Προς... «αλυσιδοποίηση» η Ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή αγορά

06 Jun 2024, 15:38 | ΤΑΣΕΙΣ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Προς... «αλυσιδοποίηση» η Ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή αγορά

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Τα μικρά, οικογενειακά ξενοδοχεία συνεχίζουν να είναι πολυάριθμα στην Ευρωπαϊκή αγορά, όμως πρόσφατα δεδομένα ερευνών δείχνουν μια αυξητική τάση στον αριθμό ξενοδοχείων που εντάσσονται σε αλυσίδα.

Σύμφωνα με έρευνα της Booking.com και Statista του 2023, σχεδόν το 77% των Ευρωπαϊκών ξενοδοχείων είναι ανεξάρτητα σε επίπεδο ιδιοκτησίας.

Ωστόσο, σε επίπεδο συμφωνιών, σχεδόν τα δύο τρίτα των επενδύσεων στον Ευρωπαϊκό κλάδο ξενοδοχείων περιλαμβάνουν ένα ξενοδοχειακό brand. Η έρευνα προσθέτει ότι τέσσερις επωνυμίες ξενοδοχείων ευθύνονται για το άνοιγμα των μισών νέων ξενοδοχείων στην Ευρώπη.

Ο γ.γ. της Αυστριακής Ένωσης Ξενοδόχων Österreichische Hoteliervereinigung, Markus Gratzer, κάνει λόγο για «αλυσιδοποίηση» της Ευρωπαϊκής βιομηχανίας ξενοδοχείων. Όπως επισημαίνει, σημαντικό ποσοστό επενδύσεων στην Ευρωπαϊκή αγορά προέρχεται από μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες, οι οποίες σε ένα βαθμό θέτουν ανταγωνιστική απειλή στα ανεξάρτητα και οικογενειακά ξενοδοχεία. Το επόμενο βήμα θα είναι η παγίωσή τους στην αγορά, η οποία δυνητικά θα περιορίσει τους μικρότερους παίκτες της βιομηχανίας, τόνισε.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Γερμανικής Ένωσης Ξενοδόχων Hotelverband Deutschland IHA, Tobias Warnecke, η τάση αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα ξενοδοχεία με μεγαλύτερο μέσο αριθμό δωματίων και τα μικρότερα, κυρίως οικογενειακά ξενοδοχεία, σταδιακά θα απορροφηθούν από την αγορά, ιδίως αυτά από τις κατηγορίες inn, b&b και ξενώνων.

Ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι διεθνείς ξενοδοχειακές εταιρίες που εστίασαν την προσοχή τους σε κόνσεπτ περιορισμένων ξενοδοχειακών υπηρεσιών με έμφαση στην κυρίαρχη υπηρεσία, τις διανυκτερεύσεις, εισέρχονταν όλο και περισσότερο στη γερμανική αγορά, υπογράμμισε ο κ. Warnecke, ενώ και το τρέχον περιβάλλον δανεισμού προσφέρει πλεονεκτήματα στους μεγαλύτερους παίκτες της ξενοδοχειακής βιομηχανίας.

Ο CEO της Narva Hotels, με ένα ξενοδοχείο 50 δωματίων στην πόλη Narva, Vladimir Aret, ανέφερε ότι η χρηματοδότηση αποτελεί πρόκληση για τις μικρές ξενοδοχειακές εταιρίες όπως η δική του. Για να αναπτύξουμε υπηρεσίες στα ξενοδοχεία, χρειάστηκε να αναζητήσουμε ευκαιρίες χρηματοδότησης για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, τόνισε, καθώς τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα διστάζουν να παρέχουν δάνεια σε μικρές επιχειρήσεις.

Παράλληλα, οι νεότερες γενιές των ξενοδοχειακών οικογενειών επιθυμούν να εγκαταλείψουν τα ξενοδοχεία τους, και οι κενές μονάδες εξαγοράζονται όλο και περισσότερο από αλυσίδες ξενοδοχείων ή μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους, υπογραμμίζει ο κ. Warnecke.

Σύμφωνα με στοιχεία του 2023 από τη Γερμανική Ένωση Ξενοδόχων, επώνυμες ξενοδοχειακές εταιρείες διαχειρίζονταν 3.794 ξενοδοχεία και άλλα καταλύματα σε σύνολο 28.858 στη Γερμανία, δηλαδή σε ποσοστό 13,1%. Ωστόσο, εάν μετρηθεί ο αριθμός δωματίων, η εικόνα αλλάζει, με τις επώνυμες ξενοδοχειακές εταιρείες να αντιπροσωπεύουν 464.246 δωμάτια (46,6%) στο σύνολο των 996.102.

Η κυριαρχία των ξενοδοχειακών brand φέρνει στο προσκήνιο προκλήσεις για τα οικογενειακά ξενοδοχεία, όπως ο ανταγωνισμός για το μερίδιο αγοράς, την αγνώριση των brand και την πρόσβαση στη χρηματοδότηση, σύμφωνα με την επικεφαλής ξενοδοχείων και φιλοξενίας της JLL σε Ευρώπη, Μ. Ανατολή και Αφρική, Jessica Jahns. Στρατηγικές όπως η έμφαση στις μοναδικές εμπειρίες επισκέπτη, στις εξατομικευμένες υπηρεσίες και σε αγορές niche, είπε, μπορούν να βοηθήσουν τα οικογενειακά ξενοδοχεία να ξεχωρίσουν μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, και πρόσθετε ότι παρότι οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες έχουν διευρύνει την παρουσία τους στην αγορά, τα μικρότερα ξενοδοχεία συνεχίζουν να είναι ανθεκτικά.

Η σπεσιαλίστας μάρκετινγκ των Neighborhood Hotels στη Γερμανία, Anna-Catharina Heller, επισημαίνει ότι αυτά τα πλεονεκτήματα είναι τα πιο χρήσιμα. Ενώ η κυριαρχία των αλυσίδων στην Ευρώπη είναι όντως μια αξιοσημείωτη τάση, προσεγγίζουμε το μέλλον με αυτοπεποίθηση παρά με φόβο, ανέφερε. Ως αυτοδιαχειριζόμενα καταλύματα, αξιοποιούμε την ατομικότητά μας προς όφελός μας, τόνισε ενώ σημείωσε ότι η προσωποποιημένη προσέγγιση στη φιλοξενία, σε συνδυασμό με τη βαθιά σύνδεση με την τοπική κοινότητα, κάνει τη διαφορά. Αντί να θεωρούμε την ανάπτυξη των μεγάλων ξενοδοχειακών αλυσίδων απειλή, την αντιμετωπίζουμε ως μια ευκαιρία να ξεχωρίσουμε περισσότερο στην αγορά και να απευθυνθούμε σε απαιτητικούς ταξιδιώτες που αναζητούν αυθεντικότητα και ουσιαστικές εμπειρίες, πρόσθεσε.

Άλλα προτερήματα των μικρών ανεξάρτητων μονάδων είναι η δυνατότητα να λαμβάνουν αποφάσεις πιο γρήγορα, να δημιουργούν εμπιστοσύνη και βιώσιμες πρωτοβουλίες και να κάνουν καλύτερες προσωπικές σχέσεις με τους επισκέπτες και το προσωπικό.

Ορισμένες Ευρωπαϊκές αγορές είναι πιο «προστατευμένες» από την «αλυσιδοποίηση» σε σχέση με άλλες, σύμφωνα με τον κ. Gratzer, κάνοντας αναφορά στις Αλπικές περιοχές της Αυστρίας, όπου τα μικρά έως μεσαία οικογενειακά ξενοδοχεία αποτελούν τον κανόνα παρά την εξαίρεση, σε αντίθεση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.

 

 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα