Οι ψηφιακοί νομάδες ενισχύουν τη βιώσιμη ανάπτυξη- Στα Χανιά το 2ο Work From Greece Summit
24 Oct 2023, 15:00 | ΣΕΤΕ
TornosNews.gr
Το φαινόμενο των digital nomads (ψηφιακοί νομάδες) και remote workers (εργαζόμενοι εξ αποστάσεως από τον φυσικό τόπο εργασίας) ενισχύει σημαντικά τη βιώσιμη ανάπτυξη του προορισμού, καθώς επιλέγουν να διαμένουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σε περιόδους μειωμένης τουριστικής κίνησης.
Αυτό υπογραμμίσθηκε στο δεύτερο Summit του Work From Greece, της πρωτοβουλίας της Marketing Greece για την προσέλκυση digital nomads και remote workers στην Ελλάδα, που πραγματοποιήθηκε χθες, Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2023, στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου στα Χανιά.
Εμβαθύνοντας στις ανάγκες των ψηφιακών νομάδων και αναλύοντας τα στοιχεία εκείνα που συνεισφέρουν στο να γίνουν ακόμα πιο φιλικοί οι προορισμοί για το κοινό, οι συμμετέχοντες κατέθεσαν τις γνώσεις τους και μέσα από τις τοποθετήσεις τους προέκυψε μια σειρά συμπερασμάτων:
Ο ψηφιακός νομαδισμός είναι αλληλένδετος με μια σειρά από επαναλαμβανόμενα μοτίβα, όπως η ψηφιακή εργασία, η εφήμερη διαμονή, η μετακίνηση, η οργάνωση και ενσωμάτωση σε κοινότητες, η είσοδος σε δημόσιους χώρους ειδικά διαμορφωμένους ώστε να μπορούν να εργαστούν και να απολαύσουν την εμπειρία του εκάστοτε προορισμού
Η κατεύθυνση της συνεργασίας ανάμεσα σε όλους, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, είναι προαπαιτούμενο για την προσέλκυση των ψηφιακών νομάδων και τη συνδιαμόρφωση προϊόντος
Τα co-working spaces εξακολουθούν να αποτελούν σημείο αναφοράς για τους ψηφιακούς νομάδες, ενώ παράλληλα αποτελούν ένα οικοσύστημα που αναπτύσσεται συνεχώς
Η ιδιοσυγκρασία των ψηφιακών νομάδων τους προσδιορίζει ως ένα κοινό που κινείται ανάμεσα στον ταξιδιώτη και τον κάτοικο του προορισμού που επιθυμεί την ενσωμάτωση στην τοπική κοινωνία
Το αποτύπωμα των ψηφιακών νομάδων, πέρα από την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας εντοπίζεται και στη συνεισφορά τους στο κοινωνικό σύνολο, μέσα από τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν και την τεχνογνωσία που φέρνουν στον προορισμό
Στην έναρξη του Summit ο Νίκος Διαμαντόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Marketing Greece τόνισε:
«Η πρωτοβουλία της Marketing Greece, Work From Greece, που συμπληρώνει φέτος δύο χρόνια και υλοποιείται με την υποστήριξη των χορηγών COSMOTE, AEGEAN, EUROBANK και τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Κυβέρνησης, εστιάζει στη δυναμική του φαινομένου των ψηφιακών νομάδων το οποίο εξακολουθεί να εξελίσσεται, δημιουργώντας νέες προοπτικές για τον ελληνικό τουρισμό» τονίζοντας πως «σκοπός του φετινού summit είναι μέσα από τον διαμοιρασμό γνώσης και τεχνογνωσίας να κατανοήσουμε σε βάθος τα ζητούμενα του συγκεκριμένου κοινού και να εντοπίσουμε τις ευκαιρίες που προκύπτουν τόσο σε επίπεδο συνεργειών όσο και σε επίπεδο προσέλκυσης διαφορετικών τύπων remote workers».
Η Υπουργός Τουρισμού, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, στο χαιρετισμό που απέστειλε είπε:
«Η προσέλκυση των ψηφιακών νομάδων και εξ’ αποστάσεως εργαζομένων μπορεί να λειτουργήσει θετικά προς τον στόχο της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης. Η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες χώρες που εισήγαγε ρυθμίσεις για τους ψηφιακούς νομάδες με παρεμβάσεις όπως την θέσπιση ειδικού καθεστώτος θεωρήσεων εισόδου και την παροχή φορολογικών κινήτρων.» και αναφέρθηκε στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας: «Η χώρα μας διαθέτει άλλωστε πολλά από τα χαρακτηριστικά εκείνα που ήδη ωθούν ψηφιακούς νομάδες να την επιλέξουν ως τόπο εργασίας τους. Προσφέρει έναν σπάνιο συνδυασμό ασφάλειας, φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, ήπιου κλίματος και ελκυστικού τρόπου ζωής. Το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ έχουν εντάξει την προσέλκυση των ψηφιακών νομάδων στην επικοινωνιακή τους στόχευση. Παράλληλα βεβαίως προωθούμε πολιτικές ανάδειξης της ιδιαίτερης ταυτότητας των προορισμών αλλά και του εμπλουτισμού της τουριστικής προσφοράς. Στοιχείων που μπορούν να καταστήσουν τη χώρα μας ακόμα πιο ελκυστική για ανθρώπους που αναζητούν μια νέα προοπτική στον τρόπο εργασίας και βελτίωσης της ποιότητας ζωής τους.»
Στο πρώτο session οι Αντώνης Παπαδεράκης, Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας, Εμπορίου, Καινοτομίας και Κοινωνικής Οικονομίας Κρήτης, Εμμανουήλ Ντουκάκης, Ειδικός Συνεργάτης Τουρισμού του Δήμου Χανίων και Κυριάκος Παπαδάκης, Γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων, τοποθετήθηκαν για τις δράσεις και πρωτοβουλίες που σχεδιάζουν.
Με τίτλο “How do you make a destination digital nomad-friendly?” οι Βαλίνα Γεροπάντα, Επίκουρη Καθηγήτρια Πολεοδομικού Σχεδιασμού και νέων τεχνολογιών από το Πολυτεχνείο Κρήτης, Δημήτρης Τσέλιος, Co-Founder Nomad365 και η Έφη Πούλη, Founder & Owner Workhub, ανέλυσαν στο δεύτερο session τα στοιχεία που διαμορφώνουν και ενισχύουν την εμπειρία των digital nomads και remote workers σε έναν προορισμό.
Στη συνέχεια οι Haz Memon, Co-Founder – ESCAPE, Lotus Vrijma, Founder & CEO - AVNEA Nomad Village και George Fintikakis, Founder & Owner Work'n Paradise Company Retreats μοιράστηκαν με το κοινό την εμπειρία τους με τους ψηφιακούς νομάδες μέσα από την επαγγελματική τους δραστηριότητα.
Κλείνοντας, οι Julia και Viκtor Persson, ψηφιακοί νομάδες που συμμετέχουν στο Digital Nomad Stay Activation του Work From Greece και επισκέπτονται για δεύτερη φορά την Ελλάδα, κατέθεσαν την προσωπική τους εμπειρία από τη χώρα μας, αναφερόμενοι στη θερμή φιλοξενία των Ελλήνων και τον ξεχωριστό τρόπο ζωής τους.
Η πρωτοβουλία της Marketing Greece, workfromgreece.gr έχει την υποστήριξη των χορηγών COSMOTE, AEGEAN και EUROBANK και τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Κυβέρνησης.
Το 2ο Work From Greece Summit πραγματοποιήθηκε με την αιγίδα της Περιφέρειας Κρήτης.
διαβάστε ακόμα
-
ΙΝΣΕΤΕ | Αυξάνονται και πληθύνονται τα Airbnb στην Ελλάδα- 85.000 περισσότερες κλίνες στο 5μηνο 27/06 | 14:17
-
Pythia, ο ψηφιακός βοηθός (chatbot) του Discovergreece.com 02/07 | 14:52
-
X. Design Week × Marketing Greece: Ένα τριήμερο event από και για τον τουρισμό 19/04 | 12:58
-
Το Σχολείο Τουρισμού OnTour ξεκινά ταξίδια σε νέους προορισμούς 18/04 | 14:22
-
ΙΝΣΕΤΕ: Σε ιστορικά υψηλά η άμεση συμβολή του τουρισμού στην ελληνική οικονομία το 2023 11/04 | 16:22
-
ΙΝΣΕΤΕ | Οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού στα ελληνικά ξενοδοχεία - ανά ειδικότητα και ανά περιφέρεια 23/03 | 10:24
-
Marketing Greece | “Από το Χθες στο Αύριο. Μαζί διαμορφώνουμε το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης” 29/03 | 17:59
-
Σύμπραξη Τουρισμού Κεφαλονιάς: Το νησί του Ιονίου ενώνει δυνάμεις 20/03 | 14:04
-
Marketing Greece: Το ταξίδι του “Travel Reimagined | Tomorrow’s Content Today” για το 2023 ολοκληρώθηκε 14/03 | 12:26
-
Athens Riviera | Η καλοκαιρινή εμπειρία με φόντο την Αθήνα 04/03 | 13:04
δημοφιλέστερα
- 1 Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση για Ελλάδα από πέρυσι – Πόλος έλξης τα πολυτελή ξενοδοχεία 24.07.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 2 Επιθέσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων 26.07.2024 | ΚΟΣΜΟΣ
- 3 DERTOUR: Τρίτος πιο περιζήτητος προορισμός η Ελλάδα το καλοκαίρι, 15% επάνω οι ταξιδιώτες από πέρυσι 26.07.2024 | TOUR OPERATORS
- 4 Ο πρώην CEO της TUI Γερμανίας γίνεται επικεφαλής του ξενοδοχειακού σκέλους του DERTOUR 26.07.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 5 Γερμανικός Τύπος | Η Σπαρτιάτισσα Κυνίσκα: Η πρώτη γυναίκα Ολυμπιονίκης 26.07.2024 | ΚΟΙΝΩΝΙΑ
- 6 Οι Ολυμπιακοί Αγώνες διώχνουν Γάλλους για διακοπές στο εξωτερικό- Η Αθήνα μεταξύ των δημοφιλών προρισμών 26.07.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 7 Τουρισμός | Διακοπές στο εξωτερικό επιλέγει το 53% των Βρετανών αυτό το καλοκαίρι - Στις 2.804 £ ο μέσος προϋπολογισμός 26.07.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 8 Συμφωνία μεταξύ Υπ. Τουρισμού και ΞΕΕ για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού 26.07.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 9 Ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στο λιμάνι της Σούδας 26.07.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 10 Παρουσίαση του οινοτουριστικού προϊόντος της Μακεδονίας στο Βελιγράδι 26.07.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ