Τα 5 στάδια του ταξιδιού σύμφωνα με την Google και πως μπορούμε να τα εκμεταλλευτούμε για την τουριστική επιχείρηση μας

Α Decrease font Enlarge font
Τα 5 στάδια του ταξιδιού σύμφωνα με την Google και πως μπορούμε να τα εκμεταλλευτούμε για την τουριστική επιχείρηση μας

Πριν μερικά χρόνια η Google δημοσίευσε μια μελέτη στην οποία παρουσίαζε την συμπεριφορά των χρηστών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ταξίδι τους. Από τη μελέτη αυτή προέκυπτε πως το ταξίδι ενός χρήστη χωρίζεται σε 5 βασικά στάδια τα οποία ονομάστηκαν ως εξής: 1) όνειρο, 2) οργάνωση 3) κλείσιμο, 4) διαμονή και 5) διαμοιρασμός της εμπειρίας  Έτσι λοιπόν, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε και να εξετάζουμε πως μπορούμε η τουριστική μας επιχείρηση να έρθει σε επαφή με το κοινό σε κάθε ένα από αυτά τα 5 βασικά στάδια. Ας δούμε αναλυτικά τα 5 στάδια του ταξιδιού.

Στάδιο 1: Το όνειρο

Οι διακοπές ξεκινάνε από ένα όνειρο. Μια διαφημιστική καταχώρηση σε ένα περιοδικό, μια φωτογραφική στιγμή από κάποια ταινία μπορεί να αποτελέσει τη σπίθα για να επιλέξει ένας χρήστης το συγκεκριμένο μέρος για τις διακοπές του. 

Η digital marketing ομάδα της τουριστικής μας επιχείρησης μπορεί να προσεγγίσει τον “ονειροπόλο” δυνητικό μας πελάτη μας μέσα από την παρουσία στα διάφορα social media που χρησιμο. Για το σκοπό αυτό διατηρούμε μια πλήρη ενημερωμένη παρουσία στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός να ενθαρρύνουμε τους πελάτες μας να μοιράζονται την εμπειρία διαμονής του μέσα από τους ίδιους τους λογαριασμούς τους. 

 

Στάδιο 2: Αναζήτηση

Οι χρήστες πλέον βρίσκονται στη φάση της αναζήτησης πληροφοριών σχετικά με τον ταξιδιωτικό τους προορισμό και το μέρος διαμονής. Στα φάση αυτή θα πρέπει να διασφαλίσουμε τα εξής:

α. Ότι η επιχείρηση μας διαθέτει μια πάρα πολύ καλή και ολοκληρωμένη ιστοσελίδα (περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πως το πετυχαίνουμε υπάρχουν στο άρθρο μας με τίτλο: “Τα 7 κύρια χαρακτηριστικά μιας αποτελεσματικής ιστοσελίδας”) 

β. Ότι η ιστοσελίδα μας εμφανίζεται σε υψηλή θέση κατάταξης στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Σε μελλοντικά μας άρθρα θα αναφερθούμε σχετικά με το πως πετυχαίνουμε αυτό μέσω του SEO (Search Engine Optimization). 

 

Στάδιο 3:  Κράτηση (booking)

Αφού ο,πρώην πλέον, “ονειροπόλος” δυνητικός μας πελάτης έχει συλλέξει όλες τις πληροφορίες  θα προχωρήσει στην κράτηση. Σε αυτό το στάδιο ο χρήστης πρέπει να συναντά μια εύκολη και απλοποιημένη διαδικασία κράτησης / αγοράς. Αυτό το επιτυγχάνουμε μέσα από το καλό σχεδιασμό της ιστοσελίδας μας και την επιλογή του συνεργάτη που μας παρέχει το μηχανισμό κράτησης.

 

Στάδιο 4: Διαμονή

Στο στάδιο αυτό μεγαλύτερη βαρύτητα δίνουμε στην εμπειρία διαμονής του πελάτη μας. Η συμπεριφορά του προσωπικού, η εξυπηρέτηση και η ποιότητα των υπηρεσιών είναι τα σημεία που επηρεάζουν σε μεγαλύτερο βαθμό τον πελάτη μας.

Παρόλα αυτά, ως digital marketers προσπαθούμε να παροτρύνουμε τους πελάτες μας να μοιραστούν την εμπειρία διαμονής με δημοσιεύσεις φωτογραφιών και video μέσα από τους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης που διαθέτουν. Εμείς ως επιχείρηση είναι καλό να παρακολουθούμε εάν γίνεται αναφορά σε αυτήν και βέβαια να αλληλοεπιδράμε με τους πελάτες μας σε όποια δημοσίευση τους.

 

Στάδιο 5: Διαμοιρασμός εμπειρίας (sharing)

Αν και ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ανθρώπων εμπιστεύονται τις προτάσεις φίλων και συγγενών ένα εξίσου μεγάλο ποσοστό ανθρώπων εμπιστεύονται τις αξιολογήσεις και κριτικές που υπάρχουν στο διαδίκτυο. Για το λόγο αυτό προτρέπουμε τους πελάτες μας να προχωρήσουν στην αποστολή μιας αξιολόγησης στις διάφορες πλατφόρμες όπως tripadvisor, facebook reviews, google reviews άλλα και στους ΟΤΑ’s όπως η Booking. Με αυτό το τρόπο ενισχύουμε την παρουσία μας και πολύ πιθανόν θα βοηθήσουμε και άλλους δυνητικούς πελάτες ώστε να “ονειρευτούν” τις υπηρεσίες της τουριστικής μας επιχείρησης (στάδιο 1) ή να προχωρήσουν στην απόκτηση τους (στάδιο 2).

 

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να στοχεύουμε και να ερχόμαστε σε ψηφιακή επαφή σε κάθε ένα από τα 5 στάδια του ταξιδιού. Έτσι θα καταφέρουμε να βελτιστοποιήσουμε τα αποτελέσματα μας και βέβαια να ξεχωρίσουμε από τον ανταγωνισμό μας.

** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency

  1. 20/02 17:53

    "Ναι" της ΕΕ στον εκσυγχρονισμό της πολιτικής θεωρήσεων - Τι αλλάζει στα ταξίδια

  2. 20/02 17:40

    Ψηφιακή ανάδειξη του πολιτιστικού πλούτου του Δήμου Παξών

  3. 20/02 17:36

    Εκδήλωση για την Αθήνα ως Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Καινοτομίας 2018

  4. 20/02 17:26

    Νέα καμπάνια της Marketing Greece για τον ελληνικό τουρισμό

  5. 20/02 17:25

    Αegean: Επιπλέον 700 χιλιάδες θέσεις στο δίκτυο εξωτερικού το 2019

  6. 20/02 17:06

    ETC: "Κύμα" κινέζων τουριστών στην Ευρώπη

  7. 20/02 14:37

    H ταινία μικρού μήκους της Marketing Greece για την τουριστική προβολή της Ελλάδας

  8. 20/02 14:36

    Φορείς πιστοποίησης: Ουτοπική η πιστοποίηση των καταλυμάτων από μη εκπαιδευμένους μηχανικούς

  9. 20/02 13:30

    Thomas Cook: Οι Γερμανοί τουρίστες γυρίζουν την πλάτη στα Κανάρια Νησιά

  10. 20/02 13:10

    Τα κρασιά της Κρήτης στην Έκθεση «ΟιΝοτικά»

  11. 20/02 12:09

    Ελληνικός τουρισμός: Ξεπέρασαν τα 16 δισ.ευρώ οι εισπράξεις το 2018

  12. 20/02 11:51

    +10,2% οι αφίξεις επιβατών από το εξωτερικό τον Ιανουάριο στα ελληνικά αεροδρόμια

  13. 20/02 11:40

    Συνεργασία Radisson με Sunnyseeker Hotels για 6 ξενοδοχεία στην Κύπρο

  14. 20/02 11:31

    Οικοτουρισμός στην Ανάφη

  15. 20/02 10:31

    Τέταρτο Φεστιβάλ Γλυπτικής στην άμμο στην Αμμουδάρα

  16. 20/02 10:25

    Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων "Κύκλος": Διευκρινίσεις για τη ΣΣΕ στα ενοικιαζόμενα δωμάτια

  17. 20/02 10:17

    Γαστρονομικές εκδηλώσεις σε 5 νησιά της Δωδεκανήσου

  18. 20/02 10:11

    ΤΕΙ Θεσσαλονίκης: Διαγωνισμός για τη διοργάνωση εκδηλώσεων

  19. 20/02 10:08

    Προγράμματα τουριστικής προβολής στην Ιστιαία-Αιδηψό και Αλμωπία

  20. 20/02 10:06

    Άδειες για νέα ξενοδοχεία σε Κέρκυρα και Κάλυμνο

  21. 20/02 09:58

    Οι χωρικές στρατηγικές στο Δήμο Λευκάδας

  22. 19/02 18:30

    Επετειακός Διεθνής Αγώνας Ψηλορείτη 2019: Την Πέμπτη ξεκινούν οι εγγραφές

  23. 19/02 16:23

    Διυπουργική: Πράσινο φως για 3 μεγάλες τουριστικές επενδύσεις- Δείτε ποιες

  24. 19/02 16:19

    Προώθηση της Χαλκιδικής σε Βέλγιο - Σουηδία - Ισραήλ

  25. 19/02 14:33

    Δήμος Τρικκαίων: Δεύτερος κύκλος σεμιναρίων για επαγγελματίες του τουρισμού

  26. 19/02 14:18

    Χρυσοπουλιούνται στη μαύρη αγορά οι λογαριασμοί στην British Airways

  27. 19/02 14:04

    Βρετανικός τουρισμός: Σύσταση για τα ταξίδια (και) στην Ελλάδα μετά το Brexit

  28. 19/02 13:40

    Ενοποιείται το τουριστικό με το εμπορικό κέντρο της Έδεσσας

  29. 19/02 12:57

    DER Touristik: Εναλλακτικές πτήσεις για τις κρατήσεις με την Germania

  30. 19/02 12:54

    Ημερίδα για την "Πολιτιστική Διαδρομή Σαντορίνης"

  31. 19/02 12:33

    Τουρισμός: Είναι έτοιμες οι επιχειρήσεις για την ψηφιακή επανάσταση;

  32. 19/02 12:29

    ΣΕΤΚΕ.: Το φαινόμενο Αirbnb απειλεί την κοινωνική συνοχή

  33. 19/02 12:26

    Skyscanner: Τα 10+1 καλύτερα ξενοδοχεία με spa στην Ελλάδα για το 2019

  34. 19/02 12:04

    MSC: Νέα κρουαζιέρα το 2020 με προσεγγίσεις σε ελληνικά νησιά

  35. 19/02 11:13

    Τουρισμός: Στη Ρόδο το συνέδριο της Ένωσης Αμερικανών Τουριστικών Πρακτόρων

  36. 19/02 11:04

    Πέντε ακόμη ξενοδοχεία στην Chnaris H.M.D.C.

  37. 19/02 10:19

    Κέντρο Τουριστικής Προβολής στο Δήμο Πύλης Τρικάλων

  38. 19/02 10:17

    Μύκονος και Σαντορίνη προβάλλονται στις ΗΠΑ

  39. 19/02 10:15

    Νέο 5άστερο ξενοδοχείο 212 κλινών με τελεφερίκ στη Σκιάθο

  40. 19/02 10:09

    Δήμος Αγίου Νικολάου: Eνστάσεις για τη ρωσική τουριστική επένδυση των 400 εκατ. ευρώ της MIRUM

  41. 19/02 09:59

    Δύο επαγγελματικοί αγώνες ποδηλασίας στη Ρόδο

  42. 18/02 17:50

    Συμφωνία ΠΟΞ για τα πνευματικά δικαιώματα στα ξενοδοχεία

  43. 18/02 16:44

    Έρχεται το νέο πεντάστερο ξενοδοχείο Arcadia Cultural Resort & Spa στην Κυλλήνη

  44. 18/02 16:42

    easyFerry.com: Νέα μηχανή αναζήτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

  45. 18/02 16:14

    Πώς αναπτύσσεται ένας τόπος ως γαστρονομικός προορισμός

  46. 18/02 15:55

    Στη Best Western η αλυσίδα ξενοδοχείων WorldHotels

  47. 18/02 15:42

    airBaltic: Νέα απευθείας σύνδεση με Κω

  48. 18/02 15:00

    Διεθνείς διακρίσεις για την MKV Design

  49. 18/02 14:52

    Μνημόνιο συνεργασίας στον τουρισμό από ΞΕΕ και Περιφέρεια Αττικής

  50. 18/02 14:15

    TUI: Σχέδια για διπλάσιους Ρώσους τουρίστες στο εξωτερικό το 2019

  51. 18/02 13:53

    Corendon Airlines: Νέες συνδέσεις με Ελλάδα από την Κολωνία-Βόννη

  52. 18/02 13:32

    Η Πάολα ξενοδόχος!

  53. 18/02 13:23

    Δικτύωση των επιχειρήσεων του Ν.Αιγαίου με αμερικανικές εταιρείες

  54. 18/02 12:46

    Προβολή της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων στο Μιλάνο

  55. 18/02 12:40

    Συνέδριο Hotel Tech: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός κλειδί για την ανάπτυξη των σύγχρονων ξενοδοχείων

  56. 18/02 12:27

    Φραγμός στις αθέμιτες πρακτικές στις διαδικτυακές κρατήσεις στα ξενοδοχεία

  57. 18/02 12:09

    To INΣΕΤΕ φέρνει στην Αθήνα τη Lausanne Hospitality Consulting

  58. 18/02 11:32

    Greek Travel Awards στη Στοκχόλμη: Δείτε ποιοι είναι οι αγαπημένοι προορισμοί των Σκανδιναβών στην Ελλάδα

  59. 18/02 11:29

    Τουρισμός: Σταθερό το ενδιαφέρον των Βέλγων για την Κρήτη

  60. 18/02 11:14

    30 μνηστήρες για τη Germania

  61. 18/02 10:22

    Ι.Ρέτσος: Ανησυχία για την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού- Πώς σχολιάζει ο Α.Ανδρεάδης

  62. 18/02 10:06

    Τουριστική προβολή των Λειψών στην ΒΙΤ του Μιλάνου

  63. 18/02 10:01

    Το πρώτο βραβείο Greek Green Awards 2019 στον Δήμο Οροπεδίου Λασιθίου

  64. 18/02 09:55

    Επιχορηγήσεις για ξενοδοχεία σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική

  65. 18/02 09:51

    Nέες δωρεές από ξενοδοχεία σε νοσοκομεία

  66. 18/02 09:49

    Σημαντικό έργο για την ύδρευση του Ακρωτηρίου Σαντορίνης

  67. 18/02 09:47

    Η Πάτμος ως σκοπευτικός προορισμός

  68. 18/02 09:41

    Δύο ξενοδοχεία χορηγοί φιλοξενίας του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης

  69. 17/02 21:39

    Τουρισμός ευεξίας κι όχι... «ευελιξίας»

  70. 17/02 18:37

    Νέο κανόνι αερομεταφορέα στη Βρετανία λόγω Brexit

  71. 17/02 12:44

    Στην έκθεση ΒΙΤ του Μιλάνου η Σκιάθος

  72. 17/02 12:36

    Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2019 του Δήμου Χερσονήσου

  73. 17/02 12:26

    Επιχορηγήσεις για επενδύσεις σε ξενοδοχεία της Αθήνας

  74. 17/02 12:23

    Νέες τουριστικές κατοικίες σε Χανιά, Ρέθυμνο και Δυτική Μάνη

  75. 16/02 11:48

    Η γαστρονομία της Αν.Μακεδονίας Θράκης στις Βρυξέλλες

  76. 16/02 11:45

    Δήμος Καμένων Βούρλων: Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2019

  77. 16/02 11:39

    Περιπατητικός τουρισμός στη Μήλο

  78. 15/02 15:59

    "Προσγείωση" των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων για Ελλάδα

  79. 15/02 14:59

    Discover Greece: Προωθητικό βίντεο για την Ικαρία

  80. 15/02 14:02

    Trivago: H Aθήνα στις προσιτές ευρωπαϊκές πόλεις για διαμονή σε ξενοδοχείο τον Φεβρουάριο

  81. 15/02 13:23

    Το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο «Viking Jupiter» στον Πειραιά

  82. 15/02 13:19

    Αυτή είναι η πρώτη οικολογική σουίτα ξενοδοχείου στον κόσμο

  83. 15/02 12:56

    Κοπή πίτας από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Διευθυντών Ξενοδοχείων

  84. 15/02 12:53

    Προβολή της Καρπάθου στην ιταλική αγορά

  85. 15/02 12:50

    Norwegian: Νέα σύνδεση Νέα Υόρκη - Αθήνα το 2019

  86. 15/02 12:37

    Ρωσικός τουρισμός: Διακοπές στην Ελλάδα τους μήνες εκτός τουριστικής αιχμής

  87. 15/02 12:12

    Σημάδια ανάκαμψης στη Δυτική Μακεδονία (video)

  88. 15/02 12:03

    Η ισχύς εν τη ενώσει (video)

  89. 15/02 12:00

    Αμερικανικά τουριστικά γραφεία: Τα ελληνικά νησιά στους 7 top ρομαντικούς προορισμούς

  90. 15/02 11:56

    Περιβαλλοντικό Πάρκο Κυκλικής Οικονομίας στο Ηράκλειο (video)

  91. 15/02 11:41

    ETC: Αύξηση των διεθνών αφίξεων στην Ευρώπη το 2019- 8 εκατ. λιγότερα ταξίδια από το Ην. Βασίλειο

  92. 15/02 11:39

    Δυσανάλογα υψηλά τα βάρη των ξενοδοχείων (video)

  93. 15/02 10:24

    Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ίου

  94. 15/02 10:13

    Περιπατητικό Φεστιβάλ στην Κύπρο

  95. 15/02 10:01

    Πληρωμές επιχορηγήσεων σε 3 ξενοδοχεία

  96. 15/02 09:59

    Πράσινο φως για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Ελαφόνησο

  97. 15/02 09:57

    Δήμος Αρταίων: Διαγωνισμός για την ανάθεση υπηρεσιών τουριστικής προβολής

  98. 15/02 09:50

    Γαστρονομικά βίντεο για τη Ρόδο από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

  99. 15/02 09:47

    Μέτωπο κατά των δασικών χαρτών από φορείς, Περιφέρειες και Δήμους

  100. 14/02 17:30

    Τρεις δεσμευτικές προσφορές για τη μαρίνα Αλίμου