Το πάθημα που δεν έγινε μάθημα

Η τουριστική σεζόν έχει ξεκινήσει για τα καλά. Οι πληροφορίες και τα στατιστικά δείχνουν υψηλές πληρότητες και μεγάλη προσέλευση τουριστών για αρκετούς προορισμούς. Από αρκετές συζητήσεις σε προσωπικό επίπεδο άλλα και σε διάφορα group υπάρχει αρκετός προβληματισμός σχετικά με το ύψος των προμηθειών που καλούνται αρκετές επιχειρήσεις να αποδώσουν σε διάφορους ΟΤΑ's. Για μια ακόμη χρονιά δεν έγινε κατανοητό ότι η πλήρη εξάρτηση σε ένα και μοναδικό κανάλι πωλήσεων δεν επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Σε καμμία των περιπτώσεων δεν συστήνεται η αποχώρηση από τους ΟΤΑ. Ίσα ίσα που η παρουσία μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης σε αυτούς είναι επιβεβλημένη, καθώς βοηθάει στην αύξηση των απευθείας κρατήσεων (εφόσον υπάρχει κάποια στρατηγική στον τρόπο που θα επιτευχθεί αυτός ο στόχος) όπως είχε αναλυθεί και σε προηγούμενο άρθρο σχετικά με το billboard effect.
Ποια είναι τα σημεία όπου θα πρέπει να προσέξουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις για μια ακόμα σεζόν;
Η τουριστική βιομηχανία έχει γίνει άκρως ανταγωνιστική. Μπορεί ναι μεν να συρρέουν μεγάλοι όγκοι τουριστών στην χώρα μας, από την άλλη όμως οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διεκδικήσουν το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο από την κάθε αγορά. Έτσι λοιπόν προκειμένου οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να αυξήσουν την κερδοφορία τους θα πρέπει να προβούν στις παρακάτω ενέργειες.
1. Βελτίωση του branding του ξενοδοχείου
Η ταυτότητα του ξενοδοχείου είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό που θα βοηθήσει την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα. Και για να ξεδιαλύνουμε τα πράγματα το λογότυπο δεν αποτελεί από μόνο του το branding μιας επιχείρησης. Tο brand είναι μια σειρά ενεργειών που έχει ως στόχο να ενεργοποιήσει το συναίσθημα και την επιθυμία στο μυαλό των ανθρώπων. Σχετίζεται με τη δημιουργία της ταυτότητας μιας εταιρείας, ταυτότητας με την έννοια του ποιοι είμαστε, ποιοι θέλουμε να γίνουμε και πώς θέλουμε οι άλλοι να μας βλέπουν. Είναι αυτό που διαφοροποιεί ένα ξενοδοχείο από ένα άλλο. Είναι αυτό που επικοινωνεί τι προσδοκίες να έχει από το ξενοδοχείο ο εν δυνάμει πελάτης . Είναι η αντίληψη, η εντύπωση που έχουν οι άνθρωποι για το ξενοδοχείο και φυσικά για τα προϊόντα/υπηρεσίες που προσφέρει. Σε αυτό το άρθρο μπορείτε να διαβάσετε σχετικά με το digital branding του ξενοδοχείου και μπορεί να επιτευχθεί.
2. Δημιουργία σωστού μίγματος πωλήσεων
'Οπως προαναφέρθηκε η κάθε ξενοδοχειακή επιχείρηση θα πρέπει να δημιουργήσει ένα μίγμα πωλήσεων το οποίο να μην στηρίζεται αποκλειστικά σε ένα και μόνο κανάλι πώλησης. Η διεθνής τάση διαβλέπει την αύξηση του καναλιού των απευθείας κρατήσεων. Η διαδικασία αυτή όμως απαιτεί πολύ καλό σχεδιασμό και προετοιμασία άλλα και την συνεχή παρακολούθηση των στατιστικών. Η τεχνολογία πλέον μας παρέχει όλα τα κατάλληλα εργαλεία που μπορούν να βελτιστοποιήσουμε αυτές τις πρακτικές που θα επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
3. Σχεδιασμός και υλοποίηση ολοκληρωμένης digital marketing στρατηγικής
Είναι γνωστό πως η διείσδυση των ψηφιακών πλατφορμών είναι πάρα πολύ μεγάλη. Παρόλα αυτά δεν αρκεί μια απλή παρουσία σε 2 κοινωνικά δίκτυα για να θεωρήσουμε ότι η επιχείρηση μια ολοκληρωμένη digital marketing παρουσία. Για να μπορέσουμε να πούμε ότι εκμεταλλευόμαστε σωστά τα εργαλεία που έχουμε στην διάθεση μας θα πρέπει να κάνουμε τις εξής ενέργειες:
- Δημιουργία ενός πλήρους λειτουργικού και user και mobile friendly website, το οποίο να καλύπτει τις σύγχρονες σχεδιαστικές τάσεις. Ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δοθεί στην ευκολία πλοήγησης, πλήθος φωτογραφικού και video υλικού καθώς και ευκολία στον τρόπο ολοκλήρωσης της κράτησης.
- Ολοκληρωμένη social media παρουσία η οποία θα καθοριστεί σύμφωνα με την ανάλυση του στοχευόμενου κοινού. Η απλή παρουσία στις πλατφόρμες του instagram και facebook δεν είναι ολοκληρωμένη παρουσία καθώς υπάρχουν και άλλες πλατφόρμες οι οποίες μπορούν να συγκεντρώνουν τα κοινά για τα οποία ενδιαφέρεται η επιχείρηση.
- Συνεχή δημιουργία blog articles τα οποία θα παρέχουν χρηστικές πληροφορίες στον επισκέπτη σχετικά με το ξενοδοχείο ή τον προορισμό γενικότερα. Η τακτική αυτή αποτελεί και μια από τις πλέον σύγχρονες SEO μεθόδους που οδηγεί στην βελτιστοποίηση της σειράς κατάταξης στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
- Διενέργεια ενεργειών email marketing. To email marketing αποτελεί τον φθηνότερο τρόπο για την δημιουργία ή και διατήρηση επικοινωνίας με καινούργιους και παλαιότερους πελάτες.
- Προσέλκυση Online PR ενεργειών. Ως online PR ορίζουμε ουσιαστικά τις ψηφιακές δημόσιες σχέσεις, δηλαδή ενέργειες που σχετίζονται με την φιλοξενία travel bloggers οι οποίοι θα μεταφέρουν στο δικό τους κοινό της εμπειρία διαμονής.
- Reputation Management. Η εικόνα του ξενοδοχείου εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το σύνολο και την ποιότητα των κριτικών και αξιολογήσεων που συγκεντρώνει. Σε αυτό παίζει μεγάλο ρόλο παίζει και ο τρόπος διαχείρισης και απάντησης των κακών άλλα και καλών κριτικών που λαμβάνει το ξενοδοχείο.
- Σχεδιασμός και υλοποίηση επί πληρωμής διαφημιστικών ενεργειών. Για να μπορέσει να επιτύχει τους στόχους το ξενοδοχείο θα πρέπει να διαθέσει ένα ικανοποιητικό διαφημιστικό budget.
Ο Κύρος Ασφής είναι ο ιδρυτής της Nea Mesa Hotel Τourism Marketing & Sales η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους.
03/10 16:28
03/10 15:56
Χωρίς ETIAS τα ταξίδια των Αμερικανών στην Ευρώπη και το 2024
03/10 15:03
Resonance: Η Αθήνα στην 48η θέση της παγκόσμιας κατάταξης καλύτερων πόλεων για το 2024
03/10 15:00
03/10 14:11
FedHATTA: Συνάντηση με την Μελίνα Δασκαλάκη - "Μόνο οι συνέργειες μπορούν να εγγυηθούν το αύριο"
03/10 14:03
03/10 12:46
CNT: 9 στα 20 καλύτερα Ευρωπαϊκά νησιά για το 2023 είναι Ελληνικά! Πώς τα αξιολόγησαν οι ταξιδιώτες
03/10 12:38
Ζευγάρι συνταξιούχων Αυστραλών επέλεξε τις κρουαζιέρες από τον οίκο ευγηρίας
03/10 12:11
Αεροδρόμιο Αθήνας | Η επιβατική κίνηση ξεπέρασε το 2019 τόσο τον Σεπτέμβριο, όσο και στο 9μηνο
03/10 11:32
Emirates | Open Day πρόσληψης νέων μελών για το πλήρωμα καμπίνας στην Ελλάδα
03/10 10:34
Τουρισμός | Διεθνή ταξίδια επιλέγει 1 στους 2 καταναλωτές από 12 χώρες - oι 4 τύποι ταξιδιωτών
03/10 10:10
03/10 07:49
Ενδιαφέρον για απευθείας αεροπορική σύνδεση Μπάνια Λούκα – Αθήνας
03/10 07:46
03/10 07:45
ΕΑΤΑ: Διεκδίκηση του ετήσιου συνεδρίου του ΙAPCO και του ICCA για το 2027
03/10 07:42
Μουσικός Λαβύρινθος στο Σπίτι των Τρικαλινών Μουσικών Δημιουργών
03/10 07:39
02/10 17:34
02/10 15:05
Aurinkomatkat: Καθαρισμός του βορειοδυτικού τμήματος της ακτής της Ρόδου με τη βοήθεια τουριστών
02/10 14:53
ΕΛΚΕΘΕ | Έκτακτες δειγματοληψίες στην περιοχή του Παγασητικού και του Θερμαϊκού Κόλπου
02/10 14:48
02/10 14:43
02/10 12:59
CHECK24 | Κρήτη, Ρόδος, Κως στο top-10 για διακοπές το φθινόπωρο – Ακριβότερα από πέρυσι τα πακέτα
02/10 12:00
Ελληνίδα η νέα διευθύντρια πωλήσεων και μάρκετινγκ του ξενοδοχείου The Ben West Palm
02/10 11:14
02/10 10:58
Έρευνα | Οι μισοί ξενοδοχοϋπάλληλοι στα ξενοδοχεία της Κρήτης έχουν σκεφτεί να αλλάξουν δουλειά
02/10 10:46
Η συμβολή των 10.000 ξενοδοχείων στην επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού | Μανώλης Γιαννούλης
02/10 10:23
02/10 10:00
Στο Παρίσι για επαφές με τουριστικούς παράγοντες ο Δ. Φραγκάκης
02/10 07:48
Πάρος: Διαγωνισμός για την 25ετή εκμίσθωση του ξενώνα Μάρπησσας
02/10 07:46
02/10 07:45
Βόρεια Μακεδονία: Αύξηση 44% στις αφίξεις ξένων τουριστών στο επτάμηνο
02/10 07:43
Ισπανία: Στο 3,5 % ο ετήσιος ρυθμός πληθωρισμού τον Σεπτέμβριο
02/10 07:35
01/10 16:33
H οδική γέφυρα Κήποι – Ύψαλα θα ανοίξει νέα εποχή για τα ταξίδια μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας
01/10 07:48
01/10 07:43
30/09 18:58
Tο βιολί του Μότσαρτ μάγεψε τους επισκέπτες στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου στη Ρόδο
30/09 07:43
Summer School του Παγκόσμιου Ιπποκράτειου Ινστιτούτου Ιατρών στην Αθήνα
29/09 22:47
29/09 18:32
29/09 16:32
Ντρισμπιώτη & Μουρούτσος στη φετινή γιορτή του Navarino Challenge
29/09 15:13
29/09 13:56
29/09 13:40
29/09 13:30
ΤΑΙΠΕΔ: Προσφορά για την «Ιαματική Πηγή & Κάμπινγκ Κονιαβίτη»
29/09 13:13
29/09 12:00
Τουρισμός | Expedia: Αυτό το μονοπάτι ακολουθούν οι σύγχρονοι ταξιδιώτες πριν προβούν σε κράτηση
29/09 11:39
BeachBound Vacations: Η Κέρκυρα νέος προορισμός στα πακέτα all inclusive
29/09 11:14
29/09 10:44
Anantara Santorini Abu Dhabi Retreat | Νέο ξενοδοχείο στα Εμιράτα εμπνευσμένο από τη Σαντορίνη
29/09 10:34
ΕΟΤ | Προώθηση της Δυτικής Πελοποννήσου στην Αυστρία και Σλοβακία
29/09 07:40
29/09 07:37
29/09 07:33
29/09 07:29
29/09 07:27
28/09 23:44
28/09 19:02
28/09 15:50
ΤΑΙΠΕΔ: Ο ΟΛΘ προτιμητέος επενδυτής για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου
28/09 14:33
28/09 14:31
Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση από πέρυσι για ξενοδοχεία στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο
28/09 14:05
Με συναυλία του Σταύρου Ξαρχάκου γιόρτασε η Ρόδος την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 2023
28/09 12:27
28/09 12:02
Τουρισμός | Πώς διαμορφώνεται ο φόρος διαμονής στην Ιταλία- τα έσοδα των Δήμων
28/09 11:44
Απαγόρευση κυκλοφορίας σε χωριά της Εύβοιας - Χιλιάδες τόνοι νερού έπεσαν από Μαντούδι μέχρι Ιστιαία
28/09 11:41
Εικόνες καταστροφής στο Βόλο: Σε ισχύ η απαγόρευση κυκλοφορίας
28/09 11:31
28/09 11:17
ΙNSETE Intelligence | Μείωση των διεθνών αεροπορικών αφίξεων στις Κυκλάδες το 8μηνο
28/09 11:06
Uber | Έρευνα: Ποια προβλήματα δημιουργούν άγχος στους ταξιδιώτες
28/09 10:39
Έφυγε από τη ζωή ο Νίκος Σκουλάς, πρώτος υπουργός Τουρισμού και επί σειρά ετών ΓΓ του ΕΟΤ
28/09 10:25
28/09 07:47
28/09 07:39
28/09 07:34
28/09 07:31
27/09 19:17
27/09 16:54
27/09 16:08
Η Emirates και η SriLankan προχωρούν σε συνεργασία διασύνδεσης
27/09 16:07
27/09 14:12
27/09 14:04
Συνάντηση Ράπτη- Πατουλίδου | H στρατηγική τουριστικής προβολής της Θεσσαλονίκης στο επίκεντρο
27/09 13:33
27/09 13:04
Independent: Τρία Ελληνικά ξενοδοχεία στα 20 καλύτερα της Ευρώπης για το 2023
27/09 12:57
27/09 12:17
Ε.Ξ. Μαγνησίας | Η βιωσιμότητα καθίσταται το πρόβλημα του παρόντος και του μέλλοντος
27/09 11:50
Ομοσπονδία καταλυμάτων «ΚΝΩΣΣΟΣ» | "Πράσινα" κίνητρα εκσυγχρονισμού των επιχειρήσεων
27/09 11:33
Ξενοδοχείο στην Πάρο αγόρασε η αραβική Vivium Holding - σχέδια και για άλλα ξενοδοχεία στην Ελλάδα
27/09 11:24
Balkan Holidays | Τα κατεχόμενα στην Κύπρο νέος προορισμός στην Αγγλία
27/09 11:10
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής για την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού
27/09 10:54
Τουρισμός | Τι θέλουν οι Ολλανδοί κατά τις διακοπές τους στην Ελλάδα
27/09 10:43
27/09 10:38
27/09 10:15
Τουρισμός: Ρεκόρ ζήτησης των Δανών για διακοπές το φθινόπωρο – Κρήτη και Ρόδος στους top προορισμούς
27/09 09:45
Κ.Μαρινάκος | Ο ρόλος του τουρισμού στην περιφερειακή ανάπτυξη
27/09 09:36
Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 2023 | Η Αθήνα στον παγκόσμιο χάρτη της υψηλής γαστρονομίας
27/09 07:20
Διαγωνισμός για την ανέγερση πολυτελούς κάμπινγκ στο Λιτόχωρο
27/09 07:13
Άγιοι Θεόδωροι: Διαγωνισμός για τη μίσθωση του αλσυλίου ΛΙΑΝΤΡΟ
27/09 07:11
Υπ.Τουρισμού | Σύμβουλος για την «επανειδίκευση και αναβάθμιση δεξιοτήτων στον τομέα του τουρισμού»
27/09 07:09
Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 2023 | Η Αθήνα στον παγκόσμιο χάρτη της υψηλής γαστρονομίας
Εικόνες καταστροφής στο Βόλο: Σε ισχύ η απαγόρευση κυκλοφορίας
Τουρισμός | Expedia: Αυτό το μονοπάτι ακολουθούν οι σύγχρονοι ταξιδιώτες πριν προβούν σε κράτηση
Αεροδρόμιο Αθήνας | Η επιβατική κίνηση ξεπέρασε το 2019 τόσο τον Σεπτέμβριο, όσο και στο 9μηνο
Ζευγάρι συνταξιούχων Αυστραλών επέλεξε τις κρουαζιέρες από τον οίκο ευγηρίας
Με συναυλία του Σταύρου Ξαρχάκου γιόρτασε η Ρόδος την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 2023
Χωρίς ETIAS τα ταξίδια των Αμερικανών στην Ευρώπη και το 2024
Ντρισμπιώτη & Μουρούτσος στη φετινή γιορτή του Navarino Challenge
Resonance: Η Αθήνα στην 48η θέση της παγκόσμιας κατάταξης καλύτερων πόλεων για το 2024
CNT: 9 στα 20 καλύτερα Ευρωπαϊκά νησιά για το 2023 είναι Ελληνικά! Πώς τα αξιολόγησαν οι ταξιδιώτες
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής για την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού
( 0 )