Bloggers; Αξίζει να συνεργαστούμε μαζί τους;

Α Decrease font Enlarge font
Bloggers; Αξίζει να συνεργαστούμε μαζί τους;

Παρατηρούμε ότι από το Φεβρουάριο και μετά το inbox μας “βομβαρδίζεται” από bloggers που ζητούν την δωρεάν παροχή των υπηρεσιών της επιχείρησης μας με αντάλλαγμα την προβολή αυτής. Είναι κάτι που συμφέρει την επιχείρηση μας; Πρέπει να συνεργαζόμαστε με όλους τους bloggers; 

Πρέπει να συνεργαστώ με κάποιον blogger;

Ναι, και πάλι ναι. Τα οφέλη που προκύπτουν από τη συνεργασία με ένα σωστό επαγγελματία blogger είναι πολλαπλά. Οι λόγοι είναι οι εξής: 

1. Παρουσιάζουμε την επιχείρηση μας σε ένα μεγάλο κοινό
2. Η παρουσίαση της επιχείρησης γίνεται από ένα άτομο το κοινό του οποίου, τον εμπιστεύεται (και για αυτό τον ακολουθεί)
3. Συνδέουμε την ιστοσελίδα της επιχείρησης μας, με άλλες ιστοσελίδες (backlinking)
4. Δημιουργούμε μια προωθητική ενέργεια η οποία παραμένει για πάντα εκεί (σε αντίθεση με τις διαφημίσεις των οποίων μόλις διακόψουμε την χρηματοδότηση απλά παύουν). 

Παρακολουθώντας τα στατιστικά πελατών μας έχουμε παρατηρήσει ότι οι ιστοσελίδες συνεργατών μας δέχονται ένα αρκετά σημαντικό αριθμό επισκέψεων προερχόμενο από άρθρα που είχαν αναρτηθεί ακόμα και 2 χρόνια πριν(!!!). Για να επιτύχουμε όμως τα ιδανικά αποτελέσματα από μια τέτοια συνεργασία, θα πρέπει να έχουμε βεβαιωθεί πως πρόκειται να συνεργαστούμε με τους κατάλληλους ανθρώπους.

Αξιολογώντας τους bloggers

Οι bloggers που ενδιαφέρονται να συνεργαστούν με την επιχείρηση μας συνήθως επικοινωνούν με τους εξής τρόπους: 

  • Email από την διεύθυνση επικοινωνίας που έχουμε στο site.
  • Προσωπικό μήνυμα στο social media λογαριασμό της επιχείρηση μας (συνήθως instagram) 

#1 σημείο αξιολόγησης

Η πρώτη ματιά συνήθως μας δίνει μια αρκετή καλή εικόνα του τι πρόκειται να ακολουθήσει. Συνήθως, τα σύντομα μηνύματα του τύπου

“κρύβουν” ένα άτομο που συνηθίζει να αποστέλλει μαζικά αιτήματα προς διάφορες επιχειρήσεις και βέβαια δεν μπαίνει στον κόπο να μας συστήσει το εαυτό και να μας δώσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το κοινό του (το παρόν μήνυμα έχει ληφθεί σε Instagram λογαριασμό ξενοδοχείου). 

#2 σημείο αξιολόγησης

Όταν λαμβάνουμε μια πρόσκληση συνεργασίας δίνουμε μεγάλη σημασία στα παρακάτω:

1. Εάν ο blogger διαθέτει media kit
2. Εάν ο blogger διαθέτει ιστοσελίδα.
3. Το πλήθος των social media λογαριασμών που διατηρεί
4. Τον τρόπο προώθησης των επιχειρήσεων με τις οποίες έχει συνεργαστεί παλαιότερα.
5. Το πλήθος των followers που διαθέτει ο blogger.
6. Το βαθμό του engagement που λαμβάνει από τους followers. 

Ας αναλύσουμε το κάθε σημείο ξεχωριστά: 

O blogger διαθέτει media kit;

Ο σωστός blogger διαθέτει media kit. Δηλαδή μια παρουσίαση στην οποία αποτυπώνονται:

1. Τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού το οποίου τον ακολουθεί
2. Τα στατιστικά του από τους λογαριασμούς που διαθέτει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς και την κίνηση της ιστοσελίδας του.  
3. Βαθμό engagement με τον περιεχόμενο του.
4. Δείγματα του περιεχομένου και τρόπου προώθησης επιχειρήσεων
5. Περιγραφή των υπηρεσιών που προσφέρει σε αντάλλαγμα.

Ο blogger διαθέτει ιστοσελίδα;

Στις περισσότερες αξιολογήσεις των blogger κοιτάμε εάν διαθέτουν ιστοσελίδα (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων για τις οποίες θα μιλήσουμε μελλοντικά). Στο blog θα παρουσιαστεί και περιγραφεί με μεγάλη λεπτομέρεια η επιχείρηση μας. Ο blogger πρέπει να μεταφέρει την εμπειρία του με όμορφο και περιγραφικό τρόπο καθώς και με την χρήση υψηλής ποιότητας φωτογραφίες. Επίσης, θα πρέπει να συνδέει την επιχείρηση μας με τη χρήση του URL, δηλαδή της διεύθυνσης της ιστοσελίδας μας. Έτσι επιτυγχάνουμε το λεγόμενο backlinking, το οποίο είναι θεμελιώδες στοιχείο για το SEO της ιστοσελίδας μας, άλλα και να την επισκέπτονται νέοι εν δυνάμει πελάτες μας. 

Σε ποιά social media διατηρεί λογαριασμούς ο blogger;

Όπως έχουμε αναφέρει σε άλλο άρθρο μας είναι πολύ σημαντικό να προσεγγίζουμε τα ιδανικά κοινά μας. Με την ίδια φιλοσοφία όταν επιλέγουμε να συνεργαστούμε με έναν blogger εξετάζουμε σε ποιες πλατφόρμες διατηρεί παρουσία. Δεν ξεχνάμε ότι θέλουμε να προσεγγίσουμε τα κοινά που μας ενδιαφέρουν. 

Ποιότητα των προωθητικών αναρτήσεων

Μια αναζήτηση παλαιότερων προωθητικών ενεργειών του blogger θα μας δώσει μια καλή ιδέα του πόσο καλά θα μπορούσε να προωθήσει την επιχείρηση μας. Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι είναι σημαντικό να αξιολογήσουμε τον blogger με βάση τον τομέα ειδίκευσης του. Για παράδειγμα υπάρχουν αρκετοί fashion bloggers οι οποίοι δηλώνουν και travel bloggers ενώ στην ουσιά προωθούν αποκλειστικά προϊόν μόδας χρησιμοποιώντας ως φόντο την τουριστική επιχείρηση. Βέβαια από την άλλη πλευρά κάποιος μπορεί να αντιπαραθέσει το επιχείρημα ότι το κοινό της μόδας συνδέεται και βρίσκεται πολύ κοντά με αυτό των τουριστικών επιχειρήσεων. Μπορούμε πάντα να ζητήσουμε περισσότερες διευκρινήσεις από τον bloggers σχετικά με το τι προτίθεται να προωθήσει.

Πλήθος και βαθμός engagement του blogger με τους followers του.

Ένα σημείο προσοχής στο οποίο πρέπει να σταθούμε είναι ο αριθμός των followers που διαθέτει ο χρήστης σε σχέση με τη διάδραση τους με το περιεχόμενο του blogger. Δυστυχώς, αρκετοί επιτήδειοι, αναζητώντας δωρεάν διακοπές, δημιουργούν προφίλ με χιλιάδες ψεύτικους followers (τους οποίους έχουν αγοράσει). Ένας τρόπος για να αντιληφθούμε την ποιοτική σύνθεση των followers των bloggers, είναι να εξετάσουμε τη χώρα προέλευσης των followers (συνήθως οι ψεύτικοι followers προέρχονται από Αραβικές, Ασιατικές και Αφρικανικές χώρες, όπως Πακιστάν, Φιλιππίνες, Ινδονησία, Αφγανιστάν κ.α.) και πάντα έχοντας κατά νου ποιο είναι το ιδανικό κοινό στο οποίο στοχεύουμε. Πολλά likes / reactions και αυθεντικά σχόλια, μας εγγυώνται μια καλή βάση followers στην οποία θα εκτεθεί η επιχείρηση μας. 

Να τονίσουμε  ότι οι επαγγελματίες bloggers κατανοούν και σέβονται την επιχείρηση και δεν πρόκειται να ζητήσουν συνεργασία κατά την διάρκεια της υψηλής περιόδου. 

Μπορεί η διαδικασία επιλογής των bloggers να κρύβει παγίδες άλλα σε κάθε περίπτωση με την σωστή έρευνα και επικοινωνία με τον υποψήφιο συνεργάτη blogger, μπορεί να ξεδιαλύνει τις αμφιβολίες μας και να πετύχουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα για την επιχείρηση μας.

Στο άρθρο αυτό παρουσιάζω πως μπορούμε να αξιολογήσουμε και να μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα της συνεργασίας με έναν travel blogger

 
Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. 

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

  1. 17/02 12:33

    Κρήτη: Θετικά μηνύματα από το Ισραήλ

  2. 17/02 12:26

    Η Κάρπαθος σε διεθνείς εκθέσεις

  3. 17/02 12:17

    Ημέρα Καριέρας και Σεμινάριο στον Τουρισμό από τα “Xenos Hotels & Resorts”

  4. 17/02 12:00

    Ακρόπολη: Απαξίωση των τουριστών και αδυναμία λειτουργίας των τουριστικών γραφείων φέρνει το νέο σύστημα διάθεσης των εισιτηρίων

  5. 17/02 11:52

    To INΣΕΤΕ φέρνει στην Αθήνα την ΕΗL Advisory Services της Ecole hôtelière de Lausanne

  6. 17/02 11:37

    Παγκόσμια Ημέρα Ξεναγού με το 10ο Κυνήγι Θησαυρού στην Αθήνα

  7. 17/02 11:34

    Συλλυπητήρια επιστολή AOCTA για τον Σπύρο Σαλβάνο

  8. 17/02 10:06

    Χιονοδρομικά Κέντρα και τουρισμός τεσσάρων εποχών- Γράφει ο Νίκος Χατζηαλέξης (*)

  9. 17/02 09:56

    Κορωνοϊός: Τσουνάμι ακυρώσεων εκδηλώσεων σε όλο τον κόσμο-Ακύρωσε και το Facebook

  10. 17/02 09:54

    Πράσινο φως για 2 νέα ξενοδοχεία σε Μύκονο και Σαντορίνη

  11. 17/02 09:52

    Έμφαση στη γαστρονομία στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής Θεσσαλονίκης

  12. 17/02 09:50

    Το νέο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Σύρου

  13. 17/02 09:39

    ΑΠΕ-ΜΠΕ: Πρόσκληση ενδιαφέροντος για ταξιδιωτικές υπηρεσίες

  14. 16/02 15:29

    Άδειες για νέα ξενοδοχεία σε Χανιά και Κέρκυρα

  15. 16/02 15:27

    Ψηφιακές πολιτιστικές και τουριστικές διαδρομές στη Χίο - Η περίπτωση του Κάμπου

  16. 16/02 15:22

    Περιφέρεια Ν. Αιγαίου: Να μεταφερθούν οι επίγειες ανεμογεννήτριες των νησιών στην θάλασσα

  17. 15/02 16:33

    Επιχορηγήσεις ξενοδοχείων στο Ηράκλειο της Κρήτης

  18. 15/02 16:23

    Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας- Κύπρου

  19. 15/02 16:19

    Η Κρήτη στην Freskon 2020 στη Θεσσαλονίκη

  20. 15/02 16:14

    Ποδηλατικός αγώνας Κίσσαβος Road Tour

  21. 15/02 16:05

    Έκθεση Γελοιογραφίας στην Καπναποθήκη Καβάλας

  22. 15/02 16:03

    Νέα ποδηλατική διαδρομή στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής

  23. 15/02 16:01

    Η νέα επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής Σκοπέλου

  24. 14/02 19:43

    Γιώργος Βερνίκος: Αύξηση των ναυλώσεων στο γιώτινγκ το 2020

  25. 14/02 16:09

    Eρώτηση ΚΙΝΑΛ για τη διαδικασία κατάταξης καταλυμάτων

  26. 14/02 16:07

    Ρωσικά MME: Η Booking.com χάνει έδαφος στα ελληνικά ξενοδοχεία

  27. 14/02 15:17

    Πειραιάς: Συνέδριο για την προστασία του λιμανιού από τρομοκρατικές επιθέσεις

  28. 14/02 15:00

    Κορωνοϊός: Αρμοδιότητες σε κινεζικά Επιμελητήρια για την αντιμετώπιση προβλημάτων

  29. 14/02 14:58

    Επίσημη επίσκεψη του γ.γ. του ΠΟΤ Zurab Pololikashvili στην Αθήνα

  30. 14/02 12:41

    ΙΜΤΜ Ισραήλ: Επιτυχημένο το πρώτο Β2Β workshop του ΕΟΤ

  31. 14/02 12:35

    Υπουργείο Πολιτισμού: Παρεμβάσεις που αναδεικνύουν το πολιτιστικό τοπίο της χώρας

  32. 14/02 12:31

    Επιχορηγήσεις για νέα ξενοδοχεία σε Χίο και Σάμο

  33. 14/02 12:28

    Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Σαντορίνης το 2020

  34. 14/02 12:09

    Βαρκελώνη: Σοβαρές επιπτώσεις στα ξενοδοχεία από την ακύρωση του Mobile World Congress

  35. 14/02 11:53

    Στερεά Ελλάδα: Εντυπωσιακή αύξηση σε αφίξεις και εισπράξεις τη διετία 2016-2018 (γράφημα)

  36. 14/02 11:50

    Δυτική Μακεδονία: Αύξηση αφίξεων, μείωση εισπράξεων τη διετία 2016-2018 (γράφημα)

  37. 14/02 11:44

    Discover Greece: Τρία νέα βίντεο για τη διαφημιστική προώθηση της Ρόδου

  38. 14/02 11:43

    FedHATTA: Στην Αθήνα η Περιφερειακή Συνάντηση της ECTAA

  39. 14/02 11:40

    Βόρειο Αιγαίο: +19% οι αφίξεις την περίοδο 2016-2018 (γράφημα)

  40. 14/02 11:31

    Περιφέρεια Αν.Μακεδονίας-Θράκης: +42% οι αφίξεις τη διετία 2016-2018 (γράφημα)

  41. 14/02 11:25

    Το 2% των αφίξεων και τουριστικών εισπράξεων της χώρας στη Θεσσαλία (γράφημα)

  42. 14/02 11:19

    Ήπειρος: Πώς κινήθηκε ο τουρισμός τη διετία 2016-2018 (γράφημα)

  43. 14/02 11:13

    Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας: Υψηλή αύξηση σε αφίξεις και εισπράξεις τη διετία 2016-2018 (γράφημα)

  44. 14/02 11:07

    Πελοπόννησος: +28% οι εισπράξεις, μόλις +5% οι αφίξεις στη διετία 2016-2018 (γράφημα)

  45. 14/02 11:02

    Κεντρική Μακεδονία: Θεαματική αύξηση αφίξεων και εισπράξεων στη διετία 2016-2018 (γράφημα)

  46. 14/02 10:55

    Ιόνια νησιά: +29% οι αφίξεις και +12% οι εισπράξεις τη διετία 2016-2018 (γράφημα)

  47. 14/02 10:49

    Νότιο Αιγαίο: Πρωταθλητής σε αφίξεις και τουριστικές εισπράξεις τη διετία 2016-2018 (γράφημα)

  48. 14/02 10:39

    Στην Κρήτη το 20% των τουριστικών εισπράξεων της χώρας το 2018 (γράφημα)

  49. 14/02 10:27

    Περιφέρεια Αττικής: +25% οι επισκέψεις τη διετία 2016-2018 (γράφημα)

  50. 14/02 10:16

    ΙΝΣΕΤΕ: H ακτινογραφία του τουριστικού τομέα στις 13 Περιφέρειες της χώρας

  51. 13/02 16:14

    ETC: Ο ευρωπαϊκός τουρισμός αντιστάθηκε στις κρίσεις το 2019- Χρειάζεται επαγρύπνιση για το 2020

  52. 13/02 15:28

    SiteMinder: Ποιά κανάλια φέρνουν τις περισσότερες κρατήσεις στα ξενοδοχεία

  53. 13/02 15:24

    Πάνω από 1 δισ. ευρώ για “πράσινες” επενδύσεις

  54. 13/02 14:57

    Corendon: Νέα σύνδεση με Ρόδο από τη Γερμανία το 2020

  55. 13/02 14:36

    Χάρης Θεοχάρης: Η εικόνα ασφάλειας πιο σημαντική από τις ακυρώσεις των Κινέζων

  56. 13/02 14:23

    ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση των επισκεπτών σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους το 10μηνο του 2019

  57. 13/02 14:00

    Μπουτίκ ξενοδοχεία σε Αθήνα και νησιά από την BriQ Properties ΑΕΕΑΠ του κ.Φέσσα, προέδρου του ΣΕΒ

  58. 13/02 13:53

    ForwardKeys: Λιγότεροι Κινέζοι στην Ευρώπη το Μάρτιο και Απρίλιο λόγω κορωνοϊού

  59. 13/02 13:15

    Έρευνα Four Seasons: Πρωτόγνωρες εμπειρίες αναζητούν οι ταξιδιώτες

  60. 13/02 12:40

    Υπ.Τουρισμού: Πρόσκληση για απασχόληση σπουδαστών σε τουριστικές επιχειρήσεις

  61. 13/02 12:31

    Οι Ιταλοί προτιμούν Ελλάδα και εναλλακτικούς προορισμούς το 2020

  62. 13/02 12:21

    Jet2holidays: Άνοιξαν οι κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2021- Στους προορισμούς και η Ελλάδα

  63. 13/02 12:04

    WTTC: Κορωνοϊός | Έκκληση να αποφευχθεί ο στιγματισμός των Κινέζων και Ασιατών επισκεπτών

  64. 13/02 12:04

    Το σήμα Thomas Cook επανέρχεται στα social media

  65. 13/02 11:02

    Κορωνοϊός: Ακυρώθηκε η μεγαλύτερη έκθεση κινητής τηλεφωνίας στον κόσμο GSMA στη Βαρκελώνη

  66. 13/02 10:46

    Η Hilton έκλεισε 150 ξενοδοχεία στην Κίνα λόγω του κορωνοϊού

  67. 13/02 10:40

    Η νικήτρια ομάδα του διαγωνισμού Thessaloniki Xmas Spirit (video)

  68. 13/02 10:02

    Προσθήκες κτιρίου ξενώνων στη Σύρο και κτιρίου σε ξενοδοχείο στη Νάξο

  69. 13/02 10:00

    Aegean: Πώς να μετατρέψετε τα μίλια σας σε γαστρονομία και τέχνη

  70. 13/02 09:45

    To παράδειγμα του Τελ Αβίβ στην καινοτομία: Μια Start-up ανά 118 κατοίκους

  71. 13/02 09:43

    Η νέα επιτροπή τουρισμού Λουτρακίου

  72. 13/02 09:40

    Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής των Λειψών το 2020

  73. 13/02 09:31

    Χάρης Θεοχάρης: Ανερχόμενη δύναμη οι Ισραηλινοί τουρίστες στη χώρα μας

  74. 12/02 19:34

    Νέα εποχή ανάπτυξης για την Aegean- Παρέλαβε τα 3 πρώτα Airbus A320neo (video)

  75. 12/02 17:23

    Μ. Κόνσολας: Η λαϊκή τέχνη αναπόσπαστο μέρος του τουριστικού μας προϊόντος

  76. 12/02 16:08

    Επιμορφωτικό πρόγραμμα για τον τουρισμό για τους δημότες της Κέας

  77. 12/02 14:41

    Air China: Ακυρώνονται μέχρι τέλη Μαρτίου οι πτήσεις Πεκίνο - Αθήνα

  78. 12/02 14:12

    Μαθητικός τουρισμός: Τι ισχύει στις εκπαιδευτικές εκδρομές- απόφαση

  79. 12/02 13:57

    Fraport Greece: Αύξηση 1,4% της επιβατικής κίνησης στα 14 αεροδρόμια τον Ιανουάριο

  80. 12/02 13:46

    Airbnb: Οι 5 κυρίαρχες τάσεις στα ταξίδια το 2020

  81. 12/02 12:42

    Γερμανικός τουρισμός: Μείωση κρατήσεων τον Ιανουάριο για Ελλάδα και Ισπανία

  82. 12/02 12:33

    Η ΕΕ θωρακίζεται κατά του κορωνοϊού

  83. 12/02 12:21

    Τουρισμός | Η Tripadvisor "ανεβάζει" τις τιμές των εμπειριών εισάγοντας ελάχιστη προμήθεια

  84. 12/02 11:39

    Αγαπημένος προορισμός και φέτος η Ρόδος για Βέλγους και Ολλανδούς τουρίστες

  85. 12/02 11:32

    Kuwait Airways: Νέες πτήσεις Κουβέιτ - Αθήνα το 2020

  86. 12/02 11:28

    Σε Θεσσαλονίκη-Χαλκιδική το FVW workshop Greece 2020

  87. 12/02 11:26

    Διαφάνεια και εμπιστοσύνη στον ιατρικό τουρισμό

  88. 12/02 11:16

    Δήμος Λειψών: Οικολογικές καινοτομίες και νέες χρηματοδοτήσεις

  89. 12/02 11:11

    Dertour: Νέα ποιοτικά πακέτα διακοπών σε παραθαλάσσιους προορισμούς- Και στην Ελλάδα

  90. 12/02 10:41

    Πόσο τελικά κοστίζει το digital marketing για την τουριστική μου επιχείρηση;

  91. 12/02 10:40

    Τουρκικός τουρισμός: 31% περισσότεροι τουρίστες τον Ιανουάριο στην Αττάλεια

  92. 12/02 10:09

    Χαλκιδική: Θετικά μηνύματα από τις Κάτω Χώρες

  93. 12/02 10:07

    Δύο νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στην Κω

  94. 12/02 10:02

    Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο: Κέντρο Αριστείας για την Γαλάζια Ανάπτυξη

  95. 12/02 09:59

    Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Ελαφονήσου το 2020

  96. 12/02 09:57

    Η νέα επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης Σπάρτης

  97. 12/02 09:55

    Ποδηλατικός Αγώνας Μεγαλόβρυσου στη Λάρισα

  98. 11/02 17:42

    Προβολή της Σιγκαπούρης στην Αθήνα ως "Μαϊάμι της Ασίας"

  99. 11/02 15:46

    Λάμψα: Σε θυγατρική εταιρεία το ξενοδοχείο Mercure Excelsior στο Βελιγράδι

  100. 11/02 15:27

    Με λιγοστούς τουρίστες το φετινό καρναβάλι της Βενετίας