Και μετά από αυτή την σεζόν, τι;

Η εξέλιξη της φετινής χρονιάς μέχρι στιγμής διαφαίνεται πως έχει προκαλέσει ένα θετικό κλίμα αισιοδοξίας για αρκετούς προορισμούς καθώς ξεπεράστηκαν οι προσδοκίες σε επίπεδο κρατήσεων. Βέβαια αυτό δεν συνέβη για το σύνολο των προορισμών αφήνοντας κάποια ερωτηματικά και δημιουργώντας προβληματισμό στους ξενοδόχους συγκεκριμένων περιοχών. Από την δική μου πλευρά διαπίστωσα ότι για μια ακόμα χρονιά η πλειοψηφία των δραστηριοποιούμενων στον ξενοδοχειακό κλάδο δεν έδωσαν την απαιτούμενη βαρύτητα σε ότι αφορά την ψηφιακή τους παρουσία, παρασυρόμενοι από το συνεχές κύμα κρατήσεων που ερχόντουσαν αβίαστα. Άλλα όπως συνηθίζεται να λέγεται "δεν είναι κάθε μέρα του Άη Γιαννιού". Μπορεί οι προβλέψεις της Statista να διαβλέπουν αυξημένα έσοδα και για το 2023, παρόλα αυτά το γενικότερο κλίμα χαρακτηρίζεται ως ασταθές για τους λόγους που όλοι γνωρίζουμε και βέβαια προβληματιζόμαστε.
Για το λόγο αυτό οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις απαιτείται να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να αποκτήσουν μια ολοκληρωμένη και ανταγωνιστική ψηφιακή παρουσία που θα επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Μια σημαντική παράμετρος που επηρεάζει και διαμορφώνει την συνολική digital marketing στρατηγική είναι το γεγονός πως το κανάλι των απευθείας κρατήσεων χρόνο με τον χρόνο αποκτά και περισσότερη δύναμη και όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες το επιλέγουν. Δυστυχώς διαπιστώνω πως αρκετές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις επιλέγουν να εναποθέτουν το μεγαλύτερο μέρος εάν όχι το σύνολο των κρατήσεων τους στις διάφορες ΟΤΑ πλατφόρμες. Σε καμμία περίπτωση δεν προτείνω την πλήρη απουσία από τους ΟΤΑ, αντιθέτως ενθαρρύνω την παρουσία τους, υπό συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις, εκμεταλλευόμενες το billboard effect που έχω αναπτύξει σε προηγούμενο άρθρο μου.
Ας εξετάσουμε όμως ποιές είναι οι κινήσεις που θα πρέπει να ακολουθήσει μια ξενοδοχειακή επιχείρηση για να αντιμετωπίσει με επιτυχία την ερχόμενη σεζόν. Και μην ξεχνάτε οι εργασίες ξεκινάνε από σήμερα και όχι τον Μάρτιο.
1. Ψηφιακή παρουσία
H ψηφιακή παρουσία είναι ένα προαπαιτούμενο για να ξεκινήσουμε να μιλάμε για ψηφιακό marketing. Η παρουσία δεν αφορά μόνο το Site μας, έχει να κάνει με το σύνολο των αποτελεσμάτων αναζήτησης σχετικά με την τουριστική μας επιχείρηση. Το κοινό απαιτεί να μπορεί να μας «βρει» online. Αν δεν έχουμε φροντίσει εμείς για την ψηφιακή μας παρουσία, θα φροντίσουν άλλοι, ερήμην μας, δημοσιεύοντας κριτικές, φωτογραφίες, βίντεο, ακόμα και άρθρα. Συμβαίνει πολύ συχνά να μην είναι το Site μας το πρώτο αποτέλεσμα όταν ψάχνουμε την επωνυμία της επιχείρησής μας στις μηχανές αναζήτησης!
2. Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing
Πολύ συχνά το ψηφιακό marketing αντιμετωπίζεται αποσπασματικά ή συγχέεται με μεμονωμένα είδη προώθησης όπως με την online διαφήμιση, ή με τη χρήση social media. Δεν υποκαθιστά το Marketing, το συμπληρώνει. Είναι σημαντικό λοιπόν το ψηφιακό marketing να εντάσσεται στα πλαίσια μιας συνολικής στρατηγικής marketing της τουριστικής επιχείρησης για να είναι αποτελεσματικό.
3. Επικοινωνία
Τα περισσότερα ψηφιακά κανάλια χαρακτηρίζονται από αμεσότητα και τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας, συχνά δημόσια και σε πραγματικό χρόνο. Το κοινό σχολιάζει, ζητά υποστήριξη, κάνει ερωτήσεις, δημοσιεύει κριτικές και ο τρόπος με τον οποίο εμείς επικοινωνούμε, ο τόνος που χρησιμοποιούμε και ο χρόνος απόκρισης είναι όλοι δείκτες οι οποίοι χαρακτηρίζουν την τουριστική μας επιχείρηση. Ο διάλογος με το κοινό μας είναι σημαντικός για την εικόνα μας, αλλά και για τη δημιουργία ενδιαφέροντος γύρω από την τουριστική μας επιχείρηση.
4. Το στοχευμένο κοινό
Το στοχευμένο κοινό δεν είναι απλά οι δυνητικοί μας πελάτες, είναι οι ιδανικοί μας πελάτες. Είναι οι ομάδες των ανθρώπων τους οποίους θέλουμε να προσελκύσουμε και μετατρέψουμε σε πελάτες μας γιατί φτάνουν να έχουν τη δεκαπλάσια αξία για την επιχείρησή μας στον κύκλο ζωής τους από τον μέσο πελάτη. Δεν είναι μόνο η αυξημένη κατανάλωση και οι επαναλαμβανόμενες κρατήσεις, αλλά και η επιρροή που έχουν στον κύκλο τους να δημιουργήσουν νέους ιδανικούς πελάτες για την τουριστική μας επιχείρηση.
Η δημιουργία μιας αφοσιωμένης online κοινότητας είναι ο απόλυτος στόχος αυτής της αναζήτησης.
5. Προωθητικές ενέργειες
Οι προωθητικές ενέργειες μέσα από τα ψηφιακά μέσα φέρνουν αξία στην τουριστική μας επιχείρηση όταν γίνονται σωστά και προγραμματισμένα: Πρέπει να υπάρχει καλός σχεδιασμός εκτέλεσης και σωστός προϋπολογισμός. Να στοχεύσουμε το κατάλληλο κοινό, να έχουμε βάλει συγκεκριμένους στόχους τους οποίους να μπορούμε να αξιολογήσουμε με μετρήσεις, να είναι πραγματικά ελκυστική η προσφορά και να γίνει σωστά η διασπορά της προωθητικής ενέργειας. Συμβαίνει συχνά το κόστος των προωθητικών ενεργειών να μας φοβίζει, όταν το αντίστοιχο κόστος των μεσαζόντων της τουριστικής οικονομίας μπορεί να είναι πολλαπλάσιο.
6. Τα ψηφιακά μέσα
Τα απαραίτητα ψηφιακά μέσα περιλαμβάνουν πρωτίστως την ιστοσελίδα μας. Είναι πολύ απλό: αν δεν φτάσει κάποιος στη σελίδα μας, δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει απευθείας κράτηση. Το Site μας θα πρέπει να είναι συνδεδεμένο με τα σωστά social media, με πλατφόρμες διασποράς περιεχομένου, τις πλατφόρμες ψηφιακής διαφήμισης και email marketing, τα OTA sites, και τα review sites. Θα πρέπει να υπάρχει στρατηγική και πλάνο για τη χρήση και σωστή εκμετάλλευση όλων των ψηφιακών μέσων που χρησιμοποιούμε, με ιδιαίτερη προσοχή στο mobile το οποίο εξελίσσεται στο κυρίαρχο μέσο κατανάλωσης ψηφιακού τουριστικού περιεχομένου.
7. Μετρήσιμα αποτελέσματα
Ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα του ψηφιακού Marketing είναι ότι τα αποτελέσματά μας είναι απολύτως μετρήσιμα. Χρειάζεται να θέσουμε όμως τους σωστούς στόχους ανάπτυξης για να μπορούμε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητά μας. Aν για παράδειγμα έχουμε θέσει στόχους για αύξηση early bookings, direct bookings και πληρότητα, οι δείκτες αυτοί είναι απολύτως μετρήσιμοι αν έχομε στήσει τα εργαλεία μετρήσεών μας σωστά.
Αυτό που πρέπει να προσέξουμε περισσότερο είναι να θέτουμε τους στόχους μας σωστά και να έχουμε υπομονή. Οι προσδοκίες μας πρέπει να είναι ανάλογες της επένδυσής μας σε χρόνο και σε χρήμα, να κάνουμε σταθερά βήματα με συνέπεια και προγραμματισμό και τα αποτελέσματά μας θα είναι αθροιστικά.
Επενδύοντας λοιπόν στην δημιουργία και διαχείριση της ψηφιακής μας παρουσίας, συντονίζοντας το ψηφιακό marketing με το Marketing plan μας, εντοπίζοντας το στοχευμένο κοινό μας και τρέχοντας τις σωστές προωθητικές ενέργειες, έχουμε κάνει σημαντικά βήματα να πετύχουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους. Σε επόμενα άρθρα θα μπούμε σε λεπτομέρειες σχετικά με το πως μπορεί η τουριστική μας επιχείρηση να εκμεταλλευτεί σωστά τα πλεονεκτήματα τα οποία μας προσφέρει το ψηφιακό marketing.
Εν κατακλείδι digital marketing δεν είναι το Facebook και το Instagram που διαχειρίζεται ένας ανηψιός ή απλός χρήστης των πλατφορμών. Είναι η βιτρίνα της επιχείρησης που θα ανοίξει την πόρτα των κρατήσεων σας. Για αυτό το λόγο προετοιμαστείτε σωστά για την ερχόμενη σεζόν από τώρα (και όχι τον Μάρτιο!!!)
Ο Κύρος Ασφής είναι ο ιδρυτής της Nea Mesa Hotel Τourism Marketing & Sales η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους με την χρήση των καταλληλότερων ψηφιακών εργαλείων.
20/03 14:43
20/03 14:18
20/03 13:47
20/03 13:15
Άλμα 87% στην επιβατική κίνηση των πτήσεων μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης τον Φεβρουάριο
20/03 12:45
Skytrax: Το «Ελ. Βενιζέλος» στα 60 καλύτερα αεροδρόμια στον κόσμο για το 2023
20/03 12:17
Star Clippers: Η Μήλος νέος προορισμός κρουαζιέρας στα Ελληνικά νησιά για το 2023
20/03 12:14
20/03 11:45
20/03 08:55
Potiropoulos+Partners: NAVARINO RESIDENCES στην COSTA NAVARINO
20/03 08:45
Πράσινο φως για 2 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Πάργα και Νέα Πέραμο
20/03 08:30
Αλλαγή χρήσης κτιρίου γραφείων σε διαμερίσματα στα Χανιά - Νέο ξενοδοχείο στην Πάργα
20/03 08:28
Διαγωνισμός 333.000 ευρώ για διαμονή σε καταλύματα της Μυτιλήνης
20/03 08:25
Ισπανική εταιρεία στην εποπτεία της εναέριας κυκλοφορίας ινδικών αεροδρομίων
20/03 08:20
19/03 18:16
Βρετανικός τουρισμός |Έρευνα ΑΒΤΑ: Οι διακοπές στο εξωτερικό επιστρέφουν το 2023 σε επίπεδα 2019
19/03 13:40
19/03 13:27
Τελεφερίκ θα συνδέει την Άνω με την Κάτω Πόλη της Μονεμβασίας- Μουσείο το σπίτι του Ρίτσου
19/03 08:13
Πώς εταιρεία από το Hong Kong προσπάθησε να εξαπατήσει ελληνικές επιχειρήσεις
19/03 08:04
Διερεύνηση δυνατότητας κατασκευής νέου ποδηλατόδρομου στην Κω
18/03 19:03
Διευθυντές Ρόδου | Εσπερίδα: Ιδού η Ρόδος, ιδού και το...περιβάλλον
18/03 18:57
18/03 13:07
18/03 08:32
18/03 08:24
17/03 15:21
Ethisphere: Η Wyndham ανάμεσα στις Πιο Ηθικές Εταιρίες στον Κόσμο για το 2023
17/03 13:07
17/03 13:02
17/03 12:54
17/03 11:54
Πνοή πολυτελούς ευεξίας στην Κρήτη με το νέο ξενοδοχείο Pnoé Breathing Life – Ανοίγει τον Ιούνιο
17/03 11:39
Προβολή της Τήνου στο νεανικό κοινό και ζευγάρια σε Βρετανία και Αυστρία
17/03 11:02
17/03 10:54
Costa Cruises: Rock 'n' Roll κρουαζιέρα στη Μεσόγειο! Θα προσεγγίσει Σαντορίνη και Αθήνα (φωτο)
17/03 10:21
Θέλετε ή δεν θέλετε Βρετανούς τουρίστες; Επίθεση του CEO του ομίλου jet2 στην πρόεδρο του Λανθαρότε
17/03 09:57
Η μινωική ταυτότητα της Κρήτης υποψήφια για την Παγκόσμια Κληρονομιά της UNESCO
17/03 08:33
Άδειες για 2 νέα ξενοδοχεία στην παραλία Πεταλούς και στο Παλιούρι
17/03 08:30
Taygetos Challenge: Συναρπαστικές διαδρομές στα αρχαία μονοπάτια του Ταϋγέτου
17/03 08:28
17/03 08:25
Η νέα συμφωνία Wyndham και Groups360 δίνει άμεση λύση στις πολλαπλές κρατήσεις
17/03 00:05
TripAdvisor | Oδηγός για μια επιτυχημένη καμπάνια ξενοδοχείου
16/03 18:50
DiscoverEU | Δωρεάν ταξιδιωτικό πάσο σε 35.000 νέους για να εξερευνήσουν την Ευρώπη με τρένο
16/03 16:16
Credit Suisse: Πώς οδηγήθηκε στην κρίση ένας απο τους μεγαλύτερους διαχειριστές πλούτου παγκοσμίως
16/03 16:04
Η Κ.Νοτοπούλου στο συνέδριο του HAPCO | Εθνική πολιτική για τις εκθέσεις και τα συνέδρια
16/03 14:43
Τουρισμός: Οι Κινέζοι επιστρέφουν στην Ευρώπη αλλά με διαφορετικές ανάγκες από το παρελθόν
16/03 14:11
16/03 13:50
Βραβεία Skytrax | Τα 20 καλύτερα αεροδρόμια του κόσμου το 2023
16/03 13:34
Το 55% των τουριστών της Αθήνας χρησιμοποιούν έντυπους χάρτες και οδηγούς πόλης
16/03 13:23
16/03 13:07
16/03 12:36
Δυναμική παρουσία της Περιφέρειας Αττικής στην έκθεση “ITB Berlin 2023”
16/03 12:01
Χωρίς πρόστιμο οι εκπρόθεσμες δηλώσεις για τη βραχυχρόνια μίσθωση εάν έχει δηλωθεί το εισόδημα
16/03 11:02
Δήμος Ρόδου | Hμερίδα επαγγελματικού προσανατολισμού στις Τουριστικές Επιστήμες
16/03 09:50
Κλείνει ξανά το “Ναυάγιο” για λόγους ασφαλείας με εισήγηση του ΟΑΣΠ
16/03 08:59
Προγραµµατική σύµβαση για την κατασκευή του υδατοδροµίου Μεγανησίου
16/03 08:55
16/03 08:55
16/03 08:49
Ανάπλαση παραλιακού μετώπου Λάρυμνας για την ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου
16/03 08:47
15/03 19:38
15/03 19:28
15/03 16:23
Κλυδωνίζει τις αγορές η Credit Suisse - «Βουτιά» και στο Χρηματιστήριο της Αθήνας
15/03 16:05
Ήρθε η πρώτη πλατφόρμα στον κόσμο για μπουτίκ ξενοδοχεία – Αύξηση πωλήσεων χωρίς έξοδα Marketing
15/03 15:19
Γερμανία: Η Galeria Reisen "σφραγίζει" το 30% του δικτύου τουριστικών γραφείων
15/03 14:35
WorldHotels | Με την ένταξη του Makedonia Palace εγκαινιάζει την παρουσία της στην Ελλάδα
15/03 14:25
TUI: 1.500 επιπλέον ξενοδοχεία στα προγράμματα διακοπών του 2024
15/03 14:07
Καινοτόμα πλατφόρμα «ανοίγει τα μάτια» των ξενοδόχων στον ανταγωνισμό από την Airbnb
15/03 12:59
ΚΥΑ: O τουρισμός προστίθεται στους τομείς απασχόλησης για εποχική εργασία πολιτών τρίτων χωρών
15/03 12:54
Ryanair: Νέες συνδέσεις από το Δουβλίνο με Κω, Ζάκυνθο και Σαντορίνη
15/03 11:12
Η Χαλκιδική στην ΙΤΒ: +15% οι προκρατήσεις στη γερμανική αγορά έναντι του 2019
15/03 09:34
15/03 05:03
Πράσινο φως για 2 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Σαντορίνη και Σάμο
15/03 05:00
15/03 05:00
Πώς θα λειτουργεί το Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών στο Πόρτο Χέλι
15/03 05:00
Προγραµµατική σύµβαση για την κατασκευή του υδατοδροµίου Λευκάδας
15/03 05:00
Βιώσιμο επιχειρηματικό σχήμα για την αξιοποίηση των θερμών πηγών Eμπρός Θέρμης στην Κω
14/03 19:52
14/03 18:59
Η Περιφέρεια Κρήτης συμμετείχε με περίπτερο και δράσεις στην «ITB BERLIN 2023»
14/03 18:46
ΥΠΑ | Συμμετοχή των εργαζομένων της στην απεργία της ΑΔΕΔΥ την Πέμπτη
14/03 16:50
14/03 16:32
ΞΕΕ: 4oς νεανικός διαγωνισμός “Idea Platform” - Οι αιτήσεις συνεχίζονται
14/03 15:45
14/03 15:45
Νέα Απόφαση για διαχείριση των παραλιών: Οι όροι και προϋποθέσεις για την παραχώρηση απλής χρήσης
14/03 15:40
Ακυρώσεις όλων των πτήσεων της AEGEAN και της Olympic Air την Πέμπτη 16 Μαρτίου
14/03 15:23
14/03 14:26
«Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΜμΕ»: Πάνω από 1.160 αιτήσεις σε ένα 10ήμερο
14/03 14:16
14/03 13:56
14/03 13:50
H ινδική SpiceJet όρισε την BBT Air - Aviation Services Γενικό Αντιπρόσωπο Πωλήσεων στην Ελλάδα
14/03 13:42
14/03 13:41
Royal Caribbean | Κρουαζιέρες από τον Πειραιά το 2023 και 2024
14/03 13:11
HolidayCheck: Φθηνότερος προορισμός για rent a car τα ελληνικά νησιά αυτό το Πάσχα
14/03 12:52
Υπερδιπλάσιοι οι νέοι ταξιδιώτες κρουαζιέρας το 2023 – Πρώτη επιλογή τους η Μεσόγειος
14/03 12:40
Croatia Airlines: Nέες συνδέσεις το 2023 από Αθήνα με Ντουμπρόβνικ, Ζάγκρεμπ και Σπλιτ
14/03 11:53
14/03 11:47
Emirates | Μία επιπλέον καθημερινή πτήση από Ντουμπάι προς Αθήνα το καλοκαίρι
14/03 11:09
Alpha Bank | Ευοίωνες οι προοπτικές για τον ελληνικό τουρισμό το 2023
14/03 10:53
Πόσοι Ρώσοι σχεδιάζουν ταξίδι στο εξωτερικό το 2023 | Η Ελλάδα στους δημοφιλείς προορισμούς
14/03 10:24
14/03 10:02
Όμιλος Autohellas | Νέο ιστορικό ρεκόρ το 2022 σε κύκλο εργασιών και κερδοφορία
14/03 09:53
Οι εξελίξεις στον ροδιακό τουρισμό σε συνάντηση του Μανώλη Μαρκόπουλου με τη Σοφία Ζαχαράκη
14/03 07:23
Βρετανικός τουρισμός |Έρευνα ΑΒΤΑ: Οι διακοπές στο εξωτερικό επιστρέφουν το 2023 σε επίπεδα 2019
Διαγωνισμός 333.000 ευρώ για διαμονή σε καταλύματα της Μυτιλήνης
Αλλαγή χρήσης κτιρίου γραφείων σε διαμερίσματα στα Χανιά - Νέο ξενοδοχείο στην Πάργα
Πράσινο φως για 2 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Πάργα και Νέα Πέραμο
Πώς εταιρεία από το Hong Kong προσπάθησε να εξαπατήσει ελληνικές επιχειρήσεις
Διευθυντές Ρόδου | Εσπερίδα: Ιδού η Ρόδος, ιδού και το...περιβάλλον
Potiropoulos+Partners: NAVARINO RESIDENCES στην COSTA NAVARINO
Τελεφερίκ θα συνδέει την Άνω με την Κάτω Πόλη της Μονεμβασίας- Μουσείο το σπίτι του Ρίτσου
Ισπανική εταιρεία στην εποπτεία της εναέριας κυκλοφορίας ινδικών αεροδρομίων
Διερεύνηση δυνατότητας κατασκευής νέου ποδηλατόδρομου στην Κω
Star Clippers: Η Μήλος νέος προορισμός κρουαζιέρας στα Ελληνικά νησιά για το 2023
Skytrax: Το «Ελ. Βενιζέλος» στα 60 καλύτερα αεροδρόμια στον κόσμο για το 2023
Άλμα 87% στην επιβατική κίνηση των πτήσεων μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης τον Φεβρουάριο
Θέλετε ή δεν θέλετε Βρετανούς τουρίστες; Επίθεση του CEO του ομίλου jet2 στην πρόεδρο του Λανθαρότε
Πνοή πολυτελούς ευεξίας στην Κρήτη με το νέο ξενοδοχείο Pnoé Breathing Life – Ανοίγει τον Ιούνιο
( 0 )