Γιατί τα σκάφη αναψυχής από Λιμένες εκτός Σένγκεν της Αν. Μεσογείου είναι "ανεπιθύμητα" στη Ρόδο και Κω
16 Jun 2021, 09:51 | ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
TornosNews.gr
Ανεπιθύμητα είναι τα σκάφη αναψυχής, που έρχονται στη Ρόδο και Κω από Λιμένες εκτός Σένγκεν της Ανατολικής Μεσογείου (όπως από την Τουρκία), όπως καταγγέλει ο κ.Μιχάλης Ροδίτης, Εκπρόσωπος Δωδεκανήσου του Πανελληνίου Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων και Επαγγελματιών Χρηστών Λιμένα.
Γράφει ο κ.Ροδίτης στη σχετική ανακοίνωση:
Και ενώ η σαιζόν για τον Θαλάσσιο Τουρισμό ξεκίνησε και φαίνεται ότι θα πάει πολύ καλά, εντούτοις δεν μπορεί να μην λείψει η ασυνεννοησία και η αιώνια γραφειοκρατία κάπου στο χάος των κέντρων αποφάσεων.
Το πρόβλημα μεγάλο, αφού έχουν «φάει» κόκκινο το μεγαλύτερο ποσοστό των σκαφών τα οποία έρχονται στη Ρόδο και Κω από Λιμένες εκτός Σένγκεν της Ανατολικής Μεσογείου (όπως Τουρκία) ουσιαστικά για λόγους τους οποίους πλέον δεν υπάρχει λογική εξήγηση.
Ο Θαλάσσιος Τουρισμός της Δωδεκανήσου έχει γίνει ένα μπαλάκι το οποίο πηγαίνει από την μία υπηρεσία στην άλλη.
Η Κοινή Υπουργική Απόφαση αναφέρει ότι σκάφη από τις προαναφερόμενες χώρες μπορούν να εισέλθουν στη χώρα σε επιλεγμένες πύλες εισόδου μόνο με το πλήρωμα τους. Και ως εδώ όλα καλά.
Δυστυχώς όμως ο Διαβατηριακός Έλεγχος της Ρόδου και της Κω, ακολουθώντας εντολές του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, κοινοποιεί μια διαταγή όπου αναφέρει ότι οι συγκεκριμένες υπηρεσίες δεν θα πραγματοποιούν Διαβατηριακό Έλεγχο στους Επιβαίνοντες αλλά ο έλεγχος των Ναυτικών θα γίνεται στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου και Κω .
Πηγαίνουν λοιπόν οι Ναυτικοί Πράκτορες με τα έγγραφα και τις ταυτότητες / διαβατήρια των ναυτικών στα Λιμεναρχεία Ρόδου και Κω και εκεί βρίσκουν αρνητική στάση από τους λιμενικούς διότι λένε πως ναυτικός είναι αυτός ο οποίος έχει ναυτικό φυλλάδιο που την ίδια ώρα όμως αναγνωρίζουν μέσω Νόμων, Διατάξεων, Εγκυκλίων, ΚΥΑ κλπ ότι «Ναυτικός νοείται οποιοδήποτε πρόσωπο έχει προσληφθεί ή απασχολείται ή εργάζεται και με οποιαδήποτε ειδικότητα ναυτολογείται επί πλοίου στο οποίο έχει εφαρμογή ο παρών Κανονισμός.» παρόλα αυτά όμως παραπέμπουν το θέμα στον Διαβατηριακό Έλεγχο.
Αυτό συμβαίνει ακόμα και για Ευρωπαίους Πολίτες αλλά και μετά την γνωμοδότηση των Υπηρεσιακών Παραγόντων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής όπου μεταξύ άλλων αναφέρουν : πλήρωμα θεωρούνται επιβαίνοντες οι οποίοι έχουν την ευθύνη διακυβέρνησης του Ιδιωτικού Σκάφους Αναψυχής οι οποίοι όμως δεν απαιτείται από τη σχετική νομοθεσία περί Ιδιωτικών Σκαφών Αναψυχής να έχουν αποδεικτικά ναυτικής ικανότητας σύμφωνα με STCW / ILO / MLC αλλά από ιδιωτικούς φορείς όπως αυτά αναφέρονται στην Υπουργική Απόφαση 3342/02/2004ΦΕΚ 478/Β/5-3-2004 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει .
Παρόλα αυτά όμως τα σκάφη δεν έρχονται στην Ρόδο και στη Κω, με αποτέλεσμα η αδικαιολόγητη μείωση αφίξεων των σκαφών να φτάνει το 60% και το παράλογο είναι ότι δεν ισχύουν μέτρα απαγόρευσης αλλά Ισχύει η Παραλογία της Ασυνεννοησίας των Υπηρεσιών .
Ας μας πουν σε κάθε περίπτωση ότι δεν θέλουν οι Υπηρεσίες τον Θαλάσσιο Τουρισμό έτσι ώστε και εμείς ως ναυτικοί πράκτορες να ενημερώσουμε τα σκάφη αναψυχής που θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα ότι παρόλο που οι επιβαίνοντες Ναυτικοί είναι Ναυτικοί, εντούτοις οι Ελληνικές Υπηρεσίες δεν τους θεωρούν ναυτικούς ΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΠΙΘΥΜΙΤΟΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ
Οι ενέργειες που έχουμε κάνει ως Ναυτικοί Πράκτορες είναι :
- Αίτημα χωρίς απάντηση από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας
- Αιτήματα / Προφορικά και Μη στους Διαβατηριακούς Ελέγχους Ρόδου και Κω / Χωρίς Απάντηση
- Αίτημα στις Διευθύνσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής / με αμφιλεγόμενες απαντήσεις
- Αιτήματα στα Κεντρικά Λιμεναρχεία της Ρόδου και Κω / Απάντηση από τη Κω με επιστολή ενημέρωσης προς την Β’ Αστυνομική Διεύθυνση Δωδεκανήσου της κείμενης νομοθεσίας
Έχουμε 16 Ιουνίου και από τις 14 Μαΐου άκρη δεν έχουμε βγάλει με κανέναν παράγοντα και καμία απολύτως υπηρεσία και κανένας δεν αναλαμβάνει μια ευθύνη για το καλό αυτού του τόπου που αρχίζει και ΖΗΤΑΕΙ ΕΛΕΟΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ !!!!!!
Καλώ τους Αξιότιμους κ. Βουλευτές Δωδεκανήσου να παρέμβουν.
διαβάστε ακόμα
- Μαρίνα Πόρτο Χέλι | Υψηλή πληρότητα το 2023 - Ανάπτυξη 29% το 2024 23/04 | 13:50
- Δυναμική παρουσία του Helenic Yacht Masters' Club σε εκδηλώσεις πανευρωπαϊκής εμβέλειας 03/04 | 10:17
- Άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου στα Ψαρά 01/04 | 19:37
- Άδεια ίδρυσης για το υδατοδρόμιο Χίου 22/03 | 22:34
- Το Ελληνικό γιώτινγκ στην 20η έκθεση East Med Yacht Show 2024 στον Πόρο - Και δεύτερο Yacht Show τον Οκτώβριο 15/03 | 14:11
- Ένωση Μαρινών Ελλάδας | Μελέτη για τον Χωροταξικό Σχεδιασμό Συστήματος Μαρινών στην Ελλάδα 21/02 | 12:30
- Εγκαίνια νέων γραφείων και Γενική Συνέλευση της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος 20/02 | 16:20
- 20th EAST MED MULTIHULL & YACHT CHARTER SHOW - EMMYS 19/02 | 12:25
- ΣΙΤΕΣΑΠ | "Κλείνουμε! Δεν αντέχουμε τη νέα αύξηση στα τέλη ελλιμενισμού στη Μαρίνα Αλίμου" 08/02 | 12:23
- Γιώτινγκ: Η Ελληνική Yachtlove περνά στην International Yacht Company 19/01 | 13:23
δημοφιλέστερα
- 1 Ευρωπαϊκά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα νέα κριτήρια κατηγοριοποίησης σε αστέρια 25.04.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 2 Δεν εγκρίθηκε η μίσθωση του πρώην ξενοδοχείου Κυκλαδικόν στην Ερμούπολη - Νέα πρόσκληση ενδιαφέροντος 26.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 3 Τουρισμός | FTI: Συζητήσεις με το νέο επενδυτή για τα χρέη, με ενδεχόμενο κουρέματος 25.04.2024 | TOUR OPERATORS
- 4 Ο ξενοδοχειακός κλάδος αποτελεί την εύκολη λύση για βάρη που δεν του αναλογούν 25.04.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 5 Έρευνα | Τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χρήστες της Google 26.04.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 6 Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι για το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» 26.04.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 7 Όμιλος Jet2.com και Jet2holidays | Έκρηξη κρατήσεων για το 2025 από το αεροδρόμιο του Μπόρνμουθ - Η Ρόδος στο top5 26.04.2024 | TOUR OPERATORS
- 8 "Υπερτουρισμός" | Πρέπει να συζητάμε για αναβάθμιση της προσφοράς και όχι για περιορισμό της ζήτησης 25.04.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 9 Κως: 50% έκπτωση στις μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών για εργαζόμενους στον τουρισμό και καταστήματα 26.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 10 Ο νέος γενικός διευθυντής του Eliamos Villas Hotel & Spa στην Κεφαλονιά 26.04.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ