Digital Marketing: Inhouse ή Outsourcing;

Η φετινή σεζόν έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και δίνει την σκυτάλη της στους χειμερινούς προορισμούς. Αναμφισβήτητος νικητής υπήρξε το digital marketing καθώς ήταν αυτό που βοήθησε στην αποτελεσματικότερη προβολή των ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων. Σε μια σεζόν όπου άργησε να ξεκινήσει, εξαίτίας της πανδημίας, και επηρεάζοντας το booking window των ταξιδιωτών. Θετικός οιωνός, για την σεζόν 2002, αποτελεί το γεγονός ότι έχουν αρχίσει οι προκρατήσεις. Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να λάβουν το προβάδισμα την επόμενη σεζόν θα πρέπει να ξεκινήσουν τον στρατηγικό τους σχεδιασμό σε ότι αφορά τις digital marketing ενέργειες τους. Ένα από τα δύσκολα ερωτήματα που προκύπτει για τους ξενοδόχους άλλα και τους επιχειρηματίες είναι εάν θα πρέπει το digital marketing να αποτελεί μια εσωτερική υπόθεση ή να το αναθέσουν σε κάποιον εξωτερικό συνεργάτη.
Το digital marketing είναι μια inhouse ή outsourcing υπόθεση;
Πριν απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση, ας αναλύσουμε τι είναι το digital marketing καθώς αρκετές επιχειρήσεις δεν διαθέτουν μια ολοκληρωμένη εικόνα του τι συμπεριλαμβάνει μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική.
"Μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική συμπεριλαμβάνει και εκμετάλλευεται όλα τα διαθέσιμα εργαλεία προκειμένου να επιτύχει τους στόχους της επιχείρησης"
Και κάπου εδώ ξεκινάει η παρερμηνεία του digital marketing καθώς αρκετοί πιστεύουν ότι η τυπική παρουσία στα social media καθώς και η διεξαγωγή διαφημιστικών καμπανιών στις μηχανές αναζήτησης άλλα και τα social media αποτελούν μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική.
Σε παλαιότερο άρθρο μου είχα αναφερθεί στα 7 βασικά σημεία της ψηφιακής παρουσίας των τουριστικών επιχειρήσεων τα οποία θα αναφέρω και επιγραμματικά παρακάτω.
Το βασικότερο συστατικό μιας digital marketing στρατηγικής είναι ο καθορισμός ξεκάθαρων στόχων. Μπορεί να είναι ένας, όπως π.χ. η αύξηση των απευθείας κρατήσεων, ή και περισσότεροι, όπως π.χ. η δημιουργία awareness μιας νέας επιχείρησης σε συνδυασμό με την δημιουργία μεγαλύτερου όγκου απευθείας κρατήσεων και την δημιουργία ενός loyalty scheme για τους πελάτες της.
Το δεύτερο συστατικό είναι η κατανόηση του πότε και σε ποιούς απευθύνεται το ξενοδοχείο ή τουριστική επιχειρήση. Δεν υπάρχει φασόν digital marketing λύση. Κάθε επιχείρηση έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και την δική της εποχικότητα. Στοιχεία που πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη κατά την διάρκεια σχεδιασμού της στρατηγικής και να υλοποιεί ακολούθως.
Το τρίτο συστατικό είναι η επιλογή των κατάλληλων τακτικών και εργαλείων που μας παρέχει το digital marketing. To customer journey δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο ένας ταξιδιώτης επιλέγει να κάνει μια κράτηση ή να προμηθευτεί μια υπηρεσία ταξιδιωτικού χαρακτήρα, επηρεάστηκε από την πανδημία. Έτσι θα πρέπει να γίνει προσεκτική μελέτη των βημάτων που ακολουθεί ο ταξιδιώτης προκειμένου να δημιουργήσουμε τα touchpoints (σημεία επαφής) με τον υποψήφιο πελάτη που θα βοηθήσουν στην ολοκλήρωση της πώλησης.
Ας δούμε επιγραμματικά λοιπόν τα "όπλα" που διαθέτει ένας σύγχρονος digital marketer
1. Website του ξενοδοχείου ή της τουριστικής επιχείρησης
Οι περισσότερες digital marketing ενέργειες καταλήγουν εκεί. Είναι το σημείο που ένας δυνητικός πελάτης μετατρέπεται σε κανονικό πελάτη. Ο άψογος σχεδιασμός και λειτουργία του είναι αυτό που θα "κερδίσει" τον χρήστη και θα τον βοηθήσει να επιλέξει την επιχείρηση που θα πάρει τις υπηρεσίες
2. Social Media
Τα Social Media αποτελούν ένα μέρος της digital marketing στρατηγικής χωρίς να είναι το μοναδικό σημείο της. Αποτελούν ενδεχόμενη πηγή έμπνευσης ενός ταξιδιώτη άλλα και "εγγύηση" ότι όλα λειτουργούν καλά στην επιχείρηση.
3. Content Marketing
Η γνωστή έκφραση "Content is the King" βρίσκει την πλήρη εφαρμογή στο content marketing. Το website θα πρέπει να φιλοξενεί άρθρα σε μορφή blog προκειμένου να ενημερώνει τον υποψήφιο πελάτη με την εμπειρία που προσφέρει η ίδια η επιχείρηση άλλα και ο προορισμός γενικότερα. Αποτελεί το σύγχρονο SEO για την βελτίωση της θέσης κατάταξης του site στις σελίδες αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης.
4. Reputation Management
To 95% των ταξιδιωτών διαβάζουν αξιολογήσεις άλλων χρηστών σχετικά με την επιχείρηση. Η διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου προφίλ για την επιχείρηση είναι αναγκαία. Για το λόγο αυτό απαντάμε με σωστό επαγγελματικό τρόπο σε θετικές άλλα και αρνητικές αξιολογήσεις.
5. Online PR
Η επιχείρηση έχει την δυνατότητα να βελτιώσει την αναγνωρισημότητα της με την χρήση travel bloggers άλλα και την συνεργασία με άλλα ψηφιακά μέσα όπως travel directories κ.α.
6. Email Marketing
Το email marketing αποτελεί έναν πολύ οικονομικό και αποτελεσματικό τρόπο για προσωποιημένη επικοινωνία με δυνητικούς ή και υφιστάμενους πελάτες. Σε αυτό το άρθρο μπορείτε να διαβάσετε ποια είναι τα οφέλη του email marketing στην digital marketing στρατηγική ξενοδοχείων και τουριστικών επιχειρήσεων
7. Διενέργεια διαφημιστικών καμπανιών
Η διαφήμιση είναι το μόνο έξοδο που προκαλεί άμεσο έσοδο. Η διεξαγωγή διαφημιστικών ενεργειών είναι επιβεβλημένη για την προβολή των επιχειρήσεων άλλα και την επίτευξη των στόχων πωλήσεων.
Και τώρα που ορίσαμε τις παραμέτρους μια ολοκληρωμένης digital marketing στρατηγικής ας περάσουμε στο ερώτημα εάν το digital marketing αποτελεί μια inhouse ή outsourcing υπόθεση.
Η απάντηση είναι πως εάν η επιχείρηση δεν διαθέτει ένα τμήμα 2 ή περισσότερων ατόμων με εξειδίκευση στα εργαλεία του digital marketing καλό είναι να απευθύνεται σε μια εξωτερική συνεργασία. Ο κύριος λόγος είναι ότι μια εξειδικευμένη εταιρεία είναι αυτή που παρακολουθεί όλες τις τάσεις του σύγχρονου digital marketing και το βασικότερο ότι παρακολουθεί και αναλύει την αποτελεσματικότητα των ενεργειών προκειμένου να προβεί στις ανάλογες διορθωτικές κινήσεις. Σε περίπτωση που το budget της επιχείρησης δεν επιτρέπει την εξ' ολοκλήρου ανάθεση σε μια εταιρεία μπορεί να εφαρμόσει ένα "υβριδικό" μοντέλου όπου να χρησιμοποιήσει μέρος των εξειδικευμένων αυτών υπηρεσιών και υπό την καθοδήγηση της να υλοποιήσει τμήμα κάποιων άλλων υπηρεσιών. Σε αντίθετη περίπτωση τα αποτελέσματα μπορεί να μην είναι τα επιθυμητά και να ακουστεί για άλλη μια φορά η φράση: "δοκίμασα το digital marketing άλλα δεν δουλεύει"
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε παλαιότερο άρθρο σχετικά με το πως επιλέγουμε τον σωστό συνεργάτη για το digital marketing της επιχείρησης.
** Ο Κύρος Ασφής είναι ανεξάρτητος Digital Marketing σύμβουλος με συνεχή παρουσία και εξειδίκευση στις τακτικές για την ψηφιακή παρουσία και προώθηση ξενοδοχείων και τουριστικών επιχειρήσεων. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του.
18/06 19:33
18/06 17:27
18/06 16:26
18/06 16:23
Εμπορικός Σύλλογος Χανίων: Άμεση επαναφορά του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά
18/06 14:41
Ελλάδα και Αθήνα στην κορυφή της αεροπορικής διασυνδεσιμότητας στην Ευρώπη
18/06 13:43
Προτάσεις Κόνσολα για την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος στα νησιά
18/06 13:28
18/06 13:18
Η Σάμος και η γαστρονομία της συστήνεται στο ρουμανικό κοινό
18/06 13:15
18/06 12:21
Το 52% των Ελλήνων δεν θα κάνει φέτος διακοπές | Η οικονομία κυριαρχεί στους υπόλοιπους
18/06 12:02
Συμμαχία UN Tourism και Slow Food για την προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού
18/06 11:41
18/06 11:34
Ηνωμένο Βασίλειο | Οι διαδηλώσεις οδηγούν σε αύξηση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής
18/06 11:09
Διεθνής διάκριση για το Ioannina Camping | Το καλύτερο μικρό Camping στην Ελλάδα από τον ACSI
18/06 10:49
18/06 10:29
Πάρος: Στροφή προς τον τουρισμό υψηλού εισοδηματικού επιπέδου
18/06 10:24
Lesvos Treasures: Η Λέσβος αποκτά τη δική της διαδραστική εμπειρία τουρισμού
18/06 08:16
Στο Ρέθυμνο τα γυρίσματα της γερμανικής τηλεοπτικής σειράς «Temptation Island 2025»
18/06 08:09
18/06 08:03
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου ενισχύει τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού
18/06 07:29
Γενικό Νοσοκομείο Κέρκυρας: Διαγωνισμός για τη μίσθωση ακινήτου του στο ιστορικό κέντρο
18/06 07:17
Έγκριση περιβαλλοντικών όρων για πολιτιστικό κέντρο στο Νέο Φάληρο
18/06 07:05
18/06 07:00
18/06 06:10
17/06 19:20
17/06 18:48
Το «1000 Miglia Experience» έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
17/06 17:33
Νέα εποχή για το Patmos Aktis, a Luxury Collection Resort & Spa, μετά την επένδυση των 20 εκατ. ευρώ
17/06 15:37
Ο διάσημος ποδοσφαιριστής που πρωταγωνιστεί στην καμπάνια της Accor
17/06 14:32
ΗΠΑ: Νέα παγκόσμια τουριστική καμπάνια “America the Beautiful”
17/06 14:22
Γερμανία | Ο υπερτουρισμός επηρεάζει 1 στους 4 στην επιλογή προορισμού
17/06 14:05
Ο Επίτροπος Α. Τζιτζικώστας στη Διεθνή Αεροπορική Έκθεση στο Παρίσι
17/06 14:01
Ευρεία σύσκεψη για την επιτάχυνση των υδροπλάνων - Έγκριση για Δονούσα & Οινούσσες
17/06 13:56
17/06 13:51
17/06 13:28
Προβολή της Σαντορίνης από δημοφιλείς Βρετανίδες influencers
17/06 13:25
Η πρώτη απευθείας πτήση της LOT από τη Βαρσοβία για Θεσσαλονίκη
17/06 13:19
Rhodes Street Food Festival: Η Ρόδος γιορτάζει τις "Γεύσεις του Δρόμου"
17/06 10:38
Ο oινοτουρισμός ως καταλύτης επανατοποθέτησης της Σαντορίνης
17/06 10:18
Γιατί η πολυτελής ταξιδιωτική εμπειρία κινδυνεύει να χάσει την αυθεντικότητά της
17/06 10:13
17/06 07:53
Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού στη Σάμη Κεφαλονιάς
17/06 07:41
Γερμανοί ταξιδιωτικοί πράκτορες επισκέπτονται τη Δυτική Ελλάδα
17/06 07:40
Δήμος Δελφών: Ένας πολυδιάστατος τουριστικός προορισμός με στρατηγική ανάπτυξης
17/06 07:35
Δήμος Χίου: Παραχώρηση του παλιού τελωνείου Λιθίου για αξιοποίηση
17/06 07:23
Πέτρα – Αϊβαλί: Ξεκινά στις 18 Ιουνίου η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Δ. Λέσβου με τα απέναντι παράλια
17/06 07:15
Πώς 5 Ελληνικοί δήμοι χαράζουν νέα στρατηγική στον τουρισμό για το 2025
17/06 07:09
Δήμος Χάλκης: Διαγωνισμός για οργάνωση εκδηλώσεων και υπηρεσίες φιλοξενίας - Οι εκδηλώσεις
17/06 07:00
Ξεκίνησαν οι πτήσεις Αθήνα-Σάρλοτ – Οι ΗΠΑ στις top αγορές για το «Ελ. Βενιζέλος»
17/06 06:45
17/06 06:15
Ισπανία: Φόβοι για "λουκέτο" στο 70% των βραχυχρόνιων μισθώσεων λόγω του Ενιαίου Μητρώου
17/06 06:10
«Ασφαλής Επιστροφή» | Επαναπατρισμός 150.000 Ισραηλινών από το εξωτερικό και δια θαλάσσης
16/06 19:31
Helmos Mountain Festival | Θεματικό πάρκο τέχνης και ψυχαγωγίας το χιονοδρομικό Καλαβρύτων
16/06 19:05
Τα νεροπίστολα βγήκαν την Κυριακή στη Νότια Ευρώπη | Εξέγερση κατά του χωρίς όρια τουρισμού
16/06 17:09
16/06 17:01
Η αεροπορική σύνδεση Καλαμάτας - Κρήτης θα απογειώσει τον τουρισμό των δύο περιοχών
16/06 14:57
Ολ. Κεφαλογιάννη για Ισραήλ: Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν ακυρώσεις – «Είμαστε ανθεκτικοί σε κρίσεις»
16/06 13:47
Προστασία 4 μνημείων από Accor και Παγκόσµιο Ταµείο Μνηµείων - το ένα στη Σέριφο
16/06 12:58
16/06 12:42
Πτήσεις επαναπατρισμού για τους εγκλωβισμένους Ισραηλινούς σε 72 ώρες
16/06 12:26
16/06 12:07
Η Θεσσαλία στο επίκεντρο του Ιατρικού Τουρισμού | Εκδήλωση στη Λάρισα
16/06 11:50
FedHATTA/ HATTA: Συνάντηση με την υπουργό Πολιτισμού για ενιαία κατεύθυνση στον πολιτιστικό τουρισμό
16/06 11:20
Αφιέρωμα 65 σελίδων για τη Ρόδο στο ηλεκτρονικό περιοδικό του Πανεπιστημίου της Νάπολης
16/06 10:42
16/06 10:32
16/06 10:25
16/06 08:20
16/06 07:54
Η τουριστική άνοιξη της Βοσνίας - Ερζεγοβίνης | επιδοτήσεις στις αεροπορικές εταιρίες
16/06 07:45
Hospitality Albania: Yποβαθμισμένα κτίρια γίνονται σύγχρονα ξενοδοχεία
16/06 07:32
16/06 07:30
2015–2025 | Μια δεκαετία κρίσεων και ανθεκτικότητας για τον ελληνικό τουρισμό
16/06 07:29
Καμπανάκι από επιστήμονες | Πώς ο τουρισμός αλλάζει το πρόσωπο των νησιών
16/06 07:11
14 λόγοι που κάνουν την Κρήτη ακαταμάχητη, σύμφωνα με το Condé Nast Traveller
16/06 06:47
Hyatt | Οι πολιτιστικές εμπειρίες τροφοδοτούν τα επαγγελματικά ταξίδια
16/06 06:31
Λαμία | Η Ορεινή Ποδηλασία αναδεικνύει την Παύλιανη και το Κουμαρίτσι
16/06 06:16
Η Κρουαζιέρα στη Μεσόγειο Αλλάζει – Και Εμείς Είμαστε Εδώ για να την Καθοδηγήσουμε | Ιωάννης Μπρας
16/06 06:10
Ρωσικός τουρισμός 2025 | Τουρκία, Βιετνάμ, Κίνα και Αίγυπτος οι πρώτες επιλογές στο εξωτερικό
15/06 16:24
Τι λέει η Astir Marina για το σημερινό περιστατικό πτώσης ελικοπτέρου στη Βουλιαγμένη
15/06 07:59
Περιφέρεια Ν. Αιγαίου | Έκτακτη καμπάνια με την TUI για την προώθηση της Σαντορίνης
15/06 07:10
Παγωτά στα χρώματα του Ολυμπιακού - Πανελλήνια Ημέρα Βιοτεχνικού Παγωτού
15/06 07:05
Airbnb | Τα ξενοδοχεία ευθύνονται για τον υπερτουρισμό στην Ευρώπη
15/06 07:00
Τέλος 7 ευρώ για την είσοδο τουριστικών λεωφορείων στο λιμάνι Ρεθύμνου
15/06 06:08
Ververoda Easy Trail Run 2025 και PortoHeli Night Run 2025 στο Πόρτο Χέλι
15/06 06:05
Επανεκκίνηση από την Καλαμαριά του Δικτύου Πάφου – Αδελφοποιημένων Πόλεων της Ελλάδας
14/06 15:32
Ισραηλινοί τουρίστες «εγκλωβισμένοι» στην Ελλάδα – Πώς λειτουργεί η αγορά σε περιόδους κρίσης
14/06 08:51
Η Uber απογειώνεται στην Ακτή Αμάλφι: Ελικόπτερα και κρουαζιέρες μέσω app
14/06 08:42
Πρότυπο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης οι Λειψοί - Όχι στις πισίνες και στις ξαπλώστρες
14/06 07:05
McKinsey: Αυξημένη η διάθεση των Ευρωπαίων για τις θερινές διακοπές - Υποτονική η αγορά των ΗΠΑ
14/06 07:02
Ο νέος επικεφαλής Απευθείας Πωλήσεων και Customer Loyalty του alltours
14/06 06:37
«Kefalonian Tratarisma»: Δεύτερο Γαστρονομικό και Οινολογικό Φεστιβάλ στο Αργοστόλι
13/06 22:22
Γ. Χατζής: "Η κρίση στη Μ. Ανατολή ίσως φέρει περιορισμένες ακυρώσεις"
13/06 21:37
Συναγερμός στο Ηνωμένο Βασίλειο για τα ταξίδια στη Μ.Ανατολή και Αφρική
13/06 21:24
Ο M. Τσακαλάκης στο Tornos News | Ιδιαιτέρως σημαντική η αγορά του Ισραήλ για την Κρήτη
13/06 19:59
Lufthansa: Αναστολή πτήσεων προς Τελ Αβίβ και Τεχεράνη έως τα τέλη Ιουλίου
13/06 19:51
Σε αναμονή ο Ελληνικός τουρισμός για τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή
13/06 18:59
13/06 18:57
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και η Gulf Air γιόρτασαν μαζί τα 75α γενέθλια της εταιρείας
13/06 14:41
Συνάντηση Υπουργών με CLIA: Στο επίκεντρο η βιώσιμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα
13/06 14:26
Αναστολή όλων των πτήσεων της EL AL - κλειστός ο εναέριος χώρος του Ισραήλ
Εμπορικός Σύλλογος Χανίων: Άμεση επαναφορά του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά
Το 52% των Ελλήνων δεν θα κάνει φέτος διακοπές | Η οικονομία κυριαρχεί στους υπόλοιπους
Ελλάδα και Αθήνα στην κορυφή της αεροπορικής διασυνδεσιμότητας στην Ευρώπη
Η Κρουαζιέρα στη Μεσόγειο Αλλάζει – Και Εμείς Είμαστε Εδώ για να την Καθοδηγήσουμε | Ιωάννης Μπρας
Η Σάμος και η γαστρονομία της συστήνεται στο ρουμανικό κοινό
Διεθνής διάκριση για το Ioannina Camping | Το καλύτερο μικρό Camping στην Ελλάδα από τον ACSI
Προτάσεις Κόνσολα για την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος στα νησιά
Ισραηλινοί τουρίστες «εγκλωβισμένοι» στην Ελλάδα – Πώς λειτουργεί η αγορά σε περιόδους κρίσης
Ηνωμένο Βασίλειο | Οι διαδηλώσεις οδηγούν σε αύξηση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής
14 λόγοι που κάνουν την Κρήτη ακαταμάχητη, σύμφωνα με το Condé Nast Traveller
Lesvos Treasures: Η Λέσβος αποκτά τη δική της διαδραστική εμπειρία τουρισμού
Στο Ρέθυμνο τα γυρίσματα της γερμανικής τηλεοπτικής σειράς «Temptation Island 2025»
Πάρος: Στροφή προς τον τουρισμό υψηλού εισοδηματικού επιπέδου
«Ο τουρισμός είναι το κοινό μας στοίχημα – ποιοτικό, βιώσιμο, αυθεντικό»
Γερμανία | Ο υπερτουρισμός επηρεάζει 1 στους 4 στην επιλογή προορισμού
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου ενισχύει τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού
( 0 )