Ξενοδοχεία: «Ανοίγει ο ασκός του Αιόλου» για αποζημιώσεις στους ταξιδιώτες με ακύρωση υπηρεσιών λόγω COVID

16 Jan 2023, 14:48 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Ξενοδοχεία: «Ανοίγει ο ασκός του Αιόλου» για αποζημιώσεις στους ταξιδιώτες με ακύρωση υπηρεσιών λόγω COVID

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (CJEU) ανοίγει την πόρτα σε χιλιάδες τουρίστες που επλήγησαν από τις επιπτώσεις της πανδημίας στα ταξίδια, να διεκδικήσουν επιστροφή του τιμήματος που είχαν καταβάλλει για συνδυαστικά ταξίδια.

Η διεκδίκηση αυτή θεμελιώνεται με απόφαση του Δικαστηρίου σε υπόθεση δύο τουριστών οι οποίοι ταξίδεψαν στη Γκραν Κανάρια το 2020 όπου δεν μπορούσαν να μετακινηθούν ελεύθερα λόγω των περιορισμών και επιπλέον δεν μπορούσαν να απολαύσουν τις υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στο δεσμευμένο τουριστικό πακέτο, για το οποίο ζήτησαν επιστροφή χρημάτων.

Το Δικαστήριο αναγνωρίζει το δικαίωμα για μείωση της τιμής του ταξιδιού όταν η διαφωνία του πελάτη σχετικά με τις υπηρεσίες οφείλεται σε περιορισμούς που επιβάλλονται από την εταιρεία που τις προσφέρει, ακόμη και αν, στην περίπτωση αυτή, στόχος ήταν να περιοριστεί η εξάπλωση του COVID-19.

Έτσι, η απόφαση επιβεβαιώνει ότι ο ταξιδιώτης θα είναι σε θέση να ανακτήσει μεγάλο μέρος της επένδυσης που έχει πραγματοποιήσει, εκτός εάν ο διοργανωτής αποδείξει ότι η έλλειψη συμμόρφωσής του οφείλεται στον ίδιο τον πελάτη. Η μείωση της τιμής πρέπει να καθοριστεί σε αντιστοιχία με την αξία των ακυρωμένων υπηρεσιών που είχαν αρχικά συμπεριληφθεί στο ταξίδι.

Η υπόθεση που διερεύνησε το Δικαστήριο ήταν η ακόλουθη: Ζευγάρι τουριστών έκανε κράτηση συνδυαστικού ταξιδιωτικού πακέτου με τον FTI Touristik, διάρκειας δύο εβδομάδων στη Γκραν Κανάρια, μεταξύ 13 και 27 Μαρτίου 2020. Το ξέσπασμα της πανδημίας οδήγησε σε αναγκαστική ακύρωση του ταξιδιού τη στιγμή που οι ταξιδιώτες βρίσκονταν ήδη στην Ισπανική επικράτεια, όπου παρέμειναν περιορισμένοι στο δωμάτιό τους τις περισσότερες ημέρες των διακοπών, μετά την κήρυξη κατάστασης συναγερμού στις 14 Μαρτίου.

Τέσσερις ημέρες αργότερα επέστρεψαν στη χώρα καταγωγής τους και ζήτησαν αναλογική μείωση 70% της τιμής του ταξιδιού. Η εταιρεία δεν συμφώνησε να επιστρέψει αυτό το ποσό, θεωρώντας ότι οι περιορισμοί των υπηρεσιών της εκτελέστηκαν προκειμένου να μην προκληθεί «γενικός κίνδυνος υγείας». Ωστόσο, το Δικαστήριο έκρινε ότι «δεν ήταν σημαντικό» ότι επιβλήθηκαν περιορισμοί στον προορισμό, καθώς αυτό δεν ήταν ευθύνη των πελατών.

Πλέον εναπόκειται στο Περιφερειακό Αστικό και Ποινικό Δικαστήριο του Μονάχου I να αξιολογήσει εάν το κλείσιμο των πισίνων του εν λόγω ξενοδοχείου, η ακύρωση του προγράμματος ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων ή η αδυναμία πρόσβασης στις παραλίες της Γκραν Κανάρια αποτελούν λανθασμένη εκτέλεση του ταξιδιωτικού συμβολαίου.

 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα