Η Ψηφιακή Παρουσία Τουριστικών Επιχειρήσεων - 7 Βασικά Σημεία
Το digital ή ψηφιακό marketing, όπως αναλύσαμε και σε προηγούμενο άρθρο μας, αποτελείται από ένα σύνολο διαφορετικών ενεργειών που στοχεύει στην επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων της επιχείρησης μας. Η online, ή αλλιώς ψηφιακή, παρουσία των τουριστικών επιχειρήσεων, είναι μια από τις πιο σημαντικές παραμέτρους καθότι οι χρήστες θα έρθουν σε επαφή με κάποια από τα σημεία παρουσίας της επιχείρησης.
Τι στοιχειοθετεί την ολοκληρωμένη online παρουσία μιας τουριστικής επιχείρησης;
1. Ιστοσελίδα (website) της επιχείρησης
Η ιστοσελίδα αποτελεί τον καθρέφτη της επιχείρησης μας. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να δώσουμε μεγάλη έμφαση σε δύο σημεία που σχετίζονται με αυτή:
- Περιεχόμενο
Κατά τη διάρκεια δημιουργίας του περιεχομένου θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη το ύφος της επιχείρησης μας και το κοινό στο οποίο στοχεύουμε. Για να μπορέσουμε να μεγιστοποιήσουμε τα αποτελέσματα μας, θα πρέπει να επιλέξουμε το κατάλληλο φωτογραφικό ή video υλικό που θα αναδεικνύει το χαρακτήρα της επιχείρησης μας. Αυτό που θέλουμε να επιτύχουμε είναι να μεταφέρουμε την εμπειρία διαμονής στο κοινό μας μας και να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον του.
Ιδιαίτερη βαρύτητα θα πρέπει να δώσουμε και στα κείμενο που φιλοξενούνται στην ιστοσελίδα μας καθότι πέρα από την ανάγνωση των επισκεπτών μας, χρησιμοποιούνται από τις μηχανές αναζήτησης για την σχετική κατάταξη της ιστοσελίδας στις σελίδες των αποτελεσμάτων τους.
- Σχεδιασμός ιστοσελίδας
Κατά το σχεδιασμό της ιστοσελίδας μας θα πρέπει να προσφέρουμε το φιλικότερο δυνατό τρόπο πλοήγησης προς το χρήστη. Ουσιαστικά οι πληροφορίες θα πρέπει να είναι δομημένες και ταξινομημένες κατά τέτοιο τρόπο ώστε ο επισκέπτης να έχει έχει εύκολη πρόσβαση στο σύνολο των πληροφοριών με την ελάχιστη δυνατή αναζήτηση.
Σύμφωνα με τελευταίες έρευνες περίπου το 80% των αρχικών ταξιδιωτικών αναζητήσεων εκτελούνται μέσω κινητών συσκευών (κινητά και tablets). Για το λόγο αυτό, πρέπει η ιστοσελίδας μας να είναι φιλική ως προς την πρόσβαση από κινητές συσκευές. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω του responsive ή του mobile first design. Ως responsive εννοούμε την διαμόρφωση της ιστοσελίδας σύμφωνα με τις διαστάσεις της εκάστοτε οθόνης. Δηλαδή τη μετακίνηση φωτογραφιών και κειμένων με στόχο την βέλτιστη παρουσίαση τους στην οθόνη. Στο mobile first σχεδιασμό, εννοούμε την δημιουργία μιας διαφορετικής ιστοσελίδας ειδικά και μόνο για τις κινητές συσκευές. H Google θεωρεί μεγίστης σημασίας αυτό τον παράγοντα, ο οποίος επηρεάζει πολύ τη σειρά κατάταξης της ιστοσελίδας όσον αφορά τις mobile αναζητήσεις.
2. Ολοκληρωμένη και σωστή παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα (social media networks)
Η ραγδαία εξάπλωση και συμμετοχή των χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθιστούν, πλέον, επιβεβλημένη την παρουσία μας σ' αυτά.
- Θα πρέπει να γίνεται προσεκτική επιλογή σε ποια δίκτυα θα συμμετέχουμε ως επιχείρηση. Κύριο κριτήριο επιλογής μας θα πρέπει να είναι το προφίλ του στοχευόμενου κοινού μας και εάν χρησιμοποιούν ή όχι το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο. Για παράδειγμα, η πλατφόρμα του Snapchat έχει μεγαλύτερη απήχηση σε νεανικά κοινά ενώ το Facebook σε μεγαλύτερης ηλικίας κοινά. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως η επιχείρηση μας δεν απαιτείται να έχει παρουσία σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα παρά μόνο σε αυτά τα οποία της ταιριάζουν. Σημαντική παρατήρηση είναι πως το περιεχόμενο με το οποίο τροφοδοτούμε το κάθε δίκτυο θα πρέπει να έχει το κατάλληλο ύφος και τόνο σύμφωνα με το κοινό στο οποίο στοχεύει.
- Δεν περιορίζουμε την παρουσία σας σε ένα μόνο κοινωνικό δίκτυο. Αναφέρουμε αυτό το σημείο διότι συχνά συναντάμε επιχειρήσεις που δηλώνουν ότι διατηρούν παρουσία σε ένα μόνο κοινωνικό δίκτυο (ως επί το πλείστον το Facebook) και θεωρούν ότι κατά αυτό το τρόπο έχουν την πλέον αποτελεσματική και ολοκληρωμένη παρουσία.
- Η ανανέωση του περιεχόμενου μας θα πρέπει να είναι αδιάλειπτη και με περιοδικότητα καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, ακόμα και αν τουριστική μας επιχείρηση είναι σε λειτουργία μόνο συγκεκριμένη σεζόν. Οι επισκέπτες των σελίδων μας στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης θέλουν να έρχονται σε επαφή με ανανεωμένο περιεχόμενο οποιαδήποτε στιγμή εισέλθουν στο προφίλ μας. Αυτό δείχνει μια εικόνα ζωντανής και υγιούς επιχείρησης.
- Δίνουμε μεγάλη έμφαση και προσοχή στο περιεχόμενο. Χρησιμοποιούμε την κατάλληλη γλώσσα γραφής αποφεύγοντας γραμματικά και ορθογραφικά λάθη. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι πελάτες μας αξιολογούν από τη συνολική μας παρουσία.
- Απαντάμε επαγγελματικά σε όλες τις αξιολογήσεις και τα σχόλια που λαμβάνουμε.
3. Παρουσία σε Online Travel Agents (ΟΤΑ) και Meta Search
Στόχος μας αποτελεί η μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση των διαθέσιμων πλατφορμών. Σε αυτή τη λογική θα επιλέξουμε να συμμετάσχουμε σε ΟΤΑ, όπως π.χ. η booking.com και meta search πλατφόρμες όπως το Tripadvisor και η Trivago.
Ο λόγος για τον οποίο θέλουμε να συμμετάσχουμε σε τέτοιες πλατφόρμες, που φαινομενικά ίσως να θεωρούμε ανταγωνιστικές εξαιτίας των υψηλών ποσοστών που παρακρατούν, είναι μεγιστοποιούμε την εμφάνιση μας και τις εκμεταλλευόμαστε ως ένα ακόμα κανάλι εμφάνισης της επιχείρησης μας. \
Δεν πρέπει να παραμελούμε να απαντάμε στις αξιολογήσεις των χρηστών καθότι σύμφωνα με έρευνες το 90% των χρηστών διαβάζουν τις αξιολογήσεις άλλων χρηστών και το 67,7% επηρεάζεται από αυτές.
4. Διάθεση διαφημιστικού budget
Για την αποτελεσματικότερη εκμετάλλευση και υποστήριξη των ψηφιακών ενεργειών μας, καλό είναι να δημιουργήσουμε ένα πλάνο διαφημιστικού εξόδου. Στο σύγχρονο πεδίο ανταγωνισμού είναι ξεκάθαρο πως η επιχείρηση που επενδύει διαφημιστικά στο online περιβάλλον, είναι σίγουρο πως θα επιτύχει τους στόχους της εν αντιθέσει με αυτήν που προτιμά να μην επενδύει σε τέτοιας μορφής ενεργειών. Αξίζει να σημειώσουμε πως το κόστος των online διαφημιστικών ενεργειών είναι από τις οικονομικότερες μορφές διαφήμισης και με το καλύτερο ROI (Return On Investment) δηλαδή επιστροφή αποτελέσματος στην διαφημιστική επένδυση.
5. Αξιοποίηση του Email Marketing
To email marketing αποτελεί έναν από τους πλέον οικονομικούς τρόπους επικοινωνίας, με τους υπάρχοντες ή εν δυνάμει κοινό μας. Σε ότι αφορά τους παλαιότερους πελάτες μας, κρατάμε επαφή ενημερώνοντας τους για ότι νεώτερο συμβαίνει στην επιχείρηση μας και βέβαια προσδίδοντας τους προστιθέμενη αξία μέσω ειδικών προσφορών. Για τους δυνητικούς σας πελάτες, μπορείτε να σχεδιάσετε ειδικές προωθητικές ενέργειες στοχεύοντας να σας δώσουν την email διεύθυνση που θα εκμεταλλευτείτε μελλοντικά. Διαβάστε εδώ ποιά είναι τα οφέλη του email marketing στην digital στρατηγική των τουριστικών επιχειρήσεων.
6. Μέτρηση της αποτελεσματικότητας των ψηφιακών ενεργειών
Το digital marketing σε αντίθεση με το παραδοσιακό marketing πλεονεκτεί καθότι παρέχει τη δυνατότητα της άμεσης άλλα έγκυρης μέτρησης των αποτελεσμάτων. Οι online διαφημιστικές καμπάνες γίνονται μετρήσιμες μέσα από τα εργαλεία που δίνονται όπως Google Analytics. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να γνωρίζουμε ακόμα και πόσοι ήταν οι δέκτες της διαφήμισης και ποιό ποσοστό αυτών αντέδρασε και προχώρησε στην επιθυμητή ενέργεια. Τέτοιες μετρήσεις δεν μας παρέχονται με τόσο μεγάλη ακρίβεια σε διαφημιστικές ενέργειες μέσω περιοδικών, τηλεόρασης και ραδιοφώνου.
7. Επαγγελματισμός και εμπειρία
Η επιλογή του συνεργάτη (είτε εσωτερικού είτε εξωτερικού) θα πρέπει να γίνεται με αυστηρά κριτήρια. Πριν την έναρξη οποιασδήποτε συνεργασία, ζητάμε το ολοκληρωμένο πλάνο που προτίθεται να υλοποιήσει για την digital εικόνα μας και την προώθηση της επιχείρησης μας. Όπως προείπαμε το Digital Marketing των τουριστικών επιχειρήσεων, αποτελείται από ένα συνδυασμό ενεργειών που έχουν ως στόχο την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων.
To 2015, σύμφωνα με έρευνα της Expedia, ο κάθε χρήστης επισκεπτόταν κατά μέσο όρο 38 ιστοσελίδες ξενοδοχείων πριν καταλήξει σε ποια θα κάνει την κράτηση του. Σύμφωνα με νεότερη έρευνα του 2017, που διενήργησε η Fuel Travel ο κάθε χρήστης πριν τη τελική κράτηση επισκέπτεται 4,4 ιστοσελίδες. Είναι ξεκάθαρα πλεόν οτι ο ανταγωνισμός έχει αυξηθεί κατακόρυφα αφού μειώθηκαν κατά 88% οι πιθανότητες να είμαστε μια από τις ιστοσελίδες που θα μας επισκεφθούν. Καθότι το μεγαλύτερο μέρος των online ενεργειών μας στοχεύει να φέρουμε το κοινό στην ιστοσελίδα μας, ο σχεδιασμός και υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης online παρουσίας κρίνεται κάτι παραπάνω από αναγκαίο.
** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency.
10/09 09:34
10/09 07:12
10/09 07:09
10/09 06:59
Διεθνής εκδήλωση ποδηλατικού τουρισμού Brevet Φιλίππων στο πάρκο των Φιλίππων
10/09 06:04
10/09 05:02
09/09 16:00
Γερμανία | Ο υπερτουρισμός θα επηρεάζει τις κρατήσεις, εκτιμούν 2 στους 3 ταξιδιωτικοί πράκτορες
09/09 15:07
CNT: Η Αθήνα στα 41 καλύτερα city break στην Ευρώπη για το 2024
09/09 14:46
09/09 14:34
Ρόδος | Πλατινένια πλακέτα σε ζευγάρι Βρετανών τουριστών - επισκέφτηκε το νησί πάνω από 100 φορές
09/09 14:00
09/09 13:37
Συνάντηση Όλ. Κεφαλογιάννη με τον Υπουργό Οικονομίας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων
09/09 13:29
09/09 13:19
American Airlines: Τα τρία δρομολόγια προς Αθήνα το καλοκαίρι του 2025
09/09 12:25
09/09 12:10
100 νέα ξενοδοχεία θα ανοίξουν στην Τουρκία μέσα στην ερχόμενη διετία
09/09 11:27
Emirates | Open Day πρόσληψης νέων μελών για το πλήρωμα καμπίνας στην Ελλάδα
09/09 11:26
Emirates: Open Day πρόσληψης νέων μελών για το πλήρωμα καμπίνας στην Ελλάδα
09/09 06:42
09/09 06:41
Απογειώθηκε ο τουρισμός της Αλβανίας - Επέκταση του αεροδρομίου των Τιράνων
09/09 06:39
Σύναψη Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ των δήμων Πειραιά και Denpasar της Ινδονησίας
09/09 06:36
09/09 06:34
08/09 22:30
Προβολή της Πιερίας στις Κάτω Χώρες | φιλοξενία Ολλανδών δημοσιογράφων από τον ΠΟΤΑΠ
08/09 22:22
Όλγα Κεφαλογιάννη στη ΔΕΘ | Δημιουργούμε τις συνθήκες για ένα νέο κύκλο τουριστικής ανάπτυξης
08/09 13:13
08/09 07:56
08/09 07:50
08/09 06:06
Στις 21 Σεπτεμβρίου η αναπαράσταση των εκρήξεων του Ηφαιστείου της Σαντορίνης
07/09 10:48
CLIA | Κρουαζιέρα: συνεχής πρόοδος προς τους στόχους περιβαλλοντικής βιωσιμότητας
07/09 10:39
07/09 10:36
06/09 16:19
06/09 16:01
Μελέτη | Διατομεακές συνεργασίες ψηφιακού τουρισμού στην Πελοπόννησο
06/09 15:56
ΞΕΕ: Πρεμιέρα για τον 7ο κύκλο επιτάχυνσης του CapsuleT | Oι 10 νέες startup ομάδες
06/09 15:50
06/09 13:54
06/09 13:35
National Geographic | H Μήλος ιδανικός προορισμός για αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία
06/09 13:31
Διαδικτυακή προβολή για την ενίσχυση της εμπορικής κίνησης στην αγορά της Θεσσαλονίκης
06/09 13:24
Εγκρίθηκε η δυνατότητα πόντισης τεχνητών υφάλων για εμπλουτισμό καταδυτικού πάρκου
06/09 13:21
TOPOSOPHY | Nέα συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών (ETC) για τη Διαχείριση Κρίσεων
06/09 12:53
Ελληνικός τουρισμός: 8% πάνω από πέρυσι οι πτήσεις στην Ελλάδα την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου
06/09 11:24
FEDHATTA: Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ – Ενημέρωση για θέματα κοινού ενδιαφέροντος
06/09 11:23
TUI: Σχέδια για ενίσχυση του τουρισμού στην Τουρκία καθόλη τη διάρκεια του χρόνου
06/09 11:00
ΟΠΕΚΑ: Διανομή των αδιάθετων δελτίων Κοινωνικού και Ιαματικού Τουρισμού, Εκδρομών και Θεάτρου
06/09 10:45
254.213 Τούρκοι επισκέφθηκαν τα νησιά του Β. Αιγαίου μέχρι τον Αύγουστο
06/09 10:39
Θετική γνωμοδότηση υπό όρους για δύο μεγάλες ξενοδοχειακές επενδύσεις στην Κρήτη
06/09 10:04
Παγκόσμιος τουρισμός | WTTC: Πρώτη δύναμη οι ΗΠΑ - Εκτόξευση Κίνας και Ινδίας την επόμενη 10ετία
06/09 06:30
Υπ. Τουρισμού | Ποιοι είναι οι 4 προσωρινοί ανάδοχοι για υπηρεσίες Συμβούλου Διαχείρισης Προορισμών
06/09 06:26
Τα έργα στην έκταση της ΔΕΘ-HELEXPO και η Τεχνική Βοήθεια από το Πράσινο Ταμείο
06/09 06:22
06/09 06:20
Συναντήσεις για τον τουρισμό στη Κωνσταντινούπολη από το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης
06/09 06:16
Η ελληνική παράσταση «Women of Passion, Women of Greece» σε 4 πόλεις της Κίνας
06/09 06:13
05/09 19:04
Αεροδρόμιο Αθήνας | Απογειώθηκε η επιβατική κίνηση τον Αύγουστο και το 8μηνο
05/09 18:00
05/09 17:36
American Airlines | Nέο δρομολόγιο Αθήνα - Charlotte Β. Καρολίνας το 2025
05/09 16:42
Ευρωπαϊκός τουρισμός: Πάνω από το 50% των online κρατήσεων στα ανεξάρτητα ξενοδοχεία είναι απευθείας
05/09 16:18
Η προκήρυξη για την εισαγωγή σπουδαστών στις Σχολές Ξεναγών Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Ρόδου
05/09 16:14
05/09 16:12
Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας ανέθεσε τις υπηρεσίες Τουριστικού Συμβούλου στη Μάγια Τσόκλη
05/09 15:21
05/09 14:22
airBaltic: Δύο νέα δρομολόγια προς Μύκονο και Ρόδο το καλοκαίρι του 2025
05/09 14:01
Δεύτερη στην Ευρώπη σε καθυστερήσεις πτήσεων η Ελλάδα το καλοκαίρι του 2024
05/09 13:31
Ιφιγένεια η εν Αυλίδι του Ευριπίδη Timofei Kulyabin | 9 & 10 Σεπτεμβρίου στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού
05/09 12:29
Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Πιλοτική εφαρμογή σε εστίαση και τουρισμό εντός του Σεπτεμβρίου
05/09 12:12
05/09 12:04
Γερμανία: Αναβρασμός για τους φόρους στις αερομεταφορές - «Έχουμε μείνει πίσω μια 10ετία»
05/09 11:40
05/09 11:40
05/09 11:32
05/09 11:18
TUI Αυστρίας: Ηγέτιδα της σεζόν του 2024 η Ελλάδα - «Δεν έχουμε ξαναδεί τέτοιους αριθμούς»
05/09 11:14
Περιμένουμε ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος των βραχυχρόνιων μισθώσεων
05/09 11:09
05/09 11:00
Σουηδία: Τέλος στον «άδικο» και «επιβλαβή» φόρο πτήσεων – Στόχος να αυξηθούν οι πτήσεις
05/09 11:00
ΥΠΑ: 495 νέα συστήματα επικοινωνιών VHF στους σταθμούς αεροναυτιλίας και στα αεροδρόμια
05/09 10:23
05/09 07:40
Κάρπαθος: Επισκέψεις δημοσιογράφων μέσα στον Σεπτέμβριο για τουριστική προβολή
05/09 07:34
ΕΟΤ: 100.000 ευρώ για τουριστική προβολή μέσω του Ράλλυ Ακρόπολις
05/09 07:31
05/09 07:29
05/09 07:24
04/09 18:56
04/09 17:47
04/09 17:46
Ήρθαν οι Generation-cations: Η νέα τάση στα ταξίδια δίνει προτεραιότητα στους οικογενειακούς δεσμούς
04/09 17:17
Συνάντηση ΣΕΤΕ με τον Υπουργό Εσωτερικών - στο επίκεντρο η ανταποδοτικότητα των τελών και οι DMOs
04/09 17:00
04/09 16:58
04/09 16:35
Αναδιαμορφώνεται η είσοδος στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού
04/09 15:38
Expedia: Αυτοί είναι οι αδικημένοι στα ταξίδια – Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις
04/09 15:23
Lufthansa | Πιλοτικό πρόγραμμα για την επαναφορά δωρεάν ποτών σε πτήσεις μικρών αποστάσεων
04/09 15:16
04/09 14:27
Ο Δ. Φραγκάκης αναλαμβάνει την προεδρία του αναπτυξιακού οργανισμού της Περιφέρειας Αττικής
04/09 13:57
Πρόστιμα 8,5 εκατ. ευρώ σε παραλίες για παραβάσεις - οι τρεις περιοχές, με τα υψηλότερα πρόστιμα
04/09 11:42
Τουρισμός: Από πλούσιους ταξιδιώτες οι μισές δαπάνες στην αγορά τουρ και δραστηριοτήτων
04/09 11:10
04/09 10:35
Ελληνικός Τουρισμός | Έκθεση Mabrian- Mindhaus: Οι αναδυόμενοι προορισμοί πρωτοστατούν στην ανάπτυξη
04/09 06:57
04/09 06:12
Η πρόσβαση στα φαράγγια Κοτσιφού και Κουρταλιώτη στο Ρέθυμνο
04/09 06:01
Ρόδος | Πλατινένια πλακέτα σε ζευγάρι Βρετανών τουριστών - επισκέφτηκε το νησί πάνω από 100 φορές
Γερμανία | Ο υπερτουρισμός θα επηρεάζει τις κρατήσεις, εκτιμούν 2 στους 3 ταξιδιωτικοί πράκτορες
CNT: Η Αθήνα στα 41 καλύτερα city break στην Ευρώπη για το 2024
Διεθνής εκδήλωση ποδηλατικού τουρισμού Brevet Φιλίππων στο πάρκο των Φιλίππων
Συνάντηση Όλ. Κεφαλογιάννη με τον Υπουργό Οικονομίας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων
American Airlines: Τα τρία δρομολόγια προς Αθήνα το καλοκαίρι του 2025
100 νέα ξενοδοχεία θα ανοίξουν στην Τουρκία μέσα στην ερχόμενη διετία
Όλγα Κεφαλογιάννη στη ΔΕΘ | Δημιουργούμε τις συνθήκες για ένα νέο κύκλο τουριστικής ανάπτυξης
Στις 21 Σεπτεμβρίου η αναπαράσταση των εκρήξεων του Ηφαιστείου της Σαντορίνης
Emirates | Open Day πρόσληψης νέων μελών για το πλήρωμα καμπίνας στην Ελλάδα
Απογειώθηκε ο τουρισμός της Αλβανίας - Επέκταση του αεροδρομίου των Τιράνων
Σύναψη Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ των δήμων Πειραιά και Denpasar της Ινδονησίας
( 0 )