Προς... «αλυσιδοποίηση» η Ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή αγορά
06 Jun 2024, 15:38 | ΤΑΣΕΙΣ
Χριστίνα Λαΐνοπούλου
Τα μικρά, οικογενειακά ξενοδοχεία συνεχίζουν να είναι πολυάριθμα στην Ευρωπαϊκή αγορά, όμως πρόσφατα δεδομένα ερευνών δείχνουν μια αυξητική τάση στον αριθμό ξενοδοχείων που εντάσσονται σε αλυσίδα.
Σύμφωνα με έρευνα της Booking.com και Statista του 2023, σχεδόν το 77% των Ευρωπαϊκών ξενοδοχείων είναι ανεξάρτητα σε επίπεδο ιδιοκτησίας.
Ωστόσο, σε επίπεδο συμφωνιών, σχεδόν τα δύο τρίτα των επενδύσεων στον Ευρωπαϊκό κλάδο ξενοδοχείων περιλαμβάνουν ένα ξενοδοχειακό brand. Η έρευνα προσθέτει ότι τέσσερις επωνυμίες ξενοδοχείων ευθύνονται για το άνοιγμα των μισών νέων ξενοδοχείων στην Ευρώπη.
Ο γ.γ. της Αυστριακής Ένωσης Ξενοδόχων Österreichische Hoteliervereinigung, Markus Gratzer, κάνει λόγο για «αλυσιδοποίηση» της Ευρωπαϊκής βιομηχανίας ξενοδοχείων. Όπως επισημαίνει, σημαντικό ποσοστό επενδύσεων στην Ευρωπαϊκή αγορά προέρχεται από μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες, οι οποίες σε ένα βαθμό θέτουν ανταγωνιστική απειλή στα ανεξάρτητα και οικογενειακά ξενοδοχεία. Το επόμενο βήμα θα είναι η παγίωσή τους στην αγορά, η οποία δυνητικά θα περιορίσει τους μικρότερους παίκτες της βιομηχανίας, τόνισε.
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Γερμανικής Ένωσης Ξενοδόχων Hotelverband Deutschland IHA, Tobias Warnecke, η τάση αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα ξενοδοχεία με μεγαλύτερο μέσο αριθμό δωματίων και τα μικρότερα, κυρίως οικογενειακά ξενοδοχεία, σταδιακά θα απορροφηθούν από την αγορά, ιδίως αυτά από τις κατηγορίες inn, b&b και ξενώνων.
Ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι διεθνείς ξενοδοχειακές εταιρίες που εστίασαν την προσοχή τους σε κόνσεπτ περιορισμένων ξενοδοχειακών υπηρεσιών με έμφαση στην κυρίαρχη υπηρεσία, τις διανυκτερεύσεις, εισέρχονταν όλο και περισσότερο στη γερμανική αγορά, υπογράμμισε ο κ. Warnecke, ενώ και το τρέχον περιβάλλον δανεισμού προσφέρει πλεονεκτήματα στους μεγαλύτερους παίκτες της ξενοδοχειακής βιομηχανίας.
Ο CEO της Narva Hotels, με ένα ξενοδοχείο 50 δωματίων στην πόλη Narva, Vladimir Aret, ανέφερε ότι η χρηματοδότηση αποτελεί πρόκληση για τις μικρές ξενοδοχειακές εταιρίες όπως η δική του. Για να αναπτύξουμε υπηρεσίες στα ξενοδοχεία, χρειάστηκε να αναζητήσουμε ευκαιρίες χρηματοδότησης για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, τόνισε, καθώς τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα διστάζουν να παρέχουν δάνεια σε μικρές επιχειρήσεις.
Παράλληλα, οι νεότερες γενιές των ξενοδοχειακών οικογενειών επιθυμούν να εγκαταλείψουν τα ξενοδοχεία τους, και οι κενές μονάδες εξαγοράζονται όλο και περισσότερο από αλυσίδες ξενοδοχείων ή μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους, υπογραμμίζει ο κ. Warnecke.
Σύμφωνα με στοιχεία του 2023 από τη Γερμανική Ένωση Ξενοδόχων, επώνυμες ξενοδοχειακές εταιρείες διαχειρίζονταν 3.794 ξενοδοχεία και άλλα καταλύματα σε σύνολο 28.858 στη Γερμανία, δηλαδή σε ποσοστό 13,1%. Ωστόσο, εάν μετρηθεί ο αριθμός δωματίων, η εικόνα αλλάζει, με τις επώνυμες ξενοδοχειακές εταιρείες να αντιπροσωπεύουν 464.246 δωμάτια (46,6%) στο σύνολο των 996.102.
Η κυριαρχία των ξενοδοχειακών brand φέρνει στο προσκήνιο προκλήσεις για τα οικογενειακά ξενοδοχεία, όπως ο ανταγωνισμός για το μερίδιο αγοράς, την αγνώριση των brand και την πρόσβαση στη χρηματοδότηση, σύμφωνα με την επικεφαλής ξενοδοχείων και φιλοξενίας της JLL σε Ευρώπη, Μ. Ανατολή και Αφρική, Jessica Jahns. Στρατηγικές όπως η έμφαση στις μοναδικές εμπειρίες επισκέπτη, στις εξατομικευμένες υπηρεσίες και σε αγορές niche, είπε, μπορούν να βοηθήσουν τα οικογενειακά ξενοδοχεία να ξεχωρίσουν μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, και πρόσθετε ότι παρότι οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες έχουν διευρύνει την παρουσία τους στην αγορά, τα μικρότερα ξενοδοχεία συνεχίζουν να είναι ανθεκτικά.
Η σπεσιαλίστας μάρκετινγκ των Neighborhood Hotels στη Γερμανία, Anna-Catharina Heller, επισημαίνει ότι αυτά τα πλεονεκτήματα είναι τα πιο χρήσιμα. Ενώ η κυριαρχία των αλυσίδων στην Ευρώπη είναι όντως μια αξιοσημείωτη τάση, προσεγγίζουμε το μέλλον με αυτοπεποίθηση παρά με φόβο, ανέφερε. Ως αυτοδιαχειριζόμενα καταλύματα, αξιοποιούμε την ατομικότητά μας προς όφελός μας, τόνισε ενώ σημείωσε ότι η προσωποποιημένη προσέγγιση στη φιλοξενία, σε συνδυασμό με τη βαθιά σύνδεση με την τοπική κοινότητα, κάνει τη διαφορά. Αντί να θεωρούμε την ανάπτυξη των μεγάλων ξενοδοχειακών αλυσίδων απειλή, την αντιμετωπίζουμε ως μια ευκαιρία να ξεχωρίσουμε περισσότερο στην αγορά και να απευθυνθούμε σε απαιτητικούς ταξιδιώτες που αναζητούν αυθεντικότητα και ουσιαστικές εμπειρίες, πρόσθεσε.
Άλλα προτερήματα των μικρών ανεξάρτητων μονάδων είναι η δυνατότητα να λαμβάνουν αποφάσεις πιο γρήγορα, να δημιουργούν εμπιστοσύνη και βιώσιμες πρωτοβουλίες και να κάνουν καλύτερες προσωπικές σχέσεις με τους επισκέπτες και το προσωπικό.
Ορισμένες Ευρωπαϊκές αγορές είναι πιο «προστατευμένες» από την «αλυσιδοποίηση» σε σχέση με άλλες, σύμφωνα με τον κ. Gratzer, κάνοντας αναφορά στις Αλπικές περιοχές της Αυστρίας, όπου τα μικρά έως μεσαία οικογενειακά ξενοδοχεία αποτελούν τον κανόνα παρά την εξαίρεση, σε αντίθεση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.
διαβάστε ακόμα
- HolidayCheck: Φθηνότερα τα πακέτα για Ρόδο και Κω τον Οκτώβριο & Νοέμβριο από την περίοδο αιχμής των προκρατήσεων 21/10 | 13:53
- Fodor’s Finest: Αυτά είναι τα 2 Ελληνικά ξενοδοχεία στη λίστα με τα 100 καλύτερα στον κόσμο για το 2025 18/10 | 12:09
- Expedia: Οι 8 κορυφαίες τάσεις στα ταξίδια το 2025 – Από το JOMO στα One-Click Trips και τα φυσικά φαινόμενα 17/10 | 12:16
- Τα Ελληνικά νησιά στους 4 κορυφαίους προορισμούς του 2025 για διακοπές αστροπαρατήρησης 17/10 | 14:14
- Έρευνα: Η Ελλάδα 7η ακριβότερη χώρα στην Ευρώπη για τουρισμό - Πρωταθλήτρια στις τιμές στη Μεσόγειο 11/10 | 12:48
- Sojern: +2% τα ταξίδια των Αμερικανών στο εξωτερικό την περίοδο των Χριστουγέννων – Ασία επιλέγουν οι Ευρωπαίοι 16/10 | 12:12
- Expedia: Έτσι θα ταξιδέψουν το 2025 οι Ασιάτες της μεσαίας τάξης – Σε ποιες υπηρεσίες κατευθύνονται οι δαπάνες τους 15/10 | 13:52
- Τουρισμός: Α.Ι., βιωσιμότητα και... Ελλάδα στο επίκεντρο της προσοχής των Ευρωπαίων ταξιδιωτών για το 2025 15/10 | 12:15
- Skyscanner/ Αμερικανικός τουρισμός: Στροφή σε ταξίδια προσωπικού ενδιαφέροντος και εμπειρίες στη φύση το 2025 11/10 | 12:21
- Τουρισμός πολυτελείας: Αυτές είναι οι 7 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Από τις F**k-It Lists μέχρι την Silver Bullet ευεξία 03/10 | 15:38
δημοφιλέστερα
- 1 Τουρισμός | Η Uber φέρεται να εξετάζει την εξαγορά της Expedia 20.10.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 2 Proxy Foods | Η καινοτομία και το πάθος είναι τα κλειδιά της επιχειρηματικής επιτυχίας 20.10.2024 | ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- 3 Ελληνικός Τουρισμός 2024 | Μειωμένες οι ταξιδιωτικές εισπράξεις και τον Αύγουστο 21.10.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 4 Τουρισμός | Οι Βρετανοί πληρώνουν με μετρητά στις διακοπές τους- Ιδού οι ...ιδανικοί πελάτες για Έλληνες επαγγελματίες 21.10.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 5 Άδειες για γεώτρηση και χρήση νερού σε ξενοδοχεία σε Κω και Λιτόχωρο 21.10.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 6 Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων του ξενοδοχείου KYKNOS HOTEL στα Μάλια Κρήτης 21.10.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 7 Οι πτήσεις της Ryanair διαθέσιμες από τις πλατφόρμες του ομίλου Etraveli 21.10.2024 | ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ
- 8 HolidayCheck: Φθηνότερα τα πακέτα για Ρόδο και Κω τον Οκτώβριο & Νοέμβριο από την περίοδο αιχμής των προκρατήσεων 21.10.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 9 Ο ποδοσφαιριστής Δημήτρης Πέλκας έγινε ξενοδόχος - οι ξενοδοχειακές μπίζνες από παίκτες και ομάδες 20.10.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 10 Νέος Γενικός Διευθυντής στη City Contact από 1η Ιανουαρίου 2025 21.10.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ