Booking.com | Σε σημείο «κόπωσης» το 28% των ταξιδιωτών για το ζήτημα της αειφορίας
22 Apr 2024, 16:09 | ΤΑΣΕΙΣ
Χριστίνα Λαΐνοπούλου
Τα αειφόρα ταξίδια είναι σημαντικά για το 83% των ταξιδιωτών από όλο τον κόσμο, όμως ενώ αναγνωρίζουν τη σημασία του να ταξιδεύουν με πιο αειφόρο τρόπο, για το 45% αυτό δεν αποτελεί πρώτιστο μέλημα κατά τον σχεδιασμό ή κατά την κράτηση ενός ταξιδιού και μάλιστα το 28% αναφέρει «κόπωση» στο άκουσμα της κλιματικής αλλαγής, λόγω της συχνής αναφοράς του ζητήματος στον δημόσιο διάλογο.
Αυτό αποκαλύπτει εκτενής έρευνα που διενήργησε η Booking.com σε 31.000 ταξιδιώτες από 34 χώρες και περιοχές, συμπεραίνοντας από τα ευρήματα ότι η παρούσα συγκυρία για συλλογική δράση είναι καταλληλότερη από ποτέ, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η πρόοδος προς μια πιο βιώσιμη ταξιδιωτική βιομηχανία παραμένει προτεραιότητα.
Το 75% ανέφερε ότι επιθυμεί να ταξιδέψει με πιο αειφόρο τρόπο μέσα στο ερχόμενο 12μηνο και το 43% ότι θα νιώσει ενοχές εάν κάνει λιγότερο αειφόρες ταξιδιωτικές επιλογές. Το 32% που επιθυμεί να ταξιδέψει με πιο αειφόρο τρόπο, θέλει να το κάνει επειδή πιστεύει ότι είναι η σωστή επιλογή.
Ωστόσο το ένα τρίτο (33%) πιστεύει ότι η ζημιά που έχει γίνει ήδη στο περιβάλλον από τα ταξίδια είναι μη ανατρέψιμη και ότι οι ταξιδιωτικές τους επιλογές δεν θα αλλάξουν αυτή την πραγματικότητα. Επιπλέον, το ένα τέταρτο (25%) δεν πιστεύει ότι η κλιματική αλλαγή είναι όσο σοβαρή την κάνουν να φαίνεται οι άνθρωποι.
Το 28% από την άλλη, θεωρεί ότι ο χρόνος στα ταξίδια είναι υπερβολικά πολύτιμος για να βάλουν σε προτεραιότητα την αειφορία, ενώ πάνω από το ένα τρίτο (34%) πιστεύει ότι μια πιο αειφόρα συμπεριφορά σε έναν προορισμό που δεν εφαρμόζει ήδη πρακτικές αειφορίας, είναι άνευ σημασίας.
Το 71% ανέφεραν ότι επιθυμούν να αφήσουν πίσω τους τον προορισμό σε καλύτερη κατάσταση από εκείνη που τον βρήκαν όταν έφτασαν σε αυτόν (έναντι 66% που δήλωσαν το ίδιο πέρυσι). Το 45% πιστεύει ότι οι ίδιοι έχουν τη δυνατότητα να αντισταθμίσουν τον κοινωνικό αντίκτυπο των ταξιδιών. Από την άλλη, το 44% πιστεύει ότι οι κυβερνήσεις κρατούν στα χέρια τους τις μεγαλύτερες προοπτικές για να αντισταθμιστεί ο οικονομικός αντίκτυπος και το 43% ότι οι πάροχοι υπηρεσιών κρατούν το κλειδί για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών παραγόντων. Επιπλέον, το 40% πιστεύει ότι οι κυβερνήσεις ευθύνονται για την εκπαίδευση των ανθρώπων όσον αφορά τον αντίκτυπο των ταξιδιών και του τουρισμού.
Το 45% βρίσκει πιο ελκυστικό ένα κατάλυμα που έχει χαρακτηριστεί ως πιο βιώσιμο και το 67% θεωρεί ότι όλες οι ιστοσελίδες ταξιδιωτικών κρατήσεων θα πρέπει να χρησιμοποιούν τις ίδιες πιστοποιήσεις αειφορίας. Όμως ο αριθμός των ταξιδιωτών που ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για τους λόγους για τους οποίους ένα κατάλυμα λαμβάνει πιστοποίηση αειφορίας παρουσιάζει μείωση κατά 17 ποσοστιαίες μονάδες από πέρυσι (52%), ενδεικτικό της ανάγκης των ανθρώπων για απλή και ξεκάθαρη επικοινωνία που τους δίνει τη δυνατότητα να λαμβάνουν αποφάσεις με ευκολία.
Το 62% των ταξιδιωτών αναγνωρίζουν ότι είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους όταν ταξιδεύουν με πιο αειφόρο τρόπο και συνεπώς παίρνουν μαζί τους στο σπίτι αυτή τη θετικότητα, με το 67% να θεωρεί ότι η παρατήρηση αειφόρων πρακτικών στα ταξίδια τους εμπνέει να έχουν πιο αειφόρες συνήθειες στην καθημερινότητα.
Εξ όσων υιοθέτησαν αειφόρες συμπεριφορές στα ταξίδια, θεωρήθηκε ως αναβάθμιση από το 96% όσων συμμετείχαν σε τουρ ή δραστηριότητες για αυθεντικές, τοπικές και πολιτιστικές εμπειρίες, από το 93% όσων έκαναν αγορές σε μικρά, ανεξάρτητα καταστήματα και από το 93% όσων σχεδίασαν τα ταξίδια τους έτσι ώστε να μπορούν να κάνουν πεζοπορία, ποδηλασία ή να επιβιβαστούν σε δημόσια μέσα μεταφοράς.
διαβάστε ακόμα
- Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη 02/05 | 15:06
- Τουρισμός | "Διασκεδάστε με σεβασμό" στις Βαλεαρίδες Νήσους - η νέα καμπάνια για υπευθυνότητα των τουριστών 02/05 | 11:49
- Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια 02/05 | 11:41
- Δύο Ελληνικές παραλίες στις 50 καλύτερες στον κόσμο για το 2024 – 7 κορυφαίες στην Ευρώπη 01/05 | 15:01
- Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών 29/04 | 12:55
- Έρευνα Marriott Bonvoy: Πώς ταξιδεύουν οι σύγχρονοι Ασιάτες – Κυνηγοί του value και της μέγιστης εμπειρίας 24/04 | 17:24
- Ο τουρισμός περιπέτειας εξελίσσεται σε "μαζική αγορά" 23/04 | 10:33
- Το 52% των Βρετανών επιλέγουν ξενοδοχείο βάσει κριτικών 16/04 | 13:00
- Forbes: Ο Ελληνικός προορισμός-έκπληξη που ανήκει στις 5 απόλυτες επιλογές διακοπών χωρίς μαζικό τουρισμό 16/04 | 06:00
- Βρετανικός τουρισμός: Το 54% των οικογενειών σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές παρά την ακρίβεια 15/04 | 10:47
δημοφιλέστερα
- 1 Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός 02.05.2024 | ΕΟΤ
- 2 Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη 02.05.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 3 Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP 02.05.2024 | TOUR OPERATORS
- 4 AEGEAN | Ισχυρές επιδόσεις το 2023 - 19,5 εκατ. θέσεις το 2024 13.03.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 5 Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ 02.05.2024 | ΣΕΤΚΕ
- 6 Ο τουρισμός στην Κρήτη | Οι κλίνες Airbnb αυξήθηκαν το 2023 κατά 45% έναντι του 2019 - έφτασαν στο 75% των ξενοδοχειακών κλινών 23.08.2023 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 7 ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές 02.05.2024 | ΠΟΞ
- 8 Πρώτο βήμα για ίσους όρους ανταγωνισμού οι εξαγγελίες για τα Airbnb | Όχι οριζόντια το Πράσινο Τέλος 19.09.2023 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 9 Το 2023 θα εξελιχθεί καλύτερα από το εξαιρετικό τουριστικά 2022 09.04.2023 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 10 Χρονιά ορόσημο για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών το 2023 06.03.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ