Mastercard: Μ. Ανατολή & Β. Αφρική ωθούν στα ύψη τον τουρισμό πολυτελείας μέχρι το 2030 – Η νέα τάση για «οικολογική πολυτέλεια»

09 May 2024, 15:34 | ΤΑΣΕΙΣ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Mastercard: Μ. Ανατολή & Β. Αφρική ωθούν στα ύψη τον τουρισμό πολυτελείας μέχρι το 2030 – Η νέα τάση για «οικολογική πολυτέλεια»

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

H M. Ανατολή και η Β. Αφρική (ΜΕΝΑ) αναδεικνύονται ως βασικοί κινητήρες ανάπτυξης των ακριβών ταξιδιών, καταγράφοντας υψηλές δαπάνες αλλά και τάση για αειφόρες εμπειρίες οικολογικής πολυτέλειας με νόημα.

Αυτό προκύπτει από την πιο πρόσφατη έκθεση «Affluent Travel: A Middle East Perspective» που συνέταξε η White Paper Media Consulting για λογαριασμό της Mastercard και παρουσιάστηκε στην έκθεση Arabian Travel Market 2024. Στις πηγές και τα δεδομένα της έκθεσης περιλαμβάνονται οι Mastercard Economics Institute, Marriott Bonvoy, YouGov, Adara και Euromonitor.

Σύμφωνα με αυτήν, η διάθεση για νέες εμπειρίες σε ανεξερεύνητους προορισμούς, για μικρά ταξίδια και για ταξίδια «bleisure», αναμένεται να συμβάλει στην ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς πολυτελών ταξιδιών τα επόμενα χρόνια, η οποία προβλέπεται να διαμορφωθεί στο +7,9% από το 2024 έως το 2030, σύμφωνα με την Grand View Research.

Την ώρα που ο κόσμος αναμένει την εμφάνιση των πρώτων τρισεκατομμυριούχων, οι ταξιδιώτες υψηλών εισοδημάτων συμβάλουν στο 36% των παγκόσμιων ταξιδιωτικών δαπανών, όπως αναφέρεται σε μελέτη της Jones Lang LaSalle.

Έρευνα της YouGov αποκαλύπτει ότι πάνω από το ένα τρίτο (36%) των ταξιδιωτών πολυτελείας επιθυμούν να αποκτήσουν εμπειρίες από διαφορετικές κουλτούρες. Ο συνδυασμός των επαγγελματικών υποχρεώσεων και της αναψυχής (bleisure) έχει επίσης ως αποτέλεσμα την αύξηση των ταξιδιών απομακρυσμένης εργασίας, με τους ψηφιακούς νομάδες να αλλάζουν το παγκόσμιο σκηνικό στα ταξίδια.

Οι πλούσιοι ταξιδιώτες είναι δύο φορές πιο πιθανό να έχουν κάνει διακοπές ως προέκταση επαγγελματικού τους ταξιδιού, από το παγκόσμιο μέσο όρο. Επιπλέον, έρευνα της Marriott Bonvoy έδειξε ότι τα μοναχικά ταξίδια γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, με το 70% των ερωτηθέντων από τα ΗΑΕ και το 69% των ταξιδιωτών από τη Σαουδική Αραβία να δηλώνουν ότι έχουν ταξιδέψει μόνοι.

Οι πλούσιοι ταξιδιώτες δείχνουν μεγάλη πρόθεση για πιο ενσυνείδητα ταξίδια και εκτιμούν την αυθεντικότητα των εμπειριών οικολογικής πολυτέλειας. Σε αυτές περιλαμβάνεται η σύνδεση με ταξιδιωτικά brand που στηρίζουν τις τοπικές κοινότητες. Σε παγκόσμια κλίμακα, την τελευταία τριετία, ένας στους 10 καταναλωτές έχουν μείνει σε πολυτελές κατάλυμα φιλικό στο περιβάλλον, έναντι 5 στους 10 των ηλικιών 18-34 που ανήκουν στην κατηγορία ταξιδιωτών μεγάλων εισοδημάτων. Σύμφωνα με το Euromonitor, το 38% των ανθρώπων που αναζητούν την πολυτέλεια προτίθενται να πληρώσουν κατά 30% έως 50% περισσότερο για αειφόρα στοιχεία στο ταξίδι τους, όπως οι υπηρεσίες ενεργειακής αυτονομίας. Το ένα τέταρτο θα πλήρωνε ακόμα περισσότερα για μεταφορές με μικρότερες εκπομπές άνθρακα.

Η έρευνα της YouGov σημειώνει ότι οι ταξιδιώτες αυτοί δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στις εμπειρίες από ο,τι στα υλικά αγαθά. Πάνω από τους μισούς ταξιδιώτες πολυτελείας, έναντι 43% του παγκόσμιου πληθυσμού, δίνουν προτεραιότητα σε ταξιδιωτικές εμπειρίες με νόημα παρά στις αγορές και τα σουβενίρ. Περίπου το ένα τέταρτο ανέφεραν ότι προτίθενται να πληρώσουν περισσότερα για να αποκτήσουν εμπειρίες από κάποιον μακρινό προορισμό, για εξατομικευμένα τουρ που θα τους συνδέσουν με την τοπική κουλτούρα και για resort φιλικά στο περιβάλλον.

Ωστόσο, οι ταξιδιώτες αυτοί επιθυμούν και υποδειγματική εξυπηρέτηση και περιποίηση, έχοντας ως προτεραιότητα το ποιοτικό πολυτελές κατάλυμα, με το 27% να αναφέρει ότι θα πλήρωνε περισσότερα προκειμένου να μείνει σε βίλα και σαλέ σε απομονωμένη και ιδιωτική  τοποθεσία και το 21% ότι θα ήθελε να δαπανήσει χρήματα για πολυτελή διαμονή σε ιδιωτικό νησί. Οι νεότερης ηλικίας εύποροι ταξιδιώτες είναι πιο πιθανό να πληρώσουν περισσότερα για βραβευμένες με αστέρια Michelin ή μοναδικές γκουρμέ εμπειρίες. Σύμφωνα με την έρευνα της Marriott Bonvoy, το φως, ο αέρας, η θερμοκρασία και ο ήχος στους χώρους φιλοξενίας του μέλλοντος που θα ελέγχονται μέσω ψηφιακών θυρωρών, θα αναγνωρίζουν και θα ανταποκρίνονται στους επισκέπτες σε πραγματικό χρόνο, με βάση τη διάθεση, τα προγράμματα και τις απαιτήσεις της υγείας τους.

Με βάση τη μέση δαπάνη ανά κάρτα ανά αγορά προέλευσης, οι ταξιδιώτες των χωρών του Κόλπου συγκαταλέγονται σε αυτούς με τις υψηλότερες δαπάνες. Σύμφωνα με  έκθεση του Mastercard Economics Institute από το 2023, οι τουρίστες από το Κουβέιτ ξοδεύουν κατά μέσο όρο 3.390 $ ανά κάρτα στο Παρίσι, πέντε φορές περισσότερα από τους Αμερικανούς. Τα άτομα υψηλών εισοδημάτων χρησιμοποιούν επίσης σημαντικά τα προγράμματα loyalty και τις κάρτες μέλους, σε ποσοστό 34% έναντι του συνολικού μέσου όρου 24%. Τα αποκλειστικά lounge αεροδρομίου, καθώς και το check-in και η επιβίβαση κατά προτεραιότητα, είναι από τα πιο δημοφιλή προνόμια της ιδιότητας μέλους επιβράβευσης, επισημαίνει η έκθεση του Euromonitor.

Καθώς ο πλούτος μεταναστεύει στις νεότερες γενιές, οι Millennials (ηλικίας 30 έως 44 ετών) αποτελούν πλέον το υψηλότερο ποσοστό ατόμων που αναζητούν την πολυτέλεια, και ακολουθούν οι Gen Z (ηλικίας 15 έως 29 ετών). Από τις χώρες του Κόλπου, ωστόσο, η Gen X (ηλικίας 43 έως 58 ετών) αναμένεται να συμβάλει περισσότερο στην ανάπτυξη των ταξιδιών, σύμφωνα με την Arabian Travel Market. Ενώ μεγάλο μέρος του κόσμου εξακολουθεί να πλησιάζει τα προπανδημικά επίπεδα ταξιδιών, η περιοχή MENA είναι η μόνη στο κόσμο με αεροπορικές αφίξεις 22% επάνω από τα επίπεδα του 2019. Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Βαρόμετρο Τουρισμού, συγκεκριμένοι προορισμοί όπως το Κατάρ (+90%) και η Σαουδική Αραβία (+56%) έχουν συμβάλει στην αύξηση αυτή.

 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα