Πώς το digital marketing μπορεί να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών στις επιχειρήσεις

10 Jun 2020, 18:16 | DIGITAL

TornosNews.gr

Πώς το digital marketing μπορεί να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών στις επιχειρήσεις

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Mια αισιόδοξη εικόνα για τις διαδικτυακές ταξιδιωτικές αναζητήσεις των Ελλήνων καθώς και για τις προοπτικές των ενεργειών digital marketing των τουριστικών επιχειρήσεων, οι οποίες εφόσον ξεκινήσουν άμεσα, μπορούν να φέρουν σημαντικά αποτελέσματα στο υπόλοιπο της χρονιάς αλλά κυρίως το 2021, μεταφέρουν ειδικοί του χώρου. Επιπλέον, το πιο επιτυχημένο target group της εποχής που διανύουμε φαίνεται να είναι ο εσωτερικός τουρισμός ενώ τονίζουν ότι η προσοχή των ανθρώπων σε πρότυπα υγιεινής θα παραμείνουν ακόμη και μετά την εποχή του κορωνοϊού, επιτάσσοντας αντίστοιχες πολιτικές και στη στρατηγική marketing.
Σε αυτό συμφώνησαν τρεις ειδικοί από το χώρο του Digital Marketing στον Τουρισμό, στο δεύτερο Τοrnos News Webinar με θέμα: "Πως θα προσαρμοστούν οι digital marketing ενέργειες των ξενοδοχείων στα νέα δεδομένα", το οποίο μεταδόθηκε ζωντανά στο διαδίκτυο την Τρίτη, 2 Ιουνίου.

Το Webinar συντόνισε ο κ. Κύρος Ασφής, (Managing Director Nea Mesa Hotel Tourism Digital Marketing Agency) και συμμετείχαν οι κ.κ. Πάνος Λαδάς, (Managing Director ON.marketing), Δημήτρης Αξιώτης, (Content Marketer) και Γιάννης Δεβελέκος (Managing Director, iNous Marketing Labs).

Αύξηση των ταξιδιωτικών αναζητήσεων στην Ελλάδα

Ο κ. Δεβελέκος τόνισε ότι το τελευταίο 2μηνο πραγματοποιείται μεγάλος αριθμός διαδικτυακών αναζητήσεων στην Ελλάδα για ταξίδια. Τον τελευταίο 1,5 χρόνο παρατηρείται μια σταθερή αύξηση των αναζητήσεων, όμως, ακόμα και σε περίοδο πανδημίας τον προηγούμενο μήνα, οι αναζητήσεις κορυφώθηκαν και διαμορφώθηκαν σε υψηλά πενταετίας (ταξίδια στην Ελλάδα).
Επιπλέον, υψηλότερη από τα προηγούμενα χρόνια είναι και η συχνότητα αναζητήσεων από το εξωτερικό για την Ελλάδα το τελευταίο δίμηνο, όπως φαίνεται από τα στατιστικά στοιχεία για τον όρο αναζήτησης «travel to Greece», ενώ την τελευταία πενταετία οι αναζητήσεις αυτές ήταν σταθερές.

Επομένως, όπως επισήμανε, το ενδιαφέρον για τη χώρα μας είναι μεγάλο και δεν γνωρίζουμε ποιο θα είναι το αποτέλεσμά του για τον τουρισμό.

Οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν 850 φορές το διαδίκτυο πριν το ταξίδι

Σε έρευνα που επικαλέστηκε ο ίδιος, η οποία διεξήχθη σε δείγμα 7.000 ατόμων, σε βάθος 3 μηνών το 13% του χρόνους τους αφιερωνόταν στην αναζήτηση ταξιδιωτικού προορισμού. 

Η απόφαση για τον προορισμό, το κατάλυμα κτλ, λαμβάνεται βάσει συναισθηματικών και λειτουργικών αναγκών τους και η τιμή έχει πάψει να αποτελεί το βασικό κριτήριο. Αυτό, τόνισε ο κ. Δεβελέκος, σημαίνει ότι οι Έλληνες ξενοδόχοι που θα ρίξουν τις τιμές στην προσπάθεια να προσελκύσουν επισκέπτες, δεν θα βγουν κερδισμένοι.

Επιπλέον, αφού κλείσουν τις διακοπές τους, οι ταξιδιώτες δεν σταματούν την έρευνα στο διαδίκτυο αλλά συνεχίζουν με τον ίδιο ρυθμό, επομένως αυτό επιτρέπει στις τουριστικές επιχειρήσεις να προσφέρουν επιπλέον υπηρεσίες.

Ενδεικτικά, η ίδια έρευνα έδειξε ότι σε βάθος τριμήνου, οι ταξιδιώτες περνούν από 850 touchpoints πριν το ταξίδι, δηλαδή χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο 850 φορές κατά την έρευνά τους για το ταξίδι. Εξ αυτών, τα 166 προέρχονταν από αναζητήσεις, αναδεικνύοντας τη σημασία του google search.

Βάσει αυτών των στοιχείων, επισήμανε ότι οι Έλληνες ξενοδόχοι, τώρα περισσότερο από ποτέ, δεν θα πρέπει να μείνουν εκτός της διαδρομής αυτής των ταξιδιωτών στις διαδικτυακές αναζητήσεις πριν το ταξίδι, που διαρκούν ένα τρίμηνο.

Εκπληκτική άνοδος του Youtube

Επιπλέον τόνισε τη σημασία του youtube ως ένα από τα πιο αποτελεσματικά κανάλια μαρκετινγκ των τουριστικών επιχειρήσεων, καθώς όπως δείχνουν οι έρευνες, ο όγκος των ταξιδιωτικών αναζητήσεων στη Google έχουν φθίνουσα πορεία, ενώ το αντίθετο συμβαίνει με το Youtube.

O κόσμος κατά τη διάρκεια του lockdown εξοικειώθηκε με την τεχνολογία και το διαδίκτυο ακόμη περισσότερο, αφού είχε το χρόνο να το κάνει, είπε ο κ. Λαδάς. Πολλά ξενοδοχεία, είπε, πάγωσαν κάθε ενέργεια εξαιτίας του κορωνοϊού για να μειώσουν τα έξοδα, όμως αυτή η στιγμή είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να ξεκινήσει κανείς ενέργειες μάρκετινγκ.

Οι ιστοσελίδες των ξενοδοχείων θα πρέπει να έχουν περιεχόμενο που αφορά τις πολιτικές ακύρωσης, ζήτημα που καίει τον κλάδο, και δεν αρκεί να αναδεικνύονται απλώς τα μέτρα προστασίας των επισκεπτών σε επίπεδο υγιεινής.

Υγιεινή - Ενσυναίσθηση - Ευτυχία

Ο κ. Αξιώτης υπογράμμισε ότι τα ξενοδοχεία θα πρέπει να δημιουργήσουν επικαιροποιημένο περιεχόμενο από το μηδέν και να κτιστεί η εμπιστοσύνη με τους υπάρχοντες πελάτες αλλά και δυνητικούς.

Το περιεχόμενο θα πρέπει να περιλαμβάνει πολλά βίντεο, ιστορίες που απαντούν στις έγνοιες των πελατών, και να βασίζεται στο τρίπτυχο Υγιεινή (μέτρα προστασίας)-Ενσυναίσθηση (όχι ξύλινη γλώσσα)-Ευτυχία (από τη συνολική εμπειρία).

Το περιεχόμενο, είπε ο κ. Αξιώτης, θα πρέπει να είναι ενημερωτικό, εκπαιδευτικό, αστείο και να προκαλεί συναισθήματα, να έχει δηλαδή πραγματική αξία για τον πελάτη της επιχείρησης.
Θα πρέπει να είναι διαμορφωμένο και για πλοήγηση από φορητές συσκευές και ανάλογα με τα κανάλια στα οποία θα χρησιμοποιηθεί για να στοχεύσει στο επιθυμητό κοινό.

Ας μην μιλάμε φέτος για τη μαγευτική Ελλάδα αλλά για έναν ασφαλή προορισμό

Τέλος, οι επιχειρήσεις έχουν τώρα την ευκαιρία να δημιουργήσουν περιεχόμενο για κοινωφελείς πρωτοβουλίες τους ώστε να δείξουν ότι νοιάζονται για τους άλλους σε κοινωνικό επίπεδο.
Η αποκατάσταση του αισθήματος ασφάλειας στους ταξιδιώτες είναι τεράστιας σημασίας αυτή τη στιγμή. Δεν έχει νόημα, τόνισε ο κ. Αξιώτης, ένα ξενοδοχείο να κάνει μια καμπάνια προσκαλώντας τους επισκέπτες του στην φανταστική του πισίνα. Το σημαντικό είναι να τους προσκαλεί στην ασφαλή πισίνα του που ελέγχεται από άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό. Έτσι, δίνεται η αίσθηση στους επισκέπτες ότι η επιχείρηση τους καταλαβαίνει λαμβάνοντας τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ότι έχει κατανοήσει τις ανησυχίες τους, και τελικά θα νιώσουν ευτυχισμένοι που επέλεξαν την υπηρεσία.

«Ας μην μιλάμε φέτος για τη μαγευτική Ελλάδα αλλά για έναν ασφαλή προορισμό», είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Δεβελέκος παρατήρησε επίσης τη στροφή των ταξιδιωτών από τα κινητά στους σταθερούς υπολογιστές για την πραγματοποίηση ταξιδιωτικών αναζητήσεων. Αυτό αποδίδεται στο ότι αρέσκονται στη μεγάλη οθόνη για τους σκοπούς αναζήτησης ταξιδίων και αυτές πραγματοποιούνται ακόμα και στο εργασιακό περιβάλλον. 

Αυτό σημαίνει ότι τα touchpoints στο κινητό μειώνονται και πολλές από τις ενέργειες αυτές μεταφέρονται στο Youtube.

Κερδισμένοι όσοι ξεκινήσουν άμεσα digital marketing

Ο κ. Λαδάς υπογράμμισε ότι τα ξενοδοχεία θα πρέπει από τώρα να ενθαρρύνουν τις αναζητήσεις και όχι την τελευταία στιγμή, στα τέλη Ιουνίου ώστε να προλάβουν τον ανταγωνισμό, όσον αφορά τον εσωτερικό τουρισμό ο οποίος θα ξεκινήσει να κινείται πρώτος.
Σε αυτό, ο κ. Δεβελέκος υπογράμμισε ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να στραφούν γρήγορα στην προβολή τους με το σωστό τρόπο και με το μέγιστο δυνατό των δαπανών χωρίς να μπουν σε διαδικασία ρίσκου.

Oι ειδικοί συμφώνησαν ότι απαιτείται Integrated Marketing, δηλαδή παρουσία σε όλα τα ψηφιακά κανάλια, εάν μια επιχείρηση θέλει να αξιοποιήσει κάθε τρόπο ώστε να βρεθεί κοντά στον υποψήφιο πελάτη της σε όλα τα touchpoint.

Ο κ. Λαδάς είπε επάνω σε αυτό ότι θα πρέπει να δοθεί στα κανάλια που έχουν δουλέψει προτεραιότητα στο παρελθόν. 

Όσον αφορά τη διαχείριση τυχόν κρουσμάτων κορωνοϊού στα ξενοδοχεία, ο κ. Αξιώτης σημείωσε ότι θα πρέπει αυτό να επικοινωνείται στους επισκέπτες, θα πρέπει η επιχείρηση να τους εξηγεί τι ακριβώς θα γίνει εάν κάποιο μέλος της οικογένειας αρρωστήσει, ποιος θα καλύψει τα έξοδα, τι σημαίνει αυτό σε οικονομικό επίπεδο για τον πελάτη. Μεγαλύτερη σιγουριά από αυτήν, από την άποψη των πελατών, δεν υπάρχει, τόνισε.
Επιπλέον, υπογράμμισε ότι τα θέματα υγιεινής ήρθαν για να μείνουν. Ο κορωνοϊός μπορεί να σταματήσει να υπάρχει κάποια στιγμή αλλά οι καταναλωτές, που επιμορφώθηκαν σε αυτά τα ζητήματα, θα ζητούν από τις επιχειρήσεις τον εφησυχασμό και την κατάλληλη πληροφόρηση.
Όπως είπε, το περιεχόμενο με άξονα την υγιεινή δεν είναι απλά μια λύση για την παρούσα συγκυρία αλλά μια πραγματική επένδυση για το μέλλον.
Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα