Μπορεί να βοηθήσει το digital marketing αυτή την σεζόν;

Μπορεί να βοηθήσει το digital marketing αυτή την σεζόν;

Η κρίση της πανδημίας συνεχίζεται. Μπορεί να βρισκόμαστε προ των πυλών για το άνοιγμα του Τουρισμού στις 15 Μαϊου άλλα όλοι προσπαθούμε να αφουγκραστούμε ποια θα είναι η τάση της φετινής σεζόν και ποιο το ρεύμα εισροών. Ένα από τα πιο συχνά ερωτήματα που συναντάω στις καθημερινές συζητήσεις με επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου είναι: "Χρειάζομαι το digital marketing αυτή τη σεζόν;" 

Θα προσπαθήσω να απαντήσω με απλό και κατανόητό τρόπο ξεκινώντας όμως με κάποιες βασικές παραδοχές.

1. Τo Digital Marketing δεν είναι το καπέλο του ταχυδακτυλουργού ... για να τραβάμε τουρίστες σαν τα κουνέλια. Πρέπει να κατάλαβουμε ότι το digital marketing είναι ένα πολύτιμο εργαλείο με το οποίο μπορούμε να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες προυποθέσεις προκειμένου να προσελκύσουμε και να επιτύχουμε τους στόχους της επιχείρησης μας. 

2. Το Digital Marketing δεν είναι μόνο η παρουσία μας στα Social Media. Δυστυχώς παρατηρώ ότι μεγάλη μερίδα των επαγγελματιών του τουρισμού θεωρούν πως η ενεργή παρουσία στα Social Media (ορισμένες φορές αρκεί και μόνο η παρουσία σε ένα κοινωνικό δίκτυο για να έχουν μια ολοκληρωμένη digital marketing στατηγική). Σε αυτό το άρθρο περιγράφονται οι 7 βασικές έννοιες του ψηφιακού τουριστικού marketing. και βέβαια γίνεται κατανοητό ότι το digital marketing είναι ένα σύνθετο εγχείρημα το οποίο απαιτεί την συνεργασία επαγγελματιών με εξειδίκευση στο κάθε κλάδο ξεχωριστά. Για παράδειγμα ένας κειμενογράφος μπορεί να δημιουργεί άριστα κείμενα για άρθρα, αναρτήσεις και διαφημίσεις άλλα δεν μπορεί παράλληλα να επιμελείται και της παρουσίας και της αισθητικής της ιστοσελίδας ή και των διαφημίσεων. Δεν υπάρχουν "ελβετικοί σουγιάδες" στο digital marketing. 

Λαμβάνοτας υπόψη τα παραπάνω 2 σημεία η απάντηση στο ερώτημα εάν χρειαζόμαστε το digital marketing την φετινή σεζόν η απάντηση είναι ΝΑΙ!

Γιατί όμως μπορεί να μας βοηθήσει το digital marketing την φετινή σεζόν;

1. Βρισκόμαστε στη σωστή θέση όταν το ζητήσει ο δυνητικός πελάτης μας

Ο δυνητικός μας πελάτης δεν ξύπνησε ένα πρωί και αποφάσισε να επισκεφτεί την ιστοσελίδα της επιχείρησης μας. Έχει ακολουθήσει μια διαδρομή την οποία ονομάζουμε customer journey και το οποίο συνθέτεται από μια σειρά ψηφιακών και μη ψηφιακών ενεργειών.  Το έναυσμα αυτό του αρχικού ψηφιακού ταξιδιού πυροδοτείται ποικιλοτρόπως και δεν θα το αναλύσουμε στο παρών άρθρο. Αυτό που είναι πάρα πολύ σημαντικό η ψηφιακή παρουσία του ξενοδοχείου μας να είναι ολοκληρωμένη και επικαιροποιημένη στα διάφορα σημεία ψηφιακής επαφής του εν δυνάμει πελάτη μας. Αυτό επιτυγχάνεται κυρίως από την σωστή παρουσία μας στα σωστά κοινωνικά δίκτυα, την σωστή λειτουργικά και ενημερωμένη ιστοσελίδα μας καθώς και το πλήθος των άρθρων που θα έχουμε φιλοξενήσει στην ιστοσελίδα μας.

2. Το digital marketing προσφέρει την καλύτερη σχέση απόδοσης επί της διαφημιστικής δαπάνης

Ναι είναι αλήθεια ότι το digital marketing εάν εκτελείται σωστά προσφέρει την οικονομικότερη, όχι και δωρεάν όμως, δυνατότητα προβολής της επιχείρησης μας.  Επίσης η σχέση απόδοσης επί της διαφήμισης ονομάζεται ROAS (Return On Advertising Spend) και αποτελει μέρος του γενικότερου ROI (Return On Investment). Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό και πως υπολογίζεται μπορείτε να διαβάσετε το παλαιότερο άρθρο μου με τίτλο Τι είναι το ROI στο digital marketing. Επαναλαμβάνω όμως ότι θα πρέπει να σχεδιάζεται και εκτελείται από επαγγελματίες που γνωρίζουν και ενδεχομένως διαθέτουν την αντίστοιχη πιστοποίηση για την εργασία αυτή.  

3. Προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού σας

Ένα κοινό χαρακτηριστικό αρκετών επιχειρήσεων είναι ότι στη φάση της πανδημίας διατηρήσαν μια στάση αδράνειας. Θα υπενθυμίσω πως η βιομηχανία του Τουρισμού είναι κυρίως ψυχολογία. Παραμένοντας αδρανής περνάμε το αντίστοιχο "αρνητικό" μήνυμα προς τους εν δυνάμει πελάτες μας. Οι επιχειρήσεις που επέλεξαν να διαθέτουν μια ενεργή παρουσία στο digital χώρο ήταν και οι νικητές αυτής της κρίσης. Σε τέτοιες περιόδους θεωρώ πως στόχος μας αποτελεί να επιπλεύσουμε και όχι να απογειωθούμε γιατί είπαμε... το digital marketing δεν γεννά τουρίστες.

Ο Κύρος Ασφής είναι ο ιδρυτής της Nea Mesa Hotel Τourism Marketing & Sales η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους.

Facebook Twitter Linkedin

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

COVID-19
  1. 24/09 14:23

    Πρόσκληση για την αξιοποίηση παραθαλάσσιου ακινήτου της ΕΤΑΔ στον Ίμερο Ροδόπης

  2. 24/09 14:13

    Γερμανοί δημοσιογράφοι στα Χανιά για τη νέα σύνδεση της Corendon Airlines, Νυρεμβέργη - Χανιά

  3. 24/09 13:52

    Στην Αθήνα το ετήσιο Συνέδριο του περιοδικού Monocle «Quality of Life»

  4. 24/09 13:48

    Η ενεργειακή μετάβαση του ξενοδοχειακού τομέα

  5. 24/09 13:40

    Κύπρος: Νέες αλλαγές στο πρωτόκολλο για τα ταξίδια

  6. 24/09 13:24

    Συνεργασία ΟΑΕΔ-ΙΝΣΕΤΕ-Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου για 7 Πειραματικά ΕΠΑΣ Μαθητείας στον τουρισμό

  7. 24/09 13:17

    Συμβούλιο της ΕΕ: Σύσταση για άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών στη Χιλή, το Κουβέιτ και τη Ρουάντα - Γράφημα

  8. 24/09 13:12

    Κλειστή η Ακρόπολη αυτό το Σάββατο μετά τις 17.30

  9. 24/09 12:59

    TUI: Λανσάρονται οι workations σε 30 ξενοδοχεία σε Ελλάδα, Ισπανία, Μαρόκο και Τζαμάικα

  10. 24/09 12:50

    Το πρώτο animated video του ΕΟΤ που απευθύνεται σε παιδιά για να γνωρίσουν την Ελλάδα

  11. 24/09 12:14

    Ισπανία: "Γιατί έχει νόημα να επιστρέψουμε"

  12. 24/09 12:12

    Στο τοπικό Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο η μαρίνα Ναυπλίου – Επένδυση άνω των 23 εκατ. ευρώ

  13. 24/09 12:11

    Άδειες για νέα ξενοδοχεία σε Αχαΐα και Πάργα

  14. 24/09 12:10

    3 νέες άδειες για νέες τουριστικές κατοικίες σε Κρήτη και Θέρμη

  15. 24/09 12:09

    Επιχορηγήσεις για 2 ξενοδοχεία στην Κέρκυρα

  16. 24/09 11:18

    Παράταση notam πτήσεων εξωτερικού έως την Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2021

  17. 24/09 10:59

    Heartland of Legends – Μια διαδρομή αυθεντικών εμπειριών στην ενδοχώρα της Κύπρου

  18. 24/09 10:48

    Επιτυχημένη τουριστική χρονιά για την Ελαφόνησο- Αυξημένες αναζητήσεις από Αμερική και Κύπρο

  19. 23/09 16:43

    T+L: Τέσσερα ελληνικά ξενοδοχεία στα 100 καλύτερα στον κόσμο για το 2021

  20. 23/09 16:25

    ETC: Η Ελλάδα στις πρώτες επιλογές των Ευρωπαίων για ταξίδι μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου

  21. 23/09 16:01

    Gay Travel Index 2021: Πόσο φιλική είναι η Ελλάδα για ταξίδια της κοινότητας LGBTQ *

  22. 23/09 14:36

    Συνάντηση Κικίλια - Βασιλικού για τις προτεραιότητες του ξενοδοχειακού κλάδου

  23. 23/09 14:33

    Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πρώτη διαδικτυακή γευσιγνωσία του Wines of Crete

  24. 23/09 14:29

    Τουρ οπερέιτορ: «Αποκλείονται» σταδιακά από τα ταξίδια οι ανεμβολίαστοι – Πολιτική 2 κριτηρίων για κράτηση

  25. 23/09 14:18

    Trivago | Γιατί πρέπει οι ξενοδόχοι να προσαρμόσουν και όχι να μειώσουν τις δαπάνες μάρκετινγκ σε περιόδους κρίσης

  26. 23/09 13:48

    Όμιλος jet2: Από σήμερα πτήσεις και πακέτα διακοπών στην Αττάλεια και Νταλαμάν

  27. 23/09 13:03

    Τουρκία: Η TÜRSAB αναμένει 200.000 αφίξεις Βρετανών για το υπόλοιπο του 2021

  28. 23/09 12:30

    Αρνητική γνώμη για εγκατάσταση πλωτών οικιών στο Δέλτα του Καλαμά

  29. 23/09 12:24

    Πώς παραπλανώνται οι Γερμανοί τρώγοντας ελληνικού τύπου γιαούρτι που δεν είναι ελληνικό 

  30. 23/09 12:22

    Άδειες για θεματικό ξενοδοχείο στο Ρέθυμνο και για ξενώνα στη Βόρεια Κυνουρία

  31. 23/09 12:19

    Άδειες για νέες τουριστικές κατοικίες σε Μύκονο, Γαύδο και Τυμπάκι

  32. 23/09 12:17

    Επιχορηγήσεις για 2 ξενοδοχεία στη Λέσβο

  33. 23/09 12:16

    Οι Δήμοι Αλοννήσου, Δ. Σάμου και Σουφλίου οι ελληνικές υποψηφιότητες στην πρωτοβουλία Best Tourism Villages του ΠΟΤ

  34. 23/09 11:02

    Αφιέρωμα-οδοιπορικό γερμανικής εφημερίδας στην Τήνο

  35. 23/09 10:41

    O Άκης Κελεπέσης νέος αντιπρόεδρος στην ASTA Greece & Cyprus

  36. 22/09 19:35

    Συνάντηση Κικίλια με τον Υπουργό Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας

  37. 22/09 19:24

    Μικρή και ευέλικτη task force για τον τουρισμό - Καμπάνια επικοινωνίας για τον χειμερινό τουρισμό

  38. 22/09 15:33

    H Aθήνα μπορεί να γίνει νέα Βαρκελώνη

  39. 22/09 14:01

    Τουρισμός: Οι μεγάλοι Βρετανοί τουρ οπερέιτορ προετοιμάζονται για "εκρηκτικό" καλοκαίρι το 2022

  40. 22/09 13:59

    DW: Εμβόλιο στα αγόρια παρά το υψηλό ρίσκο;

  41. 22/09 13:44

    DRV: Ισχυρή ζήτηση των Γερμανών για πακέτα διακοπών στην Ελλάδα το φθινόπωρο

  42. 22/09 13:22

    Νέο πανεπιστημιακό σύγγραμμα από τον Αρκά Πανεπιστημιακό και Πρόεδρο του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου 

  43. 22/09 13:04

    ΞΕΕ: Χορήγηση σήματος boutique στο ξενοδοχείο Kιβωτός Σαντορίνη

  44. 22/09 13:01

    Η ΕΑΤΑ συνεκθέτης του ΕΟΤ στην διεθνή τουριστική έκθεση IBMT World 2021

  45. 22/09 12:50

    2 εκατ. Ρώσοι τουρίστες έδωσαν ζωή αυτό το καλοκαίρι στην Αττάλεια

  46. 22/09 12:16

    Πώς έχασε τη δυναμική του το ελληνικό ελαιόλαδο στη βρετανική αγορά

  47. 22/09 12:14

    Ο Δήμος Βόλου γίνεται φιλικός προορισμός για την ανάπτυξη ποδηλατικού τουρισμού

  48. 22/09 12:13

    Εγκρίσεις για νέα ξενοδοχεία σε Κω και Νάξο

  49. 22/09 12:12

    Άδειες για τουριστικές κατοικίες σε Τολό, Λευκάδα και για τουριστική μονάδα στο Φανάρι Κομοτηνής

  50. 22/09 12:09

    Υπουργείο Τουρισμού: Διαγωνισμός 290.000 ευρώ για την προμήθεια εκπαιδευτικών βιβλίων

  51. 22/09 12:07

    Εικονική περιήγηση στο Αχίλλειο Μουσείο και στα Σπήλαια Διρού

  52. 22/09 10:53

    Πώς εξελίχθηκε η τουριστική ζήτηση για την Αθήνα μέσω διαδικτύου τον Αύγουστο- Οι top εθνικότητες

  53. 22/09 09:05

    Mediterranean College-Τελετή Εγκαινίων Glyfada Campus

  54. 21/09 16:38

    ΚΙΝΑΛ: Ερώτηση στη Βουλή για να ενταχθούν στο ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ οι μη εποχικά εργαζόμενοι στα τουριστικά λεωφορεία

  55. 21/09 16:35

    ΟΑΕΔ: Αιτήσεις για 1.000 νέες επιδοτούμενες θέσεις εργασίας για ανέργους 30 ετών και άνω σε Αττική και Ν. Αιγαίο

  56. 21/09 16:24

    Σύγχυση για το αν θα μπορούν να ταξιδεύουν στις ΗΠΑ τα ανεμβολίαστα παιδιά

  57. 21/09 13:58

    Θετικός ο απολογισμός των αφίξεων στην Πάρο

  58. 21/09 13:03

    Οι πωλήσεις EVs στην Ευρώπη θα ξεπεράσουν αυτές των συμβατικών έως το 2028

  59. 21/09 13:03

    Βασίλης Κικίλιας: Η αύξηση του τουρισμού ώθησε στην αναθεώρηση των προβλέψεων για την ελληνική οικονομία

  60. 21/09 12:48

    Η Θεσσαλονίκη προβάλλεται στο περιοδικό της UNESCO 

  61. 21/09 12:46

    Fam trip ΕΟΤ: Προβολή της Κρήτης σε Γερμανούς επαγγελματίες του τουρισμού

  62. 21/09 12:45

    Έως 700% επάνω οι αναζητήσεις για διακοπές στις ΗΠΑ μετά την άρση των περιορισμών

  63. 21/09 12:37

    ΗΠΑ: Τέλος στην απαγόρευση των ταξιδιών από την Ευρώπη για τους πλήρως εμβολιασμένους

  64. 21/09 12:08

    Άδειες για τουριστικές κατοικίες και ενοικιαζόμενα δωμάτια σε Κρήτη, Λευκάδα και Αμφιλοχία

  65. 21/09 12:06

    Nέες δωρεές σε υγειονομικές δομές από κορυφαίες ξενοδοχειακές αλυσίδες

  66. 21/09 12:00

    Επανάχρηση Μεγάρου Κοθρή ως δημοτική Πινακοθήκη

  67. 21/09 11:59

    Επιχορηγήσεις για 2 ξενοδοχεία στο Ηράκλειο Κρήτης

  68. 21/09 11:58

    Άδειες για επεκτάσεις ξενοδοχείων σε Χανιά και Ανατολική Μάνη

  69. 21/09 10:39

    Μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου οι τουρίστες στην Κρήτη | Ν.Χαλκιαδάκης: 2,5 δισ. οι εισπράξεις φέτος στη Μεγαλόνησο

  70. 21/09 10:23

    Συνάντηση Κικίλια - Μπένου για το σχέδιο ανασυγκρότησης της Β.Εύβοιας

  71. 20/09 16:02

    Επίσκεψη της Γ.Γ. Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Βίκυς Λοΐζου στη Ρόδο και στη Σύμη

  72. 20/09 15:54

    SiteMinder: Οι μισοί Βρετανοί θέλουν να ταξιδέψουν το ίδιο ή περισσότερο το 2022 σε σχέση με την περίοδο προ πανδημίας

  73. 20/09 15:48

    Η νέα καμπάνια της Louis Vuitton προβάλλει τη Μήλο σε όλο τον κόσμο

  74. 20/09 15:40

    Στη Ρόδο και Σύμη η Γ.Γ. Τουριστικής Πολιτικής Βίκυ Λοΐζου

  75. 20/09 15:34

    ΚΙΝΑΛ: Να αρθεί άμεσα ο αποκλεισμός των εργαζομένων στον επισιτισμό – τουρισμό από το εποχικό επίδομα του ΟΑΕΔ

  76. 20/09 15:20

    Η Ε.Ξ. Μεσσηνίας στηρίζει τη συμμετοχή του Δήμου Καλαμάτας στις 100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις

  77. 20/09 14:28

    Υφυπουργός Εσωτερικών: Η Μακεδονία - Θράκη θα μπορούσαν να είναι 12μηνος τουριστικός προορισμός

  78. 20/09 14:10

    Το 88% των επιχειρήσεων επενδύει σε τεχνολογίες virtual reality

  79. 20/09 13:40

    Telegraph: Αυτά είναι τα καλύτερα απομακρυσμένα ξενοδοχεία της Ευρώπης για το φθινόπωρο - Το ένα Ελληνικό

  80. 20/09 13:13

    Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, κερδίζουν το στοίχημα του τουρισμού και τον Σεπτέμβριο

  81. 20/09 13:05

    ΔΕΘ - Δημήτρης Φραγκάκης: Φέτος πετύχαμε τους στόχους μας αλλά οι προκλήσεις είναι μπροστά

  82. 20/09 12:43

    Ημέρες Κρητικής γαστρονομίας στο Ηράκλειο

  83. 20/09 12:07

    Βρετανία: Απότομη αύξηση των κρατήσεων μετά τις αλλαγές στους ταξιδιωτικούς κανονισμούς

  84. 20/09 12:05

    Τουρισμός | Στο 61,4% των ταξιδιωτικών εισπράξεων του 2019 ο εφετινός Ιούλιος

  85. 20/09 11:51

    Έρευνα | Το 54% των Βρετανών δεν πρόκειται να ταξιδέψει στο εξωτερικό παρά τη χαλάρωση των μέτρων

  86. 20/09 11:30

    To πιο δημοφιλές Club ιδιοκτητών αυτοκινήτων Ferrari της Ιταλίας στον Πειραιά

  87. 20/09 11:15

    Σε ανοδική πορεία η ολλανδική οικονομία

  88. 20/09 11:13

    O Δήμος Άργους – Μυκηνών στο Δίκτυο Πόλεων "Βιώσιμη Πόλη"

  89. 20/09 11:06

    Σχεδιασμός δικτύου θεματικών διαδρομών στον Δήμο Βέροιας

  90. 20/09 11:05

    Μετατροπές κτιρίων σε ξενοδοχεία στο Ηράκλειο και στη Φλώρινα

  91. 20/09 11:04

    Πληρωμές μέρους των επιχορηγήσεων για 2 ξενοδοχειακές επενδύσεις

  92. 20/09 11:01

    Γερμανία: Εκτός των περιοχών υψηλού κινδύνου Κύπρος και Πορτογαλία

  93. 20/09 10:40

    Ηνωμένο Βασίλειο | Μένει μόνο η κόκκινη λίστα των χωρών υψηλού κινδύνου - εκτός η Τουρκία και η Αίγυπτος

  94. 20/09 10:07

    DW | Γιατί οι Γερμανοί κουράστηκαν από τους εμβολιασμούς;

  95. 20/09 09:53

    Συνάντηση Βασίλη Κικίλια με τον Πρέσβη της Ισπανίας

  96. 19/09 11:40

    Aνερχόμενη δύναμη η Ρουμανία στις εξαγωγές κρασιού

  97. 19/09 11:15

    Επιχορηγήσεις για 2 ξενοδοχεία σε Ρέθυμνο Κρήτης και Μύρινα Λήμνου

  98. 19/09 09:45

    Ο 8ος Αχίλλειος Άθλος στα Φάρσαλα

  99. 18/09 12:38

    Επιστρέφουν στη Ρόδο οι ιππότες της

  100. 18/09 12:36

    Αποφάσεις για νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Χαλκιδική και Σύβοτα