Ψηφιακό Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων - 7 βασικές έννοιες
Η τουριστική βιομηχανία έχει επηρεαστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ψηφιακή ανάπτυξη. Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, ταξιδιώτες και τουριστικές επιχειρήσεις, σε όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας, κινούνται στους "ρυθμούς" των τεχνολογικών εξελίξεων: οι μεν τουρίστες, στην πλειονότητά τους, συμβουλεύονται το Internet για την επιλογή του προορισμού, της διακίνησης και της διαμονής τους, ενώ το ψηφιακό marketing είναι πλέον ένα πολύ σημαντικό μέρος των συνολικών ενεργειών marketing της κάθε τουριστικής επιχείρησης.
Με το εισαγωγικό άρθρο το οποίο ακολουθεί ευελπιστούμε να σας μυήσουμε στις βασικές έννοιες του digital ή ψηφιακού marketing, αρχίζοντας μ’ έναν απλό ορισμό:
«Το Ψηφιακό Μarketing είναι το σύνολο των προωθητικών ενεργειών μιας επιχείρησης οι οποίες αφορούν τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας, με σκοπό να έρθει η επιχείρηση σε επαφή με το κοινό της και να επιτευχθούν οι επιχειρηματικοί της στόχοι»
Είναι ένας γενικόλογος ορισμός, όμως κρύβει αρκετές λεπτομέρειες οι οποίες κάνουν τη διαφορά. Ας τις δούμε μία-μία:
1. Ψηφιακή παρουσία
H ψηφιακή παρουσία είναι ένα προαπαιτούμενο για να ξεκινήσουμε να μιλάμε για ψηφιακό marketing. Η παρουσία δεν αφορά μόνο το Site μας, έχει να κάνει με το σύνολο των αποτελεσμάτων αναζήτησης σχετικά με την τουριστική μας επιχείρηση. Το κοινό απαιτεί να μπορεί να μας «βρει» online. Αν δεν έχουμε φροντίσει εμείς για την ψηφιακή μας παρουσία, θα φροντίσουν άλλοι, ερήμην μας, δημοσιεύοντας κριτικές, φωτογραφίες, βίντεο, ακόμα και άρθρα. Συμβαίνει πολύ συχνά να μην είναι το Site μας το πρώτο αποτέλεσμα όταν ψάχνουμε την επωνυμία της επιχείρησής μας στις μηχανές αναζήτησης!
Είναι πολύ σημαντικό για το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα να έχουμε μια επαγγελματική παρουσία στο διαδίκτυο η οποία να μας ανήκει, να την διαχειριζόμαστε να την εμπλουτίζουμε και να την ανανεώνουμε.
2. Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing
Πολύ συχνά το ψηφιακό marketing αντιμετωπίζεται αποσπασματικά ή συγχέεται με μεμονωμένα είδη προώθησης όπως με την online διαφήμιση, ή με τη χρήση social media. Δεν υποκαθιστά το Marketing, το συμπληρώνει. Είναι σημαντικό λοιπόν το ψηφιακό marketing να εντάσσεται στα πλαίσια μιας συνολικής στρατηγικής marketing της τουριστικής επιχείρησης για να είναι αποτελεσματικό.
3. Επικοινωνία
Τα περισσότερα ψηφιακά κανάλια χαρακτηρίζονται από αμεσότητα και τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας, συχνά δημόσια και σε πραγματικό χρόνο. Το κοινό σχολιάζει, ζητά υποστήριξη, κάνει ερωτήσεις, δημοσιεύει κριτικές και ο τρόπος με τον οποίο εμείς επικοινωνούμε, ο τόνος που χρησιμοποιούμε και ο χρόνος απόκρισης είναι όλοι δείκτες οι οποίοι χαρακτηρίζουν την τουριστική μας επιχείρηση. Ο διάλογος με το κοινό μας είναι σημαντικός για την εικόνα μας, αλλά και για τη δημιουργία ενδιαφέροντος γύρω από την τουριστική μας επιχείρηση.
4. Το στοχευμένο κοινό
Το στοχευμένο κοινό δεν είναι απλά οι δυνητικοί μας πελάτες, είναι οι ιδανικοί μας πελάτες. Είναι οι ομάδες των ανθρώπων τους οποίους θέλουμε να προσελκύσουμε και μετατρέψουμε σε πελάτες μας γιατί φτάνουν να έχουν τη δεκαπλάσια αξία για την επιχείρησή μας στον κύκλο ζωής τους από τον μέσο πελάτη. Δεν είναι μόνο η αυξημένη κατανάλωση και οι επαναλαμβανόμενες κρατήσεις, αλλά και η επιρροή που έχουν στον κύκλο τους να δημιουργήσουν νέους ιδανικούς πελάτες για την τουριστική μας επιχείρηση.
Η δημιουργία μιας αφοσιωμένης online κοινότητας είναι ο απόλυτος στόχος αυτής της αναζήτησης.
5. Προωθητικές ενέργειες
Οι προωθητικές ενέργειες μέσα από τα ψηφιακά μέσα φέρνουν αξία στην τουριστική μας επιχείρηση όταν γίνονται σωστά και προγραμματισμένα: Πρέπει να υπάρχει καλός σχεδιασμός εκτέλεσης και σωστός προϋπολογισμός. Να στοχεύσουμε το κατάλληλο κοινό, να έχουμε βάλει συγκεκριμένους στόχους τους οποίους να μπορούμε να αξιολογήσουμε με μετρήσεις, να είναι πραγματικά ελκυστική η προσφορά και να γίνει σωστά η διασπορά της προωθητικής ενέργειας. Συμβαίνει συχνά το κόστος των προωθητικών ενεργειών να μας φοβίζει, όταν το αντίστοιχο κόστος των μεσαζόντων της τουριστικής οικονομίας μπορεί να είναι πολλαπλάσιο.
6. Τα ψηφιακά μέσα
Τα απαραίτητα ψηφιακά μέσα περιλαμβάνουν πρωτίστως την ιστοσελίδα μας. Είναι πολύ απλό: αν δεν φτάσει κάποιος στη σελίδα μας, δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει απευθείας κράτηση. Το Site μας θα πρέπει να είναι συνδεδεμένο με τα σωστά social media, με πλατφόρμες διασποράς περιεχομένου, τις πλατφόρμες ψηφιακής διαφήμισης και email marketing, τα OTA sites, και τα review sites. Θα πρέπει να υπάρχει στρατηγική και πλάνο για τη χρήση και σωστή εκμετάλλευση όλων των ψηφιακών μέσων που χρησιμοποιούμε, με ιδιαίτερη προσοχή στο mobile το οποίο εξελίσσεται στο κυρίαρχο μέσο κατανάλωσης ψηφιακού τουριστικού περιεχομένου.
7. Μετρήσιμα αποτελέσματα
Ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα του ψηφιακού Marketing είναι ότι τα αποτελέσματά μας είναι απολύτως μετρήσιμα. Χρειάζεται να θέσουμε όμως τους σωστούς στόχους ανάπτυξης για να μπορούμε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητά μας. Aν για παράδειγμα έχουμε θέσει στόχους για αύξηση early bookings, direct bookings και πληρότητα, οι δείκτες αυτοί είναι απολύτως μετρήσιμοι αν έχομε στήσει τα εργαλεία μετρήσεών μας σωστά.
Αυτό που πρέπει να προσέξουμε περισσότερο είναι να θέτουμε τους στόχους μας σωστά και να έχουμε υπομονή. Οι προσδοκίες μας πρέπει να είναι ανάλογες της επένδυσής μας σε χρόνο και σε χρήμα, να κάνουμε σταθερά βήματα με συνέπεια και προγραμματισμό και τα αποτελέσματά μας θα είναι αθροιστικά.
Επενδύοντας λοιπόν στην δημιουργία και διαχείριση της ψηφιακής μας παρουσίας, συντονίζοντας το ψηφιακό marketing με το Marketing plan μας, εντοπίζοντας το στοχευμένο κοινό μας και τρέχοντας τις σωστές προωθητικές ενέργειες, έχουμε κάνει σημαντικά βήματα να πετύχουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους. Σε επόμενα άρθρα θα μπούμε σε λεπτομέρειες σχετικά με το πως μπορεί η τουριστική μας επιχείρηση να εκμεταλλευτεί σωστά τα πλεονεκτήματα τα οποία μας προσφέρει το ψηφιακό marketing.
Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο μας με τίτλο: "Τα 7 βασικά σημεία της ψηφιακής παρουσίας των τουριστικών επιχειρήσεων"
** Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency.
21/10 17:31
Νέος Γενικός Διευθυντής στη City Contact από 1η Ιανουαρίου 2025
21/10 17:01
21/10 16:03
21/10 15:22
10 μεγάλες τουριστικές επενδύσεις παγωμένες επί 18 μήνες στο Enterprise Greece
21/10 15:11
21/10 14:28
Οι πτήσεις της Ryanair διαθέσιμες από τις πλατφόρμες του ομίλου Etraveli
21/10 14:07
FedHATTA: Άμεση ανάγκη για μόνιμη εξίσωση των τελών κυκλοφορίας τουριστικών λεωφορείων και ΚΤΕΛ
21/10 13:53
21/10 11:55
Ελληνικός Τουρισμός 2024 | Μειωμένες οι ταξιδιωτικές εισπράξεις και τον Αύγουστο
21/10 11:20
21/10 07:25
Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων του ξενοδοχείου KYKNOS HOTEL στα Μάλια Κρήτης
21/10 07:23
Άδειες για γεώτρηση και χρήση νερού σε ξενοδοχεία σε Κω και Λιτόχωρο
20/10 23:18
Τουρισμός | Η Uber φέρεται να εξετάζει την εξαγορά της Expedia
20/10 14:32
Αναγκαίο ένα ενιαίο ευρωπαϊκό σύστημα πιστοποίησης του βιώσιμου τουρισμού
20/10 14:04
550 Γερμανοί ταξιδιωτικοί πράκτορες στο συνέδριο του Best Travel στο Grecotel Riviera Olympia Resort
20/10 13:49
Proxy Foods | Η καινοτομία και το πάθος είναι τα κλειδιά της επιχειρηματικής επιτυχίας
20/10 12:51
Συνεδριακός τουρισμός στην Πιερία | Συνεργασία ΠΟΤΑΠ με το Thessaloniki Convention Bureau
20/10 12:45
Από την Ποντώρεια στον Αρχάγγελο: Iστορικές, αρχαιολογικές και γλωσσολογικές όψεις στη Ρόδο
20/10 12:45
Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας στο πρόγραμμα Επισκεφθείτε την Οροσειρά της Ροδόπης
20/10 12:06
Ο ποδοσφαιριστής Δημήτρης Πέλκας έγινε ξενοδόχος - οι ξενοδοχειακές μπίζνες από παίκτες και ομάδες
20/10 11:21
20/10 07:46
20/10 07:35
19/10 17:54
Διαχείριση υδάτων | Κλίμακα κατανάλωσης με σταθερή τιμή, penalty και επιβράβευση
19/10 14:16
Δύο νέα χωροταξικά σχέδια για ΑΠΕ και Βιομηχανία/Logistics στην Ηλεία
19/10 14:08
19/10 10:42
Σύσκεψη στην ΠΕ Λασιθίου για το «Νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό»
19/10 07:46
19/10 07:44
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας στην έκθεση PLMA CHICAGO 2024 των ΗΠΑ
18/10 17:36
18/10 16:06
Θ. Σκυλακάκης | Στρατηγικές για την λειψυδρία - Ολοκληρωμένη διαχείριση νερού
18/10 15:37
18/10 15:29
ΕΛΣΤΑΤ | Ανακατανομή των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό
18/10 15:04
ΥΠΑ | + 6,1% η επιβατική κίνηση στα 24 αεροδρόμια στο 9μηνο του 2024
18/10 14:03
Ο τουρισμός στη Μαγιόρκα | "From hospitality to hostility" ("Από τη φιλοξενία στην εχθρότητα")
18/10 13:17
18/10 12:09
18/10 10:19
Μεγάλη τουριστική επένδυση στον Πόρο 475 εκατ. ευρώ του Γιάννη Βαρδινογιάννη
18/10 06:41
Έρευνα ταξιδιωτικής συμπεριφοράς των επισκεπτών της Καρπάθου
18/10 06:39
Ρεκόρ διανυκτερεύσεων την περίοδο Μαΐου – Ιουλίου 2024 στην Αυστρία
18/10 06:37
i-Eastpelion: Η νέα εφαρμογή για την τουριστική προβολή Ζαγοράς-Μουρεσίου
18/10 06:32
Άδειες για πισίνες σε 2 ξενοδοχεία στην Κρήτη και στα Σύβοτα
18/10 06:30
Ειδική Επιτροπή Τουρισμού στη "Νέα Μητροπολιτική Αττική Α.Ε."
17/10 22:54
Ryanair | Συνεχίζονται οι πτήσεις Θεσσαλονίκη – Πόζναν και το χειμώνα
17/10 22:45
Δήμος Ηρακλείου | Αυθεντική κρητική φιλοξενία σε Άραβες τουριστικούς πράκτορες
17/10 22:04
17/10 16:44
Alltours: Νέες πτήσεις προς Ηράκλειο καθόλη τη διάρκεια του χειμώνα μέσω Aegean και Discover
17/10 15:50
17/10 15:13
17/10 14:40
Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας | Δράσεις προβολής στην ιταλική αγορά
17/10 14:36
17/10 14:14
Τα Ελληνικά νησιά στους 4 κορυφαίους προορισμούς του 2025 για διακοπές αστροπαρατήρησης
17/10 13:37
Τουριστική προβολή της Πιερίας μέσω πολύγλωσσου εικονογραφημένου εντύπου
17/10 12:38
Aegean: Νέα απευθείας σύνδεση Λάρνακα – Ρώμη από τον Απρίλιο του 2025
17/10 12:29
17/10 12:16
17/10 11:49
17/10 11:28
Ακούμε τους νέους στον τουρισμό; Τι λένε οι εργαζόμενοι σε ξενοδοχειακή αλυσίδα της Κω
17/10 11:12
17/10 11:09
Oι προβλέψεις της Booking.com για τα ταξίδια των Αμερικανών το 2025 - Οι 6 κορυφαίες τάσεις
17/10 10:49
Mabrian | Πώς ο ελληνικός τουρισμός θα βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά του
17/10 10:36
2ο Reimagine Tourism in Greece | Βιωσιμότητα, υποδομές και επιχειρηματικότητα καθορίζουν το μέλλον
17/10 10:13
Uber for Teens: Η νέα υπηρεσία για ασφαλείς μετακινήσεις εφήβων
17/10 10:08
Wyndham Hotels & Resorts: Συμφωνία για 40 ξενοδοχεία Microtel έως το 2031 στην Ινδία
17/10 06:59
17/10 06:16
17/10 06:13
Εκδηλώσεις Ελληνο-Τουρκικής επιχειρηματικής, πολιτιστικής και τουριστικής συνεργασίας στη Λέσβο
17/10 06:09
17/10 06:06
16/10 16:14
Lufthansa | Πρόστιμο 4 εκατ. δολ. για διακρίσεις σε επιβάτες- η απάντηση της εταιρείας
16/10 15:39
Στο Δήμο Μινώα Πεδιάδας η διαχείριση του τουριστικού Καταφυγίου Τσούτσουρα
16/10 15:13
Χειμερινή έκδοση της Airbnb | Δίκτυο Συνοικοδεσποτών για τη διαχείριση ακινήτων
16/10 14:08
Τα ακριβά αεροπορικά τέλη αποδυναμώνουν τη Γερμανία ως προορισμό
16/10 13:10
300 Βρετανοί τουριστικοί πράκτορες στο συνέδριο της ΑΒΤΑ στο Costa Navarino - Οι τάσεις της αγοράς
16/10 12:49
16/10 12:24
Οι Βαλεαρίδες Νήσοι παραμένουν δημοφιλείς στη Γερμανία, παρά τις διαδηλώσεις για υπερτουρισμό
16/10 12:12
16/10 11:44
SZ-Reisen: Νέες, αποκλειστικές πτήσεις τσάρτερ προς Σαντορίνη και Χαλκιδική για το 2025
16/10 10:53
«Η Κρήτη και ο Νίκος Καζαντζάκης συναντούν τη Νέα Υόρκη και τον Νέο Κόσμο»
16/10 10:07
16/10 09:41
Υπ. Τουρισμού | Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων ενίσχυσης καταδυτικού τουρισμού
16/10 06:54
Ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι επιχειρηματικοί Όμιλοι στην Αλβανία
16/10 06:50
Μη έγκριση αίτησης προσθήκης σε υφιστάμενο διατηρητέο και αλλαγή χρήσης σε ξενοδοχείο στην Αθήνα
16/10 06:45
Άδειες για 3 γεωτρήσεις σε ξενοδοχεία και τουριστικές κατοικίες σε Πάρο και Ρόδο
16/10 06:41
16/10 06:37
15/10 16:55
Brussels Airlines | Πτήσεις μεταξύ Βρυξελλών και Αθήνας όλο το έτος
15/10 16:48
Royal Caribbean | Ο επόμενος προορισμός Perfect Day στις ακτές του Μεξικού στην Καραϊβική το 2027
15/10 16:04
Marriott: Πρόστιμο 52 εκατ. δολαρίων για 3 περιπτώσεις κλοπής προσωπικών δεδομένων από το 2014
15/10 15:44
Ο δημοφιλής ταξιδιωτικός οδηγός της Γαλλίας Routard σε Ήπειρο και Θεσσαλία
15/10 14:55
Metaxa Hospitality Group: Ολοκληρωμένη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης με ορίζοντα το 2030
15/10 14:50
Συνάντηση στο υπουργείο Τουρισμού | Η ανάπτυξη της τουριστικής εκπαίδευσης στην Κρήτη
15/10 14:20
15/10 13:52
15/10 13:25
15/10 12:15
15/10 11:46
15/10 11:42
Γερμανικός Τύπος | Χιλιάδες μετανάστες καταφθάνουν σε Κρήτη και Γαύδο
15/10 11:26
15/10 11:17
Τουρισμός | Η Uber φέρεται να εξετάζει την εξαγορά της Expedia
Proxy Foods | Η καινοτομία και το πάθος είναι τα κλειδιά της επιχειρηματικής επιτυχίας
Ελληνικός Τουρισμός 2024 | Μειωμένες οι ταξιδιωτικές εισπράξεις και τον Αύγουστο
Άδειες για γεώτρηση και χρήση νερού σε ξενοδοχεία σε Κω και Λιτόχωρο
Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων του ξενοδοχείου KYKNOS HOTEL στα Μάλια Κρήτης
Οι πτήσεις της Ryanair διαθέσιμες από τις πλατφόρμες του ομίλου Etraveli
Ο ποδοσφαιριστής Δημήτρης Πέλκας έγινε ξενοδόχος - οι ξενοδοχειακές μπίζνες από παίκτες και ομάδες
Νέος Γενικός Διευθυντής στη City Contact από 1η Ιανουαρίου 2025
10 μεγάλες τουριστικές επενδύσεις παγωμένες επί 18 μήνες στο Enterprise Greece
550 Γερμανοί ταξιδιωτικοί πράκτορες στο συνέδριο του Best Travel στο Grecotel Riviera Olympia Resort
Αναγκαίο ένα ενιαίο ευρωπαϊκό σύστημα πιστοποίησης του βιώσιμου τουρισμού
FedHATTA: Άμεση ανάγκη για μόνιμη εξίσωση των τελών κυκλοφορίας τουριστικών λεωφορείων και ΚΤΕΛ
Από την Ποντώρεια στον Αρχάγγελο: Iστορικές, αρχαιολογικές και γλωσσολογικές όψεις στη Ρόδο
Συνεδριακός τουρισμός στην Πιερία | Συνεργασία ΠΟΤΑΠ με το Thessaloniki Convention Bureau
Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας στο πρόγραμμα Επισκεφθείτε την Οροσειρά της Ροδόπης
Διαχείριση υδάτων | Κλίμακα κατανάλωσης με σταθερή τιμή, penalty και επιβράβευση
( 0 )