Sven Liebert : BTW | Επιπτώσεις στη γερμανική οικονομία από την αύξηση του αεροπορικού φόρου

01 May 2024, 13:41 | ΠΡΟΣΩΠΑ

TornosNews.gr

BTW | Επιπτώσεις στη γερμανική οικονομία από την αύξηση του αεροπορικού φόρου

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Από την 1η Μαΐου ο φόρος αεροπορικών εισιτηρίων στη Γερμανία αυξάνεται κατά 20%, επιβάρυνση που θα πληρώνουν οι επιβάτες.

Πώς κλιμακώνεται ο φόρος:

  • Μέχρι 2.500 χιλιόμετρα – για πτήσεις εντός της Γερμανίας ή προς άλλες χώρες της ΕΕ, ο φόρος αυξάνεται σε 15,53 ευρώ ανά άτομο και ταξίδι από 13,03 ευρώ
  • Έως 6.000 χιλιόμετρα – για πτήσεις μεσαίων αποστάσεων, ο φόρος εισιτηρίου αυξάνεται σε 39,34 € από 33,01 €.
  • Πάνω από 6.000 χιλιόμετρα – για πτήσεις μεγαλύτερες των 6.000 χιλιομέτρων, ο φόρος αυξάνεται σε 70,83 € από 59,43 €.
  • Από τον φόρο απαλλάσσονται μόνο τα αεροπορικά εισιτήρια για παιδιά κάτω των δύο ετών – εφόσον δεν τους έχει παραχωρηθεί δική τους θέση – και οι πτήσεις για υπηρεσιακούς, στρατιωτικούς ή ιατρικούς σκοπούς.

Η Ομοσπονδιακή Ένωση της Γερμανικής Τουριστικής Βιομηχανίας (BTW) έσπευσε από την πρώτη στιγμή να επικρίνει της αύξηση του αεροπορικού φόρου, υπογραμμίζοντας ότι για άλλη μια φορά γίνονται ακριβότερα τα ταξίδια για τους πολίτες, ενώ αποδυναμώνεται η ανταγωνιστικότητα της Γερμανίας ως αεροπορικός και τουριστικός προορισμός.

Ο Γενικός Γραμματέας της BTW Sven Liebert δήλωσε:

«Η πολιτική κάνει τα ταξίδια πιο ακριβά και πάλι - για τους τουρίστες και τους επαγγελματίες ταξιδιώτες, για τους επισκέπτες που έρχονται στη Γερμανία, καθώς και για τους ντόπιους που ταξιδεύουν στο εξωτερικό με αεροπλάνο. Αυτό έχει αντίκτυπο σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας. Γιατί, για παράδειγμα, από κάθε εισερχόμενο τουρίστα που λείπει, λείπουν και τα έξοδά του για τη γαστρονομία, τον πολιτισμό ή το λιανικό εμπόριο, μεταξύ άλλων.

Αντί να μειωθεί το κόστος του προορισμού και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα στη διεθνή σύγκριση σε περιόδους στασιμότητας της οικονομικής ανάπτυξης, εδώ συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο: το κόστος και οι τιμές για τη Γερμανία ως αεροπορική και τουριστική τοποθεσία συνεχίζουν να αυξάνονται και η ανταγωνιστικότητα εξασθενεί περαιτέρω. Από την άποψή μας, ένα απόλυτο no go.

Ως οργανισμός-ομπρέλα για την τουριστική βιομηχανία, συμφωνούμε με το αίτημα της Ομοσπονδιακής Ένωσης της Γερμανικής Αεροπορικής Βιομηχανίας να χρησιμοποιήσει τα πρόσθετα έσοδα από αυτόν τον φόρο για μέτρα προστασίας του κλίματος στις αερομεταφορές και συγκεκριμένα για την παραγωγή καυσίμων ουδέτερων ως προς το CO2».

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα