Πιο ρυπογόνες από ποτέ οι low cost αεροπορικές εταιρίες
19 Apr 2024, 15:28 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
TornosNews.gr
Η Ryanair είναι ο αερομεταφορέας με το μεγαλύτερο ποσοστό εκπομπών στην Ευρώπη για τρίτη συνεχή χρονιά, σύμφωνα με νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, Transport & Environment, που βασίστηκε σε στοιχεία του 2023.
Στη δεύτερη και τριτη θέση ακολουθούν οι Lufthansa και British Airways, όμως με τις εκπομπές τους να βρίσκονται κάτω από τα επίπεδα προ πανδημίας.
Οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους Ryanair και Wizz Air μόλυναν περισσότερο από ποτέ το περιβάλλον κατά το περασμένο έτος, πάνω από το έτος αιχμής του 2019. Η Ryanair είχε εκπομπές 15 τόνων διοξειδίου του άνθρακα το 2023, 23% περισσότερες από τα προπανδημικά επίπεδα, ενώ οι εκπομπές της Wizz Air αυξήθηκαν κατά 40%. Οι εκπομπές της Ryanair αντιστοιχούν στις εκπομπές που έχουν σε ετήσια βάση 7 εκατ. αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου.
Μία στις 4 πτήσεις στην Ευρώπη το 2023 πραγματοποιήθηκε από κάποιον από τους τρεις μεγαλύτερους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους (easyJet, Ryanair, Wizz Air), ενώ το 2019 η αναλογία ήταν μία προς 5, ενδεικτικό του γεγονότος ότι οι low cost αεροπορικές αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους στην Ευρώπη. Από την άλλη, αερομεταφορείς όπως οι Air France, Lufthansa, KLM και British Airways, έχουν χάσει μερίδιο αγοράς 2,8% από το 2019.
Σύμφωνα με την Transport & Environment, το επιχειρηματικό μοντέλο των low cost αεροπορικών εταιριών οδηγεί τον κλάδο σε μια μη βιώσιμη ανάπτυξη, κάνοντας ανέφικτο το σενάριο των «πράσινων» αερομεταφορών, ενώ τονίζει ότι «καθαρές» τεχνολογίες όπως τα βιώσιμα καύσιμα δεν θα είναι σε θέση να συμβαδίσουν με την ανάπτυξη των low cost εταιριών.
Παρόλ’ αυτά, οι παραδοσιακοί αερομεταφορείς και ορισμένοι τρίτων χωρών συνεχίζουν να ευθύνονται για το μεγαλύτερο όγκο εκπομπών στην Ευρώπη (42,2%) λόγω των μακρινών πτήσεων. Η έρευνα εντόπισε ότι 20 τέτοιοι αερομεταφορείς ευθύνονται για μεγαλύτερο μερίδιο εκπομπών από το αντίστοιχο που έχουν 400 αερομεταφορείς συνδυαστικά που πετούν από την Ευρώπη.
Οι Air France και Lufthansa πλήρωσαν για μόλις το 7% και 16% των εκπομπών τους το 2023, λόγω περιορισμένου εύρους των Ευρωπαϊκών αγορών άνθρακα και των δωρεάν δικαιωμάτων που παραχωρούνται στους αερομεταφορείς. Αυτό συμβαίνει, επειδή οι αγορές άνθρακα για την αεροπορία, ή Emissions Trading Scheme, στην ΕΕ, την Ελβετία και το Ην. Βασίλειο ισχύουν μόνο για τις ενδο-Ευρωπαϊκές πτήσεις, που σημαίνει ότι οι παραδοσιακοί αερομεταφορείς που λειτουργούν το μεγαλύτερο πρόγραμμα πτήσεών τους εκτός Ευρώπης, δεν χρειάζεται να πληρώσουν για το μεγαλύτερο μέρος των εκπομπών τους.
Εάν όμως δεν υπήρχαν οι εξαιρέσεις αυτές, η Lufthansa θα έπρεπε να καταβάλει πάνω από 800 εκατ. ευρώ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά το περασμένο έτος, αντί για μόλις 130 εκατ. ευρώ που κλήθηκε να καταβάλει. Στον υπολογισμό ανά τόνο διοξειδίου του άνθρακα, η Lufthansa κατέβαλε 13 ευρώ και η Air France μόλις 5 ευρώ!
Ωστόσο, ακόμα και τα μεγαλύτερα ποσοστά εκπομπών για τα οποία θα έπρεπε να πληρώσουν οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, δεν καταβλήθηκαν ούτε στο μισό ως αποτέλεσμα των δωρεάν αδειών ρύπανσης που τους δόθηκαν το 2023.
Συνολικά για το 2023, το 78% των εκπομπών στις αερομεταφορές δεν τιμολογήθηκε για τους παραπάνω λόγους.
Παράλληλα, οι εκπομπές που δεν αφορούν το διοξείδιο του άνθρακα, συνεχίζουν να θερμαίνουν τον πλανήτη τουλάχιστον στον ίδιο βαθμό και δεν υπόκειται σε καμία πολιτική χρέωσης.
διαβάστε ακόμα
-
Korean Air: Πτήσεις τσάρτερ Σεούλ – Αθήνα για Αύγουστο και Σεπτέμβριο 24/07 | 14:16
-
ΥΠΑ: Σε εξέλιξη σχέδια αναβάθμισης υποδομών στο αεροδρόμιο Καρπάθου 24/07 | 17:14
-
Ryanair: Νέα συνεργασία «εγκεκριμένου ΟΤΑ» με την σκανδιναβική Braganza και τις θυγατρικές Ticket και Escapeaway 24/07 | 11:26
-
«Πάμε Ελλάδα», το μήνυμα της AEGEAN για το ταξίδι της Ελληνικής Ολυμπιακής αποστολής στο Παρίσι που μόλις ξεκίνησε 24/07 | 13:21
-
Air Haifa: Νέα αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στο Ισραήλ, με πτήσεις για Ελλάδα και Κύπρο 24/07 | 07:18
-
Ethiopian Airlines: 3 οι εβδομαδιαίες συνδέσεις Αθήνα - Αντίς Αμπέμπα το α’ 3μηνο του 2025 23/07 | 12:22
-
ΕΕ | Μεγαλύτερη σαφήνεια στα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών 23/07 | 10:35
-
Σε εξέλιξη μέτρα αναβάθμισης του αεροδρομίου Νάξου και η τεχνική μελέτη για τον νέο αεροσταθμό 22/07 | 14:55
-
ΥΠΑ: Σε επίπεδο ρεκόρ ο αριθμός πτήσεων στο F.I.R Αθηνών 22/07 | 13:05
-
Condor | Νέες πτήσεις προς ελληνικούς προορισμούς το καλοκαίρι του 2025 22/07 | 09:57
δημοφιλέστερα
- 1 Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση για Ελλάδα από πέρυσι – Πόλος έλξης τα πολυτελή ξενοδοχεία 24.07.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 2 Επιθέσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων 26.07.2024 | ΚΟΣΜΟΣ
- 3 DERTOUR: Τρίτος πιο περιζήτητος προορισμός η Ελλάδα το καλοκαίρι, 15% επάνω οι ταξιδιώτες από πέρυσι 26.07.2024 | TOUR OPERATORS
- 4 Ο πρώην CEO της TUI Γερμανίας γίνεται επικεφαλής του ξενοδοχειακού σκέλους του DERTOUR 26.07.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 5 Γερμανικός Τύπος | Η Σπαρτιάτισσα Κυνίσκα: Η πρώτη γυναίκα Ολυμπιονίκης 26.07.2024 | ΚΟΙΝΩΝΙΑ
- 6 Οι Ολυμπιακοί Αγώνες διώχνουν Γάλλους για διακοπές στο εξωτερικό- Η Αθήνα μεταξύ των δημοφιλών προρισμών 26.07.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 7 Τουρισμός | Διακοπές στο εξωτερικό επιλέγει το 53% των Βρετανών αυτό το καλοκαίρι - Στις 2.804 £ ο μέσος προϋπολογισμός 26.07.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 8 Συμφωνία μεταξύ Υπ. Τουρισμού και ΞΕΕ για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού 26.07.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 9 Ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στο λιμάνι της Σούδας 26.07.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 10 Παρουσίαση του οινοτουριστικού προϊόντος της Μακεδονίας στο Βελιγράδι 26.07.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ