Μπορεί να βοηθήσει το digital marketing αυτή την σεζόν;
Η κρίση της πανδημίας συνεχίζεται. Μπορεί να βρισκόμαστε προ των πυλών για το άνοιγμα του Τουρισμού στις 15 Μαϊου άλλα όλοι προσπαθούμε να αφουγκραστούμε ποια θα είναι η τάση της φετινής σεζόν και ποιο το ρεύμα εισροών. Ένα από τα πιο συχνά ερωτήματα που συναντάω στις καθημερινές συζητήσεις με επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου είναι: "Χρειάζομαι το digital marketing αυτή τη σεζόν;"
Θα προσπαθήσω να απαντήσω με απλό και κατανόητό τρόπο ξεκινώντας όμως με κάποιες βασικές παραδοχές.
1. Τo Digital Marketing δεν είναι το καπέλο του ταχυδακτυλουργού ... για να τραβάμε τουρίστες σαν τα κουνέλια. Πρέπει να κατάλαβουμε ότι το digital marketing είναι ένα πολύτιμο εργαλείο με το οποίο μπορούμε να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες προυποθέσεις προκειμένου να προσελκύσουμε και να επιτύχουμε τους στόχους της επιχείρησης μας.
2. Το Digital Marketing δεν είναι μόνο η παρουσία μας στα Social Media. Δυστυχώς παρατηρώ ότι μεγάλη μερίδα των επαγγελματιών του τουρισμού θεωρούν πως η ενεργή παρουσία στα Social Media (ορισμένες φορές αρκεί και μόνο η παρουσία σε ένα κοινωνικό δίκτυο για να έχουν μια ολοκληρωμένη digital marketing στατηγική). Σε αυτό το άρθρο περιγράφονται οι 7 βασικές έννοιες του ψηφιακού τουριστικού marketing. και βέβαια γίνεται κατανοητό ότι το digital marketing είναι ένα σύνθετο εγχείρημα το οποίο απαιτεί την συνεργασία επαγγελματιών με εξειδίκευση στο κάθε κλάδο ξεχωριστά. Για παράδειγμα ένας κειμενογράφος μπορεί να δημιουργεί άριστα κείμενα για άρθρα, αναρτήσεις και διαφημίσεις άλλα δεν μπορεί παράλληλα να επιμελείται και της παρουσίας και της αισθητικής της ιστοσελίδας ή και των διαφημίσεων. Δεν υπάρχουν "ελβετικοί σουγιάδες" στο digital marketing.
Λαμβάνοτας υπόψη τα παραπάνω 2 σημεία η απάντηση στο ερώτημα εάν χρειαζόμαστε το digital marketing την φετινή σεζόν η απάντηση είναι ΝΑΙ!
Γιατί όμως μπορεί να μας βοηθήσει το digital marketing την φετινή σεζόν;
1. Βρισκόμαστε στη σωστή θέση όταν το ζητήσει ο δυνητικός πελάτης μας
Ο δυνητικός μας πελάτης δεν ξύπνησε ένα πρωί και αποφάσισε να επισκεφτεί την ιστοσελίδα της επιχείρησης μας. Έχει ακολουθήσει μια διαδρομή την οποία ονομάζουμε customer journey και το οποίο συνθέτεται από μια σειρά ψηφιακών και μη ψηφιακών ενεργειών. Το έναυσμα αυτό του αρχικού ψηφιακού ταξιδιού πυροδοτείται ποικιλοτρόπως και δεν θα το αναλύσουμε στο παρών άρθρο. Αυτό που είναι πάρα πολύ σημαντικό η ψηφιακή παρουσία του ξενοδοχείου μας να είναι ολοκληρωμένη και επικαιροποιημένη στα διάφορα σημεία ψηφιακής επαφής του εν δυνάμει πελάτη μας. Αυτό επιτυγχάνεται κυρίως από την σωστή παρουσία μας στα σωστά κοινωνικά δίκτυα, την σωστή λειτουργικά και ενημερωμένη ιστοσελίδα μας καθώς και το πλήθος των άρθρων που θα έχουμε φιλοξενήσει στην ιστοσελίδα μας.
2. Το digital marketing προσφέρει την καλύτερη σχέση απόδοσης επί της διαφημιστικής δαπάνης
Ναι είναι αλήθεια ότι το digital marketing εάν εκτελείται σωστά προσφέρει την οικονομικότερη, όχι και δωρεάν όμως, δυνατότητα προβολής της επιχείρησης μας. Επίσης η σχέση απόδοσης επί της διαφήμισης ονομάζεται ROAS (Return On Advertising Spend) και αποτελει μέρος του γενικότερου ROI (Return On Investment). Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό και πως υπολογίζεται μπορείτε να διαβάσετε το παλαιότερο άρθρο μου με τίτλο Τι είναι το ROI στο digital marketing. Επαναλαμβάνω όμως ότι θα πρέπει να σχεδιάζεται και εκτελείται από επαγγελματίες που γνωρίζουν και ενδεχομένως διαθέτουν την αντίστοιχη πιστοποίηση για την εργασία αυτή.
3. Προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού σας
Ένα κοινό χαρακτηριστικό αρκετών επιχειρήσεων είναι ότι στη φάση της πανδημίας διατηρήσαν μια στάση αδράνειας. Θα υπενθυμίσω πως η βιομηχανία του Τουρισμού είναι κυρίως ψυχολογία. Παραμένοντας αδρανής περνάμε το αντίστοιχο "αρνητικό" μήνυμα προς τους εν δυνάμει πελάτες μας. Οι επιχειρήσεις που επέλεξαν να διαθέτουν μια ενεργή παρουσία στο digital χώρο ήταν και οι νικητές αυτής της κρίσης. Σε τέτοιες περιόδους θεωρώ πως στόχος μας αποτελεί να επιπλεύσουμε και όχι να απογειωθούμε γιατί είπαμε... το digital marketing δεν γεννά τουρίστες.
Ο Κύρος Ασφής είναι σύμβουλος που εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους με την χρήση των καταλληλότερων ψηφιακών εργαλείων.
26/07 18:04
Επιθέσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων
26/07 17:40
Συμφωνία μεταξύ Υπ. Τουρισμού και ΞΕΕ για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού
26/07 15:00
Γερμανικός Τύπος | Η Σπαρτιάτισσα Κυνίσκα: Η πρώτη γυναίκα Ολυμπιονίκης
26/07 13:52
Ο πρώην CEO της TUI Γερμανίας γίνεται επικεφαλής του ξενοδοχειακού σκέλους του DERTOUR
26/07 11:40
DERTOUR: Τρίτος πιο περιζήτητος προορισμός η Ελλάδα το καλοκαίρι, 15% επάνω οι ταξιδιώτες από πέρυσι
26/07 11:36
26/07 10:57
26/07 10:43
26/07 07:17
26/07 07:15
Παρουσίαση του οινοτουριστικού προϊόντος της Μακεδονίας στο Βελιγράδι
26/07 07:14
Δήμος Δωρίδος: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
26/07 07:12
26/07 07:09
25/07 16:20
ΕΞΑΑΑ | Τα ξενοδοχεία 3 αστέρων είχαν την υψηλότερη πληρότητα στην Αθήνα το α΄εξάμηνο
25/07 15:30
25/07 15:05
Zagori Mountain Running 2024: Ρεκόρ συμμετοχών με πάνω από 2.800 δρομείς από 35 χώρες
25/07 14:30
25/07 13:34
6 documentary-style travel videos μας ταξιδεύουν στις παραδοσιακές τέχνες της Αθήνας
25/07 12:22
Which? | «Πιθανόν παραπλανητικές» τακτικές στις κρατήσεις μέσω Expedia και Hotels.com
25/07 12:18
Η Επιτροπή εκταμίευσε 2,3 δισ. ευρώ προς την Ελλάδα στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανάκαμψης
25/07 12:01
Πάνω από 4.500 έλεγχοι καταγγελιών σε 150 παραλίες όλης της χώρας - 20 σφραγίσεις
25/07 12:01
25/07 11:36
Περιφέρεια Αττικής: 48 εκατ. ευρώ για έργα Πολιτισμού στο Λεκανοπέδιο - Ώθηση στον θεματικό τουρισμό
25/07 11:18
25/07 10:36
25/07 10:30
Success Story: Selected Hideaways – Εταιρεία Διαχείρισης Ξενοδοχείων & Βιλών
25/07 07:31
Πού μελετάται να τοποθετηθούν και γιατί 30 κάμερες στην Πάρο
25/07 07:27
Δήμος Πύργου: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
25/07 07:26
Συμπόσιο Γλυπτικής του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θ. Παπαγιάννης στα Τζουμέρκα
25/07 07:24
Δήμος Παγγαίου: Διαγωνισμός για εκμίσθωση έκτασης με χρήση κάμπινγκ
25/07 07:18
24/07 23:45
Έρευνα ΕΛΣΤΑΤ | 5 εκατ. ημεδαποί ταξιδιώτες το 2023, 3,5 δισ. ευρώ οι δαπάνες
24/07 23:21
24/07 17:14
ΥΠΑ: Σε εξέλιξη σχέδια αναβάθμισης υποδομών στο αεροδρόμιο Καρπάθου
24/07 14:16
Korean Air: Πτήσεις τσάρτερ Σεούλ – Αθήνα για Αύγουστο και Σεπτέμβριο
24/07 14:04
Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση για Ελλάδα από πέρυσι – Πόλος έλξης τα πολυτελή ξενοδοχεία
24/07 13:21
24/07 11:59
24/07 11:41
Handelsblatt | Οι μικροεπιχειρήσεις «φρενάρουν» την ελληνική οικονομία
24/07 11:40
Πώς οι αρωματικές ξενοδοχειακές σειρές αναβαθμίζουν την εμπειρία φιλοξενίας
24/07 11:26
24/07 10:52
Κέρκυρα: Χωρίς νερό ο Άγιος Γόρδιος – Πρόβλημα με τις γεωτρήσεις
24/07 10:21
24/07 07:18
Air Haifa: Νέα αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στο Ισραήλ, με πτήσεις για Ελλάδα και Κύπρο
24/07 07:15
210 κιλά χταπόδι στις Γιορτές Ψαρά, Χταποδιού και Θάλασσας στη Λέσβο
24/07 07:10
Γιατί συγκεντρώθηκε υπερβολικός όγκος παλαιών στρωμάτων σε κοινόχρηστους χώρους της Σίφνου
24/07 07:05
24/07 07:02
Δήμος Ζαγοράς – Μουρεσίου: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
23/07 20:39
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Ιταλοί και Αμερικανοί ηγούνται στις αυξητικές επιδόσεις του α΄πενταμήνου
23/07 17:08
23/07 15:06
Έρευνα: 9 στους 10 ταξιδιώτες επιλέγουν ξενοδοχείο με κριτήριο την αειφορία
23/07 14:36
23/07 13:38
Heraklion Flavors: Το επιτυχημένο Φεστιβάλ Γαστρονομίας «βεγγέρισε» στους Κάτω Ασίτες
23/07 13:36
23/07 12:40
easyJet: Στις 18 Ιουλίου κορυφώθηκαν τα ταξίδια των Βρετανών – Αύξηση της ζήτησης για Σκιάθο
23/07 12:22
Ethiopian Airlines: 3 οι εβδομαδιαίες συνδέσεις Αθήνα - Αντίς Αμπέμπα το α’ 3μηνο του 2025
23/07 12:04
Χορηγία drones προς την Περιφέρεια Ανατολικής Mακεδονίας Θράκης για αντιπυρική προστασία
23/07 11:07
ΤΑΙΠΕΔ | 10 εκατ. ευρώ για να γίνουν πιο "πράσινα" τα λιμάνια Ραφήνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας
23/07 10:35
ΕΕ | Μεγαλύτερη σαφήνεια στα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών
23/07 09:46
23/07 07:40
23/07 07:38
Ηνωμένο Βασίλειο: Ρυθμός ανάπτυξης υψηλότερος του αναμενόμενου
23/07 07:30
23/07 07:29
Συνεργασία Υπουργείου Τουρισμού με Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών για την τουριστική εκπαίδευση
23/07 07:27
Δήμος Φαιστού: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
22/07 22:50
Όλγα Κεφαλογιάννη | Ενισχύσεις για αναβάθμιση ή δημιουργία νέων εγκαταστάσεων ιαματικού τουρισμού
22/07 19:45
ΕΠΟΤ | Εκδήλωση στη Ρόδο: «Ολιστική Βιώσιμη Ανάπτυξη | από την Παραγωγή στη Γαστρονομία – Φιλοξενία»
22/07 19:41
Θρησκευτικός τουρισμός | Ενίσχυση της συνεργασίας ΕΟΤ - Αρχιεπισκοπής Αθηνών για την προώθησή του
22/07 16:43
22/07 14:55
Σε εξέλιξη μέτρα αναβάθμισης του αεροδρομίου Νάξου και η τεχνική μελέτη για τον νέο αεροσταθμό
22/07 13:55
22/07 13:05
22/07 12:17
22/07 11:52
22/07 11:42
Ελληνικός τουρισμός 2024: 531 εκατ. περισσότες εισπράξεις από πέρυσι το α’ 5μηνο
22/07 11:10
22/07 10:39
22/07 10:39
Sani/Ikos | Άντληση 350 εκατ. ευρώ από έκδοση ομολόγου - Ξένοι θεσμικοί υπερκάλυψαν 3 φορές το ποσό
22/07 10:22
Ryanair: Κέρδισε δίκη κατά της Booking.com για παραπλανητικές πρακτικές
22/07 10:06
22/07 09:57
Condor | Νέες πτήσεις προς ελληνικούς προορισμούς το καλοκαίρι του 2025
22/07 07:57
22/07 07:05
Δήμος Μεγανησίου: 4 παραλίες για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας
22/07 07:02
22/07 07:00
22/07 06:07
Πράσινο φως για επενδύσεις στο Ξενία και την Ιαματική Πηγή στα Λουτρά Κύθνου
21/07 12:39
21/07 12:16
21/07 11:56
Δήμος Επιδαύρου: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
21/07 11:55
20/07 22:18
20/07 13:16
Κυπριακός τουρισμός | «Έξυπνος» προορισμός η Πάφος με την τοποθέτηση ψηφιακών πινακίδων
20/07 13:03
20/07 12:58
Μ. Κόνσολας | «Νέα δέσμη κινήτρων για τους γιατρούς που θα υπηρετούν στα νοσοκομεία των νησιών»
20/07 12:50
O Σύνδεσμος Ξενοδόχων Κρήτης καταδικάζει περιστατικό ξυλοδαρμού τουριστών - προσφορά δωρεάν διακοπών
20/07 12:39
Ε.Ξ. Ρόδου | Τοπική συνάντηση των ξενοδοχείων Φαληρακίου & Καλλιθέας
20/07 12:36
20/07 12:34
Ισπανία: Η αύξηση των τουριστικών μεγεθών αυξάνει τον ρυθμό ανάπτυξης
19/07 17:55
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 | grape - Greek Agora of Performance, 21 – 25 Ιουλίου
19/07 16:05
Ρωσικός τουρισμός: Διπλάσια ζήτηση για Ελλάδα από πέρυσι – Πόλος έλξης τα πολυτελή ξενοδοχεία
Επιθέσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων
DERTOUR: Τρίτος πιο περιζήτητος προορισμός η Ελλάδα το καλοκαίρι, 15% επάνω οι ταξιδιώτες από πέρυσι
Ο πρώην CEO της TUI Γερμανίας γίνεται επικεφαλής του ξενοδοχειακού σκέλους του DERTOUR
Γερμανικός Τύπος | Η Σπαρτιάτισσα Κυνίσκα: Η πρώτη γυναίκα Ολυμπιονίκης
Συμφωνία μεταξύ Υπ. Τουρισμού και ΞΕΕ για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού
Παρουσίαση του οινοτουριστικού προϊόντος της Μακεδονίας στο Βελιγράδι
Success Story: Selected Hideaways – Εταιρεία Διαχείρισης Ξενοδοχείων & Βιλών
Δήμος Δωρίδος: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Ισπανία: Η αύξηση των τουριστικών μεγεθών αυξάνει τον ρυθμό ανάπτυξης
6 documentary-style travel videos μας ταξιδεύουν στις παραδοσιακές τέχνες της Αθήνας
Air Haifa: Νέα αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στο Ισραήλ, με πτήσεις για Ελλάδα και Κύπρο
Zagori Mountain Running 2024: Ρεκόρ συμμετοχών με πάνω από 2.800 δρομείς από 35 χώρες
ΕΞΑΑΑ | Τα ξενοδοχεία 3 αστέρων είχαν την υψηλότερη πληρότητα στην Αθήνα το α΄εξάμηνο
( 0 )