Skift: Η νέα στρατηγική της Airbnb για την προσέλκυση της Gen Z

11 May 2023, 07:27 | AIRBNB

Σοφία Κοντογιάννη

Skift: Η νέα στρατηγική της Airbnb για την προσέλκυση της Gen Z

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Είναι γεγονός ότι εκείνοι που έκαναν δημοφιλή την Airbnb, είναι οι νέοι.  Κι αυτό είναι ένας παράγοντας που ο Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της, κ. Brian Chesky, δεν θέλει να χαθεί. Προς αυτή την κατεύθυνση, ο κ. Chesky επιδιώκει μία πιο γρήγορη εξέλιξη στις υπηρεσίες της  Airbnb, ούτως ώστε να δώσει στο επόμενο κύμα αναδυόμενων ταξιδιωτών αυτό που θέλουν περισσότερο, δηλαδή, οικονομικές διαμονές και έναν μοντέρνο, διαισθητικό τρόπο  κρατήσεων.

Προς αυτή την κατεύθυνση, συμπυκνώνοντας τις απόψεις του, ο κ. Chesky επισημαίνει ότι προσδοκά στη δημιουργία ενός προϊόντος, που θα προσέλκυε τον 26χρονο εαυτό του.

Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, οι λίστες με τις χαμηλότερες τιμές της Airbnb έχουν την υψηλότερη πληρότητα, ωστόσο δεν υπάρχει αρκετή προσφορά φιλική προς τον προϋπολογισμό. Γι’ αυτό και ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας πιστεύει ότι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορούν να κάνουν την Airbnb προσιτή, είναι να διασφαλιστεί ότι έχει μεγάλο απόθεμα. Περαιτέρω, η εταιρεία πιστεύει ότι η προσθήκη προσφοράς και η επισήμανση προσιτών επιλογών θα βοηθήσει στην ομαλοποίηση των ποσοστών της και θα διατηρήσει την απήχησή της στη Gen Z.

Περαιτέρω, ο κ., Chesky  ελπίζει ότι οι τιμές δεν θα αυξηθούν τόσο γρήγορα όσο τα ξενοδοχεία τα επόμενα δύο χρόνια.

Όπως θα περίμενε κανείς, καθώς η πανδημία εξασθενούσε, η Airbnb σημείωσε επιτάχυνση στην ανάπτυξη των «ενεργών καταχωρίσεων» στην πλατφόρμα της. Το α’ τρίμηνο, η Airbnb αύξησε την παγκόσμια προσφορά της κατά 18%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Αυτή η ανάπτυξη αντανακλούσε ένα μοτίβο πολλών τριμήνων.

Αλλά η εταιρεία θέλει επίσης να τονίσει τις προσιτές επιλογές, ειδικά για νεότερους ταξιδιώτες. Νωρίτερα αυτό το μήνα παρουσίασε ένα προϊόν που ονομάζεται Airbnb Rooms - το οποίο στοχεύει να φέρει στο επίκεντρο τις διαμονές σε σπίτια που έχουν μέση τιμή στις ΗΠΑ 67 δολάρια ανά διανυκτέρευση. Συγκριτικά, το πρώτο τρίμηνο η συνολική μέση ημερήσια τιμή της Airbnb ήταν 168 δολάρια.

Η κίνηση δεν ήταν απλώς για να φέρει στην Airbnb ανθρώπους που θέλουν επιλογές σε προσιτές τιμές, αλλά και για να προσελκύσει πραγματικά νέους ταξιδιώτες που δεν έχουν ταξιδέψει ποτέ, ειδικά νέους της Gen Z.

Άλλες προτεραιότητες για το έτος, είναι να κάνει την πλατφόρμα της πιο φιλική προς τους οικοδεσπότες, να βελτιστοποιήσει τις βασικές της υπηρεσίες και να επεκταθεί γεωγραφικά και ως προς το προϊόν, ώστε να διατηρήσει μια σχετική επικοινωνία με τη νέα γενιά.

Κρατήσεις επόμενης γενιάς για ταξιδιώτες επόμενης γενιάς

Ένα πράγμα που δεν μπορούν να αντέξουν οι νέοι - και τα άτομα με νεανική νοοτροπία - είναι οι διαδικτυακές διασυνδέσεις ταξιδιωτικών κρατήσεων και εξυπηρέτησης πελατών, στοιχεία που έχουν αλλάξει ελάχιστα τις τελευταίες δεκαετίες.

Ακόμη και τα chatbot, που συζητούνται πολύ σήμερα, δεν είναι αρκετά καλά. Πριν από μερικούς μήνες, όταν το OpenAI κυκλοφόρησε πρόσθετα που επέτρεψαν σε τρίτους να δημιουργήσουν chatbot χρησιμοποιώντας την υπηρεσία ChatBGT που βασίζεται σε τεχνητή νοημοσύνη, η Airbnb υποτίθεται ότι ήταν ένας από τους συνεργάτες εκκίνησης για τα plug-ins.

Ακριβώς πριν από την κυκλοφορία του, ο κ.Chesky "τράβηξε την πρίζα" στη διεπαφή που βασίζεται σε κείμενο, εξηγώντας ότι τελικά, η σωστή διεπαφή για ταξίδια είναι πολυτροπική-είναι πλούσια μέσα ενημέρωσης, είναι φωτογραφία και βίντεο.

Κερδοφόρο α’ τρίμηνο

Σύμφωνα με τις γενικά αποδεκτές λογιστικές αρχές, η Airbnb είχε ένα κερδοφόρο α τρίμηνο με καθαρά έσοδα 117 εκατ. δολαρίων.

Ο τζίρος της εταιρείας ανήλθε σε 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 20% σε σύγκριση με πέρυσι.

Τα κέρδη της πριν από τόκους, φόρους και αποσβέσεις, ήταν 262 εκατ. δολάρια και οι ταμειακές ροές της εταιρείας ανήλθαν σε 1,6 δις. δολάρια, αυξημένες κατά 32% ετησίως.

Η ανάπτυξη της Airbnb ενισχύθηκε από τις ταξιδιωτικές τάσεις παγκοσμίως. Οι νύχτες και οι εμπειρίες που κρατήθηκαν στην πλατφόρμα αυξήθηκαν κατά 19% το πρώτο τρίμηνο στα 121 εκατ. Οι διασυνοριακές κρατήσεις αυξήθηκαν κατά 36% το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Σε αυτό βοήθησε η ανάκαμψη των κρατήσεων στην Ασία-Ειρηνικό, καθώς οι διανυκτερεύσεις αυξήθηκαν πάνω από 40%.

Η εταιρεία διαπίστωσε επίσης περισσότερες κρατήσεις σε αστικές περιοχές υψηλής πυκνότητας — 20% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους. Οι μακροχρόνιες διαμονές (28 διανυκτερεύσεις ή περισσότερες) ήταν το 18% του συνόλου των ακαθάριστων διανυκτερεύσεων που κρατήθηκαν το πρώτο τρίμηνο.

Πρόσφατα, η Airbnb παρουσίασε 50 νέες δυνατότητες και αναβαθμίσεις, όπως το Airbnb Rooms, το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο των νέων αναβαθμίσεων και λειτουργιών. Επί του παρόντος, υπάρχει μια κατηγορία δωματίων με περισσότερες από 1 εκατ. καταχωρίσεις, επανασχεδιασμένα φίλτρα, νέες δυνατότητες απορρήτου και άλλες λειτουργίες, όπως είναι διαβατήρια οικοδεσπότη, τα οποία βοηθούν τους επισκέπτες να γνωρίσουν τον οικοδεσπότη τους πριν κάνουν κράτηση.

Για τους επισκέπτες και τους ταξιδιώτες, η Airbnb έδωσε έμφαση στη συνολική προβολή της τιμής της (εξαιρουμένων των φόρων σε αγορές όπως οι Η.Π.Α.), τις εκπτώσεις για παραμονή μεγαλύτερης διάρκειας, τη δυνατότητα μεταχρονολογημένης πληρωμής, τις βελτιώσεις στο απόρρητο και την κοινή εμπειρία στο σπίτι. Τέλος, θα υπάρχουν εκπτώσεις για τους επισκέπτες που πληρώνουν τη διαμονή απευθείας από τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.

 

 
 
 
 
 
 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα