Ψηφιακό Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων - 7 βασικές έννοιες

Ψηφιακό Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων - 7 βασικές έννοιες

Η τουριστική βιομηχανία έχει επηρεαστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ψηφιακή ανάπτυξη. Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, ταξιδιώτες και τουριστικές επιχειρήσεις, σε όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας, κινούνται στους "ρυθμούς" των τεχνολογικών εξελίξεων: οι μεν τουρίστες, στην πλειονότητά τους, συμβουλεύονται το Internet για την επιλογή του προορισμού, της διακίνησης και της διαμονής τους, ενώ το ψηφιακό marketing είναι πλέον ένα πολύ σημαντικό μέρος των συνολικών ενεργειών marketing της κάθε τουριστικής επιχείρησης.  

Με το εισαγωγικό άρθρο το οποίο ακολουθεί ευελπιστούμε να σας μυήσουμε στις βασικές έννοιες του digital ή ψηφιακού marketing, αρχίζοντας μ’ έναν απλό ορισμό:  

«Το Ψηφιακό Μarketing είναι το σύνολο των προωθητικών ενεργειών μιας επιχείρησης οι οποίες αφορούν τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας, με σκοπό να έρθει η επιχείρηση σε επαφή με το κοινό της και να επιτευχθούν οι  επιχειρηματικοί της στόχοι» 

Είναι ένας γενικόλογος ορισμός, όμως κρύβει αρκετές λεπτομέρειες οι οποίες κάνουν τη διαφορά. Ας τις δούμε μία-μία: 

1. Ψηφιακή παρουσία 

H ψηφιακή παρουσία είναι ένα προαπαιτούμενο για να ξεκινήσουμε να μιλάμε για ψηφιακό marketing. Η παρουσία δεν αφορά μόνο το Site μας, έχει να κάνει με το σύνολο των αποτελεσμάτων αναζήτησης σχετικά με την τουριστική μας επιχείρηση. Το κοινό απαιτεί να  μπορεί να μας «βρει» online.  Αν δεν έχουμε φροντίσει εμείς για την ψηφιακή μας παρουσία, θα φροντίσουν άλλοι, ερήμην μας, δημοσιεύοντας κριτικές, φωτογραφίες, βίντεο, ακόμα και άρθρα. Συμβαίνει πολύ συχνά να μην είναι το Site μας το πρώτο αποτέλεσμα όταν ψάχνουμε την επωνυμία της επιχείρησής μας στις μηχανές αναζήτησης!

Είναι πολύ σημαντικό για το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα να έχουμε μια επαγγελματική παρουσία στο διαδίκτυο η οποία να μας ανήκει, να την διαχειριζόμαστε να την εμπλουτίζουμε και να την ανανεώνουμε.  

2. Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing 

Πολύ συχνά το ψηφιακό marketing αντιμετωπίζεται αποσπασματικά ή συγχέεται με μεμονωμένα είδη προώθησης όπως με την online διαφήμιση, ή με τη χρήση social media. Δεν υποκαθιστά το Marketing, το συμπληρώνει. Είναι σημαντικό λοιπόν το ψηφιακό marketing να εντάσσεται στα πλαίσια μιας συνολικής στρατηγικής marketing της τουριστικής επιχείρησης για να είναι αποτελεσματικό.  

3. Επικοινωνία 

Τα περισσότερα ψηφιακά κανάλια χαρακτηρίζονται από αμεσότητα και τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας, συχνά δημόσια και σε πραγματικό χρόνο. Το κοινό σχολιάζει, ζητά υποστήριξη, κάνει ερωτήσεις, δημοσιεύει κριτικές και ο τρόπος με τον οποίο εμείς επικοινωνούμε, ο τόνος που χρησιμοποιούμε και ο χρόνος απόκρισης είναι όλοι δείκτες οι οποίοι χαρακτηρίζουν την τουριστική μας επιχείρηση. Ο διάλογος με το κοινό μας είναι σημαντικός για την εικόνα μας, αλλά και για τη δημιουργία ενδιαφέροντος γύρω από την τουριστική μας επιχείρηση.  

4. Το στοχευμένο κοινό   

Το στοχευμένο κοινό δεν είναι απλά οι δυνητικοί μας πελάτες, είναι οι ιδανικοί μας πελάτες.  Είναι οι ομάδες των ανθρώπων τους οποίους θέλουμε να προσελκύσουμε και μετατρέψουμε σε πελάτες μας γιατί φτάνουν να έχουν τη δεκαπλάσια αξία για την επιχείρησή μας στον κύκλο ζωής τους από τον μέσο πελάτη. Δεν είναι μόνο η αυξημένη κατανάλωση και οι επαναλαμβανόμενες κρατήσεις, αλλά και η επιρροή που έχουν στον κύκλο τους να δημιουργήσουν νέους ιδανικούς πελάτες για την τουριστική μας επιχείρηση. 

Η δημιουργία μιας αφοσιωμένης online κοινότητας είναι ο απόλυτος στόχος αυτής της αναζήτησης. 

5. Προωθητικές ενέργειες 

Οι προωθητικές ενέργειες μέσα από τα ψηφιακά μέσα φέρνουν αξία στην τουριστική μας επιχείρηση όταν γίνονται σωστά και προγραμματισμένα: Πρέπει να υπάρχει καλός σχεδιασμός εκτέλεσης και σωστός προϋπολογισμός.  Να στοχεύσουμε το κατάλληλο κοινό, να έχουμε βάλει συγκεκριμένους στόχους τους οποίους να μπορούμε να αξιολογήσουμε με μετρήσεις, να είναι πραγματικά ελκυστική η προσφορά και να γίνει σωστά η διασπορά της προωθητικής ενέργειας. Συμβαίνει συχνά το κόστος των προωθητικών ενεργειών να μας φοβίζει, όταν το αντίστοιχο κόστος των μεσαζόντων της τουριστικής οικονομίας μπορεί να είναι πολλαπλάσιο.  

6. Τα ψηφιακά μέσα 

Τα απαραίτητα ψηφιακά μέσα περιλαμβάνουν πρωτίστως την ιστοσελίδα μας. Είναι πολύ απλό: αν δεν φτάσει κάποιος στη σελίδα μας, δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει απευθείας κράτηση. Το Site μας θα πρέπει να είναι συνδεδεμένο με τα σωστά social media, με πλατφόρμες διασποράς περιεχομένου, τις πλατφόρμες ψηφιακής διαφήμισης και email marketing, τα OTA sites, και τα review sites.  Θα πρέπει να υπάρχει στρατηγική και πλάνο για τη χρήση και σωστή εκμετάλλευση όλων των ψηφιακών μέσων που χρησιμοποιούμε, με ιδιαίτερη προσοχή στο mobile το οποίο εξελίσσεται στο κυρίαρχο μέσο κατανάλωσης ψηφιακού τουριστικού περιεχομένου. 

7. Μετρήσιμα αποτελέσματα 

Ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα του ψηφιακού Marketing είναι ότι τα αποτελέσματά μας είναι απολύτως μετρήσιμα. Χρειάζεται να θέσουμε όμως τους σωστούς στόχους ανάπτυξης για να μπορούμε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητά μας. Aν για παράδειγμα έχουμε θέσει στόχους για αύξηση early bookings, direct bookings και πληρότητα, οι δείκτες αυτοί είναι απολύτως μετρήσιμοι αν έχομε στήσει τα εργαλεία μετρήσεών μας σωστά. 

Αυτό που πρέπει να προσέξουμε περισσότερο είναι να θέτουμε τους στόχους μας σωστά και να έχουμε υπομονή. Οι προσδοκίες μας πρέπει να είναι ανάλογες της επένδυσής μας σε χρόνο και σε χρήμα, να κάνουμε σταθερά βήματα με συνέπεια και προγραμματισμό και τα αποτελέσματά μας θα είναι αθροιστικά.    

Επενδύοντας λοιπόν στην δημιουργία και διαχείριση της ψηφιακής μας παρουσίας, συντονίζοντας το ψηφιακό marketing με το Marketing plan μας, εντοπίζοντας το στοχευμένο κοινό μας και τρέχοντας τις σωστές προωθητικές ενέργειες, έχουμε κάνει σημαντικά βήματα να πετύχουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους. Σε επόμενα άρθρα θα μπούμε σε λεπτομέρειες σχετικά με το πως μπορεί η τουριστική μας επιχείρηση να εκμεταλλευτεί σωστά τα πλεονεκτήματα τα οποία μας προσφέρει το ψηφιακό marketing.  

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο μας με τίτλο: "Τα 7 βασικά σημεία της ψηφιακής παρουσίας των τουριστικών επιχειρήσεων"

 

** Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency

 

 

 

Facebook Twitter Linkedin

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

Επενδύσεις
  1. 02/03 12:46

    Νέος φωτισμός ανάδειξης του Ναού του Ποσειδώνα στο Σούνιο

  2. 02/03 07:59

    Παγκρήτιο Φόρουμ προώθησης Κρητικών Προϊόντων στα Κρητικά Ξενοδοχεία

  3. 02/03 07:58

    Οι ελληνικές εξαγωγές στην Ισπανία το 2023

  4. 01/03 21:21

    Ευρωπαϊκός τουρισμός | Πραγματικό κατόρθωμα ο ψηφιακός και βιώσιμος μετασχηματισμός

  5. 01/03 16:44

    Κρήτη | Συνάντηση Αρναουτάκη- "Η Φιλοξενία": Kοινό brand name για τα τουριστικά καταλύματα

  6. 01/03 14:57

    Γερμανικός τουρισμός | Το 43% των τουριστών επέλεξε Μεσόγειο το 2023, το 4,2% Ελλάδα, το 14,4% Ισπανία...

  7. 01/03 14:38

    Σύσκεψη για τις κρουαζιέρες στη Μύκονο - τα προβλήματα

  8. 01/03 14:17

    Αποδίδονται στο καταδυτικό κοινό τα 4 επισκέψιμα ναυάγια στην Αλόννησο και στον Δυτικό Παγασητικό

  9. 01/03 13:19

    Αεροδρόμιο Αμβούργου: 5 Ελληνικοί προορισμοί στους 25 δημοφιλέστερους για το 2023

  10. 01/03 12:51

    Airbnb: “Win win” οι νέοι κανονισμοί για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις στην Ευρώπη

  11. 01/03 12:44

    Η Ελλάδα στην κορυφή της τουριστικής ζήτησης στη Σερβία

  12. 01/03 12:33

    Από το Βερολίνο οι πρώτοι τουρίστες της φετινής σεζόν στη Ρόδο

  13. 01/03 12:22

    Οι Κινέζοι επιστρέφουν στην Ευρώπη; Τι δείχνουν οι κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων

  14. 01/03 11:52

    Διπλή -gold- διάκριση για τον Όμιλο Sani/Ikos ως «Best Hotel to Work In»

  15. 01/03 11:17

    Νόμος | Οι 7 αλλαγές για την προστασία και τις παραχωρήσεις στις παραλίες

  16. 01/03 11:14

    Ανάλυση της Πολωνικής αγοράς από την Panadvert

  17. 01/03 11:05

    Μαζί ΕΑΤΑ και Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων - προωθούνται έργα στο κέντρο και τις γειτονιές

  18. 01/03 10:05

    Τον Απρίλιο ανοίγει το νέο πολυτελές ξενοδοχείο Domes Novos Santorini

  19. 01/03 09:34

    Προβολή της Ελλάδας σε Μόναχο και Βιέννη - τιμώμενες περιοχές ο Βόλος και η Κρήτη

  20. 01/03 07:27

    Αποφάσεις για 2 ξενοδοχεία σε Μοσχάτο και Ζάκυνθο

  21. 01/03 07:26

    Kατεδάφιση κτηρίων σε ξενοδοχείο της Πάργας

  22. 01/03 07:22

    H Επιτροπή Tουριστικής Aνάπτυξης και Προβολής του Δήμου Βόλου

  23. 01/03 07:17

    Προώθηση της Αθήνας ως τουριστικού προορισμού στην αγορά της Ιταλίας

  24. 29/02 21:11

    H Ελλάδα φιλικός και ασφαλής προορισμός για τους ΛΟΑΤΚΙ+ ταξιδιώτες

  25. 29/02 19:05

    "Πράσινο φως" για ενιαίο κανονισμό στις βραχυχρόνιες μισθώσεις στην Ευρώπη

  26. 29/02 18:51

    Άγονος ο διαγωνισμός για το ακίνητο στην περιοχή «Βερβερόντα», στο Πόρτο Χέλι

  27. 29/02 18:39

    ΤΑΙΠΕΔ | Επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στο ακίνητο «Ιαματική Πηγή & Κάμπινγκ Κονιαβίτη»

  28. 29/02 14:34

    Ξενοδοχεία Αθήνας | Θετικές επιδόσεις τον Ιανουάριο- αισιοδοξία για το 2024

  29. 29/02 13:47

    Σε εκκαθάριση τελικά ο σπεσιαλίστας tour operator για Ελλάδα Attika Reisen

  30. 29/02 13:26

    Νέο ρεκόρ συμμετοχών στον ένατο Διεθνή Μαραθώνιο Ρόδου - Συμμετοχή από 52 χώρες

  31. 29/02 13:08

    Εθνική Τράπεζα | Ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να διεκδικήσει νέα ρεκόρ το 2024

  32. 29/02 12:37

    Υπ. Τουρισμού: Πρόσκληση στις επιχειρήσεις για την πρακτική άσκηση καταρτιζομένων στα ΙΕΚ και σπουδαστών ΑΣΤΕ

  33. 29/02 12:34

    Τεχνητή νοημοσύνη | Ο αντίκτυπος στις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους

  34. 29/02 12:08

    Ο ΕΟΤ στη Διεθνή Έκθεση ITB Berlin 2024

  35. 29/02 11:34

    Air Serbia: Περισσότερες πτήσεις προς Κέρκυρα και Θεσσαλονίκη από το Βελιγράδι

  36. 29/02 11:27

    Transavia: Νέα σύνδεση με Κω το καλοκαίρι του 2024

  37. 29/02 11:27

    Η Ryanair ανέστειλε τις πτήσεις στο Τελ Αβίβ λόγω υψηλού κόστους του αεροδρομίου

  38. 29/02 11:07

    Συνάντηση Όλγας Κεφαλογιάννη με τον πρέσβη του Κατάρ

  39. 29/02 10:27

    TUI Global Hotel Awards | 19 ελληνικά ξενοδοχεία στα 100 καλύτερα στον κόσμο

  40. 29/02 10:19

    Wyndham Hotels & Resorts: Επιστρέφει ο Μήνας Μέλους του προγράμματος επιβράβευσης

  41. 29/02 07:34

    Πράσινο φως για 5άστερο ξενοδοχείο στη Μήλο | Νέες πισίνες σε ξενοδοχείο στη Ρόδο

  42. 29/02 07:33

    Δήμος Σιθωνίας: Συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών

  43. 29/02 07:26

    Υπουργείο Πολιτισμού: Δράσεις προστασίας και ανάδειξης στα σπήλαια Μελισσάνης και Δρογκαράτης

  44. 29/02 06:31

    Ψηφιακός Οδηγός της Ιστορίας και της Κληρονομιάς της Καλαμαριάς

  45. 29/02 06:18

    Ντουμπάι: Τα ρεκόρ του τουρισμού και οι στόχοι για τα επόμενα χρόνια

  46. 28/02 15:20

    FTI: 10% επάνω τα έσοδα πέρυσι, πολλά υποσχόμενο το 2024, περίπλοκη η αποτίμηση....

  47. 28/02 15:01

    Η Χαλκιδική είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός για τους Σέρβους

  48. 28/02 14:27

    Η Hilton προσφέρει πολυτελές Glamping σε εθνικά πάρκα - Συνεργασία με την AutoCamp

  49. 28/02 13:23

    Η Ελλάδα τιμώμενη χώρα σε εκδήλωση του τουρ οπερείτορ Dertour στη Βιέννη

  50. 28/02 12:42

    Swan Hellenic: Νέα δρομολόγια με αναχώρηση και στάση στον Πειραιά

  51. 28/02 12:23

    Ένας νέος αερομεταφορέας κοντινών αποστάσεων έρχεται τον Ιούλιο στην Ευρώπη

  52. 28/02 12:22

    Το 41% ​​των Σκωτσέζων σχεδιάζει διακοπές στην Ευρώπη φέτος

  53. 28/02 12:12

    Hard Rock Hotel Athens: Κόνσεπτ εστιατορίου με υπογραφή της Major Food Group

  54. 28/02 11:44

    Κανονικά οι πτήσεις των Aegean και Olympic Air σήμερα Τετάρτη

  55. 28/02 11:37

    ΕΕ | Η εξοικονόμηση φυσικού αερίου συνέβαλε στην αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης

  56. 28/02 11:11

    Η Κωνσταντινούπολη δεν μπορεί πια να κρατήσει τον κόσμο της

  57. 28/02 10:51

    Παραιτήθηκε η Ελληνίδα Διευθύνουσα Σύμβουλος του Ομίλου Jumeirah

  58. 28/02 10:22

    ΠΟΤΑΠ | Από τις «Ανθισμένες Διαδρομές» του ΕΟΤ στις «Ανθισμένες Κερασιές της Πιερίας»

  59. 28/02 10:15

    O νέος CEO της Wyndham Hotels για την αγορά της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης

  60. 28/02 07:19

    Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Κω και Κεφαλονιά

  61. 28/02 07:18

    Δήμος Φούρνων Κορσεών: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών

  62. 28/02 07:16

    Κροατία: 108 εκατ. διανυκτερεύσεις το 2023

  63. 28/02 06:07

    Συνέδριο με θέμα Crete: Top Destination in Europe

  64. 27/02 22:11

    Το Γούρι για το 2025 στα πωλητήρια των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων από το καλοκαίρι

  65. 27/02 18:06

    Ο Τουρισμός είναι ευλογία για την Ελλάδα

  66. 27/02 18:02

    Όλγα Κεφαλογιάννη | Θα κάνουμε την Ελλάδα πρότυπο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης

  67. 27/02 16:15

    Τουρισμός: 9 στους 10 Γερμανούς επιλέγουν διακοπές βάσει της τιμής

  68. 27/02 15:27

    Το ιστορικό ξενοδοχείο Titania Hotel στην Αθήνα αγόρασε ο όμιλος H Hotels Collection | Hatzilazarou Group

  69. 27/02 15:06

    ΕΕ | Σκληρές ποινές στις εταιρείες για περιβαλλοντικά εγκλήματα, όπως η ρύπανση από τα πλοία

  70. 27/02 14:44

    Αεροπορική συμφωνία Ελλάδας-Μογγολίας

  71. 27/02 14:17

    Ξεκινάει η διαδικασία για την αξιοποίηση του π. βασιλικού κτήματος Τατοΐου

  72. 27/02 13:51

    HolidayCheck | 3% φθηνότερα από πέρυσι τα πακέτα οικογενειακών διακοπών στην Ελλάδα – Ποιοι προορισμοί διαφοροποιούνται

  73. 27/02 12:50

    Nέα συμφωνία της Ryanair με την On the Beach

  74. 27/02 12:34

    Πρότυπο κανονισμού λειτουργίας αποκτούν τα κρατικά μουσεία

  75. 27/02 12:29

    HolidayCheck Award 2024 στο ξενοδοχείο Paralos Irini Mare

  76. 27/02 12:25

    Προβολή του Βόλου και του Πηλίου στο Μόναχο

  77. 27/02 11:49

    Επιμελητήριο Ηρακλείου | Γαλλικά για ξενοδοχοϋπάλληλους αποκλειστικά εξ’ αποστάσεως

  78. 27/02 11:17

    Παγκόσμιος τουρισμός | IPK International- ΙΤΒ: +33% τα εξερχόμενα ταξίδια το 2023- κυριαρχούν ήλιος / παραλία και citybreaks

  79. 27/02 10:34

    Ο αρχαιολογικός τουρισμός στις προτεραιότητες του Πιερικού Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης

  80. 27/02 10:31

    Ιδρύθηκε η AFEA CONGRESS

  81. 27/02 10:24

    ΕΠΟΤ | "Digital Marketing Workshop" για ξενοδοχεία και επιχειρήσεις

  82. 27/02 06:42

    Αειφορία: τσεκ! Βιωσιμότητα: τσεκ! Στατιστικά στοιχεία: τσουκ!

  83. 27/02 06:33

    "Ναι" υπό προϋποθέσεις στην καθημερινή προσέγγιση επιβατικών πλοίων στο Πίσω Λιβάδι της Πάρου

  84. 27/02 06:30

    Δήμος Κομοτηνής: Τι θα γίνει με τις μισθώσεις των bungalows στην «Τουριστική Ακτή Φαναρίου»

  85. 27/02 06:27

    Οι τιμές στο κάμπινγκ Πλατανίτσι για το 2024

  86. 27/02 06:25

    Δήμος Λαυρεωτικής: Αίτηση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών

  87. 26/02 22:56

    Θεσσαλονίκη | Αντιδράσεις για τη μετατροπή του εμβληματικού Κυβερνείου στην Καλαμαριά σε ξενοδοχείο ή σε χώρο αναψυχής

  88. 26/02 18:28

    Έλεγχος στατικής επάρκειας για τη πεζογέφυρα τοπόσημο της Θεσσαλονίκης

  89. 26/02 17:14

    Τουρισμός| 60 ξενοδοχειακά projects στην Ελλάδα την επόμενη τετραετία

  90. 26/02 16:47

    Δράσεις της ΠΟΞ για ηπειρωτική Ελλάδα και ξενοδοχεία έως 3*- Αυξημένο τέλος ανθεκτικότητας στα Airbnb

  91. 26/02 16:17

    FTI: "Καλή πρόοδος" στην αναζήτηση επενδυτών

  92. 26/02 15:30

    Aegean/ Olympic Air: Πιθανή ακύρωση πτήσεων την Τετάρτη λόγω απεργίας των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας

  93. 26/02 15:06

    Στην Αθήνα η ετήσια Σύνοδος Κορυφής του δικτύου Women Political Leaders

  94. 26/02 15:04

    Ευρωπαϊκός τουρισμός: «Συνωστισμός» στην προσφορά πακέτων διακοπών από αεροπορικές εταιρίες

  95. 26/02 15:01

    Δήμος Αθηναίων | Απόκριες στην Αθήνα με 80 εκδηλώσεις σε 55 σημεία

  96. 26/02 14:07

    Χιλιάδες κόσμου στην τελετή έναρξης του Ρεθεμνιώτικου Καρναβαλιού

  97. 26/02 13:19

    Conde Nast Traveller: Αυτά είναι τα 15 καλύτερα οικογενειακά ξενοδοχεία στην Ελλάδα για το 2024

  98. 26/02 12:48

    Μαγεύτηκαν από τη Ρόδο διάσημοι Νοτιοκορεάτες καλλιτέχνες!

  99. 26/02 12:42

    Workshop για τη διαμόρφωση θεματικών εμπειριών στη Σύρο

  100. 26/02 12:27

    Πέμπτο Idea Platform του CapsuleT – Οι αιτήσεις άνοιξαν για έξυπνες ιδέες τεχνολογίας στον τουρισμό