Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης | Συνέντευξη (Μέρος ΙΙΙ): Μια ζωή στην Grecotel, τον μεγαλύτερο ξενοδοχειακό όμιλο της χώρας

Α Decrease font Enlarge font
Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης | Συνέντευξη (Μέρος ΙΙΙ): Μια ζωή στην Grecotel, τον μεγαλύτερο ξενοδοχειακό όμιλο της χώραςΗ AgrecoFarms αποτελεί σήμερα το καλύτερο παράδειγμα διασύνδεσης του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα

Διαβάστε το τρίτο μέρο της συνέντευξης του κ.Δημήτρη Καλαϊτζιδάκη

 

-Πώς το υποδέχθηκαν το κρητικό πρωινό οι ξένοι;

Όπως είπα και προηγουμένως, ένας "προξενητής" μπορεί να κάνει θαύματα. Είναι συγκεκριμένος ο ρόλος του. Είναι ο τελευταίος κρίκος της αλυσίδας, αυτός κάνει το προξενιό. Στα α λα καρτ τμήματα για παράδειγμα, κάθε σερβιτόρος, κάθε συνάδελφος παίζει το ρόλο του. Τον ίδιο και πιο μεγάλο ρόλο, παίζει ο σομελιέ. Σε ένα μπουφέ όμως, πρέπει να έχεις ένα εξειδικευμένο άτομο για αυτό το ρόλο. Δεν υπάρχει οργανική θέση προξενητή στην δομή ενός ξενοδοχείου, ούτε οικονομικό  περιθώριο για να λειτουργήσεις τη θέση αυτή τι πρέπει να κάνεις λοιπόν; Πρέπει να επιλέξεις έναν από τους υπευθύνους του εστιατορίου, έναν μεταξύ του μετρ, του σου μετρ, του κάπτεν.

Η λεπτομέρεια είναι η πιο μεγάλη πρόκληση για να επιτευχθεί ο στόχος της αυθεντικής εμπειρίας

Η ευθύνη τους δεν θα είναι μόνο να είναι παρατηρητικοί, τακτικοί, καθαροί, προσεκτικοί, αλλά  επιβάλλεται  η προσωπικότητά τους να είναι τέτοια, που να μπορούν να έχουν ανάστημα και παράστημα  δηλαδή να καταλάβουν, να προσεγγίσουν τον πελάτη, να τον παροτρύνουν να δοκιμάσει. Για παράδειγμα, βλέπεις ότι ο πελάτης είναι ολόασπρος, άρα μόλις έχει φθάσει, δεν χρειάζεται να έχεις λίστα με τις αφίξεις. Τον υποδέχεσαι: “Καλησπέρα, καλώς ήλθατε, σήμερα είστε τυχερός, έχουμε Κρητική βραδιά. Ελάτε να δοκιμάσετε”. Και την ώρα που του μιλάς, ταυτόχρονα, παίρνεις το κριθαρένιο παξιμαδάκι από την Kρητική Γωνιά, βάζεις το λάδι AgrecoFarms, τον κοιτάζεις στα μάτια ενώ του το ετοιμάζεις, του το προσφέρεις και του λες:” ξεκινήστε με αυτό”. Αυτό το στοιχείο, αυτή η λεπτομέρεια, είναι η πιο μεγάλη πρόκληση για να επιτευχθεί ο στόχος της αυθεντικής εμπειρίας. 

Άλλο συγκλονιστικό παράδειγμα, το πώς επιτυγχάνεται αυτό: Τα ημερήσια εστιατόρια των ξενοδοχείων που έχουν φαγητό όλη μέρα, (all day restaurant) στην ενότητα σαλάτες λόγου χάριν, τι ποσοστό προτίμησης πιστεύετε ότι έχει η πιο γνωστή σε όλους σαλάτα του Καίσαρα, που τη βρίσκεις πλέον παντού; Σας λέω λοιπόν :14,7%. Μία Κρητική σαλάτα τι  ποσοστό πιστεύετε ότι θα είχε αντίστοιχα (στο σύνολο των 7 σαλατών); Ένα 5% με 10% θα ήταν η λογική απάντηση, τη στιγμή που το 70% των πελατών δεν είναι επαναλαμβανόμενοι. Κι όμως, στο Creta Palace, είχε 16,7% (!) προτίμηση, κάτι που είναι πραγματικός άθλος, αν αναλογιστεί κανείς ότι το 70% των επισκεπτών είναι καινούριοι πελάτες με όχι τολμηρή γεύση. Πώς γίνεται όμως αυτό; 

Είναι 7 χρυσά βήματα που σκέφτηκα και ακολουθώ πιστά και που έχουν κερδίσει και αυτά  Χρυσό βραβείο το 2017 σ΄όλη την επικράτεια. 

Οταν ακολουθήσεις τα 7 χρυσά βήματα αυτά, τα οποία σκέφτηκα και έγραψα χωρίς να τα έχω διαβάσει ή δει πουθενά, φθάνεις στην επιτυχία αυτή, που τελικά είναι το μέλλον της Ελλάδας. Όλοι το θέλουν αλλά κανένας δεν έχει σκεφθεί πώς θα το πετύχει. Και το πιο σημαντικό, πως δηλαδή θα εκπαιδεύσει τους επαγγελματίες,( γιατί δεν είναι θέμα εξυπνάδας μόνο αλλά επιστήμης), αφού δεν είχαν την τύχη να βρεθούν σε ένα δυναμικό περιβάλλον που να τους δημιουργεί αυτές τις προκλήσεις – ανησυχίες.

Το πρώτο βήμα λοιπόν από τα 7, είναι η δημιουργική περιγραφή, όπως για παράδειγμα για τον Ντάκο:  βιολογική ντομάτα, ξυνομυζήθρα , θαλασσινό αλάτι, τραγανά λαχανικά βιολογικής καλλιέργειας, σταφιδοελιές, κριθαρομπουκιές και βιολογικό ελαιόλαδο Agrecofarms. Στα αγγλικά, η λεπτομερή περιγραφή είναι αναγκαια ώστε να καταλάβει ο ξένος πελάτης  ακριβώς τι είναι το έδεσμα που έχει μπροστά του, από τι αποτελείται.

Για σκεφτείτε να διαβάσει ο ξένος μια περιγραφή όπως:

Sun kissed organic tomatoes, Xinomizythra (a local fresh sour cheese), sea salt, crispy organic vegetables,wrinkled olives, bite-size Cretan rusks, and AgrecoFarms organic olive oil

Και η επισφράγιση της περιγραφής στα αγγλικά σαν τίτλος:

Greek Salad… Cretan Style, δηλαδή: Χωριάτικη σαλάτα, με Κρητικό στυλ, το προτείνω έτσι επειδή η χωριάτικη σαλάτα είναι γνωστή σε όλους. 

Όταν όμως γράφεις Greek Salad ... Cretan Style, έχεις επιτύχει την απογείωση. Αυτό είναι η επιστήμη. 

Γίνονται εκατομμύρια προσπάθειες, ιδιωτικές, κρατικές, περιφερειακές, δυστυχώς γίνονται συνέδρια και ξοδεύονται πολλά χρήματα, αλλά κανείς ποτέ δεν έχει προσπαθήσει να εκπαιδεύσει τους εμπλεκόμενους πως θα τα καταφέρουν χρησιμοποιώντας  παραδείγματα καλής πρακτικής.

Μόνο το Πανεπιστήμιο των Ορέων (ΠτΟ), το έχει κάνει πράξη.

Σε μια τέτοια προσπάθεια σίγουρα θα επηρεάσεις και θα βοηθήσεις ένα μεγάλο ποσοστό επαγγελματιών που ενδιαφέρονται. Από αυτούς που δηλώνουν αδιάφοροι, μπορείς  να κερδίσεις επιπλέον ένα 20-30% . Προφανώς θα  υπάρχουν και οι άλλοι που δεν ενδιαφέρονται καθόλου.

Ο Κρητικός Ντάκος

Ας πάρουμε όμως τα παρακάτω δεδομένα. Τα 97 ξενοδοχεία της Κρήτης 5 αστέρων, προσφέρουν τις 180 ημέρες λειτουργίας τους 6.000.000 πρωινά, που είναι ο μισός πληθυσμός της Ελλάδος. Για να κερδίσουν οι πολυεθνικές εταιρείες ένα 1%, μερίδιο αγοράς σκοτώνονται, ξοδεύοντας εκατομμύρια  στις εκπαιδεύσεις και στις διαφημίσεις, με αμφίβολο αποτέλεσμα. Εσύ παραγωγέ τους έχεις τον τουρισμό εδώ στα πόδια σου τι κάνεις; Σίγουρα σκέφτονται, πώς θα το διαφημίσω, πώς θα το κάνω γνωστό; Που θα βρω τόσα χρήματα γι’ αυτό; Ο παραγωγός μπορεί ίσως να κάνει μια καλή τιμολογιακή πολιτική και να εξασφαλίσει διείσδυση του προϊόντος του, στα ξενοδοχεία σε  πρωινά, είναι σαν να τοποθετεί τα προϊόντα του στο μισό πληθυσμό της Ελλάδας.

Πάντα χρησιμοποιώ τον ντάκο σαν παράδειγμα. Μα τι είναι ο Κρητικός Ντάκος; Τραγανά παξιμαδάκια με κριθάρι και σίκαλη, με τριμμένη βιολογική ντομάτα , ντόπια φέτα, βιολογική ρίγανη και βιολογικό ελαιόλαδο Agrecofarms. Αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό. Θέλει να δημιουργήσεις μια μικρή ιστορία. Όχι μόνο για να κερδίσεις το ενδιαφέρον του πελάτη, αλλά για να περάσεις πολιτιστικά μηνύματα.

Να γιατί ο Ντάκος έχει για παράδειγμα, έχει ένα 7% προτίμηση στο ημερήσιο τμήμα, πληρώνοντάς τον ο πελάτης, παρότι τον προσφέρεις δωρεάν στο πρωινό, στο μεσημεριανό, στο βραδινό στο κεντρικό εστιτατόριο. 

Και συνεχίζουμε την μικρή μας ιστορία, γράφοντας : «Ντάκος, το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα της επιστημονικά αποδεδειγμένης για μακροζωία υγιεινής Κρητικής Διατροφής». Χρυσό βραβείο πήραμε και για αυτό. Το Brand Lab, του Cornell University, αναφέρει ότι: “δημιουργικές περιγραφές προτιμώνται από το 27% των πελατών. Είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν 10% παραπάνω, για ένα πιάτο που συνοδεύεται από δημιουργική περιγραφή σε σχέση μ’ ένα άλλο που δεν έχει”. Υπεραξία από το τίποτα. 

Από μελέτες που έχει κάνει, έχει στοιχεία ότι:

“Επιπλέον οι δημιουργικές περιγραφές δημιουργούν επαναλαμβανόμενους πελάτες και θετική εντύπωση για το εστιατόριο”. Εκπαιδευμένο προσωπικό, προτείνει με φιλικό τρόπο. Το χειρότερο πράγμα που μπορείς να κάνεις σε έναν ξένο είναι όταν σου έχει ζητήσει ένα κεφτεδάκι και να του προσφέρεις δύο. Τρελαίνεται. Εμείς θα του βάλουμε και 50 στο πιάτο. Όταν σου πει ένα, και του βάλεις 2, τον έχεις τρελάνει. 

Η Grecotel εδώ και τρία χρόνια προσφέρει ένα πρόγραμμα με 16 αυθεντικές εμπειρίες 8 κατηγοριών, (γαστρονομία, αθλητισμός, ψώνια, κουλτούρα, ιστορία), και απευθύνονται στο ζευγάρι μόνο.

-Μόνο για 2 άτομα; 

Ναι, γιατί εμείς σεβόμαστε το συνεργάτη μας, ποτέ δεν θέλουμε να  εμπλακούμε με πράγματα που κάνει ο συνεργάτης μας ο  πράκτορας ή ο tour operator. Δυστυχώς σε κάποια ξενοδοχεία, δεν προσέχουν αυτή τη σχέση. 

Σε εμάς δεν υπάρχει περίπτωση να παραβούμε αυτή την αρχή.

Μία υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων με άλλα δύο άτομα βοηθούς εξυπηρετεί 750 πελάτες στο ξενοδοχείο, 1 άτομο δηλαδή για 250 πελάτες. Κι εδώ έχεις 1 άτομο για να εξυπηρετήσει 2 πελάτες. Μεγάλη "θυσία" ξενοδοχειακού προσωπικού. Για να είμαι δίκαιος, που πάντα προσπαθώ να είμαι δίκαιος, το κόστος των 4 ωρών της απασχόλησης της, τις έχω συμπεριλάβει στο κόστος της δραστηριότητας. Αλλά το πραγματικό κόστος δεν αποτυπώνεται. Πρέπει να υπολογίσεις πόσο σου κοστίζει πραγματικά δηλαδή πόσο κοστίζει η απουσία της που την στερείς δηλαδή από τους 250 πελάτες.  

Άλλη εμπειρία είναι και η γευσιγνωσία, λαδιού στα πρότυπα του διεθνούς συμβουλίου ελαιολάδου,  πιο απαιτητική και από του κρασιού.

Η Grecotel εδώ και 30 χρόνια, έχει αναπτύξει ένα μοναδικό πρόγραμμα σίτισης με επιπλέον επιλογές από τις συνηθισμένες επιλογές που βρίσκεις σε ένα ξενοδοχείο πολυτελείας, στηρίζοντας και προωθώντας τα τοπικά προϊόντα, εμπνευσμένα από την κρητική διατροφή.  

Το στρατηγικό σχέδιο έχει βραβευτεί με Χρυσό Βραβείο το 2014.

Γιατί δεν είναι τι θα κάνουμε. Εχουμε αποδείξει τι  κάνουμε 30 χρόνια τώρα. 

‘Οσον αφορά, το λάδι στην Κρήτη δεν μπορείς να το έχεις σε μικρό μπουκάλι. Εγώ προσωπικά σταμάτησα να πηγαίνω στην καλύτερη ταβέρνα σε χωριό του Ρεθύμνου, επειδή μου έφεραν το λάδι σε μικρό μπουκάλι  Perrier 200 ml. Δεν ξαναπήγα. Χάνεται ο πλούτος, χάνει η χωριάτικη. Ενώ όλοι συμφωνούμε με την προσπάθεια να βελτιώσουμε την ποιότητα του λαδιού πάνω στο τραπέζι, με επώνυμο λάδι, είναι λάθος η προτεινόμενη συσκευασία μίας χρήσης. Και το εξηγώ, είναι λάθος, γιατί κατ΄αρχάς μεταξύ άλλων δημιουργείς παραπάνω κόστος και επιβαρύνεις το περιβάλλον. Μετά, σε οποιαδήποτε ταβέρνα, πάνω στο τραπέζι δεν έχει ένα κερί, δεν έχει ένα μύλο πιπεριού, δεν έχει μια γλάστρα με λουλούδι; Μπορεί στην Κρήτη που βγάζει το 70% της παγκόσμιας παραγωγής σε έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, το λάδι, σαν λάδι να είναι υποδεέστερο από το αλατοπίπερο ή το γλαστράκι;

Ποια είναι λοιπόν η προτεινόμενη; Προτείνω ανεπιφύλακτα τη συσκευασία των 500ml. Με μπίλια για να μην ξαναγεμίζεται, όχι όμως μιας χρήσεως. Αυτή είναι η  συσκευασία του λαδιού να δεσπόζει πάνω στο τραπέζι.

Έχω άποψη γιατί το κάνω από το 1989 με λάδι, AgrecoFarms.Δυστυχώς όταν συγκεντρώνονται ”οι σοφοί” για να κάνουν ένα νόμο, μάλλον δεν τα σκέφτονται όλα ή δεν έχουν τις εμπειρίες αυτών του πεζοδρομίου. Και προφανώς αναφέρομαι σε ταβέρνες ή εστιατόρια. 

Όχι βέβαια Γαστρονομικά εστιατόρια.

Μόνο η απάντηση στην ερώτηση:

Τι να κάνει ο (ξένος) πελάτης, το λάδι που μένει στη συσκευασία των 100 συνήθως ml, που είναι: να το πάρει μαζί του, σημαίνει ότι είναι λάθος το προτεινόμενο μέγεθος.

-Πόσα ξενοδοχεία αριθμεί σήμερα η Grecotel και ποιες είναι κάποιες από τις χαρακτηριστικές υπηρεσίες που προσφέρει; 

Σήμερα η Grecotel έχει 32 ξενοδοχεία σε Κρήτη, Κέρκυρα, Μύκονο, Πελοπόννησο, Ρόδο, Κω, αλλά και στα ωραιότερα μέρη της χώρας και της ακριτικής Ελλάδας: Αθήνα και Σούνιο, Χαλκιδική, Λάρισα και Αλεξανδρούπολη. Επίσης λειτουργεί 2 πολιτιστικά πάρκα, το Danilia στην Κέρκυρα και την παραδοσιακή φάρμα Agreco στο Ρέθυμνο, τα προϊόντα της οποίας διατίθενται πλέον στα Duty Free της χώρας. Στις επιχειρήσεις του Ομίλου, απασχολούνται 6.700 εργαζόμενοι. Στα ξενοδοχεία μας λειτουργούν 215 πολυτελή εστιατόρια και μπαρ. Από αυτά, τα 127 είναι τα εστιατόρια, και τα υπόλοιπα 80 είναι μπαρ και lounge. 

Καταγράφουμε πάνω από 2.000.000 διανυκτερεύσεις ετησίως, στα 32 ξενοδοχεία μας, 500.000 μέλη οικογενειών ανήκουν στο Privilege Club (club πιστών πελατών ) και πάνω από 5.000 είναι τα μέλη του Counter Club (club πιστών συνεργατών).

Lux Me : Το πιο επιτυχημένο εμπορικό προϊόν 

Σε μία από τις 4 κατηγορίες των ξενοδοχείων μας, όπως το White Palace, παρέχουμε το προιόν Lux Me (Πολυτέλεια Made Easy,δηλαδή άμεσα διαθέσιμη).

Το Lux Me είναι το πιο καινοτόμο και το πιο επιτυχημένο εμπορικά προϊόν luxury all inclusive εδώ και 3 χρόνια στην Ελλάδα. Γιατί προσφέρει κάτι μοναδικό και πολύ περισσότερες υπηρεσίες και προιόντα, πέραν των κτιριακών εγκαταστάσεων, τις επιλογές των δωματίων και τις πισίνες. Το concept μας είναι, “κάθε μέρα γιορτή”. Φανταστείτε ότι στο κεντρικό εστιατόριο, προσφέρουμε 140 επιλογές κρασιού, διαφορετικές ετικέτες. Κρήτη, Ελλάδα, Ευρώπη και όλος ο νέος κόσμος, με υπηρεσία σομελιέ. Οι κουζίνες που καλύπτει, είναι πολλές και εκλεκτές. Ελληνική Μεσογειακή, Κρητική, Γαλλική με 3 μενού γευσιγνωσίας (degustation ) και υψηλής ποιότητας προϊόντα που δεν συναντώνται εύκολα, Ιταλική, Ταϋλανδέζικη και  Λιβανέζικη κουζίνα. Eπιπλέον εστιατόριο που λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, στη συνέχεια κυρίως πιάτο.

Το παιδικό φαγητό περιλαμβάνει ενότητες με τα αγαπημένα των παιδιών όχι σε πλαστικά αλλα σε υγιεινή μορφή.

Όπως μπέργκερ με άπαχο μοσχάρι, σπιτική πίτσα με ελληνικά τυριά,  πένες ολικής άλεσης,  με σπιτικές σάλτσες.  

Ζεστό φαγητό στις αφίξεις

Όσα χρόνια κι αν ήμουν στο Creta Palace τα 23 αυτά χρόνια, ποτέ δεν συμβιβάστηκα με την  πρακτική  να βάλω κρύο πιάτο στο δωμάτιο, για τις αργοπορημένες αφίξεις. Δεν είναι σωστό να βρει ο πελάτης ένα κρύο πιάτο στο δωμάτιο, με υλικά που σίγουρα  χρειάζονται ψυγείο, δηλαδή εκτός των άλλων είναι και πρακτικό το θέμα. Όταν όμως ένα πρακτορείο ζητάει  να μπουν κρύα πιάτα στα δωμάτια κατά την άφιξη, ποιος παίρνει την ευθύνη να μην το κάνει, να φθάσει ο πελάτης και να μην το βρει ζεστό. Είχαμε την οργάνωση και  τους περιμέναμε λοιπόν, με ζεστή σούπα, επιλογή από τρία κυρίως (ζεστά) πιάτα, χωριάτικη σαλάτα και επιδόρπιο μέχρι τις 23:30. Και εκείνοι που έφθαναν ξημερώματα, είχαν πάντα το πλούσιο welcome, πολλά φρούτα και κρασί, ξεκουράζονταν και την επόμενη ημέρα απολάμβαναν κανονικό φαγητό στο  μπουφέ με επιπλέον κουπόνι.

Στην περίπτωση του White Palace με το Lux Me είτε έρχεσαι αργοπορημένος το βράδυ, είτε φεύγεις νωρίς το πρωί, είτε γύριζες από βόλτα στην πόλη και θέλεις να φας κάτι,είτε έχεις πιει και θέλεις φαγητό, πάντα σε περίμενε ζεστό, υψηλού επιπέδου φαγητό με πολλές επιλογές. Επιπλέον διαθέτει  Gelateria, με 40 και πλέον επιλογές στο παγωτό, κρέπες, βάφλες και τα συνοδευτικά του παγωτού, σοκολατερί με κάθε είδους χειροποιήτα σοκολατάκια και φυσικά room service ή φαγητό στη πισίνα που σερβίρεται με roller skates. 

-Θα ήθελα να μας πείτε για τα βραβεία που έχει πάρει η Grecotel 

Συνολικά τα ξενοδοχεία μας έχουν λάβει από 2.000 Βραβεία και Διακρίσεις.

Ύψιστη διάκριση για τον πρόεδρο του Ομίλου της Grecotel κ. Νίκο Δασκαλαντωνάκη, ήταν η πρόσφατη παρασημοφόρηση στη Μόσχα από τον Πρόεδρο της Ρωσικής Ομοσπονδίας κ. Βλαντιμίρ Πούτιν με το παράσημο του Τάγματος της Φιλίας. Η επίσημη τελετή έλαβε χώρα στο Κρεμλίνο στις 4 Νοεμβρίου 2019, με αφορμή τον εθνικό εορτασμό για την Ημέρα της Εθνικής Ενότητας.

Γιατί όμως όλα αυτά; Δεν είναι μόνο το όραμα του Ιδρυτή και Προέδρου Νίκου Δασκαλαντωνάκη και ο επαγγελματισμός και η εμπειρία των στελεχών, η αριστεία στα τεχνικά θέματα , δεν είναι μόνο η ομαδική σκληρή δουλειά, δεν είναι μόνο η εντατική εκπαίδευση, η οποία πραγματοποιείται κάθε χρόνο από το 2013. Αυτό που μετρά για την Grecotel είναι η αυθεντική, κρητική φιλοξενία από όλους τους συναδέλφους που αισθάνονται υπερήφανοι για την καταγωγή τους και τις αξίες και παραδόσεις της Κρήτης.

Τα βραβεία μας, πάρα πολλά Χρυσά: Αριστεία στον Επισιτισμό, αν θα μπορούσε ποτέ να υπάρξει κάτι τέτοιο, εμείς κερδίσαμε και είναι το πιο σημαντικό. Από όλα τα ξενοδοχεία της Ελλάδος , μας έχει απονεμηθεί Χρυσό βραβείο για : Best Dining Experience, Best Greek Hotel Breakfast, για Προσωποποιημένες Εμπειρίες,  για Οινική Κουλτούρα, για Ανάδειξη Τοπικής Κουζίνας, για Γαστρονομικό Τουρισμό και τόσα άλλα. Η μεγάλη αυτή πολλαπλή επιτυχία, έχει τις ρίζες της στη φιλοσοφία του κ. Νίκου Δασκαλαντωνάκη, που σαν γνήσιος Κρητικός θεωρεί ότι τα ξενοδοχεία του είναι η προέκταση της φιλοξενίας στο σπίτι του, την τέχνη της φιλοξενίας που του έμαθε η μητέρα του.

Για την δημιουργία της AgrecoFarms, το όραμά του ήταν να προσφέρει στους πελάτες των ξενοδοχείων του, ολόφρεσκα και υγιεινά προϊόντα χωρίς τη χρήση χημικών, στηρίζοντας παράλληλα τη βιώσιμη ανάπτυξη της Κρήτης. 

Η AgrecoFarms αποτελεί σήμερα το καλύτερο παράδειγμα διασύνδεσης του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα. Προβάλλει τον κρητικό τρόπο ζωής, προβάλλει την κρητική, υγιεινή διατροφή προσφέροντας αυθεντικές εμπειρίες με γνήσια κρητική φιλοξενία. Ο επισκέπτης στην AgrecoFarms βιώνει μια αυθεντική γαστρονομική εμπειρία με μεράκι και σεβασμό στην κρητική φιλοξενία. Μια ατέλειωτη ποικιλία πιάτων εποχής από ολόφρεσκα βιολογικά προϊόντα παραγωγής AgrecoFarms και περίφημες συνταγές από την κρητική κουζίνα. Ότι δεν παράγεται, προέρχεται από μικρούς, τοπικούς παραγωγούς. Το φαγητό συνοδεύουν βιολογικά κρασιά και ποικιλιακές τσικουδιές AgrecoFarms. 

Αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα εφαρμογής του concept  από το Μποστάνι στο Τραπέζι (Farm to Table). Παράγει προϊόντα με μηδενικά τροφοχιλιόμετρα (Zero food miles ), από τα 100-300 που είναι το σύνηθες. Είσαι στο μποστάνι, κόβεις την ντομάτα και την τρως εκεί. Αυτή η εμπειρία που ζει ο επισκέπτης στην AgrecoFarms, υπερβαίνει οποιαδήποτε άλλη εμπειρία παραδοσιακού εστιατορίου ή εμπειρία σε χωριό. Μπορείς να βρεθείς στο πουθενά και να φας μια σαλάτα και να μυρίζει ο τόπος. Αλλά είναι ένα τυχαίο γεγονός που δεν μπορεί να επαναληφθεί. 

Η εμπειρία αυτή υπερβαίνει οποιαδήποτε άλλη γευστική εμπειρία  παραδοσιακού εστιατορίου αστικού τύπου ή εμπειρίας σε χωριό. Η AgrecoFarms την τυχαία εμπειρία για  λίγους την έκανε εφικτή για “πολλούς”. Η γευστική περιπλάνηση, αν και μια μοναδική γαστρονομική εμπειρία, δεν παύει να είναι μέρος μιας συνολικής εμπειρίας που βιώνει ο επισκέπτης.  Για αυτό και η AgrecoFafrms μεταξύ των άλλων βραβείων έχει βραβευτεί και σαν το: “Καλύτερο Βιολογικό Εστιατόριο στον Κόσμο”, το 2009 από το περιοδικό Vanity Fair της Αγγλίας.

 Γίνε Αγρότης για μια μέρα – Οι Μικροί Αγρότες 

H AgrecoFarms προσφέρει ένα ταυτοποιημένο “branded” πρόγραμμα. Άλλο πρόγραμμα για τους ενήλικες, άλλο για τα παιδιά. Ζυμώνουν, φουρνίζουν, δοκιμάζουν ψωμί με ελαιόλαδο, συμμετέχουν στο άρμεγμα,  και στις εποχικές δραστηριότητες. Εμείς θέλουμε λόγου χάριν, με δικαιολογία την πίτσα που αρέσει στα παιδιά, να πάρουν το ζυμάρι, να το νιώσουν, να πλάσουν.Ο πελάτης συμμετέχει στο κούρεμα προβάτων, και ζει την μοναδική εμπειρία, μετά το άρμεγμα να φτιάξει φρέσκο τυρί μέσα σε 5 λεπτά. Βράζει το γάλα, βάζει αλάτι, ξύδι ή λεμόνι αναλόγως, κόβει το γάλα και γίνεται τυρί. Κι εσύ το πληρώνεις 3.000% την αξία του γάλακτος κι αυτό δεν είναι τίποτα. 

Με συμβολικό  αντίτιμο 5  ευρώ που είναι ουσιαστικά το παραδοσιακό κέρασμα με τον καφέ ή την τσικουδιά. Τους υποδεχόμαστε, τους καλωσορίζουμε, τους ενημερώνουμε, την ώρα που τους μιλάω τους μοιράζω τα καπέλα με το όνομά τους και γράφω και το δικό μου, Δημήτρης. Τα παιδιά εμπλέκονται, προσηλώνονται στις διάφορες δραστηριότητες. Η βραδινή λειτουργία περιλαμβάνει ξενάγηση στη γλώσσα του πελάτη, περίπου 45 λεπτά και μετά ζει μια μοναδική εμπειρία φαγητού. Τα προϊόντα μας τα παράγουμε, τα τυποποιούμε και τα εξάγουμε ακόμη και στην Αμερική. 

-Ποιες οι δυσκολίες εδραίωσης των παραδοσιακών προϊόντων στα ξενοδοχεία; Αναφορικά με τις ποσότητες, λόγου χάριν;

Δεν υπάρχουν δυσκολίες ως προς τις ποσότητες . Όταν πας να ξεκινήσεις για παράδειγμα, είναι μηδενικές οι ποσότητες. Όταν πας να εντάξεις ένα καινούριο προϊόν στην εταιρεία σου, στο ισοζύγιό σου είναι μηδέν η ποσότητα, οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Έτσι κι αλλιώς, όταν ξεκινάς κάτι, το ξεκινάς από το αλα καρτ για να το εντάξεις. Αλλά και στο μπουφέ όταν εντάξεις κάποιους κωδικούς, δεν είναι λογικό να περιμένεις ότι ο πελάτης θα φάει κάθε μέρα, πρωί – μεσημέρι-βράδυ γραβιέρα που κάνει 12 ευρώ το κιλό.

Έχεις τα φρούτα σου, έχεις τα λαχανικά, το λάδι, τα λαδερά σου, κι όταν παίζεις με 130.000 διανυκτερεύσεις το χρόνο, 180 μέρες σαιζόν, σε ένα ξενοδοχείο με 330 δωμάτια όπως είναι το Creta Palace, και έχεις όλα τα παραπάνω, σπάνια ένας πελάτης θα επιλέγει συνεχώς το ίδιο ακριβό προϊόν. Προφανώς υπάρχουν δυσκολίες, αλλά υπάρχουν τόσοι παραγωγοί που περιμένουν. Και είναι θέμα ζωτικής σημασίας για αυτούς. Είναι θέμα επιβίωσης. Το θέμα της τιμής επίσης, δεν είναι κοστολογικό, αλλά θέμα φιλοσοφίας και αντίληψης. Ο επιχειρηματίας πρέπει να το δει σαν επένδυση. Για να κάνεις ένα δωμάτιο, σπα κλπ σου κοστίζει μια περιουσία.

Μπορείς όμως να εντάξεις τοπικά προϊόντα, που δεν είναι όλα τα τοπικά προϊόντα ακριβά, υπάρχει από τη γραβιέρα των 12 ευρώ μέχρι καθημερινό τοπικό τυρί πολύ φθηνότερο αλλά εξίσου ποιοτικό. Αλλά ότι και να κάνεις, ισχύει ότι και στη διαφήμιση, ας σκεφτεί καλύτερα τα 6.000.000 πρωινά που προσφέρει η Κρήτη. Ένας λοιπόν που έχει παραγωγή, κρέας, τυρί, λουκάνικα μπορεί να πουλήσει χωρίς διαφήμιση; Όχι. Κι αν ξοδέψει αρκετά χρήματα στη διαφήμιση, πόσο να πάρει, 1% της αγοράς; Μπορεί και να μην το πάρει. Για παράδειγμα, αν ο Λουμίδης τα λεφτά που έδινε στη διαφήμιση τότε, που ήταν εκατομμύρια φαντάζομαι, ξεκινούσε ένα σχέδιο marketing και έλεγε, θα επενδύσω σε όλες τις κλειστές αγορές, όπως λέγονται τα κυλικεία των  πλοίων, νοσοκομείων, γηπέδων, παρέχοντάς τους  μηχανή χόβολης, φλιτζάνια με τα πιατάκια τους, σήμερα η Ελλάδα θα έπινε ελληνικό καφέ, δεν θα έπινε ούτε φίλτρου ούτε εσπρέσο.

Σίγουρα θα ερχόταν ο espresso κι ο capuccino, τουλάχιστον όμως θα είχε  αντισταθεί σε όλη την μόδα του γαλλικού καφέ φίλτρου τότε. Το ίδιο ισχύει κι εδώ. Με τον προϋπολογισμό της διαφήμισης λοιπόν, ή ότι άλλο κόστος τοποθέτησης ή συμμετοχής σε εκθέσεις και άλλες προωθητικές ενέργειες που έτσι κι αλλιώς είναι δύσκολα να  είναι αποτελεσματική, θα τάιζε τη μισή Ελλάδα. Δεν είναι μόνο οι 130.000 διανυκτερεύσεις, είναι και οι 280 οικογένειες συναδέλφων  που δουλεύουν στα ξενοδοχεία που το χειμώνα θα αγόραζαν για το σπίτι τους αυτά που βλέπουν να επιλέγει η Grecotel και να  καταναλώνουν οι τουρίστες το καλοκαίρι. Όλα τα παραπάνω είναι η κυκλική οικονομία. 

--Να κλείσουμε με μία χαρακτηριστική ιστορία από την επαγγελματική σας ενασχόληση στο χώρο; 

Οι επιχειρηματίες της εστίασης τότε και οι επαγγελματίες του χώρου τότε διψούσαν για μάθηση.

Την Άνοιξη του 1991 με παίρνουν ένα τηλέφωνο και μου λένε, κ. Καλαϊτζιδάκη, θα κάνουμε το πρώτο Οινόραμα στην Ελλάδα, θα γίνει στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Σας έχουμε επιλέξει σαν ένα από τα τρία άτομα που θα είστε στο πάνελ. Ρωτάω, τι θα πούμε; Μου λένε, περί σομελιέ. Λέω, εντάξει. Τι πρέπει να κάνω; Μιλήστε με τους άλλους δύο για να συντονιστείτε, ώστε να έχει ο καθένας ένα κομμάτι. Παρένθεση, τελικά στο ακροατήριο είχαν έρθει 200 άτομα εκ των οποίων ο λιγότερο γνωστός ήταν ο Μπουτάρης τρόπος του λέγειν. Οι άλλοι δύο λοιπόν, ήταν ένας χημικός του Μπουτάρη που είχε κάνει μία παρουσίαση την οποία δεν κάνουν ούτε στη NASA. Ο δεύτερος, δημόσιες σχέσεις Τσάνταλη, ο οποίος τοποθετούσε- πουλούσε τα κρασιά στην Κεντρική Ευρώπη και στις Γερμανόφωνες χώρες. Φτιάχνοντας  τα μενού και τις λίστες κρασιών στους αγράμματους εστιάτορες της Γερμανίας.

Δουλειές είναι αυτές που κερδίζουν όλοι και όχι μόνο ο ένας

Και εγώ, ο υποφαινόμενος. Τότε ήμουν 33 ετών, ήμουν ήδη 3 χρόνια στο Creta Palace. Ο ένας ομιλητής που ήταν τεχνικός θα μιλούσε για τα τεχνικά του κρασιού, ο άλλος για το εμπορικό κομμάτι, κι εγώ ως μόνος εκπρόσωπος από τον ξενοδοχειακό χώρο, έπρεπε να πω τα τεχνικά του σομελιέ, τι είναι, ποια είναι η δουλειά του. Σημειώστε όμως ότι τότε δεν υπήρχε σομελιέ στην Ελλάδα. Τότε σκέφτηκα, στρατηγικά και συνειδητά, αφού δεν υπάρχει, δεν μπορώ να μιλήσω γι' αυτό. Επέλεξα όμως να  μιλήσω συνειδητά για τη σπουδαιότητα του κρασιού, στο εστιατόριο, στο φαγητό, στο κέρδος της επιχείρησης, δηλαδή πόσο σημαντικό είναι να συνοδεύσεις και να αναδείξεις τη γεύση του φαγητού με το κρασί. Το ένα συμπληρώνει το άλλο. Αφού λοιπόν συμπληρώνεις και αναδεικνύεις το φαγητό, ο πελάτης ευχαριστιέται, περνάει καλά, ξαναέρχεται.

Αφού πουλάς κρασί, κερδίζει η επιχείρηση, κι αφού είναι ευχαριστημένος ο πελάτης, κερδίζει και ο σερβιτόρος, από τα τυχερά. Δουλειές είναι αυτές που κερδίζουν όλοι και όχι μόνο ο ένας, αυτή είναι η δική μου φιλοσοφία. Γιατί, για πόσο καιρό θα κερδίζεις μόνος σου;  Άρα εστιατόριο, φαγητό, επιχείρηση, σερβιτόρος, προμηθευτές όλοι ευχαριστημένοι. Ακούτε λοιπόν τι έκανα. Παίρνω λοιπόν την πραγματική κατανάλωση της προηγούμενης χρονιάς  του Creta Palace. Όλα τα κρασιά, όλους τους κωδικούς. Έχουμε την τιμή πώλησης και την τιμή κόστους. Άρα για το σύνολο των φιαλών, για το σύνολο των διανυκτερεύσεων, πολλαπλασιάζουμε τις ποσότητες που πουλήσαμε με την τιμή πώλησης και έχουμε τα έσοδα. Πολλαπλασιάζουμε τις ποσότητες με το κόστος και έχουμε το κόστος. Αφαιρούμε από τα συνολικά έσοδα των πωλήσεων του κρασιού το σύνολο του κόστους και έχουμε το μεικτό κέρδος. Χωρίζω λοιπόν σε 3 ενότητες τα κρασιά, φθηνά, μέτρια, ακριβά και κάνω μία ανακατανομή μειώνοντας τα φθηνά κατά 20% και αυξάνοντας τα μέτρια κατά 15% και τα ακριβά κατά 15%. Το αποτέλεσμα είναι συγκλονιστικό , για τους ίδιους πελάτες που καταναλώνουν τον ίδιο αριθμό φιαλών, να έχεις μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους. Ένα ακριβό μπορείς να το πουλήσεις παραπάνω, ένα φθηνό πόσο να το πας. 

Όλα αυτά βέβαια τους τα παρουσιάζω τότε σε διαφάνειες από παλιομοδίτικο projector. Πού τότε power point.

Στους καταλόγους προμηθευτών εξοπλισμού, υπήρχαν  αμερικάνικα κλασικά ποτήρια κρασιού Libbey, εισαγωγής Μπενρουμπή, τύπου μπαλούν με πόδι (μοντέλο Embassy – the original) .

Στη σειρά αυτή, το ποτήρι του λευκού κρασιού είναι μικρό (19.2 cl) , το ποτήρι του κόκκινου είναι πιο μεγάλο (25.10 cl) και του νερού , ακόμα μεγαλύτερο (31,10 cl ). 

Όταν ξεκινήσαμε το 1989 μια και έκανα και τις αγορές του εξοπλισμού, καταργώ το μικρό ποτήρι του λευκού κρασιού, και το αντικαθιστώ με το μεγαλύτερο ποτήρι του κόκκινου κρασιού . Συνεχίζοντας, αντικαθιστώ το ποτήρι του κόκκινου κρασιού με το πολύ μεγαλύτερο ποτήρι του νερού και επιλέγω ένα άλλο ποτήρι για το νερό.

Η διαφορά όμως στην χωρητικότητα ήταν της τάξεως του +30% για το λευκό, και +24% για το κόκκινο!

Κρατάω λοιπόν και τα ποτήρια και τους τα δείχνω. Το κρασί το απολαμβάνεις καλύτερα στο μεγάλο ποτήρι. Το κρασί  ρέει, ενθουσιάζεται η παρέα, πίνεις, εσύ δεν βλέπεις τα μπουκάλια πουαδειάζουν, βλέπεις μόνο πόσα ποτήρια πίνεις. Στο μικρό ποτήρι άλλωστε, το ωφέλιμο είναι πολύ μικρότερο ακόμα και από το μικρό μέγεθός του. 

Παρουσιάζω επίσης σε διαφάνεια, το γράφημα με τα 2 σενάρια χωρητικότητας. Την κλασική σειρά και χωρητικότητα καθώς επίσης και την δική μου πρόταση με πολύ μεγαλύτερες χωρητικότητες.

Δεν έχω προλάβει λοιπόν να τους τα δείξω, να τα πω όλα αυτά και ο συντονιστής του πάνελ, με σταματάει. Και λέει:” δυστυχώς ο συντονιστής βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να σταματήσει τον ομιλητή όταν αυτός είναι εκτός θέματος! και να τον επαναφέρει στο θέμα”.

Φαντάζεστε τι συγκλονιστική εμπειρία για το ακροατήριο! Εγώ βέβαια δεν ταράχτηκα καθόλου γιατί το έκανα συνειδητά , κατ΄επιλογή, βάσει στρατηγικής. Δεν έχει προλάβει να με σταματήσει, και ένας άγνωστος από το ακροατήριο πετάγεται και του λέει: Κύριε , ήδη μας έχετε στερήσει ένα λεπτό από την ομιλία του!

Την επομένη στο γραφείο μου στο Creta Palace δέχομαι ένα τηλέφωνο. Στην άλλη γραμμή του ακουστικού είναι ο κ. Σαμ Μπενρουμπής. Ξεκινάει να μου μιλάει, προσφωνώντας με “Kύριε Καθηγητά”!

Αυτό το περιστατικό ήταν αιτία και από τότε με είχε σε μεγάλη εκτίμηση. Αρκετές φορές έκτοτε τον επισκέφτηκα στο γραφείο του μέχρι που αποσύρθηκε από την ενεργό δράση. Από την εκτίμηση του στο πρόσωπό μου, διοργάνωσε ένα event στο Creta Palace, προς τιμήν ενός από τους πιο διακεκριμένους αρχιτέκτονες ξενοδοχείων του κόσμου τότε, τον  Ezra Attia. Πριν χάσει την αγαπημένη του σύζυγο, είχαν ξαναπεράσει από το Creta Palace και τους είχα περιποιηθεί όπως ένιωθα ότι άξιζαν. 

Ποιος είναι ο Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης

Ο Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης γεννήθηκε στο Ρέθυμνο Κρήτης το 1958. Γονείς του είναι ο Μιχάλης Δ. Καλαϊτζιδάκης, ασφαλιστής - “Ambassador” της φιλοξενίας στη Κρήτη και η Όλγα Μ. Καλαϊτζιδάκη, το γένος Τρουλλινού.

Μετά τις γυμνασιακές σπουδές στο Ρέθυμνο, φοίτησε στην Ανωτέρα Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων, Ρόδου (19η σειρά, πτυχίο 1977). Συνέχισε τις σπουδές του στο School of Hospitality Management του Florida International University στο Μαϊάμι των ΗΠΑ, από όπου, το 1979 πήρε το πτυχία B.Sc. (Double Major Degree with Honors) σε International Hotel & Food Service Management. Στη συνέχεια απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο M.Sc., σε International Hotel & Food Service Management, το 1982. Κατά την διάρκεια των σπουδών του, είχε την ευκαιρία να εργαστεί σε μεγάλα ξενοδοχεία πολυεθνικών εταιρειών στο Μαϊάμι. (Sheraton Bal Harbor, 642 δωμάτια, Miami Airport Marriott Hotel, 362 δωμάτια, Holiday Inn Airport Lakes, 250 δωμάτια).

Η συνεργασία του με την οικογένεια Δασκαλαντωνάκη είχε ξεκινήσει ήδη από το 1977. Εργάστηκε ως Υποδιευθυντής στο ξενοδοχείο RITHYMNA BEACH στο Ρέθυμνο Κρήτης (1984 - 1988). Το 1989 ανέλαβε το pre-opening και τη Διεύθυνση του νεόδμητου ξενοδοχείου GRECOTEL CRETA PALACE, θέση στην οποία παρέμεινε μέχρι το 2011. Παράλληλα με την ευθύνη λειτουργίας των ξενοδοχείων διετέλεσε Υπεύθυνος Αγορών όλων των Grecotels (1984 – 1996).

Έπειτα από 30 χρόνια στη Γενική Διεύθυνση πολυτελών ξενοδοχείων, ανέλαβε το 2012 να οδηγήσει τη Grecotel Hotels & Resorts σε νέα μονοπάτια, από τη θέση του Director of Operations. Κύρια ενασχόλησή του είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός, ο σχεδιασμός και ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, προϊόντα με ταυτότητα, τα ολοκληρωμένα concept, και οι λεπτομερής Λειτουργικές Οδηγίες που προσδίδουν ισχυρή ταυτότητα και δημιουργούν υπεραξία. Είναι συντονιστής εκπαίδευσης της Grecotel σε θέματα γαστρονομίας, όσον αφορά τις σύγχρονες διεθνείς τάσεις, τα νέα καινοτόμα προϊόντα της Grecotel, την ‘’προϊοντική’’ εξέλιξη τους και τη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού. Ο Δημήτρης Μ. Καλαϊτζιδάκης έχει οργανώσει και επιμεληθεί σημαντικές εκδηλώσεις μεγάλης εμβέλειας με προσκεκλημένους προσωπικότητες διεθνούς κύρους: αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων, ηγέτες της πολιτικής, θρησκευτικής (ορθόδοξης και καθολικής) κοινότητας κλπ.

Βραβεία Ομίλου Δασκαλαντωνάκη 

Από το 1975, έτος ίδρυσης του Ομίλου Ν. Δασκαλαντωνάκη, έως σήμερα έχουν απονεμηθεί στην Grecotel, στα ξενοδοχεία, στον ιδρυτή και στη διοίκηση του Ομίλου πάνω από 2.000 βραβεία και διακρίσεις. από Τουριστικούς Οργανισμούς, Τour Οperators και Διεθνείς Ενώσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, αλλά και από το κοινό. Η επιβράβευσή τους αφορά την προσφορά τους στην τουριστική ανάπτυξη, τη συνεισφορά τους στη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας και στην προστασία του περιβάλλοντος, καθώς και στη στήριξη ευπαθών ομάδων του πληθυσμού και στην ευημερία του κοινωνικού συνόλου με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες και την κοινωνική δράση του Ομίλου.

 

 

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

  1. 24/02 16:13

    Διεθνής διάκριση για την Celestyal Cruises

  2. 24/02 16:02

    Γαλλικός τουρισμός: 40% λιγότεροι τουρίστες λόγω του κορωνοϊού

  3. 24/02 15:56

    Aegean: Ενημέρωση για κορωνοϊό, μετάθεση εισιτηρίων και πτήσεις

  4. 24/02 14:52

    Παγκόσμια Ημέρα Ξεναγού: 400 Αθηναίοι ανακάλυψαν την πόλη τους στο εφετινό Κυνήγι Θησαυρού

  5. 24/02 14:13

    Βρετανικό ΥΠΕΞ: Ταξιδιωτική σύσταση για τον κορωνοϊό στην Ιταλία

  6. 24/02 13:55

    ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Ενίσχυση της λεωφορειακής γραμμής στο τμήμα Κιάτο-Πάτρα-Κιάτο λόγω Αποκριών

  7. 24/02 13:39

    Τουρισμός: Φιλικούς προς το περιβάλλον προορισμούς επιλέγουν οι ταξιδιώτες

  8. 24/02 13:30

    Η Ε.Ξ. Μαγνησίας στο Βελιγράδι- Προβολή του Βόλου-Πηλίου στην αγορά της Σερβίας

  9. 24/02 12:43

    Κορωνοϊός: Το μήνυμα της συμμαχίας του Ευρωπαϊκού Μανιφέστου για τον Τουρισμό

  10. 24/02 12:33

    EOT: Προβολή του «Ρεθεμνιώτικου Καρναβαλιού» σε γερμανικά & αυστριακά ΜΜΕ

  11. 24/02 12:30

    Αμερικανικό πρακτορείο: Αναδείξτε τη γυναίκα της ζωής σας και κερδίστε πολυτελείς διακοπές στην Ελλάδα

  12. 24/02 12:08

    Ε.Ξ. Κέρκυρας: Η αύξηση του τέλους παρεπιδημούντων θέτει σε κίνδυνο τον τουρισμό της Κέρκυρας

  13. 24/02 11:50

    +12% οι αφίξεις εξωτερικού τον Ιανουάριο στα ελληνικά αεροδρόμια

  14. 24/02 11:47

    Κορωνοϊός: Έκλεισε νωρίτερα το διάσημο καρναβάλι της Βενετίας

  15. 24/02 11:31

    Πρόστιμο 6,7 εκατ. ευρώ στην ισπανική αλυσίδα ξενοδοχείων Meliá από την ΕΕ

  16. 24/02 11:10

    Κυπριακός τουρισμός: Επιχορηγείται η αναβάθμιση των Κέντρων Αναψυχής

  17. 24/02 11:02

    Υπουργείο Παιδείας: Αναστέλλονται οι μαθητικές εκδρομές στην Ιταλία

  18. 24/02 10:55

    Χιλιάδες κόσμου στην έκθεση των οινοποιών της Κρήτης

  19. 24/02 10:50

    Διεθνής προβολή της Καρπάθου στο Euronews.com

  20. 24/02 10:44

    Το πρώτο αναρριχητικό μονοπάτι Via Ferrata στα Κύθηρα

  21. 24/02 10:40

    Πάρος: Θετικά μηνύματα από τις διεθνείς εκθέσεις

  22. 24/02 10:35

    Επιχορηγήσεις για 2 ξενοδοχεία στην Κρήτη

  23. 24/02 10:33

    Το 2020 έτος πολιτισμού για τη Σαντορίνη

  24. 24/02 10:30

    Το νέο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Κασσάνδρας

  25. 24/02 10:28

    Ευκαιρίες διείσδυσης στο ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων και ποτών στις ΗΠΑ

  26. 24/02 10:25

    Oι Αιγύπτιοι επενδύουν σε ελληνικά ακίνητα

  27. 23/02 14:31

    ITB Berlin: Συζήτηση για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού στον παγκόσμιο τουρισμό

  28. 23/02 14:26

    Κορωνοϊός: Συναγερμός στην Ιταλία- Ακυρώθηκε η μεγαλύτερη έκθεση οπτικών

  29. 23/02 13:07

    Επιχορηγήσεις για 2 νέα ξενοδοχεία στη Μύκονο

  30. 23/02 13:02

    Ο Δαλάι Λάμα ακύρωσε τις δημόσιες εμφανίσεις του λόγω κορωνοϊού

  31. 23/02 12:55

    Απαντήσεις στα ερωτήματα των ταξιδιωτών σχετικά με τον κορωνοϊό

  32. 22/02 15:52

    «Ted’s Lounge», ονοματοδοσία στο Bay Clubhouse της Costa Navarino, στη μνήμη του Θεόδωρου Βασιλάκη

  33. 22/02 15:49

    Σε ποιους τομείς επενδύουν οι Άραβες στην Ελλάδα

  34. 22/02 15:47

    Κορωνοϊός: Έκλεισαν προσωρινά εργοστάσια της Volkswagen, της Mercedes και της BMW

  35. 22/02 15:44

    Kορωνοϊός: Η Princess Cruiseς ακύρωσε 30 κρουαζιέρες - Ακυρώθηκε και ο μαραθώνιος στο Τόκυο

  36. 21/02 17:35

    Το άνοιγμα του δήθεν κλειστού επαγγέλματος του ξεναγού- Γράφει ο κ.Ιωάννης Βεντιρώζος (*)

  37. 21/02 16:22

    Στη Louis Hotels το πεντάστερο ξενοδοχείο Asterion στην Κρήτη

  38. 21/02 16:05

    Ελληνικός τουρισμός 2019: +8,5% η μέση δαπάνη ανά ταξίδι - Οι εθνικότητες που έφεραν τα περισσότερα έσοδα

  39. 21/02 15:04

    Hotels.com For Travel Agents: Η Discover the World συνεργάτης πωλήσεων στην Ελλάδα

  40. 21/02 15:03

    Βρετανοί, Αμερικανοί και Γάλλοι τουρίστες έφεραν το ρεκόρ στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το 2019

  41. 21/02 14:43

    Δοκιμές στο συντριβάνι της νέας Ομόνοιας

  42. 21/02 14:37

    Forbes: 10 καινοτομίες που απογειώνουν την εμπειρία διαμονής στα ξενοδοχεία

  43. 21/02 14:05

    Νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για πληρωμή του ΦΠΑ στις online αγορές

  44. 21/02 13:56

    IATA: Ο κορωνοϊός προκαλεί μείωση των αεροπορικών ταξιδιών

  45. 21/02 13:55

    Κρητικά προϊόντα σε περισσότερα All Inclusive ξενοδοχεία

  46. 21/02 12:41

    AIDA: Στη Μεσόγειο και Μ. Ανατολή τα κρουαζιερόπλοια που ταξίδευαν Ασία – Νέα δρομολόγια με Ελλάδα

  47. 21/02 12:19

    Στην Ομόνοια το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ

  48. 21/02 12:18

    T&L: Ελληνικό ξενοδοχείο ανάμεσα στα καλύτερα νέα στον κόσμο για το 2020- Δείτε ποιο είναι (φωτό)

  49. 21/02 12:04

    Σύσκεψη για το νέο φορέα πνευματικών δικαιωμάτων

  50. 21/02 11:58

    ICCA: Ποια είναι η επίδραση του κορωνοϊού στα διεθνή συνέδρια

  51. 21/02 11:22

    Ο κορωνοϊός "επιτίθεται" και στις ήδη εξασθενημένες τουριστικές εκθέσεις- Γράφει ο Νότης Μαρτάκης (*)

  52. 21/02 10:56

    Euronews.com: Oι Λειψοί στα πιο αντιπροσωπευτικά νησιά με ιστορία και παραδόσεις

  53. 21/02 10:50

    Εντός 4 μηνών νέος ανελκυστήρας στην Ακρόπολη

  54. 21/02 10:44

    Marriott: Αναστέλλει τις χρεώσεις ακύρωσης λόγω κορωνοϊού

  55. 21/02 10:36

    Ποια χώρα πλασάρει το μήνυμα «Μην μας συγχέετε με την Κίνα» λόγω κορωνοϊού

  56. 21/02 10:34

    Κορωνοϊός: Ακυρώσεις 6 εκθέσεων σκαφών στη ΝΑ Ασία

  57. 21/02 10:32

    Aντίθετος σε αιολική βιομηχανική εγκατάσταση ο Δήμος Ξυλοκάστρου

  58. 21/02 10:28

    Ενημερωτική εκδήλωση στο Βόλο για την αυτόνομη κατάδυση από ΑΜΕΑ

  59. 21/02 10:23

    Τουρισμός: Κοινά πακέτα Ελλάδας-Αιγύπτου σε μακρινές αγορές

  60. 20/02 18:06

    Νέα βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για την ΟΛΠ Α.Ε.

  61. 20/02 18:04

    Μ. Κόνσολας: Ήρθε η ώρα για τη μεγάλη μεταρρύθμιση στην τουριστική εκπαίδευση

  62. 20/02 16:20

    Cyprus Airways: Νέο δρομολόγιο Αθήνα - Πάφος

  63. 20/02 15:15

    Ryanair: Νέο πρόγραμμα εκπαίδευσης πιλότων

  64. 20/02 14:35

    Εκδήλωση για τον αθλητικό τουρισμό στη Θεσσαλονίκη

  65. 20/02 14:27

    Γενική Συνέλευση & Αρχαιρεσίες ΗΑΤΤΑ: Μια μεγάλη γιορτή για τον ελληνικό τουρισμό - Ποιοι βραβεύθηκαν

  66. 20/02 14:16

    Τι αλλάζει στις αδειοδοτήσεις στον ιαματικό τουρισμό

  67. 20/02 14:14

    Εγκρίθηκε η εξαγορά της Condor από την LOT

  68. 20/02 14:12

    14 δράσεις στο Σχέδιο Διαχείρισης του προορισμού Σαντορίνη

  69. 20/02 14:04

    Οινική βιωματική περιήγηση Ολλανδών και Βέλγων δημοσιογράφων και πρακτόρων στην Πιερία και Θεσσαλονίκη

  70. 20/02 13:44

    Δημοφιλές τηλεοπτικό παιχνίδι στο Βέλγιο προβάλλει την Ελλάδα

  71. 20/02 13:37

    Η επόμενη ημέρα στον τουρισμό στο Delphi Economic Forum

  72. 20/02 13:18

    Έρευνα: Πώς θα ταξιδέψουν οι Γερμανοί τουρίστες το 2020

  73. 20/02 13:09

    Τουρκία: Χωρίς βίζα τα ταξίδια πολιτών από 6 ευρωπαϊκές χώρες

  74. 20/02 12:52

    Ξενοδοχεία: Ο όμιλος Ιβάν Σαββίδη ενδιαφέρεται για το Capsis Elite Resort

  75. 20/02 12:32

    Bloomberg: Τα Ιόνια Νησιά στους 24 καυτούς προορισμούς διακοπών για το 2020

  76. 20/02 12:26

    Ελληνικός τουρισμός 2019: Ρεκόρ εισπράξεων με 18,1 δισ.ευρώ

  77. 20/02 12:15

    Ερώτηση Βόζεμπεργκ για την ασφάλεια των αερομεταφορών στην Ε.Ε.

  78. 20/02 11:38

    ΠΑΣΥΔΑ: Webinar για κρατήσεις βραχυχρόνιας μίσθωσης μέσω Google χωρίς προμήθεια

  79. 20/02 11:36

    ΥΠΠΟ: Tην Άνοιξη του 2021 το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων

  80. 20/02 11:24

    Ο ΠΟΤ θέτει τον τουρισμό ψηλά στην ατζέντα της ΕΕ

  81. 20/02 11:03

    ΥΠΕΣ: Προώθηση της Β. Ελλάδας στην έκθεση Τουρισμού του Βελιγραδίου

  82. 20/02 10:47

    Τουρισμός | Η Κέρκυρα νέος μεγάλος προορισμός για τους Ρώσους - Πρόγραμμα της TUI Russia με 5άστερα ξενοδοχεία

  83. 20/02 10:30

    Άνοιγμα της Αλοννήσου στην αγορά του Ισραήλ

  84. 20/02 10:26

    Χρηματοδοτήσεις ξενοδοχειακών επενδύσεων σε Ραφήνα και Ύδρα

  85. 20/02 10:22

    Πλήγμα και στο Hollywood λόγω κορωνοϊού: Ακυρώθηκε η πρεμιέρα του James Bond, No Time to Die

  86. 20/02 10:18

    Aegean: Ταξίδι μαζί με τα μικρά ζώα συντροφιάς

  87. 20/02 10:16

    Kορωνοϊός: Επιπτώσεις σε ισραηλινές αεροπορικές εταιρείες - 50 εκατ. οι απώλειες της El Al

  88. 20/02 10:07

    Κορωνοϊός: Αντικαθιστούν με ημερίδες την ακύρωση του Mobile World Congress στη Βαρκελώνη

  89. 19/02 16:39

    Νέα παγκόσμια συνεργασία για την Accor και τη Visa

  90. 19/02 16:38

    Άμεση αντίδραση του ΕΟΤ σε φυλλάδιο γερμανού πράκτορα που εμφανίζει το Ναυάγιο της Ζακύνθου στην …Τουρκία!

  91. 19/02 15:46

    Το Mediterranean Yacht Show επιστρέφει για 7η χρονιά στο λιμάνι του Ναυπλίου

  92. 19/02 14:55

    ΟΝΟΜΑ: Το πρώτο πεντάστερο smart hotel ανοίγει στη Θεσσαλονίκη

  93. 19/02 14:21

    Απαράδεκτες οι τιμολογιακές διακρίσεις στους νέους για την είσοδο στην Ακρόπολη και τους άλλους αρχαιολογικούς χώρους

  94. 19/02 14:05

    Έρευνα: Γιατί οι Ολλανδοί τουρίστες επιλέγουν την Ελλάδα

  95. 19/02 12:56

    WWF: Βρείτε το δικό σας ανθρακικό αποτύπωμα στα ψάρια που τρώτε

  96. 19/02 12:47

    Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας: Ικανοποίηση για την πρωτιά σε επισκεψιμότητα- συμμετοχή σε εκθέσεις

  97. 19/02 12:39

    Πρόταση ΣΕΤΚΕ στον ΠΟΤ: Ενιαίο όνομα και σύστημα κατηγοριοποίησης στα καταλύματα διεθνώς

  98. 19/02 11:12

    Χάλκινο μετάλλιο στη Λέσχη Αρχιμαγείρων B. Ελλάδος στους Ολυμπιακούς Αγώνες Μαγειρικής

  99. 19/02 10:55

    Κορωνοϊός: Μετά από ένα χρόνο η ανάκαμψη του εξερχόμενου τουρισμού από την Κίνα

  100. 19/02 10:18

    Ακυρώθηκε η ΙΤΒ China- Καμιά ανησυχία για την ITB Berlin