Τουρισμός: Πολιτισμός και εμπειρίες κατευθύνουν τους ταξιδιώτες- "cultural economy" η νέα τάση

07 May 2019, 11:46 | ΤΑΣΕΙΣ

TornosNews.gr

Τουρισμός: Πολιτισμός και εμπειρίες κατευθύνουν τους ταξιδιώτες- "cultural economy" η νέα τάση

O πολιτιστικός τουρισμός βρίσκεται στην καρδιά του ενδιαφέροντος των σύγχρονων ταξιδιωτών, εκτοπίζοντας την ανάγκη για απόκτηση υλικών αγαθών και ανοίγοντας το δρόμο για εμπειρίες οι οποίες, όπως πιστεύουν οι ταξιδιώτες, μπορούν να επαναπροσδιορίσουν την ταυτότητά τους.

Αυτό αποκαλύπτει η έρευνα της startup Culture Trip με τίτλο Cultural Mindset Study που διεξήχθη σε δείγμα πάνω από 10.500 καταναλωτών στο Ην. Βασίλειο και τις ΗΠΑ, αναδεικνύοντας ένα διαφορετικό ταξιδιωτικό περιβάλλον που έχει εξελιχθεί σε 4 διαφορετικούς τύπους ταξιδιωτών…

-Οι πολιτιστικά ενήμεροι | Οι ταξιδιώτες αυτοί έχουν ως βασικό κίνητρο την απόλαυση. Αναζητούν οικειότητα και ενώ απολαμβάνουν τον πολιτισμό το κάνουν από διακριτική απόσταση.

-Οι πολιτιστικά περίεργοι | Οι ταξιδιώτες που συντάσσουν λίστες ονειρικών προορισμών, επιδιώκουν να συλλέξουν εμπειρίες και διψούν για το διαφορετικό από την ρουτίνα, εξισορροπώντας την οικειότητα με τη διαφορετικότητα.

-Οι φανατικοί του πολιτισμού | Έχουν κίνητρο για ταξίδια την επιθυμία για προσωπική ανάπτυξη, τα ταξίδια είναι στο DNA τους και είναι πρωτοπόροι και θα ήθελαν να θεωρούνται έτσι.

-Οι πολιτιστικά ρευστοί | Νιώθουν άνετα όπου κι αν ταξιδεύουν, κάνοντας επαφές και υιοθετώντας μια υβριδική πολιτιστική ταυτότητα.

Το σύγχρονο κοινωνικο-γεωπολιτικό περιβάλλον ωθεί τους ανθρώπους να επιλέγουν τον πολιτισμό ως μία νέα έννοια και με βαθύτερους τρόπους, αναφέρει η έρευνα, χαρακτηρίζοντας αυτήν την τάση ως  “cultural economy”.

Η έρευνα έδειξε ακόμα ότι το 60% των ερωτηθέντων έχουν αντίληψη για τη ζωή που είναι διαμορφωμένη από τις επιρροές διαφορετικών πολιτισμών. 

Επίσης, αναζητούν εμπειρίες σε αντίθεση με την απόκτηση υλικών αγαθών στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους, με το 43% να εξοικονομεί χρήματα για ταξίδια συχνότερα από το παρελθόν σε βάρος της καθημερινότητάς τους.

Παρότι οι αντιλήψεις περί πολιτισμού διαφέρουν, οι ταξιδιώτες εμφανίζονται συσπειρώνονται σε μια κοινή αλήθεια, ότι κανείς δεν ενδιαφέρεται να θεωρείται τουρίστας. Ωστόσο στο σύγχρονο κόσμο, με έντονη την επιρροή των social media, η αληθινή ανακάλυψη στα ταξίδια είναι δυσκολότερη από ποτέ.

Η πραγματική εξερεύνηση επομένως αφορά τη διείσδυση στην κουλτούρα του προορισμού και στη γνωριμία με τους ανθρώπους του με αυθεντικό τρόπο.

Όλα αυτά αναμορφώνουν τις προσδοκίες από τον πολιτιστικό τουρισμό. Μπορεί δηλαδή να αφορά την ιστορία και τις παραδόσεις όμως ο ορισμός που δίνουν οι ταξιδιώτες για αυτόν περιλαμβάνει επίσης τις τελευταίες τάσεις της γαστρονομίας, τις αγορές, τα φεστιβάλ και άλλες πολιτιστικές εμπειρίες σε έναν προορισμό.

Το μεγάλο συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι για την προσέλκυση τουριστών νέας γενιάς (Millennial και Gen Z), οι προορισμοί χρειάζεται να προσφέρουν το σωστό μείγμα προϊόντων και εμπειριών που ιδανικά περιλαμβάνει πλούσιο πολιτισμό, ανεξερεύνητα αξιοθέατα και αυθεντικές εμπειρίες που είναι προσβάσιμες από τους επισκέπτες.