Booking.com | Ενθουσιασμένοι με την Τεχνητή Νοημοσύνη 9 στους 10 ταξιδιώτες
23 Jul 2025, 18:05 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
TornosNews.gr
- Σε μια εποχή κατά την οποία η τεχνητή νοημοσύνη (AI) επεκτείνεται με ραγδαίους ρυθμούς σε κάθε πτυχή της ζωής, η Booking.com δημοσίευσε τη μελέτη “The Global AI Sentiment Report”, παρέχοντας μια παγκόσμια εικόνα για το πώς οι καταναλωτές χρησιμοποιούν, εμπιστεύονται και αντιμετωπίζουν την AI, ειδικά στον τομέα των ταξιδιών. Η έρευνα βασίστηκε σε απαντήσεις από περισσότερους από 37.000 ταξιδιώτες σε 33 χώρες, καταγράφοντας σημαντικές περιφερειακές διαφορές αλλά και κοινές ανησυχίες.
Υψηλό ενδιαφέρον, ανάμεικτα συναισθήματα
Η έρευνα καταγράφει ένα υψηλό επίπεδο ενδιαφέροντος για την τεχνητή νοημοσύνη: 91% των ερωτηθέντων δηλώνουν ενθουσιασμένοι, ενώ 89% επιθυμούν να την εντάξουν στα μελλοντικά τους ταξίδια. Ωστόσο, το ίδιο ποσοστό αναγνωρίζει ότι έχει τουλάχιστον μία ανησυχία σχετικά με τις επιπτώσεις της AI, αποκαλύπτοντας μια ισορροπία ανάμεσα στην προσδοκία και τον σκεπτικισμό.
Οι καταναλωτές χωρίζονται σε χαρακτηριστικές κατηγορίες:
- 36% είναι "AI Enthusiasts", που βλέπουν θετικά τις δυνατότητες της τεχνολογίας
- 13% είναι "AI Advocates", υπέρμαχοι της υιοθέτησής της
- 13% είναι "AI Cautious", προσεκτικοί και επιφυλακτικοί
- 9% είναι "AI Skeptics", που δυσκολεύονται να εμπιστευθούν την AI
- 25% είναι "AI Detractors", που απορρίπτουν την τεχνολογία εξολοκλήρου
Οι θετικές προσδοκίες συνδέονται κυρίως με την ευκολία στην καθημερινή ζωή (69%), την εξοικονόμηση χρόνου (51%), την αύξηση παραγωγικότητας (40%) και τις δυνατότητες εκπαίδευσης (48%).
Περιφερειακές αντιθέσεις
Το γεωγραφικό πλαίσιο παίζει καθοριστικό ρόλο.
Στη Λατινική Αμερική (98%) και την Ασία-Ειρηνικό, το κοινό εμφανίζεται ιδιαίτερα θετικό και εξοικειωμένο με την AI. Αντίθετα, στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη/Μέση Ανατολή, κυριαρχεί σκεπτικισμός. Εκεί, πάνω από το 30% δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται εύκολα πληροφορίες που παρέχει η AI, ενώ το 42% των καταναλωτών πάντα ελέγχει τις πληροφορίες που λαμβάνει από AI εργαλεία.
Το βασικό αίτημα; Διαφάνεια και ανθρώπινη παρουσία, με πολλούς να θεωρούν την AI απρόσωπη (35%) και μόνο το 6% να την εμπιστεύεται πλήρως.
Η θέση της AI στα ταξίδια
Στον τομέα του τουρισμού, η τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσεται σε σημαντικό εργαλείο. Ήδη, το 67% έχει χρησιμοποιήσει AI για τουριστικούς σκοπούς, κυρίως για:
- έρευνα προορισμών και καλύτερες περιόδους επίσκεψης (38%)
- αναζήτηση τοπικών εμπειριών (37%)
- εστιατορικές προτάσεις (36%)
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι AI βοηθοί έχουν ξεπεράσει τους influencers και τους συναδέλφους ως πηγή ταξιδιωτικών συμβουλών: 24% εμπιστεύονται AI assistant, έναντι 19% και 14% αντίστοιχα.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, η χρήση AI εστιάζεται σε πρακτικές ανάγκες όπως:
- μεταφράσεις (45%)
- πλοήγηση (40%)
- δραστηριότητες και γαστρονομικές προτάσεις (40%)
Μετά το ταξίδι, η επεξεργασία φωτογραφιών είναι η πιο συχνή χρήση της AI (38%).
Υποστήριξη, όχι αντικατάσταση
Η Booking.com υπογραμμίζει ότι η AI πρέπει να λειτουργεί υποστηρικτικά και όχι αυτοτελώς. Μόλις το 12% των ερωτηθέντων νιώθει άνετα με το να λαμβάνει η AI αποφάσεις χωρίς ανθρώπινη εποπτεία, ενώ το 25% παραμένει αναποφάσιστο και το 10% κάθετα αρνητικό.
Οι μεγαλύτερες ευκαιρίες για την AI στον τουρισμό εντοπίζονται:
- στη μείωση του στρες στον προγραμματισμό
- στην αποφυγή του υπερτουρισμού (71%)
- στην ανάδειξη βιώσιμων εμπειριών (60%)
Ο ρόλος της Booking.com
Σύμφωνα με τον Chief Business Officer της εταιρείας, James Waters, η Booking.com έχει ενσωματώσει εργαλεία AI εδώ και πάνω από μια δεκαετία. Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, η εταιρεία επιδιώκει να διαμορφώσει ένα πιο διαφανές και ασφαλές ταξιδιωτικό περιβάλλον, εστιάζοντας στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης.
Η μελέτη επιβεβαιώνει ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν αποτελεί πια τεχνολογική υπόσχεση του μέλλοντος, αλλά ένα υπαρκτό εργαλείο που διαμορφώνει το πώς σχεδιάζουμε, ζούμε και θυμόμαστε τα ταξίδια μας. Το στοίχημα για τις εταιρείες τεχνολογίας και τουρισμού είναι να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές της με υπευθυνότητα και σε αρμονία με τις αξίες των ταξιδιωτών.
διαβάστε ακόμα
-
Η Μούσα Καλλιόπη «ξεναγεί» στην Πιερία με 2D και 3D animation 02/10 | 13:43
-
Το TikTok μπαίνει δυναμικά στον τουρισμό με νέα εργαλεία διαφημίσεων και κρατήσεων 30/09 | 08:00
-
Έρευνα RateHawk: Στροφή των επαγγελματιών του τουρισμού στην τεχνολογία και την τεχνητή νοημοσύνη 10/09 | 11:07
-
ETC: Το Α.Ι. επαναπροσδιορίζει τον ρόλο των Εθνικών Οργανισμών Τουρισμού στην Ευρώπη 05/09 | 07:26
-
Τι σημαίνει για τα ταξιδιωτικά brands η ενσωμάτωση του Instagram στη μηχανή αναζήτησης της Google 28/08 | 06:10
-
Η "επέλαση" της τεχνητής νοημοσύνης στα ταξίδια – 1 στους 3 Αμερικανούς ακολουθεί τυφλά τις προτάσεις της 16/08 | 06:10
-
Δ. Σερίφης: “Φυτίλι” ανταγωνιστικότητας οι νέες τεχνολογίες και ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος 03/06 | 06:19
-
Συνεργασία Amadeus - Google για την τεχνητή νοημοσύνη στον ταξιδιωτικό κλάδο 25/05 | 06:23
-
Έρευνα | Τάσεις και προκλήσεις στους επαγγελματίες του κλάδου της Τεχνολογίας 15/05 | 14:45
-
Expedia: Υποτονικό το πρώτο τρίμηνο - Εισάγει «έξυπνα» εργαλεία 12/05 | 07:01
δημοφιλέστερα
- 1 Η Υπουργός Τουρισμού στην έκθεση για τις Μεσογειακές Προστατευόμενες Θαλάσσιες Περιοχές 04.10.2025 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 2 Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Τι έδειξε η πρώτη σεζόν στα ξενοδοχεία 03.10.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 3 Πιστοποίηση Green Key στο Amaronda Resort & Spa στην Ερέτρια 04.10.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 4 Wizz Air | Έξι νέες συνδέσεις με Αθήνα και Θεσσαλονίκη το χειμώνα του 2025/26 04.10.2025 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 5 Και η Κάρπαθος δυναμικά στην αναρρίχηση και τον εναλλακτικό τουρισμό - Τι λέει στο Τ.Ν. ο αντιδήμαρχος Τουρισμού 04.10.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 6 Ανακλήθηκε η επιδότηση για το Grecotel Mykonos Blu 04.10.2025 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 7 Το καλοκαίρι φεύγει. Η μαγεία της Ελλάδας παραμένει 04.10.2025 | ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
- 8 Φθινόπωρο στην Πάτρα με αθλητισμό και μουσική 04.10.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 9 Κοζάνη: Η Αθήνα της Δυτικής Μακεδονίας αποκαλύπτει τα μυστικά της 02.10.2025 | ΤΑΞΙΔΙ
- 10 Ο Λευκός Πύργος: Η Μεταμόρφωση ενός Οθωμανικού Οχυρού σε Σύμβολο της Θεσσαλονίκης 04.10.2025 | ΤΑΞΙΔΙ