Όταν τελειώνει η σεζόν, τι συμβαίνει με το digital marketing;

Α Decrease font Enlarge font
Όταν τελειώνει η σεζόν, τι συμβαίνει με το digital marketing;

H σεζόν 2019 για τις περισσότερες ξενοδοχειακές μονάδες έχει λήξει ή λήγει εντός των προσεχών επόμενων ημερών. Ενώ η λειτουργία τους σταματά μια από τις δραστηριότητες συνεχίζει να λειτουργεί αδιάκοπα όπως αυτή του digital marketing. Τι πρέπει λοιπόν να κάνουμε ως ξενοδόχοι αυτή την περίοδο;

1. Ξεκούραση και απολογισμός

Σίγουρα οι προηγούμενοι μήνες ήταν αρκετά δύσκολοι και επιφορτισμένοι με αρκετή δουλειά. Οφείλουμε ένα μικρό διάλειμμα προκειμένου να φορτίσουμε τις μπαταρίες μας και βέβαια να επιστρέψουμε ανανεωμένοι στις απαιτήσεις του digital marketing. Όπως έχουμε αναφέρει σε πολλά παλαιότερα άρθρα μας, ένα από τα πλεονεκτήματα του digital marketing είναι πως τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα και αξιολογήσιμα. Ας εξετάσουμε μια προς μια τις ενέργειες έχοντας πάντα κατά νου ποιοί ήταν οι αρχικοί στόχοι οι οποίοι είχαμε θέσει ως επιχείρηση.

α. Επίτευξη direct bookings

Οι ενέργειες που σχεδιάστηκαν και εκτελέσθηκαν είχαν το επιθυμητό αποτέλεσμα σύμφωνα με τον αρχικό στόχο; Σε παλαιότερο άρθρο είχαμε αναφερθεί για το RΟΙ και πως υπολογίζεται και αποτελεί έναν πολύ καλό δείκτη για το πόσο καλά ή μη επενδύσαμε τα χρήματα μας για την επίτευξη του στόχου μας.

β. Αξιολόγηση της εικόνας του ξενοδοχείου

Μια από τις πολύ σημαντικές παραμέτρους που επηρεάζει την εικόνα του ξενοδοχείου μας είναι οι κριτικές και αξιολογήσεις που λαμβάνουμε μέσω των διάφορων πλατφορμών. Σε αυτό το σημείο είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να μελετήσουμε, αναδείξουμε και διορθώσουμε τα πιθανά αρνητικά σημεία της λειτουργίας του ξενοδοχείου μας. Αυτά μπορεί να αφορούν είτε σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού ή κτιριακών εγκαταστάσεων.

γ. Ανάλυση του ανταγωνισμού

Παρατηρούμε τις κινήσεις του ανταγωνισμού σε επίπεδο εικόνας (website, social media) και διαφημιστικών ενεργειών προκειμένου να δούμε τα σημεία στα οποία πιθανά να υστερούμε. Βέβαια σύμφωνα με την κατάσταση του ανταγωνισμού υπάρχει η δυνατότητα να προβούμε σε ενέργειες που να μας θέσουν αρκετά βήματα μπροστά από τον ανταγωνισμό μας.

2. Σχεδιασμός στρατηγικής 

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα που βγάλαμε από τον απολογισμό μας μπορούμε να προχωρήσουμε στις επόμενες κινήσεις για την νέα μας σεζόν. Ουσιαστικά στην χάραξη μιας στρατηγικής για την επίτευξη των στόχων μας. Ας εξετάσουμε αναλυτικότερα τα διάφορα σημεία μιας ολοκληρωμένης digital marketing στρατηγικής.

Μετά την ανάλυση των στατιστικών επισκεψιμότητας του website μας, στη νέα στρατηγική θα πρέπει να λάβουμε υπόψη τις πηγές εισόδου, δηλαδή από ποια μέσα θα εισέρχονται οι υποψήφιοι μελλοντικοί πελάτες μας.

- Direct δηλαδή ο χρήστης ενημερώθηκε από κάπου σχετικά με το domain name του website μας και το πληκτρολόγησε απευθείας στον browser του (είτε από desktop ή κινητό)

- Αναζήτηση μέσω keywords δηλαδή οι χρήστες έφτασαν στην ιστοσελίδα μας μέσω μιας αναζήτησης. Είναι πολύ σημαντικό στοιχείο για την SEO πολιτική μας (πως δηλαδή θα βελτιώσουμε την σειρά κατάταξης μας στις μηχανές αναζήτησης) και είναι κάτι που αρκετοί ξενοδόχοι δεν συμπεριλαμβάνουν στην digital marketing στρατηγική τους.

- Online Διαφημιστικές ενέργειες στο σύγχρονο πεδίο ανταγωνισμού είναι ξεκάθαρο πως η επιχείρηση που επενδύει διαφημιστικά στο online περιβάλλον, είναι σίγουρο πως θα επιτύχει τους στόχους της εν αντιθέσει με αυτήν που προτιμά να μην επενδύει σε τέτοιας μορφής ενεργειών. Αξίζει να σημειώσουμε πως το κόστος των online διαφημιστικών ενεργειών είναι από τις οικονομικότερες μορφές διαφήμισης και με το καλύτερο ROI (Return On Investment) δηλαδή επιστροφή αποτελέσματος στην διαφημιστική επένδυση.

- Μέσω social media θεωρούμε αυτονόητη την ολοκληρωμένη και αδιάλειπτη ενημέρωση των social media λογαριασμών μας. Βέβαια θα πρέπει να υπάρχει μια στρατηγική πίσω από αυτήν που προτείνουμε να βασίζεται στα 5 στάδια ταξιδιού.

Email Marketing αποτελεί έναν από τους πλέον οικονομικούς τρόπους επικοινωνίας, με τους υπάρχοντες ή εν δυνάμει κοινό μας. Σε ότι αφορά τους παλαιότερους πελάτες μας, κρατάμε επαφή ενημερώνοντας τους για ότι νεώτερο συμβαίνει στην επιχείρηση μας και βέβαια προσδίδοντας τους προστιθέμενη αξία μέσω ειδικών προσφορών. Για τους δυνητικούς σας πελάτες, μπορείτε να σχεδιάσετε ειδικές προωθητικές ενέργειες στοχεύοντας να σας δώσουν την email διεύθυνση που θα εκμεταλλευτείτε μελλοντικά.

Πέρα όμως τον παραπάνω θα πρέπει να συμπεριλάβουμε στη στρατηγική μας και έμμεσες online ενέργειες που θα βοηθήσουν στην επίτευξη των στόχων όπως η παρουσία σε Online Travel Agents (ΟΤΑ) και Meta Search πλατφόρμες. Στόχος μας αποτελεί η μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση των διαθέσιμων πλατφορμών και σε αυτή τη λογική θα επιλέξουμε να συμμετάσχουμε σε ΟΤΑ, όπως π.χ. η booking.com και meta search πλατφόρμες όπως το Tripadvisor και η Trivago.Ο λόγος για τον οποίο θέλουμε να συμμετάσχουμε σε τέτοιες πλατφόρμες, που φαινομενικά ίσως να θεωρούμε ανταγωνιστικές εξαιτίας των υψηλών ποσοστών που παρακρατούν, είναι μεγιστοποιούμε την εμφάνιση μας και τις εκμεταλλευόμαστε ως ένα ακόμα κανάλι εμφάνισης της επιχείρησης μας. 

Όπως βλέπουμε λοιπόν η περίοδος του κλεισίματος της ξενοδοχειακής μας επιχείρησης κρύβει μια σειρά ενεργειών που θα θέσουν τα θεμέλια για μια επιτυχημένη νέα σεζόν. Ας προχωρήσουμε στον προσεκτικό σχεδιασμό των επόμενων βημάτων και βέβαια να μην σταματάμε την ενημέρωση των social media λογαριασμών μας. 

Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. Σε συνεργασία με την InnFaith Hospitality Management παρέχουν ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις . 

 

 

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

  1. 07/12 16:03

    Ε.Ξ. Ηρακλείου: Ξεκίνησε η συζήτηση για την έγκαιρη καταβολή πληρωμών από τους t.o's στα ξενοδοχεία

  2. 07/12 12:26

    Εκδηλώσεις προβολής από τον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης

  3. 07/12 12:18

    Άρωμα Αλεξανδρούπολης στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος τα Χριστούγεννα

  4. 07/12 12:16

    O ΕΟΤ σε εκδηλώσεις προβολής στην Ιταλία και το Λουξεμβούργο

  5. 06/12 20:40

    Εγκαίνια για την έκθεση Athens International Tourism Expo

  6. 06/12 17:27

    Google: Τι δείχνουν οι online αναζητήσεις για τον ελληνικό τουρισμό

  7. 06/12 13:26

    Ελβετία: Η Ελλάδα στο 30% του προγράμματος του Hotelplan

  8. 06/12 13:18

    Θεσσαλονίκη| Σχέδιο τουριστικού μάρκετινγκ από το Ερευνητικό Εργαστήριο Τουρισμού «TourLab»

  9. 06/12 12:57

    Trivago | Tουρισμός: Ποιες τεχνολογίες θα κυριαρχήσουν το 2020 στα ξενοδοχεία

  10. 06/12 12:44

    ΕΟΤ: Ο Ιατρικός Τουρισμός στην Ελλάδα σε έκθεση στη Ρωσία

  11. 06/12 12:13

    Συνάντηση Μενδώνη- Κόνσολα | Ανάδειξη και αποκατάσταση της Μεσαιωνικής Πόλης της Ρόδου

  12. 06/12 11:52

    ΞΕΕ: Βραβεία στους 3 μεγάλους νικητές startup στον τουρισμό

  13. 06/12 11:43

    ΕΤΙ: 4 ξενοδοχεία της Grecotel στο πρόγραμμα του 2020- πρώτο Maxi Kids Club στην Κρήτη

  14. 06/12 11:39

    Κυπριακός τουρισμός: Προορισμός και το χειμώνα η Πάφος- Πτήσεις ανακοίνωσε η Condor

  15. 06/12 11:26

    32.000 επαγγελματίες της τουριστικής βιομηχανίας στην Xenia 2019

  16. 06/12 09:37

    Περιφέρεια Ν. Αιγαίου: Στα δικαστήρια εάν δεν γίνουν αλλαγές στους δασικούς χάρτες

  17. 06/12 09:35

    Πτώση στις αεροπορικές αφίξεις εξωτερικού σε Λέσβο, Σάμο και Χίο

  18. 06/12 09:33

    Ανανέωση μίσθωσης 20 διαμερισμάτων για πρόσφυγες στο Δήμο Βόλβης

  19. 06/12 09:29

    Πρόσκληση για βίντεο - ντοκιμαντέρ στους Λειψούς

  20. 06/12 09:27

    Θετική γνωμοδότηση για καταδυτικό πάρκο με τεχνητούς υφάλους στην Κρήτη

  21. 05/12 19:23

    Κ.Λούλης: Διαφοροποιημένο τουριστικό προϊόν και "Γαλάζια Οικονομία"

  22. 05/12 17:33

    Αλληλεγγύη των τ. γραφείων Κέρκυρας στους πληγέντες της Αλβανίας από το σεισμό

  23. 05/12 16:37

    Επιστρέφει ο Αστερόκοσμος στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης

  24. 05/12 16:26

    Άγονος ο διαγωνισμός για το «Ξενία Ιαματικής Πηγής Κύθνου»

  25. 05/12 16:24

    Η Ρωσική Πρεσβεία τίμησε τον Νίκο Δασκαλαντωνάκη

  26. 05/12 16:14

    Οι θέσεις της Ε.Ξ. Ηρακλείου στον υπουργό Τουρισμού

  27. 05/12 16:10

    Πυρκαγιά στο ξενοδοχείο Αthenaeum Palace στη Λ.Συγγρού

  28. 05/12 15:57

    Υπό πτώχευση η South African Airways – Οι πτήσεις θα συνεχιστούν

  29. 05/12 14:50

    Νέα ταυτότητα για το Amada Colossos Resort στη Ρόδο

  30. 05/12 14:27

    Μ. Κόνσολας: Πολυκεντρική τουριστική ανάπτυξη μέσα από τις θεματικές μορφές τουρισμού

  31. 05/12 14:06

    Booking.com: Προβληματισμός για τις αλλαγές που σχεδιάζει στο τμήμα Εμπειριών

  32. 05/12 14:02

    Διακεκριμένοι ομιλητές στα foroum της 6ης Athens International Tourism Expo 2019

  33. 05/12 13:54

    Χ.Θεοχάρης | Ελληνικός τουρισμός: Στροφή στην ποιότητα και τη βιωσιμότητα

  34. 05/12 13:37

    ΙΝΣΕΤΕ| Η ακτινογραφία της Airbnb στην Ελλάδα- Πάνω από 1 δισ. ευρώ τα ετήσια έσοδα από τις μισθώσεις σπιτιών

  35. 05/12 13:34

    Η Βιοχάλκο θα δημιουργήσει τον πρώτο πόλο τουρισμού και πολιτισμού της Αθήνας

  36. 05/12 13:23

    Expedia: Παραιτήθηκαν τα 2 κορυφαία στελέχη, λόγω διαφωνιών στη στρατηγική

  37. 05/12 12:50

    Εκατοντάδες ακυρώσεις πτήσεων στη Γαλλία

  38. 05/12 12:38

    Ryanair: Κλείνει βάσεις και περιορίζει χωρητικότητες το 2020

  39. 05/12 12:25

    Transavia: Τρεις νέες συνδέσεις με Ελλάδα από τις Βρυξέλλες

  40. 05/12 12:13

    O EOT στις εορταστικές εκδηλώσεις του γυναικείου περιοδικού Margriet στην Ολλανδία

  41. 05/12 11:55

    Στην DER Touristik τα ξενοδοχεία Sentido - Συνεργασία με νέα ξενοδοχεία

  42. 05/12 11:42

    Συγκίνηση και προσδοκία για το μέλλον στην τελετή αποφοίτησης του Alba

  43. 05/12 11:26

    Η Αθήνα πιο λαμπερή από ποτέ αυτά τα Χριστούγεννα - Όλο το πρόγραμμα εκδηλώσεων

  44. 05/12 11:15

    FedHATTA: Νέο τουριστικό προϊόν με υπεραξία για τον ελληνικό τουρισμό τα υδροπλάνα

  45. 05/12 10:10

    Νέα ξενοδοχεία στο κέντρο της Αθήνας, τα Athens Starlight Hotel και Athens Green Suites

  46. 05/12 10:08

    Ισπανικός τουρισμός: Nέο ρεκόρ αφίξεων και εσόδων στο 10μηνο

  47. 05/12 10:04

    Κύπρος: 300.000 επιπλέον τουρίστες ετησίως από το καζίνο

  48. 05/12 10:02

    RUN The LAKE 2019 στη Λίμνη Βουλιαγμένης

  49. 05/12 09:59

    Υπουργείο Τουρισμού: Aναγνώριση 2 ιαματικών πηγών σε Αγιά Λάρισας και Κυλλήνη

  50. 04/12 16:55

    Συνάντηση στο Υπ. Τουρισμού για θέματα visa και τουριστικής αστυνομίας

  51. 04/12 16:37

    H ΣΕΤΚΕ στη συνέλευση Επιχειρηματιών Ενοικιαζομένων Δωματίων Λευκάδας

  52. 04/12 16:18

    Χάος στις πτήσεις στη Γαλλία την Πέμπτη

  53. 04/12 15:21

    ΠΟΤ: SOS για τις εμπομπές άνθρακα από τον τουρισμό την ερχόμενη δεκαετία

  54. 04/12 15:02

    Αεροδρομιακή Κοινότητα Αθήνας: Ημερίδα για την καταπολέμηση εμπορίας ανθρώπων

  55. 04/12 14:47

    Νέος προορισμός της Jet2 η Σαντορίνη

  56. 04/12 13:29

    Βρετανικός τουρισμός | Συνεργασία-ορόσημο της EasyJet Holidays με την Hotelbeds

  57. 04/12 13:22

    Teletext Holidays: Αναζητήσεις ταξιδιών με φωνητική εντολή μέσω της Alexa

  58. 04/12 13:15

    WWF Hotel Kitchen: Τα ξενοδοχεία μείωσαν τη σπατάλη τροφίμων

  59. 04/12 13:12

    Τουρκικός τουρισμός: Ιστορικό ρεκόρ στο 10μηνο - Έσπασε το φράγμα των 40 εκατ. αφίξεων (πίνακας)

  60. 04/12 12:53

    Explorer of the Seas: Κρουαζιέρες στην Α. Μεσόγειο & τα ελληνικά νησιά το 2020

  61. 04/12 12:46

    Ramada by Wyndham: Νέο πρόγραμμα δραστηριοτήτων στα ξενοδοχεία- Ποιο ελληνικό συμμετέχει

  62. 04/12 12:31

    HOTREC| Ευρωπαϊκός τουρισμός: Ίσοι όροι ανταγωνισμού στο χώρο της φιλοξενίας

  63. 04/12 12:21

    Όμιλος Μεταξά| Τουρισμός: Η επένδυση των 150 εκατ. ευρώ στην Ιεράπετρα, με 3 ξενοδοχεία και 208 κατοικίες

  64. 04/12 12:07

    Transavia France: Συνδέσεις με 2 ελληνικούς προορισμούς από το Μονπελιέ

  65. 04/12 12:05

    Volotea: Νέες πτήσεις για Ελλάδα το 2020 - Δείτε τις

  66. 04/12 11:58

    "Καμπανάκι" από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Τουρισμού για την κλιματική αλλαγή

  67. 04/12 11:45

    Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση - Τι περιλαμβάνει

  68. 04/12 11:40

    Αιγίδα EOT στο Σχολείο Επιμόρφωσης Τουρισμού Λευκάδας και «Christmas Factory» στην Αθήνα

  69. 04/12 11:34

    Cruise Critic: Αυτές ήταν οι καλύτερες εταιρίες κρουαζιέρας το 2019- Η Ρόδος top προορισμός

  70. 04/12 11:19

    Στυλοβάτης του τουρισμού στην Αττάλεια η SunExpress- 5 εκατ. θέσεις το 2020

  71. 04/12 11:07

    Εγκαίνια της 6ης Athens International Tourism Expo 2019 από τον Υπουργό Τουρισμού

  72. 04/12 10:08

    Τουρισμός | Απορρίφθηκε η χρηματοδότηση 2 ξενοδοχειακών επενδύσεων σε Καβάλα και Χαλκιδική

  73. 04/12 10:06

    Τι είναι τα Φρούτα και Λαχανικά «Τέταρτης Γκάμας» και πως κερδίζουν έδαφος στην αγορά της Ισπανίας

  74. 04/12 10:05

    Νέο τουριστικό σήμα για τη Σκιάθο

  75. 04/12 09:56

    Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και Θάλασσας γίνεται το κτίριο Δίας στη Ν.Μηχανιώνα

  76. 03/12 20:56

    Απεβίωσε ο Βασίλης Καμπουράκης, από τους σκαπανείς του ροδιακού τουρισμού- Συλλυπητήρια μηνύματα

  77. 03/12 16:09

    ΠΟΞ: Συνεργασία με την ΑΜΚΕ για τον προσβάσιμο τουρισμό

  78. 03/12 16:05

    Χ. Θεοχάρης: Σχέδιο για 500.000 Κινέζους τουρίστες το 2021 - Αναβαθμίζονται οι μαρίνες

  79. 03/12 15:58

    Η μαγεία των γιορτών στο Hyatt Regency Thessaloniki

  80. 03/12 15:54

    Γεννιέται η μεγαλύτερη online πλατφόρμα κράτησης εστιατορίων στον κόσμο

  81. 03/12 15:20

    Οι μισοί ταξιδιώτες θα πλήρωναν περισσότερα για εξατομικευμένα προγράμματα

  82. 03/12 14:55

    H Turkish Airlines καλεί τους ταξιδιώτες να ανακαλύψουν την Αθήνα

  83. 03/12 14:48

    Aqua Vista Hotels | Ένα ακόμη ξενοδοχείο στο Ημεροβίγλι

  84. 03/12 14:43

    Διάκριση για τον συνεργάτη της LGHellas, MasterClima

  85. 03/12 14:09

    Euromonitor: Αυτοί είναι οι top προορισμοί πόλης το 2019- στην 43η θέση η Αθήνα

  86. 03/12 13:35

    Τουρισμός | Πώς η TripAdvisor προστατεύει τους ταξιδιώτες από τις ψεύτικες κριτικές

  87. 03/12 12:47

    Ποιες είναι οι σημαντικότερες τάσεις στο digital marketing ξενοδοχείων για το 2020

  88. 03/12 12:37

    Δήμος Ρόδου: Δράση για την ευαισθητοποίηση των μαθητών στην ανακύκλωση

  89. 03/12 12:13

    Γερμανία: Καμπάνια για τα οργανωμένα πακέτα

  90. 03/12 12:01

    Εξατομίκευση διαμονών ξενοδοχείου για διάφορους τύπους ταξιδιώτη

  91. 03/12 11:49

    Διαδικτυακό σεμινάριο ΕΟΤ για προώθηση των city breaks στη βρετανική αγορά

  92. 03/12 11:44

    ΙΝΣΕΤΕ: Στοχευμένη γνώση σε σπουδαστές και επαγγελματίες στις ανάγκες της τουριστικής αγοράς

  93. 03/12 11:33

    FedHATTA: Οι προκλήσεις στη διανομή αεροπορικού εισιτηρίου

  94. 03/12 10:34

    Απόφαση – βόμβα για Airbnb διαμέρισμα στο Ναύπλιο

  95. 03/12 10:03

    President: Τριετές επενδυτικό πρόγραμμα αναμόρφωσης του ξενοδοχείου

  96. 03/12 10:01

    Πράσινο φως για 5άστερο ξενοδοχείο 304 κλινών στη Σκιάθο

  97. 03/12 09:58

    Διαγωνισμός για ακίνητο-φιλέτο στην Αμαλίας

  98. 03/12 09:56

    640.000 ευρώ σε 9 ξενοδοχεία στα Γρεβενά που φιλοξενούν μετανάστες-πρόσφυγες

  99. 03/12 09:53

    Yποβρύχια έρευνα για τους αρχαιολογικούς θησαυρούς της Ελούντας

  100. 02/12 20:25

    Φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου δέντρου στο ξενοδοχείο "Μεγάλη Βρεταννία"