Το πάθημα που δεν έγινε μάθημα

Η τουριστική σεζόν έχει ξεκινήσει για τα καλά. Οι πληροφορίες και τα στατιστικά δείχνουν υψηλές πληρότητες και μεγάλη προσέλευση τουριστών για αρκετούς προορισμούς. Από αρκετές συζητήσεις σε προσωπικό επίπεδο άλλα και σε διάφορα group υπάρχει αρκετός προβληματισμός σχετικά με το ύψος των προμηθειών που καλούνται αρκετές επιχειρήσεις να αποδώσουν σε διάφορους ΟΤΑ's. Για μια ακόμη χρονιά δεν έγινε κατανοητό ότι η πλήρη εξάρτηση σε ένα και μοναδικό κανάλι πωλήσεων δεν επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Σε καμμία των περιπτώσεων δεν συστήνεται η αποχώρηση από τους ΟΤΑ. Ίσα ίσα που η παρουσία μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης σε αυτούς είναι επιβεβλημένη, καθώς βοηθάει στην αύξηση των απευθείας κρατήσεων (εφόσον υπάρχει κάποια στρατηγική στον τρόπο που θα επιτευχθεί αυτός ο στόχος) όπως είχε αναλυθεί και σε προηγούμενο άρθρο σχετικά με το billboard effect.
Ποια είναι τα σημεία όπου θα πρέπει να προσέξουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις για μια ακόμα σεζόν;
Η τουριστική βιομηχανία έχει γίνει άκρως ανταγωνιστική. Μπορεί ναι μεν να συρρέουν μεγάλοι όγκοι τουριστών στην χώρα μας, από την άλλη όμως οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διεκδικήσουν το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο από την κάθε αγορά. Έτσι λοιπόν προκειμένου οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να αυξήσουν την κερδοφορία τους θα πρέπει να προβούν στις παρακάτω ενέργειες.
1. Βελτίωση του branding του ξενοδοχείου
Η ταυτότητα του ξενοδοχείου είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό που θα βοηθήσει την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα. Και για να ξεδιαλύνουμε τα πράγματα το λογότυπο δεν αποτελεί από μόνο του το branding μιας επιχείρησης. Tο brand είναι μια σειρά ενεργειών που έχει ως στόχο να ενεργοποιήσει το συναίσθημα και την επιθυμία στο μυαλό των ανθρώπων. Σχετίζεται με τη δημιουργία της ταυτότητας μιας εταιρείας, ταυτότητας με την έννοια του ποιοι είμαστε, ποιοι θέλουμε να γίνουμε και πώς θέλουμε οι άλλοι να μας βλέπουν. Είναι αυτό που διαφοροποιεί ένα ξενοδοχείο από ένα άλλο. Είναι αυτό που επικοινωνεί τι προσδοκίες να έχει από το ξενοδοχείο ο εν δυνάμει πελάτης . Είναι η αντίληψη, η εντύπωση που έχουν οι άνθρωποι για το ξενοδοχείο και φυσικά για τα προϊόντα/υπηρεσίες που προσφέρει. Σε αυτό το άρθρο μπορείτε να διαβάσετε σχετικά με το digital branding του ξενοδοχείου και μπορεί να επιτευχθεί.
2. Δημιουργία σωστού μίγματος πωλήσεων
'Οπως προαναφέρθηκε η κάθε ξενοδοχειακή επιχείρηση θα πρέπει να δημιουργήσει ένα μίγμα πωλήσεων το οποίο να μην στηρίζεται αποκλειστικά σε ένα και μόνο κανάλι πώλησης. Η διεθνής τάση διαβλέπει την αύξηση του καναλιού των απευθείας κρατήσεων. Η διαδικασία αυτή όμως απαιτεί πολύ καλό σχεδιασμό και προετοιμασία άλλα και την συνεχή παρακολούθηση των στατιστικών. Η τεχνολογία πλέον μας παρέχει όλα τα κατάλληλα εργαλεία που μπορούν να βελτιστοποιήσουμε αυτές τις πρακτικές που θα επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
3. Σχεδιασμός και υλοποίηση ολοκληρωμένης digital marketing στρατηγικής
Είναι γνωστό πως η διείσδυση των ψηφιακών πλατφορμών είναι πάρα πολύ μεγάλη. Παρόλα αυτά δεν αρκεί μια απλή παρουσία σε 2 κοινωνικά δίκτυα για να θεωρήσουμε ότι η επιχείρηση μια ολοκληρωμένη digital marketing παρουσία. Για να μπορέσουμε να πούμε ότι εκμεταλλευόμαστε σωστά τα εργαλεία που έχουμε στην διάθεση μας θα πρέπει να κάνουμε τις εξής ενέργειες:
- Δημιουργία ενός πλήρους λειτουργικού και user και mobile friendly website, το οποίο να καλύπτει τις σύγχρονες σχεδιαστικές τάσεις. Ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δοθεί στην ευκολία πλοήγησης, πλήθος φωτογραφικού και video υλικού καθώς και ευκολία στον τρόπο ολοκλήρωσης της κράτησης.
- Ολοκληρωμένη social media παρουσία η οποία θα καθοριστεί σύμφωνα με την ανάλυση του στοχευόμενου κοινού. Η απλή παρουσία στις πλατφόρμες του instagram και facebook δεν είναι ολοκληρωμένη παρουσία καθώς υπάρχουν και άλλες πλατφόρμες οι οποίες μπορούν να συγκεντρώνουν τα κοινά για τα οποία ενδιαφέρεται η επιχείρηση.
- Συνεχή δημιουργία blog articles τα οποία θα παρέχουν χρηστικές πληροφορίες στον επισκέπτη σχετικά με το ξενοδοχείο ή τον προορισμό γενικότερα. Η τακτική αυτή αποτελεί και μια από τις πλέον σύγχρονες SEO μεθόδους που οδηγεί στην βελτιστοποίηση της σειράς κατάταξης στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
- Διενέργεια ενεργειών email marketing. To email marketing αποτελεί τον φθηνότερο τρόπο για την δημιουργία ή και διατήρηση επικοινωνίας με καινούργιους και παλαιότερους πελάτες.
- Προσέλκυση Online PR ενεργειών. Ως online PR ορίζουμε ουσιαστικά τις ψηφιακές δημόσιες σχέσεις, δηλαδή ενέργειες που σχετίζονται με την φιλοξενία travel bloggers οι οποίοι θα μεταφέρουν στο δικό τους κοινό της εμπειρία διαμονής.
- Reputation Management. Η εικόνα του ξενοδοχείου εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το σύνολο και την ποιότητα των κριτικών και αξιολογήσεων που συγκεντρώνει. Σε αυτό παίζει μεγάλο ρόλο παίζει και ο τρόπος διαχείρισης και απάντησης των κακών άλλα και καλών κριτικών που λαμβάνει το ξενοδοχείο.
- Σχεδιασμός και υλοποίηση επί πληρωμής διαφημιστικών ενεργειών. Για να μπορέσει να επιτύχει τους στόχους το ξενοδοχείο θα πρέπει να διαθέσει ένα ικανοποιητικό διαφημιστικό budget.
** Ο Κύρος Ασφής είναι ανεξάρτητος σύμβουλος για το Digital Marketing ξενοδοχείο με συνεχή παρουσία και εξειδίκευση στις τακτικές για την ψηφιακή παρουσία και προώθηση ξενοδοχείων και τουριστικών επιχειρήσεων.
15/05 16:25
“The Crete Trip 2025” | Η Κρήτη υποδέχθηκε 800 φοιτητές από 50 χώρες
15/05 14:45
Έρευνα | Τάσεις και προκλήσεις στους επαγγελματίες του κλάδου της Τεχνολογίας
15/05 14:11
Προβολή της Ρόδου από τον διάσημο Ελβετό instagramer και you tuber Loris Zimmerli
15/05 13:21
FedHATTA: Άνοιγμα νέου τουριστικού «ορίζοντα» στη Ναμίμπια – Συνάντηση με διπλωματικούς εκπροσώπους
15/05 13:14
Όλγα Κεφαλογιάννη | Η συμβολή των γυναικών στην αναμόρφωση του δικαίου και της απονομής δικαιοσύνης
15/05 13:05
Anantara Santorini Abu Dhabi Retreat: Άρωμα Κυκλάδων με φόντο τον Αραβικό Κόλπο
15/05 12:54
Τα πολυτελή brands στο στόχαστρο χάκερς | Κλοπή δεδομένων κατήγγειλε (και) η Dior
15/05 12:24
Mastercard | Οι ταξιδιωτικές τάσεις το 2025- στο επίκεντρο τα «ταξίδια με σκοπό»
15/05 12:18
Επενδυτική άνθηση στα ξενοδοχεία στην Ευρώπη | Ρεκόρ σε πολυτελή brands και μετατροπές
15/05 12:06
Τουρκία | Πρόστιμα στους επιβάτες που σηκώνονται από τις θέσεις τους πριν σταθμεύσει το αεροπλάνο
15/05 11:56
«Ήρωας γίνεσαι όταν προλαμβάνεις!» - Μήνυμα της Περιφέρειας Κρήτης για την αντιπυρική περίοδο
15/05 11:30
H ECTAA απαιτεί προστασία από την αφερεγγυότητα των αεροπορικών εταιρειών
15/05 10:55
Ο Έλληνας νέος Executive Chef στο Fairmont Waterfront στο Βανκούβερ
15/05 10:42
H τιμή καθορίζει πλέον την επιλογή προορισμού – Προβληματισμός για τα ξενοδοχεία της Ισπανίας
15/05 10:30
15/05 08:26
15/05 07:31
15/05 07:22
Σέριφος: Ημερίδα για την ανεξέλεγκτη δόμηση και τον τουρισμό
15/05 07:21
ΙΑΤΑ: Νέο δεκαετές σχέδιο εκσυγχρονισμού της διαχείρισης αποσκευών στις πτήσεις
15/05 07:16
15/05 07:10
Fraport: Ποιοι προορισμοί «έσπασαν τα κοντέρ» τον Απρίλιο – «Χαμηλές πτήσεις» για Σαντορίνη
15/05 07:05
Η κλιματική κρίση στον τουρισμό: 6 διεθνείς προορισμοί υπό παρακολούθηση
15/05 07:04
15/05 06:59
15/05 06:44
Συνεργασία Πανεπιστημίων Δυτικής Αττικής και Ελληνικού Μεσογειακού για μεταπτυχιακό στη φιλοξενία
15/05 06:20
15/05 06:12
Αθλητικό καλοκαίρι στα Τρίκαλα: Στίβος, ποδηλασία και νέες γενιές σε δράση
15/05 06:10
14/05 16:59
Κοινωνικός τουρισμός | Μέχρι και αύριο οι αιτήσεις για 300.000 vouchers ΔΥΠΑ
14/05 16:54
UN Tourism | Η Γεωργία αποσύρει την υποψηφιότητα Z. Pololikashvili – Στηρίζει τον υποψήφιο των ΗΑΕ
14/05 14:37
H Όλγα Κεφαλογιάννη στον Πανελλήνιο Όμιλο Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης
14/05 13:36
Τροπολογία με τουριστικό ενδιαφέρον | Αποκατάσταση της σταθερότητας στην οικοδομική δραστηριότητα
14/05 13:19
Ryanair | Πρόστιμο 3.230 ευρώ σε επιβάτη της για αναστάτωση πτήσης
14/05 13:08
United Airlines | Premium εμπειρίες στο νέο αεροσκάφος Boeing 787-9
14/05 12:53
Στ. Αρναουτάκης: «Η νέα γενιά αναδεικνύει την κρητική γαστρονομία»
14/05 12:45
Χάρης Θεοχάρης | Ο UN Tourism πρέπει να αντιπροσωπεύει τον δυναμισμό του παγκόσμιου τουρισμού
14/05 12:19
14/05 11:56
14/05 11:53
Χρίστος Δήμας: Στο 77% η πρόοδος κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος
14/05 11:03
14/05 10:31
Παρουσιάστηκε η νέα Airbnb | 3 καινοτομίες που αλλάζουν το μοντέλο της ταξιδιωτικής φιλοξενίας
14/05 10:25
14/05 10:18
14/05 09:22
14/05 07:26
Τα ονόματα 2 νέων ιδιοκτητών πολυτελών κατοικιών στο Ελληνικό
14/05 07:05
14/05 07:05
14/05 07:01
Condé Nast Traveller | Δύο ελληνικά ξενοδοχεία στα 22 πιο ενδιαφέροντα καινούρια στην Ευρώπη
14/05 06:36
14/05 06:30
Δήμος Παρανεστίου: Πώς θα ενισχυθεί ο στρατιωτικός τουρισμός στην περιοχή
14/05 06:22
Οι Επιτροπές Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής των Δήμων Βόλβης, Παγγαίου και Μεσολογγίου
14/05 06:18
14/05 06:10
Ένωση Ξενοδόχων Τουρκίας | 1,4 εκατ. Τούρκοι τουρίστες στην Ελλάδα το 2025 - προτάσεις συνεργασίας
14/05 06:10
14/05 06:05
14/05 00:05
10% περισσότερα ταξίδια από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι | Allianz Partners
13/05 18:15
Hilton | Η ποιοτική φιλοξενία ξεκινά (και τελειώνει) με ένα χαμόγελο
13/05 17:23
13/05 17:14
Celestyal: Διπλασιασμός των προσεγγίσεων στη Ντόχα και ενίσχυση της συνεργασίας με το Κατάρ
13/05 16:46
Δήμος Ρόδου: Βραβεία σε Ινδό φιλάνθρωπο και ζευγάρι Ολλανδών τουριστών- φίλων του νησιού
13/05 16:33
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο ΕΒΕΑ | Σύνδεση του τουρισμού με το εμπόριο και τη μεταποίηση
13/05 16:24
Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για υποδομές στάθμευσης τροχόσπιτων ζητεί η Έλενα Κουντουρά
13/05 16:14
Καλαμαριά | «Όχι» στον αποκλεισμό της από τον σχεδιασμό ανάπτυξης του παραλιακού μετώπου
13/05 11:42
Η TUI χρησιμοποιεί πτήσεις τρίτων για να ενισχύσει την επιμήκυνση της σεζόν
13/05 11:12
ΕΟΤ: Προβολή της Ελλάδας στη Σουηδία ως προορισμού για silver τουρισμό
13/05 11:02
Φόβοι για αύξηση των τουριστικών φόρων στην Ισπανία λόγω υπερτουρισμού
13/05 10:49
Στη Γκάνα ο Χάρης Θεοχάρης | Σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη της Αφρικής
13/05 10:46
Προς ένταξη η Πρέβεζα στον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Ιστορικών Λουτροπόλεων
13/05 10:43
13/05 10:35
Πιερία: Βραβείο «Olympus Riviera Ambassadors» σε Γερμανούς τουρίστες
13/05 10:30
Συμφωνία Wyndham - Le Park Concord | 100 ξενοδοχεία Super 8 στη Σαουδική Αραβία
13/05 08:30
Λέρος: Ανακαλύπτοντας τους μαγευτικούς οικισμούς ενός αιγαιοπελαγίτικου θησαυρού
13/05 08:05
13/05 07:05
13/05 07:00
13/05 06:57
13/05 06:49
Λίφτινγκ και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή γύρω από Τhe Ilisian (πρώην Hilton)
13/05 06:34
Eurostat: Υψηλή η αποδοτικότητα της εργασίας σε τουρισμό και εστίαση στην Ελλάδα
13/05 06:30
Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού στην Αστυπάλαια
13/05 06:10
12/05 20:23
Λασίθι: Πώς ένα αγροτεμάχιο θα μετατραπεί σε αγροτουριστικό προορισμό
12/05 20:05
12/05 18:36
Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου επιστρέφει στον Λυκαβηττό με 4 συναυλίες
12/05 18:01
Έναρξη του NBA Basketball School στην Costa Navarino με τον Isaiah Thomas
12/05 17:52
Κέρκυρα | Τιμητική εκδήλωση στο Μον Ρεπό για τα γενέθλια του Βασιλιά Καρόλου
12/05 17:43
Επιδότηση ρεύματος στις επιχειρήσεις: άνοιξε η πλαταφόρμα για τις αιτήσεις
12/05 17:35
Air France, KLM και Delta Air Lines οργανώνουν το 3ο Marine Day στην Αθήνα
12/05 13:44
Επαναλειτουργεί για τη σεζόν 2025 το Nikki Beach Resort & Spa Santorini
12/05 13:21
Ξενοδόχοι Ηρακλείου | Το νέο λογότυπο του συστήματος διαχείρισης απορριμάτων
12/05 13:18
12/05 13:12
Η Ολυμπιακή Ομάδα της Σουηδίας στο Giannoulis Cavo Spada Luxury Resort & Spa
12/05 12:11
Η νέα πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Επαγγελματιών Εκδηλώσεων και Οργανωτών Συνεδρίων
12/05 11:28
"ΚΙΜΩΛΟΣ, όπως εσύ, Μοναδική, Αυθεντική, Αληθινή"- το μήνυμα στους επισκέπτες
12/05 11:08
ΣΕΤΕ | METRON Sustainable Tourism - Πρώτη συνεδρίαση του think tank
12/05 10:37
Έρευνα | Η ακρίβεια δεν περιορίζει τη διάθεση των Γερμανών για ταξίδια
12/05 10:23
Στη HotelBrain το πρώην Selina Paros υπό το brand της Radisson Individual το 2026
12/05 07:22
12/05 07:01
Expedia: Υποτονικό το πρώτο τρίμηνο - Εισάγει «έξυπνα» εργαλεία
12/05 07:00
12/05 06:57
Οι Επιτροπές τουριστικής ανάπτυξης των δήμων Κόνιτσας και Αγράφων
Fraport: Ποιοι προορισμοί «έσπασαν τα κοντέρ» τον Απρίλιο – «Χαμηλές πτήσεις» για Σαντορίνη
Σέριφος: Ημερίδα για την ανεξέλεγκτη δόμηση και τον τουρισμό
Αθλητικό καλοκαίρι στα Τρίκαλα: Στίβος, ποδηλασία και νέες γενιές σε δράση
ΙΑΤΑ: Νέο δεκαετές σχέδιο εκσυγχρονισμού της διαχείρισης αποσκευών στις πτήσεις
Η κλιματική κρίση στον τουρισμό: 6 διεθνείς προορισμοί υπό παρακολούθηση
«Ήρωας γίνεσαι όταν προλαμβάνεις!» - Μήνυμα της Περιφέρειας Κρήτης για την αντιπυρική περίοδο
Συνεργασία Πανεπιστημίων Δυτικής Αττικής και Ελληνικού Μεσογειακού για μεταπτυχιακό στη φιλοξενία
Τουρκία | Πρόστιμα στους επιβάτες που σηκώνονται από τις θέσεις τους πριν σταθμεύσει το αεροπλάνο
Επενδυτική άνθηση στα ξενοδοχεία στην Ευρώπη | Ρεκόρ σε πολυτελή brands και μετατροπές
Προβολή της Ρόδου από τον διάσημο Ελβετό instagramer και you tuber Loris Zimmerli
Ο Έλληνας νέος Executive Chef στο Fairmont Waterfront στο Βανκούβερ
H τιμή καθορίζει πλέον την επιλογή προορισμού – Προβληματισμός για τα ξενοδοχεία της Ισπανίας
Anantara Santorini Abu Dhabi Retreat: Άρωμα Κυκλάδων με φόντο τον Αραβικό Κόλπο
Όλγα Κεφαλογιάννη | Η συμβολή των γυναικών στην αναμόρφωση του δικαίου και της απονομής δικαιοσύνης
Τα πολυτελή brands στο στόχαστρο χάκερς | Κλοπή δεδομένων κατήγγειλε (και) η Dior
Κοινωνικός τουρισμός | Μέχρι και αύριο οι αιτήσεις για 300.000 vouchers ΔΥΠΑ
United Airlines | Premium εμπειρίες στο νέο αεροσκάφος Boeing 787-9
Ryanair | Πρόστιμο 3.230 ευρώ σε επιβάτη της για αναστάτωση πτήσης
( 0 )