Taylor Swift: Η Taylor Swift αγόρασε αντισταθμιστικά για τις εκπομπές του ιδιωτικού της τζετ και όλοι αναρωτιούνται...

09 Feb 2024, 12:50 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Η Taylor Swift αγόρασε αντισταθμιστικά για τις εκπομπές του ιδιωτικού της τζετ και όλοι αναρωτιούνται...

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

H διάσημη τραγουδίστρια Taylor Swift αγόρασε διπλάσιους πόντους άνθρακα από τις εκπομπές που θα έχουν οι πτήσεις της με ιδιωτικό αεροσκάφος, προκειμένου να αντισταθμίσει τον άνθρακα που θα "αφήσει" στο περιβάλλον η περιοδεία της με τίτλο «Eras Tour», σύμφωνα με το Associated Press.

Οι πόντοι άνθρακα, (ή πιστώσεις άνθρακα) δημιουργούνται στο πλαίσιο προγράμματος αειφόρων πρακτικών σε κλάδους όπως η γεωργία, με σκοπό να αγοράζονται από ιδιώτες που θέλουν να αντισταθμίσουν τις επιπτώσεις που έχουν οι δραστηριότητές τους στο περιβάλλον.

Οι πιστώσεις άνθρακα, γνωστές και ως αντιστάθμισμα άνθρακα, είναι άδειες που επιτρέπουν στον ιδιοκτήτη τους να εκπέμπει ένα ορισμένο ποσό διοξειδίου του άνθρακα ή άλλων αερίων του θερμοκηπίου.

Μια «μονάδα» πίστωσης άνθρακα, επιτρέπει την εκπομπή ενός τόνου διοξειδίου του άνθρακα ή αντίστοιχη ποσότητα αερίων θερμοκηπίου.

Ένα ιδιωτικό τζετ εκπέμπει τουλάχιστον 10 φορές περισσότερες εκπομπές από μια εμπορική πτήση, σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Μελετών Πολιτικών που αποτελεί μια δεξαμενή ιδεών με έδρα στην Ουάσιγκτον.

Η Taylor Swift μόλις πούλησε ένα από τα ιδιωτικά της τζετ, ένα Dassault Falcon 900  και πλέον διαθέτει ένα Falcon 7x το οποίο χρειάζεται 394 γαλόνια καυσίμου την ώρα, σύμφωνα με την εταιρία που μεσολαβεί στις πωλήσεις και αγορές ιδιωτικών τζετ, Jet Advisors.

Ένα Boeing 777 «καίει» περισσότερα, δηλαδή 2.500 γαλόνια την ώρα, όμως μεταφέρει έως 368 επιβάτες, δηλαδή 7 γαλόνια την ώρα ανά επιβάτη.

Τα ταξίδια της Taylor Swift μεταξύ Λος Άντζελες, Τόκιο και Λας Βέγκας με το Falcon 900 εκλύουν στην ατμόσφαιρα έως 200.000 λίβρες εκπομπών άνθρακα, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Associated Press, βάσει υπόθεσης για πτήση 19.400 μιλίων.

Πρωτοβουλίες, όμως όπως οι πιστώσεις άνθρακα δεν είναι ευρέως εφαρμοσμένες και τα οφέλη τους έχουν γίνει αντικείμενο έντονης αμφισβήτησης. Η αποτελεσματικότητα των πιστώσεων αυτών δεν είναι ξεκάθαρη. Σύμφωνα με έρευνα της ProPublica, πολλοί οργανισμοί που πρωτοστατούν σε αυτά τα έργα μείωσης του άνθρακα υπερεκτίμησαν τον αντίκτυπο μείωσης των εκπομπών τους.

Ανάλυση του Guardian και του μη κερδοσκοπικού παρατηρητηρίου Corporate Accountability, κατέληξε ότι στην πλειονότητά τους τα πρότζεκτ μείωσης εκπομπών άνθρακα (78%) θα μπορούσαν να κατηγοριοποιηθούν ως πιθανόν «σκουπίδια».

Οι αερομεταφορείς εμπορικών πτήσεων επίσης αξιοποιούν αυτό το μέτρο αντιστάθμισης των εκπομπών τους, με τους πελάτες τους να μπορούν να αγοράσουν τέτοιες πιστώσεις κατά την αγορά των εισιτηρίων τους. Τα έσοδα αυτά κατευθύνονται κατά κύριο λόγο σε πρότζεκτ σε αναπτυσσόμενες χώρες, σύμφωνα με τον βοηθό διευθυντή για το περιβάλλον της Παγκόσμιας Ένωσης Αερομεταφορών, Michael Schneider.

Ωστόσο, οι αερομεταφορείς δέχονται κριτική για τη χρήση των πιστώσεων, με ορισμένους να χαρακτηρίζουν την πρακτική αυτή ως «greenwashing». Μάλιστα, η Delta Air Lines ήρθε αντιμέτωπη με ομαδική αγωγή για τον ισχυρισμό της ότι είναι «η πρώτη αεροπορική εταιρία ουδέτερου άνθρακα».

Παράλληλα, διαφημιστικό παρατηρητήριο από το Ην. Βασίλειο ζήτησε από τις Air France, Lufthansa και Etihad να αποσύρουν διαφημίσεις τους στη Google που υπερθεμάτιζαν για τη δέσμευσή τους στην αειφορία του περιβάλλοντος μέσα από αντισταθμιστικά μέτρα και «πράσινους ναύλους».

 

 

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα