Oι θέσεις της Google και του TikTok για την παραπληροφόρηση
05 May 2023, 11:35 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
TornosNews.gr
Το φαινόμενο της παραπληροφόρησης, της εξάπλωσης των ψευδών ειδήσεων και τα μέσα για να αντιμετωπιστούν, απασχόλησαν το πάνελ «Παραπληροφόρηση και ΜΜΕ» στο 8o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή των δύο μεγαλύτερων πλατφορμών, Google και TikTok, τον δημοσιογράφο και πολιτικό αναλυτή Peter Kellner και τον Καθηγητή Βαγγέλη Παπακωνσταντίνου.
Η Ευγενία Μπόζου, Υπεύθυνη Κυβερνητικών Υποθέσεων στην Google Ελλάδας μίλησε για τα εργαλεία που χρησιμοποιεί η Google για να αντιμετωπίσει την παραπληροφόρηση και τις ψευδείς ειδήσεις και ανέφερε ότι «ακόμα και όταν μας παρουσιάζονται στοιχεία που καταρρίπτουν την παραπληροφόρηση, οι ψεύτικες ειδήσεις έχουν την τάση να παραμένουν, κυρίως όταν έχουν γίνει viral. Έχει να κάνει με το πώς δουλεύει ο ανθρώπινος εγκέφαλος και για αυτό είναι πολύ δύσκολο να τις καταπολεμήσουμε» και ανακοίνωσε ότι η Google ετοιμάζει ένα εργαλείο που θα λειτουργεί σαν «εμβόλιο» ώστε εκπαιδευτούν οι άνθρωποι για να αναγνωρίζουν και να μην πιστεύουν τις ψευδές ειδήσεις.
«Έχουμε χιλιάδες εργαζόμενους που εργάζονται για την αντιμετώπιση των ψευδών ειδήσεων και ένα ειδικό hub στην Ιρλανδία για το σκοπό αυτό. H Google έχει επίσης παράξει βίντεο που απαντούσε σε ψεύτικες ειδήσεις που είχαν κυκλοφορήσει σε βάρος των Ουκρανών προσφύγων σε Πολωνία, Τσεχία και Ουγγαρία. Στην Ελλάδα ενισχύουμε παράλληλα τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα σε παιδιά για να κάνουμε πιο ασφαλές το διαδίκτυο» συμπλήρωσε.
«Το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού μας αφιερώνεται σε θέματα ασφάλειας περιεχομένου» τόνισε ο Giacomo Lev Mannheimer, Επικεφαλής Κυβερνητικών Σχέσεων και Δημόσιας Πολιτικής Νότιας Ευρώπης του TikTok. «Αξιοποιούμε την εμπειρία παλαιότερων εταιρειών στον χώρο, συνεργαζόμαστε μαζί τους και μόνο έτσι αντιμετωπίζουμε αυτή την πρόκληση. Κάθε βίντεο που ανεβαίνει στην πλατφόρμα ελέγχεται από τους ανθρώπους μας που πραγματοποιούν αυτή την εποπτική εργασία, έχουμε προγράμματα ελέγχου γεγονότων (fact checking), ενώ διευκολύνουμε τους χρήστες μας να επισημαίνουν περιεχόμενο που παραβιάζει τους κανόνες. Όμως μόνο η τεχνολογία δεν μπορεί να τα λύσει όλα», σημείωσε ο Giacomo Lev Mannheimer. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην πολιτική διαφήμιση και τόνισε ότι το TikTok δεν δέχεται πληρωμένες πολιτικές διαφημίσεις ενώ υπογράμμισε ότι για τους πολιτικούς το TikTok έχει πιο αυστηρούς κανόνες από άλλες πλατφόρμες.
«Οι ψευδείς ειδήσεις δεν είναι νέο φαινόμενο, αυτό που έχει αλλάξει είναι οι δυνατότητες να “μολυνθεί” η δημόσια σφαίρα με ψεύτικες ειδήσεις» σημείωσε ο Peter Kellner, Δημοσιογράφος, πολιτικός σχολιαστής και πρώην Πρόεδρος του βρετανικού οργανισμού YouGov. «Είναι πολύ ανησυχητικό ότι πολλές προέρχονται από ανώνυμες πηγές και χρειάζονται εργαλεία για να αντιμετωπιστούν αυτές οι ανώνυμες πηγές».
«Δεν πιστεύω ότι υπάρχει παραπληροφόρηση ή ψεύτικες ειδήσεις. Το ψέμα είναι κομμάτι της ανθρώπινης φύσης. Όλοι λέμε ψέματα, μεγάλα ή μικρά, «λευκά» ή όχι. Επίσης στους ανθρώπους αρέσει να τους λένε ψέματα. Αυτό που έχει αλλάξει τώρα είναι το μέσο», υποστήριξε ο Βαγγέλης Παπακωνσταντίνου, Καθηγητής Νομικής στο Πανεπιστήμιο Vrije των Βρυξελλών, που έθεσε το ερώτημα ποιος είναι ο ρόλος της Ε.Ε. και των κρατών στη ρύθμιση των πλατφορμών. «Είναι πολύ λεπτή η διαφορά του πού σταματάει ο ελεύθερος λόγος» τόνισε.
Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος του Euronews Greece, Φαίη Δουλγέρη.
Στη φωτογραφία, από αριστερά: Φαίη Δουλγκέρη, δημοσιογράφος του Euronews Greece – Peter Kellner, Δημοσιογράφος, πολιτικός σχολιαστής και πρώην Πρόεδρος του βρετανικού οργανισμού YouGov - Ευγενία Μπόζου, Υπεύθυνη Κυβερνητικών Υποθέσεων και Δημόσιας Πολιτικής στην Google Ελλάδας - Giacomo Lev Mannheimer, Επικεφαλής Κυβερνητικών Σχέσεων και Δημόσιας Πολιτικής Νότιας Ευρώπης του TikTok - Βαγγέλης Παπακωνσταντίνου, Καθηγητής Νομικής στο Πανεπιστήμιο Vrije των Βρυξελλών
διαβάστε ακόμα
- Google: Πρόγραμμα εκπαίδευσης στην Ελλάδα για την τεχνητή νοημοσύνη 12/04 | 16:00
- 4 στους 10 ηλεκτρονικούς υπολογιστές θα έχουν δυνατότητα ΑΙ το 2025 22/03 | 14:57
- Η Γερμανία επιστρατεύει influencer τεχνητής νοημοσύνης για να προσελκύσει ταξιδιώτες 12/03 | 14:57
- Τεχνητή νοημοσύνη | Ο αντίκτυπος στις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους 29/02 | 12:34
- Τουρισμός | Η TripAdvisor εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης- το παρασκήνιο 19/02 | 11:35
- Τουρισμός | Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να απογειώσει το ανθρώπινο ταλέντο- συζήτηση στην έκθεση FITUR 28/01 | 13:02
- Χωρίς cookies το διαδίκτυο του μέλλοντος; 25/01 | 14:39
- Το GenAI μπορεί να δημιουργήσει οικονομική αξία τουλάχιστον $8 τρισ. 24/01 | 13:46
- MIT Technology Review | Τι επιφυλάσσει το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης; 18/01 | 16:02
- Ο γεωπολιτικός ανταγωνισμός για την τεχνητή νοημοσύνη θα ενταθεί το 2024 18/01 | 14:35
δημοφιλέστερα
- 1 Τουρισμός | FTI: Συζητήσεις με το νέο επενδυτή για τα χρέη, με ενδεχόμενο κουρέματος 25.04.2024 | TOUR OPERATORS
- 2 Ευρωπαϊκά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα νέα κριτήρια κατηγοριοποίησης σε αστέρια 25.04.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 3 Δεν εγκρίθηκε η μίσθωση του πρώην ξενοδοχείου Κυκλαδικόν στην Ερμούπολη - Νέα πρόσκληση ενδιαφέροντος 26.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 4 Ο ξενοδοχειακός κλάδος αποτελεί την εύκολη λύση για βάρη που δεν του αναλογούν 25.04.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 5 Hilton | 10 νέα resorts σε δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς – ανάμεσά τους και η Ελλάδα 25.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 6 Κως: 50% έκπτωση στις μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών για εργαζόμενους στον τουρισμό και καταστήματα 26.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 7 "Υπερτουρισμός" | Πρέπει να συζητάμε για αναβάθμιση της προσφοράς και όχι για περιορισμό της ζήτησης 25.04.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 8 Mουσείο εναλίων αρχαιοτήτων στον Πειραιά -Κοπή 7 δέντρων σε περιβάλλοντα χώρο ξενοδοχείου στην Ανάβυσσο 26.04.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 9 10 δράσεις για τη διαχείριση του πολιτιστικού τοπίου του Ζαγορίου 26.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 10 Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι για το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» 26.04.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ