Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης | Συνέντευξη (Μέρος ΙΙ): Μια ζωή στην Grecotel, τον μεγαλύτερο ξενοδοχειακό όμιλο της χώρας

Διαβάστε το δεύτερο μέρος της συνέντευξης του κ.Δημήτρη Καλαϊτζιδάκη
-Ένα από τα χαρακτηριστικά του ομίλου είναι η διάδοση της Κρητικής Διατροφής γενικότερα μέσα από τα ξενοδοχεία. Πως επετεύχθη αυτό;
Στις αρχές της δεκαετίας του 70, ο κ. Νίκος Δασκαλαντωνάκης, πριν γίνει ξενοδόχος, ήταν έμπορος λαδιού και είχε επίσης δραστηριοποιηθεί και σε μια βιομηχανία παραγωγής τυροκομικών προϊόντων. Αυτό ήταν πολύ σημαντικό, γιατί τότε ο έμπορος της εποχής ήταν ο σημερινός (τοπικός) τραπεζίτης. Ο αγρότης εμπιστευόταν στον έμπορο όλο του το είναι, το βιός του και τον κόπο του, τον ιδρώτα του. Οπότε, ο κ. Δασκαλαντωνάκης όχι μόνο έχει ζήσει τον πόνο και τον μόχθο των αγροτών, αλλά έχει εκτιμήσει τι θα πει παραδοσιακό προϊόν της Κρήτης. Σαν έμπορας που ήταν και συνεργαζόταν με συνεργάτες κολοσσούς όπως την Ελαϊδα. Ήξερε ότι ήταν προϊόντα υψίστης διατροφικής αξίας. Το ίδιο επίσης, ίσχυε και για το κομμάτι των γαλακτοκομικών.
Τη δεκαετία του ‘60, ακολουθούσαν την παραδοσιακή, (υγιεινή) διατροφή. Εξάλλου ο τρόπος διατροφής των παππούδων μας ήταν επιστημονικά αποδεδειγμένος ο πιο υγιεινός για μακροζωία, ακόμη και σε σύγκριση με την Ιαπωνία, τη Φιλανδία που φημίζονται στην χρήση τροφών υψηλών σε Ω3. Ο Καθηγητής Keys έκανε την “Μελέτη των 7 χωρών”, το 1969 στην Κρήτη.
Η Κρήτη, επειδή συνδυάζει το βουνό με τη θάλασσα, και τα ζώα τρέφονται το καλοκαίρι στο βουνό με τα βότανα που η Κρήτη είναι μοναδική, με τόσα που δεν υπάρχουν πουθενά στον κόσμο, και τον χειμώνα δίπλα στην αρμύρα, βοσκούν χορτάρι που έχει θαλασσινό αλάτι ή το θυμάρι, που αν το πατούσες κατά λάθος, μύριζε ο τόπος. ‘Ολα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα το γάλα, το κρέας και το τυρί να παίρνουν πολύτιμα στοιχεία με αποτέλεσμα την πολύ ιδιαίτερη γεύση.
H μεγάλη ανατροπή στο πρωινό
Ήξερε και σεβόταν τον κόπο του αγρότη και εκτιμούσε τα προϊόντα της γης ο κ. Δασκαλαντωνάκης. Παίρνει λοιπόν την απόφαση το 1982 και κάνει τη μεγάλη ανατροπή σχετικά με το τότε αδιάφορο, σερβιριζόμενο ευρωπαϊκό πρωϊνό. Το γνωστό continental breakfast με το άσπρο, αδιάφορο σε γεύση, φουσκωμένο ψωμί, που ήταν σαν γαλέτα και δεν είχε ουσία, τις ατομικές μαρμελάδες που αν τις άνοιγες έμοιαζαν με “ενυδρείο”, δεν έβρισκες δηλαδή ούτε με μικροσκόπιο το φρούτο μέσα. H Αγορανομία τότε σου υπαγόρευε, τι πρέπει να περιλαμβάνει, τι είδη και σε τι γραμμάρια πρέπει να είναι η σύνθεσή του, λόγω διατίμησης.
Στο Rithymna τότε, ένας πολύ χαρισματικός Διευθυντής ο Λουκάς Κυραμαριός, ξεκίνησε μία “πρωτόγονη” για τα σημερινά δεδομένα αλλά πολύ καινοτόμα τότε μορφή μπουφέ. Εγώ εκείνη την εποχή, μόλις είχα τελειώσει τις σπουδές μου και υπηρετούσα στην Αεροπορία.
Ο μπουφές αυτός, ήταν επανάσταση. Περιελάβανε μεν τα προϊόντα που έπρεπε υποχρεωτικά να υπάρχουν ως ευρωπαϊκό πρωινό (λόγω διατίμησης της Αγορονομίας), εμπλουτισμένος όμως με κάποια παραδοσιακά προϊόντα, όπως παξιμάδια, ελιές και τυρί. Τον Απρίλιο του 1989, με το άνοιγμα του Creta Palace ,αφού πλέον είχα αναλάβει την Διεύθυνση του ξενοδοχείου όχι μόνο είμασταν προετοιμασμένοι, αλλά κάναμε ένα τέτοιο άνοιγμα, που δεν έλειψε ούτε μία καρφίτσα. Eίχαμε βέβαια το πλεονέκτημα, ότι δίπλα ήταν το άλλο ξενοδοχείο και δουλεύαμε σαν ομάδες. Αφού μιλάμε για πρωταθλητισμό, ήρθαν για να στελεχώσουν το ξενοδοχείο οι επίλεκτοι, οι καλύτεροι. Στην εκπαίδευση που κάναμε το χειμώνα, αναπτύξαμε τη φιλοσοφία μας. Σταματάμε λοιπόν το παλιομοδίτικο , ξένο προς εμάς και ανθυγιεινό “κουβέρ”(ψωμί, βούτυρο και τα συναφή) και το αντικαθιστούμε με καλάθι με ποικιλία πολύσπορων ψωμιών, παραδοσιακών παξιμαδιών Κρήτης και κριτσίνια, έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και πάστα μάυρης ελιάς. Μην ξεχνάτε ότι η πελατεία μας ήταν γερμανόφωνη.
Αρχικά το βούτυρο ήταν χύμα χαμηλής ποιότητας. Αργότερα οι ποιότητες και συσκευασίες είχαν εξελιχθεί, υπήρχαν επώνυμα βούτυρα, Lurpak,President σε ατομικές, φανταχτερές συσκευασίες. Φυσικά, αν δεν υπάρχει και ο "προξενητής" να προωθήσει την κάθε καινοτομία, δεν γίνεται τίποτα. Ο καλύτερος διαφημιστής να είσαι, ο τέλειος στα social media, εάν δεν έχεις τον "προξενητή", είτε στον μπουφέ, είτε στο τραπέζι, να σε κατευθύνει, να σου πει δοκιμάστε πρώτα αυτό, συνδυάστε το έτσι, ή να αφουγκραστεί ένα δισταγμό, να ακούσει μία παρατήρηση και να προτείνει κάτι άλλο, η κάθε καινοτομία-νεωτερισμός δεν λειτουργεί. Επίσης, συντάξαμε μια περιγραφή για καλωσόρισμα να συνοδεύει το νέο καινοτόμο παραδοσιακό “κουβέρ”και να απαγγέλεται σαν ποίημα σε 3 γλώσσες, Ελληνικά, Αγγλικά και Γερμανικά. “Καλωσήλθατε, παρακαλώ γευθείτε την ποικιλία από τα σπιτικά πολύσπορα ψωμιά μας,τραγανά Κρητικά παξιμαδάκια , και συνοδέψτε τα με πολτό μαύρης ελιάς και extra παρθένο ελαιόλαδο”.
Είχε γίνει τότε έγινε μεγάλη προσπάθεια το προσωπικό να μιλάει Γερμανικά. Με εντατική εκπαίδευση το είχαμε καταφέρει Σημειώστε παρακαλώ ότι κουβέρ δεν χρεώσαμε ποτέ , εδώ και 45 σχεδόν χρόνια.
Όσον αφορά τη γλωσσομάθεια του προσωπικού η Grecotel είχε καταφέρει μ ’ένα εντατικό πρόγραμμα εκπαίδευσης οι συνάδελφοι να μιλάνε όχι μόνο αγγλικά αλλά κα γερμανικά σε πολύ υψηλό επίπεδο. Σήμερα μιλούν και Ρωσικά.
Ξεκινάμε λοιπόν Μ. Σάββατο, 29 Απριλίου 1989 και αντιμετωπίζω ό,τι συγκλονιστικότερο έχω βιώσει στην πορεία μου έως σήμερα: Το dream team των συναδέλφων, που μαζί τους είχαμε κάνει θαύματα, είχε «παγώσει». Είχε στηλώσει τα πόδια του σαν το γαϊδούρι μπροστά από το ρυάκι, που βλέπει τον ήλιο να καθρεφτίζεται στο νερό και φοβάται, και δεν κάνει βήμα παραπέρα. Έτσι και το προσωπικό, δεν μπορούσε να προωθήσει τα παραδοσιακά προϊόντα που μόλις είχαμε εντάξει στη λειτουργία μας, κάνοντας την πρώτη επισημη ανατροπή στην Ελληνική Ξενοδοχία.
Τους λέω τότε: αν δεν μπορείτε στα Γερμανικά, εντάξει, πείτε το καλωσόρισμα στα Ελληνικά. Αλλά και πάλι τίποτα. Παίρνω αμέσως στροφές και καταλαβαίνω ότι, στα μάτια των παιδιών, μετρούσε πιο πολύ το εισαγόμενο χρυσοποίκιλτο President και το ασημένιο Lurpak, σε ατομική πλαστική συσκευασία πολυτελείας (σκαφάκι), παρά τα κρητικά παραδοσιακά προϊόντα. Θεωρούσαν τα εισαγόμενα τυποποιημένα προϊόντα ανώτερα, από τις ελιές που με κόπο και με δυσφορία μάζευαν αναγκαστικά όλο το χειμώνα, μέσα στο κρύο και στην κακουχία. Σκεφτόταν παράλληλα το λάδι στο σπίτι χύμα σε γενναίες ποσότητες. Σε αντίθεση εμείς πριν είχαμε εισαγωγές, τιμολόγια, θερμοκρασίες, να διατηρούμε το βούτυρο κάνοντας χρήση πάγου, σε ειδικά σκεύη, ολόκληρη ιεροτελεστία. Όλα αυτά τα έκαναν να φαίνονταν στα μάτια τους μεγαλύτερης αξίας. Σαν τίμιοι Κρητικοί, σου λένε : Πώς θα κοροϊδέψουμε τον πελάτη, πως θα του δώσουμε αυτό το χύμα που έχουμε σπίτι μας; Έτσι τα θεωρούσαν. Ήταν οι αντίληψη που είχαν τότε.
Ένα τοπικό προιόν ευρείας καθημερινής χρήσης και μάλιστα σε χύμα μορφή όπως αυτό της ελιάς που μας δίδει την πάστα ελιάς , αναγκάστηκα για να φανεί στα μάτια των συναδέλφων ΑΚΡΙΒΟ και ΠΟΛΥΤΙΜΟ να το μετονομάσω “Κρητικό Χαβιάρι”! όρο που τον χρησιμοποιούμε ακόμα και σήμερα.
Το μετονόμασα έτσι γιατί έχει το ίδιο χρώμα, την ίδια υφή, σερβίρεται σε μικρή ποσότητα και είναι ύψιστης διατροφικής αξίας. Φανταστείτε ότι εμείς τότε φτιάχναμε πολτό από ελιές, δεν αγοράζαμε έτοιμο. Ήμασταν οι πρώτοι που το εφαρμόσαμε στα ξενοδοχεία. Και όλα αυτά εν έτει 1989… Μετά, έγινε πολύ της μόδας.
-Υπήρχε όγκος προϊόντων για να ικανοποιήσει τη ζήτηση;
Τότε κανείς δεν χρησιμοποιούσε τον πολτό της ελιάς. Εμείς δημιουργήσαμε τη ζήτηση όπως και σε τόσα άλλα πράγματα. Και τι συνέβη μετά. Για κάθε προϊόν που επιλέγαμε και το κάναμε σήμα κατατεθέν της λειτουργίας μας, αυξάναμε πολύ την κατανάλωση δηλαδή την ζήτηση και η τιμή εκτοξευόταν. Το έχει αυτό η μοίρα του πρωτοπόρου. Το αντιμετωπίσαμε πολλές φορές στην πορεία.
Με την ευφυΐα του κ. Δασκαλαντωνάκη, κάναμε τη μεγάλη ανατροπή. Ξεκινήσαμε πριν από 30 χρόνια στο Creta Palace και ακόμη και σήμερα το “Στρατηγικό σχέδιο ένταξης των παραδοσιακών προϊόντων και της προβολής τους στα ξενοδοχεία πολυτελείας της Grecotel” είναι επίκαιρο παρά ποτέ. Το παρουσίασα σε ένα διεθνές συνέδριο το 2011. Πρόσφατα μάλιστα , μου ζήτησαν τα δικαιώματα για να το δημοσιεύσουν. Είναι ότι έκανα 23 χρόνια στο Creta Palace. Κατάφερα δε, να το αποτυπώσω σε ένα Α4.
Το Στρατηγικό αυτό σχέδιο που έχει κερδίσει Χρυσό βραβείο το 2014, περιλαμβάνει όλη την εμπειρία του πελάτη, από την άφιξη, την παραμονή, την αναχώρηση, μέχρι τον επαναπατρισμό. Δεν αναφέρεται μόνο στο πρωινό και στο βραδινό, τα οποία ο πελάτης τα δικαιούται έτσι κι αλλιώς. Από τότε το ζητούμενο στα ξενοδοχεία πολυτελείας ήταν οι πολλές επιλογές στα α λα καρτ εστιατόρια επιπλέον του κεντρικού εστιατορίου. Το να καταφέρεις να προσελκύσεις τον πελάτη σε όλα αυτά τα τμήματα, το λιγότερο είναι τα επιπλέον χρήματα που θέλεις να εισπράξεις σαν επιχείρηση.
Το πιο σημαντικό είναι να μη χάσει την εμπειρία ο πελάτης. Να τα δοκιμάσει όλα αυτά. Κάτι τέτοιο πετύχαμε μέσω της ενημέρωσης, γνωστοποιώντας προγράμματα και δραστηριότητες διαφορετικές για ενήλικες και διαφορετικές για παιδιά, ψηφιακά διαθέσιμες μέσω του διαθέσιμου πλέον Guest portal και όχι με χρήση εντύπων, λόγω και της φιλοπεριβαλλοντικής πολιτικής μας. Τις εν λόγω προτάσεις για πολιτιστικές δραστηριότητες, μπορεί κανείς να τις υλοποιήσει ευκολότερα στην Κρήτη, έχοντας το μεγάλο πλεονέκτημα της μέσης παραμονής των 8,9 ημερών που (παλαιότερα ήταν περίπου 11,5 ημερών). Στη Σαντορίνη για παράδειγμα ή στη Μύκονο είναι πιο δύσκολο να το εφαρμόσεις με μέση παραμονή περίπου 3 ημερών.
Μέχρι να έρθει ο πελάτης, να δει δυο πράγματα, ένα ηλιοβασίλεμα, ένα φαγητό που ήδη έχει κλείσει, στα επώνυμα εστιατόρια πριν φτάσει, έρχεται η ώρα να φύγει. Ενώ στην Κρήτη με τις 8-9 ημέρες, έχεις το περιθώριο να προσεγγίσεις τον πελάτη, να τον καλωσορίσεις, να τον ενημερώσεις για τα διαθέσιμα προγράμματα και δραστηριότητες που μπορεί να συμμετέχει, να τον εκπαιδεύσεις και να τον φέρεις πολύ κοντά, σε έναν τρόπο ζωής που τυχαίνει να είναι πολύ ιδιαίτερος. Αυτός είναι ο προορισμός Κρήτη. Πρώτος στη φιλοξενία, στην κουλτούρα, ο συνδυασμός ανθρώπων, ιστορίας και πολιτισμού.Το ζητούμενο είναι όχι για να τον κλείσεις στο ξενοδοχείο, αλλά για να τον κάνεις μεταξύ άλλων να αγαπήσει όλη αυτή την εμπειρία και να γίνει επαναλαμβανόμενος σου πελάτης.
Το «Ζήσε σαν Ντόπιος» το κάναμε από το 1989
Εμείς έχουμε την τύχη να διαθέτουμε ένα 30% επαναλαμβανόμενων πελατών, υπάρχουν ξενοδοχεία και με 45% επαναλαμβανόμενους πελάτες. Δηλαδή, υπάρχει ένα 70% που μπορούμε να προσεγγίσουμε. Το πιο σημαντικό δεν είναι μόνο το χρήμα. Το πιο σημαντικό είναι να μην χάσει αυτές τις αυθεντικές δραστηριότητες-εμπειρίες ο πελάτης.
Κάτι που εμείς ξεκινήσαμε από το 1989, τώρα, εν έτει 2020 προσπαθεί να βρει το δρόμο του στην ξενοδοχεία. Το 2016, στην εφημερίδα New York Times σε πρωτοσέλιδο, η Airbnb προσπαθούσε να στήσει ένα δίκτυο ενημέρωσης ανά γειτονιά, για τις αυθεντικές εμπειρίες. Η αυθεντική εμπειρία, το λεγόμενο Το «Ζήσε σαν Ντόπιος», (Live Like a Local), εμείς το θεωρούσαμε δεδομένο και το κάναμε από το 1989.
Κάναμε από τότε μαθήματα παραδοσιακής μαγειρικής για τους πελάτες, όχι με επαγγελματία Σεφ και ξενοδοχειακούς μαγείρους.
Όλοι φέρνουν τον καλύτερο σεφ,για να κάνει το μάθημα μαγειρικής, προφανώς το κάνει τεχνικό. Όχι. Αν φέρεις μια μαμά ή γιαγιά από το τμήμα ορόφων, θα φέρει εκείνη την ποδιά της από το σπίτι και θα κάνει τη διαφορά. Γιατί βγάζει την αγάπη στο μάθημα. Κάτι που δεν μπορεί να κάνει ένας σεφ εκ του “φυσικού”. Ο Σεφ έχει άλλες εμπειρίες , άλλες παραστάσεις. Άλλος είναι ο ρόλος του και η αποστολή του.
Μέχρι και εγώ έχω κάνει μάθημα σε παιδιά βασισμένα στην υγιεινή Κρητική Διατροφή υπο μορφή παιχνιδιού. Γιατί το θέμα μας δεν ήταν να μάθουμε στους πελάτες μόνο την τεχνική. Ηταν μια ευκαιρία να τους περάσουμε πολιτιστικά μηνύματα της κουλτούρας μας και όχι να τους δείξουμε πώς θα κάνουν το μουσακά. Τους μιλούσαμε για γεμιστά ντολμαδάκια και τους ανθούς, για να τους δείξουμε την αγάπη της γιαγιάς, τι σημαίνει γιαγιά για την οικογένεια, που σηκωνόταν αξημέρωτα για να είναι ο ανθός δροσερός-ανοιχτός από το μποστάνι της, και όχι όπως τώρα που σηκωνόμαστε πολύ αργότερα και τον ψάχνουμε στα σούπερ μάρκετ.
Τους μιλούσαμε λοιπόν για την υπομονή, για το χρόνο που χρειάζεται για να τυλιχθούν τα ντολμαδάκια αυτά, για το πως τα τρώνε στη συνέχεια τα παιδιά σαν φουντούκια ,σε χρόνο μηδέν, και η γιαγιά ακούραστη να χαίρεται τα εγγόνια της. Αυτές ήταν οι αξίες του πολιτισμού μας. Προφανώς, κάναμε και το τζατζίκι και τη χωριάτικη και τόσα άλλα, ώστε επιστρέφοντας στη χώρα τους, να γίνουν πρεσβευτές των προϊόντων μας και μέσω της διατροφικής διπλωματίας να αναζητούν τα προϊόντα στη χώρα τους. Άλλωστε, η διατροφική διπλωματία έχει μεγάλη βαρύτητα.Διδάσκεται στο American University της Ουάσιγκτον, σαν τον πιο ενδεδειγμένο τρόπο για μια χώρα να έχει καλύτερα αποτελέσματα ακόμη και από την πολιτική διπλωματία. Επίσης διδάσκουν πώς οι τωρινοί τοπικοί πόλεμοι με την επιρροή των ξένων δυνάμεων επηρεάζουν την τοπική κουλτούρα και το φαγητό.
Εν κατακλείδι, από το 1989 η Grecotel καθιέρωσε έναν όρο που δεν υπάρχει στην παγκόσμια βιβλιογραφία: “Κρητικό πρωινό”. Μέχρι τότε, παγκοσμίως υπήρχε διαθέσιμο το σερβιριζόμενο ευρωπαϊκό και το αμερικάνικου τύπου πρωινό σε μπουφέ, που ήταν και το πιο πλούσιο. Όμως η υπεροχή του κρητικού πρωινού δεν ήταν ποσοτική, αλλά ήταν ποιοτική αφού περιελάμβανε, προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, Όλοι οι ξενοδόχοι της Ελλάδος, αυτό που συνέβη στην Grecotel στην Κρήτη, το συζητούσαν και το επαινούσαν.
Πολλοί δε Κρητικοί επιχειρηματίες, το ακολούθησαν αμέσως μετά.
Διαβάστε το τρίτο και τελευταιο μέρος της συνέντευξης του κ.Δημήτρη Καλαϊτζιδάκη
22/03 16:50
Show us your Regina: Η τουριστική καμπάνια που κατέστρεψε οριστικά τη φήμη πρωτεύουσας του Καναδά
22/03 16:07
22/03 15:40
22/03 15:24
22/03 14:33
Ελληνοτουρκική συνάντηση για συνεργασία στον τομέα Τουρισμού
22/03 13:30
«Let's TUI it» | Έτσι θα καλύψει τις 950 κενές θέσεις εργασίας ο τουρ οπερέιτορ
22/03 12:57
22/03 12:37
Μητσοτάκης για Μύκονο: Δεν νοείται να υπάρχει νησί, όπου κάποιοι θεωρούν ότι είναι υπεράνω του νόμου
22/03 11:54
Επαναπατρίζονται είκοσι εννέα πολύτιμες αρχαιότητες στην Ελλάδα
22/03 10:51
Bill Gates: Η τεχνητή νοημοσύνη είναι η σημαντικότερη τεχνολογική πρόοδος εδώ και δεκαετίες
22/03 10:34
Έκθεση της Βιέννης Ferien 2023 | +20% οι κρατήσεις για Ελλάδα
22/03 09:59
Η Jet2holidays επαναφέρει το δωρεάν check-in των αποσκευών από το ξενοδοχείο την ημέρα αναχώρησης
22/03 09:52
22/03 09:36
Νέες συνεργασίες για την εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων και βιλλών Selected Hideaways
22/03 09:19
22/03 08:55
22/03 08:53
22/03 08:51
22/03 08:49
Wyndham: Ανάπτυξη πάνω από 200 ξενοδοχείων ECHO από το πρώτο έτος
22/03 08:46
Οι καλές τουριστικές πρακτικές του Καναδά «σώζουν» τους καταπιεσμένους Νεοϋορκέζους
21/03 19:08
21/03 19:00
21/03 18:46
21/03 16:34
21/03 16:11
Ο Δήμος Δυτικής Σάμου σε εκδήλωση του ΠΟΤ για τα "Καλύτερα Χωριά Τουρισμού" στη Σαουδική Αραβία
21/03 15:45
Νεοσύστατος Αυστριακός αερομεταφορέας σε συζητήσεις με την ελληνική Marathon Airlines
21/03 14:47
21/03 14:26
21/03 14:17
Εθνική θεώρηση εισόδου στους αρχηγούς τουριστικών γκρουπ - Τι προβλέπει σ/ν του υπ.Μετανάστευσης
21/03 13:50
Τέσσερις μήνες παίρνει στις εταιρίες να καλύψουν τις κενές θέσεις εργασίας στη Γερμανία
21/03 13:42
21/03 13:11
21/03 13:06
ΕΟΤ: Διαδραστική εκδήλωση προβολής της Σάμου στην τουριστική αγορά της Ολλανδίας
21/03 12:47
Telegraph: 16 ελληνικές βίλες στις 50 καλύτερες στην Ευρώπη για διακοπές το καλοκαίρι του 2023
21/03 12:12
Με μειωμένες ταχύτητες επανεκκινούν τα δρομολόγια των τρένων και του προαστιακού από την Τετάρτη
21/03 11:22
Politico: Αν η βαρετή Ελβετία δεν μπορεί να σώσει τις τράπεζές της, τότε ποιος μπορεί;
21/03 11:09
Καμία νέα πολεοδομική άδεια για εκτός σχεδίου περιοχές στη Μύκονο
21/03 10:49
21/03 10:27
Choose Crete | Προβολή της Κρήτης και της γαστρονομίας της στην Πολωνία
21/03 10:21
Διετής σύμβαση μεταξύ ξενοδόχων – ξενοδοχοϋπαλλήλων στα Χανιά | Αυξήσεις 6% και 5%
21/03 10:20
Ένα ακόμη διεθνές βραβείο για τον όμιλο ξενοδοχείων MELTEMI HOTELS & RESORTS
21/03 08:18
Πράσινο φως για 2 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Κάρπαθο και Κω
21/03 08:16
Η Meliá παρουσιάζει το πρώτο «ξενοδοχείο μέσα στο ξενοδοχείο»
21/03 08:10
Διαγωνισμός για το έργο Ψηφιακές Πολιτιστικές Δράσεις της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας
21/03 08:06
20/03 23:57
O υπερ- τουρισμός στην Αθήνα | Στο μικροσκόπιο η φέρουσα ικανότητα - Μελέτη θα προτείνει παρεμβάσεις
20/03 19:37
20/03 18:49
Η Θεσσαλονίκη αναδεικνύεται σε σταθερή γέφυρα για την σύνδεση της περιοχής των Βαλκανίων
20/03 16:39
Μίλτος Καμπουρίδης | Αβάσιμες, καταχρηστικές και παράνομες οι ενέργειες της DCI
20/03 16:12
Chania By Locals: 3 νέα videos αφηγούνται τις ιστορίες της πόλης των Χανίων
20/03 16:08
Η Air France επιστρέφει στα επίπεδα πτήσεων του 2019 – Πτήσεις από 4 αεροδρόμια για Ελλάδα
20/03 15:43
H Ρόδος γίνεται πανευρωπαϊκός προορισμός εξ αποστάσεως εργασίας | “All roads lead to Rhodes”
20/03 15:31
20/03 14:43
20/03 14:18
20/03 13:47
20/03 13:15
Άλμα 87% στην επιβατική κίνηση των πτήσεων μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης τον Φεβρουάριο
20/03 12:45
Skytrax: Το «Ελ. Βενιζέλος» στα 60 καλύτερα αεροδρόμια στον κόσμο για το 2023
20/03 12:17
Star Clippers: Η Μήλος νέος προορισμός κρουαζιέρας στα Ελληνικά νησιά για το 2023
20/03 12:14
20/03 11:45
20/03 08:55
Παραθεριστικές κατοικίες στην COSTA NAVARINO και στην Πύλο από την Potiropoulos+Partners
20/03 08:45
Πράσινο φως για 2 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Πάργα και Νέα Πέραμο
20/03 08:30
Αλλαγή χρήσης κτιρίου γραφείων σε διαμερίσματα στα Χανιά - Νέο ξενοδοχείο στην Πάργα
20/03 08:28
Διαγωνισμός 333.000 ευρώ για διαμονή σε καταλύματα της Μυτιλήνης
20/03 08:25
Ισπανική εταιρεία στην εποπτεία της εναέριας κυκλοφορίας ινδικών αεροδρομίων
20/03 08:20
19/03 18:16
Βρετανικός τουρισμός |Έρευνα ΑΒΤΑ: Οι διακοπές στο εξωτερικό επιστρέφουν το 2023 σε επίπεδα 2019
19/03 13:40
19/03 13:27
Τελεφερίκ θα συνδέει την Άνω με την Κάτω Πόλη της Μονεμβασίας- Μουσείο το σπίτι του Ρίτσου
19/03 08:13
Πώς εταιρεία από το Hong Kong προσπάθησε να εξαπατήσει ελληνικές επιχειρήσεις
19/03 08:04
Διερεύνηση δυνατότητας κατασκευής νέου ποδηλατόδρομου στην Κω
18/03 19:03
Διευθυντές Ρόδου | Εσπερίδα: Ιδού η Ρόδος, ιδού και το...περιβάλλον
18/03 18:57
18/03 13:07
18/03 08:32
18/03 08:24
17/03 15:21
Ethisphere: Η Wyndham ανάμεσα στις Πιο Ηθικές Εταιρίες στον Κόσμο για το 2023
17/03 13:07
17/03 13:02
17/03 12:54
17/03 11:54
Πνοή πολυτελούς ευεξίας στην Κρήτη με το νέο ξενοδοχείο Pnoé Breathing Life – Ανοίγει τον Ιούνιο
17/03 11:39
Προβολή της Τήνου στο νεανικό κοινό και ζευγάρια σε Βρετανία και Αυστρία
17/03 11:02
17/03 10:54
Costa Cruises: Rock 'n' Roll κρουαζιέρα στη Μεσόγειο! Θα προσεγγίσει Σαντορίνη και Αθήνα (φωτο)
17/03 10:21
Θέλετε ή δεν θέλετε Βρετανούς τουρίστες; Επίθεση του CEO του ομίλου jet2 στην πρόεδρο του Λανθαρότε
17/03 09:57
Η μινωική ταυτότητα της Κρήτης υποψήφια για την Παγκόσμια Κληρονομιά της UNESCO
17/03 08:33
Άδειες για 2 νέα ξενοδοχεία στην παραλία Πεταλούς και στο Παλιούρι
17/03 08:30
Taygetos Challenge: Συναρπαστικές διαδρομές στα αρχαία μονοπάτια του Ταϋγέτου
17/03 08:28
17/03 08:25
Η νέα συμφωνία Wyndham και Groups360 δίνει άμεση λύση στις πολλαπλές κρατήσεις
17/03 00:05
TripAdvisor | Oδηγός για μια επιτυχημένη καμπάνια ξενοδοχείου
16/03 18:50
DiscoverEU | Δωρεάν ταξιδιωτικό πάσο σε 35.000 νέους για να εξερευνήσουν την Ευρώπη με τρένο
16/03 16:16
Credit Suisse: Πώς οδηγήθηκε στην κρίση ένας απο τους μεγαλύτερους διαχειριστές πλούτου παγκοσμίως
16/03 16:04
Η Κ.Νοτοπούλου στο συνέδριο του HAPCO | Εθνική πολιτική για τις εκθέσεις και τα συνέδρια
16/03 14:43
Τουρισμός: Οι Κινέζοι επιστρέφουν στην Ευρώπη αλλά με διαφορετικές ανάγκες από το παρελθόν
16/03 14:11
16/03 13:50
Βραβεία Skytrax | Τα 20 καλύτερα αεροδρόμια του κόσμου το 2023
16/03 13:34
Το 55% των τουριστών της Αθήνας χρησιμοποιούν έντυπους χάρτες και οδηγούς πόλης
16/03 13:23
Νέες συνεργασίες για την εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων και βιλλών Selected Hideaways
Επαναπατρίζονται είκοσι εννέα πολύτιμες αρχαιότητες στην Ελλάδα
Έκθεση της Βιέννης Ferien 2023 | +20% οι κρατήσεις για Ελλάδα
Bill Gates: Η τεχνητή νοημοσύνη είναι η σημαντικότερη τεχνολογική πρόοδος εδώ και δεκαετίες
Καμία νέα πολεοδομική άδεια για εκτός σχεδίου περιοχές στη Μύκονο
Οι καλές τουριστικές πρακτικές του Καναδά «σώζουν» τους καταπιεσμένους Νεοϋορκέζους
«Let's TUI it» | Έτσι θα καλύψει τις 950 κενές θέσεις εργασίας ο τουρ οπερέιτορ
Wyndham: Ανάπτυξη πάνω από 200 ξενοδοχείων ECHO από το πρώτο έτος
Η Jet2holidays επαναφέρει το δωρεάν check-in των αποσκευών από το ξενοδοχείο την ημέρα αναχώρησης
Telegraph: 16 ελληνικές βίλες στις 50 καλύτερες στην Ευρώπη για διακοπές το καλοκαίρι του 2023
Νεοσύστατος Αυστριακός αερομεταφορέας σε συζητήσεις με την ελληνική Marathon Airlines
O υπερ- τουρισμός στην Αθήνα | Στο μικροσκόπιο η φέρουσα ικανότητα - Μελέτη θα προτείνει παρεμβάσεις
( 0 )