Πώς γίνεται η μεταφορά Επιβεβαιωμένων Κρουσμάτων τουριστών σε ξενοδοχεία / καταλύματα απομόνωσης

03 Aug 2021, 15:55 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Πώς γίνεται η μεταφορά Επιβεβαιωμένων Κρουσμάτων τουριστών σε ξενοδοχεία / καταλύματα απομόνωσης

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Διευκρινήσεις για τη μεταφορά επιβεβαιωμένων κρουσμάτων τουριστών σε χώρους προσωρινής Φιλοξενίας (ξενοδοχεία / καταλύματα απομόνωσης), περιλαμβάνει εγκύκλιος του Υφυπουργού Υγείας (Α.Π.625/30.07.2021).

Α. Έκδοση αποτελέσματος διαγνωστικού δειγματοληπτικού ελέγχου για COVID 
Στην περίπτωση θετικού αποτελέσματος, ο εκάστοτε αρμόδιος φορέας δειγματοληψίας το καταχωρεί στο Μητρώο Ασθενών COVID 19 άμεσα, ώστε να ενημερωθεί ηλεκτρονικά η Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας και ο Ε.Ο.Δ.Υ. Στη συνέχεια, η Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας επικοινωνεί με α) τον ασθενή, β) το ξενοδοχείο/ κατάλυμα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δηλωθεί στο Έντυπο Εντοπισμού Επιβατών (ΡίΡ) και συγκεκριμένα τον υπεύθυνο εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος, γ) τον Ε.Ο.Δ.Υ. στον οποίο κοινοποιούνται τα στοιχεία επικοινωνίας του συνεργαζόμενου ιατρού του ξενοδοχείου / τουριστικού καταλύματος (ΦΕΚ 1632/Β/21.04.2021) και ενημερώνει την Ομάδα Διαχείρισης Κρίσεων του ΕΚΑΒ (Ο.ΔΙ.Κ.-ΕΚΑΒ) στους
τηλεφωνικούς αριθμούς: 213 214 3253, 213 214 3172, 210 77 14 470 213 214 3124

Β. Μεταφορά του ασθενή σε χώρο προσωρινής φιλοξενίας / απομόνωσης
Το συντονισμό και τη διαχείριση της μεταφοράς του επιβεβαιωυένου κρούσματος στο χώρο προσωρινής φιλοξενίας - απομόνωσης, αφού ενημερωθεί, αναλαμβάνει η Ομάδα Διαχείρισης Κρίσεων του ΕΚΑΒ (Ο.ΔΙ.Κ.-ΕΚΑΒ):
• Σε περίπτωση ασθενή που έχει μεταβεί ως περιπατητικός και εξετάστηκε στην πλησιέστερη μονάδα του Ε.Σ.Υ., χωρίς προηγούμενη ενημέρωση του συνεργαζόμενου με το χώρο διαμονής του ιατρό.
• · Σε περίπτωση ασθενή που έχει εξεταστεί από το συνεργαζόμενο ιατρό του ξενοδοχείου/καταλύματος και παραμένει ασυμπτωματικός, αλλά δεν μπορεί να παραμείνει σε δωμάτιο απομόνωσης μέσα στο ίδιο το ξενοδοχείο /κατάλυμα.
• Σε περίπτωση ασθενή που ο συνεργαζόμενος ιατρός κρίνει ότι παρουσιάζει συμπτώματα, οπότε, αξιολογείται η αναγκαιότητα είτε της μεταφοράς του στο Χώρο προσωρινής Φιλοξενίας - απομόνωσης, είτε 
•σε μονάδα του Ε.Σ.Υ.
Σε όλες τις περιπτώσεις, ενημερώνεται η Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας για τη μεταφορά του κρούσματος και των τυχών στενών επαφών στο χώρο προσωρινής φιλοξενίας - απομόνωσης για την καταγραφή τους και την αποστολή των στοιχείων στους αρμόδιους φορείς ελέγχου τήρησης του προσωρινού περιορισμού τους (ΕΛ.ΑΣ., Λιμενικό Σώμα/Ελ. Ακτοφυλακή).

Στις περιπτώσεις που:
ί. Ο ασθενής - επισκέπτης αρνείται τη μεταφορά του,
ϋ. Ο ασθενής - επισκέπτης δε βρίσκεται στον δηλωμένο τόπο διαμονής του,
η Ομάδα Διαχείρισης Κρίσεων του ΕΚΑΒ (Ο.ΔΙ.Κ.-ΕΚΑΒ) ειδοποιεί τη Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας, ώστε να εφαρμόσει αντίστοιχο Πρωτόκολλο Διαχείρισης.
Επισημαίνεται επιπλέον ότι, οι ασυμπιωματικοί Οονίό-19 ασθενείς, από όπου και αν προέρχονται (Λιμάνια, Αεροδρόμια κλπ), διακομίζονται κατευθείαν στο χώρο προσωρινής φιλοξενίας - απομόνωσης.
Η λήφη δείνματος πραγματοποιείται από:
❖ κλιμάκια του ΕΟΔΥ και της Πολιτικής Προστασίας στις πύλες εισόδου της χώρας,
❖ συμβεβλημένο ιατρό των ξενοδοχείων και των τουριστικών καταλυμάτων,
❖ ιατρονοσηλευτικό προσωπικό των ΟΤΑ Α' Βαθμού, εφόσον διατίθεται,
❖ ιατρικό προσωπικό των δημόσιων δομών υγείας (Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, Περιφερειακά Ιατρεία),
❖ κλιμάκια των ΚΟΜΥ του ΕΟΔΥ,
❖ Ιδιωτικά Διαγνωστικά Κέντρα,
❖ ιδιώτες φαρμακοποιούς.
Τα Σημεία Δειγματοληψίας ΚΟΜΥ ΤΟΥ ΕΟΔΥ, τα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα και τα φαρμακεία που θα διενεργούν τεστ ΡΟΒ σε ορισμένα μικρά νησιά, έχουν αναρτηθεί στη σελίδα https://mintour.gov.gr/en/covid19-en/ που διαρκώς ενημερώνεται. Η παραπομπή για εργαστηριακό έλεγχο (δήλωση δείγματος) καταχωρείται υποχρεωτικά από όλους στο Μητρώο Ασθενών COVID 19.
Σε περίπτωση τεχνικού προβλήματος όσον αφορά το Μητρώο Ασθενών COVID- 19 όπως επικοινωνούν άμεσα με την γραμμή βοήθειας της ΗΔΙΚΑ 11131 (Help Desk) και στο email hd@idika.gr

Επισυναπτόμενα Αρχεία
Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα