Γερμανικός τουρισμός: Κάτω από τα επίπεδα 2023 οι νέες κρατήσεις στα ταξιδιωτικά γραφεία – Προβληματισμός και στις αερομεταφορές

12 Feb 2024, 11:37 | ΑΓΟΡΕΣ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Γερμανικός τουρισμός: Κάτω από τα επίπεδα 2023 οι νέες κρατήσεις στα ταξιδιωτικά γραφεία – Προβληματισμός και στις αερομεταφορές

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Κάτω από τα επίπεδα του 2023 διαμορφώνονται οι νέες ταξιδιωτικές κρατήσεις στη γερμανική αγορά σύμφωνα με στοιχεία του παρόχου back office, Tats.

Τα στοιχεία, τα οποία προέρχονται από 2.500 συνεργαζόμενα ταξιδιωτικά γραφεία της Γερμανίας, δείχνουν ότι η εφετινή χρονιά ξεκίνησε με άνοδο των τιμολογημένων συνολικών πωλήσεων κατά 11,8% αλλά με μείωση των εισερχόμενων παραγγελιών κατά 8,8% έναντι του Ιανουαρίου του 2023.  

Τα έσοδα από τις πωλήσεις ταξιδιών, συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας, είναι αυξημένα κατά 9,4%, με βοηθητικό παράγοντα τις κρουαζιέρες οι οποίες σημείωσαν άνοδο 27,1%, ενώ στις πτήσεις σημειώθηκε αύξηση 14,1% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2023. Ο αριθμός των εισιτηρίων είναι επίσης αυξημένος κατά 12,7% ενώ οι υπόλοιπες πωλήσεις είναι αυξημένες κατά 4,6% έναντι των αντίστοιχων περυσινών.

Οι εισερχόμενες παραγγελίες για τουριστικές κρατήσεις, από την άλλη πλευρά, παρουσιάζουν πτώση 8,8% σε ετήσια βάση. Το τμήμα κρουαζιέρας τον Ιανουάριο είναι επίσης 5,6% χαμηλότερο από τον Ιανουάριο του 2023. Οι εκκρεμείς παραγγελίες για τουριστικές κρατήσεις είναι 14,2% υψηλότερες από το προηγούμενο έτος και στις κρουαζιέρες 23,2% πάνω από τα επίπεδο του 2023.

Παράλληλα, η επιβατική κίνηση στα Γερμανικά αεροδρόμια το 2023 παρότι σημείωσαν αύξηση, αυτή ήταν μικρότερη σε σύγκριση με το μέσο Ευρωπαϊκό όρο, και η Ομοσπονδιακή Ένωση της Γερμανικής Βιομηχανίας Αερομεταφορών (BDL) εκφράζει φόβους ότι τα αυξημένα κόστη θα επιδεινώσουν και τα νούμερα του 2024.

Παρότι η επιβατική κίνηση είχε αύξηση 20% (σε 197,2 εκατ. επιβάτες) και η διαθεσιμότητα θέσεων ήταν στο 79% των προπανδημικών επιπέδων, τα Γερμανικά αεροδρόμια δεν κατάφεραν να υπερκεράσουν τις απώλειες της πανδημίας μέσα στο 2023 όπως συνέβη με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες ανέκαμψαν στο 96% της κίνησης του 2019.

Ο πρόεδρος της BDL, Jost Lammers, αποδίδει την εξέλιξη αυτή στις απότομες αυξήσεις από το 2020, που θα επιδεινωθούν περαιτέρω από τη σχεδιαζόμενη αύξηση των τελών στις αερομεταφορές και των τελών αεροπορικής ασφάλειας μέσα το επόμενο έτος. Η ευρωπαϊκή επιβατική κίνηση και η εσωτερική εναέρια κυκλοφορία στη Γερμανία θα πληγούν από αυτή την εξέλιξη. Ενώ η προσφορά σε αυτές τις περιοχές φτάνει μόνο το 68% και το 25% των προπανδημικών επιπέδων, κόμβοι εκτός της ΕΕ, όπως ο Περσικός Κόλπος και η Τουρκία, προσελκύουν όλο και μεγαλύτερες ροές επιβατών, σύμφωνα με την BDL.

Η αλλαγή αυτή ενισχύεται από τις ανισοβαρείς επιβαρύνσεις στην ΕΕ, στις οποίες ο κ. Lammers θεωρεί απειλή για τις ευρωπαϊκές αερομεταφορές κι τις επενδύσεις στην προστασία του κλίματος.

Για το 2024 οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι δεν θα υπάρξει σημαντική βελτίωση, καθώς η προσφορά θέσεων στη Γερμανία αναμένεται να αυξηθεί μόνο στο 89% των επιπέδων του 2019, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη προβλέπεται ανάκαμψη στο 104% των προπανδημικών επιπέδων.

 

 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα