Γρηγόρης Τάσιος: Ισχυροί στον ανταγωνισμό, όμως σε πολλές περιοχές έχουμε προβλήματα στη διαχείριση της καθημερινότητας

19 Sep 2022, 10:30 | ΠΡΟΣΩΠΑ

TornosNews.gr

Ισχυροί στον ανταγωνισμό, όμως σε πολλές περιοχές έχουμε προβλήματα στη διαχείριση της καθημερινότητας

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πλειονότητα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων λόγω «εκτόξευσης» του κόστους λειτουργίας τους από τις υψηλές τιμές στην ενέργεια και τις πληθωριστικές πιέσεις στη διατροφική αλυσίδα, αναφέρθηκε μιλώντας στον Αντέννα Δυτικής Κρήτης 97.1, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) κ. Γρηγόρης Τάσιος.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Τάσιος σημείωσε για τις αφίξεις και τα έσοδα:

«Φαίνεται ξεκάθαρα πανελλαδικά, ιδιαίτερα στο μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» και σε κάποιες περιοχές της ηπειρωτικής χώρας, ότι έχουμε τα έσοδα και τους τζίρους του 2019. Βέβαια περιμένουμε να κάνουμε ταμείο τέλος Οκτωβρίου, σε μια χρονιά η οποία είχε άλλα χαρακτηριστικά στην αρχή της, ιδιαίτερα τον Απρίλιο που δεν φαινόταν ακριβώς τι μπορούσαμε να έχουμε στο σύνολό της, με έναν Μάιο ο οποίος δεν ήταν καλός για τη Βόρεια Ελλάδα, αντίθετα για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και την Κρήτη, πήγε καλά από την αρχή.

Μια χρονιά η οποία είναι μεταβατική για τα ξενοδοχεία τουλάχιστον, μιας και έχουμε πάρα πολύ υψηλά κόστη τόσο από την ενέργεια, όσο και από την πληθωριστική πίεση στη διατροφική αλυσίδα και μια χρονιά η οποία δουλεύει με τιμές του 2019, ιδιαίτερα στο μαζικό μοντέλο, όπως στην Κρήτη.

Φυσικά, κρατάμε τη μεγάλη εικόνα ότι η χώρα είναι ασφαλής, ήρθε πολύς κόσμος, είναι θετικό το αποτύπωμα όσον αφορά τον ανταγωνισμό στη Μεσόγειο και από την άλλη, κρατάμε την αρνητική εικόνα ότι έχουμε σοβαρά ζητήματα στις υποδομές σε πολλούς Δήμους, σε πολλές περιοχές, κυρίως στην διαχείριση της κίνησης, της καθημερινότητας θα έλεγα του πελάτη και των τοπικών κοινωνιών».

Αναφορικά με τα μέτρα στήριξης ο Πρόεδρος της ΠΟΞ είπε:

«Εμείς δεν πανηγυρίζουμε με την έννοια των εσόδων των ξενοδοχείων μας, εμείς πανηγυρίζουμε με την έννοια της μεγάλης εικόνας. Ότι η χώρα αποκτά ένα έσοδο που βάζει «πλάτη» για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα της εποχής – ο τουρισμός δηλαδή και εμείς φυσικά οι ξενοδόχοι, με τα μέτρα στήριξης που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ, τα οποία απευθύνονται κατά βάση σε ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας. Δεν ακούσαμε κάτι για τον τουρισμό, αναμένουμε εξειδίκευση ενδεχομένως στην πορεία, αλλά το κυρίαρχο για εμάς είναι ότι μετά από δύο, τρία θα έλεγα χρονιές covid, αν σκεφτείτε ότι στην αρχή του 2022 δεν ήταν καλύτερα τα νούμερα, να μπορούμε να ατενίζουμε με αισιοδοξία το μέλλον, παρά τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τη δύσκολη συγκυρία στο ενεργειακό».

Για τα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων, υπογράμμισε:

«Εμείς καλούμαστε το 2022 να επιστρέψουμε όσα δανειστήκαμε την περίοδο της πανδημίας και ορθώς, ακόμα και το φετινό καλοκαίρι υπήρχαν επιστροφές σε μεγάλους tour operators από μεγάλα συμβόλαια, ενώ είχαμε και περιπτώσεις κόστους, τρεις και τέσσερις φορές επάνω από το συνηθισμένο, στο ρεύμα, ανά μήνα. Σκεφτείτε ότι αυτό γίνεται επί έξι ή εφτά μήνες και άρα όλα αυτά «ροκανίζουν» το λειτουργικό κέρδος, είναι ξεκάθαρο αυτό.

Βλέπουμε σε βασικές μας αγορές του εξωτερικού να επικρατεί μια «τρομολαγνεία» για το εάν θα έχουν φυσικό αέριο το χειμώνα, για παράδειγμα στη Γερμανία ή αντίστοιχα στη Βρετανία, βλέπετε το τελευταίο διάστημα τι γίνεται με τη λειψυδρία, παρατηρούμε διαφορετικές νοοτροπίες πελατών, αλλιώς λειτουργούν για παράδειγμα οι Πολωνοί που φέτος δεν πήγε καλά η χρονιά στη συγκεκριμένη αγορά γιατί γειτνιάζουν με την εμπόλεμη περιοχή της Ουκρανίας και είναι φοβισμένοι. Οι Άγγλοι από την άλλη, κάνουν κρατήσεις από τώρα για του χρόνου. Άρα βλέπετε ότι υπάρχει μια διακύμανση. Θα πρέπει να φτάσουμε τουλάχιστον μέχρι τον Μάρτιο του 2023, για να διαμορφώσουμε άποψη».

Όσον αφορά την επέκταση της τουριστικής περιόδου, ο κ. Τάσιος τόνισε τα εξής:

«Δεν μπορεί η επέκταση της τουριστικής περιόδου να γίνει «εκτάκτως» για φέτος, για να χρησιμοποιήσω μια δική σας φράση. Αυτά θέλουν σχεδιασμό από μήνες πριν, όχι επειδή η τιμή της ενέργειας βρίσκεται σήμερα στα ύψη και μπορεί ορισμένοι να θελήσουν να κάνουν διακοπές στην Ελλάδα τον χειμώνα για να μην πληρώσουν τη θέρμανση για παράδειγμα ή κάτι άλλο στη Γερμανία, όταν αυτή τη στιγμή, η Μαγιόρκα και αντίστοιχα και η Τουρκία, έχουν πάρα πολλές κρατήσεις για τη χειμερινή περίοδο, διότι επιδίδονται σε αυτό το «σπορ» εδώ και 20 – 25 χρόνια και όταν αυτή τη στιγμή μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη Γερμανία, διαφημίζει πακέτα 660 ευρώ το άτομο με αεροπορικό εισιτήριο για την Αττάλεια.

Συνεπώς, δεν είναι τόσο απλό το να κατέβει ένα αεροπλάνο για παράδειγμα στα Χανιά ή στο Ηράκλειο και μετά να πάει ο πελάτης σε ένα ξενοδοχείο για να διαμείνει. Με ποια τιμή; Με ποια κόστη; Με τι μέτρα και σταθμά για τους πελάτες που θα κινηθούν έξω από τα ξενοδοχεία; Με ποια διαμόρφωση και με ποιο πλάνο; Και με ποια αεροπλάνα όπως λέτε, για αυτό και σας είπα ότι χρειάζεται σχεδιασμός και να μην έχουμε τη λογική του εκτάκτου.

Αυτό που κρατάμε από την κίνηση του υπουργού Τουρισμού κ. Βασίλη Κικίλια, το σημαντικό, είναι ότι μπήκε στο τραπέζι η σκέψη πως η χώρα μπορεί να δουλέψει τουριστικά και άλλους μήνες, πέραν της θερινής τουριστικής περιόδου. Είναι σημαντικό, ιδιαίτερα για την Κρήτη που έχει και τις κατάλληλες καιρικές συνθήκες και τις υποδομές για να το υποστηρίξει. Για εμάς δηλαδή, η όποια επέκταση της σεζόν στα θερινά θέρετρα έχει μια βάση, θα πρέπει όμως να το δούμε συνολικά το θέμα και για τις πόλεις της επαρχίας και στην πορεία και για τον ορεινό και ημιορεινό όγκο της χώρας, όπου και εκεί υπάρχει η δυνατότητα με περιφερειακά αεροδρόμια να συμβεί αυτό.

Άρα έχουμε πολύ δρόμο ακόμη, γιατί εγώ σήμερα που μιλάμε δεν ξέρω να έχουν γίνει κάποιες τελικές συμφωνίες με αρκετά ξενοδοχεία, ώστε να μπορέσει να ανοίξει ο προορισμός το Νοέμβριο. Άρα λοιπόν χρειάζεται σωστός, μακροπρόθεσμος σχεδιασμός, αλλά και ανοιχτός διάλογος. Ο τουρισμός είναι εθνικό ζήτημα και εμείς έχουμε βάλει ως θέμα την επιδότηση εργασίας σε περιοχές όπου αυτό το χειμώνα, θέλουν να λειτουργήσουν εποχικές τουριστικές επιχειρήσεις».

 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα