Booking.com | Σε σημείο «κόπωσης» το 28% των ταξιδιωτών για το ζήτημα της αειφορίας

22 Apr 2024, 16:09 | ΤΑΣΕΙΣ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Booking.com | Σε σημείο «κόπωσης» το 28% των ταξιδιωτών για το ζήτημα της αειφορίας

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Τα αειφόρα ταξίδια είναι σημαντικά για το 83% των ταξιδιωτών από όλο τον κόσμο, όμως ενώ αναγνωρίζουν τη σημασία του να ταξιδεύουν με πιο αειφόρο τρόπο, για το 45% αυτό δεν αποτελεί πρώτιστο μέλημα κατά τον σχεδιασμό ή κατά την κράτηση ενός ταξιδιού και μάλιστα το 28% αναφέρει «κόπωση» στο άκουσμα της κλιματικής αλλαγής, λόγω της συχνής αναφοράς του ζητήματος στον δημόσιο διάλογο.

Αυτό αποκαλύπτει εκτενής έρευνα που διενήργησε η Booking.com σε 31.000 ταξιδιώτες από 34 χώρες και περιοχές, συμπεραίνοντας από τα ευρήματα ότι η παρούσα συγκυρία για συλλογική δράση είναι καταλληλότερη από ποτέ, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η πρόοδος προς μια πιο βιώσιμη ταξιδιωτική βιομηχανία παραμένει προτεραιότητα.

Το 75% ανέφερε ότι επιθυμεί να ταξιδέψει με πιο αειφόρο τρόπο μέσα στο ερχόμενο 12μηνο και το 43% ότι θα νιώσει ενοχές εάν κάνει λιγότερο αειφόρες ταξιδιωτικές επιλογές. Το 32% που επιθυμεί να ταξιδέψει με πιο αειφόρο τρόπο, θέλει να το κάνει επειδή πιστεύει ότι είναι η σωστή επιλογή.

Ωστόσο το ένα τρίτο (33%) πιστεύει ότι η ζημιά που έχει γίνει ήδη στο περιβάλλον από τα ταξίδια είναι μη ανατρέψιμη και ότι οι ταξιδιωτικές τους επιλογές δεν θα αλλάξουν αυτή την πραγματικότητα. Επιπλέον, το ένα τέταρτο (25%) δεν πιστεύει ότι η κλιματική αλλαγή είναι όσο σοβαρή την κάνουν να φαίνεται οι άνθρωποι.

Το 28% από την άλλη, θεωρεί ότι ο χρόνος στα ταξίδια είναι υπερβολικά πολύτιμος για να βάλουν σε προτεραιότητα την αειφορία, ενώ πάνω από το ένα τρίτο (34%) πιστεύει ότι μια πιο αειφόρα συμπεριφορά σε έναν προορισμό που δεν εφαρμόζει ήδη πρακτικές αειφορίας, είναι άνευ σημασίας.

Το 71% ανέφεραν ότι επιθυμούν να αφήσουν πίσω τους τον προορισμό σε καλύτερη κατάσταση από εκείνη που τον βρήκαν όταν έφτασαν σε αυτόν (έναντι 66% που δήλωσαν το ίδιο πέρυσι). Το 45% πιστεύει ότι οι ίδιοι έχουν τη δυνατότητα να αντισταθμίσουν τον κοινωνικό αντίκτυπο των ταξιδιών. Από την άλλη, το 44% πιστεύει ότι οι κυβερνήσεις κρατούν στα χέρια τους τις μεγαλύτερες προοπτικές για να αντισταθμιστεί ο οικονομικός αντίκτυπος και το 43% ότι οι πάροχοι υπηρεσιών κρατούν το κλειδί για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών παραγόντων. Επιπλέον, το 40% πιστεύει ότι οι κυβερνήσεις ευθύνονται για την εκπαίδευση των ανθρώπων όσον αφορά τον αντίκτυπο των ταξιδιών και του τουρισμού.

Το 45% βρίσκει πιο ελκυστικό ένα κατάλυμα που έχει χαρακτηριστεί ως πιο βιώσιμο και το 67% θεωρεί ότι όλες οι ιστοσελίδες ταξιδιωτικών κρατήσεων θα πρέπει να χρησιμοποιούν τις ίδιες πιστοποιήσεις αειφορίας. Όμως ο αριθμός των ταξιδιωτών που ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για τους λόγους για τους οποίους ένα κατάλυμα λαμβάνει πιστοποίηση αειφορίας παρουσιάζει μείωση κατά 17 ποσοστιαίες μονάδες από πέρυσι (52%), ενδεικτικό της ανάγκης των ανθρώπων για απλή και ξεκάθαρη επικοινωνία που τους δίνει τη δυνατότητα να λαμβάνουν αποφάσεις με ευκολία.

Το 62% των ταξιδιωτών αναγνωρίζουν ότι είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους όταν ταξιδεύουν με πιο αειφόρο τρόπο και συνεπώς παίρνουν μαζί τους στο σπίτι αυτή τη θετικότητα, με το 67% να θεωρεί ότι η παρατήρηση αειφόρων πρακτικών στα ταξίδια τους εμπνέει να έχουν πιο αειφόρες συνήθειες στην καθημερινότητα.

Εξ όσων υιοθέτησαν αειφόρες συμπεριφορές στα ταξίδια, θεωρήθηκε ως αναβάθμιση από το 96% όσων συμμετείχαν σε τουρ ή δραστηριότητες για αυθεντικές, τοπικές και πολιτιστικές εμπειρίες, από το 93% όσων έκαναν αγορές σε μικρά, ανεξάρτητα καταστήματα και από το 93% όσων σχεδίασαν τα ταξίδια τους έτσι ώστε να μπορούν να κάνουν πεζοπορία, ποδηλασία ή να επιβιβαστούν σε δημόσια μέσα μεταφοράς.

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα