Πόσα χρήματα πρέπει να διαθέσουμε σε digital marketing ενέργειες για το ξενοδοχείο ή την τουριστική επιχείρηση μας;
![Πόσα χρήματα πρέπει να διαθέσουμε σε digital marketing ενέργειες για το ξενοδοχείο ή την τουριστική επιχείρηση μας;](https://www.tornosnews.gr/files/Digital/digital_marketing_spending_477786379.jpg)
Όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες και στελέχη διαφόρων τουριστικών επιχειρήσεων αντιλαμβάνονται την δύναμη, αξία και αποτελεσματικότητα του digital marketing. Ένα καίριο όμως ερώτημα το οποίο προκύπτει, είναι πόσα χρήματα θα πρέπει να διαθέσουμε για τις digital marketing ενέργειες μας;
Πριν ξεκινήσουμε θεωρώ όμως σκόπιμο να ξεκαθαρίσουμε τι είναι το digital marketing. Αν και είχαμε αναφερθεί σε παλαιότερο σχετικό άρθρο μας σχετικά με τα 7 βασικά σημεία της ψηφιακής παρουσίας των τουριστικών επιχειρήσεων, θα αναφερθούμε στα κύρια συστατικά τα οποία λαμβάνουν μέρος σε μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική.
Μία σωστή digital marketing στρατηγική διαμορφώνεται σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε επιχείρησης. Δεν υπάρχουν φασόν λύσεις (και έχουμε δει να κυκλοφορούν αρκετές τέτοιες προτάσεις στο internet). Τα εργαλεία που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είναι τα εξής:
- Η ιστοσελίδα της επιχείρησης (εκεί καταλήγουν όλες οι ενέργειες μας)
- Search Engine Optimization (τεχνικές βελτιστοποίησης σειράς κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης)
- Οι social media λογαριασμοί της επιχείρησης
- Email Marketing
- Content Marketing (αν και παραδοσιακά το content marketing αναφέρεται στην δημιουργία blog άρθρων, θα ήθελα να προεκτείνω στη δημιουργία οποιασδήποτε μορφής περιεχομένου)
- Χρήση διαφόρων widget, δηλαδή εργαλείων που μπορεί να βοηθήσει την επίτευξη των στόχων μας
- Χρήση διαφόρων bloggers (αποφεύγω τη λέξη influencer γιατί μου δημιουργεί μια αποστροφή)
- Δημιουργία apps (κοινώς applications)
- Σχεδιασμό και εκτέλεση διαφημιστικών καμπανιών (σε επίπεδο Social Media και Μηχανών Αναζήτησης)
- Παρουσία σε ΟΤΑ's και Meta Search Engines, οπως π.χ. Booking.con, Expedia, Tripadvisor, Trivago κ.α.)
- ...και βέβαια την ανάλυση των στατιστικών στοιχείων που μπορούμε να συλλέξουμε
Νομίζω πως είναι απόλυτο ξεκάθαρο πως digital marketing δεν είναι μόνο η παρουσία σε ένα ή και περισσότερα κοινωνικά δίκτυα.
Επίσης να ξεκαθαρίσουμε πως το digital marketing αποτελεί μέρος της γενικότερης marketing στρατηγικής της επιχείρησης (προτείνω να διαβάσετε το σχετικό άρθρο "Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing".
Επειδή ενδεχομένως οι λέξεις στρατηγική, ανάλυση και η εν γένει γενικότερη χρήση της τεχνολογίας να ήχουν βαρύγδουπα και να δημιουργούν το αίσθημα της αποστροφής (γνωστό και ως "που πάω να μπλέξω") σε μικρότερου μεγέθους επιχειρήσεις, θα δηλώσουμε ότι όποιοι υοθετούν σύγχρονες πρακτικές είναι και αυτοί που ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό τους.
Ας πάμε να δούμε λοιπόν και το κύριο ζητούμενο του άρθρου μας. Πόσα χρήματα θα πρέπει να επενδύσουμε για τις digital marketing ενέργειες της επιχείρησης μας;
Επειδή προαναφέραμε πως το digital marketing αποτελεί μέρος της γενικότερης marketing στρατηγικής θεωρώ αυτονόητο να αναφέρω πως οι περισσότερες επιχειρήσεις διαθέτουν από το 5% έως και 15% του τζίρου τους για marketing σκοπούς. Από αυτό το ποσοστό θα πρέπει να διαθέτουμε από το 35% έως και 45% για digital marketing ενέργειες. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε πως η τάση δείχνει πως το digital marketing έχει αρχίσει να απορροφά και μεγαλύτερο ποσοστό από το συνολικό marketing κονδύλι που διαθέτουν οι επιχειρήσεις. Αυτό συμβαίνει καθότι η "μαγεία" του digital είναι ότι έχουμε απολύτως μετρήσιμα αποτελέσματα. Και για να σας φέρω ένα παράδειγμα: Εάν διαθέτατε 1.000€ θα προτιμούσατε να διαφημιστείτε σε ένα περιοδικό ή να εκτελέσετε μια ψηφιακή διαφημιστική ενέργεια; Θα χαρώ ιδιαίτερα να δω τις απαντήσεις σας κάτω από την συγκεκριμένη ανάρτηση στη Facebook ομάδα μας Digital Marketing για την Τουριστική Οικονομία.
Σε επόμενο άρθρο μας θα αναλύσουμε πως θα μπορούσαμε να "σπάσουμε" το digital marketing budget μας στις διάφορες ενέργειες άλλα ίσως θα σας ενδιέφερε να διαβάσετε το άρθρο μας "Πόσο κοστίζει το social media marketing;"
** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία.
26/07 18:04
Επιθέσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων
26/07 17:40
Συμφωνία μεταξύ Υπ. Τουρισμού και ΞΕΕ για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού
26/07 15:00
Γερμανικός Τύπος | Η Σπαρτιάτισσα Κυνίσκα: Η πρώτη γυναίκα Ολυμπιονίκης
26/07 13:52
Ο πρώην CEO της TUI Γερμανίας γίνεται επικεφαλής του ξενοδοχειακού σκέλους του DERTOUR
26/07 11:40
DERTOUR: Τρίτος πιο περιζήτητος προορισμός η Ελλάδα το καλοκαίρι, 15% επάνω οι ταξιδιώτες από πέρυσι
26/07 11:36
26/07 10:57
26/07 10:43
26/07 07:17
26/07 07:15
Παρουσίαση του οινοτουριστικού προϊόντος της Μακεδονίας στο Βελιγράδι
26/07 07:14
Δήμος Δωρίδος: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
26/07 07:12
26/07 07:09
25/07 16:20
ΕΞΑΑΑ | Τα ξενοδοχεία 3 αστέρων είχαν την υψηλότερη πληρότητα στην Αθήνα το α΄εξάμηνο
25/07 15:30
25/07 15:05
Zagori Mountain Running 2024: Ρεκόρ συμμετοχών με πάνω από 2.800 δρομείς από 35 χώρες
25/07 14:30
25/07 13:34
6 documentary-style travel videos μας ταξιδεύουν στις παραδοσιακές τέχνες της Αθήνας
25/07 12:22
Which? | «Πιθανόν παραπλανητικές» τακτικές στις κρατήσεις μέσω Expedia και Hotels.com
25/07 12:18
Η Επιτροπή εκταμίευσε 2,3 δισ. ευρώ προς την Ελλάδα στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανάκαμψης
25/07 12:01
Πάνω από 4.500 έλεγχοι καταγγελιών σε 150 παραλίες όλης της χώρας - 20 σφραγίσεις
25/07 12:01
25/07 11:36
Περιφέρεια Αττικής: 48 εκατ. ευρώ για έργα Πολιτισμού στο Λεκανοπέδιο - Ώθηση στον θεματικό τουρισμό
25/07 11:18
25/07 10:36
25/07 10:30
Success Story: Selected Hideaways – Εταιρεία Διαχείρισης Ξενοδοχείων & Βιλών
25/07 07:31
Πού μελετάται να τοποθετηθούν και γιατί 30 κάμερες στην Πάρο
25/07 07:27
Δήμος Πύργου: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
25/07 07:26
Συμπόσιο Γλυπτικής του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θ. Παπαγιάννης στα Τζουμέρκα
25/07 07:24
Δήμος Παγγαίου: Διαγωνισμός για εκμίσθωση έκτασης με χρήση κάμπινγκ
25/07 07:18
24/07 23:45
Έρευνα ΕΛΣΤΑΤ | 5 εκατ. ημεδαποί ταξιδιώτες το 2023, 3,5 δισ. ευρώ οι δαπάνες
24/07 23:21
24/07 17:14
ΥΠΑ: Σε εξέλιξη σχέδια αναβάθμισης υποδομών στο αεροδρόμιο Καρπάθου
24/07 14:16
Korean Air: Πτήσεις τσάρτερ Σεούλ – Αθήνα για Αύγουστο και Σεπτέμβριο
24/07 14:04
Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση για Ελλάδα από πέρυσι – Πόλος έλξης τα πολυτελή ξενοδοχεία
24/07 13:21
24/07 11:59
24/07 11:41
Handelsblatt | Οι μικροεπιχειρήσεις «φρενάρουν» την ελληνική οικονομία
24/07 11:40
Πώς οι αρωματικές ξενοδοχειακές σειρές αναβαθμίζουν την εμπειρία φιλοξενίας
24/07 11:26
24/07 10:52
Κέρκυρα: Χωρίς νερό ο Άγιος Γόρδιος – Πρόβλημα με τις γεωτρήσεις
24/07 10:21
24/07 07:18
Air Haifa: Νέα αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στο Ισραήλ, με πτήσεις για Ελλάδα και Κύπρο
24/07 07:15
210 κιλά χταπόδι στις Γιορτές Ψαρά, Χταποδιού και Θάλασσας στη Λέσβο
24/07 07:10
Γιατί συγκεντρώθηκε υπερβολικός όγκος παλαιών στρωμάτων σε κοινόχρηστους χώρους της Σίφνου
24/07 07:05
24/07 07:02
Δήμος Ζαγοράς – Μουρεσίου: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
23/07 20:39
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Ιταλοί και Αμερικανοί ηγούνται στις αυξητικές επιδόσεις του α΄πενταμήνου
23/07 17:08
23/07 15:06
Έρευνα: 9 στους 10 ταξιδιώτες επιλέγουν ξενοδοχείο με κριτήριο την αειφορία
23/07 14:36
23/07 13:38
Heraklion Flavors: Το επιτυχημένο Φεστιβάλ Γαστρονομίας «βεγγέρισε» στους Κάτω Ασίτες
23/07 13:36
23/07 12:40
easyJet: Στις 18 Ιουλίου κορυφώθηκαν τα ταξίδια των Βρετανών – Αύξηση της ζήτησης για Σκιάθο
23/07 12:22
Ethiopian Airlines: 3 οι εβδομαδιαίες συνδέσεις Αθήνα - Αντίς Αμπέμπα το α’ 3μηνο του 2025
23/07 12:04
Χορηγία drones προς την Περιφέρεια Ανατολικής Mακεδονίας Θράκης για αντιπυρική προστασία
23/07 11:07
ΤΑΙΠΕΔ | 10 εκατ. ευρώ για να γίνουν πιο "πράσινα" τα λιμάνια Ραφήνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας
23/07 10:35
ΕΕ | Μεγαλύτερη σαφήνεια στα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών
23/07 09:46
23/07 07:40
23/07 07:38
Ηνωμένο Βασίλειο: Ρυθμός ανάπτυξης υψηλότερος του αναμενόμενου
23/07 07:30
23/07 07:29
Συνεργασία Υπουργείου Τουρισμού με Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών για την τουριστική εκπαίδευση
23/07 07:27
Δήμος Φαιστού: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
22/07 22:50
Όλγα Κεφαλογιάννη | Ενισχύσεις για αναβάθμιση ή δημιουργία νέων εγκαταστάσεων ιαματικού τουρισμού
22/07 19:45
ΕΠΟΤ | Εκδήλωση στη Ρόδο: «Ολιστική Βιώσιμη Ανάπτυξη | από την Παραγωγή στη Γαστρονομία – Φιλοξενία»
22/07 19:41
Θρησκευτικός τουρισμός | Ενίσχυση της συνεργασίας ΕΟΤ - Αρχιεπισκοπής Αθηνών για την προώθησή του
22/07 16:43
22/07 14:55
Σε εξέλιξη μέτρα αναβάθμισης του αεροδρομίου Νάξου και η τεχνική μελέτη για τον νέο αεροσταθμό
22/07 13:55
22/07 13:05
22/07 12:17
22/07 11:52
22/07 11:42
Ελληνικός τουρισμός 2024: 531 εκατ. περισσότες εισπράξεις από πέρυσι το α’ 5μηνο
22/07 11:10
22/07 10:39
22/07 10:39
Sani/Ikos | Άντληση 350 εκατ. ευρώ από έκδοση ομολόγου - Ξένοι θεσμικοί υπερκάλυψαν 3 φορές το ποσό
22/07 10:22
Ryanair: Κέρδισε δίκη κατά της Booking.com για παραπλανητικές πρακτικές
22/07 10:06
22/07 09:57
Condor | Νέες πτήσεις προς ελληνικούς προορισμούς το καλοκαίρι του 2025
22/07 07:57
22/07 07:05
Δήμος Μεγανησίου: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
22/07 07:02
22/07 07:00
22/07 06:07
Πράσινο φως για επενδύσεις στο Ξενία και την Ιαματική Πηγή στα Λουτρά Κύθνου
21/07 12:39
21/07 12:16
21/07 11:56
Δήμος Επιδαύρου: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
21/07 11:55
20/07 22:18
20/07 13:16
Κυπριακός τουρισμός | «Έξυπνος» προορισμός η Πάφος με την τοποθέτηση ψηφιακών πινακίδων
20/07 13:03
20/07 12:58
Μ. Κόνσολας | «Νέα δέσμη κινήτρων για τους γιατρούς που θα υπηρετούν στα νοσοκομεία των νησιών»
20/07 12:50
O Σύνδεσμος Ξενοδόχων Κρήτης καταδικάζει περιστατικό ξυλοδαρμού τουριστών - προσφορά δωρεάν διακοπών
20/07 12:39
Ε.Ξ. Ρόδου | Τοπική συνάντηση των ξενοδοχείων Φαληρακίου & Καλλιθέας
20/07 12:36
20/07 12:34
Ισπανία: Η αύξηση των τουριστικών μεγεθών αυξάνει τον ρυθμό ανάπτυξης
19/07 17:55
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 | grape - Greek Agora of Performance, 21 – 25 Ιουλίου
19/07 16:05
Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση για Ελλάδα από πέρυσι – Πόλος έλξης τα πολυτελή ξενοδοχεία
Επιθέσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων
DERTOUR: Τρίτος πιο περιζήτητος προορισμός η Ελλάδα το καλοκαίρι, 15% επάνω οι ταξιδιώτες από πέρυσι
Ο πρώην CEO της TUI Γερμανίας γίνεται επικεφαλής του ξενοδοχειακού σκέλους του DERTOUR
Γερμανικός Τύπος | Η Σπαρτιάτισσα Κυνίσκα: Η πρώτη γυναίκα Ολυμπιονίκης
Συμφωνία μεταξύ Υπ. Τουρισμού και ΞΕΕ για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού
Παρουσίαση του οινοτουριστικού προϊόντος της Μακεδονίας στο Βελιγράδι
Success Story: Selected Hideaways – Εταιρεία Διαχείρισης Ξενοδοχείων & Βιλών
Δήμος Δωρίδος: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Ισπανία: Η αύξηση των τουριστικών μεγεθών αυξάνει τον ρυθμό ανάπτυξης
6 documentary-style travel videos μας ταξιδεύουν στις παραδοσιακές τέχνες της Αθήνας
Air Haifa: Νέα αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στο Ισραήλ, με πτήσεις για Ελλάδα και Κύπρο
Zagori Mountain Running 2024: Ρεκόρ συμμετοχών με πάνω από 2.800 δρομείς από 35 χώρες
ΕΞΑΑΑ | Τα ξενοδοχεία 3 αστέρων είχαν την υψηλότερη πληρότητα στην Αθήνα το α΄εξάμηνο
( 0 )