Ελληνικός τουρισμός: Ο ανταγωνισμός των προορισμών είναι εσωτερικός και με την Ισπανία
08 Mar 2019, 14:05 | ΣΕΤΕ
TornosNews.gr
Οι κύριοι ανταγωνιστές των ελληνικών προορισμών είναι άλλοι ελληνικοί προορισμοί. Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ, η οποία στηρίχθηκε σε στοιχεία της εταιρείας Travel Audience, για τις on-line αναζητήσεις χρηστών από κύριες αγορές, για τις διακοπές τους σε ελληνικούς και ανταγωνιστικούς προορισμούς στην Μεσόγειο.
Ειδικότερα, το 39% των χρηστών και παράλληλα δυνητικών επισκεπτών που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως εναλλακτικές επιλογές για τις διακοπές τους, επίσης, άλλους ελληνικούς προορισμούς. Με βάση αυτό το συμπέρασμα, είναι εμφανές ότι η Ελλάδα έχει ισχυρή ταυτότητα ως προορισμός στις κύριες αγορές μας. Επίσης, αναδεικνύει την ανάγκη διαφοροποίησης των ελληνικών προορισμών και την υιοθέτηση προγραμμάτων για την προώθηση ταξιδιωτικών εμπειριών.
Σε διεθνές επίπεδο, βασική ανταγωνίστρια χώρα στον τουρισμό για την Ελλάδα, είναι η Ισπανία. Το 34% των χρηστών που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως εναλλακτικές επιλογές ισπανικούς προορισμούς (κυρίως Βαλεαρίδες και Κανάρια νησιά). Στη δεύτερη θέση μεταξύ των ανταγωνιστών της Ελλάδας, κατατάσσεται η Ιταλία, καθώς το 19 % των χρηστών που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως εναλλακτικές λύσεις ιταλικούς προορισμούς. Ακολουθούν η Πορτογαλία, η Γαλλία, η Γερμανία και το Μαρόκο.
Χαμηλό βαθμό ανταγωνιστικότητας σε σχέση με την Ελλάδα, εμφανίζει η Τουρκία, καθώς μόνο το 4% των χρηστών που έψαξε για έναν ελληνικό προορισμό αναζήτησε ως εναλλακτική λύση για τις διακοπές του προορισμούς στην Τουρκία. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, οι χρήστες από τις ΗΠΑ, τη Σουηδία και την Ολλανδία, συγκαταλέγουν στις εναλλακτικές τους επιλογές κυρίως προορισμούς την Ελλάδα. Σε επίπεδο πόλεων, η Αθήνα ανταγωνίζεται ως ευρωπαϊκός προορισμός city break τη Βαρκελώνη, το Παρίσι και τη Ρώμη.
Η μελέτη παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που διοργάνωσε την Παρασκευή 8 Μαρτίου το ΙΝΣΕΤΕ, σε συνεργασία με την εταιρεία Travel Audience, στο πλαίσιο της διεθνούς τουριστικής έκθεσης ΙΤΒ που πραγματοποιείται στο Βερολίνο. Κεντρικοί ομιλητές στην εκδήλωση ήταν ο κ. Άρης Ίκκος, επιστημονικός διευθυντής του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ και ο κ. Sandro Cuzzolin, Global Sales Director της Travel Audience.
Η εν λόγω μελέτη, είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για στοχευμένες digital καμπάνιες των ελληνικών επιχειρήσεων και προορισμών. Τα δεδομένα προέρχονται από online αναζητήσεις σε OTAs και ΤΟs στα συστήματα κρατήσεων της Amadeus, καθώς και ένα μικρό ποσοστό από metasearches και αναζητήσεις σε αεροπορικές εταιρείες. Ειδικότερα, αξιοποιήθηκαν 1 δισ. αναζητήσεις μέσα στο 2018 (Μάρτιος – Μάιος 2018) από 42 εκατ. χρήστες από 13 βασικές αγορές για 10 ελληνικούς προορισμούς και 13 ανταγωνιστικούς στην Μεσόγειο. Με βάση την ανάλυση, καταρτίστηκε ένας Loyalty Index που καταγράφει το εύρος της αναζήτησης από δυνητικούς επισκέπτες για έναν μοναδικό προορισμό. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε ανάλυση ανταγωνισμού, από την οποία προέκυψε το ποσοστό των χρηστών που αναζήτησαν κατ΄ αρχήν έναν συγκεκριμένο προορισμό και στη συνέχεια άλλους προορισμούς για το κλείσιμο των διακοπών τους.
Για να δείτε την παρουσίαση της μελέτης πατήστε εδώ.
Το σχόλιο του προέδρου του ΣΕΤΕ
Μέσω twitter, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ.Γιάννης Ρέτσος σχολίασε τη μελέτη:
"Αξίζει να διαβαστεί! Βασικοί ανταγωνιστές των προορισμών μας είναι άλλοι Ελληνικοί προορισμοί, Ισπανικοί, Ιταλικοί και Πορτογαλικοί, δηλαδή όλοι οι προηγμένοι. Άρα, η βελτίωση των υποδομών, η ποιότητα του προιόντος, η σωστή προώθηση, είναι απαραίτητες προυποθέσεις για το μέλλον".
διαβάστε ακόμα
- X. Design Week × Marketing Greece: Ένα τριήμερο event από και για τον τουρισμό 19/04 | 12:58
- Το Σχολείο Τουρισμού OnTour ξεκινά ταξίδια σε νέους προορισμούς 18/04 | 14:22
- ΙΝΣΕΤΕ: Σε ιστορικά υψηλά η άμεση συμβολή του τουρισμού στην ελληνική οικονομία το 2023 11/04 | 16:22
- ΙΝΣΕΤΕ | Οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού στα ελληνικά ξενοδοχεία - ανά ειδικότητα και ανά περιφέρεια 23/03 | 10:24
- Marketing Greece | “Από το Χθες στο Αύριο. Μαζί διαμορφώνουμε το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης” 29/03 | 17:59
- Athens Riviera | Η καλοκαιρινή εμπειρία με φόντο την Αθήνα 04/03 | 13:04
- Σύμπραξη Τουρισμού Κεφαλονιάς: Το νησί του Ιονίου ενώνει δυνάμεις 20/03 | 14:04
- Marketing Greece: Το ταξίδι του “Travel Reimagined | Tomorrow’s Content Today” για το 2023 ολοκληρώθηκε 14/03 | 12:26
- ΙΝΣΕΤΕ: Οι εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία και στις αγορές του εισερχόμενου τουρισμού 29/01 | 11:06
- ΙΝΣΕΤΕ | Ο τουρισμός στις 13 Περιφέρειες - οι επιδόσεις, η ταυτότητα και τα χαρακτηριστικά 18/01 | 10:49
δημοφιλέστερα
- 1 Έρευνα | Τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χρήστες της Google 26.04.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 2 Ο νέος γενικός διευθυντής του Eliamos Villas Hotel & Spa στην Κεφαλονιά 26.04.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 3 Ανοίγει την 1η Μαΐου το νέο πολυτελές Amyth of Mykonos | Super Paradise 26.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 4 Wyndham Hotels & Resorts: Ισχυρό α’ τρίμηνο με ρεκόρ νέων και υπό κατασκευή δωματίων 26.04.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 5 Πρώην δήμαρχος Βενετίας προς τουρίστες: «Μην πληρώνετε τον φόρο εισόδου στην πόλη» 26.04.2024 | ΚΟΣΜΟΣ
- 6 Oceania Cruises: Πολυάριθμα νέα δρομολόγια κρουαζιέρας σε Αθήνα και Ελληνικά νησιά το 2025 26.04.2024 | ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
- 7 Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας | Τουριστική Προβολή στη Βαρσοβία και το Βελιγράδι 26.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 8 Τουρισμός | Η Ελλάδα στο top 10 των ευρωπαϊκών προορισμών, που θα επισκεφτούν φέτος οι Αυστραλοί 26.04.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 9 Όμιλος Jet2.com και Jet2holidays | Έκρηξη κρατήσεων για το 2025 από το αεροδρόμιο του Μπόρνμουθ - Η Ρόδος στο top5 26.04.2024 | TOUR OPERATORS
- 10 Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι για το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» 26.04.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ