Digital Marketing: Inhouse ή Outsourcing;

Η φετινή σεζόν έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και δίνει την σκυτάλη της στους χειμερινούς προορισμούς. Αναμφισβήτητος νικητής υπήρξε το digital marketing καθώς ήταν αυτό που βοήθησε στην αποτελεσματικότερη προβολή των ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων. Σε μια σεζόν όπου άργησε να ξεκινήσει, εξαίτίας της πανδημίας, και επηρεάζοντας το booking window των ταξιδιωτών. Θετικός οιωνός, για την σεζόν 2002, αποτελεί το γεγονός ότι έχουν αρχίσει οι προκρατήσεις. Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να λάβουν το προβάδισμα την επόμενη σεζόν θα πρέπει να ξεκινήσουν τον στρατηγικό τους σχεδιασμό σε ότι αφορά τις digital marketing ενέργειες τους. Ένα από τα δύσκολα ερωτήματα που προκύπτει για τους ξενοδόχους άλλα και τους επιχειρηματίες είναι εάν θα πρέπει το digital marketing να αποτελεί μια εσωτερική υπόθεση ή να το αναθέσουν σε κάποιον εξωτερικό συνεργάτη.
Το digital marketing είναι μια inhouse ή outsourcing υπόθεση;
Πριν απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση, ας αναλύσουμε τι είναι το digital marketing καθώς αρκετές επιχειρήσεις δεν διαθέτουν μια ολοκληρωμένη εικόνα του τι συμπεριλαμβάνει μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική.
"Μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική συμπεριλαμβάνει και εκμετάλλευεται όλα τα διαθέσιμα εργαλεία προκειμένου να επιτύχει τους στόχους της επιχείρησης"
Και κάπου εδώ ξεκινάει η παρερμηνεία του digital marketing καθώς αρκετοί πιστεύουν ότι η τυπική παρουσία στα social media καθώς και η διεξαγωγή διαφημιστικών καμπανιών στις μηχανές αναζήτησης άλλα και τα social media αποτελούν μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική.
Σε παλαιότερο άρθρο μου είχα αναφερθεί στα 7 βασικά σημεία της ψηφιακής παρουσίας των τουριστικών επιχειρήσεων τα οποία θα αναφέρω και επιγραμματικά παρακάτω.
Το βασικότερο συστατικό μιας digital marketing στρατηγικής είναι ο καθορισμός ξεκάθαρων στόχων. Μπορεί να είναι ένας, όπως π.χ. η αύξηση των απευθείας κρατήσεων, ή και περισσότεροι, όπως π.χ. η δημιουργία awareness μιας νέας επιχείρησης σε συνδυασμό με την δημιουργία μεγαλύτερου όγκου απευθείας κρατήσεων και την δημιουργία ενός loyalty scheme για τους πελάτες της.
Το δεύτερο συστατικό είναι η κατανόηση του πότε και σε ποιούς απευθύνεται το ξενοδοχείο ή τουριστική επιχειρήση. Δεν υπάρχει φασόν digital marketing λύση. Κάθε επιχείρηση έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και την δική της εποχικότητα. Στοιχεία που πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη κατά την διάρκεια σχεδιασμού της στρατηγικής και να υλοποιεί ακολούθως.
Το τρίτο συστατικό είναι η επιλογή των κατάλληλων τακτικών και εργαλείων που μας παρέχει το digital marketing. To customer journey δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο ένας ταξιδιώτης επιλέγει να κάνει μια κράτηση ή να προμηθευτεί μια υπηρεσία ταξιδιωτικού χαρακτήρα, επηρεάστηκε από την πανδημία. Έτσι θα πρέπει να γίνει προσεκτική μελέτη των βημάτων που ακολουθεί ο ταξιδιώτης προκειμένου να δημιουργήσουμε τα touchpoints (σημεία επαφής) με τον υποψήφιο πελάτη που θα βοηθήσουν στην ολοκλήρωση της πώλησης.
Ας δούμε επιγραμματικά λοιπόν τα "όπλα" που διαθέτει ένας σύγχρονος digital marketer
1. Website του ξενοδοχείου ή της τουριστικής επιχείρησης
Οι περισσότερες digital marketing ενέργειες καταλήγουν εκεί. Είναι το σημείο που ένας δυνητικός πελάτης μετατρέπεται σε κανονικό πελάτη. Ο άψογος σχεδιασμός και λειτουργία του είναι αυτό που θα "κερδίσει" τον χρήστη και θα τον βοηθήσει να επιλέξει την επιχείρηση που θα πάρει τις υπηρεσίες
2. Social Media
Τα Social Media αποτελούν ένα μέρος της digital marketing στρατηγικής χωρίς να είναι το μοναδικό σημείο της. Αποτελούν ενδεχόμενη πηγή έμπνευσης ενός ταξιδιώτη άλλα και "εγγύηση" ότι όλα λειτουργούν καλά στην επιχείρηση.
3. Content Marketing
Η γνωστή έκφραση "Content is the King" βρίσκει την πλήρη εφαρμογή στο content marketing. Το website θα πρέπει να φιλοξενεί άρθρα σε μορφή blog προκειμένου να ενημερώνει τον υποψήφιο πελάτη με την εμπειρία που προσφέρει η ίδια η επιχείρηση άλλα και ο προορισμός γενικότερα. Αποτελεί το σύγχρονο SEO για την βελτίωση της θέσης κατάταξης του site στις σελίδες αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης.
4. Reputation Management
To 95% των ταξιδιωτών διαβάζουν αξιολογήσεις άλλων χρηστών σχετικά με την επιχείρηση. Η διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου προφίλ για την επιχείρηση είναι αναγκαία. Για το λόγο αυτό απαντάμε με σωστό επαγγελματικό τρόπο σε θετικές άλλα και αρνητικές αξιολογήσεις.
5. Online PR
Η επιχείρηση έχει την δυνατότητα να βελτιώσει την αναγνωρισημότητα της με την χρήση travel bloggers άλλα και την συνεργασία με άλλα ψηφιακά μέσα όπως travel directories κ.α.
6. Email Marketing
Το email marketing αποτελεί έναν πολύ οικονομικό και αποτελεσματικό τρόπο για προσωποιημένη επικοινωνία με δυνητικούς ή και υφιστάμενους πελάτες. Σε αυτό το άρθρο μπορείτε να διαβάσετε ποια είναι τα οφέλη του email marketing στην digital marketing στρατηγική ξενοδοχείων και τουριστικών επιχειρήσεων
7. Διενέργεια διαφημιστικών καμπανιών
Η διαφήμιση είναι το μόνο έξοδο που προκαλεί άμεσο έσοδο. Η διεξαγωγή διαφημιστικών ενεργειών είναι επιβεβλημένη για την προβολή των επιχειρήσεων άλλα και την επίτευξη των στόχων πωλήσεων.
Και τώρα που ορίσαμε τις παραμέτρους μια ολοκληρωμένης digital marketing στρατηγικής ας περάσουμε στο ερώτημα εάν το digital marketing αποτελεί μια inhouse ή outsourcing υπόθεση.
Η απάντηση είναι πως εάν η επιχείρηση δεν διαθέτει ένα τμήμα 2 ή περισσότερων ατόμων με εξειδίκευση στα εργαλεία του digital marketing καλό είναι να απευθύνεται σε μια εξωτερική συνεργασία. Ο κύριος λόγος είναι ότι μια εξειδικευμένη εταιρεία είναι αυτή που παρακολουθεί όλες τις τάσεις του σύγχρονου digital marketing και το βασικότερο ότι παρακολουθεί και αναλύει την αποτελεσματικότητα των ενεργειών προκειμένου να προβεί στις ανάλογες διορθωτικές κινήσεις. Σε περίπτωση που το budget της επιχείρησης δεν επιτρέπει την εξ' ολοκλήρου ανάθεση σε μια εταιρεία μπορεί να εφαρμόσει ένα "υβριδικό" μοντέλου όπου να χρησιμοποιήσει μέρος των εξειδικευμένων αυτών υπηρεσιών και υπό την καθοδήγηση της να υλοποιήσει τμήμα κάποιων άλλων υπηρεσιών. Σε αντίθετη περίπτωση τα αποτελέσματα μπορεί να μην είναι τα επιθυμητά και να ακουστεί για άλλη μια φορά η φράση: "δοκίμασα το digital marketing άλλα δεν δουλεύει"
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε παλαιότερο άρθρο σχετικά με το πως επιλέγουμε τον σωστό συνεργάτη για το digital marketing της επιχείρησης.
Ο Κύρος Ασφής είναι ο ιδρυτής της Nea Mesa Hotel Τourism Marketing & Sales η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους.
21/09 17:13
Η Selected Hideaways συμμετέχει στην IFTM Διεθνής & Γαλλική αγορά
21/09 17:05
Συνάντηση Όλ. Κεφαλογιάννη με τον ειδικό σύμβουλο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας
21/09 16:13
Ε.Ξ. Θεσσαλονίκης | Πρόσθετος φόρος διαμονής: νομοθέτηση στο πόδι ή συνειδητή επιλογή;
21/09 16:10
ΙΝΣΕΤΕ: 9η Σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων για τον σύγχρονο επαγγελματία του τουρισμού
21/09 16:04
21/09 15:16
Η Google αυξάνει της λειτουργίες της τεχνητής νοημοσύνης στον ταξιδιωτικό προγραμματισμό
21/09 14:27
Απειλή για τον Ελληνικό τουρισμό το «πράσινο» τέλος στα καταλύματα
21/09 13:42
Γερμανικός τουρισμός: Κυριαρχία του all inclusive στις διαδικτυακές κρατήσεις διακοπών
21/09 13:28
Τουρκικός τουρισμός | Τα ξενοδοχεία στην Αλικαρνασσό μείωσαν τις τιμές και αύξησαν τις πληρότητες
21/09 12:37
Τουρισμός | Παρουσίαση ελληνικών προορισμών στην αγορά της Νότιας Αφρικής
21/09 12:22
ΠΟΤ | Παγκόσμιο πρότυπο για τη μέτρηση της βιωσιμότητας του τουρισμού
21/09 12:08
ΣΔΟΕ: Παράνομες επιχορηγήσεις ύψους 2,6 εκατ. ευρώ σε 3 ξενοδοχεία στην Κω, τη Ρόδο και τα Τρίκαλα
21/09 11:23
EasyJet holidays: Για πρώτη φορά επέκταση της σεζόν μέχρι το Νοέμβριο
21/09 11:11
Transavia: Νέα καλοκαιρινή σύνδεση με Θεσσαλονίκη από τις Βρυξέλλες το 2024
21/09 10:54
Εκατομμύρια άνθρωποι θα εγκαταλείψουν τα σπίτια τους μέχρι το 2050 εξαιτίας της κλιματικής κρίσης
21/09 10:50
ΠΟΤ: Ανάκαμψη στο 80% έως 95% των επιπέδων 2019 στον παγκόσμιο τουρισμό το 2023
21/09 10:40
Να μην χαθεί η ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχείων | Μανώλης Γιαννούλης
21/09 10:26
21/09 10:14
Βραχυχρόνιες μισθώσεις | Εγκρίθηκαν οι νέοι κανόνες στην ΕΕ- Χαιρετίζει η Airbnb
21/09 09:53
20/09 17:03
20/09 15:26
Η Μαγιόρκα θα εντοπίζει τις παράνομες μισθώσεις μέσω του οικολογικού φόρου
20/09 14:24
Ένωση Ξενοδοχείων Ηρακλείου | Ζημιογόνα τα περισσότερα ξενοδοχεία - δεν αντέχουν άλλα βάρη!
20/09 13:41
Αυτά είναι τα 50 καλύτερα ξενοδοχεία στον κόσμο για το 2023 – Ένα είναι Ελληνικό!
20/09 13:06
IPK / ITB | Κινεζικός τουρισμός: Ανάκαμψη των εξερχόμενων ταξιδιών το 2024
20/09 12:41
20/09 12:34
20/09 12:29
20/09 12:17
Contiki: Νέα προγράμματα διακοπών στην Ελλάδα το 2024 για νέους και LGBTQIA+
20/09 12:02
Ελληνικός τουρισμός 2023 | Στα 10,3 δισ. ευρώ οι εισπράξεις το 7μηνο, +13,2% έναντι του 2019
20/09 11:38
Ηράκλειο: Υπό την αιγίδα του ΕΟΤ οι «Μέρες Γαστρονομίας 2023
20/09 11:19
ΤΑΙΠΕΔ: Ηλεκτρονική δημοπρασία για την πώληση ακινήτων σε Ιεράπετρα και Θεσσαλονίκη
20/09 10:52
JG Travel Group | Χειμερινές διακοπές 15, 22 και 29 ημερών σε ελκυστικές τιμές σε Κύπρο και Τουρκία
20/09 10:49
Το Skiathos Palace Hotel φιλοξενεί το 6o Παγκόσμιο Συνέδριο Ογκολογίας ACTC2023
20/09 10:32
TUI | Προειδοποίηση για αλλαγές στα ταξίδια στην Ευρώπη λόγω έντονων καιρικών φαινομένων
19/09 19:54
Η οριζόντια αύξηση του φόρου διαμονής υπονομεύει την Εθνική Στρατηγική για τον τουρισμό
19/09 19:41
Κυβέρνηση | Ποια μέτρα οικονομικής και φορολογικής πολιτικής αποφασίστηκαν
19/09 19:16
Ελληνικός Τουρισμός | Εξειδικεύτηκαν τα μέτρα: Τι πληρώνουν ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα και Airbnb
19/09 19:04
Συνάντηση Όλγας Κεφαλογιάννη με τον Βρετανό πρέσβη - Δρομολογείται η υπογραφή συμφωνίας
19/09 15:46
ΥΠΑ | Ρεκόρ επιβατών στα ελληνικά αεροδρόμια τον Αύγουστο και το 8μηνο
19/09 14:49
19/09 13:49
19/09 12:25
19/09 12:08
19/09 12:05
19/09 12:00
19/09 11:42
Τα Αρχαιολογικά Μουσεία Θεσσαλονίκης και Ηρακλείου στον πολιτισμό της αμπέλου και του κρασιού
19/09 11:40
19/09 11:32
Παρουσιάζεται το Ψηφιακό Αποθετήριο Τουριστικού και Πολιτισμικού Περιεχομένου Δήμου Ηρακλείου
19/09 11:22
19/09 10:20
TUI: Στο 95% του 2019 κλείνει το φετινό καλοκαίρι - Επέκταση σεζόν για Ελλάδα και Τουρκία
19/09 09:58
Πρώτο βήμα για ίσους όρους ανταγωνισμού οι εξαγγελίες για τα Airbnb | Όχι οριζόντια το Πράσινο Τέλος
18/09 21:24
10 Urban Roof @ Radisson Blu Park | Η νέα all day φυσική επιλογή του αθηναϊκού lifestyle
18/09 19:04
Το νέο Θέατρο του Λυκαβηττού αποκαλύπτεται μέσα από ένα ατμοσφαιρικό Timelapse 80 δευτερολέπτων
18/09 18:53
18/09 18:44
18/09 16:03
«Democracy & Wellbeing Weekend» στην Costa Navarino, στo πλαίσιo του Athens Democracy Forum
18/09 14:19
FedHATTA: Συνάντηση με Γ. Αποστολόπουλο και Ν.Κελαϊδίτη για την αναβάθμιση του κέντρου της Αθήνας
18/09 14:09
18/09 12:38
ForwardKeys | Ελληνικός τουρισμός 2023: Καλύτερες επιδόσεις το καλοκαίρι από το 2019 και το 2022
18/09 12:25
Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των Ενώσεων Μαρινών Ελλάδας και Λιμένων Ελλάδας
18/09 12:11
18/09 11:58
Τουρίστες νοσηλεύονται μετά από κατανάλωση μολυσμένων ψαριών στη Γαλλία - η ασθένεια αλλαντίαση
18/09 11:48
Πληγέντες: Παράταση και αναστολή καταβολής φορολογικών οφειλών για πολίτες και επιχειρήσεις
18/09 11:22
18/09 11:18
ΕΕ | Ρεκόρ διανυκτερεύσεων στα τουριστικά καταλύματα το α΄εξάμηνο του 2023
18/09 10:46
18/09 10:14
Ε.Ξ. Μαγνησίας | Άμεσα μέτρα στήριξης των ξενοδοχείων- εκατοντάδες ακυρώσεις πολύ μεγάλων ποσών
18/09 10:09
Παγκύπριος Σύνδεσμος Ξενοδόχων | Συναντήσεις στην Αθήνα με ΞΕΕ και Κεφαλογιάννη
18/09 10:00
Διαγωνισμός για την εκμίσθωση του ξενώνα Αγίου Γεωργίου Μακρακώμης
18/09 07:57
18/09 07:54
17/09 14:03
ΠΟΜΙΔΑ | Το σχόλιο για τις εξαγγελίες Μητσοτάκη σχετικά με τα ακίνητα και τα Airbnb
17/09 12:33
Είσοδος πέντε ευρώ για τη Βενετία | «Δεν είμαστε μουσείο» - λένε οι επικριτές της απόφασης
17/09 12:17
16/09 22:10
16/09 14:40
Γερμανικός Τύπος | Θα γίνει η Αθήνα πόλη τουριστών και Airbnb;
16/09 14:29
Η SEAJETS συγχαίρει το πλήρωμα του "SUPER JET" για τη διάσωση 66χρονης στο λιμάνι της Μήλου
15/09 17:25
15/09 17:08
5 bot προσπαθούν να οργανώσουν ένα ταξίδι διακοπών στην Ελλάδα και είναι... απογοήτευση
15/09 17:07
Νέοι Γενικοί Διευθυντές στο Porto Elounda και Elounda Peninsula της οικογένειας Κοκοτού
15/09 15:44
Sunweb France: Η Ελλάδα ήταν ο πιο περιζήτητος προορισμός διακοπών το καλοκαίρι του 2023
15/09 13:18
15/09 12:28
15/09 11:37
Τουρισμός | Ποιες αεροπορικές εταιρείες "έφεραν" τους τουρίστες στα Χανιά το 2023
15/09 11:26
Νέα αύξηση από ΕΚΤ, στο 4,5% το βασικό επιτόκιο - τι προβλέπουν οι αναλυτές
15/09 11:07
15/09 10:30
Μετά από 15 χρόνια ανοίγει σήμερα για το κοινό το ιστορικό θέατρο του Λυκαβηττού
15/09 10:28
H ανταγωνιστικότητα του τουρισμού απαιτεί σημαντικές επενδύσεις στην εκπαίδευση
15/09 09:58
15/09 09:50
Σημαντικές δράσεις της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος στο πλαίσιο της 87ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης
15/09 07:58
15/09 07:12
15/09 07:04
Διημερίδα | Θρησκευτικός τουρισμός στα βήματα του Αποστόλου Παύλου στη Λυδία Φιλίππων
14/09 20:10
Wyndham Hotels | Νέες πλατφόρμες για την αναβάθμιση της εμπειρίας ιδιοκτητών και επισκεπτών
14/09 19:55
14/09 16:43
Αττική Οδός | Προτιμητέος επενδυτής η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ
14/09 16:37
14/09 16:31
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών | Πιστοποίηση στο τελευταίο στάδιο του «Airport Carbon Accreditation»
14/09 16:22
Γερμανικός τουρισμός: Κυριαρχία του all inclusive στις διαδικτυακές κρατήσεις διακοπών
Απειλή για τον Ελληνικό τουρισμό το «πράσινο» τέλος στα καταλύματα
Η Selected Hideaways συμμετέχει στην IFTM Διεθνής & Γαλλική αγορά
Τουρκικός τουρισμός | Τα ξενοδοχεία στην Αλικαρνασσό μείωσαν τις τιμές και αύξησαν τις πληρότητες
ΙΝΣΕΤΕ: 9η Σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων για τον σύγχρονο επαγγελματία του τουρισμού
Συνάντηση Όλ. Κεφαλογιάννη με τον ειδικό σύμβουλο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας
Τουρισμός | Παρουσίαση ελληνικών προορισμών στην αγορά της Νότιας Αφρικής
Η Google αυξάνει της λειτουργίες της τεχνητής νοημοσύνης στον ταξιδιωτικό προγραμματισμό
Να μην χαθεί η ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχείων | Μανώλης Γιαννούλης
Ε.Ξ. Θεσσαλονίκης | Πρόσθετος φόρος διαμονής: νομοθέτηση στο πόδι ή συνειδητή επιλογή;
Βραχυχρόνιες μισθώσεις | Εγκρίθηκαν οι νέοι κανόνες στην ΕΕ- Χαιρετίζει η Airbnb
ΣΔΟΕ: Παράνομες επιχορηγήσεις ύψους 2,6 εκατ. ευρώ σε 3 ξενοδοχεία στην Κω, τη Ρόδο και τα Τρίκαλα
TUI: Στο 95% του 2019 κλείνει το φετινό καλοκαίρι - Επέκταση σεζόν για Ελλάδα και Τουρκία
Ένωση Ξενοδοχείων Ηρακλείου | Ζημιογόνα τα περισσότερα ξενοδοχεία - δεν αντέχουν άλλα βάρη!
ΠΟΤ | Παγκόσμιο πρότυπο για τη μέτρηση της βιωσιμότητας του τουρισμού
EasyJet holidays: Για πρώτη φορά επέκταση της σεζόν μέχρι το Νοέμβριο
IPK / ITB | Κινεζικός τουρισμός: Ανάκαμψη των εξερχόμενων ταξιδιών το 2024
Ελληνικός Τουρισμός | Εξειδικεύτηκαν τα μέτρα: Τι πληρώνουν ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα και Airbnb
ΠΟΤ: Ανάκαμψη στο 80% έως 95% των επιπέδων 2019 στον παγκόσμιο τουρισμό το 2023
Εκατομμύρια άνθρωποι θα εγκαταλείψουν τα σπίτια τους μέχρι το 2050 εξαιτίας της κλιματικής κρίσης
Το Skiathos Palace Hotel φιλοξενεί το 6o Παγκόσμιο Συνέδριο Ογκολογίας ACTC2023
( 0 )