Booking.com: Το 60% των ταξιδιωτών LGBTQ+ έχουν βιώσει διακρίσεις στα ταξίδια – Πώς επιλέγουν διακοπές

11 Jun 2024, 12:59 | ΤΑΣΕΙΣ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Booking.com: Το 60% των ταξιδιωτών LGBTQ+ έχουν βιώσει διακρίσεις στα ταξίδια – Πώς επιλέγουν διακοπές

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Περισσότεροι από τους μισούς (59%) ταξιδιώτες LGBTQ+ έχουν βιώσει διακρίσεις στα ταξίδια, με το ποσοστό να ανεβαίνει στο 63% για όσους έχουν κάνει φανερή την σεξουαλική τους προτίμηση, στο 64% για όσους έχουν σύντροφο και στο 68% για όσους θεωρούν τον εαυτό τους υποστηρικτή στα δικαιώματα της κοινότητας LGBTQ+.

Οι ταξιδιώτες αυτοί αναμένουν κάποιας μορφής συμπεριφορά διάκρισης τόσο από συνταξιδιώτες τους (55%) όσο και από τους κατοίκους του προορισμού (57%).

Παράλληλα, το 51% αναφέρει ότι επειδή ανήκει στην κοινότητα LGBTQ+ νιώθει μεγαλύτερη ανασφάλεια στα ταξίδια, με το ποσοστό τους να ανεβαίνει στο 64% για τους τρανσέξουαλ, στο 57% για τους intersex και στο 56% για τους non-binary.

Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποίησε η Booking.com τον Απρίλιο και το Μάιο του 2024 σε δείγμα 11.469 ταξιδιωτών LGBTQ+ από 27 χώρες.

Το 66% έχει ως κύρια ανησυχία την επιλογή καταλύματος που ταιριάζει στον προϋπολογισμό διακοπών του και πάνω από 3 στους 5 (63%) πιστεύουν ότι ο αμέσως επόμενος σημαντικός παράγοντας είναι να μπορέσουν να είναι ο αυθεντικός εαυτός τους στα ταξίδια.

Το 55% θεωρεί σημαντικό παράγοντα την τοπική νομοθεσία ενός προορισμού σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα LGBTQ+, την ισότητα και το γάμο. Το 51% εξετάζει εάν ο προορισμός είναι περισσότερο ή λιγότερο φιλικός στα LGBTQ+ άτομα από τη χώρα καταγωγής τους και το 50% εξετάζει τι έχει ακούσει ή διαβάσει στις ειδήσεις σχετικά με εμπειρίες για ξένους ταξιδιώτες LGBTQ+.

Αυτές οι ανησυχίες έχουν σαφή επιρροή στις αντιλήψεις και τη λήψη αποφάσεων των ταξιδιωτών LGBTQ+, με το 43% των ερωτηθέντων να έχουν ακυρώσει ταξίδι τον περασμένο χρόνο αφού διαπίστωσαν ότι ο προορισμός δεν στηρίζει τους LGBTQ+ κατοίκους του. Αυτό είναι πιο διαδεδομένο στους γονείς LGBTQ+ (48%) σε σύγκριση με τους μη γονείς (40%), αλλά ακόμη περισσότερο στους διεμφυλικούς (59%) και ιντερσεξ (56%) ταξιδιώτες. Από την άλλη πλευρά, περισσότεροι από τους μισούς (56%) LGBTQ+ ταξιδιώτες έχουν κάνει κράτηση για ταξίδι τους τελευταίους 12 μήνες σε προορισμό που θεωρείται υποστηρικτικός προς του κατοίκους LGBTQ+, με τους millennials να είναι πιο πιθανό να ταξιδέψουν εκεί (62% ) και τη silent generation λιγότερο (21%).

Εάν τους δοθεί η επιλογή, πάνω από το ήμισυ (57%) δηλώνουν ότι προτιμούν να επισκέπτονται προορισμούς όπου ο τουρισμός LGBTQ+ είναι ήδη εδραιωμένος, σε σύγκριση με το 43% που προτιμούν τοποθεσίες όπου η παρουσία τους θα μπορούσε να συμβάλει στη διεύρυνση της κοινωνικής ευαισθητοποίησης και αποδοχής. Το zeitgeist παίζει επίσης ρόλο στη λήψη αποφάσεων: σχεδόν τα δύο τρίτα (65%) των LGBTQ+ ταξιδιωτών λένε ότι είναι πιο πιθανό να κάνουν κράτηση για ταξιδιωτικές εμπειρίες εμπνευσμένες από την ποπ κουλτούρα LGBTQ+ με τους millennials (70%) να οι πιο φανατικοί.

Μόλις αποφασιστεί ο προορισμός, οι ταξιδιώτες LGBTQ+ λαμβάνουν πρόσθετα προληπτικά μέτρα για να μετριάσουν τις ανησυχίες τους σχετικά με πιθανές διακρίσεις κατά τη διάρκεια της πτήσης. Σχεδόν ένας στους τρεις (31%) είχε αρνητική εμπειρία με συνεπιβάτη του σε πτήση, που σχετίζεται άμεσα με την ταυτότητά του, ενώ το 36% εξέφρασε ανησυχία για την ιδέα να καθίσει δίπλα σε έναν ξένο φοβούμενο την αντίδραση ή τη συμπεριφορά του απέναντί ​​του. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους τρανς (57%), ιντερσεξ (48%) ή non-binary (44%). Ως εκ τούτου, το 46% των ταξιδιωτών LGBTQ+ επιλέγουν μια συγκεκριμένη θέση εκ των προτέρων για να ελαχιστοποιήσουν την αλληλεπίδραση με άλλους από το φόβο των διακρίσεων, ενέργεια που γίνεται πιο συχνά από άτομα που είναι transgender (61%), intersex (55%) και nonbinary ( 50%).

Οι ταξιδιώτες LGBTQ+ υιοθετούν περσόνες για να προστατευτούν στα ταξίδια τους. Τα δύο πέμπτα (40%) των LGBTQ+ ταξιδιωτών αναφέρουν ότι τροποποιούν πτυχές της εμφάνισης και της συμπεριφοράς τους για να αποφύγουν πιθανές διακρίσεις ή ανεπιθύμητη προσοχή, ενώ το 41% ​​έχει δημιουργήσει ένα alter-ego για διαφορετικά περιβάλλοντα όταν ταξιδεύει. Αυτό συμβαίνει συχνότερα με τους διεμφυλικούς ταξιδιώτες (59%) και τις λεσβίες (47%). Ο κύριος λόγος που οι ταξιδιώτες δημιούργησαν ένα alter-ego ήταν για να προστατεύσουν τον εαυτό τους και να αισθάνονται ασφαλείς (43%), με έναν στους τρεις (35%) να το κάνει για να προσαρμοστεί στις πολιτιστικές ευαισθησίες που μπορεί να υπάρχουν σε έναν προορισμό.

Πέρα από τις δικές τους αποφάσεις, οι ταξιδιώτες LGBTQ+ αναγνωρίζουν την πρόοδο στον ταξιδιωτικό κλάδο, με το 73% να αναφέρει ότι η εντονότερη συμπερίληψη τους έχει κάνει να αισθάνονται πιο άνετα όταν ταξιδεύουν. Αυτό ισχύει περισσότερο για όσους έχουν αποκαλύψει τις σεξουαλικές τους προτιμήσεις (76%) αλλά και στο 65% αυτών που δεν το έχουν κάνει. Τα ταξίδια σε προορισμούς που διαθέτουν επαρκή νομοθεσία διευκολύνουν το αίσθημα συμπερίληψης και αυτό αντανακλάται στις αλληλεπιδράσεις με όσους εργάζονται στον ταξιδιωτικό κλάδο: το 83% των ταξιδιωτών LGBTQ+ αισθάνονται άνετα όταν φτάνουν στο check in στο κατάλυμά τους, το 80% όταν έχουν αλληλογραφία με οικοδεσπότες καταλυμάτων και αεροπορικές εταιρείες και το 82% όταν αλληλεπιδρούν με επαγγελματίες της φιλοξενίας στον προορισμό τους, όπως ξεναγούς, αεροσυνοδούς και οδηγούς ταξί. Επιπλέον, όταν ρωτήθηκαν ποια χαρακτηριστικά θα ήθελαν να υιοθετήσουν οι ταξιδιωτικές εταιρείες για να βελτιώσουν τις μελλοντικές ταξιδιωτικές τους εμπειρίες, το 28% ανέφερε φίλτρα που θα διευκολύνουν τον εντοπισμό ιδιοκτησιών που προσφέρουν φιλόξενη εμπειρία. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για τους transgender (49%) και τους genderfluid (40%) ταξιδιώτες.

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα