Κλειδί για τις γερμανικές εξαγωγές η βελτίωση των οικονομιών χωρών που προτιμούν γερμανικά προϊόντα
30 Jul 2020, 10:21 | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σοφία Κοντογιάννη
Οι ισχυρές γερμανικές επιχειρήσεις με αμιγώς εξαγωγικό προσανατολισμό θα μπορέσουν να ανακάμψουν μετά την κρίση και να βελτιώσουν την κατάστασή τους, εφόσον όμως και οι γείτονες της Γερμανίας και πελάτες των γερμανικών προϊόντων επανέλθουν σταδιακά στην προ κορωνοϊού κατάσταση.
Aυτό υποστήριξε ο Προέδρος του Γερμανικού Επιμελητηρίου, Eric Schweitzer,με αφορμή τον σχολιασμό της απόφασης της τελευταίας Ευρωπαϊκής Συνόδου Κορυφής για τη δημιουργία του Ταμείου Ανάκαμψης.
Η γερμανική οικονομία περίμενε «με αγωνία», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, την συμφωνία στην οποία κατέληξαν οι 27 ηγέτες και να ξεπερασθούν οι οποιεσδήποτε διαφορές και αντιρρήσεις ορισμένων κρατών-μελών, προκειμένου ιδρυθεί το Ταμείο Ανάκαμψης που θα συμβάλλει στην χρηματοδότηση των οικονομιών, κυρίως στον Ευρωπαϊκό Νότο και σε μεγάλες χώρες, όπως Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία και άλλες μικρότερες, όπως Ελλάδα και Κύπρος, που επλήγησαν χειρότερα από την κρίση του κορωνοϊού σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο.
Σύμφωνα με τον Προέδρο του Γερμανικού Επιμελητηρίου τα μέτρα πρέπει να ληφθούν άμεσα και να ανταποκρίνονται στις νέες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στο εσωτερικό αρκετών κρατών-μελών. Το Ταμείο Ανάκαμψης, σε συνδυασμό με τα μέτρα που λαμβάνονται θα συμβάλλουν μακροπρόθεσμα στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας. Εξάλλου οι χώρες που ζητούν και δικαιούνται την χρηματοδότηση, είτε υπό την μορφή δανείων είτε υπό την μορφή επιχορηγήσεων, θα πρέπει να δεσμευθούν σαφώς για μία σταθερή οικονομική πολιτική καθώς και την υιοθέτηση και εφαρμογή φιλόδοξου και γενναίου προγράμματος μεταρρυθμίσεων. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου χρειάζεται επειγόντως ένα συνολικό πνεύμα αισιοδοξίας. Έντονες αρνητικές επιπτώσεις θα είχε στις περισσότερες των επιχειρήσεων ο φόβος για νέα αύξηση της φορολογίας καθώς και την μείωση του πελατολογίου τους.
Ωστόσο, η υιοθέτηση του πακέτου και η απαραίτητη σύγκλιση μεταξύ των δύο πλευρών δεν είναι αρκετή από μόνη της να βοηθήσει τις επιχειρήσεις. Η καλύτερη λειτουργία της αγοράς και η αποφυγή περιττής γραφειοκρατίας και νέων επιβαρύνσεων συνηγορούν υπέρ ενός καλύτερου επιχειρηματικού και οικονομικού κλίματος.
Πολλές από τις μέχρι τώρα προτάσεις για χρηματοδότηση των επιχειρήσεων δεν είναι παρά μόνον ένα μήνυμα για το μέλλον, προειδοποιεί ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου. Οι φόροι που συζητούνται σε ευρωπαϊκό επίπεδο θα επιβραδύνουν τους κανόνες ανταγωνιστικότητας και θα καταστήσουν αρκετές ευρωπαϊκές επιχειρήσεις αρκετά ευάλωτες στις διεθνείς αγορές. Αντιθέτως, οι επιχειρήσεις χρειάζονται την προτεινόμενη χρηματοδότηση για να είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν νέες επενδύσεις σε νέους περισσότερο ανταγωνιστικούς και κερδοφόρους τομείς.
διαβάστε ακόμα
- ΕΕ: Χαλαρώνει (αλλά λίγο) η δημοσιονομική πειθαρχία 23/04 | 16:44
- Οι τρεις οικονομικές τεκτονικές πλάκες | Ο πληθωρισμός ήρθε για να μείνει 11/04 | 18:07
- Ιράν εναντίον Ισραήλ: Οι επιπτώσεις στην οικονομία 16/04 | 10:41
- Ποιες αλλαγές φέρνουν για την ελληνική οικονομία οι νέοι δημοσιονομικοί κανόνες της ΕΕ 13/04 | 20:55
- Είναι η Ελλάδα σε βιώσιμο αναπτυξιακό δρόμο; - Ο τουρισμός το συγκριτικό πλεονέκτημα 14/04 | 12:57
- Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου | Αίτημα στον Πρωθυπουργό για μείωση του ΦΠΑ στη Δωδεκάνησο 08/04 | 22:32
- Η Ελλάδα στην 5η θέση των κυριότερων επενδυτριών χωρών στη Ρουμανία 29/03 | 07:59
- Νέο πλαίσιο για την Golden Visa - τα ακίνητα αυτά δεν θα γίνονται Airbnb | Οι νέες φορολογικές ρυθμίσεις 21/03 | 17:05
- Γερμανικός Τύπος | Ελλάδα: «Μπίζνες πολλών δις με “Χρυσές Βίζες“» 15/03 | 12:40
- Τουρισμός | Τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση: Ψηφιακή η υποβολή της δήλωσης απόδοσης 13/03 | 10:01
δημοφιλέστερα
- 1 Τουρισμός | FTI: Συζητήσεις με το νέο επενδυτή για τα χρέη, με ενδεχόμενο κουρέματος 25.04.2024 | TOUR OPERATORS
- 2 Ο ξενοδοχειακός κλάδος αποτελεί την εύκολη λύση για βάρη που δεν του αναλογούν 25.04.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 3 "Υπερτουρισμός" | Πρέπει να συζητάμε για αναβάθμιση της προσφοράς και όχι για περιορισμό της ζήτησης 25.04.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 4 Η Hilton ανοίγει 10 νέα resorts σε δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς – ανάμεσά τους και η Ελλάδα 25.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 5 HOTREC | Οι πολιτικές προτεραιότητες του κλάδου της φιλοξενίας ενόψει των ευρωεκλογών 25.04.2024 | ΞΕΕ
- 6 Τουρισμός | To 20% των Αμερικανών σκέφτονται τις επόμενες διακοπές, ενώ βρίσκονται σε διακοπές! 25.04.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 7 Ευρωπαϊκά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα νέα κριτήρια κατηγοριοποίησης σε αστέρια 25.04.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 8 Θεσσαλονίκη | Οι πτήσεις της Aegean στη Γεωργία ανοίγουν μια νέα αγορά 25.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 9 Mουσείο εναλίων αρχαιοτήτων στον Πειραιά -Κοπή 7 δέντρων σε περιβάλλοντα χώρο ξενοδοχείου στην Ανάβυσσο 26.04.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 10 Η νέα υπουργός Τουρισμού της Ισπανίας 25.04.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ