DRV: Θετικοί οι ταξιδιώτες στη χρήση chatbot και ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια

06 Jun 2024, 12:32 | ΤΑΣΕΙΣ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

DRV: Θετικοί οι ταξιδιώτες στη χρήση chatbot και ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Σχεδόν όλοι οι ταξιδιώτες επαγγελματικών ταξιδιών φαντάζονται τον εαυτό τους να χρησιμοποιεί chatbot που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη για ταξιδιωτικούς σκοπούς με έναν στους 4 να χρησιμοποιεί ήδη βοηθούς της τεχνολογία προκειμένου να παρουσιάζουν εναλλακτικές στα ταξίδια σε περίπτωση απρόβλεπτων γεγονότων.

Αυτό προκύπτει από τη μελέτη που διενήργησε η Γερμανική Ένωση Ταξιδίων για τον οργανωμένο τουρισμό, DRV, σε δείγμα 200 Γερμανών στελεχών που πραγματοποιούν τουλάχιστον ένα επαγγελματικό ταξίδι το μήνα από εταιρίες στο χώρο του λιανικού εμπορίου, των υπηρεσιών και της βιομηχανίας.

Τα έξυπνα εργαλεία δεν μπορούν ακόμη να αντικαταστήσουν έναν ανθρώπινο σύμβουλο στη διαχείριση των επαγγελματικών ταξιδιών, αλλά μπορούν να παρέχουν αποτελεσματική υποστήριξη σε πολλούς τομείς. Μόνο το 3% των στελεχών που ερωτήθηκαν απορρίπτουν τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στις ταξιδιωτικές συμβουλές και άλλο ένα 10% βλέπει το chatbot ως μια απλή προσθήκη. Ωστόσο, ένας στους τρεις πιστεύει ότι τα chatbot ισοδυναμούν με συμβουλές από έναν άνθρωπο και το 29% προτιμά την τεχνολογία από τον άνθρωπο σε αυτό το επίπεδο. Οι κάτω των 40 ετών (36%) και οι γυναίκες (37%) προτιμούν το εργαλείο AI πιο συχνά από τον μέσο όρο.

Οι ταξιδιώτες στα επαγγελματικά ταξίδια εμπιστεύονται ήδη τα chatbot με AI για την εκτέλεση πολλών εργασιών. Πρώτη προτεραιότητα είναι η εμφάνιση εναλλακτικών ταξιδιών σε περίπτωση απρόβλεπτων γεγονότων όπως απεργίες, καταιγίδες ή ακυρώσεις, με το 51% να μπορεί να φανταστεί ότι χρησιμοποιεί τις προτάσεις του chatbot σε αυτή την περίπτωση. Το 48% χρησιμοποιεί την τεχνολογία για την εκτέλεση διοικητικών εργασιών, όπως η αίτηση αντιγράφων τιμολογίων. Σχεδόν αντίστοιχο ποσοστό (46%) εμπιστεύεται την επιλογή κατάλληλων πτήσεων και ξενοδοχείων ενώ περισσότεροι από έναν στους τρεις θα ανέθεταν τη δημιουργία ταξιδιωτικών προσφορών ή την εκ νέου κράτηση σε ένα chatbot.

Από την οπτική γωνία των ταξιδιωτών, τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας έγκεινται κυρίως στην ταχύτητα. Περισσότεροι από τους μισούς αναφέρουν τον αποτελεσματικό προγραμματισμό ταξιδιών, τις ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο για τις καθυστερήσεις πτήσεων και τη διαθεσιμότητα όλο το εικοσιτετράωρο ως τα πιο σημαντικά επιχειρήματα για τη χρήση chatbot. Σε έναν ταχέως αναπτυσσόμενο επιχειρηματικό κόσμο, οι ταξιδιώτες δεν θέλουν να περιμένουν πολύ για απαντήσεις από τις πλατφόρμες κρατήσεων και θέλουν να ενημερώνονται αμέσως για αλλαγές ή καθυστερήσεις. Το 43% επιθυμεί άμεση υποστήριξη σε προβλήματα όπως ακυρώσεις πτήσεων ή τρένων.

Η ταχύτητα δεν είναι το μόνο επιχείρημά τους. Πολλοί ταξιδιώτες βασίζονται επίσης στην ευφυΐα της τεχνολογίας, η οποία μπορεί να αποκτήσει χρήσιμες πληροφορίες από μεγάλες ποσότητες δεδομένων. Για το 45%, το πλεονέκτημα έγκειται στην εξαγωγή εξατομικευμένων συστάσεων από την ανάλυση προηγούμενων ταξιδιών και προτιμήσεων. Το 40% εμπιστεύεται την τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτιστοποίηση των ταξιδιωτικών διαδρομών και έτσι εξοικονομεί χρόνο και χρήμα.

Παρά τα πολλά πλεονεκτήματα, οι ερωτηθέντες δεν θεωρούν την τεχνητή νοημοσύνη και τα ταξιδιωτικά chatbots ως αμιγώς καλά. Το 48% εξέφρασε ανησυχίες για τεχνικά προβλήματα ή αστοχίες στη σύνδεση στο Διαδίκτυο και περίπου το 45% για την προστασία δεδομένων και τη χειραγώγηση από εγκληματίες του κυβερνοχώρου.

 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα