FedHATTA: Δυσβάσταχτο το τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση όπως σχεδιάζεται για τα ξενοδοχεία
22 Nov 2023, 14:46 | FEDHATTA
TornosNews.gr
Η επιβολή τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση με κάθετες αυξήσεις και χωρίς διαβάθμιση, που σχεδιάζεται για τον Ελληνικό τουρισμό, θα τινάξει στον αέρα τις ενέργειες για δωδεκάμηνο τουρισμό, για τόνωση της αγοράς ταξιδιωτών της τρίτης ηλικίας και των σχολικών εκδρομών αλλά και για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος και της οικονομίας της χώρας μας.
Αυτό επισημαίνει σε επιστολή της προς τα αρμόδια υπουργεία η FedHATTA, κρούοντας «καμπανάκι» για το άρθρο 28 του υπό διαβούλευση Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Μέτρα για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής».
Η FedHATTA επισημαίνει ότι το τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση, το οποίο αντικαθιστά, επεκτείνει και αυξάνει το ήδη ισχύον τέλος διαμονής στα κάθε είδους καταλύματα, θα είναι δυσβάσταχτο για τον Ελληνικό τουρισμό και κυρίως όσον αφορά τους Έλληνες ταξιδιώτες και τον εσωτερικό τουρισμό.
Διευκρινίζοντας ότι δεν είναι αντίθετη με την ανάγκη εξεύρεσης πόρων για την αντιμετώπιση των αποτελεσμάτων της κλιματικής αλλαγής, η Ομοσπονδία υπέβαλε δύο προτάσεις για τον τρόπο επιβολής του τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση, ώστε αυτή να μην είναι μονόπλευρη και να αφορά μόνο τον τουριστικό τομέα, αλλά και να είναι σωστά σχεδιασμένη προκειμένου να μην προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στον τουρισμό της χώρας μας και στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Οι προτάσεις της Ομοσπονδίας είναι...
Πρόταση 1 | Σύστημα ζωνών με κυμαινόμενο ύψος τέλους ανά ζώνη
Περιλαμβάνει πιο αναλογικό και ορθολογικό σχεδιασμό επιβολής του τέλους ώστε αυτό να μην επιβαρύνει υπερβολικά όλους ανεξαρτήτως τους πελάτες καταλυμάτων σε όλη την επικράτεια, αλλά ανάλογα με την τουριστική προβολή του κάθε τόπου και του είδους τουρισμού που παράγεται εκεί, κατά τα πρότυπα άλλων κρατών-μελών της ΕΕ που διαθέτουν αντίστοιχο τέλος διαμονής.
Η Ιταλία, για παράδειγμα, εφαρμόζει σύστημα επιβολής διαφορετικού τέλους διαμονής για κάθε πόλη, το οποίο είναι απόλυτα εναρμονισμένο με την τουριστική αγορά της. Συγκεκριμένα και ενδεικτικά, η Ρώμη έχει τέλος διαμονής 6€, η Βενετία 3,5€, το Μιλάνο εντός του δακτυλίου 5€, ενώ εκτός του δακτυλίου είναι δωρεάν, το Λέτσε 1,5€ κ.ο.κ. Είναι ορθό να μην πληρώνουν οι πελάτες τα ίδια χρήματα στη Ρώμη και στο Λέτσε.
Στη χώρα μας, θεωρούμε πως θα ήταν ορθότερο και θα μπορούσε να γίνει πιο εύκολα αποδεκτό, χωρίς σοβαρές συνέπειες στον τουρισμό στο σύνολό του, ένα σύστημα με ζώνες και με τις αντίστοιχες τιμές ανά ζώνη, ανάλογα με την θέση των περιοχών στον τουριστικό χάρτη. Μία πρόταση θα ήταν η εξής:
• Αθήνα και Θεσσαλονίκη
• Νησιά μεγάλης προβολής και ακριβών καταλυμάτων (Μύκονος, Σαντορίνη, Κρήτη, Ρόδος, Κέρκυρα κλπ.)
• Μικρά νησιά ακριβών καταλυμάτων (Ύδρα, Σπέτσες, Φολέγανδρος, Κέα, Σκιάθος, κλπ.)
• Νησιά μικρής προβολής και μεσαίων τιμών καταλυμάτων (Κύθηρα, Τήνος, Άνδρος, Σύρος, Νάξος, Σίφνος, Χίος, Πάτμος, Λέρος, Αίγινα, Ιθάκη κλπ.)
• Ηπειρωτική Ελλάδα
Ασφαλώς δεν αμφισβητείται ότι είναι εντελώς διαφορετικό το προφίλ των πελατών που θα επιλέξουν, για παράδειγμα, την Καστοριά, τα Ιωάννινα ή την Κατερίνη, ανεξαρτήτως αστέρων του καταλύματος, από τους πελάτες που θα επιλέξουν ένα νησί.
Πρόταση 2 | Διαφοροποίηση της χρέωσης του τέλους στις σχολικές εκδρομές
Κρίνεται αναγκαία η διαφοροποίηση των τιμών του τέλους για τα γκρουπ μαθητών που συμμετέχουν σε σχολικές εκδρομές, δεδομένου ότι τα ξενοδοχεία που εξυπηρετούν τον μεγάλο όγκο μαθητών είναι συνήθως 5* και 4* και βρίσκονται κυρίως στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Είναι εμφανώς παράλογο να πληρώνει το ίδιο τέλος ένα πελάτης ξενοδοχείου 5* ή 4* στη Μύκονο, την Κρήτη ή τη Ρόδο με έναν μαθητή που συμμετέχει σε σχολική εκδρομή σε ξενοδοχείο 5* ή 4* στα Ιωάννινα, την Αλεξανδρούπολη ή τη Θεσσαλία.
Σημειώνεται, ότι στο Βερολίνο τα σχολικά γκρουπ εξαιρούνται από το τέλος διαμονής, ενώ στην Πράγα δεν πληρώνουν τέλος διαμονής οι πελάτες κάτω των 18 ετών.
διαβάστε ακόμα
- FedHATTA: Ο Ελληνικός τουρισμός ένα βήμα πιο κοντά με την Κινεζική αγορά 16/01 | 14:03
- FedHATTA: Σταθερή ανοδική πορεία των κρατήσεων για ταξίδια Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά 23/12 | 11:48
- ECTAA | Ικανοποίηση για την κοινή προσέγγιση σχετικά με την αναθεώρηση της Οδηγίας για τα Οργανωμένα Ταξίδια 19/12 | 15:46
- FedHATTA: Eνημερωτικές περιφερειακές συναντήσεις σε όλη την Ελλάδα - Πρώτος σταθμός η Θεσσαλονίκη 18/12 | 09:09
- Σύνοδος Κορυφής της ECTAA: Μια ημέρα για ανταλλαγή πληροφοριών και καινοτομία 16/12 | 13:04
- Ο Επίτροπος Τζιτζικώστας και Eυρωβουλευτές συνεργάζονται με τον Τομέα Tαξιδίων και Tουρισμού για ένα Βιώσιμο Μέλλον 11/12 | 21:08
- FedHATTA: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές στα ταξίδια των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς 11/12 | 12:44
- ΗΑΤΤΑ | ECTAA: Προστασία από τυχόν πτώχευση αεροπορικής εταιρείας 09/12 | 11:59
- ECTAA | Δικαιώματα δύο ταχυτήτων στα πολυτροπικά ταξίδια 06/12 | 14:59
- FedHATTA: Συνάντηση με ανώτερα στελέχη του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού της Κίνας 05/12 | 15:18
δημοφιλέστερα
- 1 ΕΕ: Ακυρώνεται το εμπορικό σήμα Turkaegean 12.01.2025 | ΚΟΣΜΟΣ
- 2 Κροατία: Αύξηση τουριστών, διανυκτερεύσεων και ταξιδιωτικών εισπράξεων το 2024 12.01.2025 | ΚΟΣΜΟΣ
- 3 Γιώτινγκ | Κοπή πίτας από κοινού των επαγγελματικών ενώσεων ΣΙΤΕΣΑΠ και ΕΠΕΣΤ ((φωτό) 18.01.2025 | ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- 4 Wizz Air: Νέα σύνδεση Βενετία – Αθήνα το καλοκαίρι του 2025 17.01.2025 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 5 Ο Οργανισμός Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού εντάσσεται στο Διακεκριμένο Πρόγραμμα Αλληλοεκπαίδευσης D3HUB 17.01.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 6 Tornos News | Cirium: Απογειώνονται οι πτήσεις προς Ελλάδα το 2025- τα στοιχεία για 8 μεγάλα αεροδρόμια 15.01.2025 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 7 Όμιλος jet2 | Βρετανικός τουρισμός: Και άλλες επιπλέον πτήσεις προς Ελλάδα και Τουρκία το καλοκαίρι το 2025 17.01.2025 | TOUR OPERATORS
- 8 Ποιο είναι το κρυφό χρηματοδοτικό όπλο για την υλοποίηση 16 τουριστικών επενδύσεων 17.01.2025 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 9 Χαλκιδική | Προβολή ως προορισμού εναλλακτικών εμπειριών στην έκθεση της Ουτρέχτης 17.01.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 10 Ρεκόρ επιβατών στις παγκόσμιες αερομεταφορές το 2024, με 5,85 δισ. αεροπορικές θέσεις 17.01.2025 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ