Βραχυχρόνιες μισθώσεις στην Ευρώπη: Οι πελάτες θέλουν μόνο τις βασικές ανέσεις

25 Jan 2023, 14:21 | AIRBNB

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Βραχυχρόνιες μισθώσεις στην Ευρώπη: Οι πελάτες θέλουν μόνο τις βασικές ανέσεις

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Αύξηση της ζήτησης αλλά και αλλαγές στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών αποτυπώνουν τα στοιχεία που συνέλλεξε η AirDNA από τις τάσεις κρατήσεων στις βραχυχρόνιες μισθώσεις στην Ευρώπη κατά το περασμένο έτος.

Τα στοιχεία για το 2022 δείχνουν ρεκόρ κρατήσεων σε διανυκτερεύσεις (355 εκατ.) οι οποίες παρουσίασαν αύξηση 39% έναντι του 2021 και 2,9% έναντι του 2019.

Ρεκόρ σημειώθηκε και στα έσοδα, τα οποία διαμορφώθηκαν σε 55 δισ. δολάρια, αυξημένα κατά 42% έναντι του 2021. Ο μέσος όρος καταχωρήσεων ανά μήνα παρουσίασε αύξηση 11,2% έναντι του 2021 και διαμορφώθηκε σε 2,5 εκατ., και μείωση 7,4% ένατι του 2019.

Η αύξηση της ζήτησης ξεπέρασε την αύξηση της προσφοράς το 2022, οδηγώντας σε αύξηση της πληρότητας κατά 6,9% έναντι του 2021 και κατά 5,9% έναντι του 2019.

Οι προτιμήσεις των ταξιδιωτών ήταν από τους μεγαλύτερους παράγοντες που καθοδήγησαν την αύξηση πληροτήτων το 2022. Ωστόσο δεν επωφελήθηκαν όλα τα σπίτια από αυτές. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές προτίμησαν πιο οικονομικές επιλογές που δεν περιλάμβαναν πολυτελείς εγκαταστάσεις.

Ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα ήταν ότι τα σπίτια με τζακούζι (+8,9%) και πισίνα (+7,8%) είχαν τη μικρότερη ετήσια αύξηση πληρότητας έναντι των σπιτιών χωρίς τέτοιες εγκαταστάσεις (+10,1% και 10,5% αντίστοιχα). Αυτό σημαίνει ότι οι ταξιδιώτες αναζήτησαν πιο προσιτές οικονομικά επιλογές και δεν έδωσαν προτεραιότητα στην πολυτέλεια.

Ο κλιματισμός ήταν κρίσιμης σημασίας, με τα σπίτια που διέθεσαν να παρουσιάζουν ετήσια αύξηση πληρότητας 13,4% και εκείνα που δεν είχαν +8,4%, κάτι που αποδίδεται στο κύμα καύσωνα που έπληξε την Ευρώπη το 2022.

Η ύπαρξη κουζίνας ήταν επίσης σημαντική στην κράτηση, με αύξηση 11,5% της πληρότητας των σπιτιών που διέθεταν και αύξηση μόλις 3,4% των σπιτιών που δεν διέθεταν. Αυτό σημαίνει ότι οι ταξιδιώτες προτιμούν την ευελιξία και την εξοικονόμηση κόστους που προσφέρει η κουζίνα, ετοιμάζοντας οι ίδιοι τα γεύματά τους.

Όσον αφορά τα φιλικά προς τα κατοικίδια σπίτια και το γυμναστήριο, φαίνεται ότι δεν έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη ζήτηση. Τέλος, το πάρκινγκ δεν θεωρήθηκε απαραίτητο.

 

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα