Το πάθημα που δεν έγινε μάθημα

Η τουριστική σεζόν έχει ξεκινήσει για τα καλά. Οι πληροφορίες και τα στατιστικά δείχνουν υψηλές πληρότητες και μεγάλη προσέλευση τουριστών για αρκετούς προορισμούς. Από αρκετές συζητήσεις σε προσωπικό επίπεδο άλλα και σε διάφορα group υπάρχει αρκετός προβληματισμός σχετικά με το ύψος των προμηθειών που καλούνται αρκετές επιχειρήσεις να αποδώσουν σε διάφορους ΟΤΑ's. Για μια ακόμη χρονιά δεν έγινε κατανοητό ότι η πλήρη εξάρτηση σε ένα και μοναδικό κανάλι πωλήσεων δεν επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Σε καμμία των περιπτώσεων δεν συστήνεται η αποχώρηση από τους ΟΤΑ. Ίσα ίσα που η παρουσία μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης σε αυτούς είναι επιβεβλημένη, καθώς βοηθάει στην αύξηση των απευθείας κρατήσεων (εφόσον υπάρχει κάποια στρατηγική στον τρόπο που θα επιτευχθεί αυτός ο στόχος) όπως είχε αναλυθεί και σε προηγούμενο άρθρο σχετικά με το billboard effect.
Ποια είναι τα σημεία όπου θα πρέπει να προσέξουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις για μια ακόμα σεζόν;
Η τουριστική βιομηχανία έχει γίνει άκρως ανταγωνιστική. Μπορεί ναι μεν να συρρέουν μεγάλοι όγκοι τουριστών στην χώρα μας, από την άλλη όμως οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διεκδικήσουν το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο από την κάθε αγορά. Έτσι λοιπόν προκειμένου οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να αυξήσουν την κερδοφορία τους θα πρέπει να προβούν στις παρακάτω ενέργειες.
1. Βελτίωση του branding του ξενοδοχείου
Η ταυτότητα του ξενοδοχείου είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό που θα βοηθήσει την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα. Και για να ξεδιαλύνουμε τα πράγματα το λογότυπο δεν αποτελεί από μόνο του το branding μιας επιχείρησης. Tο brand είναι μια σειρά ενεργειών που έχει ως στόχο να ενεργοποιήσει το συναίσθημα και την επιθυμία στο μυαλό των ανθρώπων. Σχετίζεται με τη δημιουργία της ταυτότητας μιας εταιρείας, ταυτότητας με την έννοια του ποιοι είμαστε, ποιοι θέλουμε να γίνουμε και πώς θέλουμε οι άλλοι να μας βλέπουν. Είναι αυτό που διαφοροποιεί ένα ξενοδοχείο από ένα άλλο. Είναι αυτό που επικοινωνεί τι προσδοκίες να έχει από το ξενοδοχείο ο εν δυνάμει πελάτης . Είναι η αντίληψη, η εντύπωση που έχουν οι άνθρωποι για το ξενοδοχείο και φυσικά για τα προϊόντα/υπηρεσίες που προσφέρει. Σε αυτό το άρθρο μπορείτε να διαβάσετε σχετικά με το digital branding του ξενοδοχείου και μπορεί να επιτευχθεί.
2. Δημιουργία σωστού μίγματος πωλήσεων
'Οπως προαναφέρθηκε η κάθε ξενοδοχειακή επιχείρηση θα πρέπει να δημιουργήσει ένα μίγμα πωλήσεων το οποίο να μην στηρίζεται αποκλειστικά σε ένα και μόνο κανάλι πώλησης. Η διεθνής τάση διαβλέπει την αύξηση του καναλιού των απευθείας κρατήσεων. Η διαδικασία αυτή όμως απαιτεί πολύ καλό σχεδιασμό και προετοιμασία άλλα και την συνεχή παρακολούθηση των στατιστικών. Η τεχνολογία πλέον μας παρέχει όλα τα κατάλληλα εργαλεία που μπορούν να βελτιστοποιήσουμε αυτές τις πρακτικές που θα επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
3. Σχεδιασμός και υλοποίηση ολοκληρωμένης digital marketing στρατηγικής
Είναι γνωστό πως η διείσδυση των ψηφιακών πλατφορμών είναι πάρα πολύ μεγάλη. Παρόλα αυτά δεν αρκεί μια απλή παρουσία σε 2 κοινωνικά δίκτυα για να θεωρήσουμε ότι η επιχείρηση μια ολοκληρωμένη digital marketing παρουσία. Για να μπορέσουμε να πούμε ότι εκμεταλλευόμαστε σωστά τα εργαλεία που έχουμε στην διάθεση μας θα πρέπει να κάνουμε τις εξής ενέργειες:
- Δημιουργία ενός πλήρους λειτουργικού και user και mobile friendly website, το οποίο να καλύπτει τις σύγχρονες σχεδιαστικές τάσεις. Ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δοθεί στην ευκολία πλοήγησης, πλήθος φωτογραφικού και video υλικού καθώς και ευκολία στον τρόπο ολοκλήρωσης της κράτησης.
- Ολοκληρωμένη social media παρουσία η οποία θα καθοριστεί σύμφωνα με την ανάλυση του στοχευόμενου κοινού. Η απλή παρουσία στις πλατφόρμες του instagram και facebook δεν είναι ολοκληρωμένη παρουσία καθώς υπάρχουν και άλλες πλατφόρμες οι οποίες μπορούν να συγκεντρώνουν τα κοινά για τα οποία ενδιαφέρεται η επιχείρηση.
- Συνεχή δημιουργία blog articles τα οποία θα παρέχουν χρηστικές πληροφορίες στον επισκέπτη σχετικά με το ξενοδοχείο ή τον προορισμό γενικότερα. Η τακτική αυτή αποτελεί και μια από τις πλέον σύγχρονες SEO μεθόδους που οδηγεί στην βελτιστοποίηση της σειράς κατάταξης στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
- Διενέργεια ενεργειών email marketing. To email marketing αποτελεί τον φθηνότερο τρόπο για την δημιουργία ή και διατήρηση επικοινωνίας με καινούργιους και παλαιότερους πελάτες.
- Προσέλκυση Online PR ενεργειών. Ως online PR ορίζουμε ουσιαστικά τις ψηφιακές δημόσιες σχέσεις, δηλαδή ενέργειες που σχετίζονται με την φιλοξενία travel bloggers οι οποίοι θα μεταφέρουν στο δικό τους κοινό της εμπειρία διαμονής.
- Reputation Management. Η εικόνα του ξενοδοχείου εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το σύνολο και την ποιότητα των κριτικών και αξιολογήσεων που συγκεντρώνει. Σε αυτό παίζει μεγάλο ρόλο παίζει και ο τρόπος διαχείρισης και απάντησης των κακών άλλα και καλών κριτικών που λαμβάνει το ξενοδοχείο.
- Σχεδιασμός και υλοποίηση επί πληρωμής διαφημιστικών ενεργειών. Για να μπορέσει να επιτύχει τους στόχους το ξενοδοχείο θα πρέπει να διαθέσει ένα ικανοποιητικό διαφημιστικό budget.
Ο Κύρος Ασφής είναι ο ιδρυτής της Nea Mesa Hotel Τourism Marketing & Sales η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους.
08/02 11:55
Τουρισμός | Πιο οικονομικά ταξίδια αναζητούν το 2023 οι ταξιδιώτες
08/02 11:35
08/02 10:27
Τουρισμός: Η Ελλάδα έβδομος πιο περιζήτητος προορισμός στον κόσμο για οικογενειακές διακοπές το 2023
08/02 10:14
Ισπανικός τουρισμός | 72 εκατ. τουρίστες, 87 δισ. ευρώ έσοδα το 2022 - προσδοκίες για ρεκόρ το 2023
08/02 10:00
Οι Jet2 και Jet2holidays πρόσθεσαν 11.000 θέσεις προς Μαγιόρκα και Τενερίφη την Άνοιξη
08/02 09:49
Διεθνής έκθεση Vakantiebeurs: Η CK Strategies φέρνει την Κω κοντά στους κορυφαίους Tour Operators
08/02 09:46
Μπαράζ φοροελέγχων από την ΑΑΔΕ - Ποιοι θα βρεθούν στο «στόχαστρο»
08/02 09:31
08/02 09:30
08/02 09:27
Φαγητό, ταινίες, μόδα, πυγμαχία και φεστιβάλ όπλα της Ταϊλάνδης για αύξηση του τουρισμού της
08/02 09:25
Συζητήσεις για τη δημιουργία του μεγαλύτερου αεροδρομίου στην Αλβανία
08/02 09:23
Πάνω από 18 εκατ. οι διεθνείς αφίξεις σε Dubai και Abu Dhabi το 2022
07/02 18:24
Σύλλογος Υπαλλήλων ΕΟΤ: Εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας
07/02 16:51
Οι τουρίστες επιλέγουν ξενοδοχεία και εστιατόρια που σέβονται το περιβάλλον - Εκδήλωση στο Ηράκλειο
07/02 16:16
Emirates | Open Day πρόσληψης νέων μελών για το πλήρωμα καμπίνας στην Ελλάδα
07/02 15:53
07/02 14:39
Ένωση Ξενοδόχων Ν. Ιωαννίνων: Δεσμεύσεις Δ. Φραγκάκη για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος
07/02 14:14
07/02 13:28
07/02 13:11
07/02 12:36
07/02 12:02
Kuwait Airways: Νέες συνδέσεις με Αθήνα και Μύκονο το 2023, «λόγω αυξημένης ζήτησης»
07/02 11:37
07/02 09:44
07/02 09:28
Γερμανός σεισμολόγος | «Ήταν θέμα χρόνου» η καταστροφή στην Τουρκία
07/02 09:20
Οφειλές σε εφορία και ταμεία: Νέα ρύθμιση για όσους έχασαν παλαιότερες φέρνει η κυβέρνηση
07/02 08:49
Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας: Eπέκταση της πλατφόρμας δικτύωσης επαγγελματιών Agora Central Greece
07/02 08:33
07/02 07:31
Δήμος Μυκόνου: Συνεργασία για την εκπόνηση μελετών κρίσιμων υποδομών
07/02 00:05
07/02 00:05
Παραμένουν πρέσβειρες του ελληνικού τουρισμού στην Κίνα οι @greek_twins
06/02 18:28
Ryanair | Πτήσεις προς Ρόδο από το αεροδρόμιο Weeze της Γερμανίας
06/02 17:59
IATA | Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί δεν εμποδίζουν την εξάπλωση μολυσματικών ασθενειών
06/02 17:45
06/02 16:21
06/02 15:59
Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν να κόβουν έξοδα στον προορισμό παρά να μην ταξιδέψουν καθόλου
06/02 15:02
ΠΟΞ | Συλλυπητήριο μήνυμα για την απώλεια του ξενοδόχου Τηλέμαχου Γρηγοριάδη
06/02 14:57
Τουρκία: Αυξημένες έως και 60% οι τιμές των ξενοδοχείων στο Μπόντρουμ το καλοκαίρι του 2023
06/02 14:49
06/02 14:17
ΕΟΤ: Τουριστική εκδήλωση Ελλάδας-Ισραήλ στο Τορόντο για προβολή της χώρας μας στον Καναδά
06/02 13:54
Ενιαίο μέτωπο ξενοδόχων, συνδικαλιστών και εργαζομένων στη Ρόδο για την κάλυψη των θέσεων εργασίας
06/02 13:44
06/02 13:42
06/02 12:51
06/02 12:26
06/02 11:04
06/02 10:10
Η Αθήνα 6η πιο δημοφιλής ευρωπαϊκή πόλη για τους Αμερικανούς το 2023
06/02 09:22
Βιβλική καταστροφή σε Τουρκία - Συρία: Εκατοντάδες νεκροί από το σεισμό 7,8 Ρίχτερ - Βίντεο
06/02 08:58
06/02 08:27
06/02 08:13
Πράσινο φως για επανάχρηση του χαρακτηρισμένου ως μνημείου ξενοδοχείου Ξενία Χίου
06/02 08:11
Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας: Πρόβλεψη για υλοποίηση 475 έργων και δράσεων το 2023
06/02 08:01
Αδελφοποίηση Άργους – Μυκηνών με την ισραηλινή περιοχή Jezreel Valley
05/02 13:44
Με το «δεξί» μπήκε ο ελληνικός τουρισμός το 2023 - Τι λένε οι ξενοδόχοι για το «Εarly Bookings»
05/02 13:32
05/02 08:43
05/02 08:41
Αίγυπτος: Επενδυτικές ευκαιρίες 30 δισ. δολ. στον τουριστικό τομέα
04/02 18:44
Η Ελευσίνα πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης | Τελετή έναρξης από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας
04/02 18:38
Η Δυτική Μακεδονία το επόμενο μεγάλο στοίχημα του Υπ. Τουρισμού
04/02 12:53
04/02 08:41
Οι τιμές των εισιτηρίων στα Σπήλαια Μελισσάνης και Δρογκαράτης για το 2023
04/02 08:40
Ισπανία: 105 δισ. ευρώ οι δαπάνες για τρόφιμα, ποτά και καταναλωτικά προϊόντα τo 2022
03/02 18:19
03/02 18:01
03/02 17:46
Άγριο μαλλιοτράβηγμα σε πτήση – Γυναίκες πιάστηκαν στα χέρια για μια θέση στο παράθυρο (βίντεο)
03/02 16:16
FTI: Έμφαση σε μικρότερα ελληνικά νησιά το 2023 και προσθήκη νέων ελληνικών ξενοδοχείων
03/02 15:14
03/02 14:43
03/02 14:06
03/02 13:28
Το Άμστερνταμ βάζει τέλος στα τουριστικά λεωφορεία στο κέντρο της πόλης
03/02 12:29
TUS Airways | Πτήσεις από Λάρνακα προς Ηράκλειο, Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά και Κέρκυρα
03/02 11:58
Emirates | Δοκιμαστική πτήση-ορόσημο με 100% Βιώσιμο Αεροπορικό Καύσιμο
03/02 11:52
Κατώτατος μισθός: Οι προτάσεις των φορέων και η διαδικασία για την τελική εισήγηση
03/02 11:34
Ε.Ξ. Ηρακλείου | Διαπραγματεύσεις για υπογραφή της νέας τοπικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας
03/02 10:25
Τουρισμός 2023 | Η Ελλάδα στο top10 των ευρωπαϊκών χωρών για τους ταξιδιώτες από τις άλλες ηπείρους
03/02 08:52
Πληρωμές επιχορηγήσεων για δύο νέα ξενοδοχεία σε Μυτιλήνη και Σύβοτα
03/02 08:50
Ολλανδία: Αύξηση ρεκόρ στους μισθούς αλλά το πραγματικό εισόδημα μειώθηκε
03/02 08:47
Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας | Δράσεις για την προσέλκυση περισσότερων κινηματογραφικών παραγωγών
03/02 08:44
Ισπανία: Στο 5,8% ο ετήσιος ρυθμός πληθωρισμού τον Ιανουάριο
03/02 08:41
02/02 18:16
02/02 17:02
02/02 15:37
FedHATTA/ HATTA | Νέες δυνατότητες τουριστικής συνεργασίας με την Αλβανία
02/02 15:26
02/02 14:50
Η Crystal Cruises ξαναγεννιέται με νέα ονομασία και όραμα - Από την Αθήνα οι πρώτες κρουαζιέρες
02/02 13:26
Βασίλης Κικίλιας: H σεζόν θα έχει ξεκινήσει σε όποιο χρόνο και αν πραγματοποιηθούν οι εκλογές
02/02 13:21
02/02 12:50
02/02 12:10
02/02 10:39
Το superyacht των 86 εκατομμυρίων δολαρίων που μπορεί να «πετάξει» πάνω από το νερό - Φωτογραφίες
02/02 09:28
02/02 08:58
02/02 08:51
Airbnb | Πώς τα πολιτιστικά ταξίδια ξεκλειδώνουν τουριστικά οφέλη για τις κοινότητες της ΕΕ
02/02 08:40
Vegan τάσεις στα εστιατόρια της Ευρώπης, ακόμη και στα ελληνικά
02/02 08:32
02/02 06:43
01/02 18:41
Γερμανικοί φόβοι για πόλεμο και εκτός Ουκρανίας - το 34% φοβάται εισβολή της Ρωσίας στη Γερμανία
01/02 18:11
Πτώχευσε η νορβηγική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Flyr - είχε πτήσεις και προς Ελλάδα
01/02 17:35
01/02 15:57
Ελλάδα - Αλβανία: Κοινές δράσεις ανάδειξης του τουριστικού προϊόντος τους
Ένωση Ξενοδόχων Ν. Ιωαννίνων: Δεσμεύσεις Δ. Φραγκάκη για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος
Οι τουρίστες επιλέγουν ξενοδοχεία και εστιατόρια που σέβονται το περιβάλλον - Εκδήλωση στο Ηράκλειο
Emirates | Open Day πρόσληψης νέων μελών για το πλήρωμα καμπίνας στην Ελλάδα
Σύλλογος Υπαλλήλων ΕΟΤ: Εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας
Kuwait Airways: Νέες συνδέσεις με Αθήνα και Μύκονο το 2023, «λόγω αυξημένης ζήτησης»
Συζητήσεις για τη δημιουργία του μεγαλύτερου αεροδρομίου στην Αλβανία
Τουρισμός: Η Ελλάδα έβδομος πιο περιζήτητος προορισμός στον κόσμο για οικογενειακές διακοπές το 2023
Φαγητό, ταινίες, μόδα, πυγμαχία και φεστιβάλ όπλα της Ταϊλάνδης για αύξηση του τουρισμού της
Ισπανικός τουρισμός | 72 εκατ. τουρίστες, 87 δισ. ευρώ έσοδα το 2022 - προσδοκίες για ρεκόρ το 2023
Μπαράζ φοροελέγχων από την ΑΑΔΕ - Ποιοι θα βρεθούν στο «στόχαστρο»
Διεθνής έκθεση Vakantiebeurs: Η CK Strategies φέρνει την Κω κοντά στους κορυφαίους Tour Operators
Οι Jet2 και Jet2holidays πρόσθεσαν 11.000 θέσεις προς Μαγιόρκα και Τενερίφη την Άνοιξη
Πάνω από 18 εκατ. οι διεθνείς αφίξεις σε Dubai και Abu Dhabi το 2022
Γερμανός σεισμολόγος | «Ήταν θέμα χρόνου» η καταστροφή στην Τουρκία
( 0 )