Τρεις σκύλοι έχουν τον ίδιο αντίκτυπο στο περιβάλλον... με ένα ιδιωτικό τζετ (;)

25 May 2023, 17:56 | ΤΑΣΕΙΣ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Τρεις σκύλοι έχουν τον ίδιο αντίκτυπο στο περιβάλλον... με ένα ιδιωτικό τζετ (;)

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Τρεις σκύλοι ως κατοικίδια ισοδυναμούν με... ένα ιδιωτικό τζετ ως προς τον αντίκτυπο που έχουν στο περιβάλλον, υποστήριξε ο επικεφαλής της εταιρίας Luxaviation, Patrick Hansen, ως ένα μάλλον παρακινδυνευμένο επιχείρημα για να υπερασπιστεί τη βιομηχανία στην οποία δραστηριοποιείται.

Μιλώντας στο συνέδριο των Financial Times στο Μονακό, ο κ. Hansen ισχυρίστηκε ότι ένα από τα ιδιωτικά τζετ πελετών του είχε εκπομπές 2,1 τόνων διοξειδίου του άνθρακα ετησίως, δηλαδή σχεδόν τις ίδιες που έχουν τρεις σκύλοι.

Ο κ. Hansen έκανε αναφορά στις εκτιμήσεις του συμβούλου εκπομπών άνθρακα και συγγραφέα Mike Berners-Lee, ο οποίος έχει δηλώσεις ότι ένας σκύλος λαμπραντόρ αφήνει κάθε χρόνο αποτύπωμα άνθρακα στο περιβάλλον που φτάνει τα 770 κιλά.

Ένας μεγαλύτερος σκύλος, όπως ο Γερμανικός Μολοσσός, ενδέχεται να εκπέμπει 2,5 χιλ. κιλά διοξειδίου του άνθρακα ετησίως λόγω των μεγαλύτερων γευμάτων του.

Σύμφωνα με μελέτη του 2022 σχετικά με τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της διατροφής των σκύλων και των γατών, οι κονσέρβες για κατοικίδια έχουν οκτώ φορές μεγαλύτερες εκπομπές από οποιαδήποτε στερεα τροφή, λόγω της υψηλότερης συγκέντρωσης κρέατος.

Ωστόσο, ένα ιδιωτικό τζετ εκπέμπει 2 τόνους διοξειδίου του άνθρακα μέσα σε μία ώρα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της μεγαλύτερης Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης πράσινων Μεταφορών και Περιβάλλοντος της Ευρώπης, T&E, σε σύγκριση με τις εκπομπές 8,2 τόνων που εκπέμπει ο μέσος άνθρωπος στην Ευρώπη.

Μελέτη της Οργάνωσης από το 2021 εντόπισε ότι τα ιδιωτικά τζετ μολύνουν 5 έως 14 φορές περισσότερο το περιβάλλον από τα εμπορικά αεροσκάφη, ανά επιβάτη, και 50 φορές περισσότερο από τα τρένα.

Οι εκπομπές των ιδιωτικών τζετ παρουσίασαν αύξηση 31% απο το 2005 έως το 2019, παρά το γεγονός ότι κατά την ίδια περίοδο οι συζητήσεις για τις επιπτώσεις στο κλίμα εντείνονταν.

Η χρήση τους έχει ενταθεί μετά την πανδημία, παρουσιάζοντας αύξηση 14% από το 2019 έως το 2022, καθώς οι ευκατάσταστοι ταξιδιώτες αναζητούσαν τρόπους να αποφύγουν νέους περιορισμούς και εμπόδια στα αεροπορικά ταξίδια.

Οι ακτιβιστές για το περιβάλλον στην Ευρώπη έχουν βάλει στο στόχαστρο τη χρήση ιδιωτικών τζετ στα αεροδρόμια, όπως σε αυτό της Γενεύης την περασμένη Τρίτη, ενώ πρόσφατα εκατοντάδες είχαν παρεμποδίσει την απογείωση ιδιωτικών τζετ από το αεροδρόμιο του Άμστερνταμ, με αποτέλεσμα το αεροδρόμιο να ανακοινώσει, λίγους μήνες μετά, ότι σκοπεύει να βάλει απαγορευτικό στα ιδιωτικά τζετ το 2026.

Ο κ. Hansen ανέφερε ότι η χρήση των ιδιωτικών τζετ δεν θα σταματήσει γιατί προσφέρουν μια υπηρεσία χρόνου στους ευκατάστατους ταξιδιώτες και πρόσθεσε ότι η βιομηχανία είναι ενήμερη για την κριτική που δέχεται. Για το λόγο αυτό επιδιώκει να μειώσει τις εκπομπές της, παρότι η σπανιότητα των βιώσιμων καυσίμων σημαίνει ότι δεν αποτελούν πρακτική λύση σε αυτή την κατεύθυνση.

Ωστόσο, τόνισε ότι μερικές φορές, ιδιαίτερα για δρομολόγια κοντινών αποστάσεων, είναι καλύτερο να μη χρησιμοποιούνται αεροσκάφη και η εταιρία κάνει σχετικές συστάσεις στους πελάτες της.

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα