Τα 5 στάδια του ταξιδιού σύμφωνα με την Google και πως μπορούμε να τα εκμεταλλευτούμε για την τουριστική επιχείρηση μας

Πριν μερικά χρόνια η Google δημοσίευσε μια μελέτη στην οποία παρουσίαζε την συμπεριφορά των χρηστών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ταξίδι τους. Από τη μελέτη αυτή προέκυπτε πως το ταξίδι ενός χρήστη χωρίζεται σε 5 βασικά στάδια τα οποία ονομάστηκαν ως εξής: 1) όνειρο, 2) οργάνωση 3) κλείσιμο, 4) διαμονή και 5) διαμοιρασμός της εμπειρίας Έτσι λοιπόν, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε και να εξετάζουμε πως μπορούμε η τουριστική μας επιχείρηση να έρθει σε επαφή με το κοινό σε κάθε ένα από αυτά τα 5 βασικά στάδια. Ας δούμε αναλυτικά τα 5 στάδια του ταξιδιού.
Στάδιο 1: Το όνειρο
Οι διακοπές ξεκινάνε από ένα όνειρο. Μια διαφημιστική καταχώρηση σε ένα περιοδικό, μια φωτογραφική στιγμή από κάποια ταινία μπορεί να αποτελέσει τη σπίθα για να επιλέξει ένας χρήστης το συγκεκριμένο μέρος για τις διακοπές του.
Η digital marketing ομάδα της τουριστικής μας επιχείρησης μπορεί να προσεγγίσει τον “ονειροπόλο” δυνητικό μας πελάτη μας μέσα από την παρουσία στα διάφορα social media που χρησιμο. Για το σκοπό αυτό διατηρούμε μια πλήρη ενημερωμένη παρουσία στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός να ενθαρρύνουμε τους πελάτες μας να μοιράζονται την εμπειρία διαμονής του μέσα από τους ίδιους τους λογαριασμούς τους.
Στάδιο 2: Αναζήτηση
Οι χρήστες πλέον βρίσκονται στη φάση της αναζήτησης πληροφοριών σχετικά με τον ταξιδιωτικό τους προορισμό και το μέρος διαμονής. Στα φάση αυτή θα πρέπει να διασφαλίσουμε τα εξής:
α. Ότι η επιχείρηση μας διαθέτει μια πάρα πολύ καλή και ολοκληρωμένη ιστοσελίδα (περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πως το πετυχαίνουμε υπάρχουν στο άρθρο μας με τίτλο: “Τα 7 κύρια χαρακτηριστικά μιας αποτελεσματικής ιστοσελίδας”)
β. Ότι η ιστοσελίδα μας εμφανίζεται σε υψηλή θέση κατάταξης στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Σε μελλοντικά μας άρθρα θα αναφερθούμε σχετικά με το πως πετυχαίνουμε αυτό μέσω του SEO (Search Engine Optimization).
Στάδιο 3: Κράτηση (booking)
Αφού ο,πρώην πλέον, “ονειροπόλος” δυνητικός μας πελάτης έχει συλλέξει όλες τις πληροφορίες θα προχωρήσει στην κράτηση. Σε αυτό το στάδιο ο χρήστης πρέπει να συναντά μια εύκολη και απλοποιημένη διαδικασία κράτησης / αγοράς. Αυτό το επιτυγχάνουμε μέσα από το καλό σχεδιασμό της ιστοσελίδας μας και την επιλογή του συνεργάτη που μας παρέχει το μηχανισμό κράτησης.
Στάδιο 4: Διαμονή
Στο στάδιο αυτό μεγαλύτερη βαρύτητα δίνουμε στην εμπειρία διαμονής του πελάτη μας. Η συμπεριφορά του προσωπικού, η εξυπηρέτηση και η ποιότητα των υπηρεσιών είναι τα σημεία που επηρεάζουν σε μεγαλύτερο βαθμό τον πελάτη μας.
Παρόλα αυτά, ως digital marketers προσπαθούμε να παροτρύνουμε τους πελάτες μας να μοιραστούν την εμπειρία διαμονής με δημοσιεύσεις φωτογραφιών και video μέσα από τους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης που διαθέτουν. Εμείς ως επιχείρηση είναι καλό να παρακολουθούμε εάν γίνεται αναφορά σε αυτήν και βέβαια να αλληλοεπιδράμε με τους πελάτες μας σε όποια δημοσίευση τους.
Στάδιο 5: Διαμοιρασμός εμπειρίας (sharing)
Αν και ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ανθρώπων εμπιστεύονται τις προτάσεις φίλων και συγγενών ένα εξίσου μεγάλο ποσοστό ανθρώπων εμπιστεύονται τις αξιολογήσεις και κριτικές που υπάρχουν στο διαδίκτυο. Για το λόγο αυτό προτρέπουμε τους πελάτες μας να προχωρήσουν στην αποστολή μιας αξιολόγησης στις διάφορες πλατφόρμες όπως tripadvisor, facebook reviews, google reviews άλλα και στους ΟΤΑ’s όπως η Booking. Με αυτό το τρόπο ενισχύουμε την παρουσία μας και πολύ πιθανόν θα βοηθήσουμε και άλλους δυνητικούς πελάτες ώστε να “ονειρευτούν” τις υπηρεσίες της τουριστικής μας επιχείρησης (στάδιο 1) ή να προχωρήσουν στην απόκτηση τους (στάδιο 2).
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να στοχεύουμε και να ερχόμαστε σε ψηφιακή επαφή σε κάθε ένα από τα 5 στάδια του ταξιδιού. Έτσι θα καταφέρουμε να βελτιστοποιήσουμε τα αποτελέσματα μας και βέβαια να ξεχωρίσουμε από τον ανταγωνισμό μας.
** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency.
20/02 17:53
"Ναι" της ΕΕ στον εκσυγχρονισμό της πολιτικής θεωρήσεων - Τι αλλάζει στα ταξίδια
20/02 17:40
20/02 17:36
Εκδήλωση για την Αθήνα ως Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Καινοτομίας 2018
20/02 17:26
20/02 17:25
Αegean: Επιπλέον 700 χιλιάδες θέσεις στο δίκτυο εξωτερικού το 2019
20/02 17:06
20/02 14:37
H ταινία μικρού μήκους της Marketing Greece για την τουριστική προβολή της Ελλάδας
20/02 14:36
Φορείς πιστοποίησης: Ουτοπική η πιστοποίηση των καταλυμάτων από μη εκπαιδευμένους μηχανικούς
20/02 13:30
Thomas Cook: Οι Γερμανοί τουρίστες γυρίζουν την πλάτη στα Κανάρια Νησιά
20/02 13:10
20/02 12:09
Ελληνικός τουρισμός: Ξεπέρασαν τα 16 δισ.ευρώ οι εισπράξεις το 2018
20/02 11:51
+10,2% οι αφίξεις επιβατών από το εξωτερικό τον Ιανουάριο στα ελληνικά αεροδρόμια
20/02 11:40
Συνεργασία Radisson με Sunnyseeker Hotels για 6 ξενοδοχεία στην Κύπρο
20/02 11:31
20/02 10:31
20/02 10:25
Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων "Κύκλος": Διευκρινίσεις για τη ΣΣΕ στα ενοικιαζόμενα δωμάτια
20/02 10:17
20/02 10:11
20/02 10:08
Προγράμματα τουριστικής προβολής στην Ιστιαία-Αιδηψό και Αλμωπία
20/02 10:06
20/02 09:58
19/02 18:30
Επετειακός Διεθνής Αγώνας Ψηλορείτη 2019: Την Πέμπτη ξεκινούν οι εγγραφές
19/02 16:23
Διυπουργική: Πράσινο φως για 3 μεγάλες τουριστικές επενδύσεις- Δείτε ποιες
19/02 16:19
19/02 14:33
Δήμος Τρικκαίων: Δεύτερος κύκλος σεμιναρίων για επαγγελματίες του τουρισμού
19/02 14:18
Χρυσοπουλιούνται στη μαύρη αγορά οι λογαριασμοί στην British Airways
19/02 14:04
Βρετανικός τουρισμός: Σύσταση για τα ταξίδια (και) στην Ελλάδα μετά το Brexit
19/02 13:40
19/02 12:57
DER Touristik: Εναλλακτικές πτήσεις για τις κρατήσεις με την Germania
19/02 12:54
19/02 12:33
Τουρισμός: Είναι έτοιμες οι επιχειρήσεις για την ψηφιακή επανάσταση;
19/02 12:29
19/02 12:26
Skyscanner: Τα 10+1 καλύτερα ξενοδοχεία με spa στην Ελλάδα για το 2019
19/02 12:04
MSC: Νέα κρουαζιέρα το 2020 με προσεγγίσεις σε ελληνικά νησιά
19/02 11:13
Τουρισμός: Στη Ρόδο το συνέδριο της Ένωσης Αμερικανών Τουριστικών Πρακτόρων
19/02 11:04
19/02 10:19
19/02 10:17
19/02 10:15
19/02 10:09
Δήμος Αγίου Νικολάου: Eνστάσεις για τη ρωσική τουριστική επένδυση των 400 εκατ. ευρώ της MIRUM
19/02 09:59
18/02 17:50
18/02 16:44
Έρχεται το νέο πεντάστερο ξενοδοχείο Arcadia Cultural Resort & Spa στην Κυλλήνη
18/02 16:42
18/02 16:14
18/02 15:55
18/02 15:42
18/02 15:00
18/02 14:52
Μνημόνιο συνεργασίας στον τουρισμό από ΞΕΕ και Περιφέρεια Αττικής
18/02 14:15
TUI: Σχέδια για διπλάσιους Ρώσους τουρίστες στο εξωτερικό το 2019
18/02 13:53
Corendon Airlines: Νέες συνδέσεις με Ελλάδα από την Κολωνία-Βόννη
18/02 13:32
18/02 13:23
Δικτύωση των επιχειρήσεων του Ν.Αιγαίου με αμερικανικές εταιρείες
18/02 12:46
18/02 12:40
Συνέδριο Hotel Tech: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός κλειδί για την ανάπτυξη των σύγχρονων ξενοδοχείων
18/02 12:27
Φραγμός στις αθέμιτες πρακτικές στις διαδικτυακές κρατήσεις στα ξενοδοχεία
18/02 12:09
To INΣΕΤΕ φέρνει στην Αθήνα τη Lausanne Hospitality Consulting
18/02 11:32
18/02 11:29
18/02 11:14
18/02 10:22
Ι.Ρέτσος: Ανησυχία για την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού- Πώς σχολιάζει ο Α.Ανδρεάδης
18/02 10:06
18/02 10:01
Το πρώτο βραβείο Greek Green Awards 2019 στον Δήμο Οροπεδίου Λασιθίου
18/02 09:55
18/02 09:51
18/02 09:49
18/02 09:47
18/02 09:41
Δύο ξενοδοχεία χορηγοί φιλοξενίας του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης
17/02 21:39
17/02 18:37
17/02 12:44
17/02 12:36
Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2019 του Δήμου Χερσονήσου
17/02 12:26
17/02 12:23
Νέες τουριστικές κατοικίες σε Χανιά, Ρέθυμνο και Δυτική Μάνη
16/02 11:48
16/02 11:45
Δήμος Καμένων Βούρλων: Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2019
16/02 11:39
15/02 15:59
"Προσγείωση" των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων για Ελλάδα
15/02 14:59
15/02 14:02
Trivago: H Aθήνα στις προσιτές ευρωπαϊκές πόλεις για διαμονή σε ξενοδοχείο τον Φεβρουάριο
15/02 13:23
15/02 13:19
15/02 12:56
Κοπή πίτας από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Διευθυντών Ξενοδοχείων
15/02 12:53
15/02 12:50
15/02 12:37
Ρωσικός τουρισμός: Διακοπές στην Ελλάδα τους μήνες εκτός τουριστικής αιχμής
15/02 12:12
15/02 12:03
15/02 12:00
Αμερικανικά τουριστικά γραφεία: Τα ελληνικά νησιά στους 7 top ρομαντικούς προορισμούς
15/02 11:56
Περιβαλλοντικό Πάρκο Κυκλικής Οικονομίας στο Ηράκλειο (video)
15/02 11:41
ETC: Αύξηση των διεθνών αφίξεων στην Ευρώπη το 2019- 8 εκατ. λιγότερα ταξίδια από το Ην. Βασίλειο
15/02 11:39
15/02 10:24
15/02 10:13
15/02 10:01
15/02 09:59
15/02 09:57
Δήμος Αρταίων: Διαγωνισμός για την ανάθεση υπηρεσιών τουριστικής προβολής
15/02 09:50
Γαστρονομικά βίντεο για τη Ρόδο από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
15/02 09:47
Μέτωπο κατά των δασικών χαρτών από φορείς, Περιφέρειες και Δήμους
14/02 17:30
H ταινία μικρού μήκους της Marketing Greece για την τουριστική προβολή της Ελλάδας
Προγράμματα τουριστικής προβολής στην Ιστιαία-Αιδηψό και Αλμωπία
Thomas Cook: Οι Γερμανοί τουρίστες γυρίζουν την πλάτη στα Κανάρια Νησιά
Φορείς πιστοποίησης: Ουτοπική η πιστοποίηση των καταλυμάτων από μη εκπαιδευμένους μηχανικούς
Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων "Κύκλος": Διευκρινίσεις για τη ΣΣΕ στα ενοικιαζόμενα δωμάτια
"Ναι" της ΕΕ στον εκσυγχρονισμό της πολιτικής θεωρήσεων - Τι αλλάζει στα ταξίδια
Αegean: Επιπλέον 700 χιλιάδες θέσεις στο δίκτυο εξωτερικού το 2019
Εκδήλωση για την Αθήνα ως Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Καινοτομίας 2018
+10,2% οι αφίξεις επιβατών από το εξωτερικό τον Ιανουάριο στα ελληνικά αεροδρόμια
Ελληνικός τουρισμός: Ξεπέρασαν τα 16 δισ.ευρώ οι εισπράξεις το 2018
Συνεργασία Radisson με Sunnyseeker Hotels για 6 ξενοδοχεία στην Κύπρο
Έρχεται το νέο πεντάστερο ξενοδοχείο Arcadia Cultural Resort & Spa στην Κυλλήνη
Δήμος Αγίου Νικολάου: Eνστάσεις για τη ρωσική τουριστική επένδυση των 400 εκατ. ευρώ της MIRUM
Βρετανικός τουρισμός: Σύσταση για τα ταξίδια (και) στην Ελλάδα μετά το Brexit