Τι είναι τα Φρούτα και Λαχανικά «Τέταρτης Γκάμας» και πως κερδίζουν έδαφος στην αγορά της Ισπανίας

04 Dec 2019, 10:06 | ΚΟΣΜΟΣ

Σοφία Κοντογιάννη

Τι είναι τα Φρούτα και Λαχανικά «Τέταρτης Γκάμας» και πως κερδίζουν έδαφος στην αγορά της Ισπανίας

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Το 2018 η κατανάλωση Φρούτων και Λαχανικών «Τέταρτης Γκάμας» στην Ισπανία αυξήθηκε κατά 135,5% φθάνοντας σε 193,4 εκατ. τόνους, ενώ η δαπάνη για την αγορά αυτών αυξήθηκε κατά 117,6% φθάνοντας σε 322,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2017.

Πρόκειται για προπαρασκευασμένα φρούτα και λαχανικά, ήδη κομμένων προϊόντων, τα οποία όμως διατηρούν τα θρεπτικά τους χαρακτηριστικά. Η μέση ατομική κατανάλωση στην Ισπανία σε αυτά τα προϊόντα ανήλθε στα 4,73 και η μέση τιμή κυμάνθηκε στα 2,54 ευρώ ανά κιλό. Η κατηγορία αυτή αντιπροσωπεύει το 1,13% του συνόλου της δαπάνης για τρόφιμα από τα ισπανικά νοικοκυριά. Οι μεγαλύτεροι καταναλωτές αυτών των προϊόντων είναι τα νοικοκυριά, τα οποία αποτελούνται από συνταξιούχους αλλά και τα νοικοκυριά που αποτελούνται από ενήλικες χωρίς παιδιά ή με μεγάλα παιδιά. Οι κοινότητες που αγοράζουν τις μεγαλύτερες ποσότητες φρούτων και λαχανικών αυτής της κατηγορίας είναι οι Κανάριες Νήσοι, οι Βαλεαρίδες Νήσοι καθώς και η Καταλονία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ισπανία είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας φρούτων και λαχανικών στην Ευρώπη και τρίτη στον κόσμο, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της προορίζεται για αγορές εκτός των συνόρων της. Το 2018, η αξία των εξαγωγών φρούτων και λαχανικών αυξήθηκε κατά 1% στα 12,8 δισ. ευρώ, αν και η συνολική ποσότητα εξαγωγών μειώθηκε σε σχέση με το 2017 κατά 1%.

Παρά το γεγονός ότι στην Ισπανία η ζήτηση για λαχανικά και φρούτα έχει μειωθεί τα τελευταία έτη, ορισμένα προϊόντα τα οποία καλλιεργούνται στην Ελλάδα θα μπορούσαν να εισέλθουν στην αγορά της Ισπανίας και να επιλεχθούν από τους Ισπανούς καταναλωτές λόγω της υψηλής ποιότητας. Το ελληνικό ακτινίδιο ήδη κατέχει σημαντικό μερίδιο της αγοράς, αφού η Ελλάδα αποτελεί τον τέταρτο μεγαλύτερο εξαγωγέα στην Ισπανία, μετά τη Νέα Ζηλανδία, την Ιταλία και το Βέλγιο ενώ και το συγκεκριμένο φρούτο φαίνεται να προτιμάται ιδιαίτερα από τους Ισπανούς καταναλωτές. Επιπλέον προϊόντα που οι Έλληνες αγρότες θα μπορούσαν να εξάγουν στην ισπανική αγορά είναι το κρεμμύδι, τα πράσινα φασόλια, τα κολοκυθάκια και η τομάτα, των οποίων οι εισαγωγές παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση την τελευταία πενταετία.

 

 

 

 

 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα