Πώς η Ελλάδα θα προσελκύσει τουρίστες από τη Βραζιλία
29 Jan 2023, 08:12 | ΑΓΟΡΕΣ
Σοφία Κοντογιάννη
H Βραζιλία αποτελεί μια σημαντική αγορά όσον αφορά τον εξερχόμενο τουρισμό. Τα τελευταία χρόνια πριν την πανδημία, άνω των 10 εκατ. Βραζιλιάνων κατ’ έτος ταξίδεψαν στο εξωτερικό, κατατάσσοντας την στην 17η θέση ως χώρα προέλευσης τουριστών. Κύριοι ταξιδιωτικοί προορισμοί των Βραζιλιάνων είναι η Αργεντινή και οι ΗΠΑ από την Αμερική και Πορτογαλία, Γαλλία, Ιταλία, Η.Β από την Ευρώπη.
Τα σχετικά στοιχεία περιλαμβάνονται σε έρευνα για τον εξερχόμενο τουρισμό από τη Βραζιλία που πραγματοποίησε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Σάο Πάολο.
Σύμφωνα με την έρευνα το 2020 και 2021 καταγράφηκε μια απότομη μείωση στους αριθμούς του εξερχόμενου τουρισμού από την Βραζιλία λόγω της πανδημίας . Αυτό οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που επιβλήθηκαν στους Βραζιλιάνους τουρίστες σε αρκετές χώρες του κόσμου.
Από τις αρχές του 2022 καταγράφηκε σημαντική άνοδο του αριθμού των Βραζιλιάνων που ταξίδεψαν στο εξωτερικό σε ποσοστό άνω του 70% συγκριτικά με τα δύο προηγούμενα έτη. Στοιχεία από την Κεντρική Τράπεζα της Βραζιλία δείχνουν ότι οι Βραζιλιάνοι ξόδεψαν 9 δισ. δολάρια σε ταξίδια στο εξωτερικό τους πρώτους εννέα μήνες του 2022. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει αύξηση 172,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όταν οι δαπάνες αυτές αντιπροσώπευαν μόλις 3,3 δισ. δολ.
Όσον αφορά τους προορισμούς, οι Βραζιλιανοί ταξιδεύουν πρώτα στο Μπουένος Άιρες (λόγω γεωγραφικής εγγύτητας) και στη συνέχεια στις ΗΠΑ, κυρίως Μαϊάμι, Ορλάντο και Νέα Υόρκη. Στη συνέχεια επιλέγουν την Ευρώπη και δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Πορτογαλία (λόγω γλωσσικής και πολιτισμικής εγγύτητας), Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία και ΗΒ.
Αν και ακόμα σε συγκριτικά χαμηλό επίπεδο και παρά τη δυσμενή υγειονομική συγκυρία για τη Βραζιλία, ο βραζιλιανός εξερχόμενος τουρισμός αντιπροσωπεύει θετική προοπτική για την Ελλάδα, κυρίως δεδομένου ότι αφορά ταξιδιώτες υψηλής κατανάλωσης, που έχουν μεν επηρεαστεί από την οικονομική κρίση, αλλά όχι ακόμα καθοριστικά. Όσον αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό από την Βραζιλία στην Ελλάδα και σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (2020), επήλθε μεγάλη μείωση στις αφίξεις οι οποίες ανήλθαν το 2020 σε 5.500 έναντι 82.608 το 2019, (μείωση 93,3% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο). Για το 2021 οι αφίξεις των Βραζιλιάνων τουριστών δεν υπερέβησαν τους 1.300 λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών.
Το τελευταίο έτος – 2019- πριν την πανδημία επισκέφθηκαν την Ελλάδα 82.608 Βραζιλιάνοι, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος. Να σημειωθεί ότι λόγω μη ύπαρξης απευθείας αεροπορικής σύνδεσης, οι Βραζιλιάνοι επισκέπτονται την Ελλάδα, μέσω άλλων ευρωπαϊκών χωρών και συνδυαστικά με την επίσκεψή τους σε αυτές. Τα κυριότερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια που εξυπηρετούν transit επισκέπτες από και προς Βραζιλία είναι του Λονδίνου, Φρανκφούρτης, Ζυρίχης, Παρισίων, Άμστερνταμ, Κωνσταντινούπολης και μέσω Λισσαβώνας και Μαδρίτης.
Τα βραζιλιανά τουριστικά πρακτορεία που διοργανώνουν πακέτα προς την χώρα μας, θεωρούν ότι ο αριθμός των 65 χιλ. Βραζιλιάνων τουριστών στην Ελλάδα αποδίδει την πραγματικότητα στην οποία κινείται το τουριστικό ρεύμα. Δεδομένης της αναθέρμανσης του ενδιαφέροντος για ταξίδια των Βραζιλιάνων στην μετά πανδημική περίοδο και την ανατίμηση του βραζιλιανού ρεάλ, τους τελευταίους μήνες του 2022, παραμένει επιτακτική η ανάγκη ενεργού και συνεπούς προβολής του ελληνικού τουρισμού στη Βραζιλία, όπως και η αξιοποίηση συνεργειών με άλλες χώρες / αεροπορικές εταιρείες.
Συνήθεις μήνες διακοπών για τους Βραζιλιανούς είναι ο Ιούλιος (σχολικές διακοπές) και από το Δεκέμβριο μέχρι το καρναβάλι. Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Τουρισμού, οι Βραζιλιανοί ταξιδεύουν στην Ευρώπη για τους εξής λόγους:
-Για να αναβαθμίσουν το κύρος και την κοινωνική τους εικόνα, καθώς η Ευρώπη θεωρείται εκλεπτυσμένος και κομψός προορισμός.
-Για να αναζητήσουν τις ρίζες τους και τις ρίζες του βραζιλιανού πολιτισμού.
-Για τη δυνατότητα να επισκεφθούν αρκετές χώρες στο χρόνο και με τα χρήματα που διαθέτουν.
-Για να επισκεφθούν το κέντρο του καθολικισμού.
-Για να απολαύσουν την ευρωπαϊκή γαστρονομία, τοπικές κουζίνες, να επισκεφθούν αμπελώνες, κλπ.
-Για να επισκεφθούν την έδρα μερικών από τις καλύτερες ποδοσφαιρικές ομάδες του κόσμου.
- Οι νέοι κυρίως, για να απολαύσουν την ελευθερία και τη χαλαρότητα που θεωρούν ότι προσφέρουν ορισμένοι ευρωπαϊκοί προορισμοί.
Τα παραπάνω συνιστούν και τα πλεονεκτήματα της Ευρώπης για τους Βραζιλιανούς ταξιδιώτες, οι οποίοι δηλώνουν ότι τους αρέσει να ταξιδεύουν στην ήπειρο γιατί είναι κομψός προορισμός, για τη γαστρονομία, γιατί έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν περισσότερους πολιτισμούς σε ένα μόνο ταξίδι, για τα καλά διατηρημένα αξιοθέατα και για τις ιδιαιτερότητες της ηπείρου σε αρχιτεκτονική, γλώσσα και τέχνη.
Στα προβλήματα που περισσότερο αναφέρθηκαν στην έρευνα, περιλαμβάνονται διαδικασίες θεωρήσεων εισόδου και ελέγχου συνόρων, υψηλές τιμές, ποιότητα ξενοδοχείων χαμηλότερη από τη διαφημιζόμενη, συνωστισμός στα αξιοθέατα, προβλήματα γλώσσας και επικοινωνίας, κλειστά αξιοθέατα, βραζιλιανές πιστωτικές κάρτες μη ευρέως αποδεκτές, πολιτισμικά εμπόδια και ασυμβατότητα συνηθειών, καθώς και ακύρωση αναχωρήσεων
Προτιμήσεις Βραζιλιανών τουριστών στην μετά πανδημία περίοδο
Με την υποχώρηση της υγειονομικής κρίσης και την αύξηση του ποσοστού των εμβολιασμών οι Βραζιλιάνοι έχουν αναθερμάνει το ενδιαφέρον τους για ταξίδια στο εξωτερικό. Επίσης, η άρση των περιορισμών για τους Βραζιλιάνους τουρίστες να επισκεφθούν ξένους προορισμούς, έχει προκαλέσει ζήτηση για κρατήσεις ταξιδιών που είχαν προηγουμένως ακυρωθεί λόγω πανδημίας. Οι νέες τάσεις που καταγράφονται στις προτιμήσεις των Βραζιλιάνων είναι:
-Αύξηση στην ζήτηση ταξιδιών της τελευταίας στιγμής. Σύμφωνα με την ένωση ταξιδιωτικών γραφείων Βραζιλίας (ABAV), οι Βραζιλιάνοι προβαίνουν σε κρατήσεις ταξιδιών κάθε φορά πλησιέστερα στην ημερομηνία αναχώρησης.
- Σημαντική αύξηση στην ζήτηση για ευρωπαϊκούς προορισμούς, λόγω της ακύρωσης πολλών προγραμματισμένων ταξιδιών προς Ευρώπη, τα δύο τελευταία χρόνια, όπως απεικονίζεται από τις διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης.
-Η Πορτογαλία όσον αφορά στους ευρωπαϊκούς προορισμούς, και η Αργεντινή όσον αφορά στους προορισμούς της Λ. Αμερικής παρουσιάζουν μεγάλη ζήτηση.
-Τα ταξιδιωτικά γραφεία προτείνουν εναλλακτικούς προορισμούς εξωτερικού, σε χώρες όπου το ρεάλ εξακολουθεί ισχυρότερο, όπως Αίγυπτος, Ινδονησία, Νότια Αφρική, Ρωσία και χώρες Νότιας Αμερικής, ή όπου η αξία του εθνικού νομίσματος είναι συγκριτικά μεγαλύτερη.
Όπως αναφέρεται στην έρευνα, είναι σκόπιμη η ανάληψη δράσεων προβολής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, τόσο προς τους επαγγελματίες του χώρου, όσο και απευθείας στους τελικούς καταναλωτές – χρήστες, προκειμένου να δημιουργηθεί αίσθηση οικειότητας και εμπιστοσύνης για το προσφερόμενο προϊόν και άρα να ενισχυθεί η ζήτησή του. Σημειώνεται επίσης, ότι οι Βραζιλιανοί όλο και περισσότερο προτιμούν την έρευνα, την αγορά τουριστικών πακέτων ή και την ανεξάρτητη σύνθεση του ταξιδιού τους μέσω internet, παρά μέσω φυσικών ταξιδιωτικών γραφείων. Βασικό κοινό των φυσικών ταξιδιωτικών γραφείων, θεωρούνται πλέον η μεσαία και οι χαμηλότερες τάξεις.
Με βάση τα παραπάνω, η προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος μπορεί να γίνει σε διάφορα επίπεδα: από την ανάπτυξη των ιστοσελίδων των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων στην πορτογαλική γλώσσα (η αγγλική δεν είναι διαδεδομένη στη χώρα) και τη διαφήμισή τους σε βραζιλιανές μηχανές αναζήτησης, την ανάπτυξη προφίλ στην πορτογαλική σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τη συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού στη Βραζιλία, τις καταχωρήσεις σε δημοφιλή τοπικά έντυπα, ή ακόμα, το σχεδιασμό και την υλοποίηση στοχευμένων προωθητικών ενεργειών.
Σε κάθε περίπτωση, σημειώνεται ότι οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να προσεγγίσουν τη βραζιλιανή αγορά είναι σκόπιμο να δημιουργήσουν προωθητικό υλικό στην πορτογαλική, ενώ σε περίπτωση συμμετοχής σε κάποια εμπορική έκθεση, θα χρειαστεί να εξασφαλίσουν προσωπικό που να μιλάει τη γλώσσα. Επισημαίνεται τέλος στην έκθεση, ότι για τους Βραζιλιανούς, το ταξίδι στην Ευρώπη αντιπροσωπεύει μια συνολική εμπειρία, που επιπλέον για τους περισσότερους είναι εμπειρία ζωής, η οποία δεν περιορίζεται μόνο σε επίσκεψη σημαντικών αξιοθέατων και μνημείων.
Καθώς η Ελλάδα είναι ήδη γνωστός προορισμός, τουλάχιστον τα πιο δημοφιλή της μέρη, για τους Βραζιλιανούς έχει ίσως μεγαλύτερη σημασία η παρουσίαση και οπτικοποίηση ελκυστικών επιλογών διασκέδασης, φαγητού, αγορών, κλπ. σε συνδυασμό με την επίσκεψη των αξιοθέατων, παρά η εστίαση αποκλειστικά σε αυτά τα τελευταία.
διαβάστε ακόμα
-
Τουρισμός: Στους 5 κορυφαίους προορισμούς των Γερμανών για το Πάσχα η Ελλάδα 28/03 | 15:48
-
Τουρισμός | Οι προορισμοί με την καλύτερη αξία για τις διακοπές των Βρετανών το 2023- στην 13η θέση η Κέρκυρα 27/03 | 01:05
-
Ηνωμένο Βασίλειο: Έως το 2024 θα συντελεστεί η μεγαλύτερη επιδείνωση του βιοτικού επιπέδου από το 1956 26/03 | 08:45
-
Η Αυστρία κάνει τη διαφορά φέτος: Η Ελλάδα πρώτος προορισμός το καλοκαίρι στα αεροπορικά ταξίδια 24/03 | 13:20
-
EΟΤ | 1 στους 3 Πολωνούς που θα έρθει το 2023 στην Ελλάδα έχει κάνει ήδη κράτηση 23/03 | 12:27
-
Tουρισμός 2023: Περισσότερες αεροπορικές θέσεις από το 2019 στη νοτιοανατολική Ευρώπη | +14,7% η Ελλάδα 22/03 | 09:19
-
EasyJet | Νέο δρομολόγιο από Μπέλφαστ για Ρόδο 22/03 | 09:52
-
Έρευνα | Πώς θα ταξιδέψουν οι Γερμανοί τουρίστες το 2023 – Έως τα 1.000 ευρώ το εβδομαδιαίο budget στις διακοπές 21/03 | 13:42
-
Ταξιδιωτική ‘Ενωση ΗΠΑ | Η εαρινή ζήτηση επιτάσσει επείγουσες αναβαθμίσεις στο σύστημα αεροπορικών ταξιδιών 22/03 | 08:55
-
Ευρωπαϊκός τουρισμός: Ανοδική αλλά... απογοητευτική η ζήτηση από την Κίνα - Στροφή σε ΗΠΑ, Ν. Κορέα, Ινδία 20/03 | 14:18
δημοφιλέστερα
- 1 Σε αναζήτηση επενδυτή για την αξιοποίηση των θερμοπηγών και του πρώην ξενοδοχείου «ΣΑΡΛΙΤΖΑ» στη Λέσβο 30.03.2023 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 2 National Geographic: Αυτά είναι τα 25 καλύτερα Ελληνικά νησιά για διακοπές το 2023 28.03.2023 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 3 Διεθνής διαφημιστική προβολή του «Shopping in Greece» | Εμπόριο και Τουρισμός ενώνουν δυνάμεις 30.03.2023 | ΦΟΡΕΙΣ
- 4 Τέλος στο απόρρητο των αμοιβών: Οι εργαζόμενοι μπορούν να ενημερώνονται για τις αμοιβές των συναδέλφων τους της ίδιας κατηγορίας 30.03.2023 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 5 Όλοι οι "κρίκοι" του τουρισμού, δεν μπορεί να βασίζονται σε ένα "κλειδί" 30.03.2023 | FEDHATTA
- 6 50 χρόνια TUI fly - Περισσότερες από τις μισές αεροπορικές θέσεις για το 2023 αφορούν τα ελληνικά νησιά 30.03.2023 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 7 Emirates και United: Πτήσεις κοινού κωδικού για την ενίσχυση της συνδεσιμότητας με τις ΗΠΑ 30.03.2023 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 8 Η "Γαλάζια Λίμνη" της Χαλκιδικής | Δρένια ή Γαϊδουρονήσια 10.08.2019 | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- 9 Μ. Παπαδόπουλος: Ενισχύουμε το εξειδικευμένο προσωπικό στα αεροδρόμια της χώρας 30.03.2023 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 10 Η KLM πετά σε 165 προορισμούς φέτος το καλοκαίρι 30.03.2023 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ