Ψηφιακό Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων - 7 βασικές έννοιες
Η τουριστική βιομηχανία έχει επηρεαστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ψηφιακή ανάπτυξη. Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, ταξιδιώτες και τουριστικές επιχειρήσεις, σε όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας, κινούνται στους "ρυθμούς" των τεχνολογικών εξελίξεων: οι μεν τουρίστες, στην πλειονότητά τους, συμβουλεύονται το Internet για την επιλογή του προορισμού, της διακίνησης και της διαμονής τους, ενώ το ψηφιακό marketing είναι πλέον ένα πολύ σημαντικό μέρος των συνολικών ενεργειών marketing της κάθε τουριστικής επιχείρησης.
Με το εισαγωγικό άρθρο το οποίο ακολουθεί ευελπιστούμε να σας μυήσουμε στις βασικές έννοιες του digital ή ψηφιακού marketing, αρχίζοντας μ’ έναν απλό ορισμό:
«Το Ψηφιακό Μarketing είναι το σύνολο των προωθητικών ενεργειών μιας επιχείρησης οι οποίες αφορούν τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας, με σκοπό να έρθει η επιχείρηση σε επαφή με το κοινό της και να επιτευχθούν οι επιχειρηματικοί της στόχοι»
Είναι ένας γενικόλογος ορισμός, όμως κρύβει αρκετές λεπτομέρειες οι οποίες κάνουν τη διαφορά. Ας τις δούμε μία-μία:
1. Ψηφιακή παρουσία
H ψηφιακή παρουσία είναι ένα προαπαιτούμενο για να ξεκινήσουμε να μιλάμε για ψηφιακό marketing. Η παρουσία δεν αφορά μόνο το Site μας, έχει να κάνει με το σύνολο των αποτελεσμάτων αναζήτησης σχετικά με την τουριστική μας επιχείρηση. Το κοινό απαιτεί να μπορεί να μας «βρει» online. Αν δεν έχουμε φροντίσει εμείς για την ψηφιακή μας παρουσία, θα φροντίσουν άλλοι, ερήμην μας, δημοσιεύοντας κριτικές, φωτογραφίες, βίντεο, ακόμα και άρθρα. Συμβαίνει πολύ συχνά να μην είναι το Site μας το πρώτο αποτέλεσμα όταν ψάχνουμε την επωνυμία της επιχείρησής μας στις μηχανές αναζήτησης!
Είναι πολύ σημαντικό για το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα να έχουμε μια επαγγελματική παρουσία στο διαδίκτυο η οποία να μας ανήκει, να την διαχειριζόμαστε να την εμπλουτίζουμε και να την ανανεώνουμε.
2. Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing
Πολύ συχνά το ψηφιακό marketing αντιμετωπίζεται αποσπασματικά ή συγχέεται με μεμονωμένα είδη προώθησης όπως με την online διαφήμιση, ή με τη χρήση social media. Δεν υποκαθιστά το Marketing, το συμπληρώνει. Είναι σημαντικό λοιπόν το ψηφιακό marketing να εντάσσεται στα πλαίσια μιας συνολικής στρατηγικής marketing της τουριστικής επιχείρησης για να είναι αποτελεσματικό.
3. Επικοινωνία
Τα περισσότερα ψηφιακά κανάλια χαρακτηρίζονται από αμεσότητα και τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας, συχνά δημόσια και σε πραγματικό χρόνο. Το κοινό σχολιάζει, ζητά υποστήριξη, κάνει ερωτήσεις, δημοσιεύει κριτικές και ο τρόπος με τον οποίο εμείς επικοινωνούμε, ο τόνος που χρησιμοποιούμε και ο χρόνος απόκρισης είναι όλοι δείκτες οι οποίοι χαρακτηρίζουν την τουριστική μας επιχείρηση. Ο διάλογος με το κοινό μας είναι σημαντικός για την εικόνα μας, αλλά και για τη δημιουργία ενδιαφέροντος γύρω από την τουριστική μας επιχείρηση.
4. Το στοχευμένο κοινό
Το στοχευμένο κοινό δεν είναι απλά οι δυνητικοί μας πελάτες, είναι οι ιδανικοί μας πελάτες. Είναι οι ομάδες των ανθρώπων τους οποίους θέλουμε να προσελκύσουμε και μετατρέψουμε σε πελάτες μας γιατί φτάνουν να έχουν τη δεκαπλάσια αξία για την επιχείρησή μας στον κύκλο ζωής τους από τον μέσο πελάτη. Δεν είναι μόνο η αυξημένη κατανάλωση και οι επαναλαμβανόμενες κρατήσεις, αλλά και η επιρροή που έχουν στον κύκλο τους να δημιουργήσουν νέους ιδανικούς πελάτες για την τουριστική μας επιχείρηση.
Η δημιουργία μιας αφοσιωμένης online κοινότητας είναι ο απόλυτος στόχος αυτής της αναζήτησης.
5. Προωθητικές ενέργειες
Οι προωθητικές ενέργειες μέσα από τα ψηφιακά μέσα φέρνουν αξία στην τουριστική μας επιχείρηση όταν γίνονται σωστά και προγραμματισμένα: Πρέπει να υπάρχει καλός σχεδιασμός εκτέλεσης και σωστός προϋπολογισμός. Να στοχεύσουμε το κατάλληλο κοινό, να έχουμε βάλει συγκεκριμένους στόχους τους οποίους να μπορούμε να αξιολογήσουμε με μετρήσεις, να είναι πραγματικά ελκυστική η προσφορά και να γίνει σωστά η διασπορά της προωθητικής ενέργειας. Συμβαίνει συχνά το κόστος των προωθητικών ενεργειών να μας φοβίζει, όταν το αντίστοιχο κόστος των μεσαζόντων της τουριστικής οικονομίας μπορεί να είναι πολλαπλάσιο.
6. Τα ψηφιακά μέσα
Τα απαραίτητα ψηφιακά μέσα περιλαμβάνουν πρωτίστως την ιστοσελίδα μας. Είναι πολύ απλό: αν δεν φτάσει κάποιος στη σελίδα μας, δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει απευθείας κράτηση. Το Site μας θα πρέπει να είναι συνδεδεμένο με τα σωστά social media, με πλατφόρμες διασποράς περιεχομένου, τις πλατφόρμες ψηφιακής διαφήμισης και email marketing, τα OTA sites, και τα review sites. Θα πρέπει να υπάρχει στρατηγική και πλάνο για τη χρήση και σωστή εκμετάλλευση όλων των ψηφιακών μέσων που χρησιμοποιούμε, με ιδιαίτερη προσοχή στο mobile το οποίο εξελίσσεται στο κυρίαρχο μέσο κατανάλωσης ψηφιακού τουριστικού περιεχομένου.
7. Μετρήσιμα αποτελέσματα
Ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα του ψηφιακού Marketing είναι ότι τα αποτελέσματά μας είναι απολύτως μετρήσιμα. Χρειάζεται να θέσουμε όμως τους σωστούς στόχους ανάπτυξης για να μπορούμε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητά μας. Aν για παράδειγμα έχουμε θέσει στόχους για αύξηση early bookings, direct bookings και πληρότητα, οι δείκτες αυτοί είναι απολύτως μετρήσιμοι αν έχομε στήσει τα εργαλεία μετρήσεών μας σωστά.
Αυτό που πρέπει να προσέξουμε περισσότερο είναι να θέτουμε τους στόχους μας σωστά και να έχουμε υπομονή. Οι προσδοκίες μας πρέπει να είναι ανάλογες της επένδυσής μας σε χρόνο και σε χρήμα, να κάνουμε σταθερά βήματα με συνέπεια και προγραμματισμό και τα αποτελέσματά μας θα είναι αθροιστικά.
Επενδύοντας λοιπόν στην δημιουργία και διαχείριση της ψηφιακής μας παρουσίας, συντονίζοντας το ψηφιακό marketing με το Marketing plan μας, εντοπίζοντας το στοχευμένο κοινό μας και τρέχοντας τις σωστές προωθητικές ενέργειες, έχουμε κάνει σημαντικά βήματα να πετύχουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους. Σε επόμενα άρθρα θα μπούμε σε λεπτομέρειες σχετικά με το πως μπορεί η τουριστική μας επιχείρηση να εκμεταλλευτεί σωστά τα πλεονεκτήματα τα οποία μας προσφέρει το ψηφιακό marketing.
Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο μας με τίτλο: "Τα 7 βασικά σημεία της ψηφιακής παρουσίας των τουριστικών επιχειρήσεων"
** Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency.
26/01 06:10
26/01 06:10
25/01 12:17
Ρόδος | Άμεση αποκατάσταση των ζημιών από την κακοκαιρία "Bora" ζητούν οι ξενοδόχοι
25/01 11:17
25/01 10:49
Ο ρόλος της πιστοποίησης στη βιωσιμότητα του κλάδου των ταξιδιών
25/01 07:23
Το τουριστικό μοντέλο Ήλιος-Θάλασσα αυξάνει τις πωλήσεις ελληνικών ενδυμάτων στην Ισπανία
25/01 07:18
24/01 20:26
Πολλούς νέους προορισμούς στην Ελλάδα προσθέτει το 2025 ο Olimar Reisen
24/01 17:16
Tο Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος βράβευσε τον Γιώργο Βερνίκο
24/01 17:13
Πιστοποίηση EASA στα αεροδρόμια Ηρακλείου και Αλεξανδρούπολης
24/01 14:28
Το AI αναδιαμορφώνει την εμπειρία των πελατών: Οι νέες τάσεις το 2025
24/01 14:16
24/01 14:10
Οι απευθείας πτήσεις Σανγκάη - Αθήνα φέρνουν περισσότερους Κινέζους
24/01 14:04
Νέοι προορισμοί, 12μηνος και εναλλακτικός τουρισμός στην Ευρώπη
24/01 13:59
24/01 13:54
24/01 12:29
24/01 12:15
Μαγιόρκα | Το 30% των ξενοδοχείων ανοίγουν τον Φεβρουάριο για τη σεζόν
24/01 11:02
Χανιά | Θλίψη για τον αδόκητο θάνατο του επιχειρηματία Μανώλη Μαθιουλάκη
24/01 10:46
Edelweiss: Το Ηράκλειο στα 7 κορυφαία αεροδρόμια για το πρώτο 6μηνο του 2025
24/01 10:31
Φινλανδία: Αύξηση 7,4% των πακέτων διακοπών για Ελλάδα το 2024
24/01 10:22
Ενημερωτική επίσκεψη του τουρ οπερέιτορ «Sunweb» στην Πιερία
24/01 10:14
24/01 06:15
24/01 06:15
Ενισχύσεις για 4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Νάξο, Άνδρο, Χανιά και Ηγουμενίτσα
24/01 06:12
24/01 06:05
Ρέθυμνο | Όχι σε μπάρα στάθμευσης ποδηλάτων στην είσοδο του ενετικού λιμανιού
24/01 06:00
Οι επιτροπές τουριστικής ανάπτυξης των δήμων Αριστοτέλη και Σιθωνίας
23/01 22:03
23/01 21:51
HAPCO & DES: Μονόδρομος η δημιουργία Συνεδριακού Κέντρου μεγάλης χωρητικότητας στην Αθήνα
23/01 21:18
Προ των πυλών απευθείας αεροπορική σύνδεση Ελλάδας- Αυστραλίας
23/01 20:59
50 χρόνια Creta Maris Resort, 50 χρόνια αφοσίωσης στην Κρητική φιλοξενία
23/01 20:42
23/01 15:32
23/01 15:02
Ο τουρισμός στις Κυκλάδες | Πώς διαμορφώνεται η σεζόν στα βασικά νησιά - οι κλίνες ανά προορισμό
23/01 14:42
23/01 14:07
23/01 13:57
Πρωτιά των ελληνικών ξενοδοχείων στη Μεσόγειο στις αξιολογήσεις των πελατών
23/01 13:36
6.378 ξενοδοχειακές επενδύσεις υπό κατασκευή ή στα σχέδια προγραμματίζονται στις ΗΠΑ
23/01 13:10
23/01 12:13
ForwardKeys | Οι 8 τάσεις στα ταξίδια των Κινέζων για τη δική τους Πρωτοχρονιά
23/01 11:47
23/01 11:35
23/01 11:27
WTTC: Η τιμή και και η ποιότητα πάνω από τη βιωσιμότητα στην επιλογή ταξιδιών
23/01 11:20
23/01 11:12
Η πρόταση της Τεχνητής Νοημοσύνης για την τουριστική ανάπτυξη του Βορείου Αιγαίου
23/01 10:31
Israir Airlines: Νέα χειμερινή σύνδεση με την Αθήνα στο α’ τρίμηνο του 2025
23/01 06:10
Ανεβαίνει ο χειμερινός τουρισμός στην Ελλάδα – Οι αγορές και οι επενδύσεις που τον στηρίζουν
23/01 06:05
23/01 06:05
Οι επιτροπές τουριστικής ανάπτυξης των δήμων Σπετσών και Κύθνου
23/01 06:05
Καταδυτικός τουρισμός | Τεχνητά Υποβρύχια Αξιοθέατα στη Νότια Κέρκυρα
23/01 06:05
6 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία πολυτελείας σε Κρήτη, Σκύρο, Μεσσήνη, Ναύπλιο και Καλαμπάκα
23/01 06:05
23/01 06:00
22/01 23:10
Βραχυχρόνια μίσθωση: Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ και ο Stama Greece
22/01 22:15
Μητσοτάκης - Έμπελ στο Μαξίμου | Η TUI θα φέρνει τουρίστες και από Ασία και Λατινική Αμερική
22/01 17:53
22/01 15:42
Ολοκληρώνεται το νέο πωλητήριο στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης
22/01 15:01
22/01 12:16
Τέταρτο Πανελλήνιο Συνέδριο Yachting | Στο επίκεντρο η καινοτομία και οι νέες τάσεις
22/01 11:49
Αυστρία | +25% οι προκρατήσεις για Ελλάδα το 2025, +18% περισσότερες πτήσεις
22/01 11:38
Η Θεσσαλονίκη ελκύει το ενδιαφέρον των Αυστριακών για city break ταξίδια
22/01 11:22
Alltours: Αναζητά ευκαιρίες για νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα Alltoura
22/01 10:59
Χαλκιδική | Θετικά μηνύματα από τις αγορές της Φινλανδίας και Αυστρίας
22/01 10:56
22/01 10:51
22/01 10:42
Τουρισμός | Τhis is Athens - Agora: Ραντεβού στην Αθήνα τον Απρίλιο
22/01 10:22
H νέα καμπάνια του Sani Resort αναδεικνύει τη μοναδική φυσική ομορφιά του και τις εμπειρίες
22/01 10:20
Τουρισμός | 1.300 νέες απευθείας πτήσεις σε 8 μεγάλα Ελληνικά αεροδρόμια το 2025
22/01 10:19
Η πρόοδος στην απανθρακοποίηση των ευρωπαϊκών αεροπορικών αυξάνει τις τιμές των εισιτηρίων
22/01 06:10
22/01 06:05
Οι επιτροπές τουριστικής ανάπτυξης των δήμων Δελφών και Ζαγοράς-Μουρεσίου
22/01 06:00
Διευρυμένο δίκτυο δρομολογίων για το αεροδρόμιο του Σεράγεβο το 2025 και το 2026
21/01 21:05
Τουλάχιστον 66 νεκροί από πυρκαγιά σε ξενοδοχείο σε τουρκικό χιονοδρομικό κέντρο
21/01 20:55
Καταδυτικός τουρισμός | Ελεύθερα Τεχνητά Υποβρύχια Αξιοθέατα στο Δήμο Αριστοτέλη
21/01 20:45
Επέκταση της σεζόν σε νησιά των Κυκλάδων δείχνουν οι αεροπορικές αφίξεις
21/01 16:30
21/01 15:25
Να είμαστε προετοιμασμένοι να ζήσουμε με τον υπερτουρισμό, είναι αναπόφευκτος
21/01 15:22
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Μειωμένες εισπράξεις από τους Γάλλους και τους Βρετανούς στο 11μηνο
21/01 15:11
21/01 15:02
ΕasyJet: Εκπτώσεις έως 20% για 20.000 θέσεις σε όλα τα δρομολόγια από και προς Ελλάδα
21/01 13:52
FITUR: Επίσημη ανακοίνωση της υποψηφιότητας Xάρη Θεοχάρη ως γ.γ. του UN Tourism
21/01 12:58
ΕΛΣΤΑΤ | Αυξημένες επιδόσεις στα ξενοδοχεία, δωμάτια και κάμπινγκ τον Νοέμβριο
21/01 11:44
Δυσκολεύεται να βρει το κατάλληλο προσωπικό η πλειονότητα των εργοδοτών στην Ελλάδα
21/01 11:25
Stama Greece | Οι προδιαγραφές αναβαθμίζουν το επίπεδο φιλοξενίας στις βραχυχρόνιες μισθώσεις
21/01 10:31
Οι μεγάλες αλυσίδες επενδύουν σε ξενοδοχεία με... θέα τα αστέρια
21/01 06:13
Οι επιτροπές τουριστικής ανάπτυξης των δήμων Ερμιονίδας και Σουλίου
21/01 06:10
Αναπτυξιακή Αθήνας | Μετεξελίσσεται και σε Οργανισμό Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού
21/01 06:10
Δήμος Καρύστου: Τεχνητά Υποβρύχια Αξιοθέατα με 19 τεχνητούς υφάλους
21/01 06:10
Ελληνικός τουρισμός 2024 | 7 στις 10 διανυκτερεύσεις το 2024 πραγματοποιήθηκαν σε ξενοδοχεία
21/01 06:10
Παγκόσμιος τουρισμός | UN Tourism: Πλήρης ανάκαμψη των αφίξεων το 2024 - Οι 5 απειλές για το 2025
21/01 06:00
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα: Αύξηση επισκεπτών και εσόδων ξενοδοχείων το 2024
20/01 18:42
Επιδότηση έως 200.000 ευρώ για την «Εξωστρέφεια Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων»
20/01 18:20
5 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο, Κω, Μήλο, Σχοινούσα, Χαλκίδα
20/01 15:50
Ευρωπαϊκός τουρισμός | Προσέγγισαν τα 3 δισεκατομμύρια οι διανυκτερεύσεις το 2024
20/01 15:20
Λάμψα: Συμφωνία με την Accor για τη διαχείριση του Elatos Resort στη Φωκίδα
20/01 14:42
20/01 14:23
Mövenpick Resort Agios Nikolaos Sivota | Nτεμπούτο του σήματος της Accor στην Ελλάδα
20/01 14:03
To προφίλ του Αυστραλιανού τουρίστα - αναξιοποίητη αγορά από την Ελλάδα, λέει η Square Lime
20/01 12:44
Ενδιαφέρον από τον αμερικανικό κολοσσό Chevron για έρευνα υδρογονανθράκων στη νότια Πελοπόννησο
Ο ρόλος της πιστοποίησης στη βιωσιμότητα του κλάδου των ταξιδιών
Ρόδος | Άμεση αποκατάσταση των ζημιών από την κακοκαιρία "Bora" ζητούν οι ξενοδόχοι
Το τουριστικό μοντέλο Ήλιος-Θάλασσα αυξάνει τις πωλήσεις ελληνικών ενδυμάτων στην Ισπανία
Πολλούς νέους προορισμούς στην Ελλάδα προσθέτει το 2025 ο Olimar Reisen
Πιστοποίηση EASA στα αεροδρόμια Ηρακλείου και Αλεξανδρούπολης
Tο Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος βράβευσε τον Γιώργο Βερνίκο
Το AI αναδιαμορφώνει την εμπειρία των πελατών: Οι νέες τάσεις το 2025
Χανιά | Θλίψη για τον αδόκητο θάνατο του επιχειρηματία Μανώλη Μαθιουλάκη
Τουρισμός | 1.300 νέες απευθείας πτήσεις σε 8 μεγάλα Ελληνικά αεροδρόμια το 2025
Edelweiss: Το Ηράκλειο στα 7 κορυφαία αεροδρόμια για το πρώτο 6μηνο του 2025
Οι απευθείας πτήσεις Σανγκάη - Αθήνα φέρνουν περισσότερους Κινέζους
Μαγιόρκα | Το 30% των ξενοδοχείων ανοίγουν τον Φεβρουάριο για τη σεζόν
Νέοι προορισμοί, 12μηνος και εναλλακτικός τουρισμός στην Ευρώπη
Προ των πυλών απευθείας αεροπορική σύνδεση Ελλάδας- Αυστραλίας
( 0 )