Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στο στόχαστρο του κυβερνοεγκλήματος
07 Jun 2024, 15:12 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
TornosNews.gr
Στο στόχαστρο του κυβερνοεγκλήματος μπαίνουν το τελευταίο διάστημα, όλο και πιο συστηματικά, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Η Kaspersky ανακάλυψε ένα νέο δόλιο σύστημα επίθεσης, που στοχοποιεί ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και το προσωπικό τους, με τους απατεώνες να προσπαθούν να κλέψουν διαπιστευτήρια ή να μολύνουν υπολογιστές με κακόβουλο λογισμικό.
Τα δόλια emails, που παρουσιάζονται ως αλληλογραφία από πρώην ή πιθανούς επισκέπτες, εκμεταλλεύονται την έμφαση, που δίνει η βιομηχανία φιλοξενίας στην εξυπηρέτηση πελατών, για να παγιδεύσουν τα θύματά τους. Τα παραπλανητικά emails μιμούνται έγκυρες ερωτήσεις ή παράπονα πελατών, που αποστέλλονται στις δημόσιες διευθύνσεις email του ξενοδοχείου ή εμφανίζονται ως επείγοντα αιτήματα από το Booking.com για την αντιμετώπιση ανεπιτήρητων σχολίων χρηστών.
Νέο δόλιο σύστημα επίθεσης, που στοχοποιεί ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και το προσωπικό τους
Ωστόσο, τα emails προέρχονται στην πραγματικότητα από επιτιθέμενους, που στοχεύουν να εξαπατήσουν τους εργαζόμενους του ξενοδοχείου να αποκαλύψουν διαπιστευτήρια ή να κατεβάσουν κακόβουλο λογισμικό. Οι απατεώνες δημιουργούν emails με πιστευτό περιεχόμενο, κάνοντας τα να φαίνονται σαν γνήσια αιτήματα ή παράπονα πελατών, ένα συνηθισμένο κομμάτι των καθηκόντων του προσωπικού ενός ξενοδοχείου.
Δεδομένης της μεγάλης αξίας, που αποδίδεται στη φήμη στον τομέα της φιλοξενίας, το προσωπικό έχει την τάση να ανταποκρίνεται άμεσα σε αυτά τα emails. Αυτή η προθυμία αυξάνει την πιθανότητα να κάνουν κλικ σε κακόβουλους συνδέσμους ή να ανοίξουν επιβλαβή συνημμένα, πέφτοντας έτσι στην παγίδα.
Πώς δρουν
“Οι επιτιθέμενοι συχνά εκμεταλλεύονται τις πιο ευάλωτες πτυχές μιας επιχείρησης για να επιτύχουν τους στόχους τους. Στον κλάδο της φιλοξενίας, εκμεταλλεύονται την αφοσίωση των υπαλλήλων ξενοδοχειακών υπηρεσιών, που προσπαθούν να είναι άριστοι στην εξυπηρέτηση πελατών. Μιμούμενοι ερωτήσεις ή παράπονα επισκεπτών, εκμεταλλεύονται τη δέσμευση του προσωπικού για γρήγορη επίλυση προβλημάτων, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα να πέσουν θύματα δόλιων συστημάτων”, εξηγεί η Kaspersky.
Οι επιτιθέμενοι χρησιμοποιούν δωρεάν υπηρεσίες email, όπως το Gmail, οι οποίες χρησιμοποιούνται συνήθως από τους επισκέπτες, για να στείλουν τα δόλια emails τους. Αυτό καθιστά δύσκολο για το προσωπικό του ξενοδοχείου να διακρίνει μεταξύ νόμιμων μηνυμάτων και μηνυμάτων, που περιέχουν απειλές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Τα δόλια emails εμπίπτουν γενικά σε δύο κατηγορίες. Η πρώτη περιλαμβάνει παράπονα από πρώην επισκέπτες. Αυτά τα emails περιγράφουν αρνητικές εμπειρίες, όπως αγενές προσωπικό ή βρώμικα δωμάτια, μερικές φορές συνοδευόμενα από φωτογραφίες ή βίντεο. Ο στόχος είναι να ζητηθεί από το προσωπικό να κάνει κλικ σε συνδέσμους ή να ανοίξει συνημμένα, που περιέχουν κακόβουλο λογισμικό.
Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει emails, που μιμούνται ερωτήσεις από πιθανούς επισκέπτες. Αυτά τα emails ρωτούν σχετικά με τις παροχές, τις τιμές ή τη διαθεσιμότητα ή ζητούν βοήθεια για τον προγραμματισμό του ταξιδιού. Ο στόχος της επίθεσης προφανώς είναι η συλλογή διαπιστευτηρίων, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικά σχέδια επίθεσης ή να πωληθούν σε darknet φόρουμ.
Πηγή: Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών
διαβάστε ακόμα
- Προβολή σε 19 διεθνείς εκθέσεις από την εταιρεία Selected Hideaways εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων 22/10 | 10:00
- Συντήρηση των δυο όψεων με έργα του Ι. Μόραλη στο κτήριο του πρώην Χίλτον 22/10 | 07:05
- Άδειες για γεώτρηση και χρήση νερού σε ξενοδοχεία σε Κω και Λιτόχωρο 21/10 | 07:23
- Wyndham Hotels & Resorts: Συμφωνία για 40 ξενοδοχεία Microtel έως το 2031 στην Ινδία 17/10 | 10:08
- Marriott: Πρόστιμο 52 εκατ. δολαρίων για 3 περιπτώσεις κλοπής προσωπικών δεδομένων από το 2014 15/10 | 16:04
- Ακούμε τους νέους στον τουρισμό; Τι λένε οι εργαζόμενοι σε ξενοδοχειακή αλυσίδα της Κω 17/10 | 11:28
- Άδειες για 3 γεωτρήσεις σε ξενοδοχεία και τουριστικές κατοικίες σε Πάρο και Ρόδο 16/10 | 06:45
- Metaxa Hospitality Group: Ολοκληρωμένη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης με ορίζοντα το 2030 15/10 | 14:55
- Ο Γιώργος Παπάζογλου Διευθύνων Σύμβουλος της Attica Blue Hospitality 14/10 | 14:27
- Άδειες για χρήση νερού και γεώτρηση σε ξενοδοχεία στον Άγιο Νικόλαο και στη Μύκονο 14/10 | 06:37
δημοφιλέστερα
- 1 Στην Κέρκυρα ο Κ. Μητσοτάκης μετά το Πάσχα- Στην Κω ο Αλ. Τσίπρας 15.04.2023 | ΠΟΛΙΤΙΚΗ
- 2 Ο Τουρισμός είναι ευλογία για την Ελλάδα 27.02.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 3 Κοινωνικός Τουρισμός: Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί πίνακες δικαιούχων 22.06.2023 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 4 Ελληνικός τουρισμός 2024 | Βρετανοί, Γάλλοι και Ευρωπαίοι εκτός ΕΕ "έριξαν" τις εισπράξεις τον Αύγουστο 22.10.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 5 AEGEAN | + 50% σε σχέση με το 2022 η επιβατική κίνηση το α' πεντάμηνο του 2023 09.06.2023 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 6 Κοινωνικός Τουρισμός | Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες για συνταξιούχους ελεύθερους επαγγελματίες 07.08.2023 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 7 Μοναδική εμπειρία διακοπών σε 10 δεντρόσπιτα στην Ελλάδα! 12.04.2018 | AIRBNB
- 8 Τα υψηλότερα ποσοστά Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων στους κλάδους της αγροτικής δραστηριότητας και εστίασης 22.10.2024 | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- 9 Ιδανική χώρα για τους συνταξιούχους η Ελλάδα και το 2024 11.03.2024 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 10 12ος Ποδηλατικός Γύρος Πεδιάδας 07.05.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ