Vavoulas.com

Τα 5 στάδια του ταξιδιού σύμφωνα με την Google και πως μπορούμε να τα εκμεταλλευτούμε για την τουριστική επιχείρηση μας

Τα 5 στάδια του ταξιδιού σύμφωνα με την Google και πως μπορούμε να τα εκμεταλλευτούμε για την τουριστική επιχείρηση μας

Πριν μερικά χρόνια η Google δημοσίευσε μια μελέτη στην οποία παρουσίαζε την συμπεριφορά των χρηστών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ταξίδι τους. Από τη μελέτη αυτή προέκυπτε πως το ταξίδι ενός χρήστη χωρίζεται σε 5 βασικά στάδια τα οποία ονομάστηκαν ως εξής: 1) όνειρο, 2) οργάνωση 3) κλείσιμο, 4) διαμονή και 5) διαμοιρασμός της εμπειρίας  Έτσι λοιπόν, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε και να εξετάζουμε πως μπορούμε η τουριστική μας επιχείρηση να έρθει σε επαφή με το κοινό σε κάθε ένα από αυτά τα 5 βασικά στάδια. Ας δούμε αναλυτικά τα 5 στάδια του ταξιδιού.

Στάδιο 1: Το όνειρο

Οι διακοπές ξεκινάνε από ένα όνειρο. Μια διαφημιστική καταχώρηση σε ένα περιοδικό, μια φωτογραφική στιγμή από κάποια ταινία μπορεί να αποτελέσει τη σπίθα για να επιλέξει ένας χρήστης το συγκεκριμένο μέρος για τις διακοπές του. 

Η digital marketing ομάδα της τουριστικής μας επιχείρησης μπορεί να προσεγγίσει τον “ονειροπόλο” δυνητικό μας πελάτη μας μέσα από την παρουσία στα διάφορα social media που χρησιμο. Για το σκοπό αυτό διατηρούμε μια πλήρη ενημερωμένη παρουσία στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός να ενθαρρύνουμε τους πελάτες μας να μοιράζονται την εμπειρία διαμονής του μέσα από τους ίδιους τους λογαριασμούς τους. 

 

Στάδιο 2: Αναζήτηση

Οι χρήστες πλέον βρίσκονται στη φάση της αναζήτησης πληροφοριών σχετικά με τον ταξιδιωτικό τους προορισμό και το μέρος διαμονής. Στα φάση αυτή θα πρέπει να διασφαλίσουμε τα εξής:

α. Ότι η επιχείρηση μας διαθέτει μια πάρα πολύ καλή και ολοκληρωμένη ιστοσελίδα (περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πως το πετυχαίνουμε υπάρχουν στο άρθρο μας με τίτλο: “Τα 7 κύρια χαρακτηριστικά μιας αποτελεσματικής ιστοσελίδας”) 

β. Ότι η ιστοσελίδα μας εμφανίζεται σε υψηλή θέση κατάταξης στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Σε μελλοντικά μας άρθρα θα αναφερθούμε σχετικά με το πως πετυχαίνουμε αυτό μέσω του SEO (Search Engine Optimization). 

 

Στάδιο 3:  Κράτηση (booking)

Αφού ο,πρώην πλέον, “ονειροπόλος” δυνητικός μας πελάτης έχει συλλέξει όλες τις πληροφορίες  θα προχωρήσει στην κράτηση. Σε αυτό το στάδιο ο χρήστης πρέπει να συναντά μια εύκολη και απλοποιημένη διαδικασία κράτησης / αγοράς. Αυτό το επιτυγχάνουμε μέσα από το καλό σχεδιασμό της ιστοσελίδας μας και την επιλογή του συνεργάτη που μας παρέχει το μηχανισμό κράτησης.

 

Στάδιο 4: Διαμονή

Στο στάδιο αυτό μεγαλύτερη βαρύτητα δίνουμε στην εμπειρία διαμονής του πελάτη μας. Η συμπεριφορά του προσωπικού, η εξυπηρέτηση και η ποιότητα των υπηρεσιών είναι τα σημεία που επηρεάζουν σε μεγαλύτερο βαθμό τον πελάτη μας.

Παρόλα αυτά, ως digital marketers προσπαθούμε να παροτρύνουμε τους πελάτες μας να μοιραστούν την εμπειρία διαμονής με δημοσιεύσεις φωτογραφιών και video μέσα από τους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης που διαθέτουν. Εμείς ως επιχείρηση είναι καλό να παρακολουθούμε εάν γίνεται αναφορά σε αυτήν και βέβαια να αλληλοεπιδράμε με τους πελάτες μας σε όποια δημοσίευση τους.

 

Στάδιο 5: Διαμοιρασμός εμπειρίας (sharing)

Αν και ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ανθρώπων εμπιστεύονται τις προτάσεις φίλων και συγγενών ένα εξίσου μεγάλο ποσοστό ανθρώπων εμπιστεύονται τις αξιολογήσεις και κριτικές που υπάρχουν στο διαδίκτυο. Για το λόγο αυτό προτρέπουμε τους πελάτες μας να προχωρήσουν στην αποστολή μιας αξιολόγησης στις διάφορες πλατφόρμες όπως tripadvisor, facebook reviews, google reviews άλλα και στους ΟΤΑ’s όπως η Booking. Με αυτό το τρόπο ενισχύουμε την παρουσία μας και πολύ πιθανόν θα βοηθήσουμε και άλλους δυνητικούς πελάτες ώστε να “ονειρευτούν” τις υπηρεσίες της τουριστικής μας επιχείρησης (στάδιο 1) ή να προχωρήσουν στην απόκτηση τους (στάδιο 2).

 

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να στοχεύουμε και να ερχόμαστε σε ψηφιακή επαφή σε κάθε ένα από τα 5 στάδια του ταξιδιού. Έτσι θα καταφέρουμε να βελτιστοποιήσουμε τα αποτελέσματα μας και βέβαια να ξεχωρίσουμε από τον ανταγωνισμό μας.

** Ο Κύρος Ασφής είναι ανεξάρτητος Digital Marketing σύμβουλος με συνεχή παρουσία και εξειδίκευση στις τακτικές για την ψηφιακή παρουσία και προώθηση ξενοδοχείων και τουριστικών επιχειρήσεων. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του.

Facebook Twitter Linkedin

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

Επενδύσεις
  1. 19/06 08:33

    Ζάκυνθος: Το κόσμημα του Ιονίου

  2. 19/06 08:05

    Τρίκαλα Θεσσαλίας: Γαστρονομικές εξορμήσεις για τους λάτρεις της παράδοσης

  3. 19/06 08:05

    Βόρεια Μακεδονία: Αύξηση τουρισμού, μείωση εργατικού δυναμικού

  4. 19/06 07:48

    Αλγερία: Ενίσχυση του στόλου της Air Algerie - πάνω από 250.000 οι κλίνες με τις νέες επενδύσεις

  5. 19/06 07:39

    Το Μόναχο αλλάζει με την ελπίδα διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων

  6. 19/06 07:23

    Απρόσμενη στήριξη στα ξενοδοχεία της Αθήνας από «εγκλωβισμένους» Ισραηλινούς τουρίστες

  7. 19/06 07:05

    Προς αναστολή λειτουργίας η ΣΑΕΚ Ηρακλείου| Τι λέει στο ΤΝ ο Γιώργος Σφακιανάκης

  8. 19/06 07:01

    Μιαούλεια 2025: Η Ύδρα τιμά τον ναύαρχο της ιστορίας με πολιτισμό και φλόγα

  9. 19/06 06:34

    Η Five Senses παρουσιάζει την επόμενη μέρα στην εμπειρία κρουαζιέρας

  10. 19/06 06:10

    Ρόδος: Απώλειες 110.000 Ισραηλινών τουριστών εάν συνεχιστεί η κρίση | O I.Παπαβασιλείου στο ΤΝ

  11. 18/06 19:33

    Η Περιφέρεια Κρήτης στηρίζει το Pierra Creta 2026

  12. 18/06 17:27

    ΙΟΒΕ: Έως 2,2 δισ. ευρώ οι απώλειες στην Ελληνική οικονομία από τις επιπτώσεις του κλίματος στον τουρισμό

  13. 18/06 16:26

    Σε τελική ευθεία η αποκατάσταση της Δημοτικής Αγοράς Χανίων

  14. 18/06 16:23

    Εμπορικός Σύλλογος Χανίων: Άμεση επαναφορά του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά

  15. 18/06 14:41

    Ελλάδα και Αθήνα στην κορυφή της αεροπορικής διασυνδεσιμότητας στην Ευρώπη

  16. 18/06 13:43

    Προτάσεις Κόνσολα για την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος στα νησιά

  17. 18/06 13:28

    Ολοκληρώθηκε η συμφωνία του Ομίλου Κυπριώτη με την HIG

  18. 18/06 13:18

    Η Σάμος και η γαστρονομία της συστήνεται στο ρουμανικό κοινό

  19. 18/06 13:15

    Ryanair: Νέα συμφωνία με την DerbySoft

  20. 18/06 12:21

    Το 52% των Ελλήνων δεν θα κάνει φέτος διακοπές | Η οικονομία κυριαρχεί στους υπόλοιπους

  21. 18/06 12:02

    Συμμαχία UN Tourism και Slow Food για την προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού

  22. 18/06 11:41

    Στην Πιερία tour operators από τις Κάτω Χώρες

  23. 18/06 11:34

    Ηνωμένο Βασίλειο | Οι διαδηλώσεις οδηγούν σε αύξηση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής

  24. 18/06 11:09

    Διεθνής διάκριση για το Ioannina Camping | Το καλύτερο μικρό Camping στην Ελλάδα από τον ACSI

  25. 18/06 10:49

    Ψηφιακός Ξεναγός του Γεωπάρκου Νισύρου

  26. 18/06 10:29

    Πάρος: Στροφή προς τον τουρισμό υψηλού εισοδηματικού επιπέδου

  27. 18/06 10:24

    Lesvos Treasures: Η Λέσβος αποκτά τη δική της διαδραστική εμπειρία τουρισμού

  28. 18/06 08:16

    Στο Ρέθυμνο τα γυρίσματα της γερμανικής τηλεοπτικής σειράς «Temptation Island 2025»

  29. 18/06 08:09

    Παξοί: Ο κρυμμένος θησαυρός του Ιονίου

  30. 18/06 08:03

    Η Περιφέρεια Πελοποννήσου ενισχύει τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού

  31. 18/06 07:29

    Γενικό Νοσοκομείο Κέρκυρας: Διαγωνισμός για τη μίσθωση ακινήτου του στο ιστορικό κέντρο

  32. 18/06 07:17

    Έγκριση περιβαλλοντικών όρων για πολιτιστικό κέντρο στο Νέο Φάληρο

  33. 18/06 07:05

    Πάτμος: Το νησί που ανέσυρε η θεά Άρτεμις από τον βυθό

  34. 18/06 07:00

    H Θεσσαλία προβάλλεται στο βελγικό ταξιδιωτικό κοινό

  35. 18/06 06:10

    Η Μέση Ανατολή καίει (και) τον Ελληνικό Τουρισμό | Tι λένε στο ΤΝ τουριστικοί παράγοντες - οι πιθανές απώλειες

  36. 17/06 19:20

    «Antalya Gambit»: Η πρώτη πρωτότυπη μίνι σειρά της Τουρκίας

  37. 17/06 18:48

    Το «1000 Miglia Experience» έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα

  38. 17/06 17:33

    Νέα εποχή για το Patmos Aktis, a Luxury Collection Resort & Spa, μετά την επένδυση των 20 εκατ. ευρώ

  39. 17/06 15:37

    Ο διάσημος ποδοσφαιριστής που πρωταγωνιστεί στην καμπάνια της Accor

  40. 17/06 14:32

    ΗΠΑ: Νέα παγκόσμια τουριστική καμπάνια “America the Beautiful”

  41. 17/06 14:22

    Γερμανία | Ο υπερτουρισμός επηρεάζει 1 στους 4 στην επιλογή προορισμού

  42. 17/06 14:05

    Ο Επίτροπος Α. Τζιτζικώστας στη Διεθνή Αεροπορική Έκθεση στο Παρίσι

  43. 17/06 14:01

    Ευρεία σύσκεψη για την επιτάχυνση των υδροπλάνων - Έγκριση για Δονούσα & Οινούσσες

  44. 17/06 13:56

    Η Αθήνα ψήφισε στον Ημιτελικό των Emmys

  45. 17/06 13:51

    Celestyal | Οι νέες καμπίνες του Celestyal Discovery

  46. 17/06 13:28

    Προβολή της Σαντορίνης από δημοφιλείς Βρετανίδες influencers

  47. 17/06 13:25

    Η πρώτη απευθείας πτήση της LOT από τη Βαρσοβία για Θεσσαλονίκη

  48. 17/06 13:19

    Rhodes Street Food Festival: Η Ρόδος γιορτάζει τις "Γεύσεις του Δρόμου"

  49. 17/06 10:38

    Ο oινοτουρισμός ως καταλύτης επανατοποθέτησης της Σαντορίνης

  50. 17/06 10:18

    Γιατί η πολυτελής ταξιδιωτική εμπειρία κινδυνεύει να χάσει την αυθεντικότητά της

  51. 17/06 10:13

    Δονούσα: Ο Απόκρυφος Παράδεισος του Αιγαίου

  52. 17/06 07:53

    Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού στη Σάμη Κεφαλονιάς

  53. 17/06 07:41

    Γερμανοί ταξιδιωτικοί πράκτορες επισκέπτονται τη Δυτική Ελλάδα

  54. 17/06 07:40

    Δήμος Δελφών: Ένας πολυδιάστατος τουριστικός προορισμός με στρατηγική ανάπτυξης

  55. 17/06 07:35

    Δήμος Χίου: Παραχώρηση του παλιού τελωνείου Λιθίου για αξιοποίηση

  56. 17/06 07:23

    Πέτρα – Αϊβαλί: Ξεκινά στις 18 Ιουνίου η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Δ. Λέσβου με τα απέναντι παράλια

  57. 17/06 07:15

    Πώς 5 Ελληνικοί δήμοι χαράζουν νέα στρατηγική στον τουρισμό για το 2025

  58. 17/06 07:09

    Δήμος Χάλκης: Διαγωνισμός για οργάνωση εκδηλώσεων και υπηρεσίες φιλοξενίας - Οι εκδηλώσεις

  59. 17/06 07:00

    Ξεκίνησαν οι πτήσεις Αθήνα-Σάρλοτ – Οι ΗΠΑ στις top αγορές για το «Ελ. Βενιζέλος»

  60. 17/06 06:45

    Ενημερωτικό έντυπο για την ασφαλή πεζοπορία στη φύση

  61. 17/06 06:15

    Ισπανία: Φόβοι για "λουκέτο" στο 70% των βραχυχρόνιων μισθώσεων λόγω του Ενιαίου Μητρώου

  62. 17/06 06:10

    «Ασφαλής Επιστροφή» | Επαναπατρισμός 150.000 Ισραηλινών από το εξωτερικό και δια θαλάσσης

  63. 16/06 19:31

    Helmos Mountain Festival | Θεματικό πάρκο τέχνης και ψυχαγωγίας το χιονοδρομικό Καλαβρύτων

  64. 16/06 19:05

    Τα νεροπίστολα βγήκαν την Κυριακή στη Νότια Ευρώπη | Εξέγερση κατά του χωρίς όρια τουρισμού

  65. 16/06 17:09

    ΕΤΑΔ | Μίσθωση του Κάμπινγκ Φαναρίου Κομοτηνής

  66. 16/06 17:01

    Η αεροπορική σύνδεση Καλαμάτας - Κρήτης θα απογειώσει τον τουρισμό των δύο περιοχών

  67. 16/06 14:57

    Ολ. Κεφαλογιάννη για Ισραήλ: Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν ακυρώσεις – «Είμαστε ανθεκτικοί σε κρίσεις»

  68. 16/06 13:47

    Προστασία 4 μνημείων από Accor και Παγκόσµιο Ταµείο Μνηµείων - το ένα στη Σέριφο

  69. 16/06 12:58

    Προβολή του ελληνικού οινοτουρισμού στη Γερμανία

  70. 16/06 12:42

    Πτήσεις επαναπατρισμού για τους εγκλωβισμένους Ισραηλινούς σε 72 ώρες

  71. 16/06 12:26

    Ιταλικός τουρισμός | Ανοδική τάση για το καλοκαίρι του 2025

  72. 16/06 12:07

    Η Θεσσαλία στο επίκεντρο του Ιατρικού Τουρισμού | Εκδήλωση στη Λάρισα

  73. 16/06 11:50

    FedHATTA/ HATTA: Συνάντηση με την υπουργό Πολιτισμού για ενιαία κατεύθυνση στον πολιτιστικό τουρισμό

  74. 16/06 11:20

    Αφιέρωμα 65 σελίδων για τη Ρόδο στο ηλεκτρονικό περιοδικό του Πανεπιστημίου της Νάπολης

  75. 16/06 10:42

    Ηνωμένο Βασίλειο | Απαγόρευση όλων των πτήσεων προς Ισραήλ

  76. 16/06 10:32

    Νέο ξενοδοχείο Dolce by Wyndham στη Σικελία

  77. 16/06 10:25

    Fraport Greece: Ποια αεροδρόμια «πέρασαν την πίστα» το Μάιο – Τι δείχνουν οι αφίξεις σε Σαντορίνη και Μύκονο

  78. 16/06 08:20

    Αμοργός: Ταξίδι στο πιο ανατολικό νησί των Κυκλάδων

  79. 16/06 07:54

    Η τουριστική άνοιξη της Βοσνίας - Ερζεγοβίνης | επιδοτήσεις στις αεροπορικές εταιρίες

  80. 16/06 07:45

    Hospitality Albania: Yποβαθμισμένα κτίρια γίνονται σύγχρονα ξενοδοχεία

  81. 16/06 07:32

    Γιορτή Καραγκούνικης Πίτας στο Μασχολούρι Καρδίτσας

  82. 16/06 07:30

    2015–2025 | Μια δεκαετία κρίσεων και ανθεκτικότητας για τον ελληνικό τουρισμό

  83. 16/06 07:29

    Καμπανάκι από επιστήμονες | Πώς ο τουρισμός αλλάζει το πρόσωπο των νησιών

  84. 16/06 07:11

    14 λόγοι που κάνουν την Κρήτη ακαταμάχητη, σύμφωνα με το Condé Nast Traveller

  85. 16/06 06:47

    Hyatt | Οι πολιτιστικές εμπειρίες τροφοδοτούν τα επαγγελματικά ταξίδια

  86. 16/06 06:31

    Λαμία | Η Ορεινή Ποδηλασία αναδεικνύει την Παύλιανη και το Κουμαρίτσι

  87. 16/06 06:16

    Η Κρουαζιέρα στη Μεσόγειο Αλλάζει – Και Εμείς Είμαστε Εδώ για να την Καθοδηγήσουμε | Ιωάννης Μπρας

  88. 16/06 06:10

    Ρωσικός τουρισμός 2025 | Τουρκία, Βιετνάμ, Κίνα και Αίγυπτος οι πρώτες επιλογές στο εξωτερικό

  89. 15/06 16:24

    Τι λέει η Astir Marina για το σημερινό περιστατικό πτώσης ελικοπτέρου στη Βουλιαγμένη

  90. 15/06 07:59

    Περιφέρεια Ν. Αιγαίου | Έκτακτη καμπάνια με την TUI για την προώθηση της Σαντορίνης

  91. 15/06 07:10

    Παγωτά στα χρώματα του Ολυμπιακού - Πανελλήνια Ημέρα Βιοτεχνικού Παγωτού

  92. 15/06 07:05

    Airbnb | Τα ξενοδοχεία ευθύνονται για τον υπερτουρισμό στην Ευρώπη

  93. 15/06 07:00

    Τέλος 7 ευρώ για την είσοδο τουριστικών λεωφορείων στο λιμάνι Ρεθύμνου

  94. 15/06 06:08

    Ververoda Easy Trail Run 2025 και PortoHeli Night Run 2025 στο Πόρτο Χέλι

  95. 15/06 06:05

    Επανεκκίνηση από την Καλαμαριά του Δικτύου Πάφου – Αδελφοποιημένων Πόλεων της Ελλάδας

  96. 14/06 15:32

    Ισραηλινοί τουρίστες «εγκλωβισμένοι» στην Ελλάδα – Πώς λειτουργεί η αγορά σε περιόδους κρίσης

  97. 14/06 08:51

    Η Uber απογειώνεται στην Ακτή Αμάλφι: Ελικόπτερα και κρουαζιέρες μέσω app

  98. 14/06 08:42

    Πρότυπο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης οι Λειψοί - Όχι στις πισίνες και στις ξαπλώστρες

  99. 14/06 07:05

    McKinsey: Αυξημένη η διάθεση των Ευρωπαίων για τις θερινές διακοπές - Υποτονική η αγορά των ΗΠΑ

  100. 14/06 07:02

    Ο νέος επικεφαλής Απευθείας Πωλήσεων και Customer Loyalty του alltours