση αύριο Πέμπτη το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Τουρισμού
15/01 15:36
Ανέπαφες πληρωμές με τραπεζική κάρτα στα Μέσα Μεταφοράς του ΟΑΣΑ
15/01 14:44
90 χρόνια ΞΕΕ | Τι προβλέπει η πρωτοβουλία "Φιλοξενία με Αξία για Όλους"
15/01 14:39
Ευρωπαϊκή Περιβαλλοντική Έκθεση | Συστάσεις για ένα πιο βιώσιμο μέλλον στις αερομεταφορές
15/01 14:08
Μαγιόρκα | Κοινωνικές κατοικίες θα γίνουν παλαιά ξενοδοχειακά κτίρια
15/01 13:11
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στην Έκθεση “Vacantiebeuers” στην Ουτρέχτη
15/01 12:08
Ιταλία | Stop στις ψευδείς διαδικτυακές κριτικές για ξενοδοχεία, εστιατόρια και αξιοθέατα
15/01 12:01
Ξενοδοχειακά deals 20 δισ. ευρώ ετοιμάζονται στην Ευρώπη το 2025
15/01 11:36
15/01 11:17
15/01 06:16
Αναπτυξιακός νόμος | 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις - δείτε σε ποια νησιά
15/01 06:10
Ελληνικός τουρισμός | Οι 5 αγορές που μπορούν να αυξήσουν τα τουριστικά έσοδα
15/01 06:10
15/01 06:10
15/01 06:10
15/01 06:10
15/01 06:10
Δήμος Ωραιοκάστρου: Δημιουργία Κέντρου Φυσικής Ιστορίας και Πολιτισμού
14/01 19:02
Στον κ.Τζτζικώστα η περιβαλλοντική έκθεση για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές μεταφορές
14/01 17:34
14/01 15:33
Avali, το νέο ξενοδοχείο της Mar-Bella Collection στην Κέρκυρα
14/01 14:56
Ντεμπούτο για το 2025 στις κρουαζιέρες της MSC στον Πειραιά - νέο ρεκόρ επιβατών αναμένει ο ΟΛΠ
14/01 12:54
14/01 12:41
5 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο, Κω, Μήλο, Σχοινούσα, Χαλκίδα
Επιδότηση έως 200.000 ευρώ για την «Εξωστρέφεια Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων»
Λάμψα: Συμφωνία με την Accor για τη διαχείριση του Elatos Resort στη Φωκίδα
Mövenpick Resort Agios Nikolaos Sivota | Nτεμπούτο του σήματος της Accor στην Ελλάδα
To προφίλ του Αυστραλιανού τουρίστα - αναξιοποίητη αγορά από την Ελλάδα, λέει η Square Lime
Dertour: Εκτίναξη του ενδιαφέροντος για Ελληνικό νησί-έκπληξη το 2025
Ξενοδοχεία | Με μεγάλο τίμημα οι πωλήσεις μέσω ΟΤΑ - Επικράτηση των απευθείας κρατήσεων έως το 2030
Ευρωπαϊκός τουρισμός | Προσέγγισαν τα 3 δισεκατομμύρια οι διανυκτερεύσεις το 2024
Ενδιαφέρον από τον αμερικανικό κολοσσό Chevron για έρευνα υδρογονανθράκων στη νότια Πελοπόννησο
Scoot: Απευθείας καλοκαιρινή σύνδεση Σιγκαπούρη – Αθήνα από τις 30 Μαρτίου
Τουρισμός | Τι θα γίνεται από τον Απρίλιο με τα ταξίδια στην Αγγλία
Ξενοδοχεία | Η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει τον κλάδο φιλοξενίας - τι δείχνει έρευνα
Καταδυτικός τουρισμός | Τεχνητό Υποβρύχιο Αξιοθέατο με γλυπτά έργα τέχνης στον Αλμυρό
STAMA Greece: Διασώζονται επενδύσεις εκατομμυρίων από την αλλαγή στο νομοσχέδιο
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Ένα δισ. ευρώ περισσότερα έσοδα το 11μηνο Ιανουαρίου- Νοεμβρίου
6 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Πειραιά, Ρόδο, Πάρο, Σάμο, Ικαρία και Λήμνο
Ομάδα Εργασίας για ζητήματα καταστροφών στις τουριστικές περιοχές
Οι επιτροπές τουριστικής ανάπτυξης των δήμων Ναυπακτίας και Καρπενησίου
Τι αλλάζει στην επένδυση για νέα πίστα αυτοκινητιδίων Go Cart στην Κρήτη
Μαρίνα mega yacht στην Πάτρα - Πράσινο φως για την επένδυση, που θα αλλάξει την πόλη
( 0 )