Ψηφιακό Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων - 7 βασικές έννοιες
Η τουριστική βιομηχανία έχει επηρεαστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ψηφιακή ανάπτυξη. Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, ταξιδιώτες και τουριστικές επιχειρήσεις, σε όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας, κινούνται στους "ρυθμούς" των τεχνολογικών εξελίξεων: οι μεν τουρίστες, στην πλειονότητά τους, συμβουλεύονται το Internet για την επιλογή του προορισμού, της διακίνησης και της διαμονής τους, ενώ το ψηφιακό marketing είναι πλέον ένα πολύ σημαντικό μέρος των συνολικών ενεργειών marketing της κάθε τουριστικής επιχείρησης.
Με το εισαγωγικό άρθρο το οποίο ακολουθεί ευελπιστούμε να σας μυήσουμε στις βασικές έννοιες του digital ή ψηφιακού marketing, αρχίζοντας μ’ έναν απλό ορισμό:
«Το Ψηφιακό Μarketing είναι το σύνολο των προωθητικών ενεργειών μιας επιχείρησης οι οποίες αφορούν τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας, με σκοπό να έρθει η επιχείρηση σε επαφή με το κοινό της και να επιτευχθούν οι επιχειρηματικοί της στόχοι»
Είναι ένας γενικόλογος ορισμός, όμως κρύβει αρκετές λεπτομέρειες οι οποίες κάνουν τη διαφορά. Ας τις δούμε μία-μία:
1. Ψηφιακή παρουσία
H ψηφιακή παρουσία είναι ένα προαπαιτούμενο για να ξεκινήσουμε να μιλάμε για ψηφιακό marketing. Η παρουσία δεν αφορά μόνο το Site μας, έχει να κάνει με το σύνολο των αποτελεσμάτων αναζήτησης σχετικά με την τουριστική μας επιχείρηση. Το κοινό απαιτεί να μπορεί να μας «βρει» online. Αν δεν έχουμε φροντίσει εμείς για την ψηφιακή μας παρουσία, θα φροντίσουν άλλοι, ερήμην μας, δημοσιεύοντας κριτικές, φωτογραφίες, βίντεο, ακόμα και άρθρα. Συμβαίνει πολύ συχνά να μην είναι το Site μας το πρώτο αποτέλεσμα όταν ψάχνουμε την επωνυμία της επιχείρησής μας στις μηχανές αναζήτησης!
Είναι πολύ σημαντικό για το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα να έχουμε μια επαγγελματική παρουσία στο διαδίκτυο η οποία να μας ανήκει, να την διαχειριζόμαστε να την εμπλουτίζουμε και να την ανανεώνουμε.
2. Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing
Πολύ συχνά το ψηφιακό marketing αντιμετωπίζεται αποσπασματικά ή συγχέεται με μεμονωμένα είδη προώθησης όπως με την online διαφήμιση, ή με τη χρήση social media. Δεν υποκαθιστά το Marketing, το συμπληρώνει. Είναι σημαντικό λοιπόν το ψηφιακό marketing να εντάσσεται στα πλαίσια μιας συνολικής στρατηγικής marketing της τουριστικής επιχείρησης για να είναι αποτελεσματικό.
3. Επικοινωνία
Τα περισσότερα ψηφιακά κανάλια χαρακτηρίζονται από αμεσότητα και τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας, συχνά δημόσια και σε πραγματικό χρόνο. Το κοινό σχολιάζει, ζητά υποστήριξη, κάνει ερωτήσεις, δημοσιεύει κριτικές και ο τρόπος με τον οποίο εμείς επικοινωνούμε, ο τόνος που χρησιμοποιούμε και ο χρόνος απόκρισης είναι όλοι δείκτες οι οποίοι χαρακτηρίζουν την τουριστική μας επιχείρηση. Ο διάλογος με το κοινό μας είναι σημαντικός για την εικόνα μας, αλλά και για τη δημιουργία ενδιαφέροντος γύρω από την τουριστική μας επιχείρηση.
4. Το στοχευμένο κοινό
Το στοχευμένο κοινό δεν είναι απλά οι δυνητικοί μας πελάτες, είναι οι ιδανικοί μας πελάτες. Είναι οι ομάδες των ανθρώπων τους οποίους θέλουμε να προσελκύσουμε και μετατρέψουμε σε πελάτες μας γιατί φτάνουν να έχουν τη δεκαπλάσια αξία για την επιχείρησή μας στον κύκλο ζωής τους από τον μέσο πελάτη. Δεν είναι μόνο η αυξημένη κατανάλωση και οι επαναλαμβανόμενες κρατήσεις, αλλά και η επιρροή που έχουν στον κύκλο τους να δημιουργήσουν νέους ιδανικούς πελάτες για την τουριστική μας επιχείρηση.
Η δημιουργία μιας αφοσιωμένης online κοινότητας είναι ο απόλυτος στόχος αυτής της αναζήτησης.
5. Προωθητικές ενέργειες
Οι προωθητικές ενέργειες μέσα από τα ψηφιακά μέσα φέρνουν αξία στην τουριστική μας επιχείρηση όταν γίνονται σωστά και προγραμματισμένα: Πρέπει να υπάρχει καλός σχεδιασμός εκτέλεσης και σωστός προϋπολογισμός. Να στοχεύσουμε το κατάλληλο κοινό, να έχουμε βάλει συγκεκριμένους στόχους τους οποίους να μπορούμε να αξιολογήσουμε με μετρήσεις, να είναι πραγματικά ελκυστική η προσφορά και να γίνει σωστά η διασπορά της προωθητικής ενέργειας. Συμβαίνει συχνά το κόστος των προωθητικών ενεργειών να μας φοβίζει, όταν το αντίστοιχο κόστος των μεσαζόντων της τουριστικής οικονομίας μπορεί να είναι πολλαπλάσιο.
6. Τα ψηφιακά μέσα
Τα απαραίτητα ψηφιακά μέσα περιλαμβάνουν πρωτίστως την ιστοσελίδα μας. Είναι πολύ απλό: αν δεν φτάσει κάποιος στη σελίδα μας, δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει απευθείας κράτηση. Το Site μας θα πρέπει να είναι συνδεδεμένο με τα σωστά social media, με πλατφόρμες διασποράς περιεχομένου, τις πλατφόρμες ψηφιακής διαφήμισης και email marketing, τα OTA sites, και τα review sites. Θα πρέπει να υπάρχει στρατηγική και πλάνο για τη χρήση και σωστή εκμετάλλευση όλων των ψηφιακών μέσων που χρησιμοποιούμε, με ιδιαίτερη προσοχή στο mobile το οποίο εξελίσσεται στο κυρίαρχο μέσο κατανάλωσης ψηφιακού τουριστικού περιεχομένου.
7. Μετρήσιμα αποτελέσματα
Ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα του ψηφιακού Marketing είναι ότι τα αποτελέσματά μας είναι απολύτως μετρήσιμα. Χρειάζεται να θέσουμε όμως τους σωστούς στόχους ανάπτυξης για να μπορούμε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητά μας. Aν για παράδειγμα έχουμε θέσει στόχους για αύξηση early bookings, direct bookings και πληρότητα, οι δείκτες αυτοί είναι απολύτως μετρήσιμοι αν έχομε στήσει τα εργαλεία μετρήσεών μας σωστά.
Αυτό που πρέπει να προσέξουμε περισσότερο είναι να θέτουμε τους στόχους μας σωστά και να έχουμε υπομονή. Οι προσδοκίες μας πρέπει να είναι ανάλογες της επένδυσής μας σε χρόνο και σε χρήμα, να κάνουμε σταθερά βήματα με συνέπεια και προγραμματισμό και τα αποτελέσματά μας θα είναι αθροιστικά.
Επενδύοντας λοιπόν στην δημιουργία και διαχείριση της ψηφιακής μας παρουσίας, συντονίζοντας το ψηφιακό marketing με το Marketing plan μας, εντοπίζοντας το στοχευμένο κοινό μας και τρέχοντας τις σωστές προωθητικές ενέργειες, έχουμε κάνει σημαντικά βήματα να πετύχουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους. Σε επόμενα άρθρα θα μπούμε σε λεπτομέρειες σχετικά με το πως μπορεί η τουριστική μας επιχείρηση να εκμεταλλευτεί σωστά τα πλεονεκτήματα τα οποία μας προσφέρει το ψηφιακό marketing.
Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο μας με τίτλο: "Τα 7 βασικά σημεία της ψηφιακής παρουσίας των τουριστικών επιχειρήσεων"
** Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency.
04/10 16:29
04/10 14:47
Τουρκία: Ρωσία και Γερμανία οι μεγαλύτερες αγορές για τον τουρισμό το α’ 8μηνο
04/10 14:29
American Express Travel: Ένα Ελληνικό νησί στους 10 «καυτούς» προορισμούς των Αμερικανών για το 2025
04/10 13:48
GReco Islands: Βιώσιμη και ανθεκτική ανάπτυξη για 39 μικρά νησιά
04/10 13:22
04/10 12:08
Uber | Ρεκόρ ανάπτυξης την τουριστική περίοδο 2024 στην Ελλάδα, +47% στην Αθήνα
04/10 12:01
Ε.Ξ. Ρόδου | Συνάντηση για τα προβλήματα των ξενοδοχείων σε Ιξιά & Ιαλυσός / Κρεμαστή
04/10 11:45
Ο ΕΟΤ καλύτερος Οργανισμός Τουρισμού 2024 στη βρετανική αγορά
04/10 10:56
Ελληνικές περιφέρειες προβάλλονται στην Τουρκία - εκδήλωση στην Κωνσταντινούπολη
04/10 10:43
Απογείωση της αεροπορικής κίνησης στο αεροδρόμιο της Αθήνας τον Σεπτέμβριο και το 9μηνο
04/10 10:21
Deloitte | 8 παγκόσμιες τάσεις διαμορφώνουν τη «δημόσια διοίκηση του μέλλοντος»
04/10 10:04
04/10 09:52
Στενότερη τουριστική συνεργασία Ελλάδας- Ιταλίας | Συνάντηση Κεφαλογιάννη με τον Πρέσβη της Ιταλίας
04/10 06:14
Νέο λογότυπο για την καμπάνια τουριστικής προβολής της Λέσβου
04/10 06:12
04/10 06:11
04/10 06:02
Δήμος Αμφίκλειας-Ελάτειας: Δωρεάν παραχώρηση χώρου για την ανάδειξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού
04/10 06:01
03/10 18:41
03/10 18:27
Ημερίδα | Ο Πειραιάς μπορεί να αποτελέσει αυτόνομο τουριστικό προορισμό
03/10 16:53
Η συγκλονιστική παράσταση «Σπυριδούλες» του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στο Θέατρο Καρέζη
03/10 15:38
03/10 14:43
03/10 13:58
ΥΠΠΟ: Σημαντική διεύρυνση μέχρι το 2027 του επισκέψιμου αρχαιολογικού χώρου των Δελφών
03/10 13:42
Just Go! Holidays: Η Ελλάδα προστίθεται στα προγράμματα διακοπών του 2025
03/10 13:17
03/10 13:02
03/10 12:40
Τουρκικός τουρισμός | Νέο ρεκόρ αφίξεων στην Αττάλεια το 9μηνο- πρώτη εθνικότητα οι Ρώσοι
03/10 12:21
CNT: Αυτά είναι τα 14 καλύτερα οικογενειακά ξενοδοχεία στην Ελλάδα
03/10 12:06
Βρετανικός τουρισμός | Αυξάνουν τη χωρητικότητα για το 2025 οι μεγάλοι τουρ οπερέιτορ
03/10 11:53
Ευρωβαρόμετρο: Η ακρίβεια η κύρια ανησυχία των Ευρωπαίων πολιτών
03/10 10:50
Ευρωπαϊκός τουρισμός | Οι ευκαιρίες και οι κίνδυνοι στις ξενοδοχειακές επενδύσεις
03/10 10:18
03/10 09:43
'Ανοιξε το πρώτο ξενοδοχείο Trademark Collection by Wyndham στην Άγκυρα
03/10 07:25
Έρευνα για τo προφίλ των τουριστών στην Κάρπαθο και για την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη
03/10 06:28
03/10 06:23
03/10 06:20
02/10 22:22
02/10 22:13
02/10 22:04
ΥΠΠΟ: Αναβαθμίζονται οι υποδομές εξυπηρέτησης των επισκεπτών στη Φαιστό
02/10 22:00
Ανατολική Μάνη | Τι έκανε εταιρεία για να συνδεθεί το κάμπινγκ της με το δίκτυο αποχέτευσης
02/10 21:44
Ξενοδοχεία | Σε συνθήκες οικονομικής ασφυξίας είναι αδύνατο το ποιοτικό "άλμα προς τα μπρος"
02/10 17:02
Γνωριμία με τη Θεσσαλονίκη κορυφαίων διαμορφωτών της κοινής γνώμης
02/10 16:48
Ταξίδι επιβράβευσης στην Κρήτη για τους κορυφαίους πωλητές της TUI μέσω κινητού τηλεφώνου
02/10 16:36
ΙΟΒΕ | Εταιρείες "ζόμπι" (και) στον κλάδο καταλυμάτων και εστίασης
02/10 15:39
Ευρωβαρόμετρο | Καλύτερη ενημέρωση για την προετοιμασία σε κινδύνους καταστροφών ζητούν οι πολίτες
02/10 15:17
ΠΟΕΕΤ | 24ωρη απεργία στον τουρισμό-επισιτισμό στις 23 Οκτωβρίου
02/10 14:33
Τουρισμός | Τα ταξίδια εμποδίζουν το γήρας, αλλά ο μαζικός τουρισμός το επιταχύνει!
02/10 14:04
Υπ. Τουρισμού: Τα νέα μέλη της κοινής συντονιστικής επιτροπής Προσκυνηματικού Τουρισμού
02/10 13:15
Οι FedHATTA και ΗΑΤΤΑ στη διεθνή έκθεση τουρισμού της Ιαπωνίας "Tourism EXPO Japan 2024"
02/10 13:09
02/10 12:48
Ρόδος | Πλατινένια πλακέτα σε Βέλγο φίλο της Ρόδου, που την επισκέφτηκε πάνω από 100 φορές
02/10 12:21
Εθνική Τράπεζα | Η «αθόρυβη» μεταμόρφωση του ελληνικού τουρισμού
02/10 11:18
Booking.com | Eκπαίδευση για τη βιωσιμότητα στους παρόχους καταλυμάτων
02/10 09:59
Τουρισμός | Οι φτηνές χώρες τα νέα αστέρια της βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ευρώπη
02/10 06:50
Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού για την Ηλεία
02/10 06:48
02/10 06:21
02/10 06:14
Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Εκδήλωση οινοτουρισμού στο Βελιγράδι
02/10 06:13
Επικαιροποίηση αδελφοποίησης δήμων Καλυμνίων και Port DE Bouc
01/10 19:18
Δήμος Αγίου Νικολάου: Από τις 14 Οκτωβρίου η εκτέλεση οχλουσών εργασιών
01/10 15:39
01/10 15:13
Ο θάνατος των κλαμπ στο Βερολίνο- κλείνει το διάσημο Watergate
01/10 14:14
Στην Κέρκυρα το μεγαλύτερο Σεισμολογικό Συνέδριο στην Ευρώπη
01/10 13:56
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της TUI Deutschland- συνεχίζονται οι αλλαγές στην ηγεσία του Ομίλου
01/10 13:38
01/10 13:34
Παγκόσμια Ημέρα Καφέ: Η Emirates σερβίρει στους επιβάτες της 130.000 κιλά καφέ κάθε χρόνο
01/10 12:10
01/10 11:48
National Geographic Traveller: Παγκόσμιο βραβείο Eco-stay για το ξενοδοχείο Santo Mine στη Σαντορίνη
01/10 11:45
01/10 10:54
Το SMERemediumCap αποκτά στρατηγικό ποσοστό στην εταιρεία τροφίμων Organic 3S
01/10 10:53
01/10 10:33
World Sustainable Travel & Hospitality Awards | Βραβεύτηκαν οι κορυφαίες πρωτοβουλίες βιωσιμότητας
01/10 07:25
Γυρίσματα στην Κρήτη για την κινηματογραφική ταινία Planet Single Island
01/10 07:20
01/10 07:12
30/09 19:24
Tsagarada Escape Festival, το 8ο Φεστιβάλ Ορεινών και Θαλάσσιων δραστηριοτήτων Τσαγκαράδας
30/09 16:47
Fraport Greece: Γαστρονομική εκδήλωση στο Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης
30/09 16:06
Αlltours: Νέο πολυτελές ξενοδοχείο Αllsun στα Μάλια – Θα ανοίξει τον Απρίλιο του 2025
30/09 15:41
Uber: Έρχονται τα ταξί χωρίς οδηγό – Που θα λειτουργήσουν σε πρώτη φάση
30/09 15:21
ΥΠΑ: 5% επάνω η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια το καλοκαίρι του 2024
30/09 15:03
30/09 14:20
Έρευνα: Πώς τα social media αλλάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των Γερμανών
30/09 13:47
Χωρίς πτήσεις το αεροδρόμιο Βρυξελλών την 1η Οκτωβρίου λόγω απεργίας των εργαζομένων
30/09 13:41
Selene Vedema 2024 | O πιο εμβληματικός θεσμός του σαντορινιού αμπελώνα αναβίωσε και φέτος
30/09 13:28
Γερμανικός τουρισμός - KAYAK: Μεγάλη στροφή στα μοναχικά ταξίδια και μοναχικά γεύματα στα εστιατόρια
30/09 13:04
Θρησκευτικός τουρισμός | Στα «Βήματα του Αποστόλου Παύλου στην Πιερία» με χρήση νέων τεχνολογιών
30/09 12:49
ANIMASYROS 2024 | Η επίσημη τελετή λήξης και τα βραβεία του φετινού Φεστιβάλ
30/09 12:42
Ρόδος | Μοναδικός και ξεχωριστός και φέτος ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού
30/09 11:47
30/09 11:24
Τουρισμός | Η Generation Z καθοδηγεί τις τάσεις στα ταξίδια και στον τουρισμό
30/09 10:31
Δεύτερο Γαστρονομικό Φεστιβάλ Καρπάθου με αναγνωρισμένους σεφ!
30/09 06:41
Δήμος Μυτιλήνης: Ολοκληρωμένη διαχείριση των επίσημων προφίλ τουριστικής προβολής
30/09 06:39
30/09 06:35
29/09 13:28
Ισπανικός τουρισμός | Έρχεται το ψηφιακό μητρώο ταξιδιωτών- πρόσθετο κόστος, που ανεβάζει τις τιμές
29/09 12:33
29/09 09:10
29/09 07:31
Η Ισπανία, κορυφαία χώρα για επενδύσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο το 2024
GReco Islands: Βιώσιμη και ανθεκτική ανάπτυξη για 39 μικρά νησιά
American Express Travel: Ένα Ελληνικό νησί στους 10 «καυτούς» προορισμούς των Αμερικανών για το 2025
National Geographic Traveller: Παγκόσμιο βραβείο Eco-stay για το ξενοδοχείο Santo Mine στη Σαντορίνη
Uber | Ρεκόρ ανάπτυξης την τουριστική περίοδο 2024 στην Ελλάδα, +47% στην Αθήνα
Ε.Ξ. Ρόδου | Συνάντηση για τα προβλήματα των ξενοδοχείων σε Ιξιά & Ιαλυσός / Κρεμαστή
Ο ΕΟΤ καλύτερος Οργανισμός Τουρισμού 2024 στη βρετανική αγορά
Τουρκία: Ρωσία και Γερμανία οι μεγαλύτερες αγορές για τον τουρισμό το α’ 8μηνο
Ελληνικές περιφέρειες προβάλλονται στην Τουρκία - εκδήλωση στην Κωνσταντινούπολη
Απογείωση της αεροπορικής κίνησης στο αεροδρόμιο της Αθήνας τον Σεπτέμβριο και το 9μηνο
Δήμος Αγίου Νικολάου: Από τις 14 Οκτωβρίου η εκτέλεση οχλουσών εργασιών
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της TUI Deutschland- συνεχίζονται οι αλλαγές στην ηγεσία του Ομίλου
Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Εκδήλωση οινοτουρισμού στο Βελιγράδι
Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού για την Ηλεία
Η Ισπανία, κορυφαία χώρα για επενδύσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο το 2024
Ρόδος | Μοναδικός και ξεχωριστός και φέτος ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού
( 0 )